Ομιλία μωρού 22 μηνών

Εικόνα Μαργαριτα Παπαδημουλη

Καλησπερα.Η μικρη μου ειναι 22 μηνων και δεν εχει ξεκινησει να μιλαει η να σχηματιζει προτασεις. Το λεξιλογιο της περιοριζεται σε περιπου 30 λεξεις. Εκτελει εντολες με μεγαλη ευκολια αλλα προτιμαει να δειχνει απο το να μιλαει. Ειναι φυσιολογικο; Σας ευχαριστω για τον χρονο σας.

Σχόλια

Ομιλία παιδιού 22 μηνών

Εικόνα Δώρα Τσούκαλου

Καλησπέρα, η εξέλιξη κάθε παιδιού είναι διαφορετική και επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες.  Το σημαντικό σε αυτή την ηλικία είναι η γενικότερη επικοινωνία του, η βλεμματική επαφή, η διάθεση επικοινωνίας, η ανάπτυξη του λεξιλογίου, η κατανόηση/αναγνώριση.  Οταν σας δείχνει, προσπαθεί να προσεγγίσει φωνητικά αυτό που θέλει;  Το λεξιλόγιό της έχει εξελιχθεί;  Τι λέξεις χρησιμοποιεί;  Για μία σφαιρική εκτίμηση της επικοινωνίας θα σας πρότεινα να συμβουλευτείτε ένα λογοπεδικό, είμαι σίγουρη ότι θα σας λυθούν πολλές απορίες.

Καλή συνέχεια να έχετε.

Με εκτίμηση,

Δώρα Τσούκαλου Λογοπαθολόγος

like1

Περισσότερα στοιχεία

Εικόνα Μαργαριτα Παπαδημουλη

Σας ευχαριστω για την απαντηση σας. Το λεξιλογιο της εχει εξελιχθει ,δειχνει ενδιφερον στα βιβλια, αν την ρωτησεις κατι στο δειχνει..Προσπαθει να προσεγγισει και φωνητικα αυτο που θελει, καποιεςφορες με επιτυχια καποιες οχι. Λεει αρκετες λεξεις και τις περισσοτερε τις δυο τελεταιες εβδομαδες..μαμα, μπαμπα, παππου,γιαγια, κατω, κυλω κυλω(ειναι ενα τραγουδι απο το ωδειο που παρακολουθει), παπα(παπουτσια), πατατα, μπισκοτο,καροτο, κακο η κακα,τελω(θελω), τοτος(νονος), Πετρος(μπαμπας), Ακης(ενας φιλος της),Τομπι(ρομπι απο το ωδειο τραγουδι),ρολοι(οχι καθαρα), πα(παμε),αυτο,παπαω(σ αγαπαω οταν της το λεω εγω), ταμπο(τζαμπο),γεια,παπακι,καιει, τραμπαλα(μια φορα ομως προχθες στη παιδικη χαρα, οταν της ειπα ελα να κανουμε τραμπαλα)ωχ οχι, μπαμπα μου, και μετα τα κλασσικα μαμ, ατα,μιμειται ηχους ζωων, ηχους φωνηεντων, και μιλαει ασταματητα τα δικα της.Πιστευετε πως μπορει να επηρεασε την ομιλια της η χρηση τηλεορασης? 

like0

Περισσότερη σημασία έχει η ανάπτυξη λόγου

Εικόνα Δώρα Τσούκαλου

Καλησπέρα κα πάλι,

στην παρούσα φάση που είναι το παιδί σας, περισσότερη σημασία έχει η ανάπτυξη λόγου (λεξιλόγιο, φρασούλες, κατανόηση) και λιγότερη η ομιλία η οποία έτσι και αλλιώς θα βελτιωθεί όσο μεγαλώνει η μικρή (το αναφέρω για να μην σας ανησυχεί που δεν λέει κάποιες λέξεις καθαρά).  Η τηλεόραση δεν επηρεάζει την εξέλιξη του λόγου - εκτός και αν δεν επικοινωνεί με κανέναν άλλο κάτι που είμαι σίγουρη πως δεν ισχύει :-).  Είναι σημαντικό που αναφέρετε ότι μιμείται, δείχνει και ότι γενικά έχει διάθεση επικοινωνίας και φαίνεται ότι το λεξιλόγιό της αναπτύσσεται.  Αν, για κάποιο λόγο, συνεχίζετε να έχετε ανησυχίες θα σας πρότεινα μία επίσκεψη σε λογοπεδικό να σας ενημερώσει για τα στάδια εξέλιξης του λόγου και να εκτιμήσει την γενικότερη επικοινωνία του παιδιού σας. 

Καλή σας μέρα και καλή συνέχεια.

Δώρα Τσούκαλου Λογοπαθολόγος

like1

Κοιτάμε το δάσος και όχι το δέντρο :)

Εικόνα Grace Under Pressure

Καλησπερα και απο εμενα!

Η κορη μου ειναι ακριβως ιδια ηλικια. Εχει γεννηθει αρχες Απριλη του '14.

Ουτε εμενα "μιλαει" αλλα επικοινωνει. Δεν κανει προτασεις, εχει ενα πολυ περιορισμενο λεξιλογιο που αναπτυσσεται πολυ αργα (τους τελευταιους μηνες εχει προσθεσει μονο 2 λεξεις κ αυτες οχι καθαρες). Το λεξιλογιο που εχει δεν ειναι κατανοητο, εκτος απο λιγες λεξεις οπως το down (μεγαλωνει διγλωσση), το μαμα κ μπαμπα κ το γιαγια. Ολα τα αλλα ειναι δικες της πχ. το παππους ειναι "που", το Balloon ειναι "bloon".

Ομως, αναπτυσεται φυσιολογικα στους αλλους τομεις. Ακολουθει εντολες με αρκετα βηματα χωρις ιδιαιτερη δυσκολια, γνεφει ναι κ οχι σωστα, εχει βλεμματικη επαφη σωστη, ξερει τα μερη του σωματος της σχεδον ολα κ στις δυο γλωσσες κτλ.

Αυτο που θελω να πω ειναι οτι δεν ανησυχουμε οταν ΕΝΑ οροσημο δεν ειναι οπως το περιγραφουν τα βιβλια. Ανησυχουμε οταν πολλαπλα οροσημα εχουν καθυστερησει σημαντικα ή δεν εχουν επιτευχθει.
Για παραδειγμα, ο αυτιστικος μου γιος στην ιδια ηλικια, δεν αναγνωριζε τα μερη του σωματος του, δεν ακολουθουσε ουτε εντολη με ενα βημα (πχ. φερε την μπαλλα), δεν καταλαβαινε το ονομα του, δεν ειχει καλη βλεμματικη επαφη, ηταν αλλαλος (δεν μπαμπαλιζε) κτλ.

Ακομα κ ετσι ομως δεν μας εδωσαν την διαγνωση του αυτισμου (που μετα εγινε ΥΛΑ), παρα μονο στο νηπιο.

Για να ευνοησετε την αναπτυξη του λογου, μιλατε στο παιδι συνεχεια, περιγραφετε τι κανετε καθε ωρα κ στιγμη που σας παρακολουθει. Διαβαζετε βιβλια, πηγαινετε βολτες κ ονοματιστε τι βλεπετε. Οταν πει πχ. μπαλλα εσεις εμπλουτιστε την προταση κ πειτε "μια μπλε μπαλλα"... Οταν πει "Ακης"  πειτε "Ο φιλος σου ο Ακης" κοκ.

Γενικα δινουμε ενα περιθωριο χρονου εως τα 3 για την αναπτυξη του λογου οταν δεν συντρεχουν αλλοι λογοι ή δεν εχουν καθυστερησει σημαντικα αλλα οροσημα κ στους 22 μηνες, σιγουρα δεν εχετε βγει εκτος φυσιολογικων οριων!!

Ελπιζω να σας βοηθησα!!!

like0

Ανησυχώ..

Εικόνα Μαργαριτα Παπαδημουλη

Καλησπερα και απο μενα και σε ευχαριστω για την απαντηση σας.

Η μικρη μου ειναι στην ιδια ηλικια με την δικη σας, ενα πολυ υπερκινητικο παιδι περπατησε μολις 8,5 μηνων και απο τοτε δεν εχει σταματησει. Ισως αυτο που με μπερδευει ειναι οτι σαν παιδι δεν εχει ορια και ειναι καλομαθημενη.Καποιες φορες δυσανασχετει και κλαιει οταν δεν της κανει το χατιρι.Εκτελει εντολες, εχει ξεκινησει να συνδιαζει και δυο λεξεις απο το φτωχο της λεξιλογιο.. δειχνει τι θελει με το δακτυλο , Αν και παλιοτερα το εκανε με το κεφαλι.Θεωρω οτι εχει καλη βλεμματικη επαφη, ακουει το ονομα της.Μερη σωματος δεν δειχνει εκτος απο τα ματια και τα αυτια..αλλα αν της πεις δωσε μου το χερι σου...η λουσε τα μαλλακια σου, η πλυνε τα δοντια σου ξερει.. τι να κανει. Ζηταει βοηθεια με ενα παιχνιδι που δεν ξερει τι να κανει.Αυτο που με ανησυχει τωρα ειναι που τις τελευταιες δυο εβδομαδες που την παρατηρω παιζει με τα δακτυλα της πριν κοιμηθει,χαιδευει τα νυχια.Επισης φοβαται τους δυνατους ηχους παντα τους φοβοταν τρυπανι η εναν ηχο που ακουει πρωτη φορα δυνατο. Δεν εχω μιλησει ακομα με την παιδιατρο της.

Καθε γνωμη δεκτη..

like1

Ολα φυσιολογικά

Εικόνα Grace Under Pressure
Καλημερα Μαργαριτα. Ολα αυτα που αναφερεις είναι απολυτα συμβατα με την ηλικια της. Κανενα 2 χρονο δεν εχει "όρια " οπως τα εννοεις. Διαφωνω επισης με τον ορο "καλομαθημενο". Το να καλύπτεις τα θελω κ τις αναγκες της δεν κακομαθαινει το παιδι. Ισα ισα για να δημιουργησεις δυνατους δεσμους πρεπει να το κανεις. Στο κατω κατω τι ορια να βαλεις σε ενα ουτε 2 ετων μωρο; Εαν θεωρεις οτι πχ. Δεν κανει να φάει αλλο γλυκο ή δεν κανει να πιασει το ταδε μπιμπελο, δούλευε την αποσπαση προσοχής. Γενικα δεν διαβαζω κατι που ειναι περιεργο. Το οτι φοβαται ηχους ή αναζητα κατι πριν κοιμηθει ειναι φυσιολογικο.
like0

και εμενα ο μικρος ειναι ιδια ηλικια

Εικόνα Viky M.

Καλησπέρα, 
 
και μένα ο μικρός μου είναι ίδια ηλικία. Λόγω της κόρης μου, τον "παρακολουθώ" με προσοχή ίσως με υπερβολή. Δεν διαβάζω κάτι ανησυχητικό σε αυτά που γράφεις, αλλά δεν χάνεις τίποτα να κλείσεις ραντεβού με αναπτυξιολόγο. Καλύτερα να πας χωρίς λόγο σε αναπτυξιολόγο, παρά να το μετανιώσεις αργότερα. Είναι όπως όταν πιστεύεις ότι το παιδί σου είναι άρρωστο, το πας ή δεν το πας παιδίατρο; Το πας ακόμα και αν είναι υπερβολή. Σε γενικές γραμμές τους παιδίατρους μην τους εμπιστεύεσαι σε θέματα αναπτυξιακά. Αργούν να δουν τα προβλήματα. 
 
Έμενα ο μικρός μου λέει αρκετές λέξεις, αν και δεν μιλάει πολύ. Όταν τον ρωτάς απαντάει, αλλά δεν φλυαρεί από μόνος του όπως η κόρη μου. Βλέπεις δεν είναι όλα άσπρα και μαύρα. Αλλά πριν ακόμα μιλήσει, έβλεπα πόσο "λάθος" ήταν η κόρη μου στην ηλικία του. Έβλεπα ότι ο μικρός επικοινωνεί με όποιον τρόπο μπορεί. Στο πρώτο παιδί μερικές φορές δεν καταλαβαίνεις τι είναι σωστό και λάθος. Αν έχεις την αίσθηση ότι σε σχέση με άλλα παιδιά που βλέπεις δεν επικοινωνεί σωστά, πήγαινε σε αναπτυξιολόγο. Αν είναι απλά λίγο πιο πίσω σε σχέση με άλλα παιδιά, δεν έχει καμία σημασία. Εμένα ο μικρός μου δεν ξέρει τα χρώματα, άλλα παιδιά της ηλικίας του ξεχωρίζουν μερικά. Και τι έγινε; Τίποτα θα τα μάθει και αυτά κάποια στιγμή. Η κόρη μου στην ηλικία αυτή δεν έλεγε ούτε μια κατανοητή λέξη, ούτε μαμά, ούτε μπαμπά. Δεν έδινε καμία σημασία όταν της μίλαγες. Αλλά άκουγε τα πάντα. Αν μίλαγες και ανέφερες την λέξη σοκολάτα έτρεχε να φάει, αν έλεγες οτιδήποτε άλλο σημασία δεν έδινε, δεν σε κοίταζε. 
 
Και για τους ήχους, ο μικρός φοβάται μέχρι και μερικά παιχνίδια με ήχους. Βάζω τον ήχο και αρχίζει και τρέχει κλαίγοντας... 
 
Πραγματικά δεν βλέπω κάτι σε αυτά που γράφεις και δεν το λέω για να σε ανησυχήσω, αλλά και με την κόρη μου όλοι με λέγανε υπερβολική, αλλά τελικά με το πείσμα μου ξεκινήσαμε νωρίς να το ψάχνουμε (στα 2) και τώρα είμαστε σε καλή φάση. Ένας πατέρας στο κέντρο που πηγαίνουμε μου είχε πει "εσείς ξεκινήσατε νωρίς, εμείς αργήσαμε", δηλαδή ψυχραιμία αλλά τα μάτια ανοιχτά!

like0

Κάθε παιδί είναι διαφορετικό όμως υπάρχουν κάποια ορόσημα

Εικόνα Δώρα Τσούκαλου

Καλημέρα και πάλι,

θα ήθελα να επισημάνω αυτό που είπα και νωρίτερα, ότι το κάθε παιδί είναι διαφορετικό όμως υπάρχουν κάποια ορόσημα τα οποία μας βοηθούν στο να εκτιμούμε τη γενικότερη ανάπτυξη του παιδιού.  Σχετικά με το λόγο (και μόνο σε αυτό θα αναφερθώ) η έννοια της "αναμονής" ως κάποια ηλικία "που το παιδί θα τα πει" δεν υφίσταται όσο και αν κάποια παιδιά καθυστερούν και μετά καλύπτουν τη διαφορά.  Σημασία έχει η γενικότερη επικοινωνία ενός παιδιού σε αυτή την ηλικία.  Θα επιμείνω πως αν σας ανησυχεί κάτι θα ήταν προτιμότερο να απευθυνθείτε σε ειδικό, οι πληροφορίες που λαμβάνει κανείς από το διαδίκτυο, όσο υποστηρικτικό χαρακτήρα και αν έχουν,  ΔΕΝ θα πρέπει να υποκαθιστούν την γνώμη ενός ειδικού. 

Με εκτίμηση,

Δώρα Τσούκαλου Λογοπαθολόγος

like0

Βασικά συμφωνώ

Εικόνα Viky M.

κ. Δώρα, 
 
λίγο πολύ το ίδιο ήθελα να πω. Και για να κάνουμε και λίγο χιούμορ, ελπίζω να μην αναφέρεστε στον δικό μου τον μικρό και αρχίσω να ανησυχώ και εγώ! Όποιος έχει την μύγα... 
 
Είναι δύσκολο να δεις το δάσος μέσα από λίγες γραμμές σε ένα φόρουμ, ο γονιός που είναι όλη μέρα με το παιδί συνήθως κάτι βλέπει και ανησυχεί ακόμα και αν δεν μπορεί να το εξηγήσει.

Πραγματικά η δικιά μου συμβουλή για όλους τους γονείς είναι ότι όταν ανησυχούν για κάτι όσο αφορά τα παιδιά τους να το ψάχνουν και να πηγαίνουν στον ειδικό ή γιατρό που πρέπει. Όμως είναι δύσκολο, γιατί εμένα ούτε ο παιδίατρος ούτε ο σύζυγος μου συμφωνούσε, ούτε κανένας άλλος. Ήμουν η τρελή της υπόθεσης. Οι μόνοι που μας είπαν διακριτικά να κάνουμε κάτι ήταν ο παιδικός, που ξεκίνησαν με το κλασσικό να δούμε αν ακούει το παιδί. Και ακόμα και τώρα ο σύζυγος μου δεν παραδέχεται ότι αν τώρα η κόρη μου είναι σχετικά καλά είναι λόγω της δικιάς μου τρέλας. Και τώρα τα προβλήματα της κόρης μου είναι πιο φανερά γιατί βλέπουμε πως είναι ο μικρός στην ίδια ηλικία που ήταν όταν πήραμε την διάγνωση που δεν θέλαμε να την πιστέψουμε.

like0

Ομιλία παιδιού 22 μηνών

Εικόνα Δώρα Τσούκαλου

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σας, αυτά που αναφέρετε τα συναντώ κάθε μέρα.  Οχι, δεν αναφερόμουν σε σας :-) ήταν γενικό το σχόλιό μου. Θεωρώ σημαντικό να παίρνουμε πληροφορίες από ειδικούς (όχι επειδή ανήκω σε αυτή τη κατηγορία) αλλά από προσωπική θέση.  Οι πληροφορίες που μπορεί να δώσει κανείς από το διαδικτυο ειναι περιορισμένες και πολύ πιθανό ανακριβείς καθώς δεν γνωρίζουμε το παιδί και τις ιδαιτερότητές του. Τα φόρουμ θα πρέπει, κατά την άποψή μου, να λειτουργούν περισσότερο υποστηρικτικά και όχι διαγνωστικά.

Καλή συνέχεια και ευχαριστώ πολύ.

like0

Συμφωνώ και εγώ

Εικόνα Μαργαριτα Παπαδημουλη

Καλησπερα. 

Ξερω πως δεν μπορει καποιος να βγαλει συμπερασματα απο μερικες γραμμες σε ενα φορουμ. Βλεπω πως το παιδι μου με καθε τροπο επιδιωκει την επικοινωνια η την προσοχη. Ξερω πως θα επρεπε να επισκεφτουμε ανσπτυξιολογο η καποιον ειδικο ομως ο συζυγος μου δεν συμφωνει και δεν βλεπει κανενα λογο για να ανησυχουμε.Στη παιδιατρο της θα μιλησω αμεσα. Εσεις σε ποια ηλικια επισκεφτηκατε αναπτυξιολογο;

like0

Στην ηλικία των 25 μηνών η διάγνωση ήταν αυτισμός

Εικόνα Viky M.

Μαργαρίτα, 
 
οτι επιδιώκει την επικοινωνία είναι καλό. Αλλά προσοχή η επικοινωνία πρέπει να είναι ο σκοπός και όχι το μέσο για να πάρει αυτό που θέλει. Αυτό δεν μπορούσα να το καταλάβω εγώ. Δηλαδή η κόρη μου με τράβαγε από το χέρι μόνο όταν ήθελε κάτι. Αυτό είναι το πρώτο βήμα, το δεύτερο δεν υπήρχε. Για παράδειγμα να θέλει να μου δείξει ένα αυτοκίνητο που περνάει και της έκανε εντύπωση. 
 
Στην κόρη μου θεωρώ ότι την έβλαψε η τηλεόραση γιατί στην ηλικία των 14 μηνών έβλεπε από το πρωί μέχρι το βράδυ παιδικά. Για το συγκεκριμένο παιδί δεν έκανε καλό, γιατί δεν έδινε σημασία σε οτιδήποτε άλλο και εγώ δεν μπορούσα να την περιορίσω μέχρι που στην ηλικία των 2.5 ετών που απλά την έκοψα μαχαίρι και έκανε πάνω από ένα χρόνο να δει παιδικά ξανά. Ένα άλλο θέμα είναι κατά πόσο παίζει με τα παιχνίδια της. Κάνει ότι μαγειρεύει ή βάζει ανθρωπάκια σε σπιτάκια ή παίζει με κούκλες; Η κόρη μου δεν έκανε τίποτα από αυτά. Επίσης απαντάει σε απλές ερωτήσεις; π.χ. θέλεις νερό; προσπαθεί να πει ναι ή να κουνήσει το κεφάλι της; ή απλά σε αγνοεί; Μερικές φορές κάθε παιδί σε αγνοεί αλλά τι γίνεται συνήθως;
 
Εμείς πήγαμε αναπτυξιολόγο στην ηλικία των 25 μηνών και η διάγνωση ήταν αυτισμός. Ήταν απόλυτη και δεν έδινε κανένα περιθώριο, ούτε και για φάσμα. Τώρα βέβαια μας βάζουν οριακά μέσα στο φάσμα. Ούτε ο σύζυγος μου ήθελε να πάμε σε αναπτυξιολόγο, συμφώνησε να πάμε μόνο και μόνο για να σταματήσω να γκρινιάζω. Αν πιστεύεις ότι πρέπει να το ψάξεις πρέπει να πείσεις τον σύζυγο σου να σου κάνει το χατίρι και ας μην το πιστεύει. 
 
Αναφέρεις κάτι για ωδείο. Βλέπεις κάτι διαφορετικό στην κόρη σου εκεί; Και εγώ την πήγαινα δημιουργική απασχόληση από όταν ήταν 18 μηνών. Εκεί είδα ότι η κόρη μου ήταν πιο εσωστρεφής αλλά είπα είναι θέμα χαρακτήρα. Ίσως βοηθήσει να την πάει ο σύζυγος σου μερικές φορές στο ωδείο και να του αναφέρεις τι βλέπεις και σε προβληματίζει. 
 
Δεν μπορεί να σου πει κανένας μέσα από ένα φόρουμ αν το παιδί σου είναι καλά ή όχι. Και σε γιατρό να πας, είναι μικρή ακόμα και μπορεί να μην σου δώσουν κάποια σίγουρη απάντηση. Αλλά σε κάθε περίπτωση, όσο πιο νωρίς ξεκινήσει παρέμβαση αν την χρειάζεται τόσο το καλύτερο. Εμείς του χρόνου ελπίζουμε να πάμε νηπιαγωγείο κανονικά σαν όλα τα άλλα παιδιά! Και άρχισε να λέει κατανοητές λέξεις μετά τα 3. Και όχι τα προβλήματα δεν εξαφανίζονται απλά αντιμετωπίζονται! 
 
Καλή συνέχεια και δύναμη!

like0

Mια επεξηγηση?

Εικόνα Grace Under Pressure

Καλησπερα κα. Τσουκαλου!

Θα μπορουσατε να μας δωσετε μια επεξηγηση για την ακολουθη προταση:

"Σχετικά με το λόγο (και μόνο σε αυτό θα αναφερθώ) η έννοια της "αναμονής" ως κάποια ηλικία "που το παιδί θα τα πει" δεν υφίσταται όσο και αν κάποια παιδιά καθυστερούν και μετά καλύπτουν τη διαφορά"

Ενα παιδι 2 ετων που εχει φυσιολογικη λοιπη αναπτυξη, σωματικη, νοητικη, πνευματικη κ συναισθηματικη αλλα υστερει στην γλωσσικη, τι πρεπει να κανει ο γονεας? (Μιλαω για περιπτωσεις που εχει διαπιστωθει η ομαλη αναπτυξη εντος των φυσιολογικων ηλικιακων οριων στους αλλους τομεις κ σε περιπτωσεις που δεν υπαρχει παθολογικη ανατομια πχ. καποιο ακουστικο προβλημα)

like0

Περισσοτερες λεπτομερειες

Εικόνα Μαργαριτα Παπαδημουλη

Καλησπερα ευχαριστω για την απαντηση σας.Δεν μπορω να καταλαβω την διαφορα επικοινωνει σιγουρα οταν θελει κατι , προσπαθει να μας τραβηξει την προσοχη, απανταει σχεδον σε ολες τις ερωτησεις που τις κανω..παντα ακουει την ερωτηση που της απευθυνω με το ονομα της ακομα και αν δειχνει απασχολημενη.Εκτελει εντολες , βαλε τα ρουχα στο πλυντηριο , η παρε το μπουφαν σου να παμε βολτα, πετα την πανα στα σκουπιδια. Παιζει με τα παιχνιδια της, ξεφυλιζει βιβλια θελει να της εξηγω τις εικονες, φανταστικο παιχνιδι κανει οτι μιλαει στο τηλεφωνο με τον μπαμπα της, ταιζει καροτο και γαλα καποια λουτρινα. Στο ωδειο συμμετεχει , ειναι μαθημα μουσικοκινητικης βρεφοαναπτυξης..γελαει χορευει, παιζει με τα οργανα και πολλες φορες και στο σπιτι θελει να τα τραγουδαμε. Ανησυχω για την τηλεοραση επειδη μεχρι προφατα που δουλευα εβλεπε αρκετα, τωρα βεβαια της επιτρεπω συγκεκριμενη ωρα .Σας ευχομαι τα καλυτερα μεσα απο την καρδια μου για την μικρη σας. 

like0

Ομιλία παιδιού 22 μηνών

Εικόνα Δώρα Τσούκαλου

Καλησπέρα,

αυτό που εννούσα ήταν ότι ακούγεται συχνά, από γονείς, παιδιάτρους, εκπαιδευτικούς κλπ. "μην ανησυχείς, θα τα πει όλα μαζί".  Αυτό μπορεί να συμβεί αλλά μπορεί και όχι. Πολλοί αγνοούν την ύπαρξη της Ειδικής Γλωσσικής Διαταραχής (για παράδειγμα) η οποία είναι μία πρωτογενής γλωσσική διαταραχή, δηλαδή δεν εμφανίζεται ως σύμπτωμα κάποιας άλλης παθολογίας.  Εννοώ, ότι δεν χρειάζεται να συνυπάρχουν και άλλες δυσκολίες για να υπάρχει διαταραχή λόγου.  Επίσης, είμαστε στην εποχή της υπερπληροφόρησης η οποία μερικές φορές μας οδηγεί σε λανθασμένα συμπεράσματα.  Οι ειδικοί υπάρχουν για να μας λύνουν τις απορίες.  Θεωρώ ότι αν η συγκεκριμένη μητέρα έχει λόγους ανησυχίας θα πρέπει να επισκεφθεί ειδικό.

Στη διάθεσή σας για οποιεσδήποτε περαιτέρω διευκρινίσεις.

Δώρα Τσούκαλου

like0

Ευχαριστω κα. Τσουκαλου

Εικόνα Grace Under Pressure

Ευχαριστω κα. Τσουκαλου για την αμεση απαντηση.
Εγω προσωπικα εξελαβα την ερωτηση της ως σχετικη με κατι ευρυτερο αναπτυξιακα οπως ΔΑΔ αλλα εχετε δικιο, φυσικα κ υπαρχουν πολλες διαταραχες του λογου που επικεντρωνονται αποκλειστικα στην ικανοτητα ενος ατομου να παραγει λογο, οχι απαραιτητα να καταλαβει τον λογο κ που δεν συναδουν με αλλα συμπτωματα. Επειδη ο λογος ειναι η βαση για ολη την μετεπειτα ακαδημαικη πορεια ενος παιδιου, ειναι το θεμελιο δλδ, κατανοω την θεση σας απολυτα. 

Ρωταω κ για εμενα προσωπικα καθοτι το ανωθι μηνυμα θα μπορουσα να το εχω γραψει λεξη προς λεξη κ εγω. Ακομα κ οι ηλικιες των παιδιων μας ειναι ιδιες. Ρωτησα λοιπον γιατι κ εγω εχω αποφασισει να δωσω λιγο ακομα χρονο στο παιδι εφ'οσον οι 22 μηνες ειναι μια ηλικια που ειναι ανετα εντος του ηλικιακου οριου που δινεται απο την ASHA, κ να απευθυνθω αρχικα για ενα ακουογραμμα σε καποιον ειδικο κ αργοτερα σε παθολογο-λογοπεδικο.

Ενα πραγμα που θα ηθελα να ρωτησω την Μαργαριτα ειναι: η μικρη απο ωτιτιδες κ γενικα ιωσεις, υψηλους πυρετους κτλ, πως παει?
Μια επισκεψη σε εναν ΩΡΛ για να ριξει μια ματια στα αυτακια δεν ειναι κακη ιδεα.
Καμια φορα μπορει να υπαρχει καμια φλεγμονη ή συγκεντρωση υγρου στο αυτι που εμποδιζει την καλη ακοη, οποτε ενω γενικα το παιδι "φαινεται να ακουει" ισως χανει καποιες συχνοτητες.
Εχω εκτενως ασχοληθει με το κομματι αυτο καθοτι η μητερα μου γεννηθηκε με προβλημα στα αυτια κ εγω σε ηλικια 35 ετων αρχισα να χανω επισης την ακοη μου.

Γενικα παντως οι αναπτυξιολογοι ζητανε ακουογραμμα εφ'οσον υπαρχει ερωτημα για την ομιλια κ καλο θα ηταν να κλεισεις ραντεβου σε καποια "ομαδα" οπου υπαρχει λογοπεδικος, παιδοψυχολογος κ αναπτυξιολογος. Σου εχω στειλει καποια ονοματα στα Παιδων της Αθηνας καθως κ τις εμπειριες μου με τις ομαδες αυτες.

Παντως το ηλικιακο οριο που δινεται απο την ΑSHA για την επιτευξη βασικων γλωσσικων οροσημων ειναι 24 με 30 μηνες εφ'οσον δεν υπαρχει καποια ανατομικη δυσκολια. Περαν των 30 μηνων συνεισταται η παρεμβαση ειδικου, χωρις αυτο να σημαινει οτι δεν μπορεις να επισκεφθεις καποιον νωριτερα.

Μπορω να σε κατευθυνω εαν θες σε καποια επιστημονικα αρθρα κ καποιες ερευνες. Σε πολλα απο αυτα διδονται καποιες συμβουλες που εγω βρηκα πολυ χρησιμες κ βοηθητικες.
Φιλικα

like0

Ομιλία παιδιού 22 μηνών

Εικόνα Δώρα Τσούκαλου

Grace under pressure,

και εγώ σας ευχαριστώ.  Να διευκρινίσω ότι αναφέρθηκα μόνο στο λόγο επειδή είμαι λογοθεραπεύτρια και να πω ότι συμφωνώ σας στα περισσότερα.  Η απώλεια συχνοτήτων επιφέρει δυσκολίες σε συγκεκριμένα σύμφωνα τα οποία ούτως ή άλλως η μικρή μπορεί να μην έχει κατακτήσει ακόμα λόγω ηλικίας (όπως για παράδειγμα το /θ/).  Για αυτό επιμένω και εστιάζω στη γνώμη του ειδικού, που θα συλλέξει πληροφορίες και θα μπορέσει να δώσει σαφείς απαντήσεις στους γονείς/ενδιαφερόμενους. Οι πληροφορίες τις ASHA που αναφέρετε είναι εν μέρει σωστές, όμως όπως καταλαβαίνετε είναι απλά πληροφορίες στο διαδίκτυο οι οποίες δεν μπορούν να εφαρμοστούν διαγνωστικά.  Αλλωστε κάθε παιδί παρουσιάζει διαφορετικές ανάγκες.  Μία επίσκεψη στον ειδικό θαν παρείχε όλες τις πληροφορίες που δώσατε και εσείς, άλλά θα λάμβανε υπόψη και άλλες παραμέτρους που δεν αναφέρονται εδώ ή/και θα είχε μία πραγματική εικόνα της επικοινωνίας του παιδιού, κάτι που πάλι δεν γίνεται εδώ.

Σας ευχαριστώ και πάλι για το διάλογο,

Με εκίμηση

Δώρα Τσούκαλου

like0

Είναι πολυ νωρίς για να ανησυχήσει κάποιος

Εικόνα Grace Under Pressure

Εχετε δίκιο, οπωσδηποτε δεν μπορουν να εφαρμοστουν διαγνωστικα! Αυτο που ρωτουσα ηταν: Εαν η ηλικια των 22 μηνων που ειναι ανετα μεσα στα ηλικιακα ορια (και μαλιστα 2 μηνες νωριτερα!) των 24 με 30 μηνων, ειναι πολυ νωρις για να ανυσηχησει καποιος? Ιδιως την στιγμη που 2 αναπτυξιακοι μηνες στην ηλικια αυτη, μπορει να ειναι μια αναπτυξιακη εκρηξη για το παιδι :) Απο την αλλη τα ραντεβου στα δημοσια νοσοκομεια ειναι κλειστα για μηνες οποτε εαν κλεισεις τωρα, θα σε δουνε Ιουνιο!!

Οταν πηγαμε εμεις σε ηλικια 20 μηνων τον γιο μου, απο το Παιδων μας ζητηθηκε ακουογραμμα παντως για να αποκλεισουν αυτο πρωτα. Επισης εγκεφαλογραφημα και μαγνητικη που στην περιπτωση της Μαργαριτας δεν εχουν λογο να ζητηθουν φυσικα!

Και εγω σας ευχαριστω για τις πληροφοριες!

like0

Υποψιάζομαι οτι ο γιος μου εχει αυτισμό

Εικόνα Αλεξάνδρα / Άγγελος

Καλησπερα.Εχω εναν γιο 22 μηνων.Αυτα που με προβληματίζουν ειναι τα εξής:Δεν χαιρετάει δεν δειχνει με το δάχτυλο δε με λεει μαμα μονο που κ που πετάει ασχετα ενα μαμα μπαμπα και αλλα δυο τρια ακαταλαβίστικα.Ενω απο εντολές καταλαβαινει τα παντα.Πχ ξάπλωσε.Φερε μου το ποτηρι σου.Ειναι χαμογελαστός κ εχει πολυ καλη οπτική επαφη.Ακουει παντα στο ονομα του.Εχω κλειδί ραντεβου σε δυο μηνες με αναπτυξιολογο.Πειτε μου πως θα μπορουσα να τον βοηθησω γιατι ξερω οτι μαλλον εχει αυτισμό !

like0

Τελικά τι έκβαση πήρε το ζήτημα σας με το παιδί;

Εικόνα Χαρά Λώλιου

Καλησπέρα Κα. Αλεξάνδρα, τελικά τι έκβαση πήρε το ζήτημα σας με το παιδί; Σας ρωταω γιατί έχουμε και εμείς ένα αγοράκι 20 μηνών με τα ίδια συμπτώματα, μόνο που εμάς χαιρετούσε και έχει σταματήσει να το κάνει πια ή θα το κάνει με ένα παράξενο τρόπο όπως και δύο τρία αλλά πράγματα. Ζητήσατε βοήθεια λογοπαιδικου ή αναπτυξιολογου; 

like0

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.