Χρήση φαρμάκων για τη ΔΕΠΥ

Εικόνα ria_76

Καλησπέρα σε όλους. Αυτή τη φορά σας γράφω για να ρωτήσω γονείς παιδιών με ΔΕΠΥ ή και εκπαιδευτικούς που έχουν ασχοληθεί με παιδιά με δεπυ αν έχουν δει διαφορά με την χρήση φαρμάκων για την συγκέντρωση και αν ναι ποιο φάρμακο έχουν χρησιμοποιήσει και αν έχουν δει παρενέργειες. Ο λόγος που σας ρωτάω είναι γιατί ο γιατρός του γιου μου (με ΔΕΠΥ μεικτού τύπου) μας πρότεινε να του δώσουμε Concerta ώστε να μπορεί να συμμετέχει στο μάθημα και να τονωθεί η ψυχολογία του. Έχω διαβάσει διάφορα στο ίντερνετ αλλά η γνώμη γονιών είναι πάντα σημαντική. Ευχαριστώ Ρια

Σχόλια

Χρήση φαρμάκων για τη ΔΕΠΥ

Εικόνα dimitris-tomatis
Ο κάθε ειδικός δίνει την ανάλογη θεραπεία με βάση την ειδικότητά του και τις γνώσεις του πάνω στο αντικείμενο. Για παράδειγμα ο ψυχίατρος θα δώσει φάρμακα (δυστυχώς σχεδόν πάντα από τις εταιρείες από τις οποίες παίρνει τα γνωστά ανταλλάγματα -ταξίδια, δωροεπιταγές χιλ. ευρώ από media markt, κλπ) ο παιδοψυχολόγος θα προτείνει ψυχοθεραπείες - εργοθεραπείες ή κάτι άλλο, ο νευροχειρουργός θα μιλήσει για λοβοτομή και ούτω καθεξής. Το δυστύχημα με τα παιδιά μας είναι ότι έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα και όλοι μας θέλουμε το μαγικό χαπάκι που θα κάνει το παιδί μας πιο έξυπνο, πιο όμορφο, πιο ψηλό, πιο ξανθό, πιο ήσυχο, πιο υπάκουο και όλα αυτά ΑΜΕΣΑ ώστε εμείς να μπορούμε να ασχοληθούμε με τις σοβαρές υποθέσεις μας και να λύσουμε τα προβλήματα που ταλανίζουν την υδρόγειο. Τέτοια χάπια υπάρχουν ευτυχώς και εκτός ταινίας MATRIX, μπορεί κάποιος να τα βρει πολύ εύκολα από πολλούς πρόθυμους υπηρέτες της ιατρικής. Δεν είναι λοιπόν παράξενο που κάποιος θέλει να δώσει σε 5 χρονών παιδί ψυχοφάρμακα (το οποίο κάποιος άλλος φωστήρας το διέγνωσε με ΔΕΠΥ από 3 χρονών). Όποιος θέλει να το κάνει αυτό έχοντας ενημερωθεί για τις παρενέργειες, προφανώς νοιάζεται περισσότερο για τον εαυτό του παρά για το παιδί του. Εγώ από προσωπική εμπειρία θα πρότεινα ακουστική θεραπεία με τη μέθοδο Tomatis.
like0

Το φάρμακα και για μένα είναι η έσχατη λύση, όμως...

Εικόνα ria_76
Αγαπητε dimitris Πρωτα απο όλα θα ηθελα να σε ευχαριστησω για την απαντηση σου.Στα περισσοτερα που λες με βρισκεις συμφωνη δηλαδη στο οτι καθε ειδικος δίνει ανάλογη θεραπεια με βαση την ειδικότητα του και οτι ειναι δυστυχημα που τα παιδια μας εχουν γεννηθει στην Ελλαδα. Στην δικη μου περιπτωση ομως οχι γιατι θελω το παιδι μου πιο ομορφο πιο εξυπνο και ολα αυτα που αναφερεις...αλλα γιατι εχουμε ενα εκπευδευτικο συστημα τετοιο που όλοι πρεπει να ακολουθουν ενα συγκεκριμενο τροπο διδασκαλιας και οτιδηποτε δεν μπορει να το ακολουθησει παρεκλινει και ειναι διαφορετικο. Πραγματικα πιστευεις οτι όλοι αυτοι που επιλεγουν την φαρμακευτικη αγωγη νοιαζονται για τους ευατους τους? Δεν ειναι λιγο σκληρο και αδικο για ανθρωπους που προσπαθουν το καλυτερο για τα παιδια τους? Και δεν αναφερομαι σε αυτους που θελουν "ιδανικα" παιδια ,αλλα σε αυτους που θελουν ευτυχισμενα παιδια. Ο γιος μου, ενα πανεξυπνο παιδι εχει καταληξει να απορίπτει το σχολειο και αποκτησει διαταραχες διαγωγης εκτος απο την δεπυ γιατι δεν μπορει να μεινει ακινητος.Και ρωταω πως ενα υπερκινητικο παιδι να κατσει σε ενα θρανιο για 7 ωρες χωρις να "δημιουργει προβληματα" (λογια του δασκαλου του γιου μου και αυτο ειναι το πιο κολακευτικο που εχω ακούσεί). Εδω και 1 χρονο που εχουμε παρει τη διαγνωση κανουμε ψυχοεκπευδευση και μπορω να πω οτι σε αρκετα πραγματα εχει βελτιωση ομως οπως μου λενε ολοι ειναι πολυ εξυπνος και δεν μπορει να καταλαβει γιατι σε απλα πραγματα δεν τα καταφερνει.Ολο αυτο εχει σαν αποτελεσμα να εχει χαμηλη αυτοεκτιμηση και νευρικοτητα. Για την μεθοδο τοματις εχω διαβασει στο ιντερνετ οπως και για την νευροαναδραση, την ομοιοπαθητικη και αλλα. Ομως ζουμε σε επαρχια (Κρητη) και εδω δεν εχουμε τετοιες ευκολιες και ευκαιριες να τις πω? Αν ξερεις κατι παραπανω παρακαλω γραψε μου η στειλε στο προσωπικο μου E-mail. Το φαρμακο και για μενα ειναι η εσχατη λυση ομως λυπαμαι τοσο το παιδι με την πιεση που νιωθει, την απογοητευση και την αρνηση που εχει στο σχολειο που δεν ξερω τι αλλο να κανω.Θελω να ειναι ευτυχισμενος... Ευχαριστω, Ρια
like1

Αισθάνομαι την ανάγκη να απολογηθώ

Εικόνα dimitris-tomatis
Αγαπητή Ρία, Αισθάνομαι την ανάγκη να απολογηθώ διότι τα σχόλια μου για τους γονείς ήταν υπερβολικά και σίγουρα δεν είναι όλοι οι γονείς όπως τους περιέγραψα. Είναι γεγονός ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν βοηθάει καθόλου παιδιά με κάποιες ξεχωριστές δεξιότητες, όπως το δικό σου παιδί, το οποίο ίσως βαριέται επειδή αυτά που ακούει να του φαίνονται είτε εύκολα ή αδιάφορα. Πάντως πρόσφατα εκπαιδεύτηκαν αρκετοί ειδικοί στη μέθοδο tomatis, όπως και εγώ, και ξέρω για μία ειδικό στο Ηράκλειο με την οποία κάναμε μαζί την εκπαίδευση. Για να βρεις τηλέφωνο και διεύθυνση μπες στην ιστοσελίδα www.tomatis.com όπου μπορείς να βρεις όλους τους θεραπευτές που εφαρμόζουν τη μέθοδο. Φιλικά Δημήτρης
like0

Το Concerta μπορει να δοθεί για μικρό χρονικό διάστημα

Εικόνα giorgos p.
Το concerta μπορει να δοθεί για μικρό χρονικό διάστημα και την περίοδο που απαιτειται αυξημένη συγκέντρωση, π.χ. σχολείο. Το φάρμακο δρα για περίπου εως 12 ώρες. Χρειάζεται οπωσδήποτε οι γονείς παιδιού με ΔΕΠ-Υ ΝΑ ΚΆΝΟΥΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΉ ΓΟΝΈΩΝ. Η ΔΕΠ-Υ αντιμετωπίζεται ΔΕΝ θεραπεύεται. Το παιδί μαθαίνει μεθόδους που τροποποιούν την μη αποδεκτή απο την κοινωνία συμπεριφορά, οι γονείς μέσω της συμβουλευτικής ΑΠΕΝΕΧΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ και μαθαίνουν τρόπους να πειθαρχούν το παιδί. Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΛΗΨΗ ΦΑΡΜΑΚΟΥ ΑΦΟΡΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΤΟΝ ΓΙΑΤΡΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ.
like0

Ευχαριστώ Δημήτρη!

Εικόνα ria_76
Βρήκα τα τηλ. στο Ηράκλειο και θα πάρω πληροφορίες, αν και είναι μια μισή ώρα μακριά από το μέρος που μένουμε και για τώρα είναι δύσκολο το καθημερινό "πήγαινε - έλα". Όμως το καλοκαίρι που δεν θα έχουμε διαβάσματα και δραστηριότητες σκεφτόμαστε να το δοκιμάσουμε. Δεν ξέρω βέβαια αν ο μικρός αντέξει να κάθεται τόση ώρα και να ακούει μουσική :( Καλή συνέχεια σε ό,τι κάνεις, Ρια
like1

Concerta μόνο για τις μέρες του σχολείου

Εικόνα ria_76
Γιωργο, ο γιατρός αυτό ακριβώς μας είπε, μόνο για τις μέρες του σχολείου, όχι Σαββατοκύριακα και γιορτές και όχι καλοκαίρι. Μονο γιατί πραγματικά δεν μπορεί να συγκεντρωθεί σχεδόν καθόλου (8 λεπτά συγκέντρωσης σε πράγματα που τον ενδιαφέρουν!) Συμβουλευτική κάνω εγώ. Ο άντρας μου είχε έρθει αρχικά τρεις φορές όμως τώρα δεν θέλει καθόλου να συμμετέχει. Το καλό της υπόθεσης είναι ότι ακούει αυτά που του λέω και τα εφαρμόζει. Η δράση μας είπε ότι θα είναι περίπου ως το μεσημέρι.. εκείνο που με ανησυχεί είναι το μετά. Από αυτά που έχω διαβάσει μπορεί σε πολλούς να φέρει παραπάνω νευρικότητα και μια κατάσταση πιο "χύμα". Γνωρίζεις κάτι πάνω σε αυτό; Eυχαριστώ
like0

Μπορεί να υπάρξει νευρικότητα

Εικόνα giorgos p.
Μπορεί να υπάρξει η νευρικότητα αλλά συχνά το παιδί λόγω της μεγάλης διαφοράς στην συμπεριφορά του (βελτίωση) γίνεται αποδεκτό απο τους συμμαθητές, αποκτά φιλίες, βελτιώνεται η αυτοπεποίθεση του και ο αυτοσεβασμός, οπότε και το ίδιο το παιδί προσπαθεί περισσότερο, υπακούει πιο εύκολα.
like1

Χρήση μεθόδου TOMATIS για τη ΔΕΠΥ

Εικόνα dimitris-tomatis
Αγαπητή Ρία, Τα καινούρια μηχανήματα για τη μέθοδο Tomatis είναι φορητά και αυτό σημαίνει ότι από το κέντρο θα μπορούσαν να σας το δώσουν για να κάνετε τη θεραπεία στο σπίτι. Φιλικά, Δημήτρης
like0

Είμαι ενήλικος με ΔΕΠΥ

Εικόνα Γιαννης Δημητριου

Ειμαι ενήλικος με ΔΕΠΥ. Το Concerta σαφως και βοηθά στη συγκέντρωση,μακαρι να ειχα διαγνωστεί και να το ειχα πάρει νωριτερα. Ειναι πολύ ασφαλέστερο από το Strattera. Υπάρχουν κυριολεκτικά εκατοντάδες έρευνες για τη χρήση διεγερτικων από το 1950 κιολας. Ειναι τα ασφαλέστερα και αποτεσματικοτερα φαρμακα της ψυχιατρικής. Η ΔΕΠΥ δεν αντιμετωπιζεται ικανοποιητικά χωρις φαρμακα επειδή δεν ειναι ψυχολογικό προβλημα αλλά αναπτυξιακή διαταραχη. Όσο ψυχοθεραπεία και να κάνει δε θα μπορέσει πότε να κάτσει σε μια ουρά χωρις να νιώσει νεύρα η άγχος. Χωρις αγωγή απλως μια διαχειριση μπορει να γινει, όχι αντιμετωπιση. Κακως λέει ο γιατρός να μην παιρνει φαρμακο τα Σαββατοκυριακα, η ΔΕΠΥ επηρεαζει και τον κινητικό συντονισμό  προκαλωντας αύξηση ατυχηματων, αδεξιότητα, μυοσκελετικα προβληματα και μειωμένες αθλητικές επιδόσεις.

Σχετικά με τη διάρκεια του concerta:κρατά για 7-10 ωρες ανάλογα το μεταβολισμο του κάθε ατομου, τις υπόλοιπες ωρες μπορει να τις καλύψει με 1-2 δοσεις Ritalin (κρατά 2-4 ωρες) η με άλλη μια δόση Concerta (χαμηλότερη από την πρωινη).Η ΔΕΠΥ υπάρχει 24 ωρες το 24ωρο γιαυτό τα συμπτωματα πρέπει να αντιμετωπίζονται  καθόλη τη διάρκεια της μέρας.

Όπως προειπα  η ΔΕΠΥ ειναι  μια σύνθετη αναπτυξιακή διαταραχη,δεν αντιμετωπίζεται με ψυχολογικα μεσα.Ο ψυχολόγος μπορει να μαζέψει μονο τα δευτερογενή. Ακομα και τα συναισθηματικα προβληματα(χαμηλη ανοχή στη ματαίωση, άγχος, νεύρα, ντροπή, εναλλαγές διαθεσης) έχουν βάση νευρολογική και βελτιώνονται με το Concerta. Υπαρχει τεράστια βιβλιογραφία για τη ΔΕΠΥ αλλά δυστυχώς ελάχιστοι στην Ελλάδα φαινεται να την έχουν διαβασει. Ακόμα και οι περισσότεροι γιατροι και οι ψυχολόγοι λένε ο,τι τους έρθει στο κεφάλι. Για να διαγνωστω έφτυσα αιμα! Θέλει πολύ διαβασμα η ΔΕΠΥ γιατι όλοι στέκονται στα προβληματα συμπεριφοράς παραβλέποντας άλλες σοβαρες πλευρές. Ένα αρκετά καλό on-line περιοδικό για τη ΔΕΠΥ ειναι το Additude Magazine. Εύχομαι τα καλύτερα στην οικογένεια σας!

like1

Aυτή η άθλια αντίληψη για τη ΔΕΠΥ ότι ειναι θεμα πειθαρχιας

Εικόνα Γιαννης Δημητριου

Δυστυχώς στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρωπη υπαρχει ακόμη αυτή η άθλια αντίληψη για τη ΔΕΠΥ ότι ειναι θεμα πειθαρχιας. Αν ειναι δυνατόν να συζητάμε ακόμα για παιδιά που δε μπορούν να κάτσουν στο θράνιο. Αυτό μεσα σε 2 μηνες φαρμακεύτικα εξαλείφεται στο 80 τοις εκατό των περιπτωσεων. Τα παιδιά με ΔΕΠΥ έχουν δικαιωμα να φτάσουν τις δυνατότητες τους, να έχουν φιλους, να σπουδάσουν, να πετύχουν. Πώς θα γινει αυτό αν δε μπορούν ούτε να καθισουν στην καρεκλα; Ποιος έχει το δικαιωμα να πει "μέχρι εκει θα ειναι ο στόχος σου,να μην κάνεις φασαρια"... Τα υπερκινητικα δεν κουνιούνται από βιτσιο, αν δε το κάνουν νιωθουν άγχος, νευρικότητα λόγω νευρολογικής δυσλειτουργίας. Ούτε βαριούνται έτσι απλά. Έχουν διαταραχές στη ντοπαμινη που δεν τους επιτρέπει να ελέγχουν τις παρόρμησεις τους και να θέτουν μακροπρόθεσμαμους στόχους. Mονο φαρμακευτικα επιλύονται αυτα τα προβληματα,οτιδήποτε άλλο τραυματίζει το παιδι. Η ΔΕΠΥ ειναι η καλύτερα αντιμετωπισιμη διαταραχη στην ψυχιατρική με ποσοστό επιτυχίας 80 τοις εκατο.

Η ΔΕΠΥ ειναι μια διαταραχη στην ανάπτυξη του εγκεφάλου.Επηρεάζει κέντρα του εγκεφάλου που ελέγχουν αλλα κέντρα του εγκεφάλου.Τα παιδιά με ΔΕΠΥ γνωριζουν πως πρέπει να συμπεριφέρονται,δεν έχουν άγνοια όπως τα παιδιά με αυτισμο.Αυτό που δε μπορούν να κάνουν ειναι να κάνουν πράξη τη συμπεριφορά λόγω νευρολογικων έλλειματων.Από εκει προερχονται τα πυρηνικά συμπτωματα της ΔΕΠΥ ήτοι

  1. αδυναμία ρυθμισης της προσοχής και προβληματα στις εκτελεστικές λειτουργιες(διασπαση)
  2. άγχος,νευρικότητα σύνεχης κινηση,συνεχης σκεψη(υπερκινητικοτητα)
  3. προβληματα συμπεριφορας,κινήτρων,βάρεμάρα,εθισμοι,συναισθηματικη ευμεταβλητοτητα(παρορμητικοτητα),
  4. αδεξιότητα,προβληματα λεπτης κινητικότητας,προβληματα άρθρωσης,προβληματα ισορροπίας,ελέγχου της δυναμης,κακή στάση του σωματος(προβληματα κινητικου συντονισμόυ).

Το κάθε συμπτωμα επιδρά σε κάθε έμφαση  της ζωής του ατομου.Για παράδειγμα αν  κάποιος έχει τη διάσπαση και πάει σε μια καφετέρια στη μιση ωρα θα αρχισει να γινεται το κεφάλι του τετράγωνο επειδή θα παρακολουθει ταυτόχρονα και τις συζητήσεις των άλλων τραπεζιών και όχι μονο του σύνολομιλητη επειδή δε μπορει να φιλτραρει τα ηχητικά  ερεθισματα  με αποτεσμα να κουράζεται ,να τον πιάνει υπνηλία και κάποια στιγμή αναποφευκτα να αρχιζει να ββαριέται και να σκέφτεται άσχετα πραγματα παρακολουθώντας τα χειλη του συνολομιλήτη του να κουνιούνται χωρις ομως να επεξεργάζεται τον ήχο στο μυαλο του...Έφερα ένα παράδειγμα για να δείτε ότι η διάσπαση δε δημιουργει μονο ακαδημαικα και οργανωσιακά προβληματα αλλά επιδρά και σε μυριες άλλες καταστάσεις. 

Τα φαρμακα ενεργοποιούν τα κέντρα ελέγχου του εγκεφάλου που υπολειτουργούν οπότε το ατομο ρυθμιζει τη συμπεριφορά του καλυτερα.Έρχεται δηλαδή ο εγκέφαλος πιο κοντά από άποψη λειτουργιας σε εκεινη του τυπικά αναπτυσσομενου παιδιού με αποτελεσμα να μειωνονται(πολλές φορές εντυπωσιακα)τα πυρηνικά συμπτωματα.Το να αφήνει κανεις τα πυρηνικά συμπτωματα της ΔΕΠΥ αρρυθμιστα και να προσπαθει να μαζέψει τις συνέπειες των προβληματων με ψυχολογικά,συμπεριφορικα μεσα ειναι σα να δινεις σε καποιον μυωπα μπαστούνι,σκύλο και να τον μαθαινεις σύστημα Braille αντι να του δωσεις γυαλια!

Ένας Θεός ξέρει πόσος κόσμος σκοτώνεται κάθε χρονια σε αυτοκινητιστικα επειδή έχει αδιαγνωστη ΔΕΠΥ. Λιγη σοβαροτητα κύριε Tomatis!

like1

ΔΕΠΥ στην Ελλάδα και φάρμακα

Εικόνα ramsys

Δυστυχώς η ΔΕΠΥ στην Ελλάδα εχει γίνει μόδα, και λέω δυστυχώς γιατι εξαιτίας αυτής της μόδας έχουμε λάθος διαγνωσεις, λάθος αντιμετώπισεις κοκ. Όσο αναφορά τα φάρμακα για την ΔΕΠΥ δεν ειμαι κατα, υπαρχει όμως ένα μεγάλο ΑΛΛΑ.

Δεν μπορούμε να πιέσουμε τους γονείς να δώσουν φάρμακα αλλα ούτε και να εθελοτυφλησουμε στις παρενέργειες που εχουν και ειδικά σε χρόνια χρήση. Επίσης δεν μπορω να δεχτώ το γεγονός οτι υπάρχουν σχολικοι σύμβουλοι που στέλνουν εισαγγελείς σε σπίτια γονέων για να πάρουν τα παιδια τους διεγερτικά όπως λεει και ο κ. Δημητρίου.

Ένα άλλο κακό που έχουμε εδώ στην Ελλάδα ειναι να το παίζουμε όλοι ειδικοί σε ολα (και σε οτι δεν είμαστε ειδικοί το μεταφράζουμε σε κατι που είμαστε... ο νοών νοείτω).

Σε αντίθεση με τον κ. Δημητρίου πιο πάνω, ο οποίος εμφανώς λυτρωθηκε απο την φαρμακευτική αγωγή, εγω θα σας συμβουλεύα ως ειδικός στην νευροαναδραση να δοκιμάσετε πρώτα την νευροαναδραση και αν δεν εχει αποτέλεσμα τοτε ΝΑΙ προχωρήσετε σε φαρμακευτική αγωγή (ή μπορείτε να συνδυάσετε ήπια φαρμακευτική αγωγή με την νευροαναδραση).

Η άποψη μου δεν ειναι ιδιοτελώς υπομονή, ειναι απλα μια επιστημονική άποψη που θα την τεκμηριώσω άμεσα. Ο κ. Δημητρίου μίλησε για κάποια φάρμακα που εχουν ως δραστική ουσία την μεθυλφαινιδάτη. Η νευροαναδραση εχει ακριβώς ίδια αποτελέσματα με την μεθυλφαινιδατη και την δημοσιευμένη εργασία αυτής της μελέτης μπορείτε να την βρείτε εδώ:

επισης εδω:

μπορειτε να βρείτε τις οδηγίες για θεραπεία απο την παγκόσμια Ένωση παιδιάτρων όπου τοποθετεί την νευροαναδραση στην πρώτη γραμμή για θεραπεία.

Το συμπέρασμα ειναι οτι η ΔΕΠΥ μπορεί να αντιμετωπιστεί και χωρις φάρμακα αλλα αυτο εξαρτάται απο την οξύτητα του εκάστοτε περιστατικού.

like0

Πως ακριβώς ορίζεται η "ήπια φαρμακευτική αγωγη"

Εικόνα Γιαννης Δημητριου

Πως ακριβώς ορίζεται η "ήπια φαρμακευτική αγωγη"γιατι πρωτη φορά ακούω αυτόν τον όρο. Όσο για το Neurofeedback δεν υπάρχουν σαφή στοιχεια. Καλύτερα  με τα ιδια λεφτά να κάνετε εργοθεραπειες που σιγουρα βοηθάνε ( η ΔΕΠΥ ειναι διαταραχη κινητικων κεντρων σε μεγαλο βαθμο). Ειδικος ειναι ο Barkley που έχει σχολιάσει εκτενώς το Neurofeedback.με μια δύο έρευνες δεν ανατρέπονται δεδομένα 60 χρόνων. Ο γονέας ρωτησε κάτι σαφές αν δουλεύει το Concerta για τη διάσπαση. Η απάντηση ειναι συμφωνα με εκατοντάδες έρευνες 60 χρόνων  ΣΑΦΩΣ ΝΑΙ. Και θα μειωσει και τη διαταραχη διαγωγής που ειναι αποτέλεσμα και δευτερογενές λόγω της πίεσης αλλά παιζει ρόλο και η παρόρμητικοτητα.

Πειτε μας ποιες επιπτώσεις έχει η χρήση διεγερτικων μακροπρόθεσμα γιατι από το 1937 που τα χρησιμοποιουν σε εκατομμυρια παιδιά, πέρα από ελαφρά μειωση της ανάπτυξης που ανακτάται, αργότερα δεν εχω διαβάσει ότι έχουν βρέι κατι άλλο. Πειτε μας ομως και ποιες ειναι η επιπτώσεις της ΔΕΠΥ αν δεν αντιμετωπιστεί να κάνουμε σύγκριση κινδύνου - οφέλους. Και επιμένω να λέω ότι η ΔΕΠΥ είναι διαταραχή και εκτός σχολείου με άλλο ένα παράδειγμα.

Παλιότερα οι παιδίατροι συνιστούσαν drug holidays (διακοπή της φαρμακευτικής αγωγής)  τα καλοκαίρια ομως πήραν πισω τη συμβουλη τους όταν διαπίστωσαν ότι τα παιδιά με ΔΕΠΥ παίζαν με τις ώρες στον ήλιο χωρις να βάλουν αντιηλιακό με αποτέλεσμα να παθαίνουν εγκαύματα.

Και η ΔΕΠΥ δεν ειναι μόδα αλλά μια διαταραχη που υποδιαγνωσκεται συστηματικά (επιπολασμός 6-8 τοις εκατο) και συχνά συνυπάρχει με μαθησιακές δυσκολίες. Είναι μόδα και η δυσλεξία, ειναι μόδα και η δυσπραξία; Και όλοι αυτοι οι λογοθεραπευτες και οι εργοθεραπευτες απο ποιους ζουν;

like1

ΔΕΠΥ και φαρμακευτική αγωγή

Εικόνα Vocamvilia Ana

Η δικη μου ταπεινη αποψη ειναι  ενα μεγαλο ΝΑΙ στα φαρμακα για την ΔΕΠΥ. Στην Ελλαδα δυστυχως δεν υπαρχει εμπειρια για την σχετικη διαγνωση. Μεχρι να διαγνωστει το παιδι μου εφτυσα αιμα στην κυριολεξια! Εφτασε 15 ετων απο την μεγαλη ανευθυνοτητα των "ειδικων". Αυτο συνεπαγεται χασιμο πολυτιμου χρονου και σε τετοιες ηλικιες η ψυχοεκπαιδευση ειναι απλα οδοντοπαστα. Η ΔΕΠΥ δεν ειναι ψυχολογικο προβλημα αλλα αναπτυξιακο "λαθος". Αν το παιδι μου ειχε διαγνωστει εγκαιρα θα ειχαμε αποφυγει ολον αυτον τον μαθησιακο φαυλο κυκλο που συμβαινει κυριως οταν το παιδι παει Γυμνασιο. Να σημειωσω οτι συμφωνα με ερευνα το 75% των παιδιων με ΔΕΠΥ εχουν και δυσλεξια. Απο εμπειρια θα επιμεινω και θα σας πω οτι ο μονος αρμοδιος για να παρει φαρμακα αν πρεπει να παρει η οχι ειναι ο παιδοψυχιατρος. Αυτος θα κανει την εκτιμηση και κανενας ψυχολογος ή ειδικος παιδαγωγος. Παραπομπη λοιπον κατ ευθειαν σε παιδοψυχιατρο για να  μην χανεται χρονος. Γνωστο σε ολους οτι τα παιδια με ΔΕΠΥ εχουν και συμπεριφορα. Αυτην την γνωστη συμπεριφορα που ξερουμε ολοι. Το φαρμακο λοιπον δεν επιδρα μονο στην συγκεντρωση αλλα και στην συμπεριφορα που για μενα ειναι το σημαντικοτερο.

like0

Γυρω στο 30% ατόμων με ΔΕΠΥ έχουν δυσλεξία και 50% δυσπραξία

Εικόνα Γιαννης Δημητριου

Γυρω στο 30% των ατομων με ΔΕΠΥ εχουν δυσλεξια και 50% δυσπραξια (την οποια εχω και εγω). Οι ψυχολογοι ειναι χρησιμοι αλλα μονο για τα δευτερογενη. Τους εκπαιδευτικους παλι το μονο που τους νοιαζει συνηθως ειναι να μην κανουν φασαρια. Δεν εχουν ολα τα παιδια με ΔΕΠΥ διαταραχες συμπεριφορας. Καποια ειναι ησυχα, αποσυρμενα και στον κοσμο τους ακομα και αν εχουν το μεικτο τυπο. Η αληθεια ειναι οτι με οσους ψυχολογους ενηλικων μιλησα μπορουσα να συνεννοηθω. Oι ψυχιατροι ενηλικων ειναι εντελως ασχετοι απο την αλλη. Και εγω παιδοψυχιατρο ηθελα να με διαγνωσει αλλα δεν τους επιτρεπουν να αναλαβουν ενηλικες δυστυχως. Τωρα για τη παιδικη ΔΕΠΥ δεν ξερω πως εχει η κατασταση αλλα νομιζω οτι αν δεν κατσει ο γονιος να διαβασει το Barkley θα πιστευει ο,τι του πλασσαρει ο καθε διαφημιστης snake-oil που αναπαραγει μυθους περι τρομερων παρενεργειων των φαρμακων, υπερδιαγνωσης (μια ερευνα που εγινε σε μαθητικο πληθυσμο στην Αθηνα απο το ΕΚΠΑ βρηκε οτι απο τα 40τοσα παιδια που αναγνωρίστηκαν με ΔΕΠΥ ουτε ένα δεν ειχε λαβει διαγνωση παλιοτερα), αδιαφοριας γονεων και κακης αντατροφης για να εκβιασει τογονεα συναιθηματικα και να προωθησει πανακριβα placebo.

Η ΔΕΠΥ ειναι η περισσοτερο μελετημενη νευρολογικη διαταραχη. Υπαρχουν πανω απο 6.000 δημοσιευμενες μελετες. Το συμπερασμα ειναι οτι προκειται για μια διαταραχη που επιδρα σε καθε εκφανση της ζωης του ατομου απο το παιχνιδι και τις δραστηριοτητες του ελευθερου χρονου μεχρι τις ακαδημιακες επιδόσεις, απο την επικοινωνια μεχρι την οδηγηση. Και τουτο συμβαινει διοτι ολος ο ανθρωπινος πολιτισμος εχει δομηθει στην αρχη οτι το ατομο εχει την ικανοτητα να ρυθμισει τη συμπεριφορα του θετοντας μελλοντικους στοχους αποφευγοντας συμπεριφορες που προσφερουν αμεση ικανοποιηση αλλα μικροτερο οφελος σε βαθος χρονου και μπαινουν στη μεση. Και αυτο για καποιον με ΔΕΠΥ ειναι πιο δυσκολο.

like0

Η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας

Εικόνα ramsys

Κ. Δημητρίου,

Με την έννοια ήπια φαρμακευτική αγωγή εννοούμε την χορήγηση της χαμηλότερης δόσης του φαρμάκου.

Μιλάτε για την νευροανάδραση και λέτε πως δεν υπάρχουν σαφή στοιχεία. Στο τέλος του παρόντος μηνύματος θα βρείτε μια σωρεία από έρευνες για την ΔΕΠ-Υ και την νευροανάδραση (οι οποίες έρευνες είναι ανανεωμένες μέχρι το 2010, οπότε φαντάζεστε πόσες ακόμα υπάρχουν). Θα ήμουν πολύ χαρούμενος αν μου παραθέτατε αντίστοιχη βιβλιογραφία για την εργοθεραπεία που «σίγουρα» βοηθάει. 

Λέτε πως η ΔΕΠ-Υ είναι μια διαταραχή κινητικών κέντρων. Αν δεν είστε ημιμαθής φαντάζομαι πως καταλαβαίνατε τι λέτε καθώς και τον τρόπο με τον οποίο τα κινητικά κέντρα ενεργοποιούνται και πως αυτή την ενεργοποίηση μπορούμε επιστημονικά να την καταγράψουμε. Αν δεν είστε ημιμαθής λοιπόν και γνωρίζετε όλα τα πιο πάνω τότε μπορείτε να καταλάβετε πως δουλεύει και πως βοηθάει η νευροανάδραση. Πάμε τώρα στην Barkley. Ο Barkley ήταν επιφυλακτικός όσο αφορά την νευροανάδραση μέχρι το 2005 όπου δημοσίευσε μια μελέτη που μιλούσε για τα πορίσματα του εγκεφαλογραφήματος για την ΔΕΠ-Υ καθώς και για την νευροανάδραση όπου έλεγε πως έχει κάποιες καλές ενδείξεις αλλά θέλει περισσότερη μελέτη. Μετά όμως την meta-ανάλυση του Martijn Arns (ο οποίος τυγχάνει να είναι και συνεργάτης μου και να έχουμε συζητήσει εκτενέστερα για το θέμα) που μπορείτε να την βρείτε εδώ: http://www.clearmindcenter.com/protected_content/research/Efficacy-Neuro...

O FDA ενέκρινε τον δείκτη που χρησιμοποιείται η νευροανάδραση για την διάγνωση της ΔΕΠ-Υ και όπως είπα πιο πάνω ο παγκόσμιος οργανισμός παιδιάτρων κατέταξε την νευροανάδραση στη πρώτο επίπεδο θεραπεία μαζί με την φαρμακευτική αγωγή. Λέτε για την νευροανάδραση πως με μία δύο έρευνες δεν ανατρέπονται δεδομένα 60 χρόνων. Σας φαίνονται για μία δύο οι μελέτες που σας παραθέτω στο τέλος? ( και πιστέψτε με στην pubmed θα βρείτε τις δεκαπλάσιες). Όσο αναφορά τώρα το Concerta δεν διαφωνώ ότι δουλεύει αλλά μην παραπληροφορείτε τον κόσμο που είναι οι εκατοντάδες έρευνες 60 χρόνων? Μπορείτε να μας δείξετε κάποια αναφορά από το 1950?

Όσο αναφορά για τα διεγερτικά, πάλι παραπληροφορείτε αυτούς που σας διαβάζουν. Το 1937 ο Charles Bradley χρησιμοποίησε διεγερτικά για την ΔΕΠ-Υ και παρατήρησε πως 14 από τα 30 παιδιά είχαν κάποια βελτίωση (τα εκατομμύρια δεν ξέρω που τα είδατε). Οι πρώτες μελέτες των διεγερτικών ξεκίνησαν στα μέσα της δεκαετίας του 60’ ενώ πολύ αργότερα χρησιμοποιήθηκαν κατά κόρον στην κλινική πράξη. Οπότε μέσα σε 30 χρόνια δεδομένου του αριθμού των περιστατικών καθώς και της εξέλιξης των φαρμάκων δεν μπορούμε να έχουμε μακροπρόθεσμες μελέτες που να δείχνουν τις παρενέργειες. Όμως σας παραθέτω κάποιες παρενέργειες του Concerta όπως αναφέρονται στο φυλλάδιο του σκευάσματος.

Σε κλινικές μελέτες με Concerta® (n=469), ποσοστό περίπου 62% των  ασθενών εμφάνισε τουλάχιστον μία ανεπιθύμητη ενέργεια. Οι πιο συχνά  αναφερόμενες ανεπιθύμητες ενέργειες ήταν κεφαλαλγία (26%), ανορεξία  (14%), αϋπνία (14%), και κοιλιακό άλγος (12%). Υπολογισμός συχνότητας: Πολύ συχνές ≥10%, Συχνές ≥1% και <10%, Ασυνήθεις ≥0,1% και <1%, Σπάνιες ≥0,01% και <0,1%, Πολύ σπάνιες  <0,01%.

  • Γενικές σωματικές διαταραχές: Πολύ συχνές: Κεφαλαλγία, στομαχικό άλγος.
  • Συχνές: επιδείνωση ADHD, αδυναμία.
  • Ασυνήθεις: θωρακικό άλγος, πυρετός, τυχαίο τραύμα, κακουχία, πόνος.
  • Διαταραχές του καρδιαγγειακού συστήματος: Συχνές: υπέρταση.
  • Ασυνήθεις: ημικρανία, ταχυκαρδία.
  • Διαταραχές του πεπτικού συστήματος: Πολύ συχνές: ανορεξία. Συχνές:  ναυτία ή/και έμετος, δυσπεψία. Ασυνήθεις: διάρροια, ακράτεια κοπράνων,  αυξημένη όρεξη.
  • Διαταραχές του μεταβολισμού και της διατροφής: Συχνές: απώλεια  σωματικού βάρους.

Λέτε αυτά να τα γράψανε για να γεμίσουν σελίδες στον φυλλάδιο του φαρμάκου? Όχι τα γράψανε για να είναι νομικά καλλυμένοι. Επίσης τονίζω ότι το Concerta έκανε μελέτη σε 469 άτομα και κυκλοφορεί στην αγορά. Αλλά ως ξενοφοβικοί που είμαστε οι Έλληνες απορρίπτουμε κάτι το νέο και καινοτόμο και ας έχουν γίνει μελέτες σε πάνω από 2000 άτομα.  Όσο αναφορά την επιπτώσεις της ΔΕΠ-Υ ποικίλουν ανάλογα με την σοβαρότητα του περιστατικού. Εδώ θέλω να τονίσω ξανά πως δεν είμαι κατά την χρήσης φαρμάκων, αλλά είμαι κατά την αλόγιστης χρήση φαρμάκων για την εξυπηρέτηση πολλών και διάφορων συμφερόντων.  Κατά τα άλλα στα υπόλοιπα που λέτε δεν διαφωνώ.

Για το δεύτερο μήνυμα σας που γράφετε στην κ. vocamvilia ana, οδηγείτε τους γονείς στο ίδιο λάθος που κάνετε και εσείς. Τους βάζετε να διαβάσουν τον Barkley, για να μην πιστεύουν ότι του πλασάρει ο κάθε διαφημιστής, χωρίς να έχουν ούτε την γνώση αλλά ούτε και την πείρα. Πιστεύω να ξέρετε πως η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας. Και αν νομίζετε πως εσείς γνωρίζετε την ΔΕΠ-Υ καλύτερα από κάποιον παιδοψυχιάτρο σκεφτείτε πως εσείς γνωρίζεται καλά ένα περιστατικό (τον εαυτό σας) ενώ ο παιδοψυχιάτρος παρακολουθεί αρκετά περιστατικά κάθε μέρα. Εγώ προσωπικά δεν προσπαθώ να πλασάρω τίποτα για αυτό κιόλας δεν αναφέρω το όνομα μου.

Κλείνοντας θα ήθελα να σας αναφέρω πως δεν πρόκειται να απαντήσω ξανά σε μήνυμα σας αν δεν είστε, τουλάχιστον επιστημονικά, σωστός και ακέραιος. Δεν έχω δυστυχώς τον χρόνο να σας κάνω μαθήματα νευροφυσιολογία μέσω ίντερνετ που φαίνεται ότι την χρειάζεστε. Και όπως είπα και πιο πάνω η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας. Επίσης λάβετε υπόψη σας ότι είναι τουλάχιστον εριστικό να γράφετε και να πλασάρεστε πως τα ξέρετε όλα, ενώ ό ίδιος ο Θεός σας (Barkley) γνωρίζει πολύ καλά ότι έχουμε ακόμα να μάθουμε πολλά νέα πράγματα για την ΔΕΠ-Υ για αυτό άλλωστε και την μελετάει ακόμα.

  1. Albert, A. O., Andrasik, F., Moore, J. L., & Dunn, B. R. (1998). Theta/beta training for attention, concentration and memory improvement in the geriatric population. Applied Psychophysiology & Biofeedback, 23(2), 109. Abstract.
  2. Alhambra, M. A., Fowler, T. P., & Alhambra, A. A. (1995). EEG biofeedback: A new treatment option for ADD/ADHD. Journal of Neurotherapy, 1(2), 39–43.
  3. Arns, M., Kleinnijenhuis, M., Fallahpour, K., & Bretler, R. (2007). Golf performance enhancement and real-life neurofeedback training using personalized event-locked EEG profiles. Journal of Neurotherapy, 11(4), 11–18.
  4. Barabasz, A., & Barabasz, M. (1996). Neurotherapy and alert hypnosis in the treatment of attention deficit disorder. Chapter in S. J. Lynn, I. Kirsch, & J. W. Rhue (Eds.), Casebook of Clinical Hypnosis. Washington, D.C.: American Psychological Association Press, 271–292.
  5. Barabasz, A., & Barabasz, M. (2000). Treating AD/HD with hypnosis and neurotherapy. Child Study Journal, 30(1), 25–42.
  6. Bazanova, O.M., Aftanas, L.I. (2010). Individual EEG alpha activity analysis for enhancement neurofeedback efficiency: Two case studies. Journal of Neurotherapy, 14(3), 244–253.
  7. Beauregard, M., & Levesque, J. (2006). Functional magnetic resonance imaging investigation of the effects of neurofeedback training on the neural bases of selective attention and response inhibition in children with attention-deficit/hyperactivity disorder. Applied Psychophysiology & Biofeedback, 31(1), 3–20.
  8. Becerra J, Fernndez T, Harmony T, Caballero MI, Garcia F, Fernandez-Bouzas A, Santiago-Rodriguez E, Prado-Alcalá RA. (2006) Follow-up study of Learning Disabled children treated with Neurofeedback or placebo. Clinical EEG & Neuroscience, 37 (3), 198–203.
  9. Boyd, W. D., & Campbell, S. E. (1998). EEG biofeedback in the schools: The use of EEG biofeedback to treat ADHD in a school setting. Journal of Neurotherapy, 2(4), 65–71.
  10. Breteler, M. H. M., Arns, M., Peters, S., Giepmans, I., & Verhoeven, L. (2010). Improvements in spelling after QEEG-based neurofeedback in dyslexia: A randomized controlled treatment study. Applied Psychophysiology & Biofeedback, 35(1), 5–11.
  11. Budzynski, T. H. (1996). Brain brightening: Can neurofeedback improve cognitive process? Biofeedback, 24(2), 14–17.
  12. Carmody, D. P., Radvanski, D. C., Wadhwani, S., Sabo, J. J., & Vergara, L. (2001). EEG biofeedback training and attention-deficit/hyperactivity disorder in an elementary school setting. Journal of Neurotherapy, 4(3), 5–27.
  13. Carter, J. L., & Russell, H. L. (1991). Changes in verbal performance IQ discrepancy scores after left hemisphere frequency control training: A pilot report. American Journal of Clinical Biofeedback, 4(1), 66–67
  14. Cunningham, M., & Murphy, P. (1981). The effects of bilateral EEG biofeedback on verbal, visuospatial and creative skills in LD male adolescents. Journal of Learning Disabilities, 14(4), 204–208.
  15. Drechsler R, Straub M, Doehnert M, Heinrich H, Steinhausen H, Brandeis D. (2007). Controlled evaluation of a neurofeedback training of slow cortical potentials in children with ADHD. Behavioral & Brain Functions, 3, 35.
  16. Egner, T., & Gruzelier, J. H. (2001). Learned self-regulation of EEG frequency Components affects attention and event-related brain potentials in humans. NeuroReport, 12, 4155–4159.
  17. Egner, T., & Gruzelier, J. H. (2004). EEG biofeedback of low beta band components: Frequency-specific effects on variables of attention and event-related brain potentials. Clinical Neurophysiology, 115(1), 131–139.
  18. Fehmi, L. G. (2007). Multichannel EEG phase synchrony training and verbally guided attention training for disorders of attention. Chapter in J. R. Evans (Ed.), Handbook of Neurofeedback. Binghampton, NY: Haworth Medical Press, 301–319.
  19. Fehmi, L. G. (1978). EEG biofeedback, multichannel synchrony training, and attention. Chapter in A. A. Sugarman & R. E. Tarter (Eds.), Expanding Dimensions of Consciousness. New York: Springer.
  20. Fehmi, L. G., & Selzer, F. A. (1980). Biofeedback and attention training. Chapter in S. Boorstein (Ed.), Transpersonal Psychotherapy. Palo Alto: Science and Behavior Books.
  21. Fernandez, T., Herrera, W., Harmony, T., Diaz-Comas, L., Santiago, E., Sanchez, L., Bosch, J., Fernandez-Bouzas, A., Otero, G., Ricardo-Garcell, J., Barraza, C., Aubert, E., Galan, L., & Valdes, P. (2003). EEG and behavioral changes following neurofeedback treatment in learning disabled children. Clinical Electroencephalography, 34(3), 145–150.
  22. Fleischman, M. J., & Othmer, S. (2005). Case study: Improvements in IQ score and maintenance of gains following EEG biofeedback with mildly developmentally delayed twins. Journal of Neurotherapy, 9(4), 35–46.
  23. Foks, M. (2005). Neurofeedback training as an educational intervention in a school setting: How the regulation of arousal states can lead to improved attention and behaviour in children with special needs. Educational & Child Psychology, 22(3), 6777.
  24. Fox, D. J., Tharp, D. F., & Fox, L. C. (2005). Neurofeedback: An alternative and efficacious treatment for attention deficit hyperactivity disorder. Applied Psychophysiology & Biofeedback, 30(4), 365–274.
  25. Fritson, K. K., Wadkins, T. A., Gerdes, P., & Hof, D. (2007). The impact of neurotherapy on college students’ cognitive abilities and emotions. Journal of Neurotherapy, 11(4), 1–9.
  26. Fuchs, T., Birbaumer, N., Lutzenberger, W., Gruzelier, J. H., & Kaiser, J. (2003). Neurofeedback treatment for attention deficit/hyperactivity disorder in children: A comparison with methylphenidate. Applied Psychophysiology and Biofeedback, 28, 112.
  27. Gania C, Birbaumer N & Strehl U.(2008). Long term effects after feedback of slow cortical potentials and of theta-beta amplitudes in children with attention-deficit/hyperactivity disorder(ADHD). International Journal of Bioelectromagnetism, 10(4), 209–232.
  28. Hansen, L. M., Trudeau, D., & Grace, L. (1996). Neurotherapy and drug therapy in combination for adult ADHD, personality disorder, and seizure. Journal of Neurotherapy, 2(1), 6–14.
  29. Hirshberg, L. M. (2007). Place of electroencephalographic biofeedback for attention-deficit/hyperactivity disorder. Expert Review of Neurotherapeutics, 7(4), 315–319.
  30. Jackson, G. M., & Eberly, D. A. (1982). Facilitation of performance on an arithmetic task as a result of the application of a biofeedback procedure to suppress alpha wave activity. Biofeedback & Self-Regulation, 7(2), 211–221.
  31. Jacobs, E. H. (2005). Neurofeedback treatment of two children with learning, attention, mood, social, and developmental deficits. Journal of Neurotherapy, 9(4), 55–70.
  32. Kaiser, D. A., & Othmer, S. (2000). Effect of Neurofeedback on variables of attention in a large multi-center trial. Journal of Neurotherapy, 4(1), 5–15.
  33. Kirk, L. (2007). Neurofeedback protocols for subtypes of attention deficit/hyperactivity disorder. Chapter in J. R. Evans (Ed.), Handbook of Neurofeedback. Binghampton, NY: Haworth Medical Press, 267–299.
  34. Kotwal, D. B., Burns, W. J., & Montgomery, D. D. (1996). Computer-assisted cognitive training for ADHD: A case study. Behavior Modification, 20(1), 85–96.
  35. Kropotov, J. D., Grin-Yatsenko, V. A., Ponomarev, V. A., Chutko, L. S., Yakovenko, E. A., & Nikishena, I. S. (2007). Changes in EEG spectograms, event-related potentials and event-related desynchronization induced by relative beta training in ADHD children. Journal of Neurotherapy, 11(2), 3–11.
  36. Kropotov, J. D., Grin-Yatsenko, V. A., Ponomarev, V. A., Chutko, L. S., Yakovenko, E. A., Nildshena, I. S. (2005). ERPs correlates of EEG relative beta training in ADHD children. International Journal of Psychophysiology, 55(1), 23–34.
  37. Kwon, H., Cho, J., Lee, E. (2009). EEG asymmetry analysis of the left and right brain activities during simple versus complex arithmetic learning. Journal of Neurotherapy, 13(2), 109–116.
  38. Leins, U., Goth, G., Hinterberger, T., Klinger, C., Rumpf, N., & Strehl, U. (2007). Neurofeedback for children with ADHD: A comparison of SCP and theta/beta protocols. Applied Psychophysiology & Biofeedback, 32(2), 73–88.
  39. Levesque, J., Beauregard, M., & Mensour, B. (2006). Effect of neurofeedback training on the neural substrates of selective attention in children with attention–deficit/hyperactivity disorder: a functional magnetic resonance imaging study. Neuroscience Letters, 394(3), 216–221.
  40. Linden, M., Habib, T., & Radojevic, V. (1996). A controlled study of the effects of EEG biofeedback on cognition and behavior of children with attention deficit disorder and learning disabilities. Biofeedback & Self-Regulation, 21(1), 35–49.
  41. Loo, S., & Barkley, R. (2005). Clinical utility of EEG in attention deficit hyperactivity disorder. Applied Neuropsychology, 12(2), 64–76.
  42. Lubar, J. F. (1985). EEG biofeedback and learning disabilities. Theory into Practice, 24 (2), 106–111
  43. Lubar, J. F. (1995). Neurofeedback for the management of attention-deficit/hyperactivity disorders. Chapter in M. S. Schwartz (Ed.), Biofeedback: A Practitioner's Guide. New York, Guilford, 493–522.
  44. Lubar, J. F. (2003). Neurofeedback for the management of attention-deficit / hyperactivity disorders. Chapter in M. S. Schwartz & F. Andrasik (Eds.), Biofeedback: A Practitioner's Guide (Third Edition). New York, Guilford, 409–437.
  45. Lubar, J. O., & Lubar, J. F. (1984). Electroencephalographic biofeedback of SMR and beta for treatment of attention deficit disorders in a clinical setting. Biofeedback & Self-Regulation, 9, 1–23.
  46. Lubar, J. F., & Shouse, M. N. (1976). EEG and behavioral changes in a hyperactive child concurrent with training of the sensorimotor rhythm (SMR): A preliminary report. Biofeedback & Self-Regulation, 1(3), 293–306.
  47. Lubar, J. F., & Shouse, M. N. (1977). Use of biofeedback in the treatment of seizure disorders and hyperactivity. Advances in Clinical Child Psychology, 1, 204–251.
  48. Lubar, J. F., Swartwood, M. O., Swartwood, J. N., & O'Donnell, P. H. (1995). Evaluation of the effectiveness of EEG neurofeedback training for ADHD in a clinical setting as measured by changes in T.O.V.A., scores, behavioral ratings, and WISC-R performance. Biofeedback & Self-Regulation, 20(1), 83–99.
  49. Lutzenberger W, Elbert T, Rockstroh B, Birbaumer N. (1982) Biofeedback produced slow brain potentials and task performance. Biological Psychology, 14, 99–111.
  50. McKnight, J. T., & Fehmi, L. G. (2001). Attention and neurofeedback synchrony training: Clinical results and their significance. Journal of Neurotherapy, 5(1–2), 45–62.
  51. Monastra, V. J., (2005). Electroencephalographic biofeedback (neurotherapy) as a treatment for attention deficit hyperactivity disorder: Rationale and empirical foundation. Child & Adolescent Psychiatric Clinics of North America, 14(1), 55–82.
  52. Monastra, V. J., Lynn, S., Linden, M., Lubar, J. F., Gruzelier, J., & LaVaque, T. J. (2005). Electroencephalographic biofeedback in the treatment of attention-deficit/hyperactivity disorder. Applied Psychophysiology & Biofeedback, 30(2), 95–114.
  53. Monastra, V. J., Monastra, D. M., & George, S. (2002). The effects of stimulant therapy, EEG biofeedback, and parenting style on the primary symptoms of attentiondeficit/hyperactivity disorder. Applied Psychophysiology & Biofeedback, 27(4), 231–249.
  54. Mulholland, T. Goodman, D., & Boudrot, R. (1983). Attention and regulation of EEG alpha-attenuation responses. Biofeedback & Self-Regulation, 8(4), 585–600.
  55. Nash, J. K. (2000). Treatment of attention-deficit hyperactivity disorder with neurotherapy. Clinical Electroencephalography, 31(1), 30–37.
  56. Norris, S. L., Lee, C-T., Burshteyn, D., & Cea-Aravena, J. (2001). The effects of performance enhancement training on hypertension, human attention, stress, and brain wave patterns: A case study. Journal of Neurotherapy, 4(3), 29–44.
  57. Norris, S. L., Lee, C., Cea, J., & Burshteyn, D. (1998). Performance enhancement training effects on attention: A case study. Journal of Neurotherapy, 3(1), 19–25.
  58. Orlando, P. C., & Rivera, R. O. (2004). Neurofeedback for elementary students with identified learning problems. Journal of Neurotherapy, 8(2), 5–19.
  59. Othmer, S., Othmer, S. F., & Kaiser, D. A. (1999). EEG biofeedback: Training for AD/HD and related disruptive behavior disorders. Chapter in J. A. Incorvaia & B. F. Mark-Goldstein, & D. Tessmer (Eds.), Understanding, Diagnosing, & Treating AD/HD in Children and Adolescents. New York: Aronson, 235–297
  60. Patrick, G. J. (1996). Improved neuronal regulation in ADHD: An application of 15 sessions of photic-driven EEG neurotherapy. Journal of Neurotherapy, 1(4), 27–36.
  61. Perreau-Linck, E., Lessard, N., Lévesque, J., Beauregard, M. (2010). Effects of neurofeedback training on inhibitory capacities in ADHD children: A single-blind, randomized, placebo-controlled study. Journal of Neurotherapy, 14(3), 229–242.
  62. Pratt, R. R., Abel, H., & Skidmore, J. (1995). The effects of neurofeedback training with background music on EEG patterns of ADD and ADHD children. International Journal of Arts Medicine, 4(1), 24–31.
  63. Pulvermuller, F., Mohr, B., Schleichert, H., & Veit, R. (2000). Operant conditioning of left-hemispheric slow cortical potentials and its effect on word processing. Biological Psychology, 53, 177–215.
  64. Putnam, J. A., Othmer, S. F., Othmer, S., & Pollock, V. E. (2005). TOVA results following interhemispheric bipolar EEG training. Journal of Neurotherapy, 9(1), 37–52.
  65. Rasey, H. W., Lubar, J. E., McIntyre, A., Zoffuto, A. C., & Abbott, P. L. (1996). EEG biofeedback for the enhancement of attentional processing in normal college students. Journal of Neurotherapy, 1(3), 15–21.
  66. Rockstroh, B., Elbert, T., Lutzenberger, W., & Birbaumer, N. (1990). Biofeedback: Evaluation and therapy in children with attentional dysfunction. Chapter in A. Rothenberger (Ed.), Brain and Behaviour in Child Psychiatry. Berlin: Springer Verlag, 345–357.
  67. Rossiter, T. R. (2004). The effectiveness of neurofeedback and stimulant drugs in treating AD/HD: Part I. Review of methodological issues. Applied Psychophysiology & Biofeedback, 29(2), 135–140.
  68. Rossiter, T. R. (2005). The effectiveness of neurofeedback and stimulant drugs in treating AD/HD: Part II. Replication. Applied Psychophysiology & Biofeedback, 29(4), 233–243.
  69. Rossiter, T. (2002). Neurofeedback for AD/HD: A ratio feedback case study. Journal of Neurotherapy, 6(3), 9–35.
  70. Rossiter, T. R. (1998). Patient directed neurofeedback for ADHD. Journal of Neurotherapy, 2(4), 54–63.
  71. Rossiter, T. R., & La Vaque, T. J. (1995). A comparison of EEG biofeedback and psychostimulants in treating attention deficit/hyperactivity disorders. Journal of Neurotherapy, 1(1), 48–59.
  72. Russell, H. L., & Carter, J. L. (1997). EEG driven audio-visual stimulation unit for enhancing cognitive abilities of learning disordered boys: Final report. Washington, D.C.: U.S. Department of Education (SBIR), Contract number RA94130002.
  73. Scheinbaum, S., Zecker, S., Newton, C. J., & Rosenfeld, P. (1995 ). A controlled study of EEG biofeedback as a treatment for attention-deficit disorders. In "Proceedings of the 26th Annual Meeting of the Association for Applied Psychophysiology and Biofeedback" 131–134.
  74. Sheer, D. E. (1975). Biofeedback training of 40-Hz EEG and behavior. Chapter in N. Burch & H. I. Altshuler (Eds.), Behavior and Brain Electrical Activity. New York: Plenum.
  75. Sheer, D. E. (1977). Biofeedback training of 40-Hz EEG and behavior. Chapter in J. Kamiya et al., Biofeedback and Self-Control 1976/1977. An Annual Review. Chicago: Aldine.
  76. Shin, D. I., Lee, J. H., Lee, S. M., Kim, I. Y., & Kim, S. I. (2004). Neurofeedback training with virtual reality for inattention and impulsiveness. Cyberpsychology & Behavior, 7(5), 519–526.
  77. Shouse, M. N., & Lubar, J. F. (1979). Operant conditioning of EEG rhythms and Ritalin in the treatment of hyperkinesis. Biofeedback & Self-Regulation, 4(4), 299–311.
  78. Stankus, T. (2008). Can the brain be trained? Comparing the literature on the use of EEG biofeedback/neurofeedback as an alternative or complementary therapy for attention deficit disorder (ADHD). Behavioral & Social Sciences Librarian, 26(4), 20–56.
  79. Strehl, U., Leins, U., Goth, G., Klinger, C., Hinterberger, T., and Birbaumer, N. (2006). Self-regulation of slow cortical potentials: A new treatment for children with attentiondeficit/hyperactivity disorder. Pediatrics, 118, 1530–1540.
  80. Surmeli, T., & Ertem, A. (2007). EEG neurofeedback treatment of patients with Down Syndrome. Journal of Neurotherapy, 11(1), 63–68.
  81. Surmeli, T., & Ertem, A. (2010). Post WISC-R and TOVA improvement with QEEG guided neurofeedback training in mentally retarded: A clinical case series of behavioral problems. Clinical EEG & Neuroscience Journal, 41(1), 32–41.
  82. Swingle, P. G. (2002). Parameters associated with rapid neurotherapeutic treatment of common ADD (CADD). Journal of Neurotherapy, 5(4), 73–84.
  83. Swingle, P. G. (1996). Sub threshold 10-Hz sound suppresses EEG theta: Clinical application for the potentiation of neurotherapeutic treatment of ADD/ADHD. Journal of Neurotherapy, 2(1), 15–22.
  84. Tansey, M. A. (1984). EEG sensorimotor rhythm biofeedback training: Some effects on the neurological precursors of learning disabilities. International Journal of Psychophysiology, 3, 85–99.
  85. Tansey, M. A. (1985). Brainwave signatures—An index reflective of the brain=s functional neuroanatomy: Further findings on the effect of EEG sensorimotor rhythm biofeedback training on the neurologic precursors of learning disabilities. International Journal of Psychophysiology, 3, 85–89.
  86. Tansey, M. A. (1990). Righting the rhythms of reason: EEG biofeedback training as a therapeutic modality in a clinical office setting. Medical Psychotherapy, 3, 57–68.
  87. Tansey, M. A. (1991). Wechsler (WISC-R) changes following treatment of learning disabilities via EEG biofeedback in a private practice setting. Australian Journal of Psychology, 43, 147–153.
  88. Tansey, M. A. (1993). Ten-year stability of EEG biofeedback results for a hyperactive boy who failed fourth grade perceptually impaired class. Biofeedback & Self-Regulation, 18, 33–44.
  89. Tansey, M. A., & Bruner, R. L. (1983). EMG and EEG biofeedback training in the treatment of 10-year old hyperactive boy with a developmental reading disorder. Biofeedback & Self-Regulation, 8(1), 25–37.
  90. Thompson, L., & Thompson, M. (1998). Neurofeedback combined with training in metacognitive strategies: Effectiveness in students with ADD. Applied Psychophysiology & Biofeedback, 23(4), 243–263.
  91. Thornton, K. E., & Carmody, D. P. (2005). Electroencephalogram biofeedback for reading disability and traumatic brain injury. Child & Adolescent Psychiatric Clinics of North America, 14(1), 137–162.
  92. Thornton, K. E., & Carmody, D. P. (2013). The relation between memory improvement and QEEG changes in three clinical groups as a result of EEG biofeedback treatment. Journal of Neurofeedback. 14(2), 116-131
  93. Tinius, T. P., & Tinius, K. A. (2001). Changes after EEG biofeedback and cognitive retraining in adults with mild traumatic brain injury and attention deficit disorder. Journal of Neurotherapy, 4(2), 27–44.
  94. Vachon-Presseau, E., Achim, A., Benoit-Lajoie, A. (2009). Direction of SMR and beta change with attention in adults. Journal of Neurotherapy, 13(1), 22–29.
  95. Valdez, M. (1985). Effects of biofeedback-assisted attention training in a college population. Biofeedback & Self-Regulation, 10(4), 315–324.
  96. Vernon, D., Egner, T., Cooper, N., Compton, T., Neilands, C., Sheri, A., & Gruzelier, J. (2003). The effect of training distinct neurofeedback protocols on aspects of cognitive performance. International Journal of Psychophysiology, 47, 75–85.
  97. Wadhwani, S., Radvanski, D. C., & Carmody, D. P. (1998). Neurofeedback training in a case of attention deficit hyperactivity disorder. Journal of Neurotherapy, 3(1), 42–49.
  98. Walker, J. E., & Norman, C. A. (2006). The neurophysiology of dyslexia: A selective review with implications for neurofeedback remediation and results of treatment in twelve consecutive patients. Journal of Neurotherapy, 10(1), 45–55.
  99. Warner, D.A., Barabasz, A., & Barabasz, M. (2000). The efficacy of Barabasz's alert hypnosis and neurotherapy on attentiveness, impulsivity and hyperactivity in children with ADHD. Child Study Journal, 30(1), 43–49.
  100. Williams, J. (2010). Does neurofeedback help reduce attention-deficit hyperactivity disorder? Journal of Neurotherapy, 14(4), 261–279.
  101. Xiong, Z., Shi, S., & Xu, H. (2005). A controlled study of the effectiveness of EEG biofeedback training on children with attention deficit hyperactivity disorder. Journal of Huazhong University of Science & Technology, 25(3), 368–370.
like0

Το concerta δεν ειναι τιποτα άλλο από το πανάρχαιο Ritalin

Εικόνα Γιαννης Δημητριου

Το Concerta δεν ειναι τιποτα αλλο απο το παναρχαιο (σε σχεση με την ιστορια της ψυχιατρικης) Ritalin με μια πατεντα ελεγχομενης αποδεσμευσης) του φαρμακου. Ειναι η δραστικη ουσια μεθυλφαινιδατη.

Απο κει και περα το να τρομοκρατειτε το γονεα που το παιδι του βυθιζεται στα δευτερογενη με το "ΑΛΛΑ" που τελικα ειναι οι τρομερες παρενεργειες της ξηροστομιας και της αυπνιας (που ετσι και αλλιως εχει λογω ΔΕΠΥ) ειναι αν μη τι αλλο φαυλο. Ουτε καφε δεν κανει να πινουμε με αυτη τη λογικη. Το αγχος και τα νευρα που εχει τωρα το παιδι λογω της καταστασης δεν επιδρουν στη σωματικη του υγεια; Και ναι εχουν γινει ερευνες με εκατομμυρια παιδια οπως αυτη που λενε οτι ειναι ασφαλες φαρμακο. http://www.fda.gov/drugs/drugsafety/ucm277770.htm

Αν οι παρενεργειες ειναι σημαντικες και δεν υποχωρουν ο γιατρος μειωνει τη δοση η σταματα τη χορηγηση. Τα φαρμακα αυτα μενουν στο σωμα πολυ λιγο γιαυτο μπορουν να διακοπουν κατευθιαν. Εγραψα ο,τι ειναι αποδεκτο επιστημονικα. Οτι δηλαδη η ΔΕΠΥ ειναι νευρολογικη κατασταση και ακομα και τα συναισθηματικα προβληματα οφειλονται σε νευρολογικα αιτια (διαταραχη στο φλοιο του προσαγωγιου) και βελτιωνονται με το φαρμακο. Το οτι η ΔΕΠΥ ειναι διαταραχη των βασικων γαγγλιων και της παρεγκεφαλιδας ειναι αποδεκτο. Εξ ου και τα προβληματα αδρης και λεπτης κινητικοτητας, αυξημενου μυικου τονου, στασης του σωματος που παρατηρουνται και βελτιωνονται με το φαρμακο. Υπαρχουν πολλες ερευνες που συγκρινουν το γραφικο χαρακτηρα με φαρμακα και χωρις, την ισορροπια και των ελεγχο της δυναμης και εχουν βρει οτι το φαρμακο τα βελτιωνει. Και τουτο ειναι αλλη μια αποδειξη οτι προκειται για μια αναπτυξιακη διαταραχη. Γι'αυτο ανεφερα τις εργοθεραπειες.

like1

Μητέρα <δεπ-ιτη>

Εικόνα Vocamvilia Ana

Γεια σας κ στους δυο  σας. Γραφω αυτην την στιγμη γιατι ειμαι αποφασισμενη να πω αληθειες. Καταρχην να σας πω οτι η Ελλαδα σχετικα με την υπαρξη ειδικων στην ΔΕΠΥ ειναι στο σκοταδι δε σχεση με αλλες χωρες! Υπαρχουν ελαχιστοι πραγματικα ειδικοι στο θεμα. Γι αυτο και μεχρι να διαγνωστει το παλικαρακι μου εφτασε 15 ετων! Τραγικη απωλεια χρονου, γιατι οπως σας ειπα ειχαμε πεσει στους ειδικους δημοσιους λειτουργους που με καποια μορια απο ημεριδες ειδικης αγωγης τους βαφτιζει το κρατος ειδικους παιδαγωγους. Ετσι λοιπον οι περιφημοι αυτοι δασκαλοι "ειδικης αγωγης" - χωρις να εχουν πτυχιο αυτης καθ' αυτης ειδικης αγωγης, χωρις να ειναι κλινικοι ψυχολογοι αλλα απλοι ψυχολογοι (ξαναλεω οτι αυτο επιτρεπεται βασει νομου του κρατους) διοριζονται σε κρατικες δομες και διαγνωσκουν τα παιδια μας. Και φυσικα μην φανταζεστε σε συντομο χρονικο διαστημα απο την αιτηση. Οχι πρωτα περνα κανα 3χρονο και βλεπουμε. Το αποτελεσμα; Εχει χαθει ο χρονος που θα ηταν μικρο το παιδι και θα μπορουσε να ωφεληθει απο πιθανη ψυχοθεραπεια.

Το κρατος επισης υποχρεωνει τον γονεα να προσκομισει στο σχολειο κρατικη γνωματευση. Την ιδιωτικη γνωματευση δεν την αναγνωριζει και ετσι ειναι αδυνατο να βοηθηθει το παιδι σου στο σχολειο σχετικα με το μαθησιακο του προβλημα.. Περιμενεις λοιπον καυ τα χρονια περνουν γιατι μπροστα σου στην λιστα των κρατικων δομων περνουν αλλα παιδια που εχουν οι γονεις τους ...μεσον την κοινωνικη λειτουργο, την γραμματεα, την ψυχολογο κ.ο.κ... Καποτε φτανει και η σειρα του δικου σου παιδιου το οποιο δεν σας λεω ψεματα μπορει να διαγνωστει ακομη και με διανοητικη καθυστερηση και ας ειναι "δεπακι"! Αν συμβει λοιπον αυτο μην το πιστεψετε και ψαχτε το παραπανω.

Απευθυνθείτε απο μονοι σας σε παιδοψυχιατρο. Αυτος θα κανει την διαγνωση. Ειναι κομματι της ψυχιατρικης η διαγνωση της ΔΕΠΥ! Καμιας αλλης ειδικοτητας.Οι αλλες ειδικοτητες δρουν υποστηρικτικα. Φυσικα στις κρατικες δομες ειναι ρομαντικο να ελπιζετε οτι θα δει το παιδι σας παιδοψυχιατρος. Ουτε μια συνεδρια δεν κανουν. Ο παιδοψυχιατρος υπαρχει μονο ως....σφραγιδα.

Τωρα οσον αφορα το φαρμακο... εχουμε φτασει μου φαινεται στο αλλο ακρο! Ειπαμε να μην αγαπαμε τα φαρμακα αλλα οχι και να τα φοβομαστε! ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΙΔΕΑ. ΙΔΕΑ τι θα αντιμετωπισετε αν ΠΑΡΑΜΕΛΛΗΣΕΤΕ την ΔΕΠΥ!! Ουτε στον εφιαλτη σας! Η ΔΕΠΥ ΔΕΝ ειναι μονο μαθησιακο. Ειναι και ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ: ΑΝΕΞΕΛΕΚΤΗ - ΠΑΡΟΡΜΗΤΙΚΗ.

Αθεραπευτη ΔΕΠΥ παει σε διαταραχη διαγωγης, τζογο, αλκοολισμο, ναρκωτικα, φυλακη κ.α.

Σας αρεσει το σεναριο; Οχι; Τοτε ΝΑΙ στο φαρμακο. Το χρησιμοποιουμε λιγο καιρο αλλα ειδα ενα αλλο παιδι. Εκλαψα κρυφα απο συγκινηση γιατι ειδα τον πραγματικο χαρκτηρα του παιδιου μου. Αυτα ειχα να σας πω. Μην το παραμελήσετε αν σας συμβαινει κατι τετοιο γιατι το παιδι σας θα καταστραφει.

like0

ΔΕΠΥ

Εικόνα Anamela

Προσυπογράφω το κείμενο της Vocamvilia ana.  Ο γιός μου έχει επιληψία και δευτερογενώς σοβαρή μορφή ΔΕΠΥ, ανακαλύψαμε αργά το Concerta. Ακόμα κι έτσι το όφελος είναι συντριπτικα μεγαλύτερο των κινδύνων...

like0

Η ΔΕΠΥ δεν θεραπεύεται

Εικόνα Τασούλα

Δεν ειναι τοσο τραγικα τα πραγματα. Και εγω που διαγνωστηκε το παιδι μου με δεπυ  στην δευτερα δημοτικου δεν μπορεσα να κανω και πολλα.αυτο το αλλο παιδι που λετε το ειδα κι εγω οταν τελειωσαμε τον πρωτο κυκλο του τοματις, αλλα ηταν για λιγο. Μπηκα στον πειρασμο να χρησιμοποιησω φαρμακα αλλα η παιδοψυχολογος που μας βλεπει μου εκανε την εξης ερωτηση:

Τα φαρμακα καταπολεμουν μονο τα συμπτωματα οχι την διαταραχη, για ποσο καιρο να της δωσουμε φαρμακα, θελετε να παιρνει φαρμακα για μια ζωη?

Οχι δεν θελω το παιδι μου χαπακομενο για μια ζωη.Θα το εκανα  αυτο μονο αν υπηρχε  περιπτωση θεραπειας της διαταραχης, αλλιως δεν βλεπω το λογο.

Δηλαδη τι να πεις σε ενα παιδι? Οτι πρεπει να παιρνει φαρμακα για να ειναι φρονιμο, να μην δημιουργει θεματα στο σχολειο και στην "τελεια" κοινωνια μας? Δεν νομιζω.

like3

ΔΕΠΥ - Ψυχοθεραπεία

Εικόνα Vocamvilia Ana

Καλημερα σας. Έχετε πολυ δικαιο σ' αυτα που λετε παραπανω ...ΟΜΩΣ:

α) Είστε πολυ τυχερη που το παιδι σας διαγνωσθει στην ηλικια αυτη! Ναι στην ηλικία αυτη οι ψυχοθεραπειες εχουν αποτελεσμα και ετσι δεν θα εχετε προβλημα στην εφηβεια! Αυτα δεν τα λεω εγω αλλα οι παιδοψυχιατροι. Δυστυχως στην δικη μου την περίπτωση δεν ειχαμε την ιδια τυχη.

β) Να ξαναπω φοβούμενη οτι δεν γινομαι κατανοητη οτι δεν μιλαμε για ζωηρους εφηβους, ουτε για παιδια που ειναι ατακτα στο σχολειο. Το τι θεματα δημιουργει στο σχολειο - εαν δημιουργει - ειναι ενα θεμα με μεγαλη εκταση αναλογα της βαρυτητας. Θεμα μπορει να ειναι να μην μπορει να  αντιγραψει απ τον πινακα και θεμα μπορει να ειναι να σκαει βεγγαλικα μεσα στην ταξη. Ένας υγιης ενηλικας μπορει να κρινει τι δημιουργει προβλημα κ τι οχι. Παντα μιλαμε για συμπεριφορα συνεχομενη, για κατι που επαναλαμβανεται.. Η "τελεια" κοινωνια μας θα παψει να ειναι τελεια για τον οποιονδηποτε γονεα οταν θα παει να "μαζεψει" το παιδι του απο το κρατητηριο. Τοτε το προβλημα το κανετε προσωπικο σας πλεον. Λεγοντας ΔΕΠΥ εννουμε μια συνολικη συμπεριφορα σε σχολειο, σπιτι, γειτονια ισως. Δεν ειναι μεμονωμένη συμπεριφορα που εγινε μια φορα κ εκει τελειωσε.  Ειναι παρορμητική μη ελεγχομενη συμπεριφορα που σε βαζει σε μπελαδες. Καθε γονιος λοιπον ως ωριμος ενηλικας μπορει να αντισταθμισει τα οφελη της φαρμακευτικης αγωγης με τα μειονεκτηματα αυτης.

like0

Υπάρχουν σεμινάρια ή προγράμματα εκπαίδευσης στη μέθοδο Tomatis;

Εικόνα Μαρία Βογιατζή

Καλησπέρα και χρόνια πολλά,

θα μπορούσατε να μου πείτε, εάν γνωρίζετε, αν υπάρχουν σεμινάρια ή προγράμματα εκπαίδευσης στη μέθοδο Tomatis;
Είμαι εκπαιδευτικός και ειδική παιδαγωγός. 
Ευχαριστώ πολύ.

like0

Μεθοδος Τοματις

Εικόνα Δασκάλα
Καλησπερα!Μπορεις να μπεις στην σελιδα της Τomatis και να στειλεις αιτηση ενδιαφεροντος. Νομιζω εχει ενα σεμιναριο στις 22 Μαιου στην Αθηνα.Μπορεις να το κανεις ευκολα αφου εισαι ειδικη παιδαγωγος.Δεν απαιτει ιδιαιτερες γνωσεις φυσιολογιας του ακουστικου συστηματος.Απλως σε εκπαιδευουν κυριως στη χρηση του μηχανηματος. Το εψαξα αρκετα κι εγω απλως δεν εχω χρονο να τοκανω τωρα. Ισως αργοτερα. Παντως μην ακους καποιους του χωρου που μπορει να σε αποτρεψουν. Νομιζω οτι απλα δεν θελουν να μαζευτουν πολλοι γιατι μειωνεται το εισοδημα τους. Στην Αθηνα αν κοιταξεις 4 ειναι ολοι κι ολοι οι συμβουλοι. Η μεγαλη πλειοψηφια ειναι level 1 δηλαδη εχουν κανει το 3ημερο σεμιναριο. Ψαξτο. Στην επαρχια δεν υπαρχουν πολλοι και υπαρχει ζητηση.
like1

Ένα χρόνο μετά...

Εικόνα ria_76

Γεια σας και απο μενα...

Ένιωσα την ανάγκη να γράψω και να σας ενημερώσω για την κατάσταση και τις αποφάσεις μας και ίσως έτσι βοηθήσω στην συζήτηση.

Διαβάστε στο "βιολόγιο" Ένα χρόνο μετά... (με ΔΕΠΥ) εδώ: 
www.noesi.gr/blog/ena-hrono-meta-depy

like0

ΔΕΠΥ

Εικόνα sia stavroylaki

Καλησπερα! Εχω ενα γιο 8 ετων παει τριτη δημοτικου και υποψιαζομαι οτι εχει ΔΕΠΥ. Τον παρακολουθει παιδοψυχιατρος απο τον Αυγουστο. Στο σχολειο εχει μεγαλη δυσκολια να συγκεντρωθει, ποτε δεν καθεται και με τα δυο ποδια κατω στο θρανιο ειναι μονιμα μισοκαθισμενος και φετος επεσε και θυμα μπουλιγκ απο μεγαλυτερα παιδια. Τα παιδια της ταξης του του κανουν συνεχεια παρατηρησεις γιατι εχει προκλητικη συμπεριφορα και η δασκαλα που εχει φετος μου λεει οτι καθε μερα πρεπει να ειναι απο πανω του και να του υπενθυμιζει τι να κανει γιατι ειναι μονιμως αλλου. Ο παιδοψυχιτρος μου συστησε το concerta να το δοκιμασει ο μικρος και απο οτι βλεπω και απο εμπειριες γονιων κανει δουλεια. Ο γιατρος μου ειπε οτι θα μου γραψει για καρδιογραφημα δεν ξερω αν θα του γραψει και αλλες εξετασεις θα τον δω σε δυο μερες και θα μου πει.Ειμαι αγχωμενη αλλα πραγματικα ζοριζεται ο μικρος και στεναχωριεμαι να τον βλεπω ετσι

like0

Έχω ένα γιο με διάγνωση ΔΕΠΥ μεικτού τύπου

Εικόνα veta vetoni

Εχω ενα γιο με διαγνωση ΔΕΠΥ μεικτου τυπου 9.5 χρονων. Πηγαινουμε τριτο εξαμηνο σε παιδοψυχιατρο μεχρι τωρα δεν εχουμε δει καποια βελτιωση στο θεμα συμπεριφορας στο σπιτι και στο σχολειο. Προσπαθουμε να βαλουμε ορια στα παντα [οπως μας λεει και ο γιατρος] αλλα δυσκολα τα καταφερνουμε. Εχει λιγο καιρο που ο γιατρος μας ανεφερε το CONCERTA ωστε να βοηθησει το παιδι στην συγκεντρωσηκαι στην υπερκινητικοτητα. Ειμαστε σε διλλημα οσο αναφορα το φαρμακο και τις παρενεργειες που μας ειπαν. Τι να κανω?

like0

ΔΕΠΥ και φάρμακα

Εικόνα Kmariast

Εγώ θέλω να σας πω : ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. Έχω μαθητές Δημοτικού με ΔΕΠΥ άκρως επικίνδυνους (χτυπάνε συνεχώς και τον εαυτό τους και άλλα παιδιά), προσωπικά εγώ (δεν ξέρω για άλλους δασκάλους) δεν μπορώ να τους συνετίσω με τίποτα, δηλαδή κάνουν μέσα στην τάξη ό,τι τους κατέβει στο κεφάλι, ξεφεύγουν πάρα πολύ από τα όρια του "ζωηρού παιδιού". Καμία σχέση....Το ότι θέλουμε να συνετίζονται με κάποιους κανόνες μέσα στην τάξη είναι τόσο κακό για κάποιους γονείς; ; Γιατί δε δείχνουν σεβασμό απέναντι στα 2-3 (ή και περισσότερα) παιδιά που θέλουν να προσέχουν στο μάθημα; Πρέπει να βιώνουν κίνδυνο μέσα στην τάξη και διαρκείς φασαρίες; Όταν πονάει το δόντι μας ή η κοιλιά μας, δεν πρέπει να παίρνουμε αναλγητικά φάρμακα; Τότε άμα έχουμε γεννηθεί με νευροαναπτυξιακό πρόβλημα, δεν πρέπει να παίρνουμε κάτι για αυτό; Δεν έχω δει σε όσα κάνουν απλά συνεδρίες και συζητούν είτε με παιδοψυχολόγο είτε με παιδοψυχίατρο ΚΑΜΙΑ βελτίωση... Λυπάμαι που ακόμα υπάρχουν γονείς που έχουν αυτό το δίλημμα: φάρμακα ή όχι... Εννοείται ΝΑΙ στα Φάρμακα...

like2

Μονο τα φαρμακα δινουν λυσεις

Εικόνα Νατ Νατ

Μονο τα φαρμακα δινουν λυσεις σε τετοια προβληματα.

like1

Τι ώρα λήψη Concerta πρωί ή βράδυ;

Εικόνα Ελένη Δαλλα

Σημερα 16ετων κόρη μας με ΔΕΠ, καθαρή Διάσπαση προσοχής, δύσκολη συμπεριφορά λόγω και εφηβείας, από τα 7-8 ημερήσια ενουρηση, Δυσλεξία Κλασσική, δισορθογραφια.

10 χρονια τώρα λήψη Concerta αλλά με διαλύματα, καθώς δεν θέλει να το παίρνει,  όταν το παίρνει δεν έχει και ημερήσια ενουρηση τόσο έντονη.

Ερώτηση να το παίρνει βράδυ αργά παρουσία μας ή το πρωί μόνη της πιθανόν στα σκουπίδια τελικά;

like1

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.