Επαναφοίτηση Νηπιαγωγείου ή να πάμε Α' Δημοτικού;

Εικόνα Έλλα

Καλησπέρα σας. Έχω ένα κοριτσάκι που έχει γεννηθεί 30/12/09 και έχει διαγνωστεί με στοιχεία Asperger και δυσκολία στην αδρή της κινητικοτητα. Πηγαίνει κανονικά νηπιαγωγείο και τα καταφέρνει πολύ καλά γνωστικά, πλέον τα καταφέρνει κάπως καλύτερα και κοινωνικά με τη βοήθεια της μίας εκ των δύο δασκάλων της που είναι καταπλητική. Διαβάζει όλα τα γράμματα και τα συνδυάζει σωστά σε απλές λέξεις. Έχει κάνει δύο φίλες.

Κινητικά είναι πίσω, δεν μπορεί να συντονίσει καλά τις κινήσεις τις για να σκαρφαλώσει, να  αποκρούσει μια μπαλιά, να κάνει κωλοτούμπα ή ποδήλατο ή ρόδα. Χορεύει πολύ άτσαλα με περίεργες και ασυντόνιστες κινήσεις και κακή ισορροπία. Δυσκολεύεται να μιμηθεί κινήσεις χωρίς να κοιτάζει σε καθρέπτη το σώμα της. Προτιμά επίσης τις κατασκευές (είναι εξαιρετικά καλή σε ότι έχει να κάνει με τουβλάκια, λέγκο, κλπ) και παίζει πολύ λίγο με κούκλες (μόνο η μαγειρική της κρατά το ενδιαφέρον, όταν δηλαδή το συμβολικό παιχνίδι έχει μαγείρεμα), οπότε αυτό τη δυσκολεύει να προσεγγίσει κορίτσια, τα πάει καλύτερα με τα αγόρια.

Παίζει με χαρά επιτραπέζια παιχνίδια και ότι έχει πολύ σαφείς κανονες. Τελειώνει πάρα πολύ γρήγορα τις ασκήσεις προγραφής και τις ατομικές ασκήσεις στο σχολείο με αποτέλεσμα μετά να βαριέται και να μουντζουρώνει ή να σηκώνεται από τη θέση της. Επίσης θέλει βοήθεια για να μείνει στον κύκλο και ζητά συχνά κάτι να κάνει με τα χέρια της, γιατί όπως λέει βαριέται μόνο να ακούει.

Από το σχολείο της (ιδιωτικό) είμαι ευχαριστημένη. Κάνουμε εργοθεραπεία και λογοθεραπεία και πάμε πολύ καλά.

Το πρόβλημά μου, για το οποίο θα ήθελα τη γνώμη σας, είναι το εξής:

Το σχολείο βρίσκεται σε δίλημμα ως προς το αν θα πρέπει να πάει α' δημοτικού του χρόνου. Λέει ότι είναι γνωστικά παραπάνω από έτοιμη, αλλά ανησυχούν μήπως ζοριστεί σε πράγματα όπως να κάθεται σε θρανίο, να παρακολουθεί την παράδοση,κλπ. Από την άλλη διστάζουν να προτείνουν επαναφοίτηση γιατί αφενός γνωστικά είναι πιο μπροστά από τα περισσότερα άλλα παιδάκια και αφετέρου έχει καλή αντίληψη και θα της στοιχίσει ιδιαίτερα το γεγονός ότι τα άλλα παιδάκια προχωράνε και αυτή μένει πίσω. Μία από τις δασκάλες της μου είπε εμμέσως πλην σαφώς ότι θα ήταν πολύ πιο εύκολη η απόφαση για αυτούς αν ήταν σίγουροι ότι στην α΄δημοτικού έχουν τη διάθεση και την γνώση να της προσφέρουν ένα πιο φιλικό για τις ανάγκες της περιβάλλον, με μία γωνιά που θα μπορεί να αποφορτίζεται και με μια εξατομικευμένη και προσαρμοσμένη στις ιδιαίτερες ανάγκες και δεξιότητές της εκπαίδευση.

Στο ΕΘΜΑ που την είδαν μου είπαν ότι ενώ γενικά η επαναφοίτηση είναι ασφαλής λύση, για εμάς έχει πολλά μειονεκτήματα και θα πρέπει να τα ζυγίσουμε. Με όλα αυτά σκεφτόμαστε πια, όσο καλό και αν είναι το συγκεκριμένο σχολείο (όπως το βλέπουμε τουλάχιστον στο νηπιαγωγείο) να δούμε και άλλα ιδιωτικά σχολεία (το δημοσιο της περιοχής μας δεν είναι δυστυχώς καθόλου καλό με τον τωρινό του διευθυντή) όπου ίσως θα ήταν δυνατόν να είχε κάποιον άνθρωπο με δικά μας έξοδα κάποιες ώρες στην τάξη ή στο διάλειμμα να την καθοδηγήσει τουλάχιστον στην αρχή για να είναι πιο ομαλή η ένταξή της.

Πως τα βλέπετε όλα αυτά; Ποια είναι η δική σας γνώμη, βάσει της εμπειρία σας; Γνωρίζετε κάποιο ιδιωτικό σχολείο που να είναι πιιο φιλόξενο και πιο ανοιχτό στο δημοτικό για παιδιά που χρειάζονται ειδική προσέγγισή όπως η κόρη μου;

Σας ευχαριστώ!

Σχόλια

Επαναφοίτηση? Απάντηση προς Έλλα

Εικόνα Anonymous

Ενημέρωση από το NOESI.gr: Λάβαμε αίτημα διαγραφής του συγκεκριμένου σχολίου και του προφίλ του μέλους που το ανάρτησε. Για τον λόγο αυτό, το σχόλιο αυτό έχει αφαιρεθεί. Διαβάστε περισσότερα στο άρθρο: Πώς και γιατί το προφίλ μέλους, οι αναρτήσεις, τα σχόλια διαγράφονται.

like1

Ευχαριστώ για την απάντηση

Εικόνα Έλλα

Ευχαριστώ για την απάντηση. 17 χρονων, μεγαλος πια! Να τον χαιρεστε!!! Κ γω νιωθω οτι η μεγάλη της αναγκη για βοήθεια στο δημοτικο θα είναι στο διάλειμμα (τωρα εχει τη μια απο τις δυο δασκαλες της ουσιαστικα απο πανω της) αλλά όταν το ανέφερα στο σχολείο μου ειπαν οτι δεν θα πρέπει αυτό να με ανησυχει. Εμένα όμως με ανησυχει πολύ. Τη βοήθεια στο διάλειμμα πως τη ζήτω; Μπορω να την απαιτησω; Αντιλαμβάνομαι οτι θα είναι κάποιος άνθρωπος που θα τον πληρώνουμε εμείς, αλλά πως θα τον αναζήτησω, πώς αμείβεται κάποιος που απασχολείται μόνο τα διαλειμματα; Ως σύνοδος; Τι ειδικότητα πρεπει να έχει; Και κατι ακομα, αν εχετ το χρονο. Πως ειναι τωρα η ζωη του γιου σας; Πως μεγαλωνουν τα παιδια με ασπεργκερ οπως η κορη μου; Ευχαριστώ και παλι.

like0

Επαναφοίτηση (όλα είναι πολύ σχετικά)

Εικόνα Δασκάλα

Καλησπέρα σε όλους και χρόνια πολλά. Διάβασα με μεγάλη προσοχή και τις 2 αναρτήσεις και έχω να πω το εξής: Όλα είναι πολύ σχετικά και ΚΑΝΕΙΣ δεν μπορεί να πει με σιγουριά τι θα ήταν καλύτερο. Ο γιός μου είναι τώρα 13 ετών και πηγαίνει Α' γυμνασίου. Δεν σκέφτηκα ποτέ να τον αφήσω δεύτερη χρονιά στο νηπιαγωγείο διότι τότε ήταν κι εκείνος πολύ μπροστά μαθησιακά και πιστεύαμε οτι δεν χρειάζεται να τον ''καθυστερήσουμε''. Η είσοδός του όμως στο δημοτικό σήμανε και την έναρξη πολλών προβλημάτων. Παρουσίασε έντονη υπερκινητικότητα, σηκωνόταν πολύ συχνά στην τάξη διακόπτωντας έτσι το μάθημα, άρχισε η ''διαφορετικότητά'' του να γίνεται πιο εμφανής, είχε έντονα ξεσπάσματα θυμού τα οποία δεν μπορούσε να διαχειριστεί επιτυχώς (πώς άλλωστε?) κτλ. Τα διαλλείμματα δημιουργούσαν περισσότερες παρεξηγήσεις τις οποίες ήθελε χρόνο να ξεπεράσει και συνεχιζόταν και μέσα στο μάθημα. Για να μην γίνομαι κουραστική, νομίζω οτι τα παιδιά μας μεγαλώνοντας βγάζουν συμπεριφορές που ενδεχομένως δεν περιμέναμε. Εδώ και 2 χρόνια έχει παράλληλη στήριξη και τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα. Θα σας πρότεινα λοιπόν αν δεν έχετε πάει στα ΚΕΔΔΥ να το κάνετε άμεσα έτσι ώστε έχοντας την διάγνωση στα χέρια σας να μπορείτε να ζητήσετε παράλληλη στήριξη για το παιδί σας. Ειδικά για τους αυτιστικούς μαθητές ο νόμος προβλέπει οτι μπορεί να υπάρχει και ιδιωτική συνοδός αρκεί να συμφωνήσουν ο Δ/ντής και ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου. Ενημερωθείτε σχετικά με τα δικαιώματα του παιδιού σας, θα σας είναι απαραίτητο απο εδώ και στο εξής. Θα χρειαστεί να παλέψετε για τα αυτονόητα, να γίνετε η φωνή του παιδιού σας γιατί το να μεγαλώνεις ένα παιδί με σύνδρομο Asperger είναι τρομερά απαιτητικό. Θα ακροβατείτε πάντα μεταξύ ''τυπικής'' και ''μη τυπικής'' ανάπτυξης. Ποτέ δεν θα πάψουμε να ελπίζουμε ,αυτό είναι σίγουρο. Το ότι είναι κορίτσι το παιδάκι σας ίσως βοηθάει κάπως. Οι μελέτες δείχνουν πως τα κορίτσια που είναι στο φάσμα έχουν κάπως πιο ήπια εικόνα και διαφορετικό προφίλ από αυτό των αγοριών στο φάσμα. Ίσως αυτό να σημαίνει και λιγότερες εξάρσεις ή πιο ''ήπια'' εφηβεία. Όπως είπα στην αρχή, ποτέ δεν θα είστε σίγουρη για το αν αυτό που κάνατε ήταν όντως το καλύτερο. Ακολουθείστε το ένστικτό σας και σε λίγο καιρό-γιατί όχι- ρωτήστε και την ίδια τι θέλει. Μπορεί να σας εκπλήξει....

like0

Ολα ξεκινούν από το σχολείο

Εικόνα Anonymous

Ενημέρωση από το NOESI.gr: Λάβαμε αίτημα διαγραφής του συγκεκριμένου σχολίου και του προφίλ του μέλους που το ανάρτησε. Για τον λόγο αυτό, το σχόλιο αυτό έχει αφαιρεθεί. Διαβάστε περισσότερα στο άρθρο: Πώς και γιατί το προφίλ μέλους, οι αναρτήσεις, τα σχόλια διαγράφονται.

like2

Σε πολλά θα συμφωνήσω, σε πολλά όμως θα διαφωνήσω

Εικόνα Δασκάλα

Καλησπέρα και πάλι! Σε πολλά θα συμφωνήσω σε πολλά όμως θα διαφωνήσω με τον κ. Βερμισσώ. Αρχικά συμφωνώ οτι είναι βασικό να υπάρξει κατανόηση από την πλευρά των εκπαιδευτικών του σχολείου. Δεν μπορείς όμως αυτό να το γνωρίζεις εκ των προτέρων. Οι σύλλογοι διδασκόντων ανανεώνονται συνεχώς, έρχονται καινούριοι άνθρωποι που ίσως δεν έχουν την ίδια στάση με τους προηγούμενους, οι δ/ντες αλλάζουν και φυσικά υπάρχουν και οι γονείς των άλλων παιδιών. Όλα αυτά τα λέω διότι είμαι εκπαιδευτικός, έχω δουλέψει και στις 2 βαθμίδες εκπαίδευσης και γνωρίζω από πρώτο χέρι το κλίμα που επικρατεί στα σχολεία. Επίσης δεν μιλάμε πλεον για έναν μόνο εκπαιδευτικό στο δημοτικό. Υπάρχουν οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων (γυμναστές, ξενόγλωσσοι, μουσικοί, εικαστικών, θεατρολόγοι κτλ.) οπότε αντιλαμβάνεστε οτι είναι σχεδόν απίθανο όλοι αυτοί να έχουν την ίδια αντιμετώπιση απέναντι στο παιδί. Δεν είμαι επίσης καθόλου σίγουρη για το αν είναι καλή ιδέα να πηγαίνει η μητέρα του παιδιού στο διάλλειμμα. Αυτό θα σημάνει την στοχοποίηση του παιδιού, αν όχι στις πρώτες τάξεις, στις τελευταίες σίγουρα. Θεωρώ πως η παράλληλη στήριξη όταν γίνεται από ευαισθητοποιημένους εκπαιδευτικούς και όταν γίνεται διακριτικά και όπως προβλέπεται, τότε είναι ό,τι καλύτερο. Εγώ προσωπικά μετανιώνω που δεν είχε ο γιός μου νωρίτερα τέτοιου είδους στήριξη. Ο εκπαιδευτικός της παράλληλης κάνει παρέμβαση σε επίπεδο σχολικής μονάδας και μόνο έτσι μπορεί όντως να αλλάξει η στάση και των πιο ΄΄σκληρών''. Τώρα σχετικά με τους νόμους, θεωρώ οτι σαφώς βοηθάνε σε περιπτώσεις όπου υπάρχει άρνηση κάποιων εκπαιδευτικών να συνεργαστούν. Ο μαθηματικός του γιού μου φέτος είχε την απαίτηση το παιδί μου να βγαίνει εκτός τάξης με την εκπαιδευτικό της παράλληλης. Όταν όμως ο Δ/ντής κάλεσε τα ΚΕΔΔΥ και η εκπρόσωπος των ΚΕΔΔΥ έδειξε τη σχετική νομοθεσία λέγοντας πως είναι παράνομο να γίνει διαφορετικά, μόνο τότε ''αναγκάστηκε'' να επαναξιολογήσει τη στάση του και να προσέχει την στάση του απο κει και έπειτα. Εξάλλου γι'αυτό υπάρχουν οι νόμοι. Να ξεκαθαρίζουν το τοπίο και να θέτουν με σαφήνεια το πλαίσιο. Κλείνοντας θα συμφωνήσω οτι θα βρεθούν στο δρόμο του καθενός πολλοί ''ειδικοί'' που μόνο ζημιά μπορεί να κάνουν. Εγώ προσωπικά έχω τρέξει απίστευτα και ακόμα τρέχω, με μια όμως διαφορά. Τώρα πλεον τρέχω εγώ και ο άντρας μου και αφήνουμε το παιδί στην ησυχία του. Έχουμε γίνει οι θεραπευτές του παιδιού μας. Δοκιμάσαμε πολλές μεθόδους, συμβατικές και μη. Ομοιοπαθητική, βιοχημική αντιμετώπιση, νευροανάδραση, βιοανάδραση, βελονισμό κτλ. Όλα αυτά θεωρώ οτι έχουν βοηθήσει σημαντικά. Υπάρχουν άνθρωποι στον κύκλο μας που δεν έχουν καταλάβει οτι κάτι συμβαίνει με το παιδί. Πιστεύω ακράδαντα οτι υπάρχουν απίστευτες δυνατότητες βελτίωσης στα παιδιά με σύνδρομο Asperger . Πολλές φορές είναι οι ταμπέλες που μένουν, λειτουργούν σαν βαρίδια που δεν αφήνουν τα παιδιά να εξελιχθούν. Ελπίδα λοιπόν και αγώνας! Εξάλλου αυτά μας κρατούν στη ζωή....

like2

Προς δασκάλα - συνέχεια της συζήτησης

Εικόνα Anonymous

Ενημέρωση από το NOESI.gr: Λάβαμε αίτημα διαγραφής του συγκεκριμένου σχολίου και του προφίλ του μέλους που το ανάρτησε. Για τον λόγο αυτό, το σχόλιο αυτό έχει αφαιρεθεί. Διαβάστε περισσότερα στο άρθρο: Πώς και γιατί το προφίλ μέλους, οι αναρτήσεις, τα σχόλια διαγράφονται.

like0

Asperger - βιβλία

Εικόνα Anonymous

Ενημέρωση από το NOESI.gr: Λάβαμε αίτημα διαγραφής του συγκεκριμένου σχολίου και του προφίλ του μέλους που το ανάρτησε. Για τον λόγο αυτό, το σχόλιο αυτό έχει αφαιρεθεί. Διαβάστε περισσότερα στο άρθρο: Πώς και γιατί το προφίλ μέλους, οι αναρτήσεις, τα σχόλια διαγράφονται.

like0

Έτσι ή κάπως έτσι είναι τα πράγματα

Εικόνα Δασκάλα

Καλησπέρα! Συμφωνώ οτι γεννιέσαι με Asperger και πεθαίνεις με Asperger αλλά στο μεσοδιάστημα μπορείς να μειώσεις ή ίσως και να εξαλείψεις συνοσηρότητες ή δευτερογενή συμπτώματα. Είναι αλήθεια οτι η επιθετικότητα και η κατάθλιψη είναι αυτά που αναμένει κανείς σε παιδιά που είναι στο φάσμα, κυρίως στη διάρκεια της εφηβείας. Αυτά τα αντιμετωπίζουμε επιτυχώς όχι όμως με αντιψυχωσικά ούτε με αντικαταθλιπτικά, αλλά με μαγνήσιο, σύμπλεγμα Β , αντιοξειδωτικά (nac),l-carnosine και κατα καιρούς πολλά άλλα. Ένας φίλος ψυχολόγος μου ελεγε χαρακτηριστικά ''αν μπορέσουμε τα 9 μποφόρ που περιμένουμε να τα κάνουμε έστω και 5 τότε ναι μεν θα έχουμε λίγη φουρτούνα αλλά θα επιβιώσουμε''. Αυτό βλέπω οτι γίνεται. Μειώνω τα μποφόρ! Το μετά-όπως είπατε κ. Βερμισσώ-είναι όντως αυτό που μας κρατάει καμιά φορά άγρυπνους τα βράδια. Θα δούμε....Κλείνοντας, όντως τα βιβλία του Attwood είναι η επιτομή του συνδρόμου Asperger. Αξίζει κανείς να διαβάσει και τα βιβλία της Temple Grandin (αυτιστική η ίδια και πλεον καθηγήρια πανεπιστημίου) καθώς και να δει την ταινία που είναι η βιογραφία της-''Ζωή σαν τριαντάφυλλο''. Το μήνυμα είναι ''Different but not less'' και αυτό πρέπει να μας μείνει....Τα παιδιά μας είναι διαφορετικά αλλά όχι κατώτερα!

like0

Eίναι η μικρότερη στην τάξη

Εικόνα Viky M.

Δεν έχω να πω κάτι ουσιαστικό, απλά το συγκεκριμένο το παιδί είναι η μικρότερη στην τάξη με βάση την ημερομηνία γέννησης της. Δηλαδή το παιδί είναι αναμενόμενο να είναι πιο ανώριμο σε κάποια θέματα. Ξέρω γονείς που το παιδί τους είχε γεννηθεί τέλος Δεκεμβρίου και προτίμησαν την επαναφοίτηση χωρίς να έχει το παιδί ιδιαιτερότητες, απλά ήταν αρκετά ανώριμο.

like1

Θεραπεία στο Asperger

Εικόνα Anonymous

Ενημέρωση από το NOESI.gr: Λάβαμε αίτημα διαγραφής του συγκεκριμένου σχολίου και του προφίλ του μέλους που το ανάρτησε. Για τον λόγο αυτό, το σχόλιο αυτό έχει αφαιρεθεί. Διαβάστε περισσότερα στο άρθρο: Πώς και γιατί το προφίλ μέλους, οι αναρτήσεις, τα σχόλια διαγράφονται.

like0

Εγώ πάλι θα διαφωνήσω με τη φαρμακευτική αγωγή

Εικόνα didyma1103

Εγώ πάλι θα διαφωνήσω με τη φαρμακευτική αγωγή. Δεν είμαι γιατρός αλλά φαντάζομαι ότι μπορώ να έχω γνώμη σε οτι αφορά την υγεία των παιδιών μου. Με λένε Δήμητρα Παπαθανασίου είμαι μητέρα δυο δίδυμων αγοριών τεσσάρων ετών που είναι στο φάσμα, και έχω σπουδάσει οικονομικές επιστήμες, κι αυτό για να σας συστηθώ γιατί πολλές φορές έχετε αναφερθεί στο ότι είστε μέλος με ονομ/νο και με την ιδιότητα σας γνωστή.  Δεν είμαι ούτε υπερ των συμπληρωμάτων διατροφής αλλά θεωρώ ότι κάνουν πολύ λιγότερο κακό από τα φαρμακευτικά σκευάσματα. Δεν δίνω στα παιδιά μου ττίποτα προς το παρόν και όσο περνάει από το χέρι μου δεν θα τους δώσω.

like0

Φαρμακευτική Αγωγή για το σύνδρομο Asperger

Εικόνα Anonymous

Ενημέρωση από το NOESI.gr: Λάβαμε αίτημα διαγραφής του συγκεκριμένου σχολίου και του προφίλ του μέλους που το ανάρτησε. Για τον λόγο αυτό, το σχόλιο αυτό έχει αφαιρεθεί. Διαβάστε περισσότερα στο άρθρο: Πώς και γιατί το προφίλ μέλους, οι αναρτήσεις, τα σχόλια διαγράφονται.

like0

Η επαναφοίτηση είναι ενδεδειγμένη

Εικόνα Elena5

Η επαναφοίτηση στο νηπιαγωγείο είναι πάντα ενδεδειγμενη. Ακόμη κι αν ένα παιδί βρίσκεται στο φάσμα του λειτουργικού αυτισμού, συμπτώματα όπως υπερικινητικότητα, διάσπαση προσοχής, κοινωνικές δεξιότητες μπορούν να δουλευτούν καλύτερα στο νηπιαγωγείο και να βελτιωθούν χωρίς το παράλληλο άγχος του αναλυτικού προγράμματος του δημοτικού σχολείου. Ας μη βιαζόμαστε να "βάλουμε" τα παιδιά μας στα δύσκολα. Η προσχολική αγωγή αποτελεί τη βάση της εκπαίδευσης και δεν θεωρώ τραγικό να επαναληφθεί για έναν ακόμη χρόνο. 

like0

Ενδεδειγμένη επαναφοίτηση?

Εικόνα Anonymous

Ενημέρωση από το NOESI.gr: Λάβαμε αίτημα διαγραφής του συγκεκριμένου σχολίου και του προφίλ του μέλους που το ανάρτησε. Για τον λόγο αυτό, το σχόλιο αυτό έχει αφαιρεθεί. Διαβάστε περισσότερα στο άρθρο: Πώς και γιατί το προφίλ μέλους, οι αναρτήσεις, τα σχόλια διαγράφονται.

like1

Φυσικά και είναι......

Εικόνα Elena5

......για την πλειοψηφία των παιδιών που παρουσιάζουν ανωριμότητα και γενικά δυσκολίες για να παρακολουθήσουν τα μαθήματα της α' δημοτικού. Δεν κατανοώ την αναφορά σας στους ειδικούς σε σχέση με την επαναφοίτηση. Εγώ είμαι δασκάλα και από την πείρα μου έχω να τονίσω ότι όσα παιδιά δεν ήταν έτοιμα (συναισθηματικά, μαθησιακά, γνωστικά) για το δημοτικό σχολείο, αντιμετώπισαν πολλαπλάσιες δυσκολίες σε σχέση με αυτά που επαναφοίτησαν στην προσχολική βαθμίδα. 

like0

Επαναφοίτηση στο νηπιαγωγείο

Εικόνα vassiliki_d

Είμαι μητέρα δύο ενηλίκων πλέον παιδιών, ενός αγοριού 22 ετών με δυσλεξία και διασπάση προσοχής (φοιτητής στο Πανεπιστήμιο) και μιας κόρης 20 ετών στο φάσμα του αυτισμού, επίσης φοιτήτρια πρωτοετής στο Τμήμα Γραφιστικής που ήταν και η πρώτη της επιλογή.

Η κόρη μου δεν μίλησε όταν έπρεπε (δηλ. στη ηλικία 1,5 με 2 ετών), δεν είχε καμία επικοινωνία και βλεμματική επαφή, είχε στερεοτυπική συμπεριφορά και κινήσεις και όταν ξεκινήσαμε τις θεραπείες (ταυτόχρονα με παιδικό σταθμό) 2,5 ετών, η νοητική της ηλικία ήταν 1 έτους. Ο καλός Θεός βοήθησε και κάθε 6μηνο θεραπείας μετατρεπόταν σε 6μηνο νοητικής ανάπτυξης, ενώ σε όλη αυτή την πορεία οι άνθρωποι (δάσκαλοι ή καθηγητές) που δεν μας παραστάθηκαν είναι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού. Στην ηλικία των 6,5 ετών που έπρεπε  κανονικά να πάει πρώτη δημοτικού η συνολική νοητική της ηλικία ήταν 4 ετών βάσει του wisc (είχε όμως κανονικές μαθησιακές ικανότητες), οπότε τέθηκε και σε μας αυτό το ερώτημα. Επειδή κάθε περίπτωση από αυτές που γράφουμε εδώ είναι ατομική και δίνεται μόνο ως παράδειγμα εκ του αποτελέσματος και όχι ως πανάκεια, εμείς επιλέξαμε να φοιτήσει για τρίτη φορά στο νηπιαγωγείο (δημόσιο) για τους εξής λόγους: ήδη στο ολοήμερο τμήμα που παρακολουθούσε υπήρχαν μαζί προνήπια και νήπια οπότε παρέμεναν στο τμήμα παιδιά που είχε γνωρίσει και είχε εξοικειωθεί. Σε αυτή την επιπλέον χρονιά πήραμε μια δασκάλα στο σπίτι με την οποία ξεκίνησε να μαθαίνει την ύλη της 1ης δημοτικού με σκοπό να είναι κάτι που γνωρίζει ώστε να μένει συγκεντρωμένη όταν θα φοιτούσε κανονικά στην τάξη μιας και ό,τι άγνωστο είναι αιτία για τα παιδιά αυτά να κλείνονται στον εαυτό τους αντί να εξάπτεται το ενδιαφέρον τους κι επομένως να εμφανίζουν κόπωση και υπερκινητικότητα (πάντα με δεδομένο ότι η ύλη του σχολείου -για όλους μας- μπορεί να είναι βαρετή). Η δασκάλα αυτή παρέμεινε κοντά μας σε όλο το δημοτικό τρεις φορές την εβδομάδα με σκοπό να μην πέσω εγώ στην παγίδα να γίνω δασκάλα χάνοντας τον ρόλο του γονιού. Μέχρι και την 4η δημοτικού, η εκτόνωση της κόρης μου από την 45λεπτη "ακινησία" ήταν να περπατά στο προαύλιο και να μιλά στον εαυτό της, πράγμα που την έκανε στόχο προς κοροϊδία από τα παιδιά. Δεν επιλέξαμε να υπάρχει ειδικός άνθρωπος στο σχολείο. Ζητήσαμε από τους δασκάλους, όποιος ήταν σε εφημερία, να έχει το νου του και να μας ειδοποιήσει αν  έβλεπε ότι όλο αυτό δημιουργούσε συναισθηματική φόρτιση στο παιδί, την οποία δεν μπορούσε να διαχειριστεί. Παράλληλα, στο κέντρο όπου συνεχίζουμε μέχρι σήμερα (ατομικές πλέον) θεραπείες, ένα μέρος της δουλειάς που γινόταν αφορούσε στο να βρίσκει τρόπο να κλείνεται στον εαυτό της (πράγμα που είναι εκτόνωση για όλα αυτά τα παιδιά) χωρίς να "ενοχλεί" ή να προκαλεί τους γύρω. Παράλληλα, εγώ προσωπικά, θεωρώ πλεονέκτημα το παιδί να πηγαίνει στο ίδιο σχολείο (είτε δημόσιο είτε ιδιωτικό) σε όλες τις βαθμίδες, όπου οι συμμαθητές του το γνωρίζουν από μικρό, κι έτσι κάποια στιγμή θα το αποδεχθούν γι' αυτό που είναι και θα σταματήσουν να ασχολούνται μαζί του. 

Γεγονός είναι ότι μέχρι σήμερα που μιλάμε, οι μεγάλες παρέες κάποια στιγμή κουράζουν την κόρη μου και χρειάζεται να πάει π.χ. στην τουαλέτα για να βρει τον χρόνο της να "ξεκουραστεί". Τα θέματα που την απασχολούν ως έφηβη δεν είναι τόσο "προχωρημένα" σε σχέση με τους συνομηλίκους της, αλλά σίγουρα υπάρχουν σημεία επαφής λόγω των μαθημάτων και κάποιων ιδιαίτερων ενδιαφερόντων. Για παράδειγμα το γεγονός ότι την είχαμε γράψει σε εργαστήρι ζωγραφικής ώστε να εκτονώνεται, αποτέλεσε τη βάση μιας ικανότητας που τη βοήθησε να βρει την κατεύθυνση των σπουδών της. Το ίδιο καλό αποδείχθηκε και ένα τμήμα με θεατρικό παιχνίδι που παρακολούθησε κατά τη διάρκεια του δημοτικού όπου μπόρεσε να βελτιωθεί κινητικά και επικοινωνιακά.  

Κλείνοντας θα πω δύο πράγματα που κράτησα από αυτά που μου είπαν οι ειδικοί όταν είχε γίνει η διάγνωση της κόρης μου. Πρώτα από όλα η λέξη φάσμα στον αυτισμό δείχνει ακριβώς το ότι δεν είναι κάθε περίπτωση ίδια. Φανταστείτε ένα άνθρωπο με ένα βαθμό μυωπίας και έναν με 10 βαθμούς, η νύχτα με την μέρα. Το asperger είναι ουσιαστικά υψηλά λειτουργικός αυτισμός κι επομένως είμαστε από τους τυχερούς, τα παιδιά μας είναι κοντά στον έναν βαθμό. Πρέπει να είμαστε ήρεμοι και όχι αγχωμένοι ώστε να συμπληρώνουμε τα κενά που δημιουργούνται από την ιδιαιτερότητά τους με σωστές επιλογές. Να συμβουλευόμαστε και να συνεργαζόμαστε με αυτούς που ξέρουν είτε είναι ειδικοί, είτε απλά δάσκαλοι. Πολύ σημαντικό να συζητάμε με τα παιδιά μας και να χρησιμοποιούμε ιστορίες με διάφορα σενάρια, σαν παραμύθι για να τους "διδάσκουμε" κοινωνικές δεξιότητες, σαν τα δεδομένα ενός υπολογιστή. Ακριβώς επειδή μαθησιακά έχουν μεγάλες ικανότητες, είναι σίγουρο ότι όταν θα χρειαστεί κι επειδή ακριβώς γνωρίζουν στη θεωρία κάποια πράγματα, θα μπορέσουν να τα χρησιμοποιήσουν και στην πράξη, ώστε να προστατέψουν τον εαυτό τους. 

Κι εδώ έρχεται το δεύτερο σχόλιο: αν όλους εμάς τους "φυσιολογικούς" μας βάλουν κάτω από ένα μικροσκόπιο θα βρούμε πολλές συμπεριφορές χειρότερες από αυτές που προσπαθούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να διορθώσουν ώστε να ενταχθούν στο σύνολο και να λειτουργήσουν επικοινωνιακά. Πρέπει να αποδεχθούμε το γεγονός ότι θα ζουν με αυτή τη διαφορετικότητά τους και να τους δώσουμε όπλα να είναι ήρεμα και ευχαριστημένα με τον εαυτό τους παρά να προσπαθούν να τον αλλάξουν για να αρέσουν. 

like0

Κοινωνία ώρα 0

Εικόνα Maria Iannari

το σχόλιο είναι εφιάλτης για εμάς τους "ασπεργερ" μας κάνουν τόπι οι άλλοι συμμαθητές μας διαλύουν ας είχαν λίγο "εβεσθια" τα παιδιά στο λίγο αλλιώτικο κι όλα θάταν καλλίτερα.επίσης οι καθηγητές έχουν εθύνη πολύ.οι γονείς τον παιδιών που πρέπει να τα ενημερώνουν κι δε το κάνουν για διαφορους λόγους είτε από αγνοια είτε γιατί δε τους νοιάζει.πρέπει όμως να υπάρχει μια θέση κι για εμάς τους λίγο πιτσιρίκους στην συμπεριφορά κι ας μεγαλώνουμε μένουμε ίδιοι όμως.αυτό φαίνεται παράξενο στους άλλους..γεια χαρά k.βασίλη και εγώ το ίδιο φέρομε από μικρό παιδί σα αγόρι φέρομε .δε ήξερα τι είχα τότε όλοι με βλέπαν που φερόμουν διαφορετικά κι ακόμα το κάνω έχω όμως ποτε δε είχα πάρει είδηση ότι ήμουν αλλιώτικη από εκείνους.εγώ τους λέω ρομπότ της κοινωνίας τους "νεβροτυπικους" για πλακα.επειδή είναι έτσι πιο normal αυτοί ενώ εμείς τα asmperger θεωρούμε φυσιολογικό το δικό μας τρόπο που feromaste.de ενοχλούμε κανέναν δε πειράζει οι άλλοι αν μας καταλάβαιναν λίγο κι αν μας δέχονταν θάταν καλλίτερη η ζωή μας.εμείς όμως δυστυχώς την πατάμε γιατί δε βαδίζουμε σύμφωνα με το τι προστάζει η kinonia.an λοιπόν είσαι εκτος από της κοινωνίας τα στερεότυπα τσούρ είσαι εκτος ayths.de κοιτούν όμως "αυτοι" ότι μπορεί καμια φορα αυτό που θεωρούν λάθος νάνε το σωστό από μια meria.h κοινωνία έχει θέση κάποιους κανόνες που εμείς οι "ασπεργερ" δε τους γουστάρουμε .ας ψάξουν μήπως σε κάποια πράγματα έχουμε δίκιο εμείς ??σε κάποια πράγματα που θέλει πολύ ανάλυση να τα δούμε .........

like0

Διάβασα πολλές αναρτήσεις σου για το Asperger που λες ότι έχεις

Εικόνα Anonymous

Ενημέρωση από το NOESI.gr: Λάβαμε αίτημα διαγραφής του συγκεκριμένου σχολίου και του προφίλ του μέλους που το ανάρτησε. Για τον λόγο αυτό, το σχόλιο αυτό έχει αφαιρεθεί. Διαβάστε περισσότερα στο άρθρο: Πώς και γιατί το προφίλ μέλους, οι αναρτήσεις, τα σχόλια διαγράφονται.

like0

Το παζλ ενώθηκε

Εικόνα Maria Iannari

ο κάθε άνθρωπος αλλιώς αντιμετωπίζει τις καταστάσεις.έτσι κι το "ασπεργερ" είναι το κάθε άτομο αντιμετωπίζει αλλιώς τα βιώματα του και όσα του δίνει αυτό το σύνδρομο.αυτό είναι αυτονόητο,αλλιώς όλοι θα ήμασταν ίδιοι δε θα υπήρχε διαφορα μεταχεί τον ανθρώπων.έτσι είναι τα πρόβατα όλα ίδια pan όπου pan όλα.οι άνθρωποι όχι όμως,ο καθένας ανάλογα τα βιώματα του καταφέρνει να περνα την ζωή tou.o καθένας αλλιώς αντιμετωπίζει προβλήματα καταστάσεις κι ΕΝΑ σορό πράγματα.δέχεται ο μικρός mpoulink κι φυσικό είναι να αγριεύει δε μπορεί να συγκρατηθεί λογικό είναι .νιώθει σα αγρίμι που το κτυπούν e θα αμυνθεί κι αυτό τι θα κάνει??? πρέπει να βρεθεί τρόπος να σταματήσουν τα παιδιά να τον ενοχλούν ,αν τον αφήσουν ήσυχο θα ηρεμήσει κι αυτός.θέλει ηρεμία και να νιώθει ασφαλής ένας άνθρωπος με aytismo.an από παντού δέχεται κτυπήματα αμύνεται αυτός.οι "ασπεργερ" έχουμε την τάση να είμαστε κυκλοθυμικοί άλλοτε το παίζουμε λέκτορες άλλοτε mpempekizoume έχουμε ανάγκη την apodoxh.mas αρέσει να μαθαίνουμε κι μετά να μοιραζόμαστε τις γνώσεις μας με άλλους.πολλές φορες δε μας ακούν οι γύρο γιατί ήδη έχουν μιαν γνώμη άσχημη για emas.o κόσμος μας κοίτα παράξενα γιατί άθελα δίνουμε μια εικόνα αλλοπρόσαλλη.αυτά που λες k.βασίλη μου για τον γιο σου τα έχω ζήσει κι εγώ τελειωσα το λύκειο οι καθηγητές ein οι μονοι που με στήριξαν .βλέπαν τι αντιμετώπιζα κι με voithisan.de εργάζομαι έχω ανασφάλειες κι πάντα έχω ανάγκη να νιώθω ασφάλεια να ξέρω ότι κάποιος με νοιάζεται νιώθω σα μικρό παιδί.μπορώ κι μονη να ζήσω να λειτουργήσω φυσικά απλός κάποιες καταστάσεις με κάναν στάσιμη σε κάποια θέματα έχω ανασφάλειες κι αυτά.πέρασα ζόρια και καταστάσεις perierges.me τους γονείς μου δε έχω ούτε είχα πολύ καλές σχέσεις πόλεμος ψυχολογικός συνεχεια συναισθηματικά είμαι σα κουβάρι alito.exo κωλύματα με πράγματα ιδέες .είχα μαθησιακές diskolies.sta γραπτά χαλια αλλα στα προφορικά "παποαγαλια" τα elega.exo ξεσπάσματα θυμου .όταν κάτι δε το κάνω σωστά trelenome.me βρίζω κι με leeo ανάξια και χαζή.συναισθηματικά.οι "ασπεργερ" έχουν ανάγκη να νιώθουν πως κάποιος τους νοιάζεται κι στα δύσκολα θάχουν ΕΝΑ χέρι voithias.de παύουν πάντα να νιώθουν ευάλωτοι κι μονοι.έχω δεκτη τρελή απόρριψη κι ακόμα δέχομαι κι αυτό με διαλύει πραγματικά.έτσι κλίνομε στον κόσμο μου πιο πολύ και κάπως ήρεμο.ein μια αντίδραση αυτό πιστεύω.τότε είμαι ευτυχισμένη.

like0

Ειδική διαπαιδαγωγηση

Εικόνα Katerina Mela

Κυρία Έλλα χαίρετε,

Το διάλειμμα θεωρείται άκρως εκπαιδευτικό, κυρίως για λόγους κοινωνικοποίησης που αφορούν τα παιδιά με τυπική ή μη ανάπτυξη, καθώς και για λόγους οριοθέτησης και συνειδητοποίησης των κανόνων και των γνώσεων που διδάσκονται στα όποια μαθήματα. Μάλιστα γι'αυτόν το λόγο και έχουν αναπτυχθεί και διοργανωθεί και διάφορα παρεμβατικά προγράμματα εξωτερικού περιβάλλοντος με θέμα την κοινωνικοποίηση των παιδιών ως συνέχεια "του διαλείμμτος" και σύνδεση με αυτό.

Ως προς τη συνοδεία-παράλληλη στήριξη, εντός και εκτός αίθουσας, χρειάζονται συνήθως οι ειδικοί παιδαγωγοί, με προϋπηρεσία ανεξαρτήτως ηλικιακών βαθμίδων και είναι εκείνοι που εντάσσουν και εντάσσονται καλύτερα στα σχολικά πλαίσια, εφαρμόζοντας τις διάφορες τεχνικές που έχουν αποκομίσει, στα εξατομικευμένα χαρακτηριστικά του εκάστοτε παιδιού.

Για οποιαδήποτε πληροφορία μπορείτε να με ρωτήσετε.

Να' στε καλά και κυρίως συγχαρητήρια για το ενδιαφέρον σας!

Μελά Αικατερίνη,

Ειδική Παιδαγωγός, Οικογενειακή Σύμβουλος.

like0

Επανάληψη Νηπιαγωγείου ή και Α' Δημοτικού

Εικόνα Νίκος Φρεντίδης

Καλημερα σας και ελπιζω να βρω την απαντηση που ειναι η σωστη και θα καθορισει την πορεια του παιδιου μου.θεωρω οτι ειναι αδικο να παρεμβαινουμε και να καθοριζουμε την πορεια ενος παιδιου οπως παλια σε ενα ευρωπαικο κρατος που αν ο μαθητης ηταν καλος το καθοριζανε οι δασκαλοι να παει πανεπιστημιο αν οχι να παει σε τεχνικη σχολη.απαραδεκτο.

Λοιπον διαβασα με πολλη προσοχη ολα τα ερωτηματα απαντησεις.

θα ηθελα να ρωτησω:

Η κορη μου ειναι 6.2 ετων καταλαβαμε οτι δεν μας μιλαει.την πηγαμε εγκαιρα και κανει απο τοτε λογοθεραπεια εργοθεραπεια και προνηπια,νηπια ειναι με παραλληλη στηριξη και μιλαει ,θελει ακομα αλλα παει καλα.περασαμε πολλα σταδια και αγωνα.περυσι ο αναπτυξιολογος πιστευε οτι θα κανει επαναληψει νηπιαγωγειου.εντωμεταξυ αλλαξαμε πολη και λογοθεραπευτη εργοθεραπευτη και παρουσιασε θεαματικη βελτιωση.φετος που την ειδε ειπε οτι ειναι οριακα για να παει πρωτη και φωναξε παιδαγωγο να της κανει καποια επιπλεον τεστ.δεν αλλαξε κατι συνεχιζει να λεει οριακα αλλα εμεις θα παρουμε λεει την αποφαση.οι νηπιαγωγοι μας λενε να παει πρωτη.και η παραλληλη μας το λεει.οταν δεν προσεχει την βαζει και ακουει.το ερωτημα ειναι επαναληψη νηπιαγωγειου με παραλληλη ή πρωτη με παραλληλη?ολες τις ασκησεις μαθηματικα,λεξεις τα κανει και της αρεσει,αγγλικα γραφει,μιλαει λιγο.πεσαμε και σε ενα κακο στην επιτροπη που ηθελε να την στειλει στο ειδικο και οχι νηπιαγωγειο με παραλληλη και δεν ακουγε τους ειδικους,ειπε την κορη μου αυτο ειναι για ειδικο.την εκρινε σε μιση ωρα που δεν ειχε ορεξη η μικρη.

like1

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.