Εκπαιδευτικό πλαίσιο 2

Εικόνα Γλυκερία Καρύδη
Επειδη καποιοι απο εσας εχουν ηδη τα παιδια τους σε καποιο σχολειο θα ηθελα μερικες γνωμες η πληροφοριες γιατι βρισκομαι σε φαση ψαξιματος για του χρονου. Ο Οδυσσεας εχει αναπτυξιακη καθυστερηση. Δε μιλαει και δεν εχει καθαρισει απο πανες. Κανει λογοθεραπεία και εργοθεραπεία και προσπαθουμε να κατακτησει οροσημα. Το θεμα ειναι οτι απο οτι αν και θεωρω οτι πρεπει να παει σε ειδικο σχολειο η γνωμη της προϊσταμενης του νηπιαγωγειου καθως και καθηγητριας απο το πανεπιστημιο η οποια συνεργαζεται με το νηπιαγωγειο μας ειναι οτι το παιδι πρεπει να μπει σε ενταξη γιατι θα τον ωφελησει περισσοτερο. Μαλιστα θα μου κλεισει ραντεβου με την καθηγητρια της ειδικης αγωγης στο πανεπιστήμιο, την κα. Σιδερη για να το συζητησω και μαζι της. 'Εχω εμπιστοσυνη στην κριση τους γιατι της ξερω πολλα χρονια και ειναι φιλες και η αληθεια ειναι οτι το παιδι θα ειναι σε καλα χερια γιατι και η αλλη νηπιαγωγος εχει κοριτσακι με αυτισμο και ειναι ευαισθητοποιημενη. Απο την αλλη ειναι ο αντρας μου ο οποιος δεν θελει γιατι φοβαται οτι θα τον απομονωσουν και θα τον κοροιδευουν και εγω η οποια θελω οτι ειναι καλυτερο για το παιδι. Πιστευω οτι η καθε ειδικοτητα εχει την δικη της αποψη η οποια εξαρταται απο την οπτικη που βλεπουν το θεμα. Προσωπικα δεν κολλαω σε καμμια επιλογη αλλα νομιζω οτι οι καιαδες καποια στιγμη πρεπει να παψουν να υπαρχουν και τα παιδια να μην απομονωνονται. Ονειρο θερινης νυκτος αλλα πρεπει να γινει μια αρχη... καπως... καποτε... ακομη και αν αυτο σημαινει οτι θα ακουω ψιθυρους πισω απο την πλατη μου ,"τα φωτα της ραμπας" στραμμενα σε εμενα και τον Οδυσσεα. Στο κατω κατω εμεις ειμαστε πρωταγωνιστες ενω αλλοι γεννηθηκαν και θα πεθανουν κομπαρσοι...και αυτο αγαπητο συντροφοι, συνοδηποροι, ταξιδευτες κανει την διαφορα.

Σχόλια

προς ελπιδα

Εικόνα -Aναστασία
καλησπερα ελπιδα,αυτο που θα σου προτεινα ειναι η παραλληλη στηριξη.καλυτερο απο το τμημα ενταξης,οπου συγκεντρωνονται τουλαχιστον 3 παιδακια κ απασχολουνται ξεχωριστα απο τα υπολοιπα.αντιθετα στην παραληλη στηριξη υπαρχει ειδικος παιδαγωγος αποκλειστικα για το παιδι σου,στο χωρο με τα υπολοιπα παιδια.ουτε απομονωση,ουτε περιθωριοποιηση..επισης υπαρχει κ το θεμα του συνοδου.κ για τα δυο ακολουθειται η ιδια διαδικασια,αλλαζει μονο το αιτημα "παραλληλη στηριξη" ή "συνοδος".στη 2η περιπτωση χαρακτηριζεται σαν βοηθητικο προσωπικο ενω στη 1η εκπαιδευτικο προσωπικο.ελπιζω να σε ¨φωτησα¨ λιγο...
like0

Αναστασία, το τι θα ακολουθήσει το παιδί

Εικόνα Γλυκερία Καρύδη
Αναστασια,το τι θα ακολουθησει το παιδι εξαρταται αποκλειστικα και μονο απο τα ΚΔΑΥ η ο γονιος μπορει να ζητησει να παει το παιδι σε παραλληλη στηριξη ακομη και αν τα ΚΔΑΥ αποφασισουν ειδικο σχολειο; Και κατι αλλο που θελω να μαθω ειναι αν και εφοσον αποφασιστει να παει παραλληλη στηριξη το υπουργειο θα στειλει εκπαιδευτικο η θα φυγει η μιση χρονια και το παιδι θα μεινει ανενταχτο; Επισης ακουσα πως και ο γονιος μπορει να παιξει το ρολο συνοδου στο σχολειο. Ισχυει;
like0

Προς Ελπίδα

Εικόνα -Aναστασία
Απο ο,τι εχω καταλαβει μπορεις κατα καποιο τροπο να δηλωσεις την προτιμηση σου..δηλαδη αν αντικειμενικα κ βαση οσων σου λενε κ οι θεραπευτες,το παιδι δεν ειναι για ειδικο σχολειο,τοτε γιατι να μην διεκδικησεις κατι καλυτερο?!κανονικα οι αιτησεις για ολα αυτα ειναι τον ιουνιο κ γενικα το υπουργειο εχει μια καθυστερηση(ηδη οι διαδικασιες για αυτους που εκαναν αιτηση το καλοκαιρι δεν εχουν ολοκληρωθει ακομη).ο γονιος ο ιδιος δε ξερω αν μπορει να κανει το συνοδο(με νομιμη διαδικασια).νομιζω πως οχι..εξαρταται βεβαια κ απο το διευδυντη του καθε σχολειου..(πολλοι δασκαλοι-εκπαιδευτικοι που αντιμετωπιζει το παιδι τους προβλημα καταφερνουν να τα ενταξουν σε κανονικο σχολειο ή να παραβρισκονται οι ιδιοι.κ εμεις τωρα περιμενουμε απαντηση απο το υπουργειο,οπου η διαδικασια εχει παγωσει,επειδη βγηκαν οι καινουριες λιστες με τους αναπληρωτες..οποτε ξεκινησαμε ιδιωτικο παιδικο με συνοδεια του εργο μεχρι να ερθει η απαντηση..αυτα,για ο,τι αλλο στη διαθεση σας!
like0

Ο γιος μου Γιώργος είναι 10

Εικόνα γιωτα
ο γιος μου Γιωργος ειναι 10 ετ. εχει αυτισμο και φοιτα στην γ δημοτικου στο δημοσιο σχολειο της γειτονιας. οταν αρχισε και για μας η διαδικασια της αναζητησης, οιειδικοι που παρακολουθουσαν το παιδι ειχαν τη γνωμη οτι παροτι δεν συμβαδιζει με τα αλλα παιδια θα μπορουσε να οφεληθει με παραλληλη στηριξη λογω και της καλης συμπεριφορας. Το κδαυ ειναι αρμοδιο να προτεινει εκπ. πλαισιο, η οικογενεια μπορει να γραψει το παιδι οπου επιθυμει ωστοσο η γνωματευση του κδαυ ειναι απαραιτητη για να γινει αιτηση για παραλληλη στηριξη. Αν το σχολειο που ανηκετε εχει τμημα ενταξης η εγκριση της παραλληλης στηρ. ειναι πιο δυσκολη. Σε μας η παρ. στηρ. ηρθε τον 1χρ. Νοεμβριο. τον 2χρ. Σεπτεμβριο-λογω εκλογων...- και φετος δεν εχει ερθει ακομα. Μεγαλη ταλαιπωρια, δεν μετανιωνω, εχει παει καλα, ειμαστε και μεις πρωταγωνιστες και μαλιστα σε ενα οχι φιλικο σχολειο το οποιο φανηκε σιγα-σιγα να μας συμπαθει. καλη συνεχεια.
like0

Μια ευκαιρία

Εικόνα Μαργαρίτα
Αυτό που πρέπει να ζητήσεις για το παιδί σου είναι μια ευκαιρία να φοιτήσει μαζί με άλλα παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Σίγουρα το παιδί σου θα ωφεληθεί από την συναναστροφή του με τα άλλα παιδιά, αλλά και τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης θα μάθουν τι σημαίνει διαφορετικότητα. Ρατσισμός υπάρχει, αλλά είναι σημαντικό να προσπαθήσουμε να τον αμβλύνουμε. Από προσωπική εμπειρία θεωρώ ότι η φοίτηση σε κανονικό νηπιαγωγείο με τμήμα ένταξης θα το βοηθήσει σημαντικά. Υπάρχει μία νηπιαγωγός ειδικής αγωγής που επιβλέπει από ένα έως τέσσερα παιδάκια μέσα σε μία τάξη με περισσότερα παιδάκια όπου υπάρχει και μία άλλη νηπιαγωγός. Όσο αφορά την παράλληλη στήριξη ίσως είναι καλύτερος τρόπος ένταξης του παιδιού σου στο σχολικό πλαίσιο, ίσως και όχι. Εξαρτάται από τις δυνατότητες του ίδιου του παιδιού. Εύχομαι το καλύτερο. Μαργαρίτα
like1

Απαντηση στο μηνυμα σας

Εικόνα Εφη
Δεν ξερω αν σας βοηθησουν αυτα που θα αναφερω αλλα νομιζω οτι θα σας δωσουν μια ιδεα.Εχω τον Θανασακη που σημερα ειναι 4 χρονων και εχει διαχυτη αναπτυξιακη διαταραχη ηπιας μορφης.Φετος ξεκινησε το προνηπιο σε κανονικο σχολειο αλλα σε τμημα ενταξης. Αυτο που εχω να πω ειναι οτι τον εχει βοηθησει στο μεγιστο βαθμο,εχει αρχισει και μου λεει τραγουδακια και στην 28η Οκτωβριου ειχε και ποιημα.Εγω δεν περιμενα να το μαθει αλλα οχι μονο το εμαθε αλλα το ειπε και στη γιορτουλα μια χαρα.Θελω να πω οτι τον εχει βοηθησει παρα πολυ στην επικοινωνια του και στην κοινωνικοποιηση του και βεβαια θα πρεπει να ευχαριστησω και την δασκαλα του που εχει κεφι και αγαπη προς αυτα τα παιδακια και δινει τον καλυτερο της εαυτο.Τελος να σας πω οτι την χρηση της τουαλετας την μαθαμε μια βδομαδα αφου ειχαν ανοιξει τα σχολεια.Πιστευω οτι δεν χρειαζεται ειδικο σχολειο αν το παιδακι σας δεν εχει σοβαρες δυσκολιες αλλα γι'αυτο θα σας που οι ειδικοι.Παντως μην απογοητευεστε και τα πραγματα εχουν βελτιωθει. Ελπιζω κατι απο ολα αυτα να σας βοηθησε.
like0

σχετικά με τον καινουργιο νόμο

Εικόνα Angela Papastavrou
Ο καινουργιος νομος αναφέρει τα παρακάτω για τα παιδιά με αυτισμο : ==================== ΝΟΜΟΣ 3699/2008 - ΦΕΚ 199/Α’/2.10.2008 4. Για τους αυτιστικούς μαθητές με ή χωρίς λόγο, ως επίσημη γλώσσα αναγνωρίζεται η Νέα Ελληνική, η οποία προσλαμβάνεται και εκφέρεται με την προφο­ρική της μορφή, με τη γραπτή της μορφή ή/και με τη μορφή συμβόλων-εικόνων. Επιθυμητή προϋπόθεση για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών και ΕΕΠ στις ειδικές σχολικές μονάδες για τον αυτισμό, επιπλέον των άλλων προσόντων, ορίζεται και η εξειδίκευση και κατάρτιση των εκπαιδευτικών σε τροποποιημένες-υποβοηθούμενες μορφές επικοινωνίας. Με βάση τους ιδιαίτερους κοινωνικούς περιορισμούς που επιβάλλει ο αυτισμός ως αναπηρία στους μαθητές, η φοίτησή τους στις εκπαιδευτικές δομές μπορεί να γίνεται ως εξής: α) Οι αυτιστικοί μαθητές υψηλής λειτουργικότητας (σύνδρομο Asberger) μπορούν να φοιτούν στις σχολικές τάξεις του Γενικού Σχολείου υποστηριζόμενοι από τον εκπαιδευτικό της τάξης και κατά περίπτωση, με βάση τη γνωμάτευση του οικείου ΚΕΔΔΥ, με παράλληλη στήριξη από εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής, ο οποίος διαθέτει κατά προτίμηση εξειδίκευση στον αυτισμό. β)Οι αυτιστικοί μαθητές μέσης και χαμηλής λειτουρ­γικότητας μπορούν να φοιτούν στα ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ των Γενικών Σχολείων ΚΑΙ να παρακολουθούν κοινό ΚΑΙ εξειδικευμένο αναλυτικό πρόγραμμα με ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ από εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής, ενώ στις σοβαρότερες των περιπτώσεων μπορούν να φοιτούν σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής με κατεύθυνση τον αυτισμό. γ) Οι παράλληλες στηρίξεις των αυτιστικών μαθητών διακόπτονται μόνο κατόπιν γνωμοδότησης του οικεί­ου ΚΕΔΔΥ και της γνώμης των γονέων. Η παράλληλη στήριξη των αυτιστικών μαθητών μπορεί επίσης να υλοποιείται και από ΕΙΔΙΚΟ ΒΟΗΘΟ που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή της Σχολικής μονάδας και του Συλλόγου Διδασκόντων. δ) Σε περίπτωση αυτισμού που συνοδεύεται από βαριά νοητική υστέρηση, η φοίτηση των μαθητών εξυπηρε­τείται από τις δομές που περιγράφονται στο εδάφιο β’ παράγραφος 4 του άρθρου 6 του παρόντος νόμου. ================= ολο το νομοσχέδιο θα το βρειτε εδώ: ΝΟΜΟΣ 3699/2008 - ΦΕΚ 199/Α’/2.10.2008 http://www.disabled.gr/lib/?p=17947 Ετσι για να μην μας κοροιδεύουν, του τύπου "δεν επιτρέπεται η ιδιωτική συνοδός" ή οτι "δεν επιτρέπεται η παράλληλη στήριξη οταν στο σχολείο υπάρχει τμήμα ένταξης"!!! Άντε γιατι το δούλεμα παει "σύννεφο" σε αυτό τον τόπο και μαλιστα μέσα απο το υπουργειο παιδειας μας τα ειπαν αυτά!!! Αγγελική
like0

προς angela

Εικόνα -Aναστασία
συγχαρητηρια για ολα οσα κανεις!διαβασα το νομο κ στο αρθρο 6,παραγρ.1 εδαφιο β,αναφερει οτι αν δεν υπαρχει τμημα ενταξης ή ειδικο σχολειο,τοτε γινεται η παραλληλη ή οταν κρινεται απολυτως αναγκαια(που μπορουν να στο καταριψουν αυτο ανετα οι "καρεκλοκενταυροι¨)κ να σου πυν βολεψου με οτι υπαρχει?!μιλησα σημερα παλι με το υπουργειο κ τπτ ακομα...παγωμενη η διαδικασια λογω της λιστας των αναπληρωτων,ελλειψη κονδυλιων κτλ..ξερεις μηπως κατι γι αυτο?ευχαριστω πολυ!
like0

Αναστασία

Εικόνα Angela Papastavrou
Δεν γνωρίζω κάτι περισσότερο Αναστασία και δεν τα έχω παρει με την δική μας κατάσταση ακομη, γιατι ξαναπάμε φέτος σε κέντρο ημέρας και οχι σε νήπιο όπως θα έπρεπε, αλλά βοηθάω μια άλλη μαμά που ειναι απο τον Καναδά και δεν πολυγνωριζει την εδώ κατάσταση και θα παμε ξανά μαζί στο υπουργειο πιο ενημερωμένες ομως τώρα και θα δειξει τι θα καταφέρουμε ή με ποια δικαιολογία θα μας ξαποστειλουν αυτή τη φορά!!!Ζητάμε για το παιδί παράλληλη στήριξη στην α΄δημοτικού και δεν μας την έδωσαν επειδή το σχολείο έχει τμήμα ένταξης. Ομως το τμήμα ένταξης που έχει η δασκάλα εκτός του οτι πρωτη φορά ακουγε για αυτισμό(!), παρακολουθεί απο μακριά το καθε παιδί σε ολες τις τάξεις του δημοτικού(!)Δηλ δεν υφίστατε κάποιο τμήμα αλλά περίπου 20'με μισή ώρα την ημερα για κάθε παιδί που απλά τα παρακολουθεί στην τάξη την ώρα του μαθήματος και αν το παιδί βρει δυσκολία τοτε το βοηθάει(!) Τώρα αν αυτό βοηθάει τα παιδιά με αυτισμό νομίζω και βλάκας να είναι κάποιος και εντελώς άσχετος καταλαβαίνει οτι είναι σαν να μην υπάρχει βοήθεια!!! Επίσης μόλις αναφέρθηκε στον διευθυντή του σχολείου οτι τελικά θα παρει η οικογένεια ιδιωτική συνοδό , εκείνος το αρνήθηκε οτι κάτι τέτοιο ισχύει!!! Τελικά "ου μπλέξεις"
like0

Ορίστε η Ελληνική πραγματικότητα της εκπαίδευσης

Εικόνα Angela Papastavrou
«Αν έτσι βρεθεί λύση, ας πάω φυλακή» O κ. Εγγονόπουλος λίγο πριν το εδώλιο επειδή δεν στέλνει το αυτιστικό παιδί του σχολείο, ελλείψει ειδικού θεραπευτή Ο 9χρονος Αλέξανδρος είναι μια από τις πολλές περιπτώσεις παιδιών που παρουσιάζουν αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας. Ο Αλέξανδρος μπορεί να παρακολουθεί κανονικά τα μαθήματά του αρκεί να έχει δίπλα του στην τάξη ειδικό θεραπευτή που θα του παράσχει παράλληλη στήριξη, κάτι άλλωστε που προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία. Το τελευταίο δίμηνο ο μικρός δεν πηγαίνει στο σχολείο έπειτα από απόφαση του πατέρα του, Μιχάλη Εγγονόπουλου, που προτίμησε να μη στείλει το παιδί στα μαθήματα φοβούμενος προβλήματα στην ψυχοσωματική του υγεία, καθώς θεραπευτής για παράλληλη στήριξη δεν υπάρχει. Τώρα ο κ. Εγγονόπουλος αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο να βρεθεί στο εδώλιο του κατηγορουμένου, επειδή ακριβώς δεν στέλνει το παιδί του στο σχολείο, και απορεί κανείς με την παραδοξότητα της υπόθεσης. Τελικά, ποιες ευθύνες αντιστοιχούν σε ποιους: Στον πατέρα που προφυλάσσει το παιδί από χειρότερα ή στην Πολιτεία που είναι ανακόλουθη απέναντι στους νόμους που η ίδια ψήφισε και τις υποχρεώσεις της; Μιλώντας στην «Κ», ο κ. Εγγονόπουλος λέει: «Πριν από λίγες ημέρες μαζί με τέσσερις άλλους γονείς καταθέσαμε εξώδικο στο υπουργείο Παιδείας ζητώντας να καλυφθούν άμεσα οι ελλείψεις σε θεραπευτές παράλληλης στήριξης. Με τους γονείς βρεθήκαμε στο γραφείο του αρμόδιου γραμματέα του υπουργείου, ζητώντας για μια ακόμη φορά να καλυφθούν τα κενά. «Αυτό που κάνεις με το παιδί είναι παράνομο και θα πας φυλακή», μου ειπώθηκε. Αν έτσι λύνεται το πρόβλημα των παιδιών με αυτισμό, ας με συλλάβουν, ας πάω φυλακή. Ας αναλάβουν όμως και οι αρμόδιοι τις ευθύνες τους. Δεν καταλαβαίνουν ότι βασανίζουν δεκάδες οικογένειες που αντιμετωπίζουν μια τέτοια κατάσταση; Οικογένειες που έχουν κουραστεί, διότι κάνουν μεγάλο αγώνα να προσφέρουν στα παιδιά τους εκείνα που χρειάζονται για να μπορέσουν στο μέλλον, ως ενήλικες πλέον, να είναι αυτοδιαχειριζόμενοι άνθρωποι». Σε γενικές γραμμές τα παιδιά με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας έχουν στοιχειώδη κοινωνική συμπεριφορά, αλλά παρουσιάζουν ιδιαίτερα ελλείμματα στην κοινωνική κατανόηση και φαίνεται να υπάρχει ανεπάρκεια στην αναγνώριση και κατανόηση συναισθηματικών καταστάσεων. Παρουσιάζουν επίσης αδυναμία επίλυσης προβλημάτων, κάτι που δυσκολεύει την κοινωνική συνδιαλλαγή τους. «Ο Αλέξανδρος είναι ένα παιδί σαν όλα τ’ άλλα. Εχει όμως, τις ιδιαιτερότητές του, με συνέπεια πολλές φορές τα παιδιά να τον κοροϊδεύουν. Το παιδί στενοχωριέται, απομονώνεται, έχει εξάρσεις που προκαλούν αμηχανία στους ανειδίκευτους δασκάλους, γι’ αυτό και είναι απαραίτητη η παρουσία του θεραπευτή. Ειδάλλως το παιδί θα βρίσκεται μονίμως αντιμέτωπο με το περιβάλλον, με σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία του. Ετσι, λοιπόν, προτίμησα να παραμείνει σπίτι και τουλάχιστον προσωρινά, δύο μέρες την εβδομάδα, να παρακολουθεί σχολείο για παιδιά με ειδικές ανάγκες. Ωστόσο, ο Αλέξανδρος δεν είναι τυφλός και δεν πάσχει από κάποια άλλη αναπηρία. Η θέση του είναι στο δημόσιο δημοτικό σχολείο, το οποίο άνετα παρακολουθεί αρκεί να υπάρχει παράλληλη στήριξη». Μια ανατριχιαστική ιστορία Η επώδυνη πορεία του μικρού Γιώργου στη ζωή -ένα από τα πολύ ικανά παιδιά του αυτιστικού φάσματος- αρχίζει από το δημόσιο νηπιαγωγείο απ’ όπου εκδιώκεται μετά από απόφαση του διευθυντή. Στο δημόσιο δημοτικό, ο δάσκαλος με την ανοχή του διευθυντή διώχνει -και πάλι- το παιδί από την τάξη επιτρέποντάς του να παρευρίσκεται μόνο στη γυμναστική και στη μουσική. Το μήνυμα διευθυντή και δασκάλου έγινε αμέσως αντιληπτό στη σχολική κοινότητα: Ο Γιώργος είναι ανεπιθύμητος. Ετσι, ο μικρός σύντομα έγινε το θύμα της παιδικής σχολικής βίας, με την ανοχή των υπευθύνων του σχολείου. Οι γονείς, αν και στριμωγμένοι οικονομικά, αναγκάστηκαν να προσλάβουν θεραπευτή παράλληλης στήριξης με δικά τους έξοδα. Ομως, ο δ/ντής και ο δάσκαλος που δεν ήθελαν κάποιον συνοδό να βλέπει τι γίνεται στο σχολείο, απείλησαν και προπηλάκισαν τους γονείς, δηλώνοντας ότι δεν θα επιτρέψουν στον θεραπευτή να μπει στο «σχολείο τους». Το παιδί προπηλακίστηκε από τον διευθυντή, έτσι ζήτησε από τους γονείς του να μην πηγαίνει σχολείο, που έγινε γι’ αυτό ένας εφιάλτης. Τα αυτιστικά συμπτώματα οξύνθηκαν στο έπακρο. Αρχισε να παρουσιάζει ασυνήθιστα ψυχοσωματικά συμπτώματα: Το περπάτημα και η στάση του σώματός του αλλοιώθηκαν, με αποτέλεσμα να αποκτήσει σοβαρές μυοσκελετικές βλάβες. Σήμερα, ο μικρός Γιώργος δίνει τη μάχη για να αποφύγει μια πολύ δύσκολη εγχείρηση. Η ιστορία του Γιώργου καταγγέλθηκε στο υπουργείο Παιδείας και μας μεταφέρθηκε από τον σύλλογο «Παιδί και Ειδικά Δικαιώματα». «Πολλές άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις δεν έχουν δει το φως της δημοσιότητας» λέει ο κ. Εγγονόπουλος και καταλήγει: «Οσο το υπουργείο Παιδείας δεν επιλύει το πρόβλημα με συνέπεια, τις τεράστιες ελλείψεις σε θεραπευτές, είναι πιο ασφαλές για το παιδί να παραμένει σπίτι». Οι θέσεις του υπουργείου Παιδείας Την έλλειψη εξειδικευμένων εκπαιδευτικών σε θέματα ειδικής αγωγής (με προβλήματα όπως ο αυτισμός υψηλής λειτουργικότητας) επικαλείται το υπουργείο Παιδείας για τις ελλείψεις προσωπικού στα σχολεία. Οπως ανέφερε στην «Κ» η ειδική σύμβουλος του υπουργείου Παιδείας για σχετικά θέματα κ. Τζούλια Σταυρίδου, τα αιτήματα για εξέταση συμπτωμάτων αυτισμού προσεγγίζουν τα 2.000 σε όλη τη χώρα. Το υπουργείο αντλεί εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς για τα σχολεία μόνο από τα δύο σχετικά πανεπιστημιακά τμήματα (τα Παν. Θεσσαλίας και Δυτικής Μακεδονίας) και από τις λίστες όσων έχουν σχετικό μεταπτυχιακό. Εχουμε πιστώσεις για τις σχετικές θέσεις, αλλά δεν έχουμε εκπαιδευτικούς» ανέφερε στην «Κ» η κ. Σταυρίδου. Από την άλλη, η υποχρεωτικότητα της ειδικής αγωγής, που καθιερώθηκε με τον φετινό νόμο 3699, κρίθηκε απαραίτητη για την προάσπιση του δικαιώματος όλων των παιδιών στην μόρφωση. «Θέλουμε να δεσμεύσουμε την πολιτεία να παρέχει τις σχετικές δομές στα παιδιά αυτά. Δεν νομίζω ότι κάποιος γονιός δεν θα θέλει να μην πάει το παιδί του σχολείο, εκτός εάν συντρέχει κάποιος ιατρικός λόγος. Ο νόμος περί υποχρεωτικότητας της ειδικής αγωγής έχει στόχο να προστατεύσει τα παιδιά και όχι να επιβάλει ποινές», συμπλήρωσε η κ. Σταυρίδου. Του Σπυρου Καραλη Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 27-11-2008 (http://news.disabled.gr/?p=19852) ============================ Το δικό μου σχόλιο εδώ ειναι, οτι ακριβώς το ίδιο συμβαίνει με τις παράλληλες στηρίξης (ειδικά φέτος) και σε εκατοντάδες παιδιά με μέσης ή χαμηλής λειτουργικότητας και εκεί οι γονείς ΑΝΑΓΚΑΖΟΝΤΑΙ να κρατήσουν τα παιδιά τους στο σπιτι, γιατι αλλιώς ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ . Και φαντάζομαι ολοι μας καταλαβαίνουμε τους λόγους!!! Οπως υπάρχουμε και εμείς, που παρόλο το νηπιο ειναι υποχρεωτικό δεν δεχτηκαν φέτος να παρουν το παιδί μας για ΧΨ λογους (δικαιολογίες ανευ ουσίας για να μην πω καμμιά βαριά κουβέντα... κλπ) και αν ειναι το προβλημα να λυθει, ας έρθουν να με βάλουν και εμένα φυλακή, αφού αυτό θα βοηθήσει στο να μας δεχτουν του χρόνου "με χαρά"!!! Αγγελική
like0

Ειδικό Σχολείο

Εικόνα vicky5
Αλήθεια, γιατί δεν σκέφτεστε τη λύση του ειδικού σχολείου? ετσι, και το παιδι σας θα συμμετέχει σε εκπαιδευτικό πλαίσιο και εσείς δεν θα αντιμετωπίζετε τις συνέπειες του νόμου από τη μη φοίτηση του παιδιού σε εκπαιδευτικό πλαίσιο. υπάρχουν ειδικά σχολεία που επιτελούν θαυμάσιο έργο, με αξιόλογους, έμπειρους εκπαιδευτικούς. Νομίζω είναι καλύτερη λύση από το να απομονώνονται τα παιδιά στο σπίτι και εσεις να μπλέκεται σε δικαστικούς αγώνες με το κράτος που δυστυχώς ξέρουμε όλοι τα αποτελέσματά τους.
like0

προς vicky5

Εικόνα -Aναστασία
καλησπερα!πανω σε αυτα που αναφερεις για το τμημα ενταξης,παραλληλη στηριξη,κδαυ.θα ηθελα να πω πως μπορεις να ζητησεις παραλληλη στηριξη σε οποιο νηπιαγωγειο θες,εφοσον εχεις το σχετικο επισημο εγγραφο,το οποιο δεν ειναι απαραιτητο να ειναι απο κδαυ αλλα μπορει να ειναι κ απο ιατροπαιδαγωγικο τμημα νοσοκομειου παιδων,χωρις να εχει σχεση η χλμ αποσταση.εμεις περιμενουμε απαντηση για παραλληλη στηριξη,το παιδι εχει εγγραφει σε κανονικο νηπιοσε ακτινα 10 χλμ υπαρχουν πολλα νηπιαγωγεια,2 απο τα οποια εχουν τυπικα τμημα ενταξης,χωρις ομως να λειτουργει.επισης σημαντικο ειναι τι προσδοκει ο καθενας μας απο το παιδι του κ απο το εκπαιδευτικο συστημα δωρεαν παιδειας στην ελλαδα,αν τον ενδιαφερει το εκπαιδευτικο κομματι(παραλληλη στηριξη)η αν χρειαζεται βοηθεια για το παιδι του(βοηθητικο προσωπικο),παντα βαση των δεξιοτητων κ ικανοτητων των παιδιων μας κ της αποφασης που θα παρουν οι αρμοδιοι κ κατα ποσο ενα τμημα ενταξης με τουλαχιστον 3 παιδια(υποχρεωτικος αριθμος για να λειτουργησει)θα εχει να προσφερει στο δικο μου που εχει αναγκη απο συναναστροφη κ αλληλεπιδραση με αλλα παιδια κ οχι απομονωση κ οταν εκει θα βρισκεται κ ο πχ. κωστακης με αυτισμο που δε θα χει να μιμηθει τπτ σωστο απο το θανο,κ η μαρια με δυσπραξια κ νοητικη που δε προκειται να ακουσει μιλια απο το δικο μου..ελπιζω να καταλαβαινεις τι εννοω!!κ αφου εισαι κ του χωρου κ ξερεις ολους αυτους τους εξαιρετους συναδελφους σου στην αθηνα με την καταπληκτικη δουλεια στα ειδικα σχολεια γιατι δεν ενημερωνεις τοσους γονεις εδω μεσα απο αθηνα,με ονοματα κ συγκεκριμενα σχολεια..ας μη κρυβομαστε...ο νομοθετης εχει φροντισει για ολα..στη πραξη ομως ειναι διαφορετικα!κ επειδη κανενας μας δεν εχει το παιδι του για παρκαρισμα σε ενα σχολειο οποιασδηποτε βαθμιδας που δε θα εξυπηρετει τις αναγκες του,παλευουμε κ ψαχνουμε κ βρισκουμε λυσεις κ κλεινουμε στοματα αρμοδιων που στα 25 χρονια στην εκπαιδευση πρωτη φορα ακουγανε οτι μπορω να προσλαβω ιδιωτη εκπαιδευτικο για φοιτηση του παιδιου μου στο νηπιαγωγειο που ηδη ειναι γραμμενο κ αδυνατει να παει επειδη η παραλληλη στηριξη του υπουργειου ειναι παγωμενη διαδικασια!δε θα περιμενω να φυγει ο χειμωνας για να ξεπαγωσει..θα ενταξω το παιδι μου εστω κ με κοστος μικροτερο απο αυτο που δινω κ για ιδιωτικο σταθμο κ για ιδιωτη..το σημαντικο ομως ειναι οτι θα βρισκεται σε ενα υγιες κ ανθρωπινο περιβαλλον με υγιη προτυπα που θε θα παραδειγματιζονται απο τις ανωριμοτητες του δικου μου,εχοντας την ωριμανση των 6 ετων,κ δε θα ανησυχω αν το εχουν ξεχασμενο σε μια γωνια η αν ειναι καθαρο η αν εφαγε πλαστελινη κ το ανακαλυπτω στο πρασινο χρωμα των κοπρανων του!αυτα ειχα να πω..με ολο το σεβασμο κ την εκτιμηση!ευχαριστω
like0

να αγειασει το στομ σου αναστασια...

Εικόνα Ιωάννα
...ολοι οι γονεις που τρωνε τα ¨αγγουρια¨ περιμενιντας ξεπαγωματα κ ολοι εμεις που μαλλον απο τοι φαινεται θα τα ¨φαμε¨ σου στελνουμε τους θερμοτερους χαιρετισμους μας κ την μεγαλυτερη μας συμπαρασταση...εξω απο το χωρο πολλα τραγουδια λενε...εδω η αλλη μανα ειναι εκπαιδευτικος σε δημοσιο σχολειο κ δεν μπορει να βγαλει ακρη με το παιδι της κ θα βγαλουμε εμεις που δεν εχουμε κ γνωση για το τι γινεται απο ¨μεσα¨... φιλικα και συντροφικα dany d
like0

Αγαπητή μου

Εικόνα ανώνυμο
Αγαπητη μου Αναστασια, Σεβομαι πολυ την απαντηση σου γιατι απ ο,τι καταλαβα εισαι μητερα παιδιου με ειδικες αναγκες. Οσα ειπα για τα ειδικα σχολεια προερχονται αποκλειστικα απο τη δικη μου εκπαιδευτικη εμπειρια. Στα δεκα χρονια που δουλευω στην ειδικη αγωγη, εχω περασει απο ολα τα πλαισια (παραλληλη στηριξη, τμηματα ενταξης, ΚΔΑΥ, ειδικα σχολεια). Δυστυχως, το εργο μου δεν βρηκε ανταποκριση στις δυο πρωτες περιπτωσεις. Πρωταρχικα ενιωσα, εγω η ιδια ως εκπαιδευτικος, την απορριψη απο τους συναδελφους μου της γενικης αγωγης (με τους οποιους σε ενα μοντελο ενταξης πρεπει να συνεργαζομαστε στενα) οπως και οι μαθητες που υποστηριζα. Επισης, οι χωροι διδασκαλιας των τμηματων ενταξης οπου δουλεψα ήταν ο διαδρομος, η κουζινα του ολοημερου (πολυ μικρη), η αιθουσα υπολογιστων του συστεγαζομεμου δημοτικου σχολειου και ένας χωρος που παλια λειτουργουσε ως μικρη αποθηκη. Καταλαβαινετε πως οι χωροι αυτοι δεν ειναι ενδεδειγμενοι παιδαγωγικα και μονο σωστο μαθημα δεν μπορουσε να πραγματοποιηθει σε αυτους. Ωστοσο, ειχα την τυχη να δουλεψω σε πολυ οργανωμενα ειδικα σχολεια, με πνευμα συνεργασιας με τους συναδελφους και εξατομικευμενα παιδαγωγικα προγραμματα προς οφελος των μαθητων μας. Ολη η εμπειρια μου ηταν και ειναι στην επαρχια καθως δεν ειμαι απο Αθηνα. Οσο για τη χιλιομετρικη αποσταση των 25 χιλιομετρων, αποτελουσε μια προφορικη εντολη του προισταμενου του ΚΔΑΥ οπου δουλευα πριν απο μερικα χρονια, και αφορουσε φοιτηση των παιδιων σε ειδικα σχολεια (αποσταση πολης οπου λειτουργουσε το ειδικο σχολειο και τοπου κατοικιας του μαθητη).Εαν δηλαδη ο μαθητης που επρεπε να φοιτησει στο ειδικο σχολειο κατοικουσε σε ενα χωριο π.χ. 30 χιλιομετρα απο την πολη οπου λειτουργουσε το σχολειο, προτειναμε παραλληλη στηριξη). Εννοειται , οτι οπου δεν υπαρχει τμημα ενταξης ή αυτο δεν λειτουργει, προτεινεται επίσης παραλληλη στηριξη για παιδακια με ηπιες ειδικες εκπαιδευτικες αναγκες που μπορουν να παρακολουθησουν το αναλυτικο προγραμμα της ταξης τους. Σχετικα, τωρα, με τον βοηθο που μπορει με τον νεο νομο να προτεινει η οικογενεια, πρεπει να ειναι συμφωνος ο συλλογος διδασκοντων. Οι παραπανω αποψεις, θελω να ξανατονισω, οτι προερχονται απο τη δικη μου εμπειρια, η οποια με οδηγησε να προτιμω να δουλευω σε ειδικα σχολεια καθως πιστευω προσωπικα πως ο θεσμος της ενταξης ειναι ακομα πολυ πισω στην Ελλαδα. Για να λειτουργησει σωστα, προς οφελος των παιδιων μας, χρειαζεται γενναιοτατη χρηματοδοτηση, και εκ θεμελιων αλλαγη της νοοτροπιας στην κοινωνια μας. Σας ευχαριστω για τον κοπο που κανατε να διαβασετε την απαντηση μου, υποστηριζω και σεβομαι τον αγωνα που πραγματοποιειτε για την προοδο και τη βελτιωση της παρεχομενης εκπαιδευσης προς τα παιδια σας.
like0

Η εμπειρία μου

Εικόνα vicky5
Αγαπητη κ Αναστασια, Σεβομαι την απαντηση σας, καθως απ ο,τι καταλαβα ειστε μητερα παιδιου με ειδικες αναγκες. Η αποψη μου για το ειδικο σχολειο, προερχεται αποκλειστικα και μονο απο την εμπειρια μου δεκα χρονια περιπου στο χωρο της ειδικης αγωγης. Αναλυτικοτερα, τα χρονια αυτα ειχα την ευκαιρια να δουλεψω σε ολες της δομές και τα πλαισια της ειδικης αγωγης ( παραλληλη στηριξη, τμηματα ενταξης, ειδικα σχολεια, ΚΔΑΥ) και διαπιστωσα πως στις δυο πρωτες περιπτωσεις το εργο μου βρηκε σημαντικες δυσκολιες στη συμπεριφορα και τη νοοτροπια των συναδελφων της γενικης αγωγης (με τους οποιους πρεπει να συνεργαζομαστε σε ενα μοντελο ενταξης). Ως, εκπαιδευτικος, ενιωσα απορριψη οπως και οι μαθητες μου. Οι χωροι οπου λειτουργουσαν τα τμηματα ενταξης οπου δουλεψα ήταν ο διαδρομος, η κουζινα του ολοημερου (πολυ μικρη), η αιθουσα υπολογιστων του συστεγαζομενου δημοτικου σχολειου και μια μικρη αιθουσα που την χρησιμοποιουσαν πριν ως αποθηκη. Καταλαβαινετε, λοιπον, πως οι χωροι αυτοι δεν ηταν ενδεδειγμενοι παιδαγωγικα και μονο σωστο μαθημα δεν μπορουσε να πραγματοποιηθει σε αυτους. Αντιθετα, ειχα την τυχη και τη χαρα να δουλεψω σε δυο ειδικα σχολεια, στα οποια η συνεργασια μου με τους συναδελφους ηταν αψογη και οπου εφαρμοζαμε προγραμματα που ως σκοπο ειχαν την ολοπλευρη αναπτυξη των ικανοτητων των μαθητων ( ενα απο αυτα ήταν αυτο της ενταξης-ενσωματωσης). Ολη μου η εργασιακη εμπειρια ηταν και ειναι στην επαρχια καθως δεν ειμαι απο Αθηνα. Οσο για τη χιλιομετρικη αποσταση που ανεφερα, αυτη σχετιζοταν με μια προφορικη οδηγια του προισταμενου του ΚΔΑΥ οπου δουλευα πριν απο μερικα χρονια και αναφεροταν στη φοιτηση μαθητων σε ειδικα σχολεια. Δηλαδη εαν ενας μαθητης κατοικουσε σε ενα χωριο π.χ. 30 χιλιομετρα μακρια απο την πολη οπου λειτουργουσε ειδικο σχολειο (αναφερομαι σε δεδομενα επαρχιας) στο οποιο επρεπει να φοιτησει, προτειναμε παραλληλη στηριξη (γιατι καταλαβαινετε πως η μεταφορα του θα ήταν κουραστικη). Επισης, παραλληλη στηριξη, προτειναμε και σε περιπτωσεις οπου δεν λειτουργουσαν τμηματα ενταξης σε μια περιοχη και ο μαθητης ειχε ηπιες ειδικες εκπαιδευτικες αναγκες που του επετρεπαν να παρακολουθησει το αναλυτικο προγραμμα της ταξης τους. Θα ηθελα να ξεκαθαρισω και παλι, πως οι παραπανω αποψεις προερχονται αποκλειστικα και μονο απο τις δικες μου εμπειριες. Σεβομαι και υποστηριζω τον αγωνα ολων των γονιων που ως σκοπο εχει τη βελτιωση της παρεχομενης εκπαιδευσης προς τα παιδια τους.
like0

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.