Αναμετάδοση (19/10/2013): Καινοτόμα Εκπαιδευτικά Προγράμματα στην Ειδική Αγωγή - Διασύνδεση Υπηρεσιών Υγείας και Παιδείας"

"Καινοτόμα Εκπαιδευτικά Προγράμματα στην Ειδική Αγωγή και διασύνδεση υπηρεσιών παιδείας και υγείας"
Σάβ, 19/10/2013 - 09:00

H Πανελλήνια Ένωση Ειδικών Παιδαγωγών (Π.Ε.Ε.Π.) διοργάνωσε ημερίδα με θέμα: "Καινοτόμα Εκπαιδευτικά Προγράμματα στην Ειδική Αγωγή και διασύνδεση υπηρεσιών παιδείας και υγείας", το Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2013 στην Αθήνα (Αμφιθέατρο Χωρεμείου Ερευνητικού Εργαστηρίου, Νοσοκομείο Παίδων «Η Αγία Σοφία», Γουδή).

Σχόλια

Θα παρέχουμε ζωντανή αναμετάδοση της ημερίδας ΠΕΕΠ

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος

Σε λίγο ξεκινά η ημερίδα με θέμα "Καινοτόμα Προγράμματα" στο Αμφιθέατρο του Χωρεμείου (Νοσοκομείο Παίδων Γουδή). Θα παρέχουμε livestream με posts / αναρτήσεις (ζωντανή κάλυψη) μέσω Twitter @noesi.gr με hashtag #peep και εδώ http://noesi.gr/live

like0

Σκαλούμπακας Χ., Ειδικός παιδαγωγός (Αντιπρόεδρος ΠΕΕΠ)

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος
  • 10% μαθητών στο σχολείο θα αντιμετωπίσουν κάποια νεύρο-αναπτυξιακή διαταραχή. 
  • ΔΕΠΥ η πιο συνηθισμένη νεύρο-αναπτυξιακή διαταραχή των μαθητών στο ελληνικό σχολείο.
  • Μείζον πρόβλημα οι διαφορετικές αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και των επαγγελματιών Ψυχικής Υγείας, ως προς τη διάγνωση και την αντιμετώπιση.
  • Ελάχιστη διασύνδεση υπηρεσιών: Οι περιπτώσεις που οι Υπηρεσίες Υγείας π.χ. Ιατροπαιδαγωγικά και Παιδοψυχιατρικά Τμήματα συνεργάζονται με το σχολείο είναι ελάχιστες και αφορούν περιπτώσεις παιδιών με πολύ σοβαρά προβλήματα. Η εκτίμηση του εισηγητή είναι ότι μόνο για 1/10 από τις περιπτώσεις παιδιών, που φτάνουν στο Αγλαΐα Κυριακού, υπάρχει συνεργασία υπηρεσιών Υγείας και Σχολείου. 

Σκαλούμπακας Χρήστος, Ειδικός Παιδαγωγός, Αντιπρόεδρος ΠΕΕΠ, Παιδοψυχιατρικό Αγλαΐα Κυριακού.
Δεν έχουν αποσταλεί στοιχεία επικοινωνίας στο NOESI.gr.

like0

Κανάρη Κ., Δασκάλα (Δ/ντρια 8ου Δημοτικού Αμαρουσίου)

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος
  • Νέος (?) όρος: "Δεπίτης" μαθητής. Εκείνος που έχει ΔΕΠΥ μέσα σε μια τάξη. 
  • Τα σχολεία ειναι υποχρεωμένα να ακολουθούν κατά γράμμα τις συστάσεις που προκύπτουν από τη διάγνωση των προβλημάτων του μαθητή από δημόσιες υπηρεσίες όπως ΚΕΔΔΥ, Ιατροπαιδαγωγικά. Συχνά, παρατηρούνται περιπτώσεις που παραβαίνουν / αποκλίνουν από αυτόν τον κανόνα. 
  • Οδηγίες για εκπαιδευτικούς με μαθητές με ΔΕΠΥ: Η εντολή μέσα στην τάξη πρέπει να είναι μια, χωρίς σύνθετες ενότητες (όχι "Θα κάνεις αυτό, αφού κάνεις το άλλο"). Δεν δίνουμε εντολή με ερώτηση, για λόγους ευγενείας (όχι "θέλεις να...?"). Το σωστό είναι "θα κάνουμε τώρα αυτο" ή "κάνε αυτό".
  • Η διάταξη των θρανίων σε σχήμα πετάλου βοηθά του μαθητές με ΔΕΠΥ.
  • Μακριά από παράθυρα τα θρανία μαθητών με ΔΕΠΥ. Και όχι στο πίσω μέρος της τάξης. 
  • Η αναλογία θετικών προς αρνητικών σχολίων από τον δάσκαλο προς το μαθητή πρέπει να είναι 3 προς 1. Ειδικά για μαθητές με εκπαιδευτικές δυσκολίες, αυτό είναι σημαντικό: 3 θετικά σχόλια 1 αρνητικό.

Κανάρη Κ., Δ/ντρια 8ου Δημοτικού Αμαρουσίου.
Δεν έχουν αποσταλεί στοιχεία επικοινωνίας στο NOESI.gr.

like0

Μαυρουδής Γ. & Φαλακίδου Μ., Δάσκαλοι (2ο Δημοτικό Ν.Μηχανιώνας)

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος

Παρουσιάζουν πρόγραμμα Ένταξης μαθητών με ΔΕΠΥ στο Δημοτικό Σχολείο για την προετοιμασία για το Γυμνάσιο. Έδωσαν (χορήγησαν) ερωτηματολόγιο σε μαθητες Δημοτικού για να καταγράψουν στάσεις και συναισθήματα για την μετάβαση στο Γυμνάσιο. Έπειτα οργάνωσαν και υλοποιησαν πρόγραμμα παρέμβασης: Έφεραν του μαθητές σε επαφή με το Γυμνάσιο με επισκέψεις, παράλληλα δρώμενα και μαθήματα με μαθητές γυμνασίων. Στο τέλος της παρέμβασης έδωσαν νέο ερωτηματολογιο για να καταγράψουν την αλλαγή στις στάσεις των μαθητών.

  • 69% μαθητών δήλωσαν άγχος για τη μετάβαση στο γυμνάσιο. Μαθητές που είχαν λίγο ή καθόλου άγχος είχαν αδελφούς στο Γυμνάσιο και "τους είχαν πει ότι δεν είναι κάτι ιδιαίτερα δύσκολο". 

Οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα έδειχναν καλύτερη προσαρμογή στο Γυμνάσιο και οι καθηγητές τους δήλωναν ότι είχαν καλύτερη συνεργασία μαζί τους. Αυτό το εύρημα αφορούσε και τους μαθητές με ΔΕΠΥ.

Μαυρουδής Γ. & Φαλακίδου Μ., Εκπαιδευτικοί Α'βαθμιας στο 2ο Δημοτικό Ν. Μηχανιώνας.
Δεν έχουν αποσταλεί στοιχεία επικοινωνίας στο NOESI.gr.

like0

Λύρας Δ., Δάσκαλος (6ο Δημοτικό Κηφισιάς)

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος

Παρουσιάζει ένα πρότυπο πρόγραμμα εκπαίδευσης των μαθητών στην προπαίδεια. Χρησιμοποιεί ένα σύστημα σύστημα απεικόνισης των αριθμών με μικρές φράσεις που βοηθούν τους μαθητές να θυμούνται τις σχέσεις των αριθμών στα μαθηματικά.

Μπορείτε να βρείτε όλο το υλικό στην στην ιστοσελίδα του 6ου Δημοτικού Σχολείου Κηφισιάς εδώ: http://6dim-kifis.att.sch.gr

Λύρας Δ., Εκπαιδευτικός Α'βαθμιας στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Κηφισιάς.
Δεν έχουν αποσταλεί στοιχεία επικοινωνίας στο NOESI.gr.

like1

Λύτρα Φ. (Μονάδα ΔΕΠΥ Νοσ. Παίδων Αγλαΐα Κυριακού)

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος

Παρουσιάζει πρόγραμμα για την ανάπτυξη των επιτελικών λειτουργιών σε παιδιά με ΔΕΠΥ. Πρόκειται για τις λειτουργίες που επιδρούν ιδιαιτέρως στη συμπεριφορά των μαθητών. Έχει βρεθεί ότι οι επιτελικες λειτουργίες λειτουργίες του εγκεφάλου έχει βρεθεί ότι υπάρχει έκπτωση των λειτουργιών στη ΔΕΠΥ, κυρίως στη μνήμη εργασίας και την προσοχή. 

Επίσης χρήσιμο να γνωρίζετε ότι υπάρχει Ειδική Μονάδα ΔΕΠΥ στο Νοσοκομείο Παίδων Αγλαΐα Κυριακού.

Λύτρα Φ., Μονάδα ΔΕΠΥ Νοσ. Παίδων Αγλαΐα Κυριακού
Δεν έχουν αποσταλεί στοιχεία επικοινωνίας στο NOESI.gr.

like0

Νικολαΐδου Ξ., Εκπαιδευτικός (ΕΕΕΕΚ Ρεθύμνου)

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος

Παρουσιάζει προγράμματα βιωματικής μάθησης για μαθητές στο ΕΕΕΕΚ Ρεθύμνου στην Κρήτη. Ξεχωρίζει ένα πρόγραμμα με τίτλο "Αυτισμός και κατανόηση συναισθημάτων". Θα προσπαθησουμε να βρούμε σύντομα στοιχεία επικοινωνίας για την όσους ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για το πρόγραμμα.

Νικολαΐδου Ξανθίππη, Μοσχονάς Νικόλαος, Μανούσακα Αλεξάνδρα & Σϕακιανάκη Χρύσα,  ΕΕΕΕΚ Ρεθύμνου. Δεν έχουν αποσταλεί στοιχεία επικοινωνίας στο NOESI.gr.

like1

Χανιώτη Ε., Ειδική Παιδαγωγός (5ο Δημοτικό Κηφισιάς)

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος

Παρουσιάζει ένα πρόγραμμα παρέμβασης σε μια μαθήτρια Γ' Δημοτικού, 9 ετών με αυτισμό, που αρνείται να συμμετέχει σε οποιαδήποτε δραστηριότητα μαθησιακή φύσης. Το πρόγραμμα παρέμβασης αφορούσε τα μαθηματικά.

  • Δημιουργήθηκε ειδικό εκπαιδευτικό υλικό σε έντυπη μορφή.
  • Εφαρμοστηκε πρόγραμμα που συνδέει τους αριθμούς με την καθημερινή ζωή. 
  • Δόθηκε υλικό και σε βίντεο. Αρκετές συνεδρίες μάθησης βιντεοσκοπηθηκαν με σκοπό να μπορεί να τις ξαναδεί η μαθήτρια κάτι που λειτουργούσε ως επανάληψη και θετική ενίσχυση παράλληλα καθώς η παρακολούθηση της ταινίας τραβούσε πολύ θετικά την προσοχή της μαθήτριας. 

Χανιώτη Ε., Ειδική Παιδαγωγός Α'βάθμιας στο 5ο Δημοτικό Κηφισιάς.

Στοιχεία επικοινωνίας

like0

Βογιατζή Μ., Τσιμιτσέλης Ο.

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος

Παρουσιάζουν ένα απλό εκπαιδευτικό υλικό που βοηθά μαθητές με ΔΑΔ να διδαχθούν τα συναισθήματα μέσα από μικρές ιστορίες.

  • Δίνεται μια μικρή ιστορία στο μαθητή σε γραπτό κείμενο και μετά ο μαθητής σχεδιάζει σε άδειο πρόσωπο πρόσωπο πως αισθάνεται ο ήρωας της ιστορίας.
  • Παράλληλα, με ειδικές ερωτήσεις ανοικτού και κλειστού τύπου ο μαθητής υποστηρίζεται για να κατανοήσει όλα τα σκέλη της ιστορίας, ως γεγονότα και ως συναισθήματα.

Βογιατζή Μαρία, Τσιμιτσέλης Ιωάννης.
Δεν έχουν αποσταλεί στοιχεία επικοινωνίας στο NOESI.gr.

like0

Αναγνώστου Β., Ψυχολόγος

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος

Παρουσιάζει πρόγραμμα εφαρμογής Κοινωνικών Ιστοριών για παρέμβαση σε μαθητή με αυτισμό που εμφάνιζε βίαιη συμπεριφορά. 

  • Εδόθησαν παραδείγματα ανάπτυξης λειτουργικών (εναλλακτικών) συμπεριφορών για την αντιμετώπιση των δυσλειτουργικών (επιθετικότητα), μέσα από τις Κοινωνικές Ιστορίες. Αναφέρονται θετικά αποτελέσματα από την εφαρμογή του προγράμματος. 

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τις Κοινωνικές Ιστορίες στον Οδηγό παρεμβάσεων του NOESI.gr στη σελίδα www.noesi.gr/book/intervention. Έχουμε αναρτήσει δύο κείμενα σχετικά, ένα για αρχάριους και ένα για προχωρημένους.

Αναγνώστου Βασιλική, Ψυχολόγος.
Δεν έχουν αποσταλεί στοιχεία επικοινωνίας στο NOESI.gr.

like0

Δαμανάκη Μ., Εκπαιδευτικός (ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω)

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος

Παρουσίασε ένα πρόγραμμα εξατομικευμένης εκπαιδευτικής παρέμβασης σε μαθήτρια με ΔΑΔ, με συμπεριφορά σχολικής άρνησης.Το πρόγραμμα περιελάμβανε την κατάρτιση ενός εντελώς (για να τονίσουμε την επόμενη λέξη) εξατομικευμένου πλάνου της μαθήτριας, που εφαρμόστηκε στην τάξη με τη συνεργασία της οικογένειας. Παρουσιάστηκε αρκετό έντυπο υλικό και ένα μοντέλο παρέμβασης ένας προς έναν, μεταξύ εκπαιδευτή και μαθητή. Η μητέρα της μαθήτριας παρακολουθεί την ημερίδα (αναφέρθηκε απλώς, δεν πήρε το λόγο).

Δαμανάκη Μαρία, ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω. H κ. Δαμανάκη έχει ειδικότητα Διακοσμήτριας (ΤΕΙ Αθήνας) με μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου. 

Στοιχεία επικοινωνίας

  • E-mail: damanakim@hotmail.com
  • Τηλ.: 6977***992 (διαθέσιμο εφόσον ζητηθεί μέσω NOESI.gr)

Και μία πολύ σημαντική σημείωση!

Οι ειδικότητα του Διακοσμητή μέχρι και πέρυσι αναλάμβανε τα Εργαστήρια Κεραμικής και Χειροτεχνίας σε ΕΕΕΕΚ (Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης). Από τον Ιούλιο 2013, η ειδικότητά ανήκει σε μια από αυτές που καταργήθηκαν από την Εκπαίδευση. 

like0

Αναζητούμε τους επόμενους "ειδικούς" ανταποκριτές

Εικόνα NOESI.gr

Πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό να υπάρχει επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων που παρακολουθούν επιστημονικά δρώμενα. Αν θέλετε να γίνετε "ανταποκριτής" του NOESI.gr δείτε τις παρακάτω σελίδες για να δείτε ...τι εννοούμε! 

Μας ενδιαφέρει να δίνουμε το στίγμα των παρουσιάσεων για να μπορέσουν οι ενδιαφερόμενοι, που δεν παρακολούθησαν την ημερίδα να βρουν πηγές και ευκαιρίες για να μάθουν για τη δουλειά που γίνεται σε διάφορες δομές και να επικοινωνήσουν για να ανταλλάξουν τεχνογνωσία. Θέλουμε, με δύο λόγια, να φέρουμε σε επαφή τους ανθρώπους που ενδιαφέρονται να μοιραστούν.

Ζωντανές αναμεταδόσεις ή ειδικές ανταποκρίσεις; Από το μέτωπο ή το έδρανο; 

Επικοινωνήστε με το NOESI.gr μέσω E-mail, αν το σκέφτεστε σοβαρά και θέλετε να συμμετέχετε στην προσπάθειά μας να βρούμε ...ειδικούς ανταποκριτές από όλα τα ...μέτωπα*.

* NOESI.gr :: Εκπαίδευση - Υγεία - Πρόνοια

like0

Άποψη μαθητών για την σχολική βία (bullying)

Εικόνα Χαρά Αναστασοπούλου

Σήμερα είχα μια παρουσίαση σε Δημοτικό Σχολείο στο Ν.Αχαϊας για τις μαθησιακές δυσκολίες- διαφορετικότητα των παιδιών στο σχολείο - πως μπορούν να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες τους.

Στο τέλος, έγινε συζήτηση με το παιδιά για την σχολική βία, που η ανταπόκρισή τους ήταν απίστευτη. Όλα είχαν να διηγηθούν από μια εμπειρία για την οποία μέχρι σήμερα δεν είχε γίνει κάτι.

Φάνηκε ότι η ενημέρωση των παιδιών μέσω video όχι απλά είναι σημαντική αλλά απαραίτητη για να καταλάβουν και να ενοχοποιήσουν τέτοιες συμπεριφορές, ιδιαίτερα σε μικρές κοινωνίες.

like0

Βίντεο για την ενδοσχολική βία

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος

Ίσως τα έχετε δει! Βίντεο που μπορούν να βοηθήσουν γονείς και εκπαιδευτικούς για να "συζητήσουν" για το φαινόμενο με τα παιδιά. Δείτε: http://noesi.gr/node/4088

like0
Διαφήμιση — Ζητήστε προσφορά

Ψηφιακό Γραφείο ® NOESI.gr | Τι είναι και πώς λειτουργεί;

Εικόνα NOESI.gr

Ψηφιακό Γραφείο ® NOESI.gr.Το Ψηφιακό Γραφείο ® NOESI.gr βασίζονται σε μία διαδικτυακή πλατφόρμα τηλεργασίας, προσαρμοσμένη στον τομέα της υγείας και της εκπαίδευσης. Η πλατφόρμα παρέχει πρόσβαση σε εργαλεία που λειτουργούν εξ αποστάσεως, μέσω internet. Το Ψηφιακό Γραφείο μπορεί να συνδέεται και να υποστηρίζεται από τη Γραμματεία του NOESI.gr, ώστε να εμπλουτίζεται διαρκώς με νέο υλικό. Παρέχεται με την τεχνική υποστήριξη της Google.

Εφαρμογές του Ψηφιακού Γραφείου από το NOESI.gr.

Εικόνα συνδέσμου προς επίσκεψη.​ Μάθετε περισσότερα.

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.