Αίτηση στην Πρόνοια για πρώτη φορά (επιδόματα για ΑμεΑ)

Εικόνα Ανδρέας Μπαρδάκης

Φίλοι μου, γεια σας! Υπάρχει ένα πρόβλημα στην Πρόνοια από καιρό, το οποίο όμως δεν έχει ενδιαφερθεί κανένας να το διαχειριστεί, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρούνται για άλλη μια φορά τα άτομα με αναπηρία, πράγμα που έχει καταντήσει, στο υποτίθεται πολιτισμένο και εξευρωπαϊσμένο κράτος μας, ως κάτι συνηθισμένο, κοντεύει να καθιερωθεί πια.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή τους:

  • Εφόσον άλλαξε το καθεστώς με τα ΚΕ.Π.Α και είχε εμφανιστεί τότε το πρόβλημα με την άδικη αναστολή των προνοιακών επιδομάτων, η γενική γραμματέας της Πρόνοιας έπρεπε να στείλει νέες οδηγίες προς όλες τις υπηρεσίες Πρόνοιας, προς όλους τους Δήμους δηλαδή.

Έχοντας επίγνωση της κατάστασης, πράγμα που το μαρτυράει το ίδιο της το κείμενο:

«...έχει επανειλημμένα παρατηρηθεί το φαινόμενο ορισμένες Δ/νσεις Κοινωνικής Πρόνοιας Δήμων της χώρας να παρερμηνεύουν ή να παρακωλύουν τη διαδικασία ένταξης των δικαιούχων ή και να αρνούνται την παραλαβή των αιτήσεων των πολιτών.»

εξέδωσε εγκύκλιο στις 26/03/2013 με θέμα: «Καταβολή επιδομάτων σε δικαιούχους προγραμμάτων οικονομικής ενίσχυσης ΑμεΑ.»

Δείτε: ΑΔΑ: ΒΕΑ1Λ-ΓΛΜ - Καταβολή επιδομάτων σε δικαιούχους προγραμμάτων οικονομικής ενίσχυσης ΑμεΑ


Στην αρχική αυτή εγκύκλιο η Γενική Γραμματέας όριζε την ημερομηνία χορήγησης του προνοιακού επιδόματος: «Προκειμένου για νέο δικαιούχο, ως ημερομηνία χορήγησης του προνοιακού επιδόματος ΑμεΑ λαμβάνεται η ημερομηνία αίτησης του δικαιούχου στα ΚΕ.Π.Α.»

[Να σημειώσω επίσης, ότι με αυτή την εγκύκλιο κάποιες οργανώσεις ΑμεΑ πανηγύρισαν θριαμβευτικά για τον αγώνα που είχε προηγηθεί, όμως χωρίς να μπορούν να φανταστούν τι θα επακολουθούσε λίγες ημέρες μετά].

Πράγμα που φυσικά θα εξυπηρετούσε τους πολίτες εφόσον θα πήγαιναν κατευθείαν στα ΚΕ.Π.Α για να κάνουν αίτημα εξέτασης για προνοιακό επίδομα, εφησυχασμένοι ότι η ημερομηνία αίτησης τους στα ΚΕ.Π.Α θα είναι και η ημερομηνία έναρξης του επιδόματος.

Όμως, μέσα σε λίγες μόλις ημέρες, η Γενική Γραμματέας αντιλήφθηκε το λάθος της, διότι αυτή η διαδικασία έρχεται σε αντίθεση με το "γράμμα του Νόμου", επειδή ο Νόμος ορίζει ότι για κάθε παροχή, η αίτηση πρέπει να γίνεται στην υπηρεσία εκείνη της Διοίκησης, από την οποία θα καταβάλλεται.

Έτσι, λίγες ημέρες μετά, αποφάσισε να διορθώσει το σφάλμα και γι' αυτό εξέδωσε ορθή επανάληψη της εγκυκλίου, στην οποία αντικαθιστούσε το μέρος της οδηγίας, όπως φαίνεται παραπάνω, με τούτο εδώ:

«Προκειμένου για νέο δικαιούχο, ως ημερομηνία χορήγησης του προνοιακού επιδόματος ΑμεΑ λαμβάνεται η ημερομηνία αίτησης του δικαιούχου στις αρμόδιες υπηρεσίες της πρόνοιας.»

Δείτε εδώ την Οδηγία: Καταβολή επιδομάτων σε δικαιούχους προγραμμάτων οικονομικής ενίσχυσης ΑμεΑ


Αυτή ήταν όλη η αλλαγή που έκανε, μόνο αυτό το σημείο, τίποτε άλλο, προφανώς για να είναι εντάξει με το γράμμα του νόμου, όμως:

Έχοντας επίγνωση της άρνησης της παραλαβής των αιτήσεων των πολιτών, εκ μέρους των υπηρεσιών, επι της ουσίας δεν έκανε κάτι που να εξυπηρετεί τους πολίτες με αναπηρία, δεν έδωσε κάποια οδηγία προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι πολίτες που για πρώτη φορά κάνουν αίτημα για επιδότηση, με αποτέλεσμα τις περισσότερες, αν όχι όλες τις φορές που κάποιος πάει να κάνει αίτηση για πρώτη φορά, η υπηρεσία να τον διώχνει λέγοντάς του, στο προφορικό πάντα, πρώτα να τους φέρει απόφαση από ΚΕ.Π.Α και μετά να έρθει να κάνει την αίτησή του.

Έτσι, όταν μετά από πολλούς μήνες επιστρέφει ο πολίτης στην Πρόνοια έχοντας στα χέρια του την απόφαση από ΚΕ.Π.Α, διαπιστώνει προς μεγάλη του απογοήτευση, ότι η επιδότηση θα ξεκινήσει από την ημερομηνία της αίτησής του στην Πρόνοια, δηλαδή μετά από τόσους μήνες από τότε που την επισκέφτηκε για πρώτη φορά!

Τι έκανε γι' αυτό η Γενική Γραμματέας; Έχοντας μάλιστα επίγνωση της κατάστασης;

Τίποτα, φυσικά.

O Nόμος όμως μας λέει κι άλλα πράγματα... Ένα από αυτά, το οποίο οι υπάλληλοι των υπηρεσιών δυστυχώς δεν θέλουν να το γνωστοποιούν στον κόσμο, προφανώς για να αποφύγουν την υποχρέωση και το καθήκον που έχουν, που όμως τους φορτώνει με περισσότερη δουλειά, είναι:

«Η υπηρεσία είναι υποχρεωμένη να παραλάβει οποιοδήποτε έγγραφο απευθύνεται σ’ αυτή. Σύμφωνα με τον Ν. 2690/1999 «Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας» (άρθρα 4 & 12), κάθε έγγραφο που περιέρχεται στην υπηρεσία με οποιονδήποτε τρόπο καταχωρίζεται αυθημερόν στο βιβλίο εισερχομένων και λαμβάνει αριθμό πρωτοκόλλου.»

Δείτε: Οδηγός Ορθής Διοικητικής Συμπεριφοράς - Απρίλιος 2012


Αιτήσεις Πολιτών - Πρωτοκόλληση

Αγαπητοί μου φίλοι, αυτό είναι κάτι που θέλω να το κρατήσετε στο μυαλό σας για πάντα...

Όταν πηγαίνετε σε μια δημόσια υπηρεσία, σε έναν ΟΤΑ, σε ένα ΝΠΔΔ κτλ. κανένας δεν έχει το δικαίωμα να αρνηθεί να υποβάλετε αίτηση, η οποία μπορεί επίσης να είναι ένα ερώτημα, ακόμα και η διαθήκη σας που λέει ο λόγος (ακόμα κι αυτή!), την οποία θα πρωτοκολλήσετε στο τμήμα του πρωτοκόλλου, αφού πρώτα θα έχετε φυλάξει μια φωτοτυπία ή μια αντιγραφή του κειμένου σας και τον αριθμό και την ημερομηνία της πρωτοκόλλησης.

Είναι υποχρεωμένοι να την παραλάβουν κι αν ο υπάλληλος (ή ο διευθυντής) το αρνηθεί, τότε θα καλέσετε αμέσως το 1500 (Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών) για να καταγγείλετε τον υπάλληλο στο Υπουργείο Εσωτερικών και στο Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.).

Όταν λοιπόν πηγαίνετε στην Πρόνοια να αιτήσετε επίδομα ΑμεΑ για πρώτη φορά, ενώ δεν έχετε λάβει ακόμα την απόφαση από το ΚΕ.Π.Α, αν σας πουν ότι δεν μπορείτε να κάνετε αίτηση, εσείς θα κάνετε την αίτησή σας στο "πρωτόκολλο", αναφέρετε σ' αυτήν ότι εκκρεμεί να τους φέρετε την απόφαση από ΚΕ.Π.Α κι ότι δεσμεύεστε γι' αυτό.

Έτσι:

Όταν θα τους φέρετε την απόφαση από το ΚΕ.Π.Α, θα συμπληρώσετε το έντυπο που θα σας δώσουν, θα μνημονεύσετε σ΄αυτό οπωσδήποτε την αρχική σας αίτηση, θα γράψετε ότι ζητάτε την έναρξη της επιδότησης από την ημερομηνία της αρχικής σας αίτησης και στο τέλος θα ζητήσετε να σας δώσουν αντίγραφο αυτής της αίτησης (της δεύτερης).

Έτσι, είναι υποχρεωμένοι όταν εγκρίνουν και εκδώσουν την απόφαση επιδότησης, να λάβουν υπόψη την ημερομηνία της αρχική σας πρωτοκολλημένης αίτησης, η οποία φυσικά θα είναι λίγο μεταγενέστερη της ημερομηνίας έναρξης ισχύος της απόφασης από το ΚΕ.Π.Α.

«Προκειμένου για νέο δικαιούχο, ως ημερομηνία χορήγησης του προνοιακού επιδόματος ΑμεΑ λαμβάνεται η ημερομηνία αίτησης του δικαιούχου στις αρμόδιες υπηρεσίες της πρόνοιας.»

Μην διστάσετε σε τυχόν αντιρρήσεις τους, έχετε τον νόμο με το μέρος σας και το τηλέφωνο του 1500 εύκαιρο...

"Στις αμφίβολες υποθέσεις πάντα ο επιμένων νικά"
Λέων Τολστόι

Δυστυχώς, οι Δήμοι δεν λειτουργούν όπως τα ασφαλιστικά ταμεία που αναγκαστικά σας δίνουν και υπογράφετε αίτηση προκειμένου να σας χορηγήσουν με το παραπεμπτικό το οποίο αντικαθιστά το παράβολο των 44,16 ευρώ.

Ο ανασφάλιστος πολίτης, εφόσον είναι κάτοχος βιβλιαρίου απορίας σε ισχύ, το επιδεικνύει στη γραμματεία του ΚΕ.Π.Α κι έτσι δεν πληρώνει το παράβολο.

Ελπίζω να βοήθησα.

Ο φίλος σας,
Ανδρέας Μπαρδάκης

Είστε ευπρόσδεκτοι στο νέο μας φόρουμ "Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΩΝ ΑΜΕΑ"
http://amea.forumup.gr

Σχετικά αρχεία: 

Σχόλια

Επίδομα για ΑΜΕΑ με ποσοστό 74% με διακοπή σύνταξης

Εικόνα Xrysa Giagia

Καλησπερα! Θα ήθελα να ενημερωθώ για ένα συγγενικό μου πρόσωπο το οποίο έχει 74 / 100 αναπηρία και είναι ΑΜΕΑ με όλα τα χαρτια που χρειάζεται να έχει και φυσικά πηστοποιπιστο από ΚΕΠΑ. Θα ήθελα λοιπόν να με ενημερώσετε αν δικαιουται κάποιο επίδομα γιατί μ έπαιρνε σύνταξη και λόγω οφειλής στο ταμειο πλέον του κόψαν και την σύνταξη! Θα μπορούσα να ενημερωθώ αν δικαιούται κάποιο επιδομα και τι κινήσεις πρέπει να κάνει??? Ευχαριστώ εκ των προτέρων.

like0
Διαφήμιση — Ζητήστε προσφορά

Ψηφιακό Γραφείο ® NOESI.gr | Τι είναι και πώς λειτουργεί;

Εικόνα NOESI.gr

Ψηφιακό Γραφείο ® NOESI.gr.Το Ψηφιακό Γραφείο ® NOESI.gr βασίζονται σε μία διαδικτυακή πλατφόρμα τηλεργασίας, προσαρμοσμένη στον τομέα της υγείας και της εκπαίδευσης. Η πλατφόρμα παρέχει πρόσβαση σε εργαλεία που λειτουργούν εξ αποστάσεως, μέσω internet. Το Ψηφιακό Γραφείο μπορεί να συνδέεται και να υποστηρίζεται από τη Γραμματεία του NOESI.gr, ώστε να εμπλουτίζεται διαρκώς με νέο υλικό. Παρέχεται με την τεχνική υποστήριξη της Google.

Εφαρμογές του Ψηφιακού Γραφείου από το NOESI.gr.

Εικόνα συνδέσμου προς επίσκεψη.​ Μάθετε περισσότερα.

Τι είναι και τι παρέχει το Δίκτυο επαγγελματιών (SPECIALS)

Λογότυπο Δικτύου επαγγελματιών SPECIALS ® NOESI.gr.Επαναφέρουμε τον κατάλογο επαγγελματιών, γνωστό με τον διακριτικό τίτλο Δίκτυο SPECIALS®. Ένα δίκτυο διαπιστευμένων μελών εξειδικευμένων σε διάγνωση και αξιολόγηση, εκπαίδευση - αποκατάσταση, υποστήριξη - συμβουλευτική, στους τομείς της ειδικής αγωγής, υγείας και πρόνοιας.

Εικόνα συνδέσμου προς επίσκεψη.​ Μάθετε περισσότερα.
Εικόνα συνδέσμου προς επίσκεψη.​ Βρείτε επαγγελματία.

Διαφήμιση — Ζητήστε προσφορά
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.