Διερεύνηση των σχέσεων γονέων και εκπαιδευτικών μαθητών /-τριών που φοιτούν σε Ειδικά Δημοτικά Σχολεία
Το Ερευνητικό Πρόγραμμα ΠΤΔΕ Παν. Θεσσαλίας "Δίκτυο Σχολείων Έρευνας" οργανώνει μελέτη με σκοπό τη διερεύνηση των σχέσεων ανάμεσα σε γονείς και εκπαιδευτικούς μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρία που φοιτούν σε ειδικά δημοτικά σχολεία (οποιουδήποτε τύπου). Τον πληθυσμό της έρευνας αποτελούν εκπαιδευτικοί του κλάδου Δασκάλων (ΠΕ70 και ΠΕ71) που υπηρετούν σε ειδικά δημοτικά σχολεία καθώς και οι γονείς των μαθητών/τριών που φοιτούν στα σχολεία αυτά.
Για την κάθε ομάδα (γονείς και εκπαιδευτικούς) χρησιμοποιείται ηλεκτρονικής μορφής (online) ερωτηματολόγιο με 35 ερωτήσεις κλειστού τύπου διαβαθμισμένων σε κλίμακα τύπου Likert (από "Διαφωνώ απόλυτα" έως "Συμφωνώ απόλυτα").
-
Μπορείτε να δείτε και να συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο για τους εκπαιδευτικούς εδώ. [Θα οδηγηθείτε στο ερωτηματολόγιο online]
-
Μπορείτε να δείτε και να συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο για τους γονείς εδώ. [Θα οδηγηθείτε στο ερωτηματολόγιο online]
Η συμπλήρωση των ερωτηματολογίων θα διαρκέσει έως 30 Ιουνίου 2014.
Για τις ανάγκες της έρευνας εφαρμόζεται η ποσοτική ερευνητική προσέγγιση με τη χρήση ερωτηματολογίου αυτοαναφοράς (συμπληρώνεται από τους ίδιους τους συμμετέχοντες). Το ερωτηματολόγιο αποτελεί προσαρμογή και απόδοση σχετικής κλίμακας της Rentzou [(Rentzou, K. (2011). Parent–caregiver relationship dyad in Greek day care centres. International Journal of Early Years Education, 19 (2), 163-177.]. Τα δημογραφικά στοιχεία για τους εκπαιδευτικούς αφορούν σε: Νομό, φύλο, ηλικία, εμπειρία, κλάδο / ειδικότητα, σχέση εργασίας, προσόντα/εξειδίκευση στην ΕΑΕ και αριθμό μαθητών στην τάξη. Τα δημογραφικά στοιχεία για τους γονείς αφορούν σε: Νομό, φύλο, ηλικία, επίπεδο εκπαίδευσης, εργασία και φύλο του παιδιού.
Η έρευνα εντάσσεται στο πρόγραμμα του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τίτλο "Δίκτυο Σχολείων Έρευνας" και στην ομάδα που μελετά τις σχέσεις σχολείου-οικογένειας και τη συνεργασία εκπαιδευτικών-γονέων. Πιο συγκεκριμένα, εστιάζει στις σχέσεις όπως αυτές αποτιμώνται τόσο από την πλευρά των εκπαιδευτικών όσο και από την πλευρά των γονέων μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα είναι διαθέσιμες στη διεύθυνση: http://schoolresearch.pre.uth.gr
Ταυτότητα μελέτης
- Φορέας Υλοποίησης: Ερευνητικό Πρόγραμμα ΠΤΔΕ Παν. Θεσσαλίας "Δίκτυο Σχολείων Έρευνας"
- Επιστημονική Υπεύθυνη του Προγράμματος: Καθηγήτρια Σαραφίδου Γιασεμή - Όλγα.
- Υπεύθυνος μελέτης: Σταυρόπουλος Βασίλειος, Δάσκαλος στην ΕΑΕ, Διδάκτορας του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Τα στοιχεία επικοινωνίας με τους υπεύθυνους της μελέτης στο Παν/μιο Θεσσαλίας είναι στη διάθεση του NOESI.gr.
Πρόσφατα σχόλια