Η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

Εικόνα NOESI.gr

Συνεχίζοντας την προσπάθεια για υποστήριξη των δίκαιων θέσεων και αιτημάτων του κλάδου και για αποτροπή δυσμενών εξελίξεων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, το προεδρείο της Ομοσπονδίας μας συμμετείχε στη συζήτηση του σχεδίου νόμου για την αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Η συμμετοχή μας πραγματοποιήθηκε μετά από πρόταση της βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας κας Ζ. Μακρή.

Ειδικότερα παρευρέθηκαν ο πρόεδρος Στ. Καρπενησιώτης, ο Γ. Γραμματέας Δ. Αρβανίτης και η Ταμίας Μπ. Λεωτσάκου, οι οποίοι είχαν συναντήσεις και συνεργασίες με τους υφυπουργούς κ.κ. Γκιουλέκα και Κεδίκογλου, με βουλευτές όλων των κομμάτων και εκπροσώπους φορέων όπως η ΟΛΜΕ, η ΟΙΕΛΕ, ο ΕΝΕΛΕΑ, κ.ά.

Κατά τη συζήτηση όπου οι φορείς παρουσίασαν τις θέσεις τους και απάντησαν σε ερωτήσεις βουλευτών για το υπό συζήτηση νομοσχέδιο, πήρε το λόγο και ο πρόεδρος της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.

Παρουσίασε την δυσμενή κατάσταση και επισήμανε τους κινδύνους που αντιμετωπίζει η ΕΑΕ εξ αιτίας της υποστελέχωσης των ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ (403 οργανικά κενά και πολλαπλάσια λειτουργικά), της μείωσης των πιστώσεων για αναπληρωτές, των βίαιων αλλαγών στις δομές και τις εργασιακές σχέσεις στην εκπαίδευση, την διαθεσιμότητα και στην ΕΑΕ παρά τις διαβεβαιώσεις των αρμοδίων).

Επίσης παρουσίασε τις προτάσεις της Ομοσπονδίας μας όσον αφορά τις διατάξεις του άρθρου 28 - περί ειδικής αγωγής- το οποίο περιλαμβάνει θέματα που αφορούν τη σύνθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων (ΥΣΕΕΠ και ΠΥΣΕΕΠ), την ισότιμη υπηρεσιακή εξέλιξη του ΕΕΠ, την Επιμόρφωση του ΕΕΠ και ΕΒΠ και θέματα λειτουργίας των δομών της ειδίκής αγωγής (ΕΕΕΕΚ και ΚΕΔΔΥ).

Αναφέρθηκε στην θέση της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. για διασφάλιση της δημόσιας και δωρεάν εκπάιδευσης και για τους μαθητές με αναπηρία και ζήτησε την απόσυρση της πρόβλεψης για ίδρυση ιδιωτικών ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής και για παροχή  ιδιωτικής στήριξης με δαπάνες των γονέων.

Οι προτάσεις μας για βελτίωση του σχετικού άρθρου κατατέθηκαν προς τους αρμόδιους ενώ στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε και συνεργασία με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ κ. Κουρουμπλή, με στόχο την προώθηση και από την μεριά της αντιπολίτευσης των προτάσεων μας.

Επίσης ζητήθηκε η συνεργασία για την εκδήλωση για την ειδική αγωγή που προετοιμάζει η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. για τις 5 Οκτώβρη.

Πηγή: ΠΟΣΕΕΠΕΑ 

Σχόλια

Παροχή ιδιωτικής στήριξης με δαπάνες γονέων

Εικόνα Δήμητρα Τσαπάρα

Έχω ένα γιο τον Οδυσσέα με σύνδρομο DOWN είναι 4,5 χρονών και τον έγραψα σε δημόσιο νηπιαγωγείο. Πιστεύω ότι το καλύτερο γι αυτόν είναι το κανονικό σχολείο ή το τμήμα ένταξης με παράλληλη στήριξη. Ο αριθμός των παιδιών που χρειάζονται παράλληλη στήριξη είναι μεγάλος και οι δάσκαλοι ειδικής αγωγής είναι λίγοι. Λόγω κρίσης θεωρώ ότι είναι απίθανο να αυξηθεί ο αριθμός των ειδικών δασκάλων, γι αυτό θα ήθελα να έχω την δυνατότητα να πληρώσω την παράλληλη στήριξη και να μην περιμένω με αγωνία αν θα μου δώσουν παράλληλη στήριξη. Το ψυχολογικό κόστος είναι μεγαλύτερο για μένα ως γονιό. Εξάλου σε περίπτωση που δεν μου δωθεί παράλληλη στήριξη θα πληρώσω ιδιωτικό σχολείο και παράλληλη στήριξη σε αυτό. Τουλάχιστον στο Δημόσιο θα είναι λιγότερα τα έξοδα. Σας παρακαλώ να μου δώσετε την δυνατότητα να στηρίξω το παιδί μου όσο γίνεται καλύτερα, εξάλου στην πράξη δεν υπάρχει δωρεάν παιδεία. Με αυτόν τον τρόπο καταδικάζονται όλα τα παιδια. Ας δώσουν για αντιστάθμισμα κάποια φοροαπαλλαγή γι αυτούς που πληρώνουν. Μας οδηγείτε έτσι με μαθηματική ακρίβεια στα πολιτικά γραφεία. Σας ευχαριστώ που μου δώσατε την δυνατότητα να εκφράσω την αποψή μου.

like0

Συνταγματικά κατωχ/μένο δικαίωμα γονέα σε εκπ/ση του παιδιού του

Εικόνα Stathis

Καλημέρα,

Λέγομαι Ρένα Καλλέργη, Γραμματέας της Εθνικής Ομοσπονδίας για τα Δικαιώματα Ατόμων στο Αυστιστικό Φάσμα.

Αυτές τις ημέρες δίνεται από την ομοσπονδία μας μια μεγάλη μάχη για να μπορέσουν οι γονείς να διατηρήσουν το αναφαίρετο δικαιωμά τους να έχουν γνώμη και να αποφασίσουν για το εκπαιδευτικό πλαίσιο του παιδιού τους.

Το δικαίωμα αυτό των γονέων αμφισβιτείται από Ειδικούς Εκπαιδευτικούς, τον κο. Φουξενίδη και την ΠΟΣΓΚΑΜεΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρίες ) τον κο.Λυμβαίο και τον κο. Νάστα.

Προφανώς και κρύβονται προσωπικά συμφέροντα από τον παράνομο εγκλισμό παιδιών με αναπηρία σε ακατάλληλες δομές των οποίων τη χρηματοδότηση θα καρπώνονται για ίδιον συμφέρον κάποιοι ή θα χειρίζονται κοινοτικά κονδύλια αλλά και κάποιοι άλλοι (ειδικοί εκπαιδεττικοί) που θα έπρεπε να εκτελούν λειτούργημα σε συνεργασία με τις οικογένειες των παιδιών με αναπηρία, επιδιώκουν να κλείσουν με προσωπικές εκτιμήσεις και όχι επιστημονικές αξιολογήσεις τις οποίες δεν έιναι σε θέση να κάνουν λόγο έλειψης εξειδίκευσης στην κάθε αναπηρία, τα παιδιά σε δήθεν ειδικές και ακατάλληλες δομές γιατί νομίζουν πως έτσι θα εξασφαλίσουν τη δουλίτσα τους εις βάρος των δικαιωμάτων των παιδιών μας.

Οι άνθρωποι αυτοί επιχειρούν να αποκλείσουν το γονέα από οποιαδήποτε συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία και ένταξη του παιδιού τους για να κάνουν όποια παρέμβαση κρίνουν αυτοί σωστή. Η οποιαδήποτε παρέμβαση ή θεραπευτικό πρόγραμμα σε παιδί με αναπηρία χωρίς την ενημέρωση και τη σύμφωνη γνώμη του γονέα είναι παράνομη και κατοχυρώνει δικαίωμα αγωγής και ασφαλιστικών μέτρων από την πλευρά των γονέων.

Να γνωρίζετε όλοι εσείς ότι όλοι οι γονείς θα δώσουμε μάχη ενωμένοι γιατί κανένας δεν έχει το δικαίωμα να δεσμεύσει άνθρωπο στο να ακολουθήσει την οποιαδήποτε παρέμβαση ιατρική ή εκπαιδευτική εάν ο ίδιος ή ο κηδεμόνας του δεν συναινέσει και δώσει γραπτά την έγκρισή του σε αυτό. Να γνωρίζετε ακόμη ότι οποιαδήποτε επιχείρημα εκβιασμού του γονέα με τη δεσμευσή του να εγκλίσει το παιδί του σε οποιασήποτε μορφής "άσυλο" με επικίνδυνες παρεμβάσεις για την ψυχική και σωματική του υγεία είναι παράνομο, αντισυνταγματικό και καταπατά τα δικαιώματα της διεθνούς σύμβασεως ατόμων με αναπηρία.

Η Εθνική Ομοσπονδία Αυτισμού δίνει τη μάχη της και θα συνεχίσει να υπερασπίζει τα δικαιώματα των παιδιών με αυτισμό στην εκπαίδευση και την κοινωνική ένταξη σε εθνικό και διεθνές επίπεδο με παρεμβάσεις στην ΕΕ και τον ΟΗΕ αλλά θα υποστηρίζει και το δικαίωμα κάθε γονέα να αποφασίζει ο ίδιος την καλύτερη δομή για το παιδί του, ανήλικο ή ενήλικο που χρήζει δικαστικής συμπαράστασης.

Σύντομα θα δοθεί στη δημοσιότητα σχετικό Δελτίο Τύπου που θα ενημερώνει τους γονείς σε ποιούς φορείς - εισηγητές κομμάτων και μέλη επιτροπών θα μπορούν να απευθύνουν μαζικές ή ατομικές διαμαρτυρίες.

Για του λόγου το αληθές, δείτε τις εισηγήσεις των παραπάνω στο site: 
http://www.esos.gr/uploads/boylh/APOPPSEIS-FOREON-LIKIO.PDF 

Για επικοινωνία με την Ομοσπονδία μας:

like0

Ειδικοί Εκπαιδευτικοί και δημόσια Π.Σ. στον Αυτισμό

Εικόνα Stathis
Οι Ειδικοί Εκπαιδευτικοί που επί σειρά ετών υποστηρίζονται και εκπαιδεύονται με έξοδα των οικογενειών στο αυτιστικό φάσμα φέρονται κατά του δικαιώματος του γονέα να συμμετέχει και να έχει τον τελικό λόγο για την όποια παρέμβαση στο παιδί του. Αυτό αποτελεί την εκτίμηση της υποστήριξης των ειδικών εκπαιδευτικών προς τις οικογένειες μας, αντί να κάνουμε αναφορές στο ΥΠΑΙΘΠΑ για ακαταλληλότητα. Από προσωπική εμπειρία και από συνεχείς αναφορές και παράπονα γονέων με παιδιά στο αυτιστικό φάσμα στο σύλογο Ε.Δ.Α.Α.Φ. και στην ομοσπονδία Ε.Ο.Δ.Α.Φ. οι ειδικοί εκπαιδευτικοί του δημοσίου που στέλνονται κάθε χρόνο για Π.Σ. των παιδιών με αυτισμό έχουν σοβαρές ελείψεις και απουσία εξειδείκευσης στον αυτισμό. Η ανωτέρω αναφορά έχει γίνει και γραπτώς σε υπομνήματα που έχουν κατατεθεί στο ΥΠΑΙΘΠΑ. Οι γονείς για να δεχτούν την παραμονή του εκπαιδευτικού στο σχολείο, επειδή είναι διαφορετικός κάθε χρόνο και η παραμονή του στην στάξη δημιουργεί πρόβλημα παρά βοηθά την εκπαιδευτική διαδικασία, αναγκάζεται με προσωπική του δαπάνη να τον εκπαιδεύσει με την βοήθεια της επιστημονικής ομάδας που παρακολουθεί ήδη το παιδί του επί σειρά ετών και απαρτίζεται από ψυχίατρο, ψυχοπαιδαγωγό, λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή και ειδικό επόπτη της Π.Σ. και να δώσει έτοιμο όλο το εξατομεικευμένο υλικό που χρειάζεται για τη μαθησιακή διακασία. Υποχρεώνεται ακόμη μέσω της ομάδας ιδιωτών ειδικών με εξειδίκευση στον αυτισμό που παρακολουθούν επί σειρά ετών το παιδί του να δώσει στόχους ένταξης και υλικό για την υλοποίησή τους. Ακόμα όμως και με όλη αυτή την υποστήριξη η υλοποίηση των στόχων και η χρησιμοποίηση του υλικού είναι πολλές φορές ακατάλληλη με αποτέλεσμα να αργεί σημαντικά η κατάκτηση οποισδήποτε δεξιότητας λόγω λανθασμένων χειρισμών. Η συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία με την υποστήριξη της επιστημονικής ομάδας που ακολουθεί το παιδί είναι εξαιρετικά απαραίτητη γιατί το παιδί με αυτισμό αξιολογείται σε όλους τους τομείς από αυτή την ομάδα κάθε χρόνο και μάλιστα σε τακτά διαστήματα και θέτονται στόχοι κατά προτεραιότητα με βάση τις δικές του εξειδικευμένες ανάγκες, την ηλικία και το περιβάλλον στο οποίο καλείται να ενταχθεί. Το παιδί με αυτισμό δε φυτρώνει ξαφνικά για παρέμβαση στη σχολική τάξη και κρίνεται εγκληματική η οποιαδήποτε παρέμβαση από "ειδικό" που δεν γνωρίζει το παιδί γιατί μπορεί να ακυρώσει προσπάθειες ετών και να οδηγήσει σε οπισθοδρόμηση δεξιοτήτων που έχει ήδη κατακτήσει με πολύ κόπο δικό του,χρόνο και κόστος των εκπαιδευτών του και της οικογένειας του.Όλη η παραπάνω υποστήριξη παρέχεται σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα με προσωπικές δαπάνες της οικογένειας και στόχο έχει τόσο την υποστήριξη του συγκεκριμένου παιδιού όσο και της σχολικής τάξης και ολόκληρης της κοινότητας του σχολείου ώστε να κυλά ομαλά η καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία. Η οποιαδήποτε άσχετη παρέμβαση κρίνεται ακόμη επικίνδυνη για την ψυχοσωματική του υγεία η οποία εμφανίζεται με κρίσης άγχους και μη ελεγχόμενη συμπεριφορά. Και εδώ παρουσιάσονται οι εν λόγω επιτροπές που δεν παραδέχονται την ανυπαρξία εξειδικευμένης παρέμβασης κατηγορούν τη διαταραχή του παιδιού και επιδιώκουν τη μεταφορά του σε "ειδικό" τάχα περιβάλλον (που δεν υπάρχει για τον αυτισμό) μαζί με άλλες σοβαρότερες διαταραχές που πάλι δεν θα γνωρίζουν πως να το βοηθήσουν και θα οδηγήσουν στην ολοκληρωτική του καταστροφή για την υπόλοιπη ζωή του. Έχει παρατηρηθεί επανηλλημένα, όταν δεν υπάρχει συνεργασία του εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης με την ομάδα ειδικών που παρακολουθεί το παιδί με αυτισμό, σοβαρή οπισθοδρόμηση στη συμπεριφορά του, άγχος, διάσπαση προσοχής, αδυναμία συμμετοχής στην εκπαιδευτική διαδικασία, σύγχυση και απόσυρση λόγω της έλλειψης εξειδικευμένης εκπαίδευσης και κατάρτισης των εκπαιδευτικών της Π.Σ. στη διαταραχή. Όσοι γονείς έχουν τη δυνατότητα να έχουν πλήρη ιδιωτική Π.Σ. (λόγω κόστους) με ειδικό και επόπτη που έχει εξειδίκευση στον αυτισμό τότε οι πιθανότητες σημαντικής βελτίωσης των παιδιών είναι πολύ μεγάλες. Η ιδιωτική Π.Σ. με δαπάνη της οικογένειας είναι εξαιρετικά κρίσιμο να παραμείνει αναφαίρετο δικαίωμα του γονέα όταν δε μάλιστα δεν υπάρχει καμία ειδική δομή για τον αυτισμό σε καμία βαθμίδα εκπαίδευσης και πράγμα που παραβιάζει το ισότημο δικαίωμα των ατόμων με αυτισμό στην εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση. Γενικότερα ο θεσμός της Π.Σ. (ιδιωτική ή δημόσια) όταν αυτός συνοδεύεται από συνεργασία όλων των εμπελκομένων φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα τόσο στην ένταξη των παιδιών με αυτισμό όσο και στη σχολική κοινότητα. Υπάρχουν συγκεκριμένα παραδείγματα παιδιών τα οποία έχουν εμφανίσει εξαιρετική πρόοδο τόσο στην ένταξη όσο και στην αυτονόμησή τους. Κρίνεται δε μεγίστης σημασίας για τη βελτίωση των κοινωνικών δεξιοτήτων με ανυπολόγιστο όφελος για τη μετέπειτα ζωή του παιδιού ως ενήλικα. Η ιδιωτική Π.Σ. είναι απαραίτητη για 2 ακόμη λόγους. 1. Η δημόσια Π.Σ. έρχεται κάθε χρόνο μετά την έναρξη του σχολικού έτους και το παιδί ή θα βρίσκεται για μήνες χωρίς υποστήριξη άρα εκτός μαθησιακής διαδικασίας ή θα παραμείνει στο σπίτι. 2. Η δημόσια Π.Σ. είναι μερική και δεν καλύπτει όλο το σχολικό ωράριο αλλά μόνο ένα μέρος του. Δηλάδη κάποιες ώρες έχει το παιδί τη διαταραχή και έχει ανάγκη υποστήριξης και κάποιες ώρες "αναγκάζεται" να την εξαφανίσει με τις ευλογίες και των ΚΕΔΔΥ (από προσωπική εμπειρία) και πολλούς κινδύνους για την ψυχική και σωματική υγεία ειδικά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση! Τελικά αντί να παρακαλάμε οι γονείς να έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν την Π.Σ. (εφόσον το κράτος δεν είναι σε θέση να την παρέχει) γιατί αυτό εξασφαλίζει αν μη τι άλλο και τη σωματική υγεία του παιδιού για την οποία βέβαια φέρει ευθύνη η σχολική κοινότητα για όλο το ωράριο. Ενας λόγος ακόμη που οι αξιολογήσεις και οι προτάσεις από τα ΚΕΔΔΥ δε μπορούν να είναι δεσμευτικές όταν προτείνουν μειωμένο ωράριο για Π.Σ.. Όσοι επιδιώκουν την εξαίρεση των γονέων και της ομάδας ειδικών που παρακολουθούν το παιδί με αυτισμό από την εκπαιδευτική διαδικασία δεν έχουν στόχο να εκτελέσουν το λειτούργημά τους αλλά ψυχική και σωματική κακοποίηση παιδιών με αναπηρία εκ προθέσεως. Οι γονείς των παιδιών στο Α.Φ. δεν θα αποδεχθούμε καμία δεσμευτική απόφαση από επιτροπές που αξιολογούν τα παιδιά μας σε ακατάλληλο, άγνωστο και αγχωτικό γι'αυτά περιβάλλον και παρέμβαση κανενός δήθεν ειδικού που τον εκπαιδεύουμε και από πάνω με δικές μας δαπάνες για μας κρίνει ανίκανους να αποφασίσουμε για τα δικαιώματα του παιδιού μας. Οι αξιολογήσεις μπορούν να έχουν μόνο προτεινόμενο χαρακτήρα και όχι "δεσμευτικό" και αυτό το δικαίωμα προστατεύεται για όλους τους ανθρώπους ακόμα και για ιατρικές διαγνώσεις που βασίζονται σε επιστημονικές μεθόδους και όχι σε προσωπικές εκτιμήσεις. Τα παιδιά με αυτισμό έχουν μια σοβαρή δια βίου νευροβιολογική διαταραχή και δικαιώματα που προσπατεύονται από διεθνείς συμβάσεις αλλά και από το σύνταγμα, Σήμερα 1 στα 50 άτομα διαγιγνώσκονται με αυτισμό ή 2% στα παιδιά ηλικίας 6 – 17 ετών ενώ το κόστος διαβίωσης για μια οικογένεια με 1 παιδί με αυτισμό ξεκινά από 45.000 €. Οι οικογένειες παιδιών με αυτισμό στην Ελλάδα στατιστικά υπολογίζονται σε πάνω από 110.000....Για τετοιας τάξης πληθυσμού και αναπηρίας μιλάμε! Όποιος λοιπόν επιχειρήσει την οποιαδήποτε παρέμβαση χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της οικογένειας θα εμπλέξει τον εαυτό του σε νομικές διαδικασίες για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων ατόμων με αυτισμό-αναπηρία και παραβίασης του συντάγματος τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Αυτό είναι απλή παράθεση των γεγονότων και υπόσχεση από πλευράς μας. Διαβάστε την παρέμβαση των ειδικών εκπαιδευτικών κατά των γονέων και των παιδιών με αυτισμό http://www.esos.gr/uploads/boylh/APOPPSEIS-FOREON-LIKIO.pdf Ρ.Κ. Γονέας παιδιού με αυτισμό
like0
Διαφήμιση — Ζητήστε προσφορά

Ψηφιακό Γραφείο ® NOESI.gr | Τι είναι και πώς λειτουργεί;

Εικόνα NOESI.gr

Ψηφιακό Γραφείο ® NOESI.gr.Το Ψηφιακό Γραφείο ® NOESI.gr βασίζονται σε μία διαδικτυακή πλατφόρμα τηλεργασίας, προσαρμοσμένη στον τομέα της υγείας και της εκπαίδευσης. Η πλατφόρμα παρέχει πρόσβαση σε εργαλεία που λειτουργούν εξ αποστάσεως, μέσω internet. Το Ψηφιακό Γραφείο μπορεί να συνδέεται και να υποστηρίζεται από τη Γραμματεία του NOESI.gr, ώστε να εμπλουτίζεται διαρκώς με νέο υλικό. Παρέχεται με την τεχνική υποστήριξη της Google.

Εφαρμογές του Ψηφιακού Γραφείου από το NOESI.gr.

Εικόνα συνδέσμου προς επίσκεψη.​ Μάθετε περισσότερα.

Τι είναι και τι παρέχει το Δίκτυο επαγγελματιών (SPECIALS)

Λογότυπο Δικτύου επαγγελματιών SPECIALS ® NOESI.gr.Επαναφέρουμε τον κατάλογο επαγγελματιών, γνωστό με τον διακριτικό τίτλο Δίκτυο SPECIALS®. Ένα δίκτυο διαπιστευμένων μελών εξειδικευμένων σε διάγνωση και αξιολόγηση, εκπαίδευση - αποκατάσταση, υποστήριξη - συμβουλευτική, στους τομείς της ειδικής αγωγής, υγείας και πρόνοιας.

Εικόνα συνδέσμου προς επίσκεψη.​ Μάθετε περισσότερα.
Εικόνα συνδέσμου προς επίσκεψη.​ Βρείτε επαγγελματία.

Διαφήμιση — Ζητήστε προσφορά
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.