Κύκλος "Π": Περιγραφή προγράμματος και πρόσκληση συμμετοχής
Ο Κύκλος “Π” είναι μία ομάδα περίπου 15 ατόμων, με διαφορετικές ειδικότητες:
-
Εκπαιδευτικοί (Νηπιαγωγοί, Δάσκαλοι, Καθηγητές).
-
Ψυχολόγοι, Κοινωνιολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί.
-
Άλλοι θεραπευτές στον τομέα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ειδικοί Παιδαγωγοί)
Η συναντήσεις του Κύκλου “Π” γίνονται δύο (2) φορές τον μήνα στην Αθήνα.
Στις συναντήσεις της ομάδας, τα μέλη μπορούν να υποβάλλουν προς ε π ε ξ ε ρ γ α σ ί α διάφορα θέματα, που χρειάζονται να καλύψουν, προκειμένου να εμβαθύνουν στις θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις τους για την παράλληλη στήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Η “επεξεργασία” εντός του Κύκλου “Π” σημαίνει ότι ένα θέμα ‒ πρόβλημα κατατίθεται αρχικά προς συζήτηση. Έπειτα, αναλύεται διεπιστημονικά, ώστε να βρεθούν προτάσεις προς επίλυση (αντιμετώπιση) του προβλήματος. Η ομάδα οργανώσει τις προτεινόμενες λύσεις και τα μέλη έχουν την ευκαιρία, μέσω δομημένων ασκήσεων ή στο πλαίσιο της παράλληλης στήριξης όπου εργάζονται, να δοκιμάσουν την εφαρμογή των προτάσεων με σκοπό να βρουν την καλύτερη, που ταιριάζει σε κάθε περίσταση. Στόχος αυτής της “επεξεργασίας” είναι η εκπαίδευση των μελών του Κύκλου “Π” στη διαδικασία της στοχοθεσίας και απολογισμού ‒ δηλαδή της μέτρησης των αποτελεσμάτων της υποστήριξης του μαθητή.
Παράλληλα με την επεξεργασία ο Κύκλος “Π” καλύπτει τις εξής θ ε μ α τ ι κ έ ς ε ν ό τ η τ ε ς.
-
Ανάπτυξη και διαχείριση της σχέσης με τον μαθητή.
-
Συνεργασία με το σχολείο και την οικογένεια του μαθητή.
-
Συμβουλευτική γονέων ‒ διαχείριση σχέσεων στην οικογένεια.
-
Διαχείριση κρίσεων στο σχολικό ‒ οικογενειακό περιβάλλον του μαθητή.
-
Νομικό πλαίσιο ‒ καλύψεις υπεύθυνου παράλληλης στήριξης στο σχολείο.
-
Ανάπτυξη και διαχείριση του Ατομικού Προγράμματος Εκπαίδευσης (ΑΠΕ) του μαθητή.
-
Στοχοθεσία ‒ αξιολόγηση ‒ απολογισμός προόδου (ερευνητικά εργαλεία).
-
Παρουσίαση και απεικόνιση στόχων σε τρίτους ‒ παραπομπή (κλείσιμο).
Επιπλέον, ενδεικτικά, κάποια ε π ι μ έ ρ ο υ ς θ έ μ α τ α που καλύπτονται στις θεματικές ενότητες του Κύκλου “Π” είναι τα ακόλουθα: α) υπερβολικές προσδοκίες γονέων (άρνηση ‒ θυμός), β) μη υποστηρικτικό σχολικό περιβάλλον, γ) προκλητικές συμπεριφορές μαθητών, δ) ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και τεχνικές αντιμετώπισης, ε) εργαλεία ‒ υλικό παράλληλης στήριξης μαθητών, στ) συνεργασία με άλλες διεπιστημονικές ομάδες.
Σε κάποιες από τις συναντήσεις του Κύκλου “Π” θα προσκληθούν ε π ι σ κ ε π τ ό μ ε ν α μ έ λ η με ειδίκευση σε επιμέρους θέματα, που αφορούν την παράλληλη στήριξη. Στόχος αυτών των συνεργατών του προγράμματος είναι να βοηθήσουν τα μέλη του Κύκλου “Π” να δουν τις προκλήσεις αλλά και τις λύσεις, που αφορούν την παράλληλη στήριξη στα περιβάλλοντα γύρω από τον μαθητή, δηλαδή το σχολείο, την οικογένεια και τη γειτονιά.
Η συμμετοχή στον Κύκλο “Π” προϋποθέτει παρακολούθηση δύο (2) ημέρες (συνεδρίες) ανά μήνα ‒ από ένα δίωρο ή τρίωρο ανά συνεδρία.
-
Η διάρκεια φοίτησης υπολογίζεται σε 40-45 ώρες. Σημαντική σημείωση: Το σύνολο των ωρών καθορίζεται με κάθε νέο ΚΥΚΛΟ Π, κάθε νέα σχολική χρονιά.
-
Κατά τη διάρκεια του Κύκλου “Π” θα δοθούν στους συμμετέχοντες εργαλεία και επιμορφωτικό υλικό έτοιμο προς χρήση, ασκήσεις και σημειώσεις / συγγράμματα για μελέτη.
-
Υπολογίζεται ότι απαιτούνται 20-25 ώρες προσωπικής μελέτης (προαιρετικά, με ανάθεση ασκήσεων) που θα συμβάλλουν ώστε οι συμμετέχοντες να εμβαθύνουν καλύτερα στην καταγραφή ‒ μέτρηση ‒ αξιολόγηση των αποτελεσμάτων της παράλληλης στήριξης με επίκεντρο τον μαθητή.
-
Όπου απαιτείται, διατίθεται δυνατότητα προσωπικής εποπτείας για τα μέλη που αντιμετωπίζουν προκλήσεις στην παράλληλη στήριξη που έχουν αναλάβει ή θέλουν να εμβαθύνουν θεωρητικά στο ρόλο του παιδαγωγού στην υποστήριξη μαθητών.
Η ολοκλήρωση της φοίτησης στον Κύκλο “Π” συνοδεύεται με ονομαστικό πιστοποιητικό (βεβαίωση παρακολούθησης) ανά συμμετέχοντα και, προαιρετικά, σε διαπίστευση επάρκειας (συστατική επιστολή) ως συνοδός παράλληλης στήριξης. Παράλληλα, τα μέλη του Κύκλου ”Π” αποκτούν δικαίωμα παρουσίασης στο www.noesi.gr το διάστημα Ιούλιος ‒ Σεπτέμβριος 2017 προκειμένου να καλύψουν θέσεις παράλληλης στήριξης, που διακινούνται μέσω του δικτύου αγγελιών.
|
Πρόσφατα σχόλια