Aυτή η σελίδα συγκεντρώνει αναρτήσεις για ένα συγκεκριμένο θέμα από τα Βιολόγια (εμπειρίες) και από τους Οδηγούς (τεκμηριωμένη γνώση).
Τip! Οι μπλε τίτλοι παρακάτω είναι σύνδεσμοι — για να διαβάσετε περισσότερα για κάθε ανάρτηση.

Μελέτη παραδόξων (!;) του Παν/μιου Bristol για τις επιπτώσεις της πανδημίας στα "Παιδιά της δεκαετίας του '90"

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος

Πρωτογενή δεδομένα μεν, παράδοξα δε, σε μεγάλη μελέτη του Πανεπιστημίου Bristol — πολύ σημαντικά ευρήματα, εν δυνάμει:

  • Σε νεαρά ενήλικα άτομα τα επίπεδα άγχους έχουν διπλασιαστεί (!) από το 13% στο 24% κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ σε παιδιά έχουν μειωθεί (;)

  • Η δε αύξηση (!) της χρήσης κοινωνικών δικτύων στους μαθητές συνέπεσε με μείωση (;) των επιπέδων άγχους, ειδικά στα κορίτσια (!;)

  • Τα 14χρονα ένιωθαν περισσότερο "δεμένα" (!) με το σχολείο τους, την περίοδο που έμεναν στο σπίτι (!;)

Δείτε αναλυτικά τα ευρήματα των μελετών.

Διερεύνηση του στρες και των οικογενειακών αναγκών σε γονείς παιδιών με αυτισμό ή ΔΕΠΥ

Εικόνα Ιωάννα Νταρλαδήμα

Καλησπέρα σας, ονομάζομαι Ιωάννα Νταρλαδήμα και είμαι μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο Π.Μ.Σ. "Ειδική Αγωγή" του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Αθηνών του ΕΚΠΑ. Στα πλαίσια της διπλωματικής μου εργασίας με τίτλο "Το στρες και οι ανάγκες της οικογένειας γονέων παιδιών με ΔΑΦ ή ΔΕΠΥ" παρακαλώ τους γονείς οι οποίοι έχουν παιδί με αυτισμό ή με ΔΕΠΥ να συμπληρώσουν το ανώνυμο αυτό ερωτηματολόγιο. Τα στοιχεία αυτά θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για ερευνητικούς σκοπούς.

Eρωτηματολόγιο για την παράλληλη στήριξη

Εικόνα Αλίκη Μ

Ονομάζομαι Αλίκη Μαυραντωνη και κάνω μεταπτυχιακό στο ΕΚΠΑ, με τίτλο "Ειδική Αγωγή". Στα πλαίσια της διπλωματικής μου διεξάγω έρευνα για τις απόψεις των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής όλων των βαθμίδων για την παράλληλη στήριξη. Θα εκτιμούσα, αν αφιέρωναν 10 λεπτά και συμπλήρωναν όσοι ασχολούνται με την παράλληλη στήριξη.

Διερεύνηση επιπέδων, στρες, κατάθλιψης και ψυχικής ανθεκτικότητας σε γονείς παιδιών που έχουν διαγνωστεί με Διαταραχή του Φάσματος του Αυτισμού

Εικόνα NOESI.gr

Οι γονείς παιδιών με ΔΑΦ παίζουν τον κύριο ρόλο στην ανατροφή και εκπαίδευση τους με λίγη στήριξη από τους κοινωνικούς φορείς, και ενώ παράλληλα ανατρέφουν την υπόλοιπη οικογένεια (Seltzer, Shattuck, Abbeduto, & Greenberg, 2004). Ανάλογα με τη συμπτωματολογία των παιδιών τους απαιτείται από τους γονείς να παίξουν ενεργό ρόλο για την κάλυψη βασικών αναγκών, την εκπαίδευση και την κοινωνικοποίηση. Μεγαλύτερα επίπεδα σοβαρότητας των συμπτωμάτων της αυτιστικής διαταραχής σχετίζονται με υψηλότερα επίπεδα στρες και κατάθλιψης των γονέων που οξύνονται με την έλλειψη επαρκών δικτύων στήριξης της οικογένειας (Davis & Carter, 2008˙ Ingersoll & Hambrick, 2011). Σήμερα, η διεθνής κοινότητα έχει αναγνωρίσει την επιτακτική ανάγκη έρευνας τρόπων υποστήριξης των γονιών παιδιών με ΔΑΦ  και έχει θέσει ως προτεραιότητα τη διερεύνηση των ιδιαίτερων δυσκολιών που αντιμετωπίζουν (Autistica, 2016) . 

Η παρούσα έρευνα εστιάζει στη μελέτη της ψυχικής υγείας των γονιών παιδιών με ΔΑΦ (πληθυσμός στόχος). Συγκεκριμένα, θα καταγραφούν τα επίπεδα άγχους, κατάθλιψης και η ψυχική ανθεκτικότητα των γονιών παιδιών με ΔΑΦ με στόχο α) να καταγράφει με τρόπο έγκυρο και αξιόπιστο την εμπειρία των γονιών β) να συλλεγούν δεδομένα στον Ελληνικό χώρο τα οποία θα είναι συγκρίσιμα με τα αντίστοιχα διεθνών ερευνών γ) να διερευνηθούν διαμεσολαβητικοί παράγοντες (ενδοατομικοί ή περιβαλλοντικοί), οι οποίοι μπορεί να επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά την ψυχική υγεία των γονιών παιδιών με ΔΑΦ και, τέλος, δ) να καταγράφουν οι πηγές στήριξης, προσωπικές, κοινοτικές ή κρατικές του ανωτέρω πληθυσμού. Μακροπρόθεσμος στόχος της παρούσας έρευνας είναι να συνδράμει στην καλύτερη κατανόηση των δυσκολιών που αντιμετωπίζει ο πληθυσμός στόχος και την ανάλογη ανάπτυξη προγραμμάτων και παρεμβάσεων στήριξής του. Τέλος, η συστηματική καταγραφή αυτών των παραγόντων θα εμβαθύνει την κατανόηση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν άτομα που ζουν με χρόνια αντιξοότητα.

Πρόσκληση για Συμμετοχή σε Έρευνα: Συναισθήματα Γονέων παιδιών που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού, συναισθηματική ρύθμιση και γονεϊκή αυτο-αποτελεσματικότητα

Εικόνα Μαριάνθη Φραγκάκη

Αγαπητέ Γονέα / Κηδεμόνα,

Η παρούσα έρευνα πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Πτυχιακής Εργασίας της Πατούνα Σπυριδούλας και της Φραγκάκη Μαριάνθης. Η εργασία αποτελεί μέρος του ετήσιου προγράμματος εκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή το οποίο διοργανώνεται από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

Η συγκεκριμένη έρευνα μελετά την διερεύνηση των συσχετίσεων μεταξύ των συναισθημάτων γονέων παιδιών που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού, της συναισθηματικής ρύθμισης (γνωστικής συναισθηματικής ρύθμισης και μη συνειδητής συναισθηματικής ρύθμισης) και της γονεϊκής αυτο-αποτελεσματικότητας.

Ερωτηματολόγιο για γονείς που έχουν παιδιά με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας (Άσπεργκερ) στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση

Εικόνα Μαρία Μπουσχανετζή

Ονομάζομαι Μαρία Μπουσχανετζή και είμαι υποψήφια διδάκτορας του Τμήματος Προσχολικής και Δημοτικής Εκπαίδευσης του κρατικού Πανεπιστημίου "Άγιος Κλήμης της Αχρίδας" στη Σόφια. Το θέμα που διαπραγματεύομαι έχει να κάνει με την ανάπτυξη μίας σχολικής τάξης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η οποία θα εντάσσει / συμπεριλαμβάνει τους μαθητές με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας (Άσπεργκερ) και τους τυπικούς μαθητές σε ένα κοινό πλαίσιο και θα προάγει το ακαδημαϊκό, συμπεριφορικό και κοινωνικό επίπεδο των πρώτων χωρίς να δημιουργεί πρόβλημα στους δεύτερους. Για αυτό τον σκοπό χρειάζομαι τη βοήθεια μέσω της πλατφόρμας tounoumou? των γονέων που έχουν παιδιά με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ώστε μέσω των απόψεών τους να μπορέσω να αναδείξω τα προβλήματα που υπάρχουν σε αυτόν τον ευαίσθητο τομέα και να προσπαθήσω να κάνω κάτι, που θα βοηθήσει στην εξέλιξή τους.

Αλληλεπίδραση της συζυγικής διαμάχης, της ικανοποίησης από τον γάμο και των προβλημάτων συμπεριφοράς των παιδιών (πρόσκληση για μητέρες παιδιών ηλικίας 6-12 ετών)

Εικόνα Varvara Kladi

Ονομάζομαι Κλάδη Βαρβάρα και αυτη την περίοδο κάνω το μεταπτυχιακό μου στην Κλινική Παιδοψυχολογία στο Anglia Ruskin University, στο Cambridge της Αγγλιας. Βρίσκομαι στο τελευταίο μου τρίμηνο και κατα το διάστημα αυτό εκπονώ την διπλωματική μου ερευνητική εργασία για τη μελέτη της αλληλεπίδρασης της συζυγικής διαμάχης, της ικανοποίησης από τον γάμο και των προβλημάτων συμπεριφοράς των παιδιών. Η πρόσκληση απευθύνεται σε μητέρες με παιδιά ηλικίας 6-12 ετών μέσω της πλατφόρμας tounoumou?

Πρόσκληση συμμετοχής σε έρευνα για τη διερεύνηση των ψυχικών δυνάμεων γονέων παιδιών με αναπηρία

Εικόνα Μαρία Βίλλη

Η Μαρία Βίλλη, Ψυχολόγος - Μεταπτυχιακή φοιτήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, αξιοποιεί την πλατφόρμα tounoumou? για την ανακοίνωση της μελέτης της για τη διερεύνηση των ψυχικών δυνάμεων γονέων παιδιών με αναπηρία, στο πλαίσιο της εκπόνησης μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Στην έρευνα μπορούν να συμμετάσχουν γονείς παιδιών ηλικίας 6-18 ετών που έχουν διαγνωσθεί στο φάσμα του αυτισμού. Η συμμετοχή είναι εθελοντική, τα ερωτηματολόγια είναι ανώνυμα και τα δεδομένα που θα συγκεντρωθούν, θα χρησιμοποιηθούν μόνο για ερευνητικούς σκοπούς.

Πρόσκληση σε μελέτη: Το άγχος των υψηλής λειτουργικότητας μαθητών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) στα μαθηματικά

Εικόνα Αλεξάνδρα Γεωργίου

Η Αλεξάνδρα Γεωργίου αξιοποιεί την πλατφόρμα tounoumou? για την πρόσβαση στο δείγμα της μελέτης της. Ονομάζομαι Αλεξάνδρα Γεωργίου και τα τελευταία 8 χρόνια εργάζομαι ως αναπληρώτρια εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής, με ειδικότητα Μαθηματικού. Θα ήθελα να σας προσκαλέσω να συμμετέχετε στην έρευνα που θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο διδακτορικής διατριβής που εκπονώ στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, της Σχολής Επιστημών Αγωγής, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Το θέμα της διατριβής μου είναι: "Το άγχος των υψηλής λειτουργικότητας μαθητών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) στα Μαθηματικά: Η μεταγνώση και τα κίνητρα ως παράγοντες εξισορρόπησης του". Μάθετε περισσότερα για την έρευνα.

Γλωσσικό πρόβλημα στα παιδιά με δυσλεξία: Περιγραφή των δυσκολιών στη συγγραφή περίληψης και στην εκμάθηση γραμματικής και συντακτικού

Εικόνα Αικατερίνη Παπαδοπούλου

H Αικατερίνη Παπαδοπούλου αξιοποιεί την πλατφόρμα tounoumou? του NOESI.gr για τις έρευνες και μελέτες με επίκεντρο τις δυσκολίες των δυσλεκτικών παιδιών στην ελληνική γλώσσα, τη γραμματική και το συντακτικό. Στη μελέτη μπορούν να συμμετέχουν παιδιά με δυσλεξία. Ο ρόλος τους είναι να δώσουν μια συνέντευξη για τις δυσκολίες τους στο συγγραφή δοκιμίων, τη σύνθεση μιας ιστορίας και την εφαρμογή των γραμματικών κανόνων. Τα παιδιά είναι ελεύθερα να αποσύρουν τα στοιχεία τους ανά πάσα στιγμή χωρίς οποιαδήποτε εξήγηση. Η συμμετοχή είναι εθελοντική.

Σελίδες

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Διαφήμιση — Ζητήστε προσφορά