Αυτισμός & Asperger: Τι Χρειαζετε να Μαθει ενα Αυτιστικο Μυαλο

Εικόνα Anonymous
Νηπιαγωγειο και Δημοτικο, καθως και Γυμνασιο ειχα την τυχη να παω σε ιδιωτικα σχολεια. Πιστευω οτι οι γονεις μου και κυριως η μαμα μου (που ηταν και αυτη αυτιστικη/Asperger, και λεω ηταν διοτι δνε ζει πια απο το 2002) ειδε τις δυνατοτητες του μυαλου μας (εμενα και του κατα 2 1/2 χρονια μικροτερου αδελφου μου που ειναι και αυτος Asperger) και αποφασισε οτι ενα δημοσιο σχολειο δεν επαρκουσε στις αναγκες και ικανοτητες μας! Ετσι το εβαλε σκοπο να μας μορφωσει στα πιο καλα σχολεια που ειχε η Αθηνα και δουλευε σαν σκυλι για να μας παρεχει αυτη την δυνατοτητα. Για να σας πω οτι πεθανε απο καρδιακη προσβολη μεσα σε ταξι πηγαινοντας στην δουλια της μερικους μηνες πριν παρει συνταξη! Αν εχω λοιπον μια καλη βαση και ενα υψηλο δεικτη νοημοσυνης το χρωσταω στην μητερα μου που ειδε απο νωρις τι ικανοτητες ειχα (ειχαμε μαλλον διοτι ο αδελφος μου ειναι αρχιτεκτονας με Διδακτορικο), και το εβαλε σκοπο να μας δωσει ολες αν οχι οσο πιο πολλες ευκαιριες μπορουσε ωστε να αξιοποιησουμε αυτο το πολυ ικανο μας μυαλο. Απο μικρα, πριν παμε καν στο δημοτικο, μας ειχε δασκαλες στο σπιτι που μας μαθαιναν Αγγλικα, δηλαδη μεγαλωσα με Αγγλικα και Ελληνικα απο ηλικια 4-5 χρονων. Μετα μας αρχισε και Γαλλικα οταν ειμασταν στο Δημοτικο αλλα εμενα δεν μου αρεσαν διοτι ειχα πιο αγαπη στις "γερμανικες" γλωσσες οπως τα Γερμανικα, Ολλανδικα, Σουηδικα, κτλ. Ετσι παρ'ολο που ξερω καπως Γαλλικα δεν τα προχωρησα. Στο Γυμνασιο (εβγαλα το Pierce College τοτε Κολλεγιο Θηλεων στην Αγ. Παρασκευη, αποφοιτος του 1979, τμημα Στ 5, τωρα μικτο Αμερικανικο Κολλεγιο) ειχα παρα, μα παρα πολλες δυσκολιες. Κατ'αρχας διοτι δεν 'κολλαγα' με τις συμμαθητριες μου, δεν ειχα τα ιδια ενδιαφεροντα με αυτες (γκομενους, παρτυ, μοδα και Lacost/Adidas/Levi's, κτλ) και ενοιωθα πολυ απομωνομενη. Δεν ειχα καμμια φιλη σε ολη την διαρκεια του γυμνασιου μεχρι το τελευταιο τετραμηνο, οταν η συμμαθητρια που ετυχε να καθετε διπλα μου, με ειδε να γραφω κατι στο τετραδιο μου σε γραφη Braille (την εγραφα ζωγραφιζοντας τα γραμματα σαν μαυρες τελιτσες αντι να τα κανω αναγλυφα) διοτι ειχα μανια με τις γλωσσες και ειχα βρη ενα βιβλιο στη βιβλιοθηκη του Κολλεγιου σχετικα με το Λουις Μπραϊγ και ετσι απο μονη μου εμαθα να γραφω και να διαβαζω Μπράϊγ, και της εκανε εντυπωση και μου ζητησε να της το μαθω και ετσι γιναμε φιλες. Αλλα ηταν μια φιλια που κρατησε μονο 4-5 μηνες! Μετα επειδη σε καθε μαθημα αλλαζαμε καθηγητη/τρια και για ενα αυτιστικο αυτο ειναι καταστροφικο διοτι μας περνει πολυ χρονο να συνηθησουμε, να 'μαθουμε να διαβαζουμε' τον αλλο και αμα δεν συνηθησουμ ετον αλλο νοιωθουμε αγχος και αμα νοιωθουμε αγχος 'κλεινομαστε' πνευματικα και συναισθηματικα. Οταν λοιπον βρεθηκα αντιμετωπη με αυτη την κατασταση που δεν μπορουσα να κουμανταρω/κοντρολαρο, δεν μπορουσα και να αποδωσω μεσα στην ταξη οσο καλα απεδηδα στο δημοτικο που ειχα καθε χρονο μια δασκαλα την οποια αφου ειχα συνηθισει ενοιωθα ανετα μεσα στην ταξη. Οταν επιτελους πηρα το απολυτηριο, ειχα τοσο μισησει το σχολειο στην Ελλαδα που εφυγα για το εξωτερικο και πηγα να σπουδασω Καλες Τεχνες και φωτογραφια και να γινω Γραφιστρια μια και ειχα κλειση στη ζωγραφικη. Λογω οικογενιακων καταστασεων (ασθενεια του πατερα μου) δεν καταφερα να παρω το διπλωμα μου, αλλα τελειωσα 3 απο τα 4 ετη. Γυρισα στην Ελλαδα και 6 μηνες μετα πεθανε ο πατερας μου, κατι που μου εκανε πολυ μεγαλο σοκ. Λιγοτερο απο ενα χρονο μετα εφυγα και ηρθα στο Αμστερνταμ. Εδω εκανα διαφορες σπουδες: απο CAD (Computer Aided Drafting) και διπλωμα γραμματεας, μεχρι διαφορες γλωσσες οπως Ιταλικα, Ιαπωνικα, κ.α. Εκανα εδω στην Ολλανδια και πολλα χρονια εθελοντικη δουλεια με τυφλους και τυφλοκωφους (εμαθα και Ολλανδικη νοηματικη), και οταν ειχα την οικονομικη ικανοτητα πηγα στην Αμερικη και σπουδασα Ψυχολογια και Κοινωνιολογια οπου πηρα το διπλωμα μου με αριστα (GPA 3,89 sta 4,00) και απολυτηριο με magna cum laude. Εκτως απο ολα αυτα εμαθα να δουλευω το κομπιουτερ μονη μου και δεν εννοω μονο να μπαινω στο ιντερνετ αλλα να δουλευω διαφορα προγραμματα οπως τα Word/powerpoint/Excel 2007, PhotoShop και Illustrator, μαθαινω τωρα και το Premier, το Google Sketch Up και αλλα ωστε να μην βαριεμαι. Διοτι το αυτιστικο μυαλο ειναι φτιαγμενο να μαθαινει συνεχως και παντα και αμα σταματησει τοτε 'κλεινεται' μεσα και πλαθει ενα κοσμο φανταστικο και ζη σε μια κατασταση που μοιαζει με υπνο-ξυπνιο και μετατρεπει την βασικη αναγκη για μαθηση σε μια αυτο-ικανοποιητικη-ονειρογεννετικη μορφη υπαρξης. Δηλαδη αντι να απορροφα την γνωση απο εξω σαν μαθηση, την παραγει εσωτερικα σε μορφη ονειρων, φαντασιωσης, daydreaming, ωστε να μην βαριεται! Τα αυτιστικα ατομα που δεν εχουν ικανοτητα ομιλιας/λογου και εχουν σταμπαριστει σαν νοητικα καθυστεριμενα και δεν τους εχει προσφερθει η ποσοτητα και πιοτητα μαθησης που εχει αναγκη το αυτιστικο τους μυαλο, εχουν 'κλειστει' μεσα στον κοσμο της αυτο-ικανοποιητικης-ονειροπλαστικης μορφης υπαρξης τους για να επιζησουν. Ζωντας μεσα σε αυτον τον 'φανταστικο' κοσμο το ιδιο το μυαλο παραγει τα στοιχεια που εχουν αναγκη ωστε να μην βαριουντε σε μορφη αυτιστικης συμεριφορας!!! Αυτο-ικανοποιηται το μυαλο τους δηλαδη μεσα απο ενα κοσμο που εχει πλασει εσωτερικα και ο οποιος γινετε εμφανης και ορατος σε εμας απο εξω μεσα απο τις κινησεις, απο τις κραυγες απο την κατασταση ονειροποληση, διοτι το αυτιστικο τους μυαλο εχει χασει την συνδεση του με το εξωτερικο κοσμο που θα επρεπε να ειναι η πηγη της μαθησης. Οταν στερεψε αυτη η πηγη, το αυτιστικο τους μυαλο εγκλοβηστικε εσωτερικα ωστε να επιζησει παραγωντας τους ερεθισμους που εχει αναγκη με ενα αλλο τροπο. Αυτος ο αλλος τροπος ειναι ο εμφανης αυτισμος και η αυτιστικη συμπεριφορα που βλεπετε απο την εξω μερια. Δυστυχως ομως η επιστημη δεν το εχει παρει ακομη ειδηση... Γιαυτο ακομη ΔΕΝ ξερουν τι προκαλει τον αυτισμο διοτι δεν εχουν ακομη δει την ουσιαστικη αναγκη μαθησης που εχει το αυτιστικο μυαλο. Ισως γιαυτο ειμαι εδω, ωστε να ανοιξω αυτην την πορτα, να προσφερω μια γνωση που θα αλλαξη τον τροπο που ο κοσμος, η κοινωνια βλεπει και καταλαβαινει τον αυτισμο. Ειχα αναφερει, ενα προτξεκτ που εχω αυτη τη στιγμη το οποιο ειναι σχετικο με αυτη την επιστημομικη υποθεση μου, της αυτο-ικανοποιητικης-ονειροπλαστικης μορφης υπαρξης που ειναι η βαση κατα την γνωμη μου του αυτισμου και της αυτιστικης συμπεριφορας. Κατα ποσο εχω δικαιο θα το δειξει η ιδια αλλαγη της συμπεριφορας των αυτιστικων ατομων οταν 'επανενεργοποιησω' την συνδεση τους με μια πηγη μαθησης. Μια πηγη μαθησης που θα ειναι εκτος του αυτιστικου τους μυαλου και που θα ειναι πιο ενδιαφερουσα απο την πηγη αυτο-ικανοποιησης που ειναι εντος του αυτιστικου τους μυαλου. Ετσι το ιδιο το μυαλο μεσα απο την αναγκη του για μαθηση, θα επιλεξει να 'δοκιμασει' την εξωτερικη πηγη αντι της εσωτερικης και θα ανοιχτει ωστε να δεχθει την μαθηση που του προσφερεται. Ακουγεται ισως ευκολο αλλα δεν ειναι διοτι μονο ενας αυτιστικος ξερει το σωστο 'μονοπατι' που χρειαζετε να περπατηθει για να ξαναγινει αυτη η ποθητη επανασυνδεση. Και αυτος ο αυτιστικος... ειμαι εγω. Αν γινει αυτο που ειμαι σιγουρη οτι θα γινει, η επιστημονικη μου υποθεση μπορει να ανοιξει ενα νεο δρομο μαθησης για τα αυτιστικα ατομα, καθε μορφης αυτισμου αλλα και καθε ηλικιας. Ισως μια μερα να γινει πραγματικοτητα το ονειρο μου να ανοιξει στην Ελλαδα το πρωτο ανα τον κοσμο σχολειο που θα προσφερη μια μορφωση κομμενη και ραμμενη στα πραγματικα μετρα, σταθμα και κυριως αναγκες του αυτιστικου μυαλου. Εδω γεννηθηκε η φιλοσοφια, που γεννησε ολες τις επιστημες, εδω γεννηθηκε η δημοκρατια που ανεδειξε ολα οσα ειναι ικανα να κανει ο ανθρωπος μεσα απο σωστες αξιες και σεβασμο για τους συνανθρωπους του. Εδω θα γεννηθει το μελλον που θα προσφερει την πραγματικη μορφωση στην νεα εξελιγμενη γενια ανθρωπων... Star

Σχόλια

Σε ευχαριστώ!!!

Εικόνα Angela Papastavrou
Ουάου!!! Ευχαριστώ star!!! Τώρα αρχίζω και καταλαβαίνω πολλά πράγματα. Άγγελε τι έγινε με το πρόγραμμα "Αλέξης";;; Είμαι σίγουρη οτι και αυτό θα βοηθήσει τα παιδιά μας.
like0

Μπορείς να καταλάβεις έναν αλλο αυτιστικό που δεν είναι ASPERGER

Εικόνα evoyiatz
Με εντυπωσιασε το κειμενο σου? Μπορείς και περιγράφεις εντυπωσιακά τη διαδικασία επικοινωνίας και τα κίνητρα επικοινωνίας. Ισχύει κατα τη γνώμη σου γενικευμένα? μονο σε asperger? και δευτερο ερωτημα Κατα ποσο ενας αυτιστικος έχει τη δυνατοτητα να επικοινωνήσει με άλλον? Bρισκομαι με αυτιστικά παιδιά που είναι αναμεμιγμένα με παιδιά με διανοητικη υστέρηση σε ίδιες τάξεις. Προσπαθω απο αυτά που γραφεις να καταλαβω τι δυνατοτητες θα υπηρχαν αν ειχαμε αμιγείς ομάδες, έστω και για μικρο χρονικο διαστημα μέσα στη ημέρα.
like0

Γειά σου star

Εικόνα Enlogo
Σ ευχαριστούμε που κάνεις τόσο κόπο για να μας δώσεις πληροφορείες από πρώτο χερι. Εμένα με φέρνει εδώ το ενδιαφέρον μου για τον εταιροθαλή αδελφό της κόρης μου. Το περίεργο είναι οτι είχα αρχίσει να ψάχνω και να μαθαίνω γι αυτό το θέμα πολύ πριν γεννηθεί.Από την αρχή είδα τον αυτισμό σαν μιά πρόκληση στην επικοινωνία. Μας βάζει στα δύσκολα. Ποτέ δεν το είδα σαν ανεπάρκεια ή ανικανότητα. Είναι η πρώτη φορά που γράφω στο NOESI, αισθάνομαι οτι έχω να πω τόσο πολλά που δυσκολεύουμαι να τα βάλω σε τάξη. Θα επανέλθω. Για την ώρα ας πω αυτό¨ Πρέπει να πιστεύουμε στον άνθρωπο.Πριν βγάλουμε βιαστικά συμπεράσματα ότι έχει κάτι ελατωματικό στο οποίο μπορούμε να επέμβουμε δυναμικά,ας δουμε μήπως υπάρχει κάτι που εμείς απλά δεν καταλαβαίνουμε.
like0

Συμφωνώ!!! Εδώ Θα Γίνουν Θαύματα

Εικόνα Κυριάκος Καραμπατζιάκης
Αγαπητή Star, Σίγουρα έχει λογική αυτή η σκέψη ως υπόθεση. Το μόνο που χρειάζεται είναι να αποδειχθεί επιστημονικά. Αν σκεφτούμε την ιστορία των μαθηματικών και της Φυσικής πολλές υποθέσεις γνωρίζαμε ότι είχαν ισχύ για μεγάλο χρονικό διάστημα (δεκαετίες) παρόλο που δεν είχε καταφέρει ο ανθρώπινος νους να βρει ένα τρόπο απόδειξης. Άρα για μένα μεγαλύτερη σημασία έχει να μπορώ να εργαστώ καλύτερα, πιο γρήγορα ή προς τη σωστότερη κατεύθυνση με αυτιστικά παιδιά, παρά να το αποδείξω με λόγια ή με έρευνες. Τόσες και τόσες έρευνες γίνονται, χρήματα δαπανούνται, χρόνος, ενέργεια, με ποιο αποτέλεσμα; Τι μας λένε; Τι μας αποδεικνύουν; ΟΤΙ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΤΟΝ ΑΥΤΙΣΜΟ. Και συνήθως το συμπέρασμα μιας τέτοιας έρευνας αυτής είναι το εξής: "Θα πρέπει να γίνουν κι άλλες έρευνες για να δούμε αν τυχόν φταίει το Α ή το Β ή το Γ" Χα χα χα... Κι όταν γίνει η έρευνα για το αν φταίει το Α, το συμπέρασμα είναι ανάλογο: Ίσως φταίει το Χ, Ψ ,Ζ ., χαχαχαχαχα. Στο μόνο σημείο που δε συμφωνώ με τη δική σου δημοσίευση είναι το "Ισως.." . Για μένα είναι σίγουρο. Δεν υπάρχει ίσως. Εδώ θα γίνει αυτό το σχολείο που σκέφτεσαι. Αυτό που θα είναι φτιαγμένο από την αρχή για αυτιστικά παιδιά, αυτιστικούς έφηβους, αυτιστικούς ενήλικες σπουδαστές (Αυτιστικό Πανεπιστήμιο) και αυτιστικούς εργαζόμενους. Γι΄αυτό ήρθες πάλι στην Ελλάδα. Και δεν θα δείξει μόνο τη γνώση και την εκπαίδευση πώς θα πρέπει να είναι, αλλά θα διδάξει αξίες πανανθρώπινες, και θα καλλιεργήσει την ΑΓΑΠΗ, για τη ζωή, τη φύση, τον άνθρωπο και το Θεό. Είμαι μαζί σου. Καλή συνέχεια :)
like0

Μπορείς να καταλάβεις έναν αλλο αυτιστικό;

Εικόνα star
"Με εντυπωσιασε το κειμενο σου. Μπορείς και περιγράφεις εντυπωσιακά τη διαδικασία επικοινωνίας και τα κίνητρα επικοινωνίας. Ισχύει κατα τη γνώμη σου γενικευμένα?, μονο σε asperger?" Οι αυτιστικοι, οπως αλλωστε και εσεις οι νευροτυπικοι δεν ειμαστε 'αντιγραφα' ο ενας του αλλου. Εχουμε χαρακτηριστικα και ταλεντα που ειναι ατομικα και προσωπικα μας και δεν εχουν σχεση με τον αυτισμο μας οπως αλλωστε δεν εχουν σχεση τα χαρακτηριστικα και τα ταλεντα των νευροτυπικων με την νευροτυπικοτητα τους. Αν ηταν ετσι, τοτε νευροτυπικοι που δεν εχουν καμμια αισθηση του χιουμορ θα λεγονταν 'κλασσικοι' νευροτυπικοι, ενω αυτοι που εχουν πολυ καλο χιουμορ θα ειχαν την ονομασια 'Βεγγικοι' προς τιμη του Θαναση Βεγγου! Αλλα δεν ξεχωριζονται οι νευροτυπικοι, εισαστε ενα μπουλουκι, μια ομαδα, μια κοινωνια! Ενω εμας τους αυτιστικους μας ξεχωριζετε σε ομαδες αναλογα με κατι που μας χαρακτηριζει, οι κλασσικοι αριστερα οι ασπεργκερ δεξια, οι φουρνοι ειναι ετοιμοι... Συγνωμη αν το χιουμορ μου δεν ειναι καλο αλλα δεν ειμαι 'Βεγγικη'! "δευτερο ερωτημα Κατα ποσο ενας αυτιστικος έχει τη δυνατοτητα να επικοινωνήσει με άλλον?" Η απαντηση ειναι 'ΝΑΙ' αυτιστικοι μεταξυ μας εχουμε ενα αλλο ειδος εοικοινωνιας που ειναι ας πουμε σε αλλο μηκος κυματος απο την επικοινωνια των νευροτυπικων. Ετσι η επικοινωνια μεταξυ αυτιστικων ειναι πιο ευκολη για ενα αυτιστικο, και πιο 'νορμαλ' διοτι μιλαμε την 'μητρικη' μας γλωσσα ο ενας με τον αλλο. "Bρισκομαι με αυτιστικά παιδιά που είναι αναμεμιγμένα με παιδιά με διανοητικη υστέρηση σε ίδιες τάξεις." Δεν υπαρχει χειροτερο απο αυτο!!! Ειναι σαν να βαζεις κωφους και τυφλους στην ιδια ταξη και ο δασκαλος μιλαει με νοηματικη! Τι βγαζουν απο αυτο οι τυφλοι;;; ΤΙΠΟΤΑ!!! Ετσι καταδικασμενα ειναι και αυτα τα αυτιστικα παιδια!!! "Προσπαθω απο αυτά που γραφεις να καταλαβω τι δυνατοτητες θα υπηρχαν αν ειχαμε αμιγείς ομάδες, έστω και για μικρο χρονικο διαστημα μέσα στη ημέρα." Πρεπει να γινουν αμιγεις ομαδες αμεσως! Να βγουν τα αυτιστικα παιδια απο τις ομαδες με τα διανοητικα υστεριμενα διοτι ενα αυτιστικο παιδι αφομειωνει πολυ ευκολα οτι βλεπει και οτι ακουει και το μαγνητοφωνει μεσα στην μνημη του. Ετσι αμα εχει παιδια γυρο του που μιλανε και φεροντε παραξενα θα αφομιωσει, θα καταγραψει στην μνημη του, και θα αρχισει να χρεισημοποιει αυτα που βλεπει και ακουει σαν να ειναι δικα του (ηχολαλια και παπαγαλισμος) ετσι θα αρχισει να μοιαζει ακομη πιο πολυ σαν τα διανοητικα υστεριμενα χωρις να εχει την δυνατοτητα να καταλαβει οτι δεν πρεπει να μιλαει και να κανει αυτα που βλεπει γυρο του!!! Τα παιδια με αυτισμο χρειαζονατε μια αλλη μεταχειρηση σχετικα με την επικοινωνια και την συμπεριφορα. Star
like0

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.