Αυτισμός και επιθετικότητα

Εικόνα ασπασία


Γειά σας, έχω ένα παιδί 8,5 χρονών με διάγνωση αυτισμού(διάχυτη διαταραχή της ανάπτυξης). Πάει σε κανονικό σχολείο και παίρνει σαν αγωγή το χάπι ritalin, το οποίο διαρκεί 2 ώρες. Μετά αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση... επιθετικότητα και μη συγκέντρωση προσοχής. Το αποτέλεσμα είναι ότι δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τα άλλα παιδία μάθημα,ο γιός μου φεύγει από την τάξη και οι δάσκαλοι δυσανασχετούν και με προτρέπουν να αλλάξει σχολείο. Η παιδοψυχίατρος που τον παρακολουθεί υποστηρίζει ότι δεν πρέπει το παιδί να πάει σε ειδικό σχολείο, διότι θα φέρει ακόμα πιο πολλές στερεοτυπίες. Η ζωή μου έχει γίνει ανυπόφορη και πολλές φορές με την επιθετικότητά του κινδινεύουμε και οι δύο,γιατί πετάει πράγματα(καρέκλες,κλειδιά και γενικά ότι βρει μπροστά του). Όλα αυτά έχουν σαν επακόλουθο να μην τον θέλουν ούτε γονείς, ούτε παιδιά,ούτε το ίδιο το σχολείο. Όποιος γνωρίζει κάτι και πιστεύει πως μπορεί να με βοηθήσει ας μου στείλει ένα mail στην παρακάτω διεύθυνση... xavai_5-0@hotmail.com.

Σχόλια

Aspasia, μήπως φταιει το Ritalin?

Εικόνα Evi Nikolopoulou
Mηπως φταιει το Ritalin? εχετε δοκιμασει ω3? δεν ειμαι ειδικος,προσπαθω να κατανοησω την αγωνια σας......ζητηστε απο την τριγωνοομετρια εθελοντη συνοδο του παιδιου στο σχολειο η αν μπορειτε να πληρωσετε βρειτε συνοδο δικο σας που θα φροντιζει το παιδι καθε στιγμη.Το σιγουρο ειναι πως το παιδι δεν ελεγχει αυτο που κανει.....και χρειαζεται αποδοχη και αγαπη που πιθανον σας εχει στερεψει απο αγωνια και ταλαιπωρια.......καλη δυναμη
like2

ω3

Εικόνα ασπασία
Το παιδί μου έχει συνοδό στο σχολείο όμως δεν κάνει τίποτα και εγώ αδυνατώ να προσλάβω με δικά μου χρήματα έναν δικό μου.Ήδη πληρώνω καθηγητή που τον βοηθάει στα μαθήματα εβδομαδιαία.Όσο αφορά τα ω3 δεν τα έχω δοκιμάσει γιατί δεν γνωριζω ποια ακριβώς είναι κατάλληλα για το παιδί μου...Μήπως έχετε να μου προτείνετε κάποια;
like1

Μελέτη του φαινομένου

Εικόνα D.Mariliza

Όταν λέτε πώς έχετε συνοδό στο σχολείο αλλά δεν κάνει τίποτα, τι εννοείται; Έχετε πάρει παράλληλη στήριξη; Σε επίπεδο συμπεριφοράς αφού πλέον έχει καταγραφεί ότι η δυσκολία του εμφανίζεται μετά τις 2 ώρες πιστεύω ότι εκεί πρέπει να στοχεύσει μία παρέμβαση. Αλλά πιο πριν πρέπει οπωσδήποτε να καταγραφεί αναλυτικά από τη συνοδό η συμπεριφορά του: πώς αντιδρά, τι προηγήθηκε και τι ακολούθησε μετά από το γεγονός που αναφέρετε. Δε ξέρω εάν έγινα κατανοητή...

like1

Aυτισμός και επιθετικότητα

Εικόνα ασπασία
Στο σχολείο ούτε ο συνοδός, δηλ. η παράλληλη στήριξη μπορεί να τον βοηθήσει, γιατί περνάει η επίρεια του φαρμάκου και γίνεται υπερκινητικός και βρίσκεται στο δικό του κόσμο. Γίνατε κατανοητή αλλά το παιδί έχει και μια ελαφριά νοητική στέρηση και γίνεται απρόβλεπτο.... έτσι μου λένε και οι δάσκαλοι στο σχολείο... Εμένα όμως περισσότερο με ενδιαφέρει η θεραπεία με τα ω3.... τα οποία όμως δεν τα παραδέχονται οι παιδοψυχίατροι που τον παρακολουθούν.
like1

Γιατί φάρμακα;

Εικόνα Anonymous
Γεια σας καταλαβαίνω πως η ζωή σας έχει γίνει ανυπόφορη αλλά δε μας είπατε πόσο σοβαρή είναι η κατάσταση του γιού σας;Στο μαθησιακό κομμάτι πως τα πάει;Που εκδηλώνει την επιθετική συμπεριφορά;Μόνο στο σπίτι ή και στο σχολείο; Γιατί η Παιδοψυχίατρος έκρινε ότι έπρεπε να του δώσει φαρμακευτική αγωγή;Δεν ξέρετε ότι η δουλειά της είναι να χαπακώνει τον κόσμο; Ψάξτε καλύτερα για έναν παιδοψυχολόγο μήπως μπορέσει να βγάλει από το παιδί γιατί έχει αυτή την επιθετικότητα και το θυμό;Σε ποιόν στρέφεται ο θυμός του;Πότε έχετε παρατηρήσει ότι θυμώνει;Εσείς τι κάνετε όταν θυμώνει; Με ποιο τρόπο σας έχουν συμβουλέψει ν' αντιμετωπίζετε το θυμότου;Μήπως υπάρχει και κάποιο άλλο πρόβλημα στην οικογένεια; Όλα αυτά σας τα λέω γιατί έχω ένα γιο που μου έκαναν μια διάγνωση πριν 2 χρόνια για ΔΑΔ Asperger και ο "επιστήμονας" παιδοψυχίατρος είπε μπροστά στο παιδί μου ότι είναι άρρωστο γι' αυτό πηγαίνει εκεί!!!!!!!Βέβαια άρρωστοι είναι όλοι οι ψυχίατροι και όχι τα παιδιά μας.Ο δικός μου είναι ένα χαρισματικό παιδί παρ'όλες τις δυσκολίες στη συμπεριφορά του έχουμε παράλληλη στήριξη διορισμένη από το Υπουργείο είναι άψογος στην τάξη του και άσσος στα μαθήματα.Είναι ένας μικρός ΣΟΦΟΣ!Γι' αυτό σας λέω μήπως πρέπει να αλλάξετε γραμμή;;;;;;
like1

Δεν καταλαβαίνω γιατί σας έδωσαν Ritalin

Εικόνα Anonymous
καλησπέρα, Διαβασα το μήνυμά σας και ειλικρινα καταλαβαινω τον προβληματισμό σας και την αγωνία σας. Δυστυχώς όμως δεν καταλαβαίνω γιατι σας έδωσαν Ritalin (φάρμακο που χρησιμοποιείται για παιδια με ΔΕΠΥ (διαταραχή ελληματικής προσοχής και υπερκινητικότητας) όταν 1) δεν σας έχει γινει τέτοιου είδους διάγνωση αλλά σας είπαν για αυτισμό και 2) γνωρίζετε οτι το συγκεκριμένο φαρμακο εδω και αρκετο καιρο στην Αμερική δεν χορηγειται επειδή παρουσιάστικαν προβληματα νευρολογικής φυσεως στα παιδια? Είμαι παιδοψυχολόγος και γνωρίζω πολυ καλα τι σημαινει για μια οικογενεια να μεγαλώνει παιδι με ιδιαιτερότητες. Σας ευχομαι ειλικρινα οτι καλύτερο! καλή δυναμη
like4

Αυτισμός και επιθετικότητα

Εικόνα ασπασία
Παρέλειψα να γράψω πως το παιδί μου έχει ελαφρά νοητική καθυστέρηση.Στο μαθησιακό κομμάτι είναι καλός στην γλώσσα και όχι στα υπόλοιπα μαθήματα όμως μόνο όταν παίρνει το ritalin συγκεντρώνετε για να διαβάσει.Την επιθετική του συμπεριφορά την εκδηλώνει πιο πολύ σε εμένα και λιγότερο στο σχολείο.Η παιδοψυχίατρος έκρινε ότι πρέπει να του δώσει φαρμακευτική αγωγή,διότι έπρεπε να συγκεντρωθεί στα μαθήματα και γιατί δεν μπορώ εγώ σαν μητέρα του να του βάλω όρια....δεν με ακούει καθόλου!Ο θυμός του ξεκινάει απο την ώρα που θα ξυπνήσει και εκνερίζεται χωρίς να υπάρχει λόγος.Εγώ όταν θυμώνει στην αρχή προσπαθώ με ήρεμο τρόπο να τον επαναφέρω στην τάξη όμως επειδί αυτός δεν με ακούει αναγκάζομαι πολλές φορές να του φωνάζω!Αυτή η κατάσταση με στανοχωρεί όμως δεν βρίσκω άλλο τρόπο που να φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα.Η παιδόψυχίατρος με έχει συμβουλέψει να αντιμετωπίζω τον θυμό του με ήρεμο τρόπο όμως αυτός ο τρόπος δεν φέρνει αποτέλεσμα.Τέλος το μόνο πρόβλημα που υπάρχει στην οικογένεια είναι ότι ο πατέρας του είναι ναυτικός και ταξιδεύει συχνά,με αποτέλεσμα η παρουσία του στο σπίτι να είναι σπάνια...και ακόμα και όταν έρχεται σπίτι η συμπεριφορά του γίνεται ακόμα πιο επιθετική,όχι όμως με κακή πρόθεση...ίσως με αυτόν τον τρόπο δείχνει την χαρά του που είναι ο πατέρας του στο σπίτι!
like1

Παράλειψη, έχει και ΔΕΠΥ

Εικόνα ασπασία

Σας ευχαριστώ πολύ που μου γράψατε διότι εσείς ως παιδοψυχίατρος γνωρίζετε περισσότερα πράγματα και μπορείτε να με βοηθήσετε όμως παρέλειψα νας γράψω ότι το παιδι εκτός από αυτισμό(διάχυτη διαταραχή της ανάπτυξης) έχει και διαταραχή ελειματικής προσοχής και υπερκινητικότητας. Το φάρμακο όμως δεν ήξερα ότι στην Αμερική δεν χορηγείται για αυτόν τον λόγο... Έχω προσέξει όμως ότι κατα την δίαρκεια της επίροιας του φαρμάκου είναι μια χαρά ...υπάκουος, ήσυχος και μελετηρός... μετά απο 3 ώρες όμως γίνεται πολύ υπερκινητικό, πεινάει συνέχεια, έχει μανία με κλειδία και κλειδαριές, χαλάει τισ πόρτες στο σπίτι και γενικά έχει τεράστια δύναμη που την εκτονώνει πάνω σε πράγματα... ακόμα και στο σχολείο παίρνει τα κλειδία και τα κινητά των δασκάλων... μια μέρα ήρθε στο σπίτι με ένα μικρόφωνο από το σχολείο αξίας 500ευρώ και ο διευθυντής το έψαχνε... και το ίδιο το παιδί δεν παραδέχτηκε ότι το πήρε εκείνο αλλά υποστήριζε ότι του το δώσανε... όταν γυρνάει στο σπίτι αναγκάζομαι να του δώσω και δεύτερο ritalin για να μπορέσει να κάνει τα μαθήματά του που τον βοηθάει ένας δασκαλος. Εχω ακούσει και για τα ω3..  εσείς τι γνώμη έχετε?

like1

Χειρισμός προβλήματος

Εικόνα Anonymous
Από την εμπειρία με το δικό μου γιο ίδιας ηλικίας(διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή και σοβαρές δυσκολίες συγκέντρωσης) θα σας έλεγα ότι η ίδια μας φανερώσατε και μέρος της λύσης. Αφού δεν νιώθετε ότι αντιδράτε σωστά στη συμπεριφορά του, πρέπει να βρείτε κάποιον ειδικό που θα είναι σε θέση να σας επκαιδεύσει στην σωστή αντιμετώπιση προβληματικών συμπεριφορών και μαζί και την συνοδό του στο σχολείο, εάν αισθάνεται ότι μόνη της αντιμετωπίζει πρόβλημα. Από την περιγραφή σας το φάρμακο ως λύση περιορισμένου χρονικού διαστήματος δεν μπορεί να κριθεί ικανοποιητική (πιθανότητα στερητικού συνδρόμου). Πρέπει κάποιος ειδικός να μελετήσει τις αιτίες του θυμού του που ίσως δεν μπορεί ο ίδιος να σας εξηγήσει και να καταστρώσετε ένα πρόγραμμα αλλαγής της συμπεριφοράς που είναι επικίνδυνη ή τον εμποδίζει να παραμείνει στην τάξη. Σας αναφέρω ένα παράδειγμα, γιατί δεν του δίνετε μία κλειδαριά με κλειδιά που θα μπορεί να χρησιμοποιεί μαζί με την συνοδό εκτός τάξης σε προγραμματισμένο χρόνο για να εκτονώνει το ενδιαφέρον του, σαν ανταμοιβή όταν μείνει ήσυχος για ένα μικρό διάστημα. Οι φωνές εκνευρίζουν ιδαίτερα και επιδεινώνουν την συμπεριφορά και του δικού μου γιού, γιατί του δημιουργούν μεγάλη σύγχιση. Όταν θυμώνει προσπαθούμε να εντοπίζουμε τις αιτίες και να τον ηρεμούμε με δραστηριότητες που ξέρουμε ότι του είναι ιδαίτερα αγαπητές. Δίνουμε προτεραιότητα στο σωστό χειρισμό της συμπεριφοράς του παρά στα μαθήματα του σχολείου, γιατί από αυτή εξαρτάται η παραμονή του στο σχολείο και η αποδοχή του από την κοινότητα των μαθητών. Σας εύχομαι το καλλίτερο.
like4

Αυτισμός και επιθετικότητα

Εικόνα ασπασία

Η κλειδαριά με τα κλειδιά είναι όντως μια λύση όμως έχω δοκιμάσει τέτοιες περιπτώσεις επιβράβευσης οι οποίες δεν πέτυχαν διότι το παιδί όταν του λες για παράδειγμα "κάτσε ήσυχα στην τάξη και αργότερα εγώ θα σε πάω μιά βόλτα ή θα σου πάρω ένα παιχνίδι", εκείνο σου λέει, εντάξει και μετά απο 2 λεπτά συνεχίζει να κάνει τα δικά του. Έτσι και αλλιώς το πρόβλημα δεν είναι μόνο τα κλειδιά αλλά και άλλα πράγματα που πετάει η απλώς τα χαλάει. Σήμερα μάλιστα ο διευθυντής μου είπε ότι εάν τα επόμενα 3 χρόνια δεν βρεθεί ειδικευόμενος σε τέτοια θέματα συνοδός για το παιδί (ο τωρινός είναι ανειδίκευτος) καλό θα ήταν να πάει σε ειδικό σχολείο.

like0

Σαν τον διάολο το λιβάνι

Εικόνα Almak
Kαλησπέρα και από εμένα. Δεν θα έδινα και μεγάλη σημασία στο αν έχει ή όχι ελαφριά νοητική στέρηση. Όσο δύσκολο είναι για τους ειδικούς να προσδιορίσουν τον αυτισμό και την προσέγγισή του, άλλο τόσο δύσκολο είναι να μετρήσουν και νοητικό δυναμικό. Θα έδινα περισσότερη βάση να εκπαιδευτώ σαν γονιός να αντιμετωπίζω τους θυμούς του. Επίσης θα σκεφτόμουν ξανά την χρησιμότητα να στέλνω ένα παιδί με διάγνωση αυτισμού, ελειμματική προσοχή, υπερκινητικό, και κάποια νοητική στέρηση σε κανονικό σχολείο. Την σήμερον, η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών στα κανονικά σχολεία αποφεύγει σαν τον διάολο το λιβάνι τα διαφορετικά παιδιά. Εσείς περιμένετε προκοπή από ανθρώπους που ήδη σας έχουν προειδοποιήσει - προετοιμάσει και σας δείχνουν τον δρόμο για τα ειδικά σχολεία; Συγνώμη για το ύφος, όμως έχω παιδί αυτιστικό σε ειδικό δημοτικό σχολείο και βλέπω σε τι αλόφρων κατάσταση έρχονται οι γονείς από τα κανονικά στα ειδικά σχολεία. Όλοι τους έχουν πονεμένες ιστορίες να πουν.
like1

Κανονικα σχολεια

Εικόνα Νατ Νατ

Κυρια Αλμακ,

Ως δασκαλος σε κανονικο σχολειο πιστευω 100% οτι παιδια με διαγνωσμενο αυτισμο κ συνακολουθη αναπηρια 67% κ ανω σε καμια περιπτωση δεν εχουν θεση σε γενικο σχολειο οσο σκληρο κι αν ακουγεται αυτο. Διαβασα οτι η φοιτηση τετοιων παιδιων σε γενικα σχολεια ξεκινησε με το σκεπτικο της ευκολοτερης ενσματωσης τους αργοτερα στην κοινωνια κι οτι ετσι οι μη αυτιστικοι θα μαθουν να τους καταλαβαινουν κ να τους αποδεχονται απο μικρη ηλικια οπως πρεπει αφου μπορει να τυχει να εχουν αργοτερα κ γειτονα αυτιστικο κλπ. Δεν ειμαι τοσο σιγουρος οτι η ενσωματωση επιτυγχανεται κ οτι ειναι παντα εφικτη. 

like1

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.