Δεν ξέρω πως να βοηθήσω, είμαι εκπαιδευτικός ο ανιψιός μου διαγνώστηκε με ήπιο αυτισμό

Καλησπέρα είμαι καινούριο μέλος! Έχω διαβάσει τα 3-4 τελευταία χρόνια πολλές συζητήσεις σας κι αυτό γιατί ειμαι δασκάλα αλλα κυριως γιατι ο ανηψιος μου διαγνώστηκε με ήπιο αυτισμο στις 9/12/2015.. τη μέρα αυτή γνωρισα το βαθύτερο σημείο της θλίψης μου. .έκτοτε άλλαξε όλη η οικογενειακή ζωή μας.. εγώ προσπαθούσα χρόνια για παιδί και ο ανψιος μου ήταν και είναι σαν παιδί μου.. ακολούθησαν λογοθεραπείες εργοθεραπεία ψυχοπαιδαγωγο συμβουλευτικές γονέων κ ατελείωτες ώρες μελέτης για τον αυτισμό..

Βρήκαμε τους ρυθμούς μας αργότερα.. μάθαμε να ζούμε με τον αυτισμό... φορές - φορές μάλιστα γελάμε κιόλας όπως τότε που είπα στον ανηψιού μου, τι όμορφος που είσαι θα σε φάω.. και με κοίταξε έντρομος.

Όμως....

Είναι φορές που βρίσκεται κάποιος και στρίβει το μαχαίρι στην πληγή.. και ξαναματωνει..

Περάσαμε ΚΕΔΔΥ κι έκριναν ότι δε χρειάζεται παράλληλη.. η δασκάλα όμως θέλει να ξαναπεράσει και ο Διευθυντής μας δήλωσε ότι έχει και γνωστή στο ΚΕΔΔΥ... σημειώνω ότι η τάξη έχει ήδη δύο παράλληλες στηρίξεις μέσα..

Δεν είναι η παράλληλη το θέμα όμως.. καλώς να ορίσει. Το θέμα είναι η μη αποδοχή του εκπαιδευτικού συστήματος αυτών των παιδιών.. έχω απογοητευτεί κ ως μαμά πλέον αλλά κ ως δασκάλα..θέλει μια παράλληλη που να μην είναι δίπλα στο παιδί γιατί δεν το έχει ανάγκη( βγάλτε συμπέρασμα τώρα εσείς) να ναι στην έδρα βοηθός της κ να βοηθά κ ένα άλλο παιδί.. μάλιστα μας τόνισε πως δε θέλει ιδιωτική γιατί οι ιδιωτικές δεν είναι πάντα δασκάλες...κοινώς στην πλάτη του δικού μας παιδιού θα πάρει βοηθώντας..κ αυτό με ενοχλεί..με ενοχλεί που τα παιδιά αυτά βιώνουν την απόρριψη..που δεν μπαίνουν καν στον κόπο να διαβάσουν για αυτά.." το παιδί σας δεν συμμετέχει στο διαλδιάλε σε ομαδικά παιχνίδια "μας ειπε..." Μιλάει χαμηλόφωνα στην τάξη σαν να λέει τη σκέψη του πρέπει να το κόψει"ας είπε..Είναι φορές που πραγματικά θέλω να ουρλιάζω...θέλω να φωνάξω ξυπνααααααα αυτό είναι αυτισμός..δεν μπορεί να το κάνει όχι δεν θέλει...

Κι έπειτα βλέπω την αδερφή μου να κλαίει σαν σήμερα που στη συνάντηση γονέων της είπε ότι γνωστικά είναι άριστος άλλα κοινωνικά στο μηδέν( προς λέξη).. κ θέλω να κλαίω κι εγώ..

Ειλικρινά νομίζω θα χρειαστώ κ εγώ ψυχ.βοηθεια για να στηριξω κ την αδερφή μου

Εσείς πώς αντιμετωπίζετε το σχολείο; 

Πώς μάθατε να θωρακίσετε τον εαυτό σας; Πώς σκλήρυνσης; Θέλω να βοηθήσω κ δεν μπορώ..για τον ανηψιού μου ειλικρινά θέλω να κάνω τα παντα

Σχόλια

Η παράλληλη στήριξη είναι εξατομικευμένη

Εικόνα Χριστίνα

Η παράλληλη στήριξη είναι εξατομικευμένη και ο ρόλος  της είναι να βρίσκεται δίπλα σε ένα συγκεκριμένο  παιδί οπότε το πρόβλημα μάλλον εστιάζεται στη συγκεκριμένη δασκάλα η οποία ίσως δεν είναι σωστά ενημερωμένη ή ευαισθητοποιημένη. Στο δημοτικό εμείς είχαμε την τύχη να έχουμε μια δασκάλα την οποία αν και δεν την είχαμε ενημερώσει (δεν χρειαστήκαμε παράλληλη) είχε αντιληφθεί ότι το παιδί κοινωνικά υστερούσε και του έδινε ρόλους και τη δυνατότητα να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για να τονώσει την αυτοπεποίθησή του και να τον κάνει να μην ντρέπεται (πχ του έδινε να μοιράσει τα τετράδια, ή τον είχε κάνει υπεύθυνο της βιβλιοθήκης).  Όσον αφορά τις κοινωνικές δεξιότητες του παιδιού σαφώς εκεί θα παρουσιάζονται ελλείμματα που είναι και το σύνηθες στα παιδιά με υψηλό νοητικό δυναμικό και για κανένα γονέα ή συγγενή δεν είναι εύκολο να βλέπει ότι το παιδί του περνάει μοναχικές στιγμές στο σχολείο, η προσωπική μου εμπειρία όμως έχει να σας δώσει ένα αισιόδοξο μήνυμα καθώς το "δικό" μας κοντινό παιδί στην Α΄λυκείου πια,  δεν περνάει πλέον μόνο του τα διαλείμματα, έχει μια μικρή παρέα μέσα στο σχολείο, επικοινωνεί μέσω διαδικτύου με τους συμμαθητές του και γενικά έφτασε η στιγμή που χαίρεται το σχολείο. Δεν θα γίνει ποτέ ο πιο δημοφιλής μαθητής, δεν θα έχει άπειρους φίλους (και ο ένας είναι υπεραρκετός), αλλά βρήκε κάποια παιδιά σχετικά ντροπαλά και στο ίδιο μήκος κύματος και "δέσανε" .Υπομονή, αισιοδοξία και εκπαιδευτικούς με κατάρτιση και θέληση χρειάζεστε.

Σας ευχαριστώ για το χρόνο

Εικόνα Συννεφάκι

Σας ευχαριστώ για το χρόνο σας και την αισιόδοξη απάντηση σας! Είμαι δασκάλα κ βλέποντας κάποιες συμπεριφορές ντρέπομαι για τον κλάδο μας.Εμας μας είπε ευθέως ότι δε γνωρίζει για τον αυτισμό.

Συγκινητική η προσπάθειά σας να βοηθήσετε την αδελφή σας

Εικόνα Kalma

Ειλικρινά, η προσπάθειά σας να βρείτε τρόπο να βοηθήσετε την αδελφή σας με έχει συγκινήσει. Ίσως επειδή το δικό μου οικογενειακό περιβάλλον - κι εννοώ το στενό - έχει εντελώς διαφορετική αντιμετώπιση. Όταν ανακοίνωσα ότι η κόρη μου διαγνώστηκε με Asperger, εισέπραξα την απάντηση "και λοιπόν, τι έγινε;" Κανείς από το περιβάλλον μου δε θέλει να συζητάω αυτό το θέμα, ούτε και για τη ΔΕΠΥ του γιου μου γιατί δεν μπορούν, στεναχωριούνται... Όσο για όλα αυτά που αντιμετωπίζω εγώ, "τι να γίνει, σου ετυχε", μου λένε. Και εννοείται πως έχω αποκοπεί τελείως από τα αδέρφια μου γιατί "δεν αντέχουν τις στεναχώριες". 

Κάπου είχα την ψευδαίσθηση ότι έτσι συμβαίνει γενικά. Ότι ο δρόμος από δω και στο εξής είναι μοναχικός. Ότι στα δύσκολα οι γύρω μας εξαφανίζονται, ότι δεν έχουν καμια διάθεση το δικό μας πρόβλημα να το θεωρήσουν και δικό τους. Διαβάζοντας μηνύματα σαν το δικό σας, διαπιστώνω πως ευτυχώς, αυτό δεν ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις. Είμαι σίγουρη πως ήδη βοηθάτε την οικογενεια της αδερφής σας και η αγάπη σας θα σας καθοδηγήσει στο πώς να βοηθήσετε ακόμα περισσότερο. Εύχομαι ο,τι καλύτερο για την εξέλιξη του ανιψιού σας.

Έχω ένα δέσιμο με την αδελφή μου παραπάνω

Εικόνα Συννεφάκι

Kαταρχας σας ευχαριστώ πολύ που μπήκατε στον κόπο να μου απαντήσετε! 

Η αλήθεια είναι πως έχω ένα δέσιμο με την αδελφή μου παραπάνω μιας κ από τα 17 μου ζούσαμε μακριά από το πατρικό μας για σπουδές μαζί.. Με έχει στηρίξει κι εκείνη σε πολύ δύσκολα. Χρειαστηκε να κάνει δύο δουλειές για να μαζέψω χρήματα εγώ για τις εξωσωματικες μου. Ο γιος της είναι και γιος μου και ο πόνος της πόνος μου. Λυπαμαι ειλικρινά για τους γύρω σας. Τι πάει να πει "για να μην στεναχωριέμαι"; Ποιος στεναχωριέται περισσότερο από το γονιό;

Έχω καταλάβει χρόνια τώρα ότι στην κοινωνία μας οι γονείς τραβάνε μεγάλο κουπί όχι για αυτό καθ' αυτό το θέμα των παιδιών αλλά για την αντιμετώπιση των γύρω. Εχω αηδιάζει και έχω κόψει και την καλημέρα σε συναδέλφους εκπαιδευτικούς (να τους πει ο θεός) που αντιμετωπίζουν ως δεύτερης κατηγορίας παιδιά αυτά τα παιδιά. Που για ό,τι γίνεται φταίνε αυτά.. Επιλέγω πάντα τμήμα με παιδιά με διάγνωση (και πρώτα ο Θεός του χρόνου θα κάνω μεταπτυχιακό στην ειδική αγωγή) ακριβώς για να 'χουν οι γονείς μια ήρεμη χρόνια.

Εχω μαθήτρια με ΔΕΠΠΥ που πέρασε πέρσι ψυχολογία στην Πάντειο και μου στείλε μια υπέροχη επιστολή.. Είμαι σχεδόν σίγουρη ότι και εγώ είχα θέματα ως μαθήτρια. Θυμαμαι τον εαυτό μου να μην μπορεί να πιάσει το μολύβι και ο δάσκαλο να σηκώνει το τετράδιο και να λέει πόσο άθλια γράμματα κάνω..

Ειλικρινά είμαι εδώ για να σας ακούσω και να σας βοηθήσω εάν χρειαστεί.. η λογική του "ε τι να κάνουμε σου έτυχε" δεν είναι λογική.. το ξέρουμε ότι έτυχε... τι κάνουμε από δω και μπρος είναι το θέμα.. οι οικογένειες αυτές θέλουν στήριξη (η πολιτεία δίνει μια επίσκεψη σε ψυχολόγο για συμβουλευτική) αλλά δεν υπάρχει καλύτερη ψυχολόγος από την οικογένεια.

Στηριζω και θα στηρίζω πάντα την αδερφή μου έστω κι αν δε το κάνω σωστά.. ο ανηψιός μου είναι και παιδί μου και λόγω δουλειάς όλα αυτά τα παιδιά είναι παιδιά μου. Δεν ξέρω αν φταίει το ότι άργησα κ κουράστηκα να γίνω μαμά κ γνωρίζω πολύ καλά την αξία της μητρότητας ..Ξέρω όμως ότι αυτά τα παιδιά μέσα σε όλες τις θεραπείες θέλουν αγάπη.. αποζητούν την αποδοχή.. αποζητούν την κοινωνικοποίηση έστω κι αν το κάνουν άγαρμπα για τα δικά μας δεδομένα.. είναι αδιανόητο να τους γυρνά την πλάτη κ η ητενη οικογένεια.

Ευχομαι από καρδιάς να σας ζήσουν τα παιδάκια σας! Και ως αναφορά το έτυχε.. την επόμενη φορά απαντήστε όχι δεν έτυχε.. ήξερε πολύ καλά σε ποιους γονείς ο θεός εμπιστεύεται τους αγγέλους του με το ένα φτερό.. ποιοι θα γίνουν το δεύτερο...

Βλέπαμε κάποια στιγμή την ταινία του Νέμο με τον ανηψιού μου και μου λέει θεία πως θα κολυμπήσει με το ένα πτερύγιο.. λέω θα μάθει να κολυμπά σε νερά που γνωρίζει και εκεί που δε γνωρίζει θα τον βοηθούν οι φίλοι του...

Ειλικρινά είμαι εδώ να σας ακούσω (αν δεν μπορώ να βοηθήσω πουθενά) και πάλι να χαίρεστε τα αγγελάκια σας.

Είστε θεια αλλά μιλάτε σαν μαμά, με συγκινείτε απίστευτα

Εικόνα Demi Papa

Ειστε θεια αλλά μιλάτε σαν μαμά, με συγκινείτε απίστευτα γιατί είμαι μαμά δυο παιδιών που είναι στο φάσμα. Πόσο θα ήθελα τα παιδιά μου να έχουν μια θεία σαν κι εσάς, μα πόσο!!! Θα σας πω συγχαρητήρια και θα σας πω και το άλλο διεκδικήστε για τον υπέροχο μικρούλη σας παράλληλη αλλά γι αυτόν, εσείς θα προσπαθήσετε για εκείνον και όχι για να ωφεληθούν κάποιοι άλλοι.

Τελος, για το κοινωνικό κομμάτι που είναι και το φλέγον μην στενοχωριέστε. Δασκάλα ένταξης υπάρχει στη παρούσα φάση; Μπορείτε να δώσετε οδηγίες στη δασκάλα να τον βοηθήσει στο κοινωνικό. Μια ιδέα έγραψα, εύχομαι να πάνε όλα καλά και στη συνέχεια! 

Καταρχάς σας ευχαριστώ για τα

Εικόνα Συννεφάκι

Καταρχάς σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια!!!

Όντως το ειδικό δάσκαλο στο τμήμα ένταξης δεν τον είχα σκςφτει.! Θα προσπαθήσω να έρθω σε επικοινωνία μαζί του μιας κ συχνά παίρνω εγώ το μικρό από το σχολείο! Θέλω να πιστεύω ότι εκεί υπάρχει μια παραπάνω ευαισθησία!

Θα πρέπει να σας πω ότι εγώ θαυμάζω τον αγώνα σας! Πόσο μάλιστα όταν είναι διπλός..Υποκλίνομαι μπροστά σας μιας και ο αγώνας σας μου είναι οικείος! Νιώθω την κούραση ,την πρόσκαιρη απογοήτευση σας,τον θυμό αλλά και το ότι τα παιδιά σας είναι ο,τι πιο πολύτιμο σας συνεβει! Από την ψυχή μου μέσα εύχομαι να σας δίνει ο Θεός δύναμη για τα παιδιά σας! Να σας ζήσουν και να δίνει ο Θεός στο δρόμο τους ανθρώπους που θα τα αγαπούν θα τα απιδεχονται και θα τους ανοίγουν πάντα μια πόρτα! Πρώτα από όλα στην καρδιά τους!

Σας ευχαριστώ όλους μέσα από την καρδιά μου! Όσο παίρνουν οι μέρες ο θυμός μου και η στεναχώρια μου καταλαγιάζουν.. πρέπει να αποκτήσω γερό στομάχι σε όλο αυτό και να γίνω χοντρόπετση! Αφού δεν αλλάζουν οι άλλοι θα αλλάξω εγώ! Και πάλι σας ευχαριστώ! 

Σας αφήνω με ένα αγαπημένο μου ποίημα του Χαλίλ Γκιμπραν που μόνο όσοι έχουν παιδιά (και δει τόσο μοναδικά όσο τα παιδιά στο φάσμα) κατανοεί σε βάθος

«Για τα παιδιά»

Τα παιδιά σου δεν είναι παιδιά σου
είναι οι γιοι και οι κόρες
της λαχτάρας της Ζωής για Ζωή.
 
Δημιουργούνται μέσα από εσένα,
αλλά όχι από εσένα.

Και αν και βρίσκονται μαζί σου, δεν σου ανήκουν.

Μπορείς να τους δώσεις την αγάπη σου,
αλλά όχι τις σκέψεις σου.

Αφού ιδέες έχουν δικές τους.
 
Μπορείς να προσπαθήσεις
να τους μοιάσεις αλλά μη γυρέψεις να τα κάνεις σαν εσένα.

Αφού οι ψυχές τους κατοικούν στο σπίτι του αύριο
που εσύ δεν πρόκειται να επισκεφτείς ούτε στα όνειρα σου.
 
Αφού η ζωή δεν πάει προς τα πίσω
ούτε ακολουθεί
στο δρόμο του το χθες.
 
Μπορείς να δίνεις μια στέγη στο σώμα τους,
αλλά όχι και στις ψυχές τους.
 
Είσαι το τόξο από το οποίο
τα παιδιά σου σαν ζωντανά βέλη
ξεκινάνε για να πάνε μπροστά.
 
Ο τοξότης βλέπει το ίχνος της τροχιάς
προς το άπειρο
και κομπάζει ότι με την δύναμή του
τα βέλη μπορούν να πάνε γρήγορα
και μακριά.
 
Ας χαροποιεί τον τοξότη
ο κομπασμός του.

Αφού ακόμα και αν αγαπάει το βέλος που πετάει
έτσι αγαπά και το τόξο που μένει στάσιμο.

Και πάλι ευχαριστώ!!!

Είμαι σίγουρη πως είστε καταπληκτική εκπαιδευτικός

Εικόνα Kalma

Έχετε δικιο σε όλα, και θα σταθώ στο ότι η οικογένεια μπορεί να λειτουργησει ως ο καλυτερος ψυχολόγος. Το οικογενειακό μου περιβάλλον δυστυχώς μου λέει να πάω σε ψυχολόγο, προφανώς γιατί αντιλαμβάνονται την ανάγκη μου να μιλήσω αλλά κανείς από αυτούς δεν είναι πρόθυμος να ακούσει. Την ιστορία μου την έχω γράψει στο βιολόγιο με τον τίτλο "Όταν οι ειδικοί μας μπερδεύουν..." Την ιστορία μου στην πιο πρόσφατη εκδοχή της τουλαχιστον, γιατί όπως θα δείτε διαρκώς αλλάζει και δεν ξέρω τι να πιστέψω...

Επίσης, είμαι σιγουρη πως είστε καταπληκτική εκπαιδευτικός, από αυτούς που δυστυχώς σπανίζουν. Είμαι κι εγώ εκπαιδευτικός σε λύκειο, κι εχω δει πολλα παιδιά με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας να μη διαφέρουν από τα άλλα παιδιά, να έχουν τις συναναστροφές και τις παρέες τους, να προοδεύουν στα μαθήματα και να σπουδάζουν. Ειμαι βέβαιη πως μαζί με την αδερφή σας θα καταφέρετε να βοηθήσετε το "ψαρακι σας" να βρει το δρόμο του, μεχρι να φτασει σε σημείο να μη χρειάζεται πια τη βοήθεια σας. Σας ευχαριστώ για τις ευχές, ανταποδίδω από καρδιάς!

Το noesi.gr αξιοποιεί την κοινωνική συνεισφορά για να αναπτύσσει το μη κερδοσκοπικό έργο του, βάσει καταστατικού. Αν βλέπετε θετικά τη συμβολή του...


► Στείλετε γραμματόσημα. Αγοράστε διάφορα γραμματόσημα μικρής αξίας από τα ΕΛΤΑ π.χ. των 0,50€ ή 0,72€ ή 0,90€ και ταχυδρομήστε τα μέσα σε φάκελλο προς:

NOESI.gr — Μιστράλ 4 — Ν. Ψυχικό 154 51

► Δωρίστε χρόνο ομιλίας. Επισκεφτείτε ένα κατάστημα με είδη κινητής τηλεφωνίας και βάλτε χρόνο ανανέωσης ομιλίας π.χ. 5€, 10€, 20€ στα νούμερα:

WIND F2G 6907643701, 6907643658

COSMOTE 6984751366, 6944987319

Στη σελίδα noesi.gr/ananoesi μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά για τους σκοπούς, που υποστηρίζονται δωρεάν από το noesi.gr.
Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο καταχωρώντας το E-mail σας εδώ.
Δείτε παλιά ...Nousletter!

Συντονίζουμε δίκτυα

Στόχο του NOESI.gr αποτελεί η δικτύωση επαγγελματιών, φορέων, οικογενειών, προς διευκολύνση ενημέρωσης, υποστήριξης, συμβουλευτικής, με απώτερο σκοπό τη δια βίου μάθηση και εν γένει την κοινωνική ένταξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Οι Ομάδες του είναι δίκτυα, είναι γειτονιές. Ρωτήστε, αναζητήστε, ενημέρωστε.
Βρείτε την Ομάδα σας εδώ.

Οδηγός υπηρεσιών

Κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο η πρόσφατη έκδοση του Οδηγού υπηρεσιών "Εκπαίδευση – Υγεία – Πρόνοια" Ελλάδας και Κύπρου από το NOESI.gr για γονείς, φοιτητές, εθελοντές, επαγγελματίες, εταιρείες ή οργανισμούς. Για να λάβετε δικό σας ηλεκτρονικό αντίγραφο δωρεάν, υποβάλλετε Αίτημα αποστολής Οδηγού υπηρεσιών.
Μάθετε περισσότερα εδώ.
You must have Javascript enabled to use this form.