Ιδιαίτερα μαθήματα σε άτομα με δυσλεξία

Εικόνα sofia 14
Καλησπέρα σας, είμαι πτυχιούχος εφαρμοσμένης γλωσσολογίας και μόλις ξεκίνησα την προσπάθεια να βοηθήσω ένα παιδάκιμ7 ετών με δυσλεξία, και ζητώ να ανταλλάξω γνώσεις και εμπειρίες με άλλα άτομα από εδώ μέσα. Το παιδί αυτό πάει πρώτη δημοτικού και πριν από λίγες ημέρες η δασκάλα κοινοποίησε στους γονείς του, πως το παιδί παρουσιάζει προβλήματα δυσαναγνωσίας και δυσαριθμησίας. Πολύ βοήθεια απο τους συμβούλους του σχολείου δεν υπάρχει, καθώς κανείς δεν αναλαμβάνει την ευθύνη να βρει λύση στο πρόβλημα. Εγώ έχω έρθει σε επαφή με την δασκάλα του και μου είπε πως θα μου δώσει κάποιο υλικό για να ξεκινήσω να δουλεύω μαζί του. Μετά από μια επίσκεψη όμως που έκανα στο σπίτι του παιδιού, παρατήρησα πως την μόνη γλώσσα που χρησιμοποιούν οι γονείς του είναι τα ρώσικα και τα σπαστά ελληνικά. Επίσης, η προσοχή των γωνιών πέφτει στο νεογέννητο μωρό τους, και αρχίζω να πιστεύω αυτοί οι ενδοοικογενειακοί παράγοντες ίσως έπαιξαν κάποιο ρόλο στην όλη κατάσταση του μικρού αγοριού. Έχω κάνει έρευνα στο ίντερνετ για παρόμοιες περιπτώσεις και έχω και αρκετό υλικό από βιβλία της σχολής μου. Θα ήταν εύκολο να μου πείτε την γνώμη σας και ποια βήματα θα ήταν αποδεκτά ώστε να αντιμετωπίσω αυτή την περίπτωση; Οποιαδήποτε βοήθεια θα ήτανε πολύτιμη, Με εκτίμηση, Σοφία

Σχόλια

Εκτός από τη δασκάλα που "διέγνωσε" δυσλεξία και δυσαριθμησία...

Εικόνα κατερίνα περικλέους
Σοφία καλησπέρα. Έχω μια απορία: εκτός από τη δασκάλα που "διέγνωσε" δυσλεξία και δυσαριθμησία, ποιος ειδικός της ψυχικής υγείας έχει αξιολογήσει το παιδί; Από αυτά που γράφεις υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που συνηγορούν στην ύπαρξη μαθησιακών δυσκολιών στο παιδί, κυρίως το δίγλωσσο και μη υποστηρικτικό οικογενειακό περιβάλλον. Ίσως λοιπόν το παιδί να μην έχει πρωτογενείς μαθησιακές δυσκολίες. Πέρα από το τυπικό της όποιας διάγνωσης το σημαντικό είναι να βοηθηθεί το παιδί. Γνωρίζει τα γράμματα; ίσως θα πρέπει να ξεκινήσεις από κει. Ολοκλήρωσε επαρκώς τη φοίτησή του στο νηπιαγωγείο; υπάρχει κάποιος φάκελος στο σπίτι για να δεις τι ύλη έχει καλυφθεί; έχει σωστή λαβή του μολυβιού; πολύ πιθανόν να χρειαστεί να καλύψεις ύλη του νηπιαγωγείου, κυρίως σε θέματα φωνολογικής ενημερότητας,προμαθηματικών εννοιών και λεξιλογίου. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις και παραμύθια για να χτίσεις το λεξιλόγιο του παιδιού. Καλή επιτυχία στην προσπάθειά σου :)

Να βασιστείς στα ευρύματα της αξιολόγησης

Εικόνα christinak
Aγαπητή Σοφία, μία καλή αρχή θα ήταν να βασιστείς στα ευρήματα της αξιολόγησης με βάση την οποία δόθηκε η διάγνωση της δυσλεξίας. Εκεί θα μπορέσεις να ανακαλύψεις τις ελλείψεις και τα "δυνατά" σημεία του παιδιού και να αρχίσεις να θέτεις τους στόχους σου. Στη συνέχεια, θα χρειαστεί να βρεις ή να κατασκευάσεις αντίστοιχο υλικό. Χρειάζεται, όμως, να έχεις και την κατάλληλη εκπαίδευση. Μια καλή ιδέα θα ήταν να κάνεις παράλληλα εποπτεία με κάποιον Ειδικό Παιδαγωγό για να σε κατευθύνει σωστά. Για οτιδήποτε χρειαστείς, ρώτησε ξανά! Χριστίνα Κοτρώνη, Υπ.Δρ. Ειδική Παιδαγωγός

Θα συμφωνήσω με την Κατερίνα

Εικόνα christinak
Θα συμφωνήσω με την Κατερίνα. Δεν πρόσεξα ότι η "διάγνωση" δόθηκε από τη δασκάλα του σχολείου. Σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να γίνει σχετική αξιολόγηση από κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας, από την οποία θα αντλήσεις τις πληροφορίες που περιέγραψα πριν. Είναι η αρχή της παρέμβασής σου... Χ.Κ.

Προς την Κυρία Κατερίνα Περικλέους

Εικόνα sofia 14
Το αγοράκι πηγαίνει πρώτη δημοτικού. Σε μια δεύτερη συνάντηση που είχα με την δασκάλα (για να μην την αδικήσω) και μετά και από αυτά που της είπα πως παρατήρησα μέσα στο σπίτι, μου είπε πως πιθανόν να φταίνε και αυτοί οι εξωσχολικοί παράγοντες. Επίσης μου είπε πως δεν τους επιτρέπετε από τον νομό να διαγνωστεί ακόμα το παιδί με πιθανή δυσλεξία γιατί ακόμα πηγαίνει πρώτη δημοτικού...Το πρώτο μάθημα είναι αύριο και ελπίζω να βρω μια λύση στο πρόβλημα του παιδιού. Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας. Με εκτίμηση Κεραμάρη Σοφία.

Προς την Christinak

Εικόνα sofia 14
καλησπέρα σας, Όπως ανέφερα και στην απάντηση που έστειλα στην Κυρία Κατερίνα Περικλέους,επειδή το παιδί πάει ακόμα πρώτη τάξη ακόμα δεν επιτρέπεται να γίνει αξιολόγηση από κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας, τουλάχιστον όχι από κάποιον που θα ορίσει το σχολείο. Πιστεύετε πως θα έπρεπε να προτείνω στους γονείς του να δουν κάποιον ειδικό με δικιά τους ευθύνη; Σ.Κ.

Δεν γίνεται να δοθεί διάγνωση ΕΜΔ πριν το τέλος της Α' Δημοτικού

Εικόνα κατερίνα περικλέους
Η δασκάλα έχει δίκιο. Δε γίνεται να δοθεί διάγνωση ΕΜΔ (μαθησιακών διαταραχών) πριν το τέλος της Α Δημοτικού. Αξιολογείστε πόση από την ύλη του νηπιαγωγείου έχει αφομοιωθεί από το παιδί και ξεκινήστε να καλύπτετε τα κενά από κει. Ίσως έχει και η δασκάλα υλικό που θα είναι πρόθυμη να μοιραστεί μαζί σας. Όσο πιο σίγουρο θα νιώθει το παιδάκι για την ευχέρεια του στην ελληνική γλώσσα, τόσο θα βελτιώνεται και στο σχολείο. Προσπαθείστε να κερδίσετε την εμπιστοσύνη του. Θα συμφωνήσω και με την κα Κοτρώνη πως αν δεν έχετε προηγούμενη εμπειρία θα επωφελούσασταν τα μέγιστα από μια εποπτεία, τουλάχιστον στις αρχές. Σας εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία. Με εκτίμηση, Κατερίνα Περικλέους ειδική παιδαγωγός Μ Εd.

Ανίχνευση δυσκολιών

Εικόνα christinak
Αγαπητή Σοφία, όπως σας ενημέρωσε και η κα Κατερίνα Περικλέους, δεν μπορούμε να κάνουμε ασφαλή διάγνωση Ειδικής Μαθησιακής Δυσκολίας (Δυσλεξίας) τόσο νωρίς. Αυτό είναι το συμπέρασμα - ορθό κατά την άποψή μου - της επιστημονικής κοινότητας, αλλά δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιος νόμος που να το απαγορεύει. Ωστόσο, υπάρχουν και στην Ελλάδα αξιολογητικά εργαλεία που μπορούν να ανιχνεύσουν την ύπαρξη δυσκολιών και να μας δώσουν μία καλή εικόνα της ποιότητας των δυνατοτήτων και των ελλείψεων του παιδιού. Η προσωπική μου άποψη θα ήταν να γίνει μία εκτίμηση από κάποιον ειδικό. Όσο νωρίτερα εντοπιστούν οι δυσκολίες, τόσο πιο έγκαιρη και αποτελεσματικότερη θα είναι η παρέμβαση. Ούτως ή άλλως, δε χρειαζόμαστε καμία "ταμπέλα" για να αρχίσουμε να δουλεύουμε με ένα παιδί. Αυτό θα διευκόλυνε πολύ και το δικό σας ρόλο. Καλή συνέχεια! Χριστίνα Κοτρώνη
Το noesi.gr αξιοποιεί την κοινωνική συνεισφορά για να αναπτύσσει το μη κερδοσκοπικό έργο του, βάσει καταστατικού. Αν βλέπετε θετικά τη συμβολή του...


► Στείλετε γραμματόσημα. Αγοράστε διάφορα γραμματόσημα μικρής αξίας από τα ΕΛΤΑ π.χ. των 0,50€ ή 0,72€ ή 0,90€ και ταχυδρομήστε τα μέσα σε φάκελλο προς:

NOESI.gr — Μιστράλ 4 — Ν. Ψυχικό 154 51

► Δωρίστε χρόνο ομιλίας. Επισκεφτείτε ένα κατάστημα με είδη κινητής τηλεφωνίας και βάλτε χρόνο ανανέωσης ομιλίας π.χ. 5€, 10€, 20€ στα νούμερα:

WIND F2G 6907643701, 6907643658

COSMOTE 6984751366, 6944987319

Στη σελίδα noesi.gr/ananoesi μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά για τους σκοπούς, που υποστηρίζονται δωρεάν από το noesi.gr.
Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο καταχωρώντας το E-mail σας εδώ.
Δείτε παλιά ...Nousletter!

Συντονίζουμε δίκτυα

Στόχο του NOESI.gr αποτελεί η δικτύωση επαγγελματιών, φορέων, οικογενειών, προς διευκολύνση ενημέρωσης, υποστήριξης, συμβουλευτικής, με απώτερο σκοπό τη δια βίου μάθηση και εν γένει την κοινωνική ένταξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Οι Ομάδες του είναι δίκτυα, είναι γειτονιές. Ρωτήστε, αναζητήστε, ενημέρωστε.
Βρείτε την Ομάδα σας εδώ.

Οδηγός υπηρεσιών

Κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο η πρόσφατη έκδοση του Οδηγού υπηρεσιών "Εκπαίδευση – Υγεία – Πρόνοια" Ελλάδας και Κύπρου από το NOESI.gr για γονείς, φοιτητές, εθελοντές, επαγγελματίες, εταιρείες ή οργανισμούς. Για να λάβετε δικό σας ηλεκτρονικό αντίγραφο δωρεάν, υποβάλλετε Αίτημα αποστολής Οδηγού υπηρεσιών.
Μάθετε περισσότερα εδώ.
You must have Javascript enabled to use this form.