Κλήρωση στο νηπιαγωγείο

Εικόνα anna kal

Έχω δυο αγοράκια δίδυμα, το ένα με εγκεφαλική παράλυση, τα οποία την επόμενη σχολική χρονιά θα παρακολουθήσουν το νηπιαγωγείο. Το νηπιαγωγείο στο οποίο ανήκουμε βάσει της διεύθυνσής μας είναι και το μόνο που πληρεί όλες τις προϋποθέσεις για ένα παιδί με κινητική αναπηρία, δηλαδή, απουσία σκάλας, πρόσβαση στην τουαλέτα με τον περιπατητήρα, μικρή απόσταση από την τάξη ως την τουαλέτα, μεγάλες αίθουσες ώστε να κινείται και να στρίβει ο περιπατητήρας χωρίς να ενοχλεί τους υπόλοιπους μαθητές, μεγάλο προαύλιο που εξασφαλίζει ελεύθερο χώρο για να περάσει ένας περιπατητήρας.

Τα άλλα δύο νηπιαγωγεία της περιοχής μας το ένα έχει σκάλες και το άλλο μακρινή απόσταση για την τουαλέτα μέσω ενός στενού διαδρόμου που δεν επιτρέπει την κίνηση του περιπατητήρα.

Σήμερα μας ενημέρωσαν ότι το παιδί λόγω πολλών αιτήσεων θα μπει στην κλήρωση μαζί με τα άλλα παιδιά γιατί η περίπτωσή του δεν καλύπτεται από το Π.Δ 200 ώστε να εξαιρεθεί απ' την κλήρωση.

Εάν κληρωθεί ένα από τα δίδυμα ΟΚ ο νόμος προβλέπει ότι θα μείνει και το άλλο στο ίδιο σχολείο, αν δεν κληρωθεί κανένα απ' τα δύο, το παιδί με την αναπηρία πού θα πάει; Υπάρχει λέει κενό νόμου και δεν μπορούν να κάνουν τίποτα για μας.

Μου είπαν και το αμίμητο ν' αποτανθώ στο Δήμο για να βάλει ράμπα στη σκάλα (αφού γκρεμίσει και ξαναχτίσει τη μάντρα) ή να φαρδύνει το διάδρομο για την τουαλέτα (αφού γκρεμίσει τον τοίχο και τον ξαναχτίσει). Εδώ κυνηγάω το δήμο από τον Απρίλιο να επιδιορθώσουν την εξωτερική πόρτα και κοντεύει να βγει ο Ιούνιος (άλλη πονεμένη ιστορία).

Επίσης μου είπαν άλλη λύση (το λύση είναι σχήμα λόγου) να ανακαλύψω τους 35 γονείς των 35 υποψήφιων μαθητών και να τους ρωτήσω αν συμφωνούν να εξαιρεθεί ο γιος μου από τη διαδικασία της κλήρωσης. Πώς δεν το είχα σκεφτεί από μόνη μου; Από το νηπιαγωγείο μου είπαν ότι πριν από 2 έτη οι γονείς ενός παιδιού με αυτισμό παρακάλεσαν τους υπόλοιπους γονείς να παρακολουθήσει το παιδί το συγκεκριμένο νηπιαγωγείο εκτός κλήρωσης και δύο από τους υπόλοιπους γονείς απάντησαν ότι αυτό δεν προβλέπεται από το νόμο και ότι αυτοί δεν συμφωνούν.

 Ξέρει κανείς κάποια διάταξη νόμου στην οποία να πατήσω έστω και ερμηνευτικά για να εξαιρεθεί το παιδί απ' την κλήρωση και να είμαι νομότυπη στην εντελώς νομότυπη χώρα μας, με τους εντελώς νομότυπους υπαλλήλους και τους εντελώς νομότυπους γονείς; 

Σημείωση (για γέλια και για κλάματα): Ήμουν 3 ώρες στη διεύθυνση πρωτοβάθμιας για να βγάλω άκρη (που δεν έβγαλα). Μου λέει σε κάποια στιγμή ο Διευθυντής, πήγαινε στον προϊστάμενο να πάρετε τον τάδε στο Υπουργείο να ρωτήσετε. Το λέω στον Προϊστάμενο και μου λέει ''Τι μου το λέει εμένα; Δεν έχω το τηλέφωνο του'' Μετά από αυτήν την απάντηση προΪσταμένου και όλ' αυτά τα παράλογα που συμβαίνουν και την επίκληση του νόμου, όπου μας συμφέρει ή μας βολεύει, και την καταπάτηση του νόμου στην αντίθετη περίπτωση, τη φυγοπονία, την αγένεια, την ανικανότητα εύρεσης λύσεων, την ευθυνοφοβία, την αδιαφορία για το πρόβλημα  και τον πόνο του άλλου και τη μέριμνα για την προσωπική καλοπέραση, το μόνο που έχω να πω είναι ότι για την κατάντια της χώρας μας δεν φταίει κανείς άλλος παρά μόνο εμείς και η ηθική μας κατρακύλα. Ευτυχώς που δεν είναι όλοι έτσι αλλά υπάρχουν και φωτεινά παραδείγματα - κρυμμένα τις περισσότερες φορές- που είναι και αυτά που κρατάνε αυτόν τον τόπο.

Σχόλια

Anna kal, όταν υπάρχουν δίδυμα

Εικόνα Ιωάννα

Νομίζω οτι οταν υπαρχουν δίδυμα υποχρεωτικά πρεπει να μπαίνουν στο ιδιο σχολείο..αλλα εφόσον το τακτοποιήσες  το θέμα νομίζω αστο οπως εχει φέτος...αλλα γενικα ψαξτο ετσι ώστε να είσαι προετοιμασμένη για την επόμενη αντίρρηση τους σε αυτο...γενικα θεωρώ απαράδεκτη αυτη την συμπεριφορα των εκπαιδευτικών ...επιεικώς απαράδεκτη...αντί να γίνονται αρωγοί δημιουργούν  προβλήματα!!! Δεν ξέρω ισως κ εμεις οι γονείς να φταίμε πολλες φορές διότι δεν λειτουργούμε συγκροτημένα λογω άγχους και ανασφάλειας ...σε εμάς π.χ φέτος που ειμαστε πρωτακια βλέπω οτι φοβούνται ποιος δάσκαλος να αναλάβει την τάξη της μικρής διότι θα εχει Παραλληλη στήριξη...δεν μπορω να τους καταλάβω...τι εχουν να βοηθούν αν ειναι συκροτημενοι και σωστοί εκπαιδευτικοι-δάσκαλοι- επαγγελματίες???? ειναι λυπηρό πάντως...δέχομαι οτι το άγνωστο - η άγνοια - φοβίζει...αλλα οκ...δεν ειναι και τόσο τραγικό τελος πάντων???!!! Ίσα ίσα ειναι πρόκληση για έναν δάσκαλο να εχει στην τάξη του ενα παιδι σαν τα δικα μας ...εγω ετσι το βλέπω... 

like0

Φοίτηση στο νηπιαγωγείο

Εικόνα anna kal
Ευτυχώς τα θέματα τακτοποιήθηκαν. Πήγε μέσα στο καλοκαίρι και ο Δήμος (αφού βέβαια τους ενοχλούσαμε συνεχώς) και έφτιαξαν την πόρτα κι όχι μόνο αυτό, έφτιαξαν και ό,τι άλλο είχε χαλάσει τόσα χρόνια και δεν είχαν πάει να το φτιάξουν (υγρασίες στο ταβάνι, προαύλιο κλπ). Μένει τώρα να δούμε πώς θα τα πάει το παιδί (είναι και η πρώτη φορά που βγαίνει από το σπίτι, δεν πήγε ποτέ σε παιδικό σταθμό). Ο ένας μου γιος θα ξεκινήσει συν Θεώ κανονικά και ο άλλος αρχάς Οκτωβρίου, από τότε δηλαδή που μπορεί ο συνοδός. Αυτό μάλλον θα είναι καλό γιατί στις δυόμισυ εβδομάδες που μεσολαβούν θα έχει οργανωθεί λίγο το σχολείο και θα είναι καλύτερα γι'αυτόν. Όσον αφορά τους δασκάλους, σίγουρα στο Δημοτικό είναι πιο δύσκολα απ' το νηπιαγωγείο. Είναι κατανοητό, άνθρωποι χωρίς σχετική εμπειρία καλούνται να διδάξουν παιδιά με αναπηρία χωρίς να ξέρουν πώς. Λογικό είναι να έχουν άγχος. Συνήθως αποφεύγουν την τάξη αν μάθουν ότι σ'αυτήν θα φοιτήσει παιδί με αναπηρία. Υπάρχουν βέβαια και εξαιρέσεις. Πάντως, απ' όσο έχω συζητήσει με γονείς με μεγαλύτερα παιδιά με κινητική αναπηρία, τα πράγματα συνήθως εξελίσσονται καλά, υπό την προϋπόθεση ότι ο εκπαιδευτικός είναι πρόθυμος και έχει αγάπη για τα παιδιά. Εύχομαι καλή σχολική χρονιά, καλή αρχή σε όλους κι όποτε έχουμε χρόνο να γράφουμε δυο γραμμές πώς πάνε τα παιδιά στο σχολείο.
like0

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.