Κλήρωση στο νηπιαγωγείο
Έχω δυο αγοράκια δίδυμα, το ένα με εγκεφαλική παράλυση, τα οποία την επόμενη σχολική χρονιά θα παρακολουθήσουν το νηπιαγωγείο. Το νηπιαγωγείο στο οποίο ανήκουμε βάσει της διεύθυνσής μας είναι και το μόνο που πληρεί όλες τις προϋποθέσεις για ένα παιδί με κινητική αναπηρία, δηλαδή, απουσία σκάλας, πρόσβαση στην τουαλέτα με τον περιπατητήρα, μικρή απόσταση από την τάξη ως την τουαλέτα, μεγάλες αίθουσες ώστε να κινείται και να στρίβει ο περιπατητήρας χωρίς να ενοχλεί τους υπόλοιπους μαθητές, μεγάλο προαύλιο που εξασφαλίζει ελεύθερο χώρο για να περάσει ένας περιπατητήρας.
Τα άλλα δύο νηπιαγωγεία της περιοχής μας το ένα έχει σκάλες και το άλλο μακρινή απόσταση για την τουαλέτα μέσω ενός στενού διαδρόμου που δεν επιτρέπει την κίνηση του περιπατητήρα.
Σήμερα μας ενημέρωσαν ότι το παιδί λόγω πολλών αιτήσεων θα μπει στην κλήρωση μαζί με τα άλλα παιδιά γιατί η περίπτωσή του δεν καλύπτεται από το Π.Δ 200 ώστε να εξαιρεθεί απ' την κλήρωση.
Εάν κληρωθεί ένα από τα δίδυμα ΟΚ ο νόμος προβλέπει ότι θα μείνει και το άλλο στο ίδιο σχολείο, αν δεν κληρωθεί κανένα απ' τα δύο, το παιδί με την αναπηρία πού θα πάει; Υπάρχει λέει κενό νόμου και δεν μπορούν να κάνουν τίποτα για μας.
Μου είπαν και το αμίμητο ν' αποτανθώ στο Δήμο για να βάλει ράμπα στη σκάλα (αφού γκρεμίσει και ξαναχτίσει τη μάντρα) ή να φαρδύνει το διάδρομο για την τουαλέτα (αφού γκρεμίσει τον τοίχο και τον ξαναχτίσει). Εδώ κυνηγάω το δήμο από τον Απρίλιο να επιδιορθώσουν την εξωτερική πόρτα και κοντεύει να βγει ο Ιούνιος (άλλη πονεμένη ιστορία).
Επίσης μου είπαν άλλη λύση (το λύση είναι σχήμα λόγου) να ανακαλύψω τους 35 γονείς των 35 υποψήφιων μαθητών και να τους ρωτήσω αν συμφωνούν να εξαιρεθεί ο γιος μου από τη διαδικασία της κλήρωσης. Πώς δεν το είχα σκεφτεί από μόνη μου; Από το νηπιαγωγείο μου είπαν ότι πριν από 2 έτη οι γονείς ενός παιδιού με αυτισμό παρακάλεσαν τους υπόλοιπους γονείς να παρακολουθήσει το παιδί το συγκεκριμένο νηπιαγωγείο εκτός κλήρωσης και δύο από τους υπόλοιπους γονείς απάντησαν ότι αυτό δεν προβλέπεται από το νόμο και ότι αυτοί δεν συμφωνούν.
Ξέρει κανείς κάποια διάταξη νόμου στην οποία να πατήσω έστω και ερμηνευτικά για να εξαιρεθεί το παιδί απ' την κλήρωση και να είμαι νομότυπη στην εντελώς νομότυπη χώρα μας, με τους εντελώς νομότυπους υπαλλήλους και τους εντελώς νομότυπους γονείς;
Σημείωση (για γέλια και για κλάματα): Ήμουν 3 ώρες στη διεύθυνση πρωτοβάθμιας για να βγάλω άκρη (που δεν έβγαλα). Μου λέει σε κάποια στιγμή ο Διευθυντής, πήγαινε στον προϊστάμενο να πάρετε τον τάδε στο Υπουργείο να ρωτήσετε. Το λέω στον Προϊστάμενο και μου λέει ''Τι μου το λέει εμένα; Δεν έχω το τηλέφωνο του'' Μετά από αυτήν την απάντηση προΪσταμένου και όλ' αυτά τα παράλογα που συμβαίνουν και την επίκληση του νόμου, όπου μας συμφέρει ή μας βολεύει, και την καταπάτηση του νόμου στην αντίθετη περίπτωση, τη φυγοπονία, την αγένεια, την ανικανότητα εύρεσης λύσεων, την ευθυνοφοβία, την αδιαφορία για το πρόβλημα και τον πόνο του άλλου και τη μέριμνα για την προσωπική καλοπέραση, το μόνο που έχω να πω είναι ότι για την κατάντια της χώρας μας δεν φταίει κανείς άλλος παρά μόνο εμείς και η ηθική μας κατρακύλα. Ευτυχώς που δεν είναι όλοι έτσι αλλά υπάρχουν και φωτεινά παραδείγματα - κρυμμένα τις περισσότερες φορές- που είναι και αυτά που κρατάνε αυτόν τον τόπο.
Σχόλια
Anna kal, όταν υπάρχουν δίδυμα
Νομίζω οτι οταν υπαρχουν δίδυμα υποχρεωτικά πρεπει να μπαίνουν στο ιδιο σχολείο..αλλα εφόσον το τακτοποιήσες το θέμα νομίζω αστο οπως εχει φέτος...αλλα γενικα ψαξτο ετσι ώστε να είσαι προετοιμασμένη για την επόμενη αντίρρηση τους σε αυτο...γενικα θεωρώ απαράδεκτη αυτη την συμπεριφορα των εκπαιδευτικών ...επιεικώς απαράδεκτη...αντί να γίνονται αρωγοί δημιουργούν προβλήματα!!! Δεν ξέρω ισως κ εμεις οι γονείς να φταίμε πολλες φορές διότι δεν λειτουργούμε συγκροτημένα λογω άγχους και ανασφάλειας ...σε εμάς π.χ φέτος που ειμαστε πρωτακια βλέπω οτι φοβούνται ποιος δάσκαλος να αναλάβει την τάξη της μικρής διότι θα εχει Παραλληλη στήριξη...δεν μπορω να τους καταλάβω...τι εχουν να βοηθούν αν ειναι συκροτημενοι και σωστοί εκπαιδευτικοι-δάσκαλοι- επαγγελματίες???? ειναι λυπηρό πάντως...δέχομαι οτι το άγνωστο - η άγνοια - φοβίζει...αλλα οκ...δεν ειναι και τόσο τραγικό τελος πάντων???!!! Ίσα ίσα ειναι πρόκληση για έναν δάσκαλο να εχει στην τάξη του ενα παιδι σαν τα δικα μας ...εγω ετσι το βλέπω...
Φοίτηση στο νηπιαγωγείο