Παράλληλη στήριξη, δικαιώματα και υποχρεώσεις του δασκάλου

Εικόνα xeniava

Εχω παράλληλη στήριξη, αλλά θέλω να μάθω τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του δασκάλου που την ασκεί. Με νόμο και εγκύκλιο, όχι απλώς γνώμη ή γνώση εξ ακοής. Ευχαριστώ.

Σχόλια

Παράλληλη στήριξη αυτιστικών μαθητών

Εικόνα Λένα Γκαντιά

Αρ.Πρωτ.66606/Γ6/14-06-2011/ΥΠΔΒΜΘ ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΜΗΜΑ Γ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ - ΜΕΣΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Email: t08dea3@ypepth.gr
Πληροφορίες: Π. Γκίκα
Τηλέφωνο: 210 3442929
Fax: 210 3442182

Θέμα: «Παράλληλη στήριξη αυτιστικών μαθητών»

Σύμφωνα με το άρθρο 7 § 4 εδαφ. γ':

"Η παράλληλη στήριξη των αυτιστικών μαθητών μπορεί να υλοποιείται και από ειδικό βοηθό που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή της Σχολικής μονάδας και του Συλλόγου Διδασκόντων ".

Απαραίτητες προϋποθέσεις για την έγκριση της παράλληλης στήριξης των αυτιστικών μαθητών από ειδικά βοηθό (ιδιώτη) είναι:

1. Γνωμάτευση και πρόταση παροχής παράλληλης στήριξης από το οικείο ΚΕΔΔΥ , δηλαδή το ΚΕΔΔΥ της περιοχής του σχολείου φοίτησης του μαθητή {άρθρο 6 § 1 εδαφ, β' του ν.3699/2008 την παράλληλη στήριξη εισηγείται αποκλειστικά το οικείο ΚΕΔΔΥ).

2. Αίτηση του νονέα ή κηδεμόνα προς τη Διεύθυνση του Σχολείου.

3. Βιογραφικό και Ποινικό Μητρώο του προτεινόμενου από την οικογένεια του μαθητή για την υλοποίηση της ιδιωτικής παράλληλης στήριξης.

4. Σύμφωνη γνώμη του Διευθυντή του Σχολείου φοίτησης και του Συλλόγου Διδασκόντων.

Σύμφωνα με το παραπάνω άρθρο δεν τίθεται προθεσμία για την έγκριση της ιδιωτικής παράλληλης στήριξης και ο Διευθυντής του Σχολείου Θα πρέπει να γνωστοποιεί την ύπαρξη του ιδιώτη ειδικού βοηθού στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης που υπάγεται το σχολείο φοίτησης του μαθητή.

Προσοχή!

Ο ειδικός βοηθός που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή προβλέπεται από το νόμο μόνο για τους αυτιστικούς μαθnτές, δεν προβλέπεται για άλλες περιπτώσεις αναπηρίας και ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών ούτε για τη βοήθεια μαθητών που δεν αυτοεξυπηρετούνται. Για τις περιπτώσεις αυτές στήριξη παρέχεται μόνο από εκπαιδευτικό ή ειδικό βοηθητικό προσωπικό του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις (εγκύκλιος αριθμ. πρωτ. 61660/Γ6/31-05-2011).

Ο Διευθυντής της Δ/νσης Ειδικής Αγωγής
Γεώργιος Αλεβίζος

like0

Παράλληλη στήριξη σε μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται

Εικόνα Λένα Γκαντιά

Αρ.Πρωτ.61660/Γ6/31-05-2011/ΥΠΔΒΜΘ ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ & ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΜΗΜΑ Γ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ- ΜΕΣΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Email: t08dea3@ypepth.gr
Πληροφορίες: Π. Γκίκα
Τηλέφωνο: 210 344-2929
Fax: 210 344-2182

Θέμα: "Ενημέρωση νια την παράλληλη στήριξη και την στήριξη μαθητών που δεν αυτοεξυπηρετούνται"

Α. Παράλληλη στήριξη με εκπαιδευτικό Για τις παράλληλες στηρίξεις της επόμενης σχολιχής χρονιάς 2011-2012 και σε εφαρμογή του νόμου 3699/2008 (ΦΕΚ 199Α) ισχύουν τα εξής:

  • Η αίτηση για έγκριση και παροχή παράλληλης στήριξης υποβάλλεται στο σχολείο φοίτησης του μαθητή από το γονέα ή κηδεμόνα του το διάστημα από την ημερομηνία εγγραφής στο σχολείο μέχρι την 20η Οκτωβρίου 2011.
  • Mε την αίτηση του για παροχή παράλληλης στήριξης ο γονέας συνυποβάλλει γνωμάτευση του οικείου ΚΕΔΔΥ (οικείο ΚΕΔΔΥ εννοείται το ΚΕΔΔΥ της περιοχής του σχολείου φοίτησης). Αρμόδιο όργανο για τήν εισήγηση παράλληλης στήριξης είναι αποκλειστικά το ΚΕΔΔΥ. Στη γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ θα πρέπει να αναφέρονται και οι ώρες της παράλληλης στήριξης καθώς και αν αυτή θα γίνεται σε μόνιμη βάση.
  • Σε περίπτωση που στο σχολείο λειτουργεί τμήμα ένταξης η γνωμάτευση του ΚΕΔΔΥ θα πρέπει να περιλαμβάνει ειδικότερη αιτιολογία, δηλαδή να εξειδικεύει τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητή καθώς και τους λόγους για τους οποίους δεν αρκεί η ένταξη του μαθητή στο τμήμα ένταξης.
  • Η Διεύθυνση του σχολείου διαβιβάζει (μέσω της αντίστοιχης Διεύθυνσης Εκπ/σης} τις υποβληθείσες αιτήσεις μαζί με βεβαίωση εγγραφής ή φοίτησης κάθε μαθητή στο συγκεκριμένο σχολείο στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, τμήμα Γ (Ανδρέα Παπανδρέου 37, Τ.Κ. 15180, Μαρούσι).

Προσοχή!

Στη βεβαίωση φοίτησης να αναγράφεται η τάξη στην οποία θα φοιτήσει το παιδί το Σεπτέμβριο του 2011.

  • Εκπρόθεσμες αιτήσεις δεν θα γίνονται δεκτές (εμπρόθεσμες είναι οι αιτήσεις που έχουν στο διαβιβαστικό της Διεύθυνσης, στη βεβαίωση φοίτησης και στην αίτηση του γονέα, ημερομηνία μέχρι την 20η Οκτωβρίου 2011).
  • Η παράλληλη στήριξη των μαθητών παρέχεται μόνο από εκπαιδευτικό του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
  • Η πράξη έγκρισης παράλληλης στήριξης ισχύει για ένα σχολικό έτος και ο γονέας ή κηδεμόνας θα πρέπει να κάνει εκ νέου αίτηση σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται παραπάνω. Κατ' εξαίρεση για τους μαθητές με αυτισμό για τους οποίους έχει εγκριθεί από τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων η παροχή παράλληλης στήριξης για το έτος 2010-2011 (άρθρο 7 § 4 παρ.γ του νόμου 3699/2008) και εφόσον συναινεί ο γονέας ή κηδεμόνας του μαθητή δεν απαιτείται η υποβολή νέων δικαιολογητικών και η παράλληλη στήριξη συνεχίζεται και για τη σχολική χρονιά 2011-2012. Οι Διευθυντές των σχολείων στα οποία φοιτούν μαθητές με εγκεκριμένη παράλληλη στήριξη λόγω αυτισμού θα πρέπει αμέσως μετά την εγγραφή του παιδιού στη επόμενη τάξη να καλέσουν τους γονείς να δηλώσουν εγγράφως αν επιθυμούν τη συνέχιση ή την διακοπή της παράλληλης στήριξης. Τις δηλώσεις αυτές οι Διευθυντές τις αποστέλλουν στην αρμόδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Οι Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης οφείλουν να στείλουν στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής τα στοιχεία των μαθητών για τους οποίους ανανεώνεται η παράλληλη στήριξη το αργότερο μέχρι 30 Ιουνίου 2011. Στα στοιχεία αυτά θα πρέπει να αναφέρεται απαραίτητα η τάξη που θα φοιτήσει το παιδί το Σεπτέμβριο του 2011 {ιδιαίτερη προσοχή για τα νήπια που εγγράφονται στο Δημοτικό, για τους μαθητές που αποφοιτούν από το Δημοτικό και εγγράφονται στη Α' Γυμνασίου, για τους μαθητές που αποφοιτούν από το Γυμνάσιο και εγγράφονται στην Α' Λυκείου καθώς και για αυτούς που αλλάζουν περιοχή φοίτησης).

Προσοχή!

Ό,τι ισχύει για τις εγκεκριμένες παράλληλες στηρίξεις λόγω αυτισμού θα ισχύσει και για τις παράλληλες στηρίξεις που έχουν εγκριθεί για μαθητές με προβλήματα όρασης καθώς και σε εκείνες που έχουν εγκριθεί για μαθητές με προβλήματα ακοής. Οι στηρίξεις αυτές ανανεώνονται εφόσον συναινεί εγγράφως ο γονέας ή κηδεμόνας του μαθητή. Οι έγγραφες δηλώσεις συνκεντρώνονται με τον ίδιο τρόπο που συγκεντρώνονται και οι δηλώσεις για τους αυτιστικούς μαθητές και τα στοιχεία αποστέλλονται στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής της Κ.Υ. το αργότερο μέχρι και την 30° Ιουνίου (προσοχή και εδώ στην τάξη φοίτησης). Β. Στήριξη σε μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται Για τους μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται οι διατάξεις του άρθρου 6§2 του ν.3699/2008 προβλέπουν τη στήριξη από ειδικό βοηθητικό προσωπικό (Ε.Β.Π.).

Η αίτηση για έγκριση και παροχή στήριξης από Ε.Β.Π. σε μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται υποβάλλεται στο σχολείο φοίτησης του μαθητή από τον γονέα ή κηδεμόνα του το διάστημα από την ημερομηνία εγγραφής έως και την 31η Ιουλίου 2011, εκτός αν η ανάγκη για στήριξη από Ε.Β.Π. προκύψει μετά την ανωτέρω προθεσμία. Με την αίτηση του για παροχή στήριξης από Ε.Β.Π., ο γονέας συνυποβάλλει γνωμάτευση από το οικείο ΚΕΔΔΥ. ή από πιστοποιημένο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο ή από δημόσια υγειονομική επιτροπή.

Οι ανωτέρω αιτήσεις καθώς και βεβαιώσεις εγγραφής ή φοίτησης, διαβιβάζονται από τη Δ/νση του σχολείου στη Δ/νση Ειδικής Αγωγής του ΥΠ.Ε.Π.Θ. μέσω της αντίστοιχης Περιφερειακής Δ/νσης αμέσως μετά την υποβολή της αίτησης. Η στήριξη των μαθητών που δεν αυτοεξυπηρετούνται παρέχεται μόνο από ειδικό βοηθητικό προσωπικό που προσλαμβάνεται από το ΥΠ.Ε.Π.Θ., σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Δεν δύναται να εγκριθεί για τον ίδιο μαθητή ταυτόχρονα η παροχή παράλληλης στήριξης από εκπαιδευτικούς και στήριξης Ε.Β.Π.

Σε περίπτωση που στο ίδιο σχολείο εγκριθεί στήριξη με ειδικό βοηθητικό προσωπικό για δύο μαθητές τότε το ΚΕΔΔΥ με εισήγηση του θα μπορεί να προβλέπει την κάλυψη των αναγκών των μαθητών αυτών από έναν ειδικό Βοηθό. Με απόφαση του ΥΠ.Ε.Π.Θ. εγκρίνεται η παροχή παράλληλης στήριξης σε μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται για μια σχολική χρονιά. Σύμφωνα με την εγκύκλιο αρ.102224/Γ6/25-08.2009 οι πιστώσεις για την κάλυψη λειτουργικών κενών σε προσωπικό (εκπαιδευτικούς, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.) στην Ειδική Αγωγή θα διατίθενται κατά προτεραιότητα ως εξής: 1) ΣΜΕΑΕ 2) Τμήμα ένταξης και 3) Παροχή παράλληλης στήριξης και στήριξης από Ε.Β.Π.

Ο Διευθυντής της Δ/νσης Ειδικής Αγωγής
Γεώργιος Αλεβίζος

like0

Καθήκοντα εκπαιδευτικού Παράλληλης Στήριξης

Εικόνα D.Mariliza

Το ΦΕΚ 449 /3-4-2007 προβλέπει ότι οι Εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης:

1. Ενημερώνονται από το διευθυντή του σχολείου σχετικά με τις ανάγκες του μαθητή, για τον οποίο έχει εγκριθεί παράλληλη στήριξη ύστερα από σχετική πρόταση του ΚΔΑΥ ή των πιστοποιημένων ιατροπαιδαγωγικών υπηρεσιών και εισήγηση του σχολικού συμβούλου ειδικής αγωγής.

2. Αξιολογούν τις εκπαιδευτικές δυνατότητες τουμαθητή και συντάσσουν εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα σε συνεργασία με το ΚΔΑΥ και το σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής. Για την υλοποίηση του συνεργάζονται με το διευθυντή, τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς του τμήματος και τους άλλους εκπαιδευτικούς τουσχολείου για την ενιαία αντιμετώπιση των προβλημάτωντου συγκεκριμένου μαθητή.

3. Υλοποιούν το εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα μέσα και έξω από την τάξη και είναι συνολικά υπεύθυνοι για όλες τις δραστηριότητες της σχολικήςζωής (διαλείμματα, επισκέψεις, εκδηλώσεις κ.λπ.) στις οποίες συμμετέχει ο μαθητής.

4. Συνεργάζονται με το σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής και τα ΚΔΑΥ στις περιπτώσεις μαθητών που παρουσιάζουν ιδιαίτερη δυσκολία και προβλήματα.

5. Συντάσσουν ατομικό εκπαιδευτικό και εβδομαδιαίο πρόγραμμα υποστηρικτικών δραστηριοτήτων του μαθητή και το υποβάλλουν σε τρία αντίτυπα, στο σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγής, ο οποίος και παρακολουθείτην εφαρμογή του.6. Προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε μαθητές συστεγαζόμενου ή όμορου σχολείου που χρειάζονται παράλληλη στήριξη ύστερα από εισήγηση του σχολικού συμβούλου ειδικής αγωγής και του Διευθυντή Εκπαίδευσης.

7. Καταρτίζουν το πρόγραμμα παράλληλης στήριξηςσε συνεργασία με το σχολικό σύμβουλο ειδικής αγωγήςκαι το ΚΔΑΥ, με κριτήρια τις εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητή και τις δυνατότητες ένταξης στην τάξη του.

Υποχρεώσεις οι οποίες χαρακτηρίζουν τη συνεκπαίδευση / παράλληλη στήριξη 

Προσέλευση και συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς στις σχολικές κοινότητες γενικής εκπαίδευσης

  • Στις σχολικές κοινότητες προσερχόμαστε εγκαίρως (τουλάχιστον 10’ πριν τη συγκέντρωση των μαθητών στο προαύλιο (08.10) και την είσοδό τους στην τάξη). Κατά το α΄ στάδιο της ειδίκευσής μας, πριν τη συστηματική εκπαίδευσή μας, παραμένουμε διακριτικοί κατά το χειρισμό των περιστατικών συνεκπαίδευσης/παράλληλης στήριξης που θα μας αναθέσουν.
  • Παρέχουμε τις υπηρεσίες μας στο μαθητή-στόχο χωρίς να τον διαφοροποιούμε ορατά από τους μαθητές της τάξης. Όταν οι συνθήκες της διεργασίας διδασκαλίας μάθησης μας το επιτρέπουν μετακινούμαστε για να στηρίξουμε και άλλους μαθητές της τάξης. Η επιλογή των μαθητών που έχουν ανάγκη στήριξης πραγματοποιείται κατόπιν συνεργασίας με τον εκπαιδευτικό της τάξης και το διευθυντή της σχολικής μονάδας.
  • Αν ο εκπαιδευτικός της τάξης ή το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (στις περιπτώσεις που υπάρχει διαθέσιμο) μάς καλέσουν να βοηθήσουμε στη διεργασία διδασκαλίας - μάθησης ή έχουμε συμφωνήσει μαζί τους εκ των προτέρων κάποια εμπλοκή στην όλη διεργασία διδασκαλίας – μάθησης προχωρούμε μόνο στην υλοποίηση όσων έχουμε προγραμματίσει και πάντα σε ισότιμη συνεργασία μαζί τους.
  • Γενικότερα, κατά την πρώτη παρουσία μας στην τάξη, ιδιαίτερα την πρώτη εβδομάδα παρουσίας μας στη σχολική μονάδα αποφεύγουμε τις μη προγραμματισμένες ή απρόσκλητες εμπλοκές στη διεργασία διδασκαλίας – μάθησης της τάξης και περιοριζόμαστε στα τυπικά μας καθήκοντα. Στα διαλείμματα αποχωρούμε από την τάξη μετά την έξοδο των μαθητών.
  • Φροντίζουμε να έχουμε υπό την επίβλεψή μας και στη διάρκεια του διαλείμματος τους μαθητές της συνεκπαίδευσης/παράλληλης στήριξης, αλλά συνεργαζόμαστε με το προσωπικό και για να στηρίξουμε και τους άλλους μαθητές με αναπηρία και/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες της τάξης στην οποία έχουμε τοποθετηθεί. Με τους εκπαιδευτικούς μπορούμε να συνεργαζόμαστε κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και αυτό μπορεί να συμβαίνει μόνο εφόσον έχουμε εξασφαλίσει εποπτεία των μαθητών ευθύνης μας.
  • Φροντίζουμε να είμαστε διακριτικοί κατά τις συνεργασίες μας με τους εκπαιδευτικούς της τάξης και του σχολείου γενικότερα. Δεν ξεχνάμε ότι πριν την προσέλευσή μας στη σχολική τάξη εκείνοι είχαν κάτω από την αποκλειστική τους ευθύνη και την εκπαίδευση του ενός ή των ελάχιστων μαθητών, τους οποίους εμείς πλέον υποστηρίζουμε.
  • Στις περιπτώσεις που επιδεικνύουν διάθεση να μας ενημερώσουν, να μας συμπαρασταθούν και να μας κατευθύνουν, ζητούμε διακριτικά διευκρινήσεις, πρόσθετα στοιχεία και πληροφορίες. Εφόσον διακρίνουμε διάθεση για περαιτέρω βοήθεια, ανταλλάσσουμε τηλέφωνα ή διευθύνσεις ηλεκτρονικής αλληλογραφίας.
  • Η συνεργασία με το προσωπικό του σχολείου ενδυναμώνει την προσωπική μας προσφορά και δημιουργεί συνθήκες για βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου. Ορισμένοι εκπαιδευτικοί θα εκδηλώσουν διάθεση να επικοινωνήσουν μαζί μας και να μας μεταδώσουν την εμπειρογνωμοσύνη τους ή θα ζητήσουν τη γνώμη μας για όσα συμβαίνουν στη σχολική κοινότητα, όπως εμείς ως εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί (στις περιπτώσεις που πράγματι διαθέτουμε εξειδίκευση) τα εκλαμβάνουμε. Στις ως άνω περιπτώσεις, είμαστε πάντα διακριτικοί.
  • Δεν σχολιάζουμε πρόσωπα και ιδιαίτερα μαθητές. Μιλάμε πάντα για καταστάσεις και συμβάντα. Τα σχόλιά μας, σε κάθε περίπτωση, προκύπτουν από συστηματική άμεση παρατήρηση, την οποία έχουμε καταχωρήσει στα ειδικά έντυπα άμεσης παρατήρησης και στο ημερολόγιο αναστοχασμού και έχουμε φροντίσει ώστε να τα ενισχύουμε με σχόλια και πληροφορίες από άλλες πηγές (τριγωνοποίηση στοιχείων), όπως συνηθίζεται στην ποιοτική έρευνα (Cohen & Manion, 1997: 321-346).
  • Τα στοιχεία μπορεί να προέρχονται από τον εκπαιδευτικό της τάξης, από άλλο ειδικευόμενο εκπαιδευτικό ή από το διευθυντή του σχολείου, οι οποίοι έχουν υπηρεσιακή σχέση με τον/τους μαθητή/-ες με ε.ε.α. ή από άλλο μέλος του εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου όπου φοιτά ο μαθητής με ε.ε.α. ή τη σχολική μονάδα που φοιτούσε το προηγούμενο (ή τα προηγούμενα) σχολικά έτη.
  • Τα κάθε είδους στοιχεία προστατεύονται αυστηρά από το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων, όπως ο νόμος ορίζει. Αν κατά τη διάρκεια της ειδίκευσής μας το σχολείο βρίσκεται σε διαδικασία προετοιμασία της συγκεκριμένης εκδήλωσης, συμμετέχουμε ενεργητικά, αλλά διακριτικά σ’ αυτήν. Η προετοιμασία των εκδηλώσεων αξιολογείται εμφατικά και εντάσσεται, στις περισσότερες περιπτώσεις, ανάμεσα στα πιο σημαντικά παιδαγωγικά δρώμενα και μπορεί να μας εξασφαλίσει πληροφορίες και υλικό προς επεξεργασία περισσότερο από ένα ‘τυπικό’ μάθημα στην τάξη. Φροντίζουμε στη διάρκεια αυτών των προκαταρκτικών σταδίων να παρατηρούμε και να καταγράφουμε συμπεριφορές και συμβάντα.
  • Σε ορισμένες περιπτώσεις σημαντικές πληροφορίες μπορούμε να συλλέξουμε από τους υπεύθυνους του ΚΕ.Δ.Δ.Υ. (όσους έχουν εμπλακεί στη διαδικασία αξιολογητικής διάγνωσης του μαθητή).

Αποχώρηση από την τάξη και τη σχολική μονάδα

  • Κατά την αποχώρησή μας με τη λήξη του ωραρίου (ή σε άλλες έκτακτες περιπτώσεις που θα προκύψουν) από την τάξη ή τη σχολική μονάδα φροντίζουμε να ενημερώνουμε τους μαθητές της τάξης και ιδιαίτερα του μαθητές ευθύνης μας. Είναι απογοητευτικό για τους μαθητές μας να μας αναζητούν και να μην μπορούν να μας βρουν ή να μη γνωρίζουν τι μας έχει συμβεί! Απαραιτήτως πριν την οριστική αποχώρησή μας από τη σχολική μονάδα (αυτό συνήθως συμβαίνει στο τέλος του σχολικού έτους) ενημερώνουμε τους μαθητές και το προσωπικό ότι η περίοδος της ειδίκευσής μας και της διδακτικής μας προσφοράς έχει ολοκληρωθεί και αφού τους ευχαριστήσουμε δηλώνουμε πιθανή διαθεσιμότητά μας (αν και εφόσον το επιθυμούμε) για επίσκεψη στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα στο μέλλον, σε σχολικές γιορτές ή άλλες εκδηλώσεις και καταθέτουμε στο διευθυντή του σχολείου στοιχεία, ώστε να είναι εφικτή η εντόπιση και η ειδοποίησή μας. Αν επιθυμούμε να συνεχίσουμε την επαφή μας με τη σχολικήκοινότητα και να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας ως εθελοντές, θα πρέπει να έλθουμε απαραιτήτως σε συνεννόηση με το διευθυντή του σχολείου, ο οποίος θα ενημερώσει το σχολικό σύμβουλο της περιοχής, καθώς και το διοικητικό προϊστάμενο. Ελπίζω να φανούν χρήσιμα!

Το παραπάνω δόθηκε ως υλικό στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ για την Παράλληλη Στήριξη και συντάκτης της ενότητας αυτής είναι ο κύριος Χαρούπιας (Παιδαγωγός- Σχολικός Σύμβουλος Ειδικής Αγωγής κλπ). 

Καλή συνέχεια.
Φιλικά, dmariliza

like0

Σας ευχαριστώ πολύ για τις διευκρινίσεις

Εικόνα xeniava
σας ευχαριστώ πολύ για τις διευκρινίσεις. Θα ήθελα να ρωτήσω αν αυτές οι οδηγίες που δόθηκαν την τελευταία χρονιά στο ΕΣΠΑ υπάρχουν και κάπου επίσημα. Προς το παρόν βρήκα μόνο ενα καθηκοντολόγιο του 2007. Αυτό που ενδιαφέρει κυρίως είναι το διάλειμμα, αν δηλαδη ο εκπαιδευτικός μπορεί να συνοδεύει το παιδί στο διάλειμμα, και να κάνει το δικό του φυσικά διάλειμμα κατά την ώρα της διδασκαλίας. Επίσης αν ειναι υποχρεωτικό η παράλληλη στήριξη να κάνει εφημερία. Στο δικό μας σχολείο πέρσι η παράλληλη στήριξη είχε εφημερία κάθε Τρίτη και το παιδί ηταν μόνο στα διαλείμματα. Φυσικά ακολουθούσε εντολές. Επίσης αν υπάρχει ευελιξία στο ωράριο. Δηλαδή σε σχολείο με υποχρεωτικό ωράριο 8-2, αν μπορεί να έρχεται 10-2, αντί για 8-12. Ευχαριστώ και συγγνώμη αν σας κούρασα, αλλά αυτή η σχολική χρονιά πρέπει να μας βρεί καλύτερα οπλισμένους
like2

Xeniava, σχετικά με το ωράριο κάθε εκπαιδευτικού

Εικόνα D.Mariliza
Tο ωράριο κάθε εκπαιδευτικού που προσλαμβάνεται μέσω ΕΣΠΑ είναι συγκεκριμένο και πέρσι ήταν 24 ώρες την εβδομάδα. Από το γαρφείο της πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης θα μάθεις όταν με το καλό έρθει ο εκπαιδευτικός σας εάν είναι αποκλειστικά για το δικό σας παιδί ή μοιράζεται το ωράριο του σε 2 σχολεία. Γιατί μπορεί π.χ. να κάνει 2 ώρες παράλληλη στήριξη σε αλλο παιδί και σε άλλο σχολείο και να ερχεται να ολοκληρώσει το ωράριό του στο δικό σας σχολείο. Εάν όμως είναι αποκλειστικά για το δικό σου παιδί τότε δεν υπάρχει ευελιξία αλλά υποχρεωτικότητα: να είναι εκεί όσες ώρες προβλέπεται από το καθεστώς της πρόσληψης του. (ΠΔ 201/1998, άρθρο 13, ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ 2) εδάφιο γ: Σε εξαιρετικές περιπτώσεις με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, μπορεί να απαλλαγεί εκπ/κός από την εφημερία, όταν διαπιστώνεται ότι ειδικός λόγος δεν του επιτρέπει να εκτελεί τα ειδικά αυτά καθήκοντα. Και πείτε μου, υπάρχει ειδικότερος λόγος απαλλαγής από την εφημερία όταν πρέπει να επιτηρείς συγκεκριμένο μαθητή με δυσκολίες; Όταν πρέπει να τον παροτρύνεις, να τον καθοδηγείς, να τον βοηθάς να εκτονωθεί κλπ; Για όλα όσα σας προβληματίζουν κάντε σύμμαχους σας, το Διευθυντή και το προσωπικό του σχολείου, το Σχολικό Σύμβουλο, το ΚΕΔΔΥ και την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Ρωτήστε και ενοχλήστε τους μέχρι να λάβετε μία απάντηση.
like0

Χίλια ευχαριστώ για τη βοήθεια

Εικόνα xeniava
χίλια ευχαριστώ για τη βοήθεια. φυσικά η παραλληλη στηριξη ήταν αποκλειστικά δικιά μας. τωρα αυτα που λετε για συμμαχους, τα αφηνω ασχολιαστα. ισως καποια στιγμη σας τα πω απο κοντά, χιλια ευχαρισ΄τω και πάλι
like0

Τρόπος πληρωμής του Ειδικού Βοηθού

Εικόνα Anastasia Kap.
Στην περίπτωση της παράλληλης στήριξης των αυτιστικών μαθητών από ειδικό βοηθό που εισηγείται και διαθέτει η οικογένεια του μαθητή, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Διευθυντή της Σχολικής μονάδας και του Συλλόγου Διδασκόντων και εφόσον συντρέχουν όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την έγκριση της παράλληλης στήριξης από ειδικά βοηθό (ιδιώτη), ποιος είναι ο τρόπος πληρωμής του και το ποσό??? Χρειάζεται κάποιο διάστημα για να αρχίσει η πληρωμή του???
like0

Τρόπος πληρωμής του συνοδού

Εικόνα Ελένη
Υποψιάζομαι ότι δεν κατάλαβα το ερώτημα. Αλλά αν ρωτάτε αυτό που κατάλαβα, σε αυτήν την περίπτωση μιλάμε για ιδιωτική παράλληλη στήριξη. Το συνοδό τον πληρώνει η οικογένεια. Ο τρόπος πληρωμής εξαρτάται από τη συμφωνία που θα κάνετε εσείς με το συνοδό. Εμείς πληρώνουμε στο τέλος του μήνα και η αμοιβή της συνοδού είναι με τη μέρα. Άλλοι πληρώνουν ένα συγκεκριμένο ποσό το μήνα ανεξαρτήτως από τις ημέρες που το παιδί θα πάει σχολείο (δηλ. πληρώνουν και τις ασθένειες και τις απεργίες).
like1

Αμοιβή παράλληλη στήριξης

Εικόνα Petros D

Καλησπερα σας. Απο αυτά που γνωρίζετε ποιες ειναι συνήθως οι αμοιβές είτε ανα ώρα είτε μηνιαίως;

like0

Ενδιαφέρομαι κι εγώ για την αμοιβή της παράλληλης στήριξης

Εικόνα Αλεξάνδρα

Βεβαια υποψιαζομαι πως η απαντηση θα ειναι πως θα πρεπει αν γινει συνεννοηση γονιου-εκπαιδευτικου και οσα συμφωνησουν και με οποιο τροπο τα συμφωνησουν αλλα θα εκτιμουσα να μπορουσε καποιος να μας πει τι δινει ενδεικτικα για να εχουμε μια εικονα και να ξερουμε και αν μας ζητανε πολλα η λιγα..

ευχαριστω

like0

Πληρωμή για παράλληλη στήριξη

Εικόνα Ελένη

Επειδή στην αρχή της φετινής χρονιάς είχα ψάξει για συνοδό του παιδιού, χωρίς τελικά να χρειαστεί να προσλάβουμε κάποιον, μπορώ να σας πω για τα ποσά που μου ζήτησαν. Ζητούσα συνοδό για ωράριο 10-2, 5 μέρες την εβδομάδα, και τα χρήματα που μου ζητούσαν (άνθρωποι με πτυχία και ειδίκευση εννοείται) ήταν γύρω στα 400 ευρώ το μήνα, με αποδείξεις που να περνάνε στο ΙΚΑ. Βέβαια κάποια (που ήταν και γνωστή μας, τρομάρα της) μου ζήτησε και 800 επειδή προφανώς τόσα της έλειπαν.

like1

Ευχαριστώ για την απάντηση

Εικόνα Αλεξάνδρα

Μια χαρά μου ακούγονται τα 400 ευρώ. Θα δω τι θα κάνω.

like0

Αμοιβή Παράλληλης Στήριξης

Εικόνα lambrou_554

Για 5ωρο-6ωρο 500 ευρώ, πολύ συνηθισμένο τίμημα.

like0

Πόσο αμοίβεται την ημέρα;

Εικόνα Petros D

Αγαπητή κα,

πόσο αμοίβεται η κυρία την ημέρα;

Να είστε καλά.

like0

Μοριοδότηση και ασφάλιση

Εικόνα ΜΑΡΙΑ ΦΑΜΕΛΗ

Καλησπέρα μια ερωτηση.. γνωρίζεται μήπως αν η ιδιωτική παράλληλη στήριξη μοριοδοτείται με κάποιον τρόπο? Και αν μπορεί με κάποιον τρόπο να παρέχεται ασφάλιση στον εκπαιδευτικό??Ευχαριστώ

like0

Η ιδιωτική παράλληλη στήριξη μοριοδοτείται;

Εικόνα PK

Γνωριζει καποιος εαν η ιδιωτικη παραλληλη στηριξη μοριοδοτειται;

like0

Δυο ημέρες μάθημα κάνει η παράλληλη στήριξη

Εικόνα Σάββας Μαστρονικόλας

Καλησπέρα σας,

Την προηγούμενη Παρασκευή στο σχολείο του γιου μου (δημοτικό) ήρθε παράλληλη στίρηξη η οποία είναι και για άλλα 2 παιδάκια (το 1 στην τάξη του και το άλλο σε άλλη τάξη). Το πρόβλημα, το οποίο πέρσι το μάθαμε αφότου τελέιωσε η σχολική χρονιά είναι ότι η κανονική δασκάλα του γιου μου ασχολείται με τις εκδηλώσεις του σχολείου και δυστυχώς τον περισσότερο χρόνο μάθημα κάνει η παράλληλη. Αυτό ξεκίνησε και φέτος εδώ και δυο ημέρες μάθημα κάνει η παράλληλη στήριξη και επαναλαμβάνω ότι στην τάξη του γιου μου είναι δυο παιδιά που θα έπρεπε να στηρίζει. Μπορεί κάποιος να μου απαντήσει αν αυτό είναι νόμμιμο και πως μπορώ να κινηθώ γιατί όπως καταλαβαίνετε αυτό γίνετε και με τις ευλογίες του Δ/ντη του σχολείου.

Ευχαριστώ

like2

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.