Μια αρχή και δύσκολη πολύ

Εικόνα Allou
Κι εμείς εδώ... μετά απο αρκετό καιρό που διαβάζω ανελλιπώς ήρθα η ώρα να πω κι εγω (τον πόνο μου) λέμε τώρα. Ο γλυκός μας ο πρωτότοκος 3 χρ.και 4μην. έχει θεματάκια με τον λόγο του. Για καιρό έβλεπα οτι δεν μιλάει αλλά και δεν κάνει προσπάθειες, απομονώνεται λέγαμε και κυρίως λέγανε μικρός ειναι, θα τα πει όλα μαζί κλπ... Ξέρετε τα γνωστά, λοιπόν δεν τα ειπε όλα μαζί, ακόμα και τώρα προσπαθεί, έχει θέματα άρθρωσης, κάνει λογοθεραπεία εδω και 2,5 μήνες, μας μίλησαν για λεκτική δυσπραξία... απο οτι έχω διαβάσει μου ακούγεται αρκετά σοβαρό. Κάτι που δεν ξεπερνιέται, απλά βελτιώνεται. Έχουμε κάνει 2 επισκέψεις σε αναπτυξιολόγο όπου μας μίλησε για ανωριμότητα λόγου αλλά και γραφοκινητική καθυστέρηση. Μας φόβισε οτι ισως δεν μπορέσει να παρακολουθήσει το προνήπιο και να δούμε πως θα πάει. Σύστησε επίσκεψη σε νευρολόγο για να αποκλείσουμε καθε ενδεχόμενο. Ακόμα δεν έχουμε πάει...Οι γύρω μου μου λένε οτι ειναι μια χαρά και να μην τον πηγαίνω σε γιατρούς, οτι τώρα όλα αυτά ειναι και λίγο μόδα-ξέρετε κάθε παιδί και μια διαταραχή. Εγω ειμαι κάπου ανάμεσα, αναγνωρίζω οτι στον λόγο ειναι πίσω αλλά απο την άλλη δεν ξέρω αν πρέπει να μπει και στην περιπέτεια της εργοθεραπείας επειδή δεν μπορεί ας πούμε να χρησιμοποιήσει τριποδική λαβή οταν γραφει ή δεν κρατάει το ψαλίδι σταθερά... Ο μικρός μου πηγαίνει στον παιδικό,του αρέσει πολύ,έχει κάνει μεγάλη πρόοδο στην ομιλία και απο ο,τι μου λένε συμμετέχει σε όλα, ζωγραφιές, παζλ (τα αγαπημένα του, κανει με 50/60 κομμάτια), τραγούδια κλπ. Χρησιμοποιεί ψαλίδι, αν και οχι με ακρίβεια, τρώει μόνος του, ντυνεται και ξεντύνεται μόνος του, το πρόβλημα ειναι οτι ακόμη δεν εχει ξεκαθαρίσει με ποιο χέρι γράφει, χρησιμοποιεί και τα 2 και γενικώς ειναι όντως λιγο αδυναμος στην γραφή. Το θέμα ειναι οτι εμείς ως γονείς έχουμε μπει κάπως ανάποδα μέσα σε όλο αυτό. Δεν ειχα σκεφτεί ποτέ οτι ίσως το παιδί μου αντιμετωπίσει κάποιο τέτοιο πρόβλημα, τώρα παλεύουμε να το αποδεχτούμε και κυρίως κάνουμε τα πάντα για να τον βοηθήσουμε. Στο μυαλό μου όλα μπερδεύονται, ξέρω οτι τα παιδιά με διαταραχές στον λόγο αντιμετωπίζουν αργότερα μαθησιακές δυσκολίες σε μεγάλο ποσοστό και κάτι τέτοιο μου ειναι πολύ δυσβάσταχτο... προέρχομαι απο μια οικογένεια που δίνει μεγάλη σημασια στην μόρφωση, εγω και η αδερφή πάντα πολύ καλές μαθήτριες, πανεπιστήμιο,γλώσσες, όλα αυτά ξέρετε. Αισθάνομαι οτι κάπου έχω αποτύχει. Θέλω πολύ να πιστέψω οτι σε μερικά χρόνια όλα αυτά θα μου φαίνονται μακρινός εφιάλτης και θα γελάω που ειχα ανησυχήσει τόσο πολύ για το μέλλον του και το γλυκό μου το παιδάκι θα τα καταφέρει σε ο,τι θελήσει. Αλήθεια πόσοι απο εσάς μετά απο χρόνια ειδαν οτι τελικά δεν ήταν και τόσο τραγικά τα πράγματα όσο νόμιζαν και τελικά τα παιδιά τους τους διέψευσαν θετικά? Θα επανέλθω

Σχόλια

Μεγάλες απαιτήσεις απο μικρά παιδιά

Εικόνα zwh30
Ποιός είναι αυτός που λέει πως ένα παιδί ούτε καν 3 1/2 ετών πρέπει να μπορεί να κρατήσει καλά το μολύβι; Ποιός είναι αυτός που λέει πως πρέπει να μπορεί να ζωγραφίζει τέλεια μέσα σε πλάισιο, να μιλάει άπταιστα την μητρική του γλώσσα να κρατάει τέλεια το ψαλίδι και να μπορεί να κόψει συγκεκριμένες επιφάνειες. Και ποιός μπορεί να προδιαγράψει οτι το παιδί θα έχει μαθησιακές δυσκολίες και θα χάσει κάποιες σχολικές τάξεις;(γνωστός μου μίλησε στα 6 και είναι τώρα δικηγόρος παρ' αρείω πάγω). Με μία γρήγορη ματιά στο δίκτυο θα δείς οτι όλα αυτά τα κατακτούν τα παιδιά κοντά στο νηπιαγωγείο. Αυτός είναι και ο ρόλος του νηπιαγωγείου να μαθαίνει καινούργιες δεξιότητες στα παιδιά και να τα προετοιμάζει για το δημοτικό. Απο πότε τα παιδιά ηλικίας 3 ετών πρέπει να τα κατέχουν όλα αυτά;. Όλα τα παιδια είναι ξεχωριστά!! Άλλα κατακτούν γρηγορότερα τα στάδια ανάπτυξης και άλλα ποιό αργά. Η Δυσπραξία αναφέρεται ως πάθηση του κεντρικού νευρικού συστήματος που επηρεάζει την ικανότητα του παιδιού να βάζει στη σειρά και να παράγει ήχους, συλλαβές και λέξεις. Συνήθως το παιδί φαίνεται στην όψη του να ζορίζεται να προφέρει κάποιους ήχους και κάνει γκριμάτσες που υποδηλώνουν την ανωριμότητα και κάποιων μυών του στόματος. Για να γίνει διάγνωση ακολουθείτε μία σειρά δοκιμασιών προς το παιδί, κάποια τεστ. Είναι λογικό απο τη στιγμή που άργησε να μιλήσει να κατακτήσει τη γλώσσα αργότερα, να κάνει αργότερα πράγματα που άλλα παιδιά κατανοούσαν περισσότερο λόγο της ευχέρειας στο κομμάτι ερώτηση-απάντηση. Τα παιδιά μας δεν είναι υπολογιστικές μηχανές...δεν είναι με προγράμματα, τσιπάκια που αν δεν ανταποκριθούν όταν εμείς το θέλουμε να ξεκινάμε τις παρεμβάσεις με τα κατσαβίδια και ολα τα μέσα που έχουμε. Θέλουν το χρόνο τους θέλουν το παιχνίδι τους και την αγάπη και το στήριγμα μας. Δεν είμαι αρνητική στο θέμα της λογοθεραπείας. Είμαι αρνητική στο θέμα της ταμπέλας και του εκφοβισμού των γονέων. Μην φαντάζεσαι οτι στη λογοθεραπεία το παιδί θα ζοριστεί σαν να σκάβει. Μέσα απο παιχνίδι μαθαίνει τρόπους να βγαζει την λεξιλογική του έκφραση.Στην άλλη όψη του νοσμίσματος τώρα και στο κομμάτι της αποδοχής απο εσάς και την οικογέννεια σου νομίζω πως είναι πολύ νωρίς να γκρεμίσεις τα όνειρα που έχτιζες απο πριν καν την τόσο επιθυμητή εγκυμοσύνη σου. Ότι μα ότι διαφορετικό συμβαίνει στα παδιά μας χρειαζόμαστε χρόνο να το χωνέψουμε και το επόμενο στάδιο είναι να το λατρέψουμε. Εδώ στο κουτσοκουρέβουν και θέλεις το χρόνο σου να συνηθήσεις την εικόνα του!Μην αφήνεις απλά τον εαυτό σου να βουλιάξει στο σκοτεινό μέλλον που φαντάζεσαι..(δεν μπορείς να το ξέρεις το μέλλον τα παιδιά μας εκπλήσουν καθημερινά) και σκέψου οτι αφού είσαι εσύ που θα τον οδηγήσεις στο μέλλον του τι δυνατότητες έχεις να το κάνεις όσο το δυνατόν καλύτερο ΓΙΑ ΕΚΕΙΝΟΝ!!

Δυσπραξία, δυσαρθρία και εργοθεραπεία

Εικόνα Ιγνάτιος Καφαντάρης
Αγαπητή allou, θα προσπαθήσω να βοηθήσω στις απορίες σας. Αν είναι ακριβές ότι ο μικρούλης σας παρουσιάζει στοματοκινητική δυσπραξία, τότε θα απαιτηθεί υπομονή και ασκήσεις συντονισμού, να μάθει δηλαδή ο εγκέφαλος να δίνει ακριβέστερες εντολές για την άρθρωση των φθόγγων στις σωστές θέσεις μέσα στο στόμα. Ενδέχεται όμως να υπάρχει δυσαρθρία, δηλαδή αδυναμία των μυών (λ.χ. γλώσσα, μάγουλα) και εδώ θα πρέπει να γίνει διαφοροδιάγνωση από έμπειρο λογοπεδικό ή λογοθεραπευτή ή νευρολόγο, γιατί σε αυτή την περίπτωση πιο ωφέλιμες είναι οι ασκήσεις ενδυνάμωσης. Το σημαντικό είναι να μην έχει το παιδί ελλείμματα λεξιλογίου και διατύπωσης προτάσεων (μορφοσυντακτικές δυσκολίες) γιατί μόνο σε αυτή την περίπτωση ενδέχεται να έχει και κάποιες μαθησιακές δυσκολίες στο μέλλον. Δηλαδή θέλουμε, έστω και με κακή άρθρωση, σήμερα να εκφράζεται το ίδιο καλά όπως οι συνομήλικοί του. Και τότε να μη φοβάστε καθόλου. Όσον αφορά στα γραφοκινητικά, ευτυχώς βρίσκεται σε μια οριακή ηλικία, όπου δεν φοβόμαστε στα σοβαρά ότι οι αδυναμίες του θα μείνουν. Το σημαντικό είναι, χωρίς να μεταδίδετε το άγχος σας, να ρωτήστε ενδελεχώς την δασκάλα σε ποιες εργασίες υστερεί από τους συνομηλίκους του και σε ποιες υπερέχει. Αυτό είναι το σωστό κριτήριο. Ακόμη κι αν κρίνετε ότι υστερεί σε 3-4 πράγματα και του κάνετε εργοθεραπεία, μην ανησυχείτε, δεν είναι περιπέτεια αυτό, συνήθως τα πιτσιρίκια την απολαμβάνουν πολύ και προχωράνε!

Μπράβο σου συμφωνώ απόλυτα

Εικόνα nena
ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ zwh 30!!!!!!

Με την ευκαιρία να ρωτήσω;

Εικόνα pazialex
Κύριε Καφαντάρη Διαβάζω με χαρά όλα όσα γράφετε στο NOESI.gr και απολαμβάνω το λόγο σας! Με την ευκαιρία του προβλήματος της allou θα ήθελα να σας απευθύνω μια ερώτηση. Το παιδί μου έχει σύνδρομο Down και τον είχα ξεκινήσει Λογοθεραπεία για 3 μήνες περίπου. Μου είπαν ότι όλα τα παιδιά με το σύνδρομο έχουν στοματοκινητική δυσπραξία και δυσαρθρία. Δεν μου είχαν όμως πει να κάνω ασκήσεις γι αυτά (σαν εκείνες που λέτε εσείς) και η αλήθεια είναι ότι κι εγώ αναρωτήθηκα και ρώτησα "πως θα ενδυναμώσουμε τους μύες" και μου απάντησαν "σιγά σιγά θα δυναμώσουν". Τέλος πάντων μαζί με διάφορα άλλα που συνέβησαν διέκοψα τις θεραπείες και από ότι καταλαβαίνω μάλλον καλά έκανα τελικά. Το θέμα είναι ότι ψάχνω να τον ξεκινήσω ξανά όμως δεν μου κάνει κανένας μέχρι τώρα για "συνεργάτης - συνοδοιπόρος" στο έργο μας.

Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι:

  • "θα του κάνουν ιδιαίτερες εξετάσεις για να διαπιστώσουν τη δυσπαραξία ή δυσαρθρία ή είναι σίγουρο ότι την έχει;"

Επίσης:

  • "Στην περίπτωση που έχει δυσπαραξία ή δυσαρθρία θα πρέπει να απαιτήσω εγώ κάποιες ασκήσεις ή όλοι τις γνωρίζουν και τις κάνουν στα παιδιά;"
  • "Πώς στην ευχή θα καταλάβω εάν ένας λογοθεραπεύτης ή λογοπεδικός είναι έμπειρος;"

Μου έρχεται να σκάσω!

θα με βοηθήσετε πολύ εάν μου απαντήσετε κύριε Καφαντάρη! Τι να κάνουμε, που είναι και στην άλλη άκρη του κόσμου το Μονορόδι να έρθω εκεί να τον δείτε! Καλό σαββατοκύριακο Με εκτίμηση

Παρέμβαση για την άρθρωση

Εικόνα Ιγνάτιος Καφαντάρης
Σας ευχαριστώ πολύ κα. Αλεξάνδρα για όσα γράφετε. Αναφορικά με τις εξετάσεις για την διάγνωση του μηχανισμού των ελλειμμάτων άρθρωσης, προσωπικά δεν έχω συναντήσει λογοπεδικό ή λογοθεραπευτή που να μην είναι σε θέση να διαφορίσει τα ανατομικά θέματα από τα λειτουργικά. Για παράδειγμα, στο σύνδρομο Down μπορεί να υπάρχει μεγάλη γλώσσα. Ένας λογοπεδικός θα προγνώσει τι μπορεί να καταφέρει το παιδί με αυτή την ιδιαιτερότητα. Ενδεχομένως να προτείνει ακόμη και χειρουργική επέμβαση. Ενημερώνει τους γονείς μέχρι πού θα βελτιωθεί το παιδί με ή δίχως επέμβαση. Εξετάζει την δύναμη των μυών (γλώσσα, χείλη, παρειές) για να εντοπίσει δυσαρθρικούς μηχανισμούς. Βλέπει τις αναλογίες του στόματος: γνάθοι, δόντια, ουρανίσκος, για να κρίνει την σημασία τυχόν ιδιαιτεροτήτων για το αποτέλεσμα της άρθρωσης. Αν όλα αυτά είναι καθαρά, συμπεραίνει δια της εις άτοπον απαγωγής ότι τα αίτια είναι δυσπραξικά, δηλαδή οι κινήσεις στο στόμα του παιδιού είναι ανακριβείς για λόγους νευρολογικού συντονισμού, και δεν υπάρχει κάποιο άλλο θέμα. Αυτή είναι η διαδικασία και είναι από τα κλασικότερα πράγματα που θα κάνει ο λογοπεδικός/λογοθεραπευτής/λογοπαθολόγος. Και φυσικά πάντα υπάρχουν διαφορετικές ασκήσεις για αυτές τις ξεχωριστές περιπτώσεις, αυτά είναι πράγματα ρουτίνας εδώ και δεκαετίες. Κανείς μας βέβαια δεν μπορεί να καταλάβει αν ένας επαγγελματίας είναι έμπειρος στον τομέα του. Ακόμα και γιατροί δεν μπορούν εύκολα να κρίνουν τις γνώσεις άλλων γιατρών σε άλλη ειδικότητα, μη νομίζετε... Πάντως τα χρόνια εμπειρίας είναι ένας παράγων που βοηθά. Το Μονορόδι βρίσκεται στην Καλλιθέα, ευχαρίστως θα σας υποδείξω κάποιον ειδικό πιο κοντά στο σπίτι σας, γράψτε μου μόνο πού μένετε (ignatios@monorodi.gr).

Ευχαριστώ!

Εικόνα pazialex
Είστε καταπληκτικός! Σας ευχαριστώ θερμά για την αμεσότητα της απάντησης! Τελικά έκανα πάρα πολύ καλά που έφυγα από εκεί που πήγαινα το παιδί και χάσαμε 3 μήνες αγώνα και μαχών. Τίποτε δεν κοιτάξανε! Απολύτως τίποτε! Ούτε σε άλλους θεραπευτές που πήγα τον κοιτάξανε! Ο μικρός μου κοντεύει τα 3 και δεν έχει μακρυγλωσσία. Έχει όμως πρόβλημα μάσησης. Επίσης έχει καθυστέρηση στην οδοντοφυϊα. Έχει ξεκινήσει και μιλάει πάρα πολύ καιρό και κάνει προτάσεις 2-3 λέξεων χωρίς σύνταξη όμως. Μένουμε στον Χολαργό! Σας είμαι πραγματικά ευγνώμων! Καλό σαββατοκύριακο!

Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας!!

Εικόνα Allou
Σας ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις σας!! zwh30, κι εγω κάπως έτσι σκέφτομαι... Καμιά φορά λέω μήπως τον πιέζω πολύ? Μήπως όλοι αυτοί οι "θεραπευτές" κάπου υπερβάλλουν? Δεν ξέρω ακόμα, ακούω το ενστικτό μου που λέει οτι πρέπει να κάνω τα πάντα για να τον βοηθήσω,ειδικά τώρα που ειναι και σε μια δυσκολη περίοδο- απέκτησε αδερφάκι πριν 3 μήνες- και όσο να ναι θέλει τον χρόνο του για να το αποδεχτεί! Είμαι στο σημειο όπου το μωρό το παίρνω μόνο για να το θηλάσω και συνεχώς προσπαθώ να είμαι μαζί του και να κάνουμε πράγματα, αλλά μου έχει δείξει οτι προτιμά την παρέα του πατέρα του.. Γιατρέ, το θέμα της δυσπραξίας δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα. Η λογοθεραπεύτρια του εκανε εναν πλήρη έλεγχο, μίλησε για αδυναμία στη γλώσσα και μάγουλα (π.χ δεν μπορεί να κουνήσει την γλώσσα δεξιά αριστερά ή να την τοποθετήσει στο πάνω χείλος, δεν μπορεί να φυσήξει βάζοντας αέρα στα μάγουλα) δεν μπορεί ακόμα να πεί το γράμμα ν, ή το τ, το ψ και γενικώς μπορεί μια φορά να πει μια λέξη σωστά αλλά αν του πεις να την επαναλάβει πολλές φορές θα την πει με διαφορετικό τρόπο καθε φορά... Εχω διαβάσει οτι αυτά ειναι χαρακτηριστικά της δυσπραξίας που σαφώς μου φαίνεται σοβαρότερο απο μια διαταραχή άρθρωσης. Η λογοθεραπεύτρια μας έχει δώσει ασκήσεις ενδυνάμωσης και κινητικότητας των χειλιών για αρχή, μας έχει πει να φουσκώνει μπαλόνια, να γλύφει παγωτά, να τρώει τσίχλες αν θέλει και γενικώς να του δημιουργούμε ερεθισμούς στην στοματική κοιλότητα. Μας ειπε επίσης οτι έχει θέμα με την υπερώα- αν το λέω σωστά. Γενικώς ο μικρός μου έχει κάνει πρόοδο, πριν 2 μήνες αντι για λύκος έλεγε κικος, ή το παπάκι το έλεγε πακάκι ή κακάκι ή το μέλι το έλεγε βέλι. Βέβαια τώρα σχηματίζει και προτάσεις και ρωτάει κλπ. Αυτό που με απασχολεί ειναι οτι ακόμα δεν μας έχουν ξεκαθαρίσει αν πρόκεται για απλή διαταραχή ή για δυσπραξία,η αναπτυξιολόγος ρωτάει να μάθει τι λέει η λογοθεραπεύτρια και το αντίστροφο... Επίσης έχω διαβάσει οτι χαρακτηριστικό της δυσπραξίας ειναι ακόμα και η αδυναμία που έχει στη λεπτή κινητικότητα και ο τόνος της φωνής του που ειναι λίγο αργός και μονότονος. Θεωρείτε οτι μια επίσκεψη σε νευρολόγο θα ξεκαθάριζε το τοπίο; Σας ευχαριστώ

Όσο γι'αυτό που με ρωτήσατε

Εικόνα Allou
Όσο γι'αυτό που με ρωτήσατε που υστερεί σε σχέση με τους συνομιλήκους του στον παιδικό, εκτός απο την ομιλία έχει θέμα με τις ζωγραφιές, δεν σχεδιάζει κάτι πέρα απο μουτζούρες, δεν ζωγραφίζει σε πλαίσια, δεν έχει ξεκαθαρίσει ποιο ειναι "καλό" του χέρι-ωστόσο ξέρουμε οτι το καλό του πόδι ειναι το αριστερό, χαχα- αλλά ασχολείται τρελά με τα παζλ, του αρέσουν πολύ και τα καταφέρνει καλύτερα απο παιδάκια μεγαλύτερα απο αυτόν, παίζει με πλαστελίνες, του αρέσουν οι χειροτεχνίες, του αρέσει να γρατσουνάει και την κιθάρα!!! Και τώρα ερχόμαστε σε αυτο που λέει η zwh30 δηλ. οκ τι περιμένουμε απο ενα 3χρονο??? Καμιά φορά έτσι σκέφτομαι αλλά απο την άλλη με τρώει και αν ειναι δυσπραξία και αν πρέπει να τα διδαχθεί αυτά και δεν θα έρθουν με τον καιρό όπως λένε?? Κι έχεις και την αναπτυξιολόγο να λέει οτι το παιδί γραφοκινητικά ειναι στο στάδιο των 18μηνων... Δηλ πως γίνεται αυτό, επειδή του ζήτησε οταν πήγαμε να κάνει εναν σταυρό και μια κάθετη γραμμή και ο μικρός μου έκανε στραβη τη γραμμή και στον σταυρό τσαντίστηκε και εκανε μουτζούρα... Δεν ξέρω τα σκέφτομαι όλα και τρελαίνομαι και απο την άλλη λέω μήπως αυτοί πάνε να με τρελάνουν?? Κι επειδή όλες οι επισκέψεις σε γιατρούς κτλ έγιναν την περίοδο που ήμουν έγκυος και μετά στην λοχεία ε όσο να ναι δεν είχα και πολύ σώας τας φρένας!!

Μη χάνεις χρόνο....

Εικόνα zwh30
Ο χρόνος είναι πολύτιμος και για τον μικρούλη αλλά και για σας. Απο τη στιγμή που καλώς ή κακώς, σωστά ή λάθος μπήκες στη διαδικασία να σκεφτείς οτι υπάρχει πιθανότητα να μη τα καταφέρει ξεκίνα του εργοθεραπεία. Μόνο καλό θα του κάνει. Δες το σαν βοήθημα (άσχετα με το οικονομικό κομμάτι) στην μετέπειτα πορεία του. Αν είναι να τα κατακτήσει θα το κάνει σε συντομότερο χρονικό διάστημα και πάλι αν όχι θα τον βοηθήσει να μπέι σιγά σιγά στο κλίμα. Πήγαινε και πάρε μια αξιολόγηση απο μια/εναν εργοθεραπεύτρια/τη και κάνε αυτό που θα ισσοροπήσει την ιδιότητα του ως μητέρα με την λογική σου. Με απλά λόγια θα έχεις κάνει απο τη μεριά σου το καλύτερο δυνατόν φυσικά και με προσωπική ουσιαστική ενασχόληση πάνω στις ελλήψεις του. Εγώ αυτή την οδό ακολούθησα και φαντάσου οτι έχω διάγνωση ΔΑΔ ενώ στη πραγματικότητα το παιδί έχει γλωσσική καθυστέρηση (υποκειμενικό κ αυτό γιατί φαντάζομαι οτι αν αύριο πάω σε άλλο γιατρό θα μου πεί κάτι καινούργιο). Δεν έχω βγάλει άκρη με τους γιατρούς!! Έχω χάσει πόλύτιμα χρόνια απο τη ζωή μου αλλά τουλάχιστον βοήθησα τον μπόμπιρα να κάνει τα βήματα γρηγορότερα στην ομιλία του και μόνο αυτό κρατάω πια. Επίσης κάτι που προσωπικά για μένα παίζει μεγάλο ρόλο είναι η κατάσταση στην οποία βρισκόταν το παιδί την ώρα της εξέτασης...την ευχέρεια του και την κοινωνικότητα του με ξένους και μάλιστα με ιατρική ποδιά.. αυτό το κλίκ που κάνει ακόμα και σε μάς ενας εξεταστής ώστε να δώσουμε αυτό που πραγματικά έχουμε. Υπάρχουν παιδιά που με τον κατάλληλο λογοθεραπευτή μιλούν περισσότερο στις εργοθεραπείες απο οτι στο σπίτι!!Και αυτό όχι γιατι οι γονείς είναι μπαμπούλες αλλά επειδή νιώθουν τα παιδιά το άγχος μας και το εκλαμβάνουν ως άρνηση. Στη φάση που είσαι δε θα σου πώ να μη τρελένεσαι αυτό είναι αδύνατο και το λέω απο προσωπική εμπειρία. Θα σου πώ να κάνεις το αδύνατο δυνατό μέσα απο οποιαδήποτε μέσα έχεις ωστε να βοηθηθείτε όλοι σας...

Δυσπραξία και νευρολόγος

Εικόνα Ιγνάτιος Καφαντάρης
Διάβασα το τελευταίο σας σχόλιο. Πώς σας καταλαβαίνω, έχετε απόλυτο δίκιο να σηκώνετε τα χέρια ψηλά, αφού ο ένας θέλει να μάθει διαγνώσεις από τον άλλο. Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης είναι πολύ καλή προσέγγιση, και δείχνουν ότι υπάρχει θέμα δυσαρθρίας. Εάν το παιδί από βδομάδα σε βδομάδα αρθρώνει καλύτερα με αυτή την τακτική, τότε μάλλον έχετε να κάνετε με δυσαρθρία. Καλό βέβαια είναι να αποκλείσει ο λογοθεραπευτής και τυχόν ανατομικές ιδιαιτερότητες που μπορεί να περιπλέκουν την άρθρωση. Η δυσπραξία από την άλλη, περνά με πιο αργούς ρυθμούς, καθώς εκπαιδεύουμε μέσω στοματικών ασκήσεων τον ίδιο τον εγκέφαλο να συντονίζει καλύτερα τις αρθρωτικές κινήσεις. Οπότε, η σύγκριση των ρυθμών προόδου μεταξύ δυσαρθρίας και στοματοδυσπραξίας μας βοηθά και αυτή να πέσουμε 'πιο μέσα' στη διάγνωση. Τέλος, ο λογοθεραπευτής οφείλει να σιγουρευτεί αν το παιδί έχει φωνολογική διαταραχή, δηλαδή αν αρθρώνει λάθος επειδή 'με το αυτί' δεν ξεχωρίζει καλά τα σύμφωνα και τα θεωρεί παραπλήσια, οπότε υπάρχει περίπτωση και το παπάκι να γίνει κακάκι. Οποιεσδήποτε από αυτές τις 3 καταστάσεις μπορούν και να συνδυάζονται, αυτό είναι συχνό στα παιδιά, και τα κουράζει περισσότερο φυσικά στη θεραπεία. Τέλος, οι σοβαρότερες δυσπραξίες θα παρουσιάζουν διαταραχή συντονισμού και στο υπόλοιπο σώμα, θα έλεγα όμως ότι ο εργοθεραπευτής μπορεί να τις εντοπίσει ευκολότερα από ένα νευρολόγο. Διότι ο νευρολόγος είναι εκπαιδευμένος για σοβαρότερες δυσκολίες παρά για τέτοιες. Αν υπάρχει νευρολογικό νόσημα που εμπεριέχει ΚΑΙ δυσπρακτικά φαινόμενα, θα το βρει, αλλά αυτό είναι απίθανο να συμβαίνει χωρίς εσείς στο σπίτι να βλέπετε διάφορα άλλα ανεξήγητα συμπτώματα. Και όντως, συνήθως δεν έχουμε νευρολογικές νόσους, ευτυχώς. Η γραφοκινητική ανωριμότητα δεν με προβληματίζει στην ηλικία του, με λίγη εργοθεραπευτική δουλειά θα βελτιωθεί. Αν συνεχίσει να δυσκολεύεται έντονα και μετά από αυτό, μη σκάτε, συνήθως είναι ατομική ιδιαιτερότητα που παραμένει. Η κυριότερη επίπτωση είναι κακός γραφικός χαρακτήρας. Ε και; Σάμπως αυτά τα παιδιά θα χρησιμοποιήσουν στιλό στη ζωή τους; Μόνο το σχολείο έχει μείνει ανεξήγητα και παράλογα καθηλωμένο στην απαίτηση να γράφουν ωραία στο χαρτί!

Στον Χολαργό

Εικόνα Ιγνάτιος Καφαντάρης
Κοιτάξτε μήπως εξυπηρετηθείτε από συναδέλφους γύρω από την περιοχή σας, ως εξής:
  • Kέντρο "Εξέλιξη" στα όρια Ν. Ψυχικού - Χαλανδρίου (δίπλα στο Χολαργό), Αποστολοπούλου 64, 2106770841
  • κέντρο "Έρεισμα" στην Αγ. Παρασκευή, Αιγαίου Πελάγους 2Β (ίσως να δουλεύουν και μέσα στον Χολαργό, δεν είμαι βέβαιος), 2106006372

Ευχαριστώ!

Εικόνα pazialex
Ευχαριστώ θερμά για άλλη μια φορά! "Όλα καλά κι όλα όμορφα είναι!"

Δυσπραξία λόγου

Εικόνα Ελίνα Μανικα

Καλησπέρα σας, δεν ανοιγω καινούριο  θέμα γιατί πιστεύω ότι το παρον θέμα είναι πριν 5 χρόνια και πρώτον θα ήθελα να μάθω την εξέλιξη του παιδιού την κυρίας Allou και δεύτερον θα ήθελα να με βοηθήσετε με τον δικό μου γιο. Ο μικρός μου από 18μηνων έχει διάγνωση ΔΑΔ, κάνει από τότε εργοθεραπεια και εδώ και ένα χρόνο λογοθεραπεια, είναι 4 ετών, μετά από κάποιους μήνες λογοθεραπειας η λογοθεραπευτρια μας είπε ότι έχει δυσπραξια λόγου. Δυσπραξια στο υπόλοιπο σώμα δεν έχει. Πριν ένα χρόνο άρχισε να σβήνει κεράκια, να φυσά σφυρίχτρες. Να φυσάει τη μύτη του ακόμα δεν μπορεί. Στον καθρέφτη κάνουμε ασκήσεις με σύμφωνα που φαίνονται, κάποια τα κάνει εκείνη την ώρα αλλά δεν χρησιμοποιεί. 

Μπορείτε να μου πείτε, κάτι έστω, που δεν έχω ακούσει από την λογοθεραπευτρια... 

Ευχαριστώ... 

Δυσπραξία λόγου, αντιμετώπιση

Εικόνα Dinos Larkos

Η ανάρτηση αυτή υπάρχει διπλότυπη σε αυτή τη σελίδα, διαβάστε την από εκεί: www.noesi.gr/comment/19411#comment-19411

Μπορώ να συνδράμω;

Το noesi.gr αξιοποιεί την κοινωνική συνεισφορά για να αναπτύξει ακόμη περισσότερο το μη κερδοσκοπικό έργο του, βάσει καταστατικού. Αν βλέπετε θετικά τη συμβολή του, μπορείτε να στηρίξετε την προσπάθεια. Δείτε πώς, παρακάτω.

ANANOESI ®

Δωρίστε χρόνο ομιλίας. Επισκεφτείτε ένα κατάστημα με είδη κινητής τηλεφωνίας και βάλτε χρόνο ανανέωσης ομιλίας π.χ. 10€, 20€ στα νούμερα:

WIND F2G 6907643701, 6907643658

COSMOTE 6984751366

Στείλετε γραμματόσημα. Αγοράσετε γραμματόσημα π.χ. 3€, 5€ κ.ο.κ. από ΕΛΤΑ, βάλτε τα μέσα σε φάκελλο και ταχυδρομήστε τον στη διεύθυνση: NOESI.gr — Μιστράλ 4 — Ν. Ψυχικό 154 51.

Καταθέσετε χρήματα. Δεχόμαστε χρηματικές δωρεές μέσω Alpha Bank. Επικοινωνήσετε από τη σελίδα noesi.gr/contact για πληροφορίες, αποδοχή δωρεάς και έκδοση απόδειξης.

Στείλετε χρήματα μέσω κάρτας. Αν χρησιμοποιείτε πιστωτική ή χρεωστική κάρτα, internet banking ή PayPal, χρησιμοποιήστε τον σύνδεσμο "Donate" για να κάνετε τη δωρεά του ποσού που θέλετε.

Στηρίξτε το NOESI.gr μέσω PayPal.

Στη σελίδα www.noesi.gr/ananoesi μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά για τους σκοπούς, που υποστηρίζονται δωρεάν από το noesi.gr.

Λαμβάνετε ...Nousletter; Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο καταχωρώντας το E-mail σας εδώ.
Δείτε παλιά ...Nousletter!

Γιατί συντονίζουμε δίκτυα;

Στόχο του NOESI.gr αποτελεί η δικτύωση επαγγελματιών, φορέων, οικογενειών, ώστε να διευκολύνονται ενημέρωση, υποστήριξη και συμβουλευτική, με απώτερο σκοπό τη δια βίου μάθηση, την επαγγελματική κατάρτιση και εν γένει την κοινωνική ένταξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Οι Ομάδες είναι γειτονιές. Ρωτήστε, αναζητήστε, ενημέρωστε.

Βρείτε μια "γειτονιά" εδώ.
 

Νέος Οδηγός "Προνόησε"!

Κυκλοφόρησε η τελευταία έκδοση του Οδηγού υπηρεσιών "Εκπαίδευση - Υγεία - Πρόνοια" Ελλάδας και Κύπρου από το NOESI.gr. Απευθύνεται σε γονείς, φοιτητές, εθελοντές, ιδιώτες επαγγελματίες και στελέχη εταιριών ή οργανισμών. Για να λάβετε ηλεκτρονικό δικό σας αντίγραφο δωρεάν, υποβάλλετε Αίτημα αποστολής Οδηγού υπηρεσιών.

Μάθετε περισσότερα εδώ.