Συμπτώματα αυτισμού αλλά όχι αυτισμός

Καλημέρα σας, έχω ενα κοριτσάκι σχεδόν δυόμιση χρόνων και περιμένουμε σε λίγες ημέρες να το δει αναπτυξιολογος ώστε να μας πει αν έχει κάποιο θέμα καθώς δεν λέει πάνω απο 8-10 λέξεις κ μπεμπέκιζει ακόμη. Αυτο που θα ήθελα να ρωτήσω ειναι, πόσες φορές έχει τυχει παιδιά να έχουν κάποια συμπτώματα αυτισμού και τελικά να μην ειναι στο φάσμα; Για παράδειγμα, είχαμε συγγενικό φίλο που το παιδί του απο μικρό μέχρι 4χρονων περπάταγε μονο στις μύτες, γυρνούσε επιλεκτικά στο όνομα του κ μίλησε στα 3,5.

Το παιδί ειναι απολύτως φυσιολογικό τωρα με φίλους, ομιλία , κοινωνικές επαφές κτλ. Έχετε τέτοια παραδείγματα και εσείς; Θα με βοηθούσατε αν τα μοιραζόμασταν μαζί μου. Τέλος, θα ήθελα να μάθω αν τα παιδιά στο φάσμα τελικά καταφέρνουν να μιλάνε οπως εμείς ώστε να μην φαίνεται κάποια «διαφορα» και σε ποια ηλικία περίπου;

Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο που θα διαθέσει ο καθένας σας.. η φαντασία μας έχει ξεπεράσει κάθε όριο μέχρι να φτάσει η μέρα που θα εξεταστεί η μικρη και δυστυχώς δεν σκεφτόμαστε τα καλύτερα..

Σχόλια

Δεν έχω κάποια συγκεκριμένη απάντηση

Εικόνα Βίκυ Σκαρλοπούλου

Καλησπέρα!

Δυστυχώς η απάντηση στην ερώτηση σας δεν έχει κάποια συγκεκριμένη απάντηση. (*) Δυστυχώς ως απάντηση στην ερώτησή σας δεν έχω κάποια συγκεκριμένη απάντηση. Βλέπω παιδιά με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας που δεν είναι πίσω γλωσσικά σε σχέση με τα άλλα και δουλεύουμε πάνω στις κοινωνικές δεξιότητες (ότι οι άλλοι μπορεί να σκέφτονται κάτι διαφορετικό, διαχείριση συναισθημάτων, ένταξη στην ομάδα, τι είναι σωστό και τι όχι κλπ). Βλέπω κάποια άλλα παιδιά που επικοινωνούν διαφορετικά πχ με λίγες λέξεις, με εικόνες ή τύπου νοηματική. Σε γενικές γραμμές είναι περισσότερες οι πιθανότητες να αναπτυχθεί ο λόγος ως τα 6 και λίγο πιο δύσκολο μετά γι'αυτό είναι και σημαντική η πρώιμη παρέμβαση.

Καταλαβαίνω την αγωνία σας γι'αυτό σας παραθέτω τα σημάδια αυτισμού που κοιτάμε στην ηλικία της κόρης σας (σε κάθε ηλικία είναι διαφορετικά):

  • απουσία βαβλίσματος (μπα-μπα, αγκου)
  • δεν δείχνει με το δάχτυλο
  • δεν δείχνει αντικείμενα που την ενδιαφέρουν σε σας
  • δεν κάνει κοινωνικές κινήσεις πχ δε χαιρετάει ή δε δίνει τα χέρια για αγκαλιά
  • δεν έχει βλεμματική επαφή όταν της μιλάτε
  • δεν ακολουθεί με το βλέμμα της όταν της δείχνετε κάτι μακριά με το χέρι σας
  • προσέχει πιο πολύ τ'αντικείμενα παρά τους ανθρώπους
  • περιορισμένο παιχνίδι
  • δεν αντιγράφει κινήσεις ή ήχους πχ όταν χτυπάτε τα χέρια
  • δεν γυρνάει στ' όνομά της

Το ότι δεν έχει ακόμη εκτενή λόγο δε συνδέεται απαραίτητα με αυτισμό αν δεν παρουσιάζει τα παραπάνω.

Ελπίζω να βοήθησα και μη διστάσετε να με ρωτήσετε αν έχετε κάποια  παραπάνω απορία!

Θερμές Ευχές
Βίκυ 

(*) Η αναδιατύπωση έγινε από τον διαχειριστή του noesi.gr.

Έχουμε μπερδευτεί αρκετά

Εικόνα Γιάννης Μυκ.

Ευχαριστούμε καταρχάς πολύ για τον χρόνο σας και για την απάντησή σας.

Στα σημάδια που παραθέσατε θα σας απαντήσω για το καθένα ξεχωριστά:

*απουσία βαβλίσματος (μπα-μπα,αγκου) Δεν το καταλαβαίνω ακριβώς.. αγκού σίγουρα δεν κάνει.

*δεν δείχνει με το δάχτυλο Δείχνει.

*δεν δείχνει αντικείμενα που την ενδιαφέρουν σε σας Επειδή δεν μιλάει, οτιδήποτε θέλει μας πιάνει το χέρι και μας πηγαίνει για να το πιάσουμε ή να ασχοληθούμε.

*δεν κάνει κοινωνικές κινήσεις πχ δε χαιρετάει ή δε δίνει τα χέρια για αγκαλιά Χαιρετάει και δέχεται την αγκαλιά κανονικά.

*δεν έχει βλεμματική επαφή όταν της μιλάτε Εχει βλεμματική επαφή εφόσον αυτό που κάνουμε έχει περισσότερο ενδιαφέρον απο αυτό που θέλει να κάνει εκείνη. Δεν είναι μεγάλης διάρκειας βέβαια, δεν ξέρω άν πρέπει να απαντήσω και σε αυτό.

*δεν ακολουθεί με το βλέμμα της όταν της δείχνετε κάτι μακριά με το χέρι σας Ακολουθεί 

*προσέχει πιο πολύ τ'αντικείμενα παρά τους ανθρώπους Δεν το έχουμε παρατηρήσει προς τα πού τείνει περισσότερο. Θα έλεγα 50/50

*περιορισμένο παιχνίδι Παίζει αρκετά και με τα μικρά τυπου μικυ μιλαει με την γλωσσα της σαν φανταστικο παιχνιδι

*δεν αντιγράφει κινήσεις ή ήχους πχ όταν χτυπάτε τα χέρια Αντιγράφει αλλά όχι κάθε φορά που της το λέμε, συνήθως οταν παίζει μουσική και θέλει να χορέψει, χορευτικές κινήσεις δηλαδή. Δεν αντιγράφει πως κάνει ο σκύλος, η γάτα (γαβ,γαβ, νιαου νιαου κτλ)

*δεν γυρνάει στ' όνομά της Γυρνάει δύσκολα(δηλαδή οταν βλέπει τηλεοραση μικυ μαους δυσκολα θα γυρισει) αλλα γυρνάει και μας βλέπει κανονικά στα μάτια οταν το κάνει.

Αυτό που μας κάνει εντύπωση είναι τα εξής:

  1. Περπατάει στις μύτες
  2. Ειναι υπερκινητική, δηλαδή στο καναπέ όταν βλέπει τηλέόραση κάθεται, αλλά καμια φορά σηκώνεται και πηγαίνει περα δώθε και χοροπηδάει (συνήθως οταν δεί κάτι που της αρέσει πολύ και χαίρεται τόσο) Φυσικά γελώντας και φωνάζοντας.
  3. Δεν μιλάει όπως είπαμε και στο προηγούμενο πόστ
  4. Κάνει κάποιες γκριμάτσες με το στόμα όταν γκρινιάζει και δεν θέλει κάτι.. (βγάζει την γλώσσα έξω και κάνει για να καταλάβετε όπως όταν θέλουμε να μας εξετάσει ο ωρυλάς που λέμε και βγάζουμε την γλώσσα έξω) 
  5. Οταν νευριάζει πετάει πράγματα και γενικά προσπαθεί να κάνει κάποια ζημιά
  6. Βγάζει κάποιους ήχους/κραυγές (συνήθως πάλι με ερέθισμα κάτι που έχει δεί στη τηλεόραση όταν χαίρεται ή οταν θέλει να μας αποσπάσει την προσοχή)

Στα θετικά:

  • Είναι πολύ χαμογελαστή και χαρούμενη
  • Είναι σίγουρα έξυπνη
  • Απο μικρή έχει περπατήσει
  • Απο μικρή είναι πολύ αυτόνομη
  • Τρώει μόνη της και με πιρούνι και με κουτάλι
  • Όταν θέλει κάτι γυρνάει και μας το λέει με το δικό της μωρουδίστιο τρόπο (αφου δεν μιλάει) και μας πιάνει το χέρι και μας πηγαίνει ώστε να κάνουμε αυτό πουθέλει
  • Εχουμε ενα μικρό σκυλάκι και ένα μικρό μωρό (νεογέννητο 1 μηνών) και απο την αρχή αντίδρασε πολύ καλά με το μωρό. Τον χαιδεύει συχνά και προσεκτικά τον φιλάει. Επίσης το σκυλάκι όταν τρώει κάτι εκείνη του δίνει και τρώει και το δικό της.

Δεν θέλω να μακρυγορώ  γιατί πολλά που τα βλέπεις δεν είναι εύκολο να τα διατυπώσεις στον γραπτό λόγο... άν είναι κάτι που ξεχασα ή χρειάζεται να επισημάνω η να απαντήσω πείτε μου και θα το κάνω ευχαρίστως.

Ευχαριστώ πολύ και πάλι!

Φανταστείτε τη γλωσσική ανάπτυξη σαν πυραμίδα

Εικόνα Βίκυ Σκαρλοπούλου

Ευχαριστώ για τις πληροφορίες!

Όλα όσα περιγράφετε μπορούν να συνδέονται και με απλή καθυστέρηση λόγου κάτι που θα εξηγούνταν πολύ καλά από την έλλειψη προσοχής. Φανταστείτε τη γλωσσική ανάπτυξη σαν πυραμίδα: πρώτα αναπτύσσεται η προσοχή και μετά ο λόγος. Αν η βάση-προσοχή δεν είναι στέρεα τότε είναι πιο δύσκολο ν'αναπτυχθεί και ο λόγος. Το ότι δε γυρνάει όταν βλέπει τηλεόραση είναι φυσιολογικό για την ηλικία. Όταν δεν είναι συγκεντρωμένη κάπου γυρνάει;

Ότι κάνει γκριμάτσες είναι θετικό γιατί δείχνει τη πρόθεσή της. Ότι νευριάζει εύκολα ίσως εξηγείται από τη δυσκολία να εκφράσει αυτό που θέλει ή ίσως λόγω μικρής προσοχής χάνει την υπομονή της. Το περπάτημα στις μύτες δεν θεωρείται αξιόλογο σύμπτωμα αυτισμού σ'αυτήν την ηλικία (φυσικά τα λέω αυτά χωρίς να έχω κλινική εικόνα).

Δείτε τι θα πει ο αναπτυξιολόγος και μόλις αποκλείσει τον αυτισμό ανάλογα με τις συστάσεις του μπορείτε να ενισχύσετε το παιδί με πρόγραμμα λογοθεραπείας με στόχους την αύξηση της προσοχής και του λόγου και να μάθετε πώς να κάνετε δραστηριότητες στο σπίτι που αυξάνουν το λόγο και τη προσοχή. Σε περίπτωση διάγνωσης (που δε νομίζω να δοθεί σε τέτοια ηλικία) δουλεύει με ομάδα λογοθεραπευτών και εργοθεραπευτών.

Μη διστάσετε να με ρωτήσετε για οτιδήποτε άλλο χρειαστείτε!

Θερμές Ευχές

Βίκυ

Δεν σας κρύβω οτι μου δίνετε ελπίδες

Εικόνα Γιάννης Μυκ.

Κυρια Βίκυ,

Να σας ευχαριστήσω για άλλη μια φορά που ασχολείστε μαζί μου. 

Σαν γονείς αυτό που λέγαμε απο την αρχή είναι οτι η μικρή δεν ήταν πολύ συγκεντρωμένη σε εμάς και οτι δεν μας προσέχει όταν θέλουμε να της μάθουμε κάτι, μπορεί επειδή αυτό που θέλει να κάνει , να είναι πιό ενδιαφέρον αποτι εμείς. Η αλήθεια είναι οτι μετά την εγκυμοσύνη της γυναίκας μου δεν της δίναμε πολύ προσοχή και εμείς και η τηλεόραση και τα ηλεκτρονικά μέσα ήταν μεγάλη της παρέα κατα την διάρκεια της ημέρας. Μιμήσεις που κάνει προέρχονται απο παιδικά μέσα απο αυτά. (κάποια μάλιστα οπως κάτι rabbids αν ξέρετε δεν μιλάνε και κάνουν άαα και ουυυ , οπότε εικάζω οτι απο εκεί έχει πάρει κάποια πράγματα μιάς και είναι τα αγαπημένα της - τα οποία τα κόψαμε τον τελευταίο μήνα!). Οταν δεν κοιτάζει τηλεόραση για να σας απαντήσω, φυσικά γυρνάει κανονικά. Αν της κάνουμε κάποιο παιχνίδι αντιδράει άμεσα κιόλας. Πχ μπορεί να βλέπει τηλεόραση και εγώ να της μιλάω και να με "γράφει" και μόλις κάνω οτι ροχαλίζω (επειδή το έχουμε σαν παιχνίδι) γυρνάει και κάν ΑΑΑΑΠ! για να με ξυπνήσει, οπότε η αντίληψή της είναι άμεση και εννοείται οτι με κοιτάει στα μάτια οταν το κάνει. Επίσης σε όλα τα παιχνίδια στο κρεββάτι η βλεμματική της επαφή είναι πολύ έντονη, μας κοιτάει κατάματα και περιμένει να δεί τι θακάνουμε. Αυτό που μας ενοχλεί καμια φορά είναι οτι βάζει τα χέρια της μέσα στο στομα μας και το τραβάει δυνατά, και εμείς ενώ πονάμε και της το λέμε δεν το σταματάει, το συνεχίζει σαν παιχνίδι. Αυτό δεν ξέρω άν είναι νορμάλ ή όχι για να πώ την αλήθεια, Το ίδιο και όταν μας δαγκώνει (που το κάνει οτανδεν της δινουμε σημασία) ενώ της λέμε πονάμε σταμάτα , εκεινη γελάει και το ξανακάνει γιατι νομιζει οτι παίζει.  

Το περπάτημα με τις μύτες μπορεί να είναι συχνό, αλλά δεν είναι μόνο στις μύτες, αρκετές φορές περπατάει κανονικά, δεν ξέρω άν παίζει ρόλο και αυτό.

Αν ήμουν εξεταστής, αυτό που θα έλεγα για την κόρη μας είναι οτι δεν συγκεντρώνεται ώστε να λάβει την απαραίτητη πληροφορία, να την επεξεργαστεί, να την αποθηκεύσει και μετά να την αναπαράγει έστω και με τον τρόπο της. Ομιλία έχει αρκετές φορές αλλά στον δικό της μωρουδίστικο τρόπο.

Θέλω να ρωτήσω το εξής: Γνωρίζει μερικές λέξεις μαμα, μπαμπα κτλ. Το οτι δεν γνωρίζει άλλες σημαίνει οτι μπορεί να τις επαναλαμβάνει συχνά μέσα στην ημέρα? Δηλαδή πολλές φορές λέει τις λέει σαν να θέλει να πεί κάτι απο αυτά που ξέρει.. και μετά βάζει κάτι δικό της δίπλα (ακαταλαβίστικο). Δηλαδή σαν να λέμε οτι κάνει προταση με λέξεις γνώριμες σε εμάς και λέξεις γνώριμες μόνο σε εκείνη. Αυτό είναι κάτι συνήθες?

Σας ζάλισα... θα χαρώ να διαβάσω την απάντησή σας οποτε έχετε τον χρόνο.

 

Για τα δαγκώματα και τα χέρια στο στόμα, δύσκολο να απαντήσω

Εικόνα Βίκυ Σκαρλοπούλου

Κανενα πρόβλημα για τις ερωτησεις!

Για τα δαγκωματα και τα χέρια στο στομα ειναι πολυ δυσκολο να σας απαντησω χωρις να εχω κλινικη εικονα οποτε καλύτερα να μην κανω υποθεσεις.

Για τις φρασεις, αν το καταλαβαινω καλά αυτο που εννοείτε, ισως το κάνει γιατι προσπαθει να μιμηθει τον τονο και το υφος της ομιλιας σας αλλα δε ξερει ακομα τις λεξεις. Αν ειναι αυτο ειναι πολυ θετικο για την αναπτυξη του λογου. Παλι ομως είναι δυσκολο να απαντησω γιατί πρεπει να εχω κλινικη εικονα για είμαι σιγουρη για αυτο.

Προσπαθηστε να δείτε τη κατανοηση. Ρωτηστε τη που ειναι οικεια πραγματα να δουμε αν τα δειχνει και αν δειχνει τα μέρη του σωματος πχ Πού ειναι το ματακι; που ειναι το βιβλιο; Φροντίστε να εχετε τη προσοχη της πριν ρωτησετε κ να είστε γονατιστοι ωστε να ειστε μπροστα της στο υψος της. Η κατανοηση ειναι σημαντικο κριτηριο και προηγειται της εκφρασης.

Δε ξερω αν σας απαντησα στη παραπανω ερωτηση κι αν βοηθησα καθολου.. 

Θερμές Ευχές
Βικυ

Κατανόηση έχει αλλα δεν το δείχνει.. μαλλον

Εικόνα Γιάννης Μυκ.

Ευχαριστώ για άλλη μια φορά για τις κατευθυντικές ερωτήσεις σας. 

Αν πρεπει να απαντήσω ψυχρά χωρις να δικαιολογήσω τότε θα πω οτι δεν μας δείχνει οικία πράγματα καθόλου. Δηλαδή πολλές φορές τους τελευταίους 2 μήνες έχουμε προσπαθήσει ώστε να μας πει μέρη του σώματος η κάποια παιχνίδια η κάτι άλλο και δεν δείχνει. Αν πρεπει να το δικαιολογήσω θα έλεγα οτι δεν τα ξέρει για να μας τα δείξει καθώς δεν της τα έχουμε μάθει. Δηλαδή δεν κάτσαμε ποτέ να της πούμε αυτή ειναι η μύτη, αυτο το στόμα κτλ Κάποια παιχνίδια πχ τον Μίκυ της λεμε οτι ειναι ο Μίκυ αλλα όταν της λεμε να μας το δείξει απλα έρχεται να το παρει για να παίξει. Δεν μπορώ να θεωρήσω η να αποδείξω οτι δεν κατανοεί, θα μου έκανε πραγματικά πολύ μεγάλη εντύπωση αυτο. Γενικά όταν καθόμαστε μπροστά της και την ρωτάμε κάτι η θελουμε να της μάθουμε κάτι δεν της αρέσει κ κοιτάει αλλου η φωνάζει για να το σταματήσουμε λες κ την ενοχλεί κάτι τέτοιο. Δεν μας αφήνει δηλαδή και προτιμά να κανει κάτι άλλο, λες κ ειναι μεγάλο παιδί που βαριέται να διαβάσει η να μάθει. 

Ειλικρινά δεν ξέρω, μας έχει μπερδέψει πολύ αυτο το κομμάτι και δεν ξέρουμε αν το κανει απο επιλογή η απλα δεν καταλαβαίνει κάτι. Γνωρίζω οτι κανονικά στην ηλικία της έπρεπε να τα κανει αυτα αλλα αν είχε ΔΕΠΥ θα το έκανε η οχι; Δηλαδή οτι δεν συγκεντρώνεται για να αποθηκεύσει την πληροφορία με βάζει σε πολλές σκέψεις . 

Φαντάζομαι οτι οπως ο αυτισμός η ΔΕΠΥ ειναι κάτι που δεν μπορεί να το διαγνώσει κάποιος στην ηλικία της σωστά; Οποτε πως θα ξέρουμε σίγουρα τι έχει; Αυτές οι δυο διαταραχές δεν έχουν κοινά σημεία μεταξύ τους; Ειναι πολλές οι ερωτήσεις κ κάθε απάντηση σας μας γεννάει άλλες οποτε σίγουρα όσο καλη διάθεση κ να έχετε ξέρω οτι γινόμαστε κουραστικοί. Το ραντεβού με τον αναπτυξιολογο ειναι κοντά και ελπίζω να λυθούν όλες οι απορίες μας. Πάντως αν θεωρείτε οτι κάτι ειναι ύποπτο απο αυτα που γράφουμε θα μας ενδιέφερε μια ειλικρινής άποψη ώστε να είμαστε Προετοιμασμένοι. 

Ευχαριστούμε κ παλι. 

Σε τέτοια ηλικία δε μιλάμε για ΔΕΠΥ

Εικόνα Βίκυ Σκαρλοπούλου

Σε τέτοια ηλικία δε μιλάμε για ΔΕΠΥ απλά ότι δεν έχει φτάσει στο στάδιο προσοχής που αντιστοιχεί στην ηλικία της. Δεν μιλάμε για διαταραχή με συμπτώματα. 

Επίσης η γλώσσα (κατανόηση κι έκφραση) μαθαίνεται αυτόματα επειδή μας ενδιαφέρει το περιβάλλον οπότε είναι πολύ λογικό να μην κάθεται για να τη μάθει σαν 'μαθημα'.

Η αλήθεια είναι ότι σ'αυτή την ηλικία είναι όλα πολύ αλληλένδετα για να 'μαστε απόλυτα σίγουροι. Μπορεί να μην έχει περάσει στο επόμενο στάδιο προσοχής ώστε να προσέχει τη γλώσσα και να μαθαίνει ή μπορεί να μην την ενδιαφέρει να το μάθει πολλά απο το περιβάλλον λόγω αυτισμού. 

Κάποια παιδιά φαίνονται αμέσως στην αξιολόγηση αν έχουν αυτισμό ή καθυστέρηση λόγου κάποια άλλα χρειάζονται περισσότερο χρόνο. Ας ελπίσουμε να είμαστε τυχεροί και να υπάρξει απάντηση αλλά να είστε έτοιμοι και για τη δεύτερη περίπτωση.

Εντωμεταξύ αφιερώστε δέκα λεπτά τη μέρα να κάνετε δραστηριότητες μαζί της όπως διάβασμα βιβλίων, φούσκες, παιχνίδι με κούκλες και χρησιμοποιήστε απλή και επαναλαμβανόμενη γλώσσα πχ. ααα φουσκες, ανοίγω, 123 πάμε, ουάου. Βοηθάνε απίστευτα. 

Μετά την αξιολόγηση που θα υπάρχει μία εικόνα θα μπορώ να σας κατευθύνω καλύτερα οπότε μη διστάσετε να στείλετε αν χρειάζεστε κάποια βοήθεια.

Θερμές Ευχές

Βίκυ

Θετική εξέλιξη στο παιδί, αλλά θέλουμε δουλειά ακόμη..

Εικόνα Γιάννης Μυκ.

Κυρία Βίκη καλημέρα σας,

Περάσανε 2 μήνες απο την τελευταία μας επικοινωνία απο εδώ και θέλησα να σας ενημερώσω για την θετική εξέλιξη του παιδιού. 

Έχοντας ξεκινήσει με 1 φορά την εβδομάδα παιδοψυχολόγο, έχουμε πλέον φτάσει στο επίπεδο να έχουμε την προσοχή του παιδιού ώστε να μπορέσει να μάθει πράγματα και να τα κατανοήσει εντολές. Έχει εμπλουτίσει το λεξιλόγιο του με φρούτα, λαχανικά, ζωάκια, αντικείμενα στα οποία όμως οι λέξεις δεν είναι ακόμη πλήρεις.

Κάποιες δισύλλαβες όπως το μήλο, το λέει μη-μο αλλά τρισύλλαβες όπως την πατάτα, λέει τα-τα. Θα ήθελα να ρωτήσω άν αυτό είναι κάτι φυσιολογικό και άν θα πρέπει να περιμένουμε αρκετά μεγάλο διάστημα μέχρι να ολοκληρώσει την λέξη (δεν ζητάω φυσικά ακριβή χρόνο, αντιλαμβάνομαι οτι κανείς δεν μπορεί να το απαντήσει αυτό, απλά τι γίνεται συνήθως).

Επίσης στο θέμα της κατανόησης εντολών είναι πολύ πιο συγκεντρωμένο, εκτός άν δεν θέλει να το κάνει που εκεί συναντάμε δυσκολίες.

Αυτό που θα ήθελα να τονίσω είναι το πρόβλημα που έχουμε με την συμπεριφορά, ειδικά όταν θέλουμε να βγούμε έξω. Δεν συνεργάζεται εύκολα στο θέμα της αλλαγής των ρούχων με αποτέλεσμα να έχει νεύρα. Επίσης απο την στιγμή που είναι έτοιμη η μαμά, εκείνο θέλει να βγεί γρήγορα έξω και πολλές φορές φωνάζει και κλαίει χωρίς λόγο. Φυσικά με το που βγεί έξω ηρεμεί αυτόματα! Μας έχει συμβουλέψει η παιδοψυχολόγος αλλά θα ήθελα και την δική σας άποψη.

Τέλος όταν πηγαίνουμε σε έναν παιδότοπο, ενώ αρέσει στο παιδί να τρέχει να παίζει με τα παιχνίδια, παρατηρούμε οτι επειδή δεν πμορεί να μιλήσει ακόμη με τα άλλα παιδάκια καμια φορά προσπαθεί να αποσπάσει την προσοχή τους πετώντας μια μπάλα η κάνοντας κάτι άλλο. Φυσικά επειδή δεν μιλάει σε σχέση με άλλα παιδάκια δυσκολεύεται πολύ να τα κάνει παρέα και να παίξουνε μαζί και φοβάμαι μήπως αυτό στεναχωρεί το παιδί μου και το αποτρέπει να κοινωνικοποιηθεί με το υπόλοιπο σύνολο. Ακόμη και εμείς που το παρακολουθούμε απέξω νιώθουμε στενάχωρα, φαντάζομαι πολύ περισσότερο το παιδί. Δεν δείχνει βέβαια καθόλου στοιχεία στεναχώριας, το αντίθετο μάλιστα καθώς είναι όλη την ώρα με το χαμόγελο αλλά δεν μπορώ να πιστέψω οτι δεν το επηρεάζει και αρνητικά. 

Προς το καλοκαίρι έχουμε περαιτέρω αξιολόγηση για να δούμε πώς τα πήγε το παιδί αυτούς τους μήνες, έχουμε ελπίδες οτι μπορεί να μήν έχει κάτι και οτι σύντομα θα κατακτήσει το λόγο έστω και καθυστερημένα.

Υ.Γ. Παιδιά που έχουν καθυστέρηση στο λόγο και είναι πίσω στην ανάπτυξη, μπορούν να "προλάβουν" τα παιδιά που δεν έχουν? 

Ευχαριστώ πολύ.

Χαίρομαι για τη βελτίωση σε τόσο σύντομο διάστημα!

Εικόνα Βίκυ Σκαρλοπούλου

Καλησπέρα!

Ευχαριστώ για το μήνυμα σας! Χαίρομαι για τη βελτίωση σε τόσο σύντομο διάστημα!

Τις λέξεις αυτές τις έλεγε πριν ή είναι κάτι καινούργιο; Θα έλεγα ότι θα φανεί σε διάστημα ενός έτους καθώς είναι μεν φυσιολογικό αν τώρα άρχισε να τις λέει αλλά σ'ένα χρόνο θα πρέπει να έχει βελτιωθεί.

Η αλλαγή ρούχων μπορεί να σχετίζεται με αισθητηριακά θέματα (να νιώθει πιο έντονα από το φυσιολογικό) και καλό είναι να συμβουλευτείτε έναν έμπειρο εργοθεραπευτή με ειδίκευση σε αισθητηριακά. Για τη μετάβαση έξω δύσκολο να σας πω χωρίς κλινική εικόνα αλλά ίσως έχει να κάνει με άγχος μετάβασης και χρειάζεται να δει μία εικόνα για το που θα πάει (δεν αρκεί το λεκτικό).

Σχετικά με τη στεναχώρια στο παιδότοπο δεν είμαι σίγουρη αν μπορεί να τη καταλάβει λόγω ηλικίας αλλά εσείς πρέπει να σιγουρεύεστε ότι είστε κάθετοι στο τι είναι αποδεκτή συμπεριφορά και τι όχι γιατί έτσι και θα βοηθήσετε να καταλάβει το όρια της κοινωνικής αλληλεπίδρασης και θα συντελέσετε στην αύξηση της προσοχής. 

Τέλος απλά για δική σας ενημέρωση το πιο σωστό πλαίσιο που συντελεί στην ανάπτυξη μικρών παιδιών με παρόμοιες καθυστερήσεις λόγου και προσοχής είναι ομάδα πρώιμης παρέμβασης που αποτελείται από εργοθεραπευτή, λογοθεραπευτή και κάποιες φορές ειδικό παιδαγωγό και οι συνεδρίες κατά τις οποίες εκπαιδεύεστε κι εσείς μαζί με το παιδί είναι συχνές. Δεν λέω ότι η παιδοψυχολόγος δε βοηθάει αλλά σας το αναφέρω για δική σας ενημέρωση γιατί φαντάζομαι ο όγκος πληροφοριών στο ίντερνετ είναι πολύς. 

Μη διστάσετε να με ρωτήσετε οτιδήποτε άλλο θέλετε!

Θερμές Ευχές

Βίκυ

Η άποψή μου είναι οτι βελτιώθηκε επειδή πλέον ΠΡΟΣΕΧΕΙ!

Εικόνα Γιάννης Μυκ.

Καλημέρα σας,

Οι λέξεις αυτές είναι όλες καινούργιες, αλλά όπως είπα δεν είναι ολοκληρωμένες όλες ακόμη. Αυτό που παρατηρούμε είναι οτι προσπαθεί συνεχώς να μιμηθεί και οτι δεν κάθεται χωρίς να βγάλει κάποιον ήχο που να ταιριάζει σε αυτή τη λέξη που θέλουμε να της μάθουμε. Επίσης πολύ σημαντικό που ξέχασα να αναφέρω είναι οτι πολλές φορές μέσα στην ημέρα επαναλαμβάνει λέξεις που ξέρει "καλά" με σειρά. 

πχ λέει μαμα, παππού, γιαγιά, το όνομά μου, το όνομα της μαμάς ,το όνομα του αδερφού μου αλλα σε πολύ γρήγορο τέμπο, σαν να θέλει να κάνει πρόταση. Αυτό το κάνει πιστεύετε επειδή δεν ξέρει τι θέλει να πεί ή μήπως επειδή τα ξέρει τόσο καλά που τα επαναλαμβάνει για να μας δείξει οτι τα ξέρει με εμφατικό τρόπο? 

Εκτός αυτών γενικά ο τόνος της φωνής της είναι δυνατός, δηλαδή πολλές φορές φωνάζει αντί να μιλάει, πχ το μπαμπά το λέει φωναχτά , το μαμά επίσης κτλ. Είναι κάτι που θέλει αντιμετώπιση? Εμείς της λέμε μην φωνάζεις, μίλα πιο σιγά κτλ.

Η αναπτυξιολόγος μας πρότεινε για αρχή μόνο την παιδοψυχολόγο καθώς το παιδί πριν 2 μήνες σχεδόν δεν εκτελούσε κάν εντολές και δεν μας άκουγε. Επίσης δεν καταλάβαινε πολλά απο αυτά που της λέγαμε και δεν είχαμε την προσοχή της. Τώρα φυσικά είναι πολύ προσεκτική και υπάρχει έντονη αλληλεπίδραση οπότε όταν ξαναπάμε λογικά άν δεί κάτι που να θέλει βοήθεια φαντάζομαι θα μας προτείνει και κάποιον άλλον ειδικό.

Η πρώιμη παρέμβαση που κάνουμε ήδη μας έχει βοηθήσει και φαίνεται.

Από την εμπειρία σας, μέχρι πότε έχουν "διορία" τα παιδιά που αργούν να μιλήσουν και έχουν ξεκινήσει να εξελίσσονται , ώστε να αρχίσουν να ολοκληρώνουν τον λόγο τους και να κάνουν προτάσεις? Ο λόγος αναπτύσσεται με γεωμετρική πρόοδο δηλαδή? Απο ένα σημείο και ύστερα εξελίσσεται ταχύτερα και πιο προοδευτικά ή πηγαίνει αναλογικά? 

Συγχωρέστε με για τις ερωτήσεις, αλλά καλύτερα να σας ρωτάω χαζομάρες παρά να αιωρούνται για πάντα στο κεφάλι μας.

Ευχαριστώ και πάλι. :)

Κάθε ηλικία έχει διαφορετικά ορόσημα

Εικόνα Βίκυ Σκαρλοπούλου

Καλησπέρα,

Μην ανησυχειτε δεν ειναι χαζες ερωτήσεις.. Καθε ηλικια εχει και διαφορετικά οροσημα στην εκφραση, τη κατανοηση και τη προσοχή δηλαδη με την ηλικια αυξάνονται κ βελτιώνονται. Στα τεσσερα πρέπει το παιδι να ναι κατανοητο και απο ξενους και να μιλα με συνθέτες προτασεις. Αν υπάρχει καποια γλωσσική διαταραχη δεν αναπτύσσεται ομαλα και θελει βοηθεια. Δε μπορω να σας απαντησω αν θα εξελιχθει με την εικονα που περιγράφετε χωρις να εχω κλινικη εικονα.. Θα ελεγα αν οι λεξεις και η ένταση ειναι έτσι ως τα τρια χρειάζεται οπωσδήποτε λογοθεραπεια γιατι αν ειναι καποια διαταραχη χρειάζεται δουλεια για να μην υπαρχουν πρόβλημα σχολείο(οι γιατροι δε κανουν διαγνωση διαταραχης απλα ότι ειναι πισω ο λόγος). Για τωρα θα ελεγα να μην σας ανησυχεί η ένταση ισως να μαθαινει έτσι.

Παντως απο την εμπειρια μου θα σας ελεγα να πατε και σ'ενα αλλο παιδοψυχίατρο για να παρετε μια δεύτερη γνωμη να είστε απολυτα σίγουροι και να μην χανεται πολυτιμος χρόνος. Ισως και σε δημόσιο τομεα. Εχω δει πολλες περιπτώσεις που χαθηκε χρόνος και ηταν κριμα.

Θερμές Ευχές

Βικυ

Το noesi.gr αξιοποιεί την κοινωνική συνεισφορά για να αναπτύσσει το μη κερδοσκοπικό έργο του, βάσει καταστατικού. Αν βλέπετε θετικά τη συμβολή του...


► Στείλετε γραμματόσημα. Αγοράστε διάφορα γραμματόσημα μικρής αξίας από τα ΕΛΤΑ π.χ. των 0,50€ ή 0,72€ ή 0,90€ και ταχυδρομήστε τα μέσα σε φάκελλο προς:

NOESI.gr — Μιστράλ 4 — Ν. Ψυχικό 154 51

► Δωρίστε χρόνο ομιλίας. Επισκεφτείτε ένα κατάστημα με είδη κινητής τηλεφωνίας και στείλτε χρόνο ανανέωσης ομιλίας στα νούμερα:

WIND F2G 6907643701, 6907643658

COSMOTE 6984751366, 6944987319, 6948986898

Στη σελίδα noesi.gr/ananoesi μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά για τους σκοπούς, που υποστηρίζονται δωρεάν από το noesi.gr.
Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο καταχωρώντας το E-mail σας εδώ.
Δείτε παλιά ...Nousletter!

Συντονίζουμε δίκτυα

Στόχο του NOESI.gr αποτελεί η δικτύωση επαγγελματιών, φορέων, οικογενειών, προς διευκολύνση ενημέρωσης, υποστήριξης, συμβουλευτικής, με απώτερο σκοπό τη δια βίου μάθηση και εν γένει την κοινωνική ένταξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Οι Ομάδες του είναι δίκτυα, είναι γειτονιές. Ρωτήστε, αναζητήστε, ενημέρωστε.
Βρείτε την Ομάδα σας εδώ.

Η 1η Ημερίδα του είδους!

Σας προσκαλούμε στην ημερίδα για οικογένειες παιδιών με αναπηρία, που οργανώνεται στην Κηφισιά, το Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2018 στο πλαίσιο του Προγράμματος "ΠΡΟΝΟΗΣΕ+©". Η ημερίδα απευθύνεται σε γονείς και άλλους συγγενείς παιδιών που έλαβαν διάγνωση σχετική με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή κάποια αναπηρία.
Μάθετε περισσότερα εδώ.
You must have Javascript enabled to use this form.