Άγχος για το μέλλον του γιου μου με διαγνωσμένη ΔΑΔ μη καθοριζόμενη

Εικόνα Litsaki

Γειά σας. Εχω ενα γιο 12 ετών με διαγνωσμένη διαχυτη αναπτυξιακή διαταραχή μη καθοριζόμενη. Εχουμε περάσει πολλά στο σχολείο λόγω της δυσκολίας του στα κοινωνικά θέματα(επιθετικότητα ανυπακοή στους δασκάλους δεν συμμετέχει σε ξένες γλώσσες ιστορία κτλ). Τωρα είναι στην έκτη και εχω τρομερό ανγχος για το γυμνασιο. Καποια ψυχολόγος μου είπε οτι ίσως πρέπει να σκεφτώ το ενδεχόμενο ειδικού σχολείου.

Μεχρι τώρα φοίτησε στο γενικό με παράλληλη στήριξη. Δεν εχει νοητική υστέρηση. Αντιθέτως εχει υψηλή αντίληψη αλλά τα σοβαρά προβλήματα εχουν να κάνουν με την συμεριφορά του.θυμώνει κα παρεξηγεί πολύ εύκολα, βρίζει και κάνει χειρονομίες ακόμα και σε μένα. Κανει  μια εργοθεραπεία και μια ψυχολογική συνεδρία την βδομάδα και τώρα βλέπει παιδοψυχίατρο 2 φορες το μήνα.

Είμαι λίγο χαμένη. Ξέρω οτι αν τον βάλω σε ειδικό θα αισθανθεί πολύ ασχημα. Μου εχει πει οτι θέλει να πάει σε κανονικό σχολείο οπως και οι συμμαθητές του. Εχει ομως πολλά μαθησιακά ελλείματα.

Θα με ενδιέφερε η γνώμη σας.

Σχόλια

Είναι πράγματι δύσκολο το δίλημμα που βρίσκεστε

Εικόνα Βίκυ Σκαρλοπούλου

Καλησπέρα!

Ειναι πράγματι δυσκολο το διλημμα που βρισκεστε.

Οι συνεδριες με ψυχολογο ειναι διαφορετικες απο αυτες με τον παιδοψυχολογο; Κι αν ναι γιατι ειναι διαφορετικές και τι προσεγγιση ακολουθει ο καθενας; Κάνουν συμπεριφορισμο; Σας έχουν δωσει κατευθυνσεις ωστε να εχετε ακριβως την ιδια κατεύθυνση και στο σπιτι; Εχει γινει αξιολόγηση κοινωνικων δεξιοτητων και πραγματολογιας ώστε να δουμε που δυσκολευεται; πχ μπορει να μη καταλαβαίνει την οπτικη του αλλου και ετσι να παρεξηγείται και να νευριαζει. Σε τετοια περιπτωση πρεπει να δουλευτει συστηματικά η αναγνώριση της οπτικης των αλλων και οτι οι αλλοι ισως σκέφτονται κατι αλλο απο αυτο που σκεφτομαστε εμεις. Συνηθως αυτη ειναι η κυριοτερη δυσκολία στη ΔΑΔ στους εφηβους.

Στην εργοθεραπεια κανει αισθητηριακή ολοκληρωση σε ειδικη αίθουσα ωστε να ηρεμεί και να ισορροπεί;

Συγγνώμη που σας ρωταω ολες αυτες τις ερωτησεις απλα πριν σας πω τη γνωμη μου ηθελα να εχω μια πιο πληρη εικονα.. Μπορει να βελτιωθεί πολυ αφου εχει την επιγνωση που περιγραφετε αλλα χρειάζεται πολλή συστηματική κι εντατικη δουλειά.

Θερμές Ευχές

Βικυ

Δεν είμαι σίγουρη για τις θεραπείες του γιου μου

Εικόνα Litsaki

Καλησπέρα.Ευχαροστώ για την απάντηση. Ο Χρηστος κάνει μια εργοθεραεία την βδομάδα  και μια ψυχολογική συνεδρία. Επίσης  τον βλέπει παιδοψυχίατρος 2 φορές το μήνα. Δεν ξέρω ακριβώς πως λέγεται η μέθοδος που χρησιμοποιεί αλλα ξέρω οτι συζητάνε και προσπαθούν να καταλάβει ο Χρήστος και μια αλλη οπτική.. Ειδικοτερα ο παιδοψυχίατρος προσπαθεί να τον βάλει στην θέση των αλλων και με παραδείγματα του δίνει την ρεαλιστική πλευρα των πραγμάτων. Τουλάχιστον ετσι οπως το καταλαβαίνω εγώ. Ο εργοθεραπευτής κάνει διάφορα παιχνίδια με τον Χρήστο για  να δουλέψουν το κίνητρο οπως μου είπε.Και αλλες φορές απλά συζητάνε τα νέα του Χρήστου και θέματα που ενδιαφέρουν το Χρήστο η πως πέρασε το Σ/Κ. π.χ. Δεν ειμαι πολύ σίγουρη για τις θεραπείες και πότε να περιμένω καποια αποτελέσματα απο αυτές. Δεν ξερω τι είναι η αισθητηριακη ολοκλήρωση(1). Μπορείτε να μου εξηγήσετε?


Τα παρακάτω έχουν προστεθεί από την ομάδα διαχείρισης της νόησης στο διαδίκτυο :)

Μάθετε περισσότερα στους Οδηγούς του NOESI.gr!

  1. Μάθετε για την Αισθητηριακή Ολοκλήρωση στον Οδηγό παρεμβάσεων εδώ: www.noesi.gr/book/intervention/si

Ρύθμιση της συμπεριφοράς

Εικόνα Βίκυ Σκαρλοπούλου

Ευχαριστώ για την απάντηση σας!

Η αισθητηριακή ολοκληρωση ειναι μια μεθοδος της εργοθεραπειας κατα τη διαρκεια της οποιας τα παιδιά μπαίνουν σε μια ειδικα διαμόρφωμενη αίθουσα σκοτεινη με ειδικα φωτα και οπτικες ινες. Δεν ειμαι εργοθεραπευτρια αλλα επειδή δουλεύουμε με δυσκολα περιστατικά, εχω δει παρα πολυ μεγαλη διαφορά καθως τα παιδια ηρεμούν και αυτορυθμίζονται και μετα ηρεμα μπορουν να κανουν πολυ καλή δουλειά με συμπεριφορισμό.

Πιστεύω οτι το να βλεπει ψυχολογο μια φορα τη βδομαδα και παιδοψυχολόγο δυο φορες το μηνα δεν ειναι αρκετό και γι αυτο δε γενικευει. Οι συμπεριφορες που περιγραφετε χρειαζονται παρέμβαση με μεγαλύτερη συχνοτητα, να ειναι ενιαια και να συμμετεχετε κι εσεις με το να εφαρμοζετε και στο σπιτι αυτα που κάνει και στις συνεδριες. Το ιδανικο θα ηταν να εντασσονταν σε ενα καθημερινό απογευματινο προγραμμα εφηβων που σαν ομαδα με τα αλλα παιδια ιδιας ηλικιας να κάνουν δραστηριοτητες (παιζουν, ψωνιζουν, μιλάνε) και ετσι σταδιακα να μαθει να αλληλεπιδρα με θετικο τροπο και να διαχειρίζεται τα συναισθήματα του. Δε ξερω αν και που υπαρχει τετοιο προγραμμα αλλα ισως αξιζει να δειτε αν υπαρχει. 

Λεω τα παραπανω γιατι έτσι ισως μπορέσει ο ιδιος να ρυθμισει τη συμπεριφορά του και με στήριξη στα μαθηματα να παει σε γενικο σχολειο αφου αυτο επιθυμει και ο ιδιος.

Ελπίζω να σας βοηθησα!

Θερμές Ευχές

Βικυ

ΔΑΔ ΜΠΑ (μη προσδιοριζόμενη άλλως)

Εικόνα Rena

Καλησπέρα σας... Έχουμε την ίδια διάγνωση... Εμένα ο γιος μου ειναι 5 χρονών χωρις ομιλία ομως... Η γνώμη μου ειναι να κάνεις αυτό που επιθυμεί το παιδι... Δεν χρειάζεται να γινει κ δικηγόρος, ας μη τα καταφέρνει δεν πειράζει... Σημασία έχει να ειναι ευτυχισμένος.

Ίδια ηλικία, ίδιοι προβληματισμοί

Εικόνα Anna Zoumi

Παρακολουθώ και 'γω το ποστ...12 ετών και η κόρη μου, έκτη με παράλληλη... θυμός και άρνηση προς το σχολείο... πάλι αδιέξοδο για το τι θα κάνουμε μετά τον Ιούνιο...

Ποιο σχολείο να διαλέξω;

Εικόνα Μαρία

Εχω γιο 23 ετών σημερα με ΔΑΔ. Εχει υψηλή λειτουργικότητα, αυτοεξυπηρετείται και έχει ύπια νοητική υστέριση.

Αυτή τη στιγμή πάει στη Β' Λυκείου του Ειδικού Επαγγελματικου.

Συμμαθητές του είναι παιδιά τα οποία έχουν διάφορες ήπιες αναπηρίες με υψηλή λειτουργικότητα ή θέματα συμπεριφοράς.

Το τι σχολείο θα διαλέξω ήταν πάντα το πρόβλημά μας αλλά η απάντηση που θα σας λύσει τις απορίες είναι μία και απλή.

Σε ποιο σχολείο το παιδί θα βοηθηθεί περισσότερο;

α) Σε ένα γενικό γυμνάσιο με παράλληλη στήριξη ίσως,  όπου θα έχει μαζί τους συμμαθητές του (η κοινωνικοποίηση είναι πρωταρχικής σημασίας κατά τη γνώμη μου/ στο σχολείο έχει παρεές ή έστω έχει συναναστροφή με συνομιλίκους;) αλλά μπορεί να έχει καθηγητές που μπορεί να τον στοχοποιούν λόγω έλλειψης ειδίκευσης ή ευαισθησίας στο να προσεγγίσουν σωστά το πρόβλημα συμπεριφοράς του και να τον ηρεμούν;

ή

β) Σε ένα ειδικό σχολείο με πρόγραμμα που προσαρμόζεται στο τι μπορεί να κατακτήσει ο μαθητής, με καθηγητές που έχουν και ευαισθησία και θέληση και γνώσεις , με ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό που μπορεί να σας κατευθύνει και ίσως κάποιους μαθητές που μπορεί να είναι κατώτερης νοητικής στάθμης από το παιδί σας.

Αν ήμουν στη θέση σας θα εξέταζα τις δύο περιπτώσεις κάνοντας μια επαφή με τους διευθυντές των δύο σχολείων και μετά θα αποφάσιζα σε συνεργασία με τους ειδικούς που παρακολουθούν σήμερα το παιδί.

Η ψυχοθεραπεία και οι συνεδρίες με τη ψυχολόγο κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να γίνουν συχνότερες γιατί το παιδί θα δυσκολέψει περισσότερο όσο μπαίνει για τα καλά στην εφηβία και θα πρέπει να μπορεί να διαχειρίζεται τις διάφορες καταστάσεις που του συμβαίνουν.

Αυτά για την ώρα... και ότι άλλο με ρωτάτε.. έχω διανύσει πια πολλά χιλιόμετρα και έχω γίνει σοφή κουκουβάγια..

Υπομονή και αγάπη σε ό,τι κάνετε.

Νιώθω οτι ανεβαίνω ενα βουνό

Εικόνα Litsaki

Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Εχεις δίκιο Μαρία θα κάνω μια επίσκεψη και στα δύο σχολεία. Ωστοσο νιώθω οτι ανεβαίνω ενα βουνό. Η μετακίνηση των παιδιών στα ειδικά σχολεία γίνεται με δικά τους λεωφορεία; Δεν υπάρχουν και πολλά σχολεία ειδικά και το θέμα της μετακίνησης είναι σημαντικό.

Φοβάμαι την περιθωριοποίηση, αν δεν τα καταφέρνει

Εικόνα Litsaki

Ευχαριστώ Rena. Ναι, το ζητούμενο είναι να είναι ευτυχισμένος. Φοβάμαι την περιθωριοποίηση αν δεν τα καταφέρνει. Είναι κάτι που το βιώνει απο την πρώτη δημοτικού. Θέλει να μην είναι διαφορετικός. Ομως οι δυσκολίες του τον διαφοροποιούν απο τα αλλα παιδιά. Δεν ξέρω λοιπόν τι πραγματικά είναι σωστό για τον Χρήστο. Μακάρι να ημουν σίγουρη για το τι πρέπει να επιλέξω.

Πολλά ειδικά σχολεία διαθέτουν μετακίνηση

Εικόνα Μαρία

Πολλά ειδικά σχολεία διαθέτουν και μετακίνηση με λεωφορεία.

Δε γνωρίζω σε ποια πόλη βρίσκεστε, αλλά επειδή εργάζομαι σε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε ενημερώνω ότι κάθε χρόνο διατίθεται κονδύλι για τη μετακίνηση των μαθητών από απομακρυσμένες περιοχές. Ο διευθυντής του σχολείου ή των σχολείων που θα επισκεφτείς για πληροφορίες θα σε ενημερώσει .

Το noesi.gr αξιοποιεί την κοινωνική συνεισφορά για να αναπτύσσει το μη κερδοσκοπικό έργο του, βάσει καταστατικού. Αν βλέπετε θετικά τη συμβολή του...


► Στείλετε γραμματόσημα. Αγοράστε διάφορα γραμματόσημα μικρής αξίας από τα ΕΛΤΑ π.χ. των 0,50€ ή 0,72€ ή 0,90€ και ταχυδρομήστε τα μέσα σε φάκελλο προς:

NOESI.gr — Μιστράλ 4 — Ν. Ψυχικό 154 51

► Δωρίστε χρόνο ομιλίας. Επισκεφτείτε ένα κατάστημα με είδη κινητής τηλεφωνίας και βάλτε χρόνο ανανέωσης ομιλίας π.χ. 5€, 10€, 20€ στα νούμερα:

WIND F2G 6907643701, 6907643658

COSMOTE 6984751366, 6944987319

Στη σελίδα noesi.gr/ananoesi μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά για τους σκοπούς, που υποστηρίζονται δωρεάν από το noesi.gr.
ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ► Συνέδριο για τον αυτισμό στην Αλεξανδρούπολη.
Παγκόσμια Ημέρα Σπανίων Παθήσεων 2018 στην Πλατεία Συντάγματος - Μία Δράση ενημέρωσης από την Ένωση Γονέων και Φίλων ατόμων με Σύνδρομο Rett ''Άγγελοι Γης.
Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο καταχωρώντας το E-mail σας εδώ.
Δείτε παλιά ...Nousletter!

Συντονίζουμε δίκτυα

Στόχο του NOESI.gr αποτελεί η δικτύωση επαγγελματιών, φορέων, οικογενειών, προς διευκολύνση ενημέρωσης, υποστήριξης, συμβουλευτικής, με απώτερο σκοπό τη δια βίου μάθηση και εν γένει την κοινωνική ένταξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Οι Ομάδες του είναι δίκτυα, είναι γειτονιές. Ρωτήστε, αναζητήστε, ενημέρωστε.
Βρείτε την Ομάδα σας εδώ.

Οδηγός υπηρεσιών

Κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο η πρόσφατη έκδοση του Οδηγού υπηρεσιών "Εκπαίδευση – Υγεία – Πρόνοια" Ελλάδας και Κύπρου από το NOESI.gr για γονείς, φοιτητές, εθελοντές, επαγγελματίες, εταιρείες ή οργανισμούς. Για να λάβετε δικό σας ηλεκτρονικό αντίγραφο δωρεάν, υποβάλλετε Αίτημα αποστολής Οδηγού υπηρεσιών.
Μάθετε περισσότερα εδώ.
You must have Javascript enabled to use this form.