Είναι ή δεν είναι αυτισμός;

Εικόνα Μάρω

Έχω ένα αγοράκι 4,5 χρονών είναι μοναχοπαίδι και όπως καταλαβαίνετε πολύ καλομαθημένο, αποφύγαμε να τον πάμε από νωρίς σε παιδικό γιατί είχαμε άτομο να τον κρατήσει στο σπίτι τη γιαγιά του η οποία ήταν πραγματικά υπηρέτρια του και επειδή φοβόταν και αρκετά δεν τον άφηνε να κάνει και πολλά πράγματα και από την μεριά μας και μεις κάναμε το ίδιο. Γενικά, ο μικρός ήθελε το χρόνο του για να κάνει πράγματα άργησε να κόψει την αλεσμένη τροφή και να βγάλει την πάνα. Λεξούλες άρχισε να λέει από νωρίς και περπάτησε και γρήγορα γενικά είναι ένα πολύ χαρούμενο παιδί και δοτικό το ότι τα έλεγε λίγο μπεμπεκίστικα τα λογάκια του δεν μας πείραζε ιδιαίτερα εμένα όμως όσο περνούσε ο καιρός με προβλημάτιζε το έλεγα στην παιδίατρο μας αλλά αυτή με καθησύχαζε λέγοντάς μου οτι εμείς το παιδί θέλουμε να μιλήσει μέχρι τα 6 που θα πάει σχολείο.

Με τη βοήθεια της γιαγιάς και τη δική μου ο μικρός έχει μάθει να μετράει και να γράφει όλη την αλφα-βήτα μικρά και κεφαλαία καθώς επίσης ξέρει να μετρά και να γράφει μέχρι το 100 αλλά εκεί που χωλαίνει το πράγμα είναι στην επικοινωνία ενώ κατανοεί ότι του λες να κάνει και το κάνει δεν μπορεί να εκφράσει τις ανάγκες του με δική μας παρότρυνση που του λέμε πες το με όλα τα λογάκια το λέει μερικές φορές μπερδεύει τους χρόνους και τα πρόσωπα επίσης δεν λεέι το ναι και το όχι ακόμα και αν πονάει κάπου θα το καταλάβω από τις κινήσεις του δεν θα μου το πει.

Φέτος πήγε παιδικό συζήτησα με την δασκάλα του και την παιδοψυχολόγο, οι οποίες το παρατήρησαν και αυτές, η παιδοψυχολόγος μου είπε να κλείσω ραντεβού με αναπτυξιολόγο πράγμα που έκανα αλλά το πιο κοντινό ραντεβού ήταν Γενάρη του 2018.

Τις προάλλες που πήγαμε στην παιδίατρο και το ξανασυζητήσαμε για άλλη μια φορά το θέμα μου πε ότι τώρα βλέπει κάποια στοιχεία αυτισμού και θύμωσα πολύ που τόσο καιρό δεν έλεγε τίποτα και απλά με καθησύχαζε γιατί το παιδί πήγε 4,5 χρονών και αν είναι όντως έτσι τα πράγματα θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει πιο νωρίς πράγματα για να τον βοηθήσουμε, απο δική μου πρωτοβουλία σήμερα ξεκινάμε λογοθεραπεία.

Να σας αναφέρω ότι το παιδί πριν απο 15 μέρες έκανε αφαίρεση κρεατάκια γιατί είχαμε πρόβλημα και το αναφέρω γιατί η λογοθεραπευτρια μου είπε ότι κοιτάνε και τα ρινικά των παιδιών γιατί μπορεί να καθυστερούν την ανάπτυξή τους. Όλα αυτά με έχουν τρελάνει στην κυριολεξία να σου λένε όλοι ότι έχεις ένα πανέξυπνο παιδί γιατί έχουμε πάει και σε άλλο παιδίατρο και μετά κατόπιν εορτής να σου λένε ααα ξέρεις το παιδί σου μπορεί να είναι αυτιστικό. Θα εκτιμούσα πολύ να μου λέγατε και σεις την άποψή σας. 

Σχόλια

Χρειάζομαι κάποιες παραπάνω πληροφορίες

Εικόνα Βίκυ Σκαρλοπούλου

Καλησπέρα,

Λυπάμαι για όλη αυτή την ταλαιπωρία με τους γιατρους. Χρειαζομαι καποιες παραπανω πληροφορίες..

Οταν λετε οτι τον παροτρυνετε εννοειται πως περιπου το εννοειτε; Μπορειτε να μου δωσετε ενα παράδειγμα για να καταλαβω; Δηλαδη θα πει το λουλούδι είναι μπλε αλλα μπορει να μπερδέψει το είναι με το ήταν; Οι λεξεις του είναι ακριβώς ή προσεγγίσεις;

Το παιχνιδι του πώς ειναι; Στο σχολειο παιζει με τα αλλα παιδια; Έχει βλεμματικη επαφη μαζι σας οταν του μιλατε; Όταν πειναει τι κάνει; Οταν ειναι χαρούμενος πώς τα δειχνει; Έχει εμμονή με καποιο παιχνιδι;

Συγγνώμη που σας ρωταω τόσα, απλα προσπαθώ να καταλαβω την περίπτωση για να απαντησω όσο πιο καλα μπορω! 

Αυτό με τα ρινικα για να 'μαι ειλικρινης δε το χω ξανακουσει ποτε. Συνηθως στελνουμε τα παιδια για ακουογραμμα αν εχουμε καποια αμφιβολία για την ανάπτυξη της γλωσσας.

Σιγουρα ακουγεται πολύ έξυπνο απο την περιγραφή σας απλα η γλωσσα ειναι διαφορετικό κομματι του εγκεφάλου..

Θερμές Ευχές

Βικυ

Πληροφορίες για την περίπτωση μας

Εικόνα Μάρω

Σας ευχαριστώ πολύ για την ανταπόκριση σας, ναι βλεμματική επαφή έχει όταν του μιλάς, ακούει στο όνομά του και γυρίζει. Π.χ. μου λεει νερό και γω τον παροτρύνω να το πει με όλα τα λογακια και μετα μου λέει μαμα παρακαλώ πολύ θέλω νερό ή τώρα τελευταία μαμά διψάω, τις λέξεις τις λέει κανονικά ακόμα και δύσκολες λέξεις άλλο παράδειγμα αντί να πει μαμά φέρε μου το βιβλίο να πει η μαμά να φέρει το βιβλίο. Με τα άλλα παιδάκια παίζει στο σχολείο μάλιστα σήμερα έκαναν μάθημα τέννις και είχα τη δυνατότητα να τον δω πως συμπεριφέρεται με τους συμαθητές του και αν ακολουθεί τις οδηγίες της δασκάλας καο πραγματικά έκανε τα περισσότερα απο αυτά που τους είπε. Από μικρός τα αγαπούσε τα παιδιά και ήθελε να είναι μαζί τους. Γενικά, είναι χαρούμενο και χαμογελαστό παιδί δεν έχει κάποια εμμονή με κάποιο παιχνίδι απλά αγαπά πολύ τα γράμματα και τους αριθμούς. Αν πεινάει δεν θα το πει. Θα ψαχουλέψει στο ντουλάπι για να πάρει αυτο που θέλει εκτος αν τον ρωτήσω εγώ τι θέλει και θα μου απαντησει μονολεκτικά.

Σας ευχαριστώ πολύ.
Μάρω

Ακούγεται ότι είναι λίγο πίσω στη γλώσσα

Εικόνα Βίκυ Σκαρλοπούλου

Σας ευχαριστώ πολυ για τις παραπανω πληροφορίες!

Ετσι οπως μπορω να τα αντιληφθώ χωρίς να εχω κλινικη εικονα μου ακουγεται ότι είναι πίσω στη γλωσσα (γραμματική και λεξιλογιο) και οχι αυτισμός. Ειναι συχνο φαινομενο παιδακια σ' αυτην την ηλικια να χρειαζονται ενίσχυσή για να αναπτυξουν σύνθετη γλωσσα και να μην κάνουν λαθη. Δεν υπαρχει καποια γνωστή αιτια γι' αυτό, απλα το περιγραφουμε ως δυσκολία σε καποιο απο τα κουτακια της γλωσσικης επεξεργασιας. Φυσικά το λεω με επιφυλαξη, καθως δεν εχω κλινικη εικονα.

Πολυ καλά κανατε και αρχισατε λογοθεραπειες. Η λογοθεραπευτρια που θα εχει καταγράψει γλωσσικο του δειγμα θα μπορει να σας κατευθύνει καλυτερα για το γλωσσικο του επίπεδο του και σε ποιο τομεα ακριβώς χρειάζεται να τεθουν στοχοι. 

Φυσικα ειναι πολυ καλο που κλείσατε και σε αναπτυξιολογο ωστε να αποκλειστεί ο αυτισμος. Απο αυτα που μου ειπατε προς το παρον δεν μου ακουστηκε καποια συμπεριφορά τοσο εντονη που να οδηγησει σε διαγνωση αλλα φυσικα θα σας το αναλυσει και καλυτερα ο αναπτυξιολογος.

Ελπίζω να βοηθησα!

Θερμές Ευχές
Βικυ

Περιμένουμε και την αναπτυξιολόγο

Εικόνα Μάρω

Καλημέρα σας,

Σας ευχαριστώ πολύ για την άμεση ανταπόκρισή σας. Η λογοθεραπεύτρια, μετά την πρώτη συνεδρία στην οποία ανταποκρίθη πολύ θετικά ο μικρός μου, είπε οτι είναι σε καλό επίπεδο. Τώρα περιμένουμε και την αναπτυξιολόγο να δούμε πως θα κινηθούμε.

Και πάλι σας ευχαριστώ πολύ.

Καλή σας μέρα.

Επικοινωνία - ομιλία στον γιο μου 6 ετών

Εικόνα Φλωρα Στοιλιδου

Καλησπερα δεν ειναι η πρώτη φορα που γράφω αλλα τωρα πλέον ειμαστε 6 ετών και εχω κάποια ερωτήματα...

Ο γιος μου έχει θέματα επικοινωνίας - λόγου και Αντίληψης (αυτα ηταν απο την αρχη το 2013 ) δλδ στο φασμα με λίγα λογια

Το παιδί έχει δεχτεί πυρά τα τελευταία 2  χρονια απο λογο-έργο -ειδική αγωγή και ένταξη στα Νηπεια ( τα αρχίσαμε απο το 2013 χωρίς ιδιαίτερη ανταπόκριση)

Πριν απο 2,5 χρονια ειχα ενα παιδί με λίγα λογια στον κόσμο του.......

Τωρα ειναι πολυ συνεργασιμος , του αρέσει να ειναι με παιδια ήτε αυτος παίζει μαζι τους ήτε οχι , γράφει , γνωρίζει πολλές λέξεις σαν ανάγνωση , έχει πολυ καλη αντίληψη και εκτελεί το 80% των εντολών που το δίνουμε , έχει λογο πολυ περιορισμένο αλλα οτι και να του πεις μπορει και το επναλαμβανει .....σε γενικές γραμμές οτι δεν γνωρίζει του ειναι δύσκολο και να κανει ανάκληση και να το εντοπίσει ......(το βρισκω και λογικό) ,μιλάει χαμηλά αλλα λεει προτάσεις και επιτέλους άκουσα την λεξει μαμα πχ.ηρθε η μαμά.....και επιτέλους την λεξει μπαμπά πχ εφυγε ο μπαμπάς bue bue αμάξι .......!!!!

Το κακο του ειναι με λίγα λογια το μουλαρωμα που άμα το αρχίσει έχει έναν υπέροχο τρόπο να σε γράφει κανονικα....... Εκει χάνουμε το παιχνίδι......

Ενα αλλο θεμα ειναι το δημοτικό του χρόνου και το πως θα αντέξουμε 45+45 λεπτά σε μια καρέκλα (λόγω μη κατανοήσεις κάποιων πραγμάτων φαντάζομαι θα βαριετε και θα σηκώνετε)

Το βασικό μου ερώτημα λοιπον ειναι η ομιλία πρωτα απο ολα......

Η οποια την τελευταία εβδομαδα παει πολυ καλα (εννοείτε οτι ειμαστε παρ πολυ πισω για την ηλικία του ) αλλα κανει προτάσεις , μου λεει τι θέλει πχ.θελω νερό ,θελω μερεντα κτλ κτλ , κατονομάζει σχεδόν τα παντα 

Έχουμε άραγε ελπίδες για ομιλία;;;

Επισεις να σας πω οτι η γενική εικόνα του παιδιού ειναι, οτι εκτος του οτι ειναι ένας κουκλοοοοος χαχχαχαχχ ειναι ολα νορμάλ με την διαφορα οτι δεν μιλαμε και γίνετε αντιληπτό οτι κατι τρέχει !!!!

Θα ηθελα να διαβάσω τις απόψεις σας ....ευχαριστώ μεσα απο την καρδια μου και σας εύχομαι καλές γιορτές, με υγεια.

Δύσκολο να δωθεί απάντηση για την ομιλία χωρίς κλινική εικόνα

Εικόνα Βίκυ Σκαρλοπούλου

Καλησπερα!

Ειναι παρα πολυ δυσκολο να δωθει απαντηση για την ομιλια χωρις κλινική εικονα. Φανταζομαι οι θεραπευτες του θα ειναι σε θέση ν'απαντήσουν καλυτερα σ'αυτο το ερωτημα. Φυσικα το γεγονος οτι εχει αντοποκριθει τοσο θετικα στις θεραπείες ειναι πολυ ενθαρρυντικό.

Καποια παιδια με αυτισμο περιορίζονται σε μικρες προτασεις οπως θελω το χ επειδη η γλώσσα στο μυαλο τους δεν ειναι οργανωμένη οποτε δε τους ερχεται η λέξη τη στιγμη που πρεπει. Εκει πρεπει να εντοπιστει τι τα βοηθαει να την οργανωσουν. Καποια τα βοηθαει να βλέπουν εικόνες και να τις βαζουν στη σειρα κι έτσι να μαθαινουν να σχηματιζουν προτασεις. Αναλογα το παιδι φυσικα.

Οταν λετε μουλαρωνει εννοειται οτι δυσκολευεται να τελειωσει κατι που του αρεσει και να μεταβεί απο τη μια δραστηριότητα στην αλλη; Αν εννοείται αυτο ειναι πολυ συνηθισμένο στη ΔΑΦ και θα βοηθηθεί πολυ απο τεχνικες μεταβασεις.

Δε ξερω αν βοηθησα καθόλου!

Θερμές Ευχές
Βικυ

Το μουλάρωμα το θεωρώ σαν χαρακτήρα του παιδιού

Εικόνα Φλωρα Στοιλιδου

Να σας πω, το μουλαρωμα το θεωρώ σαν χαρακτήρα του παιδιού που δεν έχει να κανει με την οποιαδήποτε δυσκολία... Απλα ειναι στον χαρακτήρα του, αν δεν θέλει κατι να κανει, απλα δεν το κανει γιατι π.χ. βαριεται!!! Αντιθέτως εχω παρατηρήσει μια δυο φορες που ενώ προσπαθούσαμε να μάθουμε το ποιηματάκι μας ή κάποιες συλλαβές πιο συνθετες, μετα απο λιγο που επαναλαμβανε τον έπιανε το παράπονο με βούρκωμα σαν να μου λεει ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ... Αχ εκείνη την ωρα σπάω αλλα δεν ξερω τι πρεπει να κανω αληθεια... Ολοι οι θεραπευτές μου λενε θετικά λογια, χωρίς να μπορούν να μου πουν ακριβώς το αποτέλεσμα... Φαντάζομαι δεν ειναι και ευκολο...

Είναι λογικό να μη θέλει να κάνει κάτι αν δε του αρέσει!

Εικόνα Βίκυ Σκαρλοπούλου

Είναι λογικο να μη θελει να κανει κατι αν δε του αρεσει! Στην αρχικη διατύπωση ειχα καταλαβει οτι δεν σταματαει να κανει κατι που του αρεσει για να κανει κατι αλλο κατι που είναι απο τα κυριαρχα χαρακτηριστικά στον αυτισμο γι αυτο και πρότεινα τεχνικες μεταβασης.

Οταν λετε μαθαινει απ εξω το ποιηματακι και πιο συνθετες συλλαβες εννοειτε οτι του βαζουν στο σχολείο ποιηματακια στο σχολειο και τα μαθαινει; Γιατι ειναι πολυ λογικο να δυσκολεύεται να τα μαθει επισης!

Συγγνώμη που δεν ημουν πιο βοηθητική!

Θερμές Ευχές
Βικυ

Ξέρετε μέχρι ποια ηλικία υπαρχει πιθανοτητα να μιλήσει;

Εικόνα Φλωρα Στοιλιδου

κ. Βίκυ, ναι ειναι ποιηματάκια που του βάζουν απο το σχολείο!!! Τα μαθαίνει και όχι με δυσκολία, αλλα η ανάκληση του ειναι χαμηλόφωνη και μεσα μιλάει μεσα απο τα δόντια... Με αποτέλεσμα να μην ειναι παντα κατανοητός... Αληθεια αν ξέρετε μέχρι ποια ηλικία υπαρχει πιθανοτητα να μιλήσει; Έχει όριο ηλικίας ή μπορει οποιαδήποτε στιγμή να το κανει;;;

Αν εχουν καποια ομιλια ως τα 6

Εικόνα Βίκυ Σκαρλοπούλου

Ειναι πολυ δύσκολο να απαντησω στο ερωτημα σας. Γενικα λεμε αν εχουν καποια ομιλια ως τα 6 οι πιθανοτητες ειναι περισσότερες. Μπορει να χρειάζεται καποιο διαφορετικο κινητρο που θα τον κάνει να χρησιμοποιησει λογο αλλά αυτο το ξέρουν καλύτερα οι θεραπευτές που τον ξερουν.

Γενικα πάντως, να ξερετε οτι το να μαθαίνει απ' εξω ποιηματάκια για να τα λεει στο σχολείο, ενω εχει περιορισμένο λογο, δεν είναι λειτουργικο και ουτε κινητρο για να μάθει να μιλαει. Μαθαίνουμε γλώσσα επειδη μας ενδιαφέρει να μιλήσουμε για τον κοσμο γυρω μας. Η ομιλια ειναι σε διαφορετικη περιοχη της γλωσσας απο την αποστήθιση. Οποτε θα το συζητουσα με τους θεραπευτές και τους δασκαλους οπωσδήποτε κι αυτο.

Παρολαυτα, η πρόοδος που αναφερετε ειναι αξιοσημείωτη, οποτε φαινεται οτι οφελειται πολυ κι εχει κανει μεγαλα βηματα οποτε συνεχιστε έτσι! Ειναι πολυ καλος οιωνός κι εσεις φαινεται οτι κανετε εξαιρετικη δουλεια!

Θερμές Ευχές

Βικυ

Προσπαθούμε να εντοπίσουμε το κουμπί του

Εικόνα Φλωρα Στοιλιδου

Χρονια πολλα με υγεια !!!

Η αληθεια ειναι οτι τρεχουμε παρα πολυ για το παιδι...!!! Και εχω υποψιν αυτα που λετε και βεβαια τα συζηταμε, γνωριζω οτι το απλα να μαθει να λεει κατι δεν σημαινει οτι το κατανοει γιαυτο προσπαθουμε να εντοπισουμε το κουμπι του και εκει τον πλησιαζουμε!!!!! Ειναι εξαιρετικος και ελπιζω να παει ετσι!!! 

Σας ευχαριστω πολυ για τον χρονο σας !!!

Και για τα καλα σας λογια!!!

Επανέρχομαι, η αναπτυξιολόγος διέγνωσε χαρακτηριστικά ΔΑΦ

Εικόνα Μάρω

Καλησπερα σας,

Επανερχομαι μετα απο 2 μηνες κai μετα απο την εξεταση της αναπτυξιολογου η οποια μας ειπε οτι ο Γιαννης ειναι πισω ενα χρονο απο την ηλικια του, εχει χαρακτηριστικα του φασματος πανω στην επικοινωνια στο λόγο και στο συμβολικο παιχνιδι αλλα ειναι πολυ υψηλης λειτουργικοτητας, προβλημα αντιληψης δεν υπαρχει ισα ισα μας ειπε οτι εχει πολυ καλο γνωστικο υποβαθρο και ξερει πολλες λεξεις κ απαντα σε ευκολες διαδικες ερωτησεις. 

Κανουμε 2 λογο κ 2 εργο την εβδομαδα κ οι δασκαλες του μου λενε οτι ανταποκρινεται πολυ θετικα εχει κανει αρκετη προοδο μεσα σε 2 μηνες.

Απλα ανησυχω πολυ αν θα τα καταφερει να ξεπερασει τις δυσκολιες του αν θα μπορεσει να κανει εναν ολοκληρωμενο διαλογο αν θα μπορεσει να παρακολουθησει κανονικο σχολειο αν θα μπορεσει να σταθει μεγαλωνοντας μονος του χωρις τη βοηθεια μας γιατι ειναι και μοναχοπαιδι. Εσεις που εχετε πειρα παιδια σαν τον γιο μου μπορουν να εξελιχθουν φυσιολογικα με την παρεχομενη βοηθεια απο ειδικους?

Υπαρχει ελπιδα? Ειμαι πολυ στεναχωρημενη αν και βλεπω οτι το παιδι προσπαθει και απο μονο του ολοκληρωνει τις προτασεις του οταν ζηταει κατι, βρισκει το σωστο χρονο και το σωστο προσωπο.

Ευχαριστω εκ των προτερων για την απαντηση σας.

Κάθε παιδί έχει δικούς του ρυθμούς

Εικόνα Βίκυ Σκαρλοπούλου

Καλησπέρα!

Συγγνώμη για την καθυστέρηση τώρα κατάφερα να δω το μήνυμα σας.

Είναι πολύ θετικό ότι ανταποκρίνεται τόσο καλά σε τόσο σύντομο διάστημα! Έχω δει παιδιά που πριν τη πρώτη δημοτικού μετά από εντατική θεραπεία, δε φαίνεται καμία διαφορά στη γλώσσα τους και απλά δουλεύουμε θετικούς τρόπους κοινωνικοποίησης. Κάθε παιδί έχει δικούς του ρυθμούς. Θα έλεγα να χαλαρώσετε και να συνεχίσετε την καλή δουλειά, καθώς όλα όσα μου λέτε είναι πολύ θετικά. Τα παιδιά με κάποιο τρόπο καταλαβαίνουν πολύ έντονα το άγχος των γονιών τους και το αντιγράφουν.

Θερμές Ευχές
Βίκυ

Αγωνία για το σχολείο

Εικόνα Μάρω

Καλησπέρα,

Σας ευχαριστώ για την απάντηση σας. Ναι ανταποκρίνεται θετικά του αρέσει πολύ να πηγαίνει ίσως επειδή συμπαθεί και τις δασκάλες που του κάνουν μάθημα οι οποίες μου λένε οτι τα καταφέρνει αρκετά καλά και είναι αισιόδοξες. Η προσπάθεια μας είναι να προλάβουμε την πρώτη δημοτικού, εγώ έχω αγωνία αν θα τα καταφέρει μόνος του ή θα χρειαστεί παράλληλη στήριξη, αν θα χρειαστεί να επαναλάβει το νηπιαγωγείο  και τι επιπτώσεις θα έχει αυτό στην ψυχολογία του σε περίπτωση που δεν μπορέσει να ακολουθήσει τους συμμαθητές του και χρειαστεί ειδικό σχολείο. Γενικά δεν είμαι αισιόδοξο άτομο και το μυαλό μου πάει στο κακό και επηρεάζει και το παιδί αυτό. Κάτι άλλο που θα ήθελα να σας ρωτήσω είναι το εξής μερικές φορές επιμένει σε ορισμένα πράγματα που θέλει και ενώ του εξηγώ ότι δεν γίνεται αυτή τη στιγμή μερικές φορές το δέχεται άλλες πάλι εμμένει και φωνάζει, σε αυτήν την περίπτωση τι πρέπει να κάνω?Εγώ συνήθως τον αφήνω να φωνάζει αλλά εκείνος όσο βλέπει οτι δεν γίνεται το δικό του τόσο επιμένει και κάποιες φορές χάνω την υπομονή μου και φωνάζω και γω. Μας είπε η αναπτυξιολόγος ότι έχει χειριστική συμπεριφορά αλλά πως πρέπει να την διαχειριστούμε δεν μας είπε γιαυτό ζητάω τη βοήθεια σας.

Ευχαριστώ,

Μάρω

Χειριστική συμπεριφορά

Εικόνα Βίκυ Σκαρλοπούλου

Καλησπέρα!

Ναι συμφωνώ οτι είναι χειριστική συμπεριφορά. Προσπαθήστε να χρησιμοποιείτε λίγα λόγια και επαναλαμβανομενα π.χ. "αυτοκινητάκι τελος, μετα παλι" κι αν αρνείται να το καταλαβει επαναλαβετε το ιδιο και αφήστε τον να κλαιει μεχρι να το καταλαβει. Καποια στιγμη μπορειτε να πείτε ψυχραιμα "δε χρειαζεται να κλαις, σου ειπα αυτοκινητάκι μετα". Ειναι πολυ σημαντικο να μη περάσει οτι κανει αυτο που θελει γιατι αυτο ενισχύει τη σκεψη "μπορω να κανω ο,τι μου αρέσει και θα το κανω". Οπότε πολυ καλα ανταποκρινεστε σε αυτο!

Μη διστάσετε να με ρωτησετε ο,τιδηποτε αλλο χρειαστείτε. 

Θερμές Ευχές

Βικυ

Χειριστική συμπεριφορά

Εικόνα Μάρω

Καλησπέρα σας,

Σας ευχαριστώ για την απάντησή σας. Προσπαθώ να του το εξηγήσω κοφτά για να το καταλάβει, απλά αυτό που με αγχώνει είναι μήπως η εμμονή του αυτή και το κλάμα μαζί με την πίεση που ασκεί στον οργανισμό του του κάνει κακό. Και με το κακό που λέω εννοώ μήπως παλινδρομήσει και έρθει πίσω στην εκπαίδευσή του ή επηρεαστεί η νοητική του κατάσταση ή έχουμε θέματα με την αντίληψή του. Υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος γιατί και μένα δεν μου αρέσει να υποχωρώ και να γίνεται το δικό του αλλά παράλληλα φοβάμαι κιόλας

Σας ευχαριστώ

Μάρω 

Χειριστική συμπεριφορά και λύσεις

Εικόνα Βίκυ Σκαρλοπούλου

Καλησπέρα!

Όχι μην ανησυχείτε η οριοθέτηση  δεν κάνει ούτε κακό στον οργανισμό ούτε επηρεάζει την εκπαίδευση οπότε συνεχίστε κανονικά αυτό που κάνετε.

Παράλληλα με την οριοθέτηση αφού τα χαρακτηριστικά είναι υψηλής λειτουργικότητας τότε ίσως βοηθούσαν κοινωνικές ιστορίες ή συστήματα επιβράβευσης ώστε να μειωθεί αυτή η συμπεριφορά. Παράλληλα πρέπει να δουλευτεί το πραγματολογικό κομμάτι και η αναγνώριση κι αιτιολόγηση συναισθημάτων. Ρωτήστε τη λογοθεραπεύτρια σας γι'αυτό καθώς είναι κομμάτι λογοθεραπείας.

Θερμές Ευχές
Βίκυ

Τι θα προτείνει το ΚΕΔΔΥ, να υποβάλλουμε αίτηση για επίδομα;

Εικόνα Μάκης Παπάς

Γεια σας γραφω πρωτη φορα και δεν ειμαι πολυ σχετικος με τη τεχνολογια γενικα. Εχουμε ενα γιο 4,5 ετων με συμπτωματα διαχυτης αναπτυξιακης διαταραχης (ΔΑΔ) που τον δουλευουμε τα δυο τελευταια χρονια με εργο–, λογο–, παιδικο σταθμο και ο,τι αλλο μπορουμε. Εχει δει αισθητη βελτιωση σε πολλα θεματα: καθαρισε ευκολα, κανει ποδηλατο παιζει καλα με παιχνιδια και κανει συβολικο παιχνιδι, χαιρεταει δινει φιλακια και επαναλαμβανει συλλαβουλες λεξουλες με παροτρυνση για να παρει αυτο που θελει, βελτιωμενη βλεματικη επαφη και δειχνει να εχει καλο νοητικο δυναμικο,αντιληψη και μνημη.

Γενικα ειναι χαρουμενος παιχνιδιαρης αλλα με ισχυρο εγω, επιμονος που αντιδρα εντονα οταν τον πειραζει κατι η οταν δεν γινεται το δικο του. Ειναι δυσκολος στον υπνο και συχνα εκφραζεται με εντονη θεατρικοτητα σα να παιζει καποιο σκετς με κινησεις και ηχους που πολλες φορες ειναι μιμηση απο κατι που ειδε σ ενα παιδικο που πολλες φορες σε μας και κυριως σε τριτους φαινεται παραξενο η ακατανοητο.

Εχουμε την αγωνια τι θα μας προτεινουν τα ΚΕΔΔΥ για τα νηπια, καθως οι θεραπευτες του θεωρουν οτι το καταλληλοτερο θα ηταν η παραλληλη στηριξη.

  • Εχει καποιος αποψη γι αυτο;

Επισης σχετικα με το επιδομα του ΚΕΠΑ αλλοι μας λενε να το αιτηθουμε και αλλοι οπως η παιδοψυχιατρος του ειναι αντιθετη γιατι θεωρει οτι καταγραφεται στο ιατρικο ιστορικο του και μπορει να του δημιουργησει καποιο προβλημα καποια στιγμη στη ζωη του, χωρις ωστοσο να μπορει να μας πει με σαφηνεια κατι συγκεκριμενο.

  • Γενικα δεν εχω σχηματισει ξεκαθαρη αποψη στα δυο θεματα που εθιξα.

Μπορει καποιος να με διαφωτισει; 
Ευχαριστω.

Απαράδεκτο η παιδοψυχίατρος να σας λέει κάτι τέτοιο

Εικόνα Γ Β

Απαράδεκτο η ίδια η παιδοψυχίατρος να σας λέει κάτι τέτοιο. Σε τίποτα δεν επηρεάζει μελλοντικά η σχετική γνωμάτευση από το ΚΕΠΑ και η λήψη του επιδόματος από την Πρόνοια. Είναι χρήματα που στερείτε από το ίδιο το παιδί σας. Ούτως ή άλλως με το νέο κανονισμό όλα τα παιδιά με ΔΑΔ στα 17 επανελέγχονται και είναι στο χέρι σας πώς και πότε θα χρησιμοποιήσετε την απόφαση με το ποσοστό αναπηρίας.

ΚΕΔΔΥ

Εικόνα Συννεφάκι

Καλησπέρα είμαι εκπαιδευτικός και κάθε χρόνο επιλέγω τμήμα με παράλληλη στήριξη καθώς είναι ο ανηψιος μου στο φάσμα κ έχω μια ιδιαίτερη σχέση με αυτά τα παιδιά.

Λοιπόν το ΚΕΔΔΥ θα στηριχθεί στη γνωμάτευση επίσημου παιδοψυχολογοι - καθώς δε διαθέτει παιδοψυχολογοι. Θα μιλήσουν και μαζί σας αλλά θα δουν κ το παιδί μια ομάδα ειδικών( σχετικών πάντα με την εκπαίδευση) κ θα δώσουν τις οδηγίες τους όπου θα προτείνουν εάν χρειάζεται παράλληλη στήριξη. Ενδεχομενως για το νηπιαγωγείο να προτείνουν τμήμα ένταξης. Σε κάθε περίπτωση λαμβάνεται εσείς τα χαρτιά από το κεδδυ κ τα πηγαίνει στο σχολείο.Αυτο σημαίνει πως νομικά έχετε το δικαίωμα να μην ακολουθήσετε το κεδδυ.( Το λέω ως ενημέρωση αυτό) .Είναι στο χέρι του γονέα τι θα κάνει.Το κεδδυ μπορεί να προτείνει κ μισή παράλληλη στήριξη( λίγες ώρες δηλαδή) .Μπορεί επίσης να θελήσουν να δουν το μαθητή κ στο χώρο του σχολείου.Εαν το κεδδυ προτείνει παραλληλη έχετε δικαίωμα να ζητήσετε κρατική ή ιδιωτική εάν το επιθυμείτε.( Στην πρώτη περίπτωση τη στέλνει το υπουργείο στη δεύτερη υποβάλλεται μια αίτηση στο σχολειο εσείς).

Στην ιδιωτική έχετε δικαίωμα να βάλετε οποιονδήποτε έχει σχέση με ειδική αγωγή( λογοθεραπευτή ςργοθεραπευτρια κτλ) η ή δημόσια είναι δάσκαλοι ειδικής ή με μεταπτυχιακό ειδικής κτλ.

Ελπίζω να βοήθησα!!!

Το noesi.gr αξιοποιεί την κοινωνική συνεισφορά για να αναπτύσσει το μη κερδοσκοπικό έργο του, βάσει καταστατικού. Αν βλέπετε θετικά τη συμβολή του...


► Στείλετε γραμματόσημα. Αγοράστε διάφορα γραμματόσημα μικρής αξίας από τα ΕΛΤΑ π.χ. των 0,50€ ή 0,72€ ή 0,90€ και ταχυδρομήστε τα μέσα σε φάκελλο προς:

NOESI.gr — Μιστράλ 4 — Ν. Ψυχικό 154 51

► Δωρίστε χρόνο ομιλίας. Επισκεφτείτε ένα κατάστημα με είδη κινητής τηλεφωνίας και στείλτε χρόνο ανανέωσης ομιλίας στα νούμερα:

WIND F2G 6907643701, 6907643658

COSMOTE 6984751366, 6944987319, 6948986898

Στη σελίδα noesi.gr/ananoesi μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά για τους σκοπούς, που υποστηρίζονται δωρεάν από το noesi.gr.
Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο καταχωρώντας το E-mail σας εδώ.
Δείτε παλιά ...Nousletter!

Συντονίζουμε δίκτυα

Στόχο του NOESI.gr αποτελεί η δικτύωση επαγγελματιών, φορέων, οικογενειών, προς διευκολύνση ενημέρωσης, υποστήριξης, συμβουλευτικής, με απώτερο σκοπό τη δια βίου μάθηση και εν γένει την κοινωνική ένταξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Οι Ομάδες του είναι δίκτυα, είναι γειτονιές. Ρωτήστε, αναζητήστε, ενημέρωστε.
Βρείτε την Ομάδα σας εδώ.

Οδηγός υπηρεσιών

Κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο η πρόσφατη έκδοση του Οδηγού υπηρεσιών "Εκπαίδευση – Υγεία – Πρόνοια" Ελλάδας και Κύπρου από το NOESI.gr για γονείς, φοιτητές, εθελοντές, επαγγελματίες, εταιρείες ή οργανισμούς. Για να λάβετε δικό σας ηλεκτρονικό αντίγραφο δωρεάν, υποβάλλετε Αίτημα αποστολής Οδηγού υπηρεσιών.
Μάθετε περισσότερα εδώ.
You must have Javascript enabled to use this form.