Πρόσκληση σε μελέτη: Το άγχος των υψηλής λειτουργικότητας μαθητών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) στα μαθηματικά

Ονομάζομαι Αλεξάνδρα Γεωργίου και τα τελευταία 8 χρόνια εργάζομαι ως αναπληρώτρια εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής, με ειδικότητα Μαθηματικού. Θα ήθελα να σας προσκαλέσω να συμμετέχετε στην έρευνα που θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο διδακτορικής διατριβής που εκπονώ στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, της Σχολής Επιστημών Αγωγής, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Το θέμα της διατριβής μου είναι: "Το άγχος των υψηλής λειτουργικότητας μαθητών με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) στα Μαθηματικά: Η μεταγνώση* και τα κίνητρα ως παράγοντες εξισορρόπησης του".

(*) O όρος "μεταγνώση" με απλά λόγια αναφέρεται στον τρόπο που σκέφτονται οι
μαθητές. Ειδικότερα, χρησιμοποιείται για να περιγράψει τι γνωρίζουν για το τι
γνωρίζουν.

Μεθοδολογική προσέγγιση

Για τις ανάγκες της έρευνας οργανώθηκε και διατυπώθηκε γραπτό ερωτηματολόγιο.

Το ερωτηματολόγιο αυτό περιλαμβάνει κλειστού τύπου ερωτήσεις που αφορούν αποκλειστικά τις απόψεις και τις στάσεις υψηλής λειτουργικότητας μαθητών/τριων με ΔΑΦ (Asperger, ΥΛΑ) ηλικίας 12 ετών και άνω (μαθητές/τριες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) για το μάθημα των μαθηματικών.

  • Δεν υπάρχουν σωστές και λάθος απαντήσεις.
  • Τα στοιχεία που παρέχουν, τόσο οι μαθητές όσο και οι γονείς τους, θα παραμείνουν απολύτως ανώνυμα.
  • Καμία από τις ερωτήσεις δεν αφορούν και δεν εμπεριέχουν στοιχεία για το φάσμα του αυτισμού ώστε οι μαθητές/τριες με ΔΑΦ που θα συμμετέχουν να μην αισθανθούν ότι διαχωρίζονται από τους υπόλοιπους συμμαθητές τους.
  • Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής ή μαθήτρια αισθανθεί ότι δε θέλει να συνεχίσει με τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου, θα διακόπτεται η συμπλήρωση του.

Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου θα λάβει χώρα σε μέρος που ο / η μαθητής /-τρια αισθάνεται άνετα και σε ώρα που βολεύει τον ίδιο αλλά και τους γονείς του.

  • Το ερωτηματολόγιο θα διατεθεί από εμένα προσωπικά χωρίς να παρεμβαίνω στη συμπλήρωση του αλλά απαντώντας σε όποια απορία έχει ο μαθητής/τρια.
  • Παρών στη διαδικασία μπορούν να είναι και οι γονείς αν το επιθυμούν.

Παρουσίαση αποτελεσμάτων

Τα αποτελέσματα, τα οποία με το πέρας της έρευνας θα σας αποσταλούν, θα αφορούν το σύνολο των μαθητών που θα λάβουν μέρος και όχι μεμονωμένα κάθε μαθητή /-τρια. Ωστόσο, αν επιθυμείτε μπορεί να σας αποσταλεί και μια εμπιστευτική έκθεση αποτελεσμάτων αποκλειστικά για το παιδί σας όπου θα μπορείτε να δείτε το άγχος, τα κίνητρα και τη διαδικασία της σκέψης του παιδιού σας στο μάθημα των μαθηματικών. Η συμμετοχή των μαθητών θα έχει ιδιαίτερη βαρύτητα.

Σκοπός μελέτης

Στόχος μας είναι μέσα από τη διερεύνηση των δεδομένων να εκπονηθούν ανάλογα εκπαιδευτικά προγράμματα για τη διδασκαλία των μαθητών με ΔΑΦ στα μαθηματικά. Τέλος, σας αναφέρω πως η ολοκλήρωση αυτής της έρευνας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη δικής σας συμβολή και εκ των προτέρων σας ευχαριστώ για τη βοήθειά σας.

Με εκτίμηση,
Αλεξάνδρα Γεωργίου
Μαθηματικός Υποψήφια Διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής
Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Ιωαννίνων

Επικοινωνία για συμμετοχή ή διευκρινήσεις

Αλεξάνδρα Γεωργίου
E-mail: algeorgiou@cc.uoi.gr
Τηλ.: 6974436242

Λαμβάνετε ...Nousletter; Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο καταχωρώντας το E-mail σας εδώ.
Δείτε παλιά ...Nousletter!

Γιατί συντονίζουμε δίκτυα;

Στόχο του NOESI.gr αποτελεί η δικτύωση επαγγελματιών, φορέων, οικογενειών, ώστε να διευκολύνονται ενημέρωση, υποστήριξη και συμβουλευτική, με απώτερο σκοπό τη δια βίου μάθηση, την επαγγελματική κατάρτιση και εν γένει την κοινωνική ένταξη ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Οι Ομάδες είναι γειτονιές. Ρωτήστε, αναζητήστε, ενημέρωστε.

Βρείτε μια "γειτονιά" εδώ.
 

Νέος Οδηγός "Προνόησε"!

Κυκλοφόρησε η τελευταία έκδοση του Οδηγού υπηρεσιών "Εκπαίδευση - Υγεία - Πρόνοια" Ελλάδας και Κύπρου από το NOESI.gr. Απευθύνεται σε γονείς, φοιτητές, εθελοντές, ιδιώτες επαγγελματίες και στελέχη εταιριών ή οργανισμών. Για να λάβετε ηλεκτρονικό δικό σας αντίγραφο δωρεάν, υποβάλλετε Αίτημα αποστολής Οδηγού υπηρεσιών.

Μάθετε περισσότερα εδώ.