Αυτισμός, ένα παιδί γεννιέται με αυτισμό;

Εικόνα Konstantina Kapalou

Έχω ένα παιδάκι 2,5 ετών... και ρωτώ ένα παιδί γενιέται με αυτισμο; Ή είναι ψυχολογικό; Μπορεί να ξεπεραστεί αυτό κάποια στιγμή; Κάνω τα πάντα και είμαι πολύ λυπημένη..

Σχόλια

Ο αυτισμός δεν προκύπτει από ψυχολογικής φύσεως αίτια

Εικόνα Χριστίνα Καϊτ.

Καλησπέρα σας, αν και γνωρίζω λίγα πράγματα για τον αυτισμό, λόγω του ότι είμαι ακόμα φοιτήτρια, ωστόσο η μέχρι τώρα εμπειρία μου και οι γνώσεις από το τελευταίο σεμινάριο σχετικά με τον αυτισμό που παρακολούθησα, με προτρέπουν να σας απαντήσω. Ο αυτισμός δεν προκύπτει από ψυχολογικής φύσεως αίτια, αλλά υπάρχει στο παιδί απ' τη στιγμή της γεννήσεως του. Τα αίτια του έχουν βιολογικό χαρακτήρα. Ο αυτισμός ανήκει στις Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές (ΔΑΔ). Απ' όσο γνωρίζω δεν υπάρχει κάποια θεραπεία με την οποία θεραπεύεται πλήρως, ωστόσο επιδέχεται εκπαίδευση από ειδικούς, μέσω της οποίας το παιδί μπορεί να αποκτήσει τα απαραίτητα στοιχεία και τις δεξιότητες προκειμένου να ζήσει μια αξιοπρεπή ζωή. Κατά την ταπεινή μου άποψη δεν χρειάζεται να είστε λυπημένη, καθώς τα αυτιστικά παιδιά έχει αποδειχτεί ότι διαθέτουν εκπληκτικά ταλέντα και σίγουρα εάν είστε συνέχεια στο πλάι του πιστεύω ότι θα τα πάει πολύ καλά. Ελπίζω να σας βοήθησαν αυτά και περιμένω και την απάντηση κάποιου που γνωρίζει και παραπάνω χρήσιμες πληροφορίες. 
Καλό σας απόγευμα.

like2

Σε ευχαριστώ πολύ

Εικόνα Konstantina Kapalou

Σε ευχαριστώ πολύ που μου απάντησες 

like2

Αυτισμός, δύσκολη αναπτυξιακή διαταραχή, σύνδρομο εκ γεννετής

Εικόνα marakikriti

Kαλησπέρα σας ο  Αυτισμός είναι μία δύσκολη αναπτυξιακή διαταραχή - σύνδρομο  εκ γεννετής και όποιος τον έχει παραμένει αυτιστικός .Υπάρχει έντονα το στοιχείο της μη κοινωνικοποίησης στα παιδιά με αυτισμό.το κυριότερο εδώ είναι μια συμβουλή απο έναν ειδικό.Ως ειδικός λοιπόν σας προτίνω το πρόγραμμα teacch είναι μια καλή μέθοδος παρέμβασης κατα την γνώμη μου, αν και καμία θεραπεία δεν θεραπεύει την πορεία του αυτισμού αυτό θα πρέπει να το καταλάβουν οι γωνείς γιατί έτσι βοηθούν καλήτερα τα παιδιά τους.Επιπλέον αποφάσισα να γράψω εδώ γιατί δεν θα πρέπει να περάσει η εντίπωση πως ο αυτισμός είναι κάτι καλό κάτι εύκολο να το έχεις ,αυτό είναι ένα λάθος μήνημα .Θα πρέπει να μιλήσετε  και με λογοθεραπευτή που είναι και ο κλάδος μου. 

like2

Δεν είμαι ειδικός, είμαι όμως μοριακή βιολόγος

Εικόνα Τάνια

Δεν είμαι ειδικός, είμαι όμως μοριακή βιολόγος και επείδη δουλεύω στην ερεύνα μπορώ να έχω πρόσβαση σε διάφορα επιστημονικά περιόδικα και γενικά έχω διαβάσει αρκετά σχετικά με τα αιτία του αυτισμού.

Η αλήθεια είναι ότι ακόμα δεν είναι σιγουροι γιατί καποια παιδιά είναι αυτιστικά. Σε πολύ λίγα έχουν βρεί βιολογικές διαφορές σε σχέση με τους τυπικούς συνομήλικους, δηλαδή διαφορές που μπορείς να δεις με μια εξέταση όπως μαγνητική εγκεφάλου για παράδειγμα.

Υπάρχει μια υποψία για κληρονομικότητα, δηλαδή στις οικογένειες αυτιστικών παιδιών μπορεί να υπάρχουν συγγενεις ΄δυσκολοί΄ ή ΄παράξενοι΄ή πιο κλειστοί κτλ.

Και τελικά κάποιοι πιστευουν ότι καποια παιδιά έχουν μια τάση να παρουσιάσουν αυτιστικές τάσεις και παλληνδρομουν σε κάποια ηλικία λογο βιολογικών η άλλων παραγόντων (αρρώστια, στρες, βαρέα μέταλα, εμβόλια και άλλα).

Το σιγουρο έιναι ότι δεν θεραπευετε, αλλά σε πολλά παιδιά καποια απο τα συμτώματα καλύτερευουν με την κατάληλη θεραπεία.

Αυτά όλα δεν σημαίνουν ότι το μέλλον του παιδιού θα είναι μαυρο, κανένας δεν μπορεί να σου πει για κανέναν που θα βρίσκετε σε 20 χρόνια αυτιστικός η όχι.

Κάνε ότι μπορεις να βοηθήσεις το μωράκι σου, σε μερικό καιρό όλα θα είναι καλύτερα και θα ξέρεις κι εσύ πως να πορευτεις. Αν θες να μιλήσεις στείλε μου μαιλ.

Κουράγιο και όλα θα πάνε καλά

Τάνια

like1

Κωνσταντίνα, με ενδιαφέρει πολύ η δική σου λύπη...

Εικόνα Ευγενία Δουβαρά

Κωνσταντίνα, καλησπέρα κι από μένα! Πριν λίγο διάβασα το μήνυμά σου. Απαντήσεις στο ερώτημά σου ήδη πήρες,οπότε δε θα πω κάτι περισσότερο σχετικά με αυτό.Αυτό που θεωρώ πολύ σημαντικό,όμως,είναι το πώς νιώθεις εσύ μέσα στην όλη κατάσταση,που είναι φυσικό να σε αναστατώνει,να σε πανικοβάλλει,να αναζητάς απαντήσεις,να σου γεννιούνται συνέχεια απορίες.Έγραψες ότι είσαι πολύ λυπημένη...Χρειάζεσαι καποιον που να σε καταλάβει και να σε στηρίξει,γιατί να είσαι σίγουρη ότι η πορεία του παιδιού,εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τη δική σου συναισθηματική κατάσταση και στάση.Όποτε έχεις χρόνο,ρίξε μια ματιά στο άρθρο μου,που θα σου δώσει μια γεύση για μερικές από τις δυσκολίες που ενδέχεται να αντιμετωπίσεις και το πώς συνεργάζεται ένας θεραπευτής με μια οικογένεια παιδιού στο φάσμα του αυτισμού: http://psychografimata.com/12837/ikogenies-pedion-sto-fasma-tou-aftismou-proklisis-ke-sigkinisis-enos-therapefti/.

Είμαι στη διάθεσή σου για ό,τι θελήσεις. Καλό βράδυ!

Με εκτίμηση,

Ευγενία Δουβαρά

like1

Αιτιολογία αυτισμού και θεραπείες

Εικόνα Ιγνάτιος Καφαντάρης

Η Τάνια έχει δώσει μια πολύ καλή απάντηση. Θα ήθελα να συμπληρώσω ότι όλα τα δεδομένα σήμερα "δείχνουν" την ύπαρξη διαφόρων γονιδίων ευαλωτότητας (ενώ όσοι έχουν 'προστατευτικά' γονίδια είναι πιο προστατευμένοι, ακόμη κι αν έχουν γονίδια ευαλωτότητας - αυτό σημαίνει πως ένας γονέας μπορεί να έχει και τα δύο είδη γονιδίων και να έχει μικρά χαρακτηριστικά συμπεριφοράς και σκέψης που παραπέμπουν σε "αυτισμό", ενώ κάποιο από τα παιδιά του μπορεί να μην έχει προστατευτικά γονίδια και να εκδηλώσει κανονικό αυτισμό).

Όσον αφορά στις θεραπείες, υπάρχουν άπειρες προσεγγίσεις (οι περισσότερες δεν είναι αξιόπιστες, αλλά πολλές άλλες είναι) για τη βελτίωση της εικόνας. Γράφεται επίμονα τα τελευταία χρόνια ότι οι εντατικές παρεμβάσεις πριν από την ηλικία των 3 ετών είναι οι πιο αποτελεσματικές στο να επιδράσουν θετικά στην περαιτέρω εξέλιξη των παιδιών (εφόσον βέβαια δεν παρουσιάζουν πολύ βαρύ αυτισμό). Το ποιο θεραπευτικό πρωτόκολλο ταιριάζει στο κάθε παιδί αποτελεί θέμα συνετής επιλογής και ειλικρινούς συζήτησης με τον γονέα μετά από μια σοβαρή ολόπλευρη αξιολόγηση της διαταραχής του παιδιού λεπτομερώς κατά τομέα ανάπτυξης.

like2

Γειά σου Κωνσταντίνα

Εικόνα pasxalitsa
Την ίδια λύπη έχουμε όλες εμείς οι μανούλες που μεγαλώνουμε ένα παιδάκι διαφορετικό. Μήν μένεις στον τίτλο, προχώρα παρακάτω. Έχει δρόμο μπροστά, αλλά εμείς εδώ είμαστε. Ζήτα βοήθεια. Τα πώς και τα γιατί είναι για τους "ειδικούς". Για εμάς είναι τα τί, πού και πότε. Φιλικά, Κατερίνα Μανουσάκη, μουσικοθεραπεύτρια-συγγραφέας
like3

Η λύπη για το παιδί που δεν είναι αυτό που περιμέναμε

Εικόνα anna kal

Αγαπητή Κωνσταντίνα και λοιπές μανούλες. Αν και η πάθηση μας είναι διαφορετική (εγκεφαλική παράλυση) πιστεύω ότι το συναίσθημα της λύπης είναι το ίδιο. Το θέμα με απασχόλησε κι εμένα το περασμένο καλοκαίρι στο προσωπικό μου ιστολόγιο, απ' όπου και μεταφέρω την ανάλογη ανάρτηση.

        " Τον τελευταίο καιρό και ενόψει της πρώτης χρονιάς των παιδιών σε σχολικό πλαίσιο που θα ξεκινήσει το Σεπτέμβριο διαβάζω ένα σχετικό βιβλίο. Έχω ζητήσει την άδεια από τον καθηγητή που το έγραψε, να το παρουσιάσω στο μπλογκ, αλλά δεν ξέρω αν θα μου τη δώσει, ούτε καν αν θα  φτάσει σ' αυτόν το μήνυμα που του έστειλα. Εν πάση περιπτώσει κάτι που διάβασα στο βιβλίο αυτό, που το ήξερα βέβαια από πριν, αλλά το είδα πια σε συγκεκριμένες περιπτώσεις με έκανε να κάνω κάποιες σκέψεις.΄

   Μέσα στο βιβλίο παρουσιάζονται διάφορα πραγματικά παραδείγματα οικογενειών με κοινό χαρακτηριστικό ότι όλες περιλαμβάνουν ένα παιδί με αναπηρία. Η αναπηρία είναι διαφορετική σε κάθε περίπτωση, η κοινωνική θέση της οικογένειας, η δομή της, η κατοικία της, το μορφωτικό επίπεδο, το επάγγελμα των γονέων  ακόμη και η ηλικία γονέων και παιδιών είναι διαφορετικά σε κάθε περίπτωση. Ωστόσο υπάρχουν πολλά κοινά σημεία στον τρόπο που βιώνεται η αναπηρία ενός παιδιού από τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας και κυρίως από τις μητέρες. Ένα τέτοιο σημείο είναι η λύπη που νιώθουν, κυρίως οι μητέρες, μιας και αυτές γεννούν τα παιδιά, γιατί το παιδί αποδείχτηκε ότι δεν ήταν αυτό που περίμεναν, αυτό που είχαν πλάσει γι'αυτό στο μυαλό τους. Μεγάλη εντύπωση μου έκανε αυτό που είπε μια μητέρα '' Ήδη είχα δυο παιδιά, τι το ήθελα το τρίτο; (και βγήκε έτσι, υποθέτω ότι ήθελε να πει). Όλα αυτά είναι πολύ κατανοητά. Το αντίθετο, δηλαδή ότι ένας γονιός καλοδέχτηκε την αναπηρία του παιδιού του θα ήταν ψέματα ή ο γονιός αυτός θα ήταν σε πολύ προχωρημένη πνευματική κατάσταση, κάτι που σπάνια συμβαίνει, ειδικά σε πιο νέες ηλικίες. Εδώ πολύς κόσμος φτάνει στο τέρμα της επίγειας ζωής του και δεν έχει πνευματική κατάσταση, ούτε καν την ωριμότητα που περιμένει κανείς από το γήρας.

Πιστεύω ότι όλοι λίγο - πολύ έχουμε διαβάσει το κείμενο της Emily Pearl Kingsley που παρομοιάζει την απόκτηση ενός παιδιού με αναπηρία με ένα ταξίδι στην Ολλανδία. Είναι ένα πολύ όμορφο κείμενο που μπορεί να το βρει κανείς εύκολα στο διαδίκτυο.

Η σύγχρονη θεώρηση της αναπηρίας έχει αλλάξει πολύ τα τελευταία χρόνια, κυρίως στο εξωτερικό. Αλλά και στην Ελλάδα έχουν αλλάξει κάποια πράγματα - αν σκεφτεί κανείς ότι πριν από κάποιες δεκαετίες τους αναπήρους τους κλείδωναν στο σπίτι. Η προσέγγιση πλέον που ενδείκνυται (ύστερα από έρευνες που έχουν γίνει) είναι όχι να εστιάζεις στην παθολογία του παιδιού και να προσπαθείς να τη διορθώσεις αλλά να εστιάζεις στα δυναμικά στοιχεία του παιδιού και να προσπαθείς να τα φέρεις στην επιφάνεια. Βέβαια η ιατρική αντιμετώπιση των παθογενειών δεν εγκαταλείπεται ποτέ, αλλά δεν αποτελεί το κέντρο της προσέγγισης.

Αυτό μπορεί ν' ακούγεται εύκολο στα λόγια αλλά δύσκολο στην πράξη. Πολλοί μπορεί να σκεφτούν ότι φράσεις όπως: ''κάθε παιδί έχει τα δικά του χαρίσματα'' ''να βρούμε και ν' αναπτύξουμε τις κρυμμένες δυνατότητες του παιδιού'' κλπ είναι παρηγοριά στον άρρωστο.  Έχω περάσει και εγώ απ' αυτό το στάδιο, μπορώ να πω ότι ήμουν εκεί μέχρι πρόσφατα.

Για να πω την αλήθεια ποτέ μέχρι τώρα τουλάχιστον, δεν ζήλεψα το παιδί τυπικής ανάπτυξης κάποιου άλλου. Έφτανε μια ματιά στο Γιώργο για να διώξει και την παραμικρή έγερση τέτοιου ζητήματος. Ωστόσο άπειρες φορές νιώθω λύπη που δεν μπορεί να κάνει αυτά που κάνουν οι συνομήλικοί του, να τρέξει, να πηδήξει, να σκαρφαλώσει, να παίξει με άλλα παιδιά, να ζωγραφίσει, να φάει μόνος του με το κουτάλι, να χτίσει ένα πύργο με τουβλάκια, να κάνει ένα παζλ. νιώθω λύπη που στερείται πράγματα. Όμως όντως τα στερείται; Αυτός νιώθει λύπη; Η απάντηση είναι όχι, τουλάχιστον τώρα που είναι μικρός. Είναι ένα χαρούμενο παιδί που χαίρεται πραγματικά μ'αυτά τα λίγα (για μας) που μπορεί και κάνει. Κάνει παρέα μόνο με ενηλίκους, αλλά είναι υπερευχαριστημένος, γελάει και διασκεδάζει με την ψυχή του. Τότε γιατί εγώ λυπάμαι; Μήπως η λύπη μου τελικά δεν είναι για τα πράγματα που στερείται κατ'εμέ ο Γιώργος, αλλά γιατί δεν είναι ένα παιδί τυπικής ανάπτυξης; Το θέμα θέλει ψάξιμο και διόρθωμα, γιατί μου φαίνεται ότι έτσι είναι. Πρέπει όμως να σταματήσει να είναι.

Κάθε παιδί είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα. Έχει μέσα του δυνάμεις με τις οποίες το προίκισε ο Θεός, ανεξάρτητα από οποιαδήποτε αναπηρία. Αυτά είναι φράσεις που τις έχω διαβάσει πολλές φορές. Τις πιστεύω, αλλά βαθιά μέσα μου κινούνταν ο αντίλογος, ότι αυτά είναι για να χρυσώνουμε το χάπι της αναπηρίας και για να παρηγοριόμαστε. Ώσπου σήμερα το βράδυ, αφού διάβασα στο βιβλίο που ανέφερα παραπάνω σχετικά με το θέμα της λύπης γιατί το παιδί δεν είναι αυτό που περιμέναμε, καθώς και για την αναζήτηση και ανάπτυξη του ειδικού ψυχικού δυναμικού που έχει κάθε παιδί, άσχετα  με την αναπηρία του, έγινε το εξής:

Μας  έφεραν πριν από λίγο καιρό σαν δώρο ένα πάκο με φύλλα εργασίας για νήπια: ''βρες ποιο ζωάκι διαφέρει'', λαβύρινθους, ''σε ποιον ανήκει η σκιά'', ''βρες τις διαφορές μεταξύ των δύο εικόνων'', ''βρες τα κρυμμένα αντικείμενα'', '΄βρες τα παράδοξα στην εικόνα'' και άλλες σπαζοκεφαλιές. Τα πήραμε με το Λευτέρη, που γενικά έχει έφεση σε τέτοιου είδους πράγματα και τα λύσαμε όλα. Ευχαρίστηση, χαρά, περηφάνεια κλπ.

Σήμερα το βράδυ, είχα το Γιώργο δίπλα μου και καθόμασταν, μιας και όλη μέρα την περάσαμε αραχτοί, σύμφωνα με τις επιταγές της φυσιοθεραπεύτριας. Δίπλα μας ήταν αφημένα τα φύλλα εργασιών. Πήρα ένα από τα πιο εύκολα για να δω αν θα μπορέσει να κάνει κάτι. Ήταν έξι σκυλάκια και έπρεπε να βρεις το ένα που διέφερε. Όλα είχαν καφέ βούλες γύρω  απ' τα μάτια, εκτός από ένα (αυτό που διέφερε). Ούτε μόνος του ούτε με τη δική μου καθοδήγηση κατάφερε να βρει το σκυλάκι που διέφερε. Μέσα μου, γινόταν από μόνη της (ξέρω ότι απαγορεύεται) η σύγκριση με τον αδελφό του, η τεράστια ψαλίδα μεταξύ τους. Στο τέλος του έδειξα εγώ ποιο σκυλάκι διέφερε και γιατί. Γυρίζει και μου λέει: "Αυτό το σκυλάκι δεν έχει βούλες στα μάτια σαν τα άλλα. Είναι ολομόναχο." Είμαι πάνω από 40 χρονών, έχω λύσει άπειρες σπαζοκεφαλιές στη ζωή μου, με το Λευτέρη έχουμε λύσει κι εγώ δεν ξέρω πόσες, ποτέ δεν ανέφερε κάτι τέτοιο. Ποτέ μα ποτέ δεν έδωσα τέτοια διάσταση σε μια σπαζοκεφαλιά. Κι αν δεν ήταν ο Γιώργος, το νήπιο, δεν θα την έδινα ποτέ. Ξεπερνάμε την ικανοποίηση  και γιατί όχι τον εγωισμό ότι λύσαμε τη σπαζοκεφαλιά (αφού δεν τη λύσαμε) και πάμε τελείως αλλού, σε άλλα νοήματα. Η ψαλίδα είναι τεράστια, αλλά από την άλλη μεριά τώρα. Πόσο θ' αλλάξει η οπτική μου γωνία χάρη σ' αυτό το παιδί, πόσες πόρτες θα μου ανοίξει ακόμη; Πόσο ευγνώμων είμαι που τον έχω!

Ο κόσμος γύρω μας γυρίζει σαν τρελός, σαν μεθυσμένος, σαν τυφλός που πάει για το γκρεμό.  Τα σπουδαία μένουν παραπεταμένα και τα τιποτένια έρχονται στο κέντρο. Εκ προθέσεως δεν σχολιάζω ποτέ στο μπλογκ όσα γίνονται γύρω μας και το κρατάω αυστηρά στα θέματα της εγκεφαλικής παράλυσηςΤα  Οι καταστάσεις που βιώνω από τότε που ήρθε στη ζωή μου ένα παιδί με αναπηρία μου δείχνουν νέα μονοπάτια και νέες ερμηνείς. Παλιά διάβαζα πνευματικά βιβλία και δεν καταλάβαινα τίποτα. Τώρα μερικά απ' αυτά που διαβάζω αποκτούν νόημα μέσα από προσωπικές εμπειρίες. Άραγε πόσο μακριά θα πάμε, πού θα φτάσουμε;"

like4

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.