Επιτέλους έφτασε η ώρα!
Επιτέλους έφτασε η ώρα που ονειρευόμουν έναν ολόκληρο χρόνο, όπου όλοι οι εμπλεκόμενοι στην εκπαίδευση του Γιάννη ήτοι: λογοθεραπεύτρια, νηπιαγωγός, ΚΔΑΥ, σχολικός ψυχολόγος και παιδοψυχίατρος συμφώνησαν ότι μπορεί να παρακολουθήσει την Α΄ δημοτικού χωρίς να έχει μαθησιακά προβλήματα. Η ευτυχής αυτή κατάληξη φάνταζε πριν από ένα χρόνο άπιαστο όνειρο.
Παρόλο που είχα ήδη αποφασίσει, από την έναρξη της περσυνής σχολικής χρονιάς, την επανάληψη του νηπιαγωγείου αισθανόμουνα κάπως αμήχανα γνωρίζοντας ότι τα συνομήλικα παιδιά θα φοιτούσαν στην Α’ δημοτικού και ο Γιάννης θα παρέμενε ένα ολόκληρο χρόνο στο νηπιαγωγείο. Τότε όλοι οι εμπλεκόμενοι συμφωνούσαν σε επανάληψη του νηπιαγωγείου για να ωριμάσει και να αναπτυχθεί ο λόγος του.
Ο Γιάννης είχε αρχίσει να λέει τις πρώτες του λεξούλες σε ηλικία 13 μηνών και μέχρι την ηλικία των 2,5 χρονών είχε σχηματίσει τις πρώτες τηλεγραφικές του προτάσεις. Μετά την ηλικία των τριών ετών η ομιλία του έφθινε και τελικά σταμάτησε να μιλάει.
Τον Οκτώβριο του 2005 σε ηλικία 5,5 χρονών άρχισε ξανά να λέει κάποιες λεξούλες σε πολύ αραιά χρονικά διαστήματα και μετά τον Ιανουάριο του 2006 άρχισε να σχηματίζει τις πρώτες του μικρές τηλεγραφικές προτασούλες.
Σήμερα ο λόγος του έχει εξελιχθεί αρκετά, ακόμη όμως χρειάζεται λογοθεραπευτική παρέμβαση. Σε επίπεδο γνώσεων δεν υστερεί σε σχέση με τους συμμαθητές του (παιδιά τυπικής ανάπτυξης) και είναι πολύ καλός στη γραφή, στην ανάγνωση, στα μαθηματικά, στη ζωγραφική και γενικά σε όλες τις δραστηριότητες που αφορούν την λεπτή κινητικότητα.
Βέβαια η πραγματοποίηση του ονείρου μου δεν σημαίνει ότι έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα. Το ΚΔΑΥ μου πρότεινε να φοιτήσει ο Γιάννης σε σχολείο με τμήμα ένταξης που να βρίσκεται πλησιέστερα στο χώρο κατοικίας ή εργασίας μας. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί να φοιτήσει στο δημοτικό που βρίσκεται στη περιοχή όπου είναι το νηπιαγωγείο που φοιτά τρία χρόνια και έχει αρκετούς φίλους. Επιπλέον ο καλύτερος φίλος του ο Παναγιώτης που φοιτά επίσης στο Τμήμα Ένταξης για τρία χρόνια πρόκειται να φοιτήσει σε άλλο σχολείο στη περιοχή κατοικίας της μητέρας του.
Σκέφτομαι πόσο δύσκολο θα είναι για το Γιάννη και το Παναγιώτη που για τρία ολόκληρα χρόνια ήταν συνεχώς μαζί να αλλάξουν σχολικό κτίριο, συμμαθητές και δασκάλα. Γιατί να μην είναι μαζί και στο δημοτικό; Θα ήταν πιο εύκολη η προσαρμογή τους στο νέο σχολικό πλαίσιο. Βέβαια ο Γιάννης θα φοιτήσει στο ίδιο σχολείο με την αδελφή του (ίδια τάξη, άλλο τμήμα), παρόλο που η παιδοψυχίατρος έχει διαφορετική γνώμη και μου πρότεινε να φοιτήσουν σε διαφορετικά σχολεία. Όμως θεωρώ καλύτερο και για τα δύο παιδιά να είναι μαζί και να έχουν ένα στήριγμα στο διάλλειμα και κυρίως ο Γιάννης επειδή εκεί θα αντιμετωπίσει πρόβλημα (όπως μου έχουν επισημαίνει οι ειδικοί).
Ελπίζω όλα να πάνε καλά!
Σχόλια
Μαργαρίτα
Προβληματισμοί…
Δύο παιδιά μαζί
Αδέλφια στην ίδια τάξη
Στο σχολείο μαζί
Αδέλφια στην ίδια τάξη (ΙΙ)
Θετική ενέργεια
Στο υποσχέθηκα!
- Το παιδί(Α) θα στηριζόταν πάντοτε στο παιδί (Β) με αποτέλεσμα, το παιδί (Α) να μη προσπαθήσει να κάνει φίλους
- από την άλλη το παιδί (Β) δεν θα μπορούσε να απολαύσει απόλυτα την παρέα του.
Από την άλλη, επειδή δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης όσον αφορά τις δεξιότητες του ενός παιδιού σε σχέση με το άλλο, τα συναισθήματα θα ήταν ανάμεικτα (ανωτερότητα, κατωτερότητα, συναισθηματική πίεση και όλα τα συναφή). Το ίδιο νομίζω θα συμβεί και στην περίπτωση που φοιτούν στο ίδιο σχολείο αλλά σε άλλο τμήμα. Η διαφορά στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι το θέμα που μας απασχολεί συγκεντρώνεται κυρίως στην ώρα του διαλείμματος. Στο σημείο αυτό, σκέφτομαι ότι δεν θα ήθελα με τίποτα η Μαρία να τρέχει πίσω από τον Μάνο και ο Μάνος πάντα να νιώθει υπεύθυνος για την συμπεριφορά της Μαρίας. Ας θυμηθούμε λίγο τον στόχο μας. Στόχος μας είναι τα παιδιά να ωριμάσουν με βάση τις προσωπικές τους εμπειρίες και να ενταχθούν στο σύνολο. Από την άλλη, φοβάμαι την κρίση και τα πειράγματα (σε όλη του την διάσταση) των υπόλοιπων παιδιών. Μετά από αυτήν την σκέψη... τρομάζω για την ψυχική ισορροπία του (Β) παιδιού. Είναι μήπως υπερβολικό; Στο μυαλό μου ακούγονται ήδη οι φωνές και τα πειράγματα των παιδιών... και δίνω ένα παράδειγμα. Έστω ότι έχουμε ένα παχύσαρκο παιδί. Λέξεις όπως: φάλαινα, χοντρός, κ.λπ. δεν αγγίζουν το παιδί αυτό; Και δεν επεκτείνομαι σε περισσότερη ανάλυση. Νομίζω ότι κατάλαβες. Από την άλλη, αν τα παιδιά μας βρίσκονται στο ίδιο σχολείο, πρώτα απ’ όλα εξυπηρετεί εμάς λόγω διαδρομής και επειδή νιώθουμε πιο ασφαλείς για το παιδί (Α). Για το παιδί όμως (Β) θα νιώθουμε ασφαλείς; Επομένως φίλη μου Μαργαρίτα, καταλήγω σε ένα συμπέρασμα που με ενοχλεί αφάνταστα. Ότι δύο αδέρφια με τα παραπάνω χαρακτηριστικά θα πρέπει μάλλον να βρίσκονται σε διαφορετικό σχολείο. Αυτό το συμπέρασμα... με κάνει και νιώθω πολύ άσχημα.Το σχόλιο της Ginka είναι σωστό
Καλημέρα Almak
Για παράδειγμα
Συμπεράσματα