Ερωτηματικά: Τι συμβαίνει πίσω από τη συμπεριφορά του παιδιού

Εικόνα angel
Θα ηθελα μια βοήθεια σε οποιον μπορει να με κατευθύνει... ειδικό ή εμπειρο γονέα. Η κόρη μου πάει πλέον στο νήπιο, μετά από την παρακολούθηση φυσικοθεραπειών, κινητικά είναι πλέον σχεδόν άριστη, με μικρά προβληματάκια στην ισορροπία. Συνεχίζουμε μόνο με εργοθεραπείες. Όμως στο σχολείο μας παρουσιάζουν ένα παιδί που ενώ καταλαβαίνει, κάποιες στιγμές φαίνεται να τα χάνει και να μπλοκάρει και να μην θυμάται τίποτα, κάποιες φορές δεν θυμάται που κάθετε ή τι έφαγε ή που πρέπει να πάει και τι να κάνει. Σε γενικές γραμμές είναι πολύ παρατηρητική και έξυπνη θα έλεγα, αλλά δεν ξέρω πως να ερμηνεύσω αυτό που συμβαίνει. Δεν ξέρω αν είναι παθολογικό, θέμα συμπεριφοράς ή ψυχολογικό όταν αγχώνεται. Δεν ξέρω σε ποιον να απευθυνθώ και πως να το παρουσιάσω. Στον παιδονευρολόγο, σε παιδοψυχολόγο. Θα ήθελα μια κατεύθυνση στο τι μπορεί να τις συμβαίνει και πώς να την βοηθήσω, που να απευθυνθώ. Αν διαβάσετε στο βιολόγιο, έχει περάσει από θήλωμα χορειωειδούς πλέγματος (καλοήθης όγκος)έχει γίνει αφέραιση και έχει μόνο βαλβίδα εγκεφάλου. Δεν ξέρω κατά πόσο επηρεάζει αυτό. Αν μπορούσε να μου δώσει μια συμβουλή????? Ευχαριστώ

Σχόλια

Δεν είμαι ειδικός

Εικόνα anna kal
αλλά γονέας, αλλά να σου πω πώς το βλέπω, ως τρίτος απ'έξω. Αυτά που σου λένε ότι γίνονται στο σχολείο τα έχεις παρατηρήσει ότι γίνονται και στο σπίτι;Θα σου έλεγα να το παρατηρήσεις μερικές ημέρες προσεχτικά. Αν ναι, τότε νομίζω ότι πρέπει να συμβουλευθείς τον παιδονευρολόγο μήπως οφείλονται στην παθολογία. Αν όχι, και το θέμα εστιάζεται μόνο στο χώρο του σχολείου, τότε το θέμα δείχνει να είναι ψυχολογικό, κάτι της φταίει στο σχολείο, οπότε ο παιδονευρολόγος δεν νομίζω να μπορεί να βοηθήσει και πολύ, ίσως είναι καλύτερα ένας παιδοψυχολόγος ειδικευμένος σε θέματα παιδιών με ιδιαιτερότητα. Επίσης, η εργοθεραπεύτρια τι λέει; Μακάρι να έκανε ένα σχόλιο στην ανάρτησή σου κάποιος ειδικός, να έβλεπα κι εγώ τι κατευθύνσεις θα έδινε. Έχω παρατηρήσει όμως ότι στα βιολόγια συνήθως σχολιάζουν οι γονείς και πολύ σπάνια οι ειδικοί. Θα σου έλεγα να σημειώσεις επακριβώς τι σου είπανε από το σχολείο και να ερευνήσεις προσεχτικά τι γίνεται στο σπίτι, αυτό θα σου δώσει μία κατεύθυνση πού πρέπει να απευθυνθείς. Επίσης αν μπορείς να εκμαιεύσεις από το παιδί πώς περνάει στο σχολείο κλπ μήπως από αυτά που θα σου πει βγάλεις κάποια άκρη τι συμβαίνει. Εγώ όταν ήθελα κάποια φορά να συμβουλευτώ παιδοψυχολόγο για ένα θέμα, η εργοθεραπεύτρια μου είπε για μια παιδοψυχολόγος ειδικευμένη σε θέματα παιδιών με αναπηρία (νομίζω είναι και η ίδια μητέρα παιδιού με αναπηρία). Όμως επειδή η επίσκεψη ήταν αρκετά ακριβή, πήγα σε μία άλλη παιδοψυχολόγο. Είπα ας κάνω ό,τι μου πει αυτή κι αν δεν δω αποτέλεσμα, πάω και στην πρώτη. Πράγματι εφάρμοσα αυτά που μου είπε και είδα αποτελέσματα. Σου εύχομαι όλα να εξελιχθούν καλά και μακάρι ν'απαντήσει κάποιος ειδικός.
like1

καταρχήν annakal ευχαριστώ

Εικόνα angel
καταρχήν annakal ευχαριστώ για το ενδιαφερον σου λοιπόν η εργοθεραπευτρια μου είπε ότι απλως ότι ειναι ενα παιδι λιγο ανωριμο σε απαιτητικο περιβαλλον (το σχολείο είναι ιδιωτικό), και οτι η δασκαλα είναι λιγο υπερβολική. Η δασκάλα που είναι αρκετά έμπειρη λέει ότι έχει εξαντλήσει ότι ξέρει και ότι πρέπει να βγει ένα βιβλίο για την περίπτωση της κόρης μου.... (εγώ όπως φαντάζεσαι με το στόμα ανοιχτό όταν τα ακουω αυτά)και ο διευθηντής ιδιέταιρα προβληματισμένος για το τι σημβαίνει στο παιδι, που όποτε το βλέπει το ρωτάει τι έφαγε και αυτό δεν θυμάται ή τι παίζουν στην τάξη και αυτή δεν θυμάται. Δεν μποορούν να εξηγήσουν που οφείλεται το προβλημα, αφου δεν φαίνεται να είναι θέμα νοημοσύνης. Στο σπίτι παρουσιάζει καποια τετοια περιστατικα.... ας πουμε της λέω πηγαινε τουαλέτα και να πλήνεις τα δόντια σου κάθε μέρα, ενώ λοιπόν είμαι σίγουρη ότι πλέον ξέρει τι πρέπει να κάνει, κάποιες φορές ρωτάει "τι μου είπες να πλύνω ; τα χέρια μου;' ή μετά από λίγο την βλέπω να πλένει τα χέρια. Σημβαίνουν κάποια τέτοια περιστατικά. Η αλήθεια έιναι ότι πρέπει να επαναλάβω κάποιες φορές μέχρι να εκτελέσει κάτι που της λέω, μήπως είναι θέμα μνήμης; ή δεν την ενδιαφέρουν κάποια πράγματα και δεν τα συγκρατεί? Όταν ήταν πιο μικρή έκανε συνέχεια τισ ίδιες ερωτήσεις ενώ τις περισσότερες φορές ήξερε την απάντηση. Ο παιδονευρολόγος έιπε ότι παίζει για να τραβήξει την προσοχή. Όμως αυτό συνεχίζετε και επεκτείνετε και σε άλλα πράγματα. Ουουουφ μπερδέυτηκα........πάλι Λοιπόν εγώ λέω να απευθηνθώ στον παιδονευρολοόγο και μετά σε παιδοψυχολόγο μήπως βγάλω κάποια άκρη......
like2

Νομίζω θα κάνεις πολύ σωστά

Εικόνα anna kal
Αφού παρατηρείς και στο σπίτι κάποια πράγματα, ρώτησε πρώτα τον παιδονευρολόγο, ο οποίος θα μπορεί να σου πει αν κάποια πράγματα εμπίπτουν στην πάθηση και ίσως σου δώσει κάποιες συμβουλές. Να σου δώσω ένα παράδειγμα. Και ο γιος μου, ειδικά όταν ήταν πιο μικρός, αλλά και τώρα, κάνει τις ίδιες ερωτήσεις, ενώ ξέρει την απάντηση. Βέβαια οι ερωτήσεις αυτές έχουν να κάνουν με κάτι που το βλέπει σαν παιχνίδι και όχι με πράγματα της καθημερινής ζωής δηλ. θα πούμε μια φορά κάτι αστείο, θα γελάσουμε και μετά αυτός θα το επαναλαμβάνει και θα διασκεδάζει με αυτό, ενώ οι υπόλοιποι έχουμε κουραστεί από τη συνεχή επανάληψη. Η παιδονευρολόγος μας είχε πει ότι εμπίπτει στην πάθηση (εγκεφαλικη παράλυση) και θέλει καθοδήγηση δηλ. όταν επαναλαμβάνεται να του λέμε ''τα είπαμε αυτά, άστα τώρα να πούμε αυτό'' και άλλα παρόμοια, ώστε σιγά σιγά να αφήσει αυτή τη συμπεριφορά. Οι γονείς του το τηρήσαμε, οι παππούδες όχι (κάθονται και επαναλαμβάνουν μαζί του τα ίδια εκατό φορές).Σε μας δεν επαναλαμβάνει πλέον και αν πάει να το κάνει και του πεις ''άστα τα 'χουμε πει τώρα αυτά'' το σταματάει αμέσως. Με τους παππούδες συνεχίζει την παλιά τακτική. Επίσης ο παιδονευρολόγος πιθανότατα δεν θα μπορεί να πει ακριβώς τι συμβαίνει στο συγκεκριμένο παιδί δηλ.στο παιδί σου, διότι τι να καταλάβει από την ελάχιστη ώρα που θα το δει. Θα σου δώσει το γενικό πλαίσιο, είναι όμως ένας μπούσουλας. Κάνε λοιπόν πρώτα την επίσκεψη και βλέπεις πώς θα κινηθείς. Νομίζω πως τα καλύτερα αποτελέσματα θα τα δώσει η δική σου προσεκτική παρατήρηση (ίσως και να κρατάς ένα ημερολόγιο ή να κάνεις κάποιες δοκιμές με το παιδί) γιατί ουσιαστικά εσύ θα δώσεις την πληροφόρηση στον ειδικό, όποιος κι αν είναι αυτός. Επίσης να επισημάνω ότι δεν μου άρεσε όπως μίλησε η δασκάλα. Δεν ήμουνα βέβαια μπροστά για να ακούσω τον τόνο της φωνής της ή τι είχε πει προηγουμένως, αλλά έτσι όπως το διαβάζω, δεν μου αρέσει. Μήπως πρέπει να επανεξετάσεις το σχολικό πλαίσιο του παιδιού, ίσως να μιλήσεις και με άλλους γονείς μαθητών πώς πάνε τα δικά τους παιδιά κλπ. Όλα τα παραπάνω τα λέω με κάθε επιφύλαξη γιατί είμαι ένας άγνωστος άνθρωπος, απλώς περιγράφω τον τρόπο που θα κινούμουν εγώ και ίσως κάτι από αυτά να σου αρέσει.
like2

Παρατήρηση

Εικόνα Ο πλανήτης της Φανής
Ευτυχώς που εδώ κύρίως σχολιάζουν οι γονείς και όχι οι "ειδικοί"!!! Με τις εμπειρίες και τα σχόλια σας, πιστέψτε με, παρουσιάζετε πολύ καλύτερα και τις διαταραχές/δυσκολίες αλλά και τη μοναδικότητα κάθε παιδιού / περίπτωσης! Στο θέμα μας! Το σχόλιο που ήδη έχεις λάβει από γονέα είναι και το πιο σωστό! Πολύ χρήσιμη σε αυτές τις περιπτώσεις είναι η ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ των συμπεριφορών, αυτό ζητούν και οι γιατροί προκειμένου να αποφανθούν για παρόμοιες καταστάσεις όταν δεν υπάρχει ειδική εξέταση! Θα παρατηρήσεις το περιβάλλον που το παιδί "ξεχνάει" και αν αυτό είναι ένα-πχ το σχολείο-είναι εύκολο να διαπιστώσεις πως κάτι γίνεται εκεί! Αναφέρεις πως και στο σπίτι καμιά φορά μπορεί να "ξεχνάει"..εκεί μπορείς να παρατηρήσεις (και να καταγράφεις ακόμα καλύτερα) πότε γίνεται αυτό, αν είναι για συγκεκριμένα πράγματα, συγκεκριμένες ώρες ή (πολύ σημαντικό) σε σύνθετες εντολές που όντως μπορεί να μη μπορεί να συγκρατήσει!!! Η πιθανότητα αυτή η συμπεριφορά να είναι χειριστική ή κατά έναν τρόπο μια "ρουτίνα" προκειμένου να νιώσει ασφάλεια το παιδί για τις διαδικασίες, όπως προαναφέρθηκε είναι πολύ μεγάλη.. Όλα αυτά φυσικά πρέπει να γίνουν με τη συναίνεση και ενημέρωση του παιδονευρολόγου!!! Η μνήμη είναι μέσα στο δικό του επιστημονικό πεδίο και η επίβλεψη ενός γιατρού είναι απαραίτητη!!! Τώρα, από την εμπειρία των υπολοίπων που ασχολούμαστε με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από άλλες σκοπιές, απλώς λέω πως αυτό που αναφέρεις, συχνά χαρακτηρίζει και άλλα παιδάκια ΟΧΙ για παθολογικούς λόγους.. Καλή συνέχεια, Φανή Βαγγελάτου
like1

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.