Για το παιδί με εγκεφαλική παράλυση - η μαμά του με αγάπη: Τα κάνουμε όλα βιαστικά

Εικόνα anna kal
Φτάσαμε πια στην ηλικία όπου λέμε ποιήματα και ιστορίες και τραγουδάμε τραγούδια. Όταν τα λέει μόνος τους ιδία βουλήσει, μια χαρά. Αν όμως του πω εγώ "πες μου αυτό το τραγούδι / ποίημα / παραμύθι κ.λπ." ή "έλα να κάνεις την προσευχή σου" ή θα μου πει "δεν το λέω" ή αν δεχτεί το λέει παρα πολύ γρήγορα και ξεψυχισμένα σαν να θέλει να τελειώσει μια ώρα αρχύτερα (που όντως αυτό θέλει). Η λογική είναι ίδια με το ξεφύλλισμα ενός βιβλίου, πολλές φορές το ξεφυλλίζει τόσο γρήγορα που δεν προλαβαίνει να δει τίποτα. Τα παιδιά με εγκεφαλική παράλυση βιάζονται. Βιάζονται να προλάβουν μήπως δεν τα καταφέρουν, μήπως το "χάσουν" με τη δραστηριότητα. Να τελειώνουν πριν χάσουν την ισορροπία τους ή την αναπνοή τους. Να προλάβουν να κάνουν αυτό που ο άλλος τους ζητά πριν πέσουν, πριν μπερδευτούν, πριν χάσουν τον έλεγχο της κίνησης. Έχουν μεγάλο άγχος. Ακόμη κι όταν αρχίσουν να περπατάνε (με όποιον τρόπο καταφέρουν να περπατήσουν) δεν περπατάνε με κανονικό (χρονικό) ρυθμό. Κάνουν βάδην. Να καλύψουν μια ώρα αρχύτερα την απόσταση που πρέπει και να φτάσουν κάπου απ' όπου μπορούν να πιαστούν και να νιώσουν σιγουριά. Βιάζονται λοιπόν και αγχώνονται, έχει δηλ. αυτό επίδραση και στον ψυχολογικό τομέα. Κι ο ψυχολογικός παράγοντας είναι το νούμερο ένα που προσδιορίζει την εξέλιξη ενός παιδιού με εγκεφαλική παράλυση μαζί με την πρώιμη θεραπευτική παρέμβαση. Τι πρέπει να κάνουμε λοιπόν; Κατ'αρχήν να τους περάσουμε τη βεβαιότητα ότι έχουν όσο χρόνο θέλουν. Όχι απλώς να το λέμε, να το λέμε και να το εννοούμε. Έτσι θα τα ανακουφίσουμε από το άγχος. Κι έπειτα να δώσουμε το μήνυμα "έπεσα, χάθηκα κλπ και τι έγινε. θα το ξαναβρώ το θέμα". Εγώ τουλάχιστον αποφεύγω πλέον να του λέω "πες μου αυτό ή εκείνο". Στήνω το αυτί μου για να τον ακούσω να τα λέει την ώρα που θέλει αυτός, με την ησυχία του. Για το σχολείο, όπου βέβαια θα πρέπει να λέει μάθημα όποτε είναι η ώρα και όχι όποτε θέλει αυτός, βλέπουμε. Υποθέτω θα υπάρχει συνεννόηση με τους δασκάλους. Θα είναι και πιο μεγάλος, θα καταλαβαίνει καλύτερα, Θεού θέλοντος.

Σχόλια

Mε τον καιρό βρίσκεις τον ρυθμό σου...

Εικόνα CP
Εγώ μικρή μιλούσα γρήγορα και ακατάπαυστα, θυμάμαι ότι οι δικοί μου με πείραζαν συχνά "άσε και κανέναν άλλο να μιλήσει"...Αργότερα στο σχολείο βρήκα το "στοιχείο" μου στα φιλολόγικα μαθήματα γιατι τα μαθηματικά δεν ήταν και η πιο μεγαλή μου αγάπη, σίγουρα ο μικρός σας θα βρει το ρυθμο του με τον καιρό...
like3

Tώρα πια είναι μεγάλος πάρλας

Εικόνα anna kal
Την ανάρτηση αυτή την έγραψα πριν από ενάμισυ χρόνο, που το παιδί ήταν δυόμισυ ετών. Τότε είχε χαθεί το μπλογκ μου και μέχρι να ξεκινήσω καινούριο έγραψα για λίγο καιρό αναρτήσεις στο νόεσι. Από τότε ο μικρός εξελίχθηκε σε μεγάλο πάρλα (ενίοτε και παρλαπίπα). Μιλάει ακατάπαυστα, λέει ιστορίες μόνος του - το παιχνίδι του είναι κυρίως λεκτικό μιας και δεν μπορεί να κάνει πολλά πράγματα με τη λεπτή κινητικότητα π.χ κρατάει τα πλειμομπιλ ( τα περνάει βέβαια κι απ΄το στόμα ακόμη) και λέει ιστορίες ανιστόρητες. Έχει μεγάλη πλάκα να είσαι κρυμμένος και ν'ακούς τι λέει. Καμιά φορά έχει και βιβλίο μπροστά του και ''διαβάζει'' ιστορίες άσχετες με το βιβλίο. Ο λόγος είναι το όπλο του: όταν βαριέται, όταν δεν θέλει να κάνει τις ασκήσεις του, όταν δεν θέλει ν'απαντήσει σ'αυτό που τον ρωτάς κλπ αρχίζει το μπούρου μπούρου. Κι εκεί που πας να εκνευριστείς λέει κάτι πετυχημένο και σε πιάνουν τα γέλια - όπως όλα τα παιδιά άλλωστε.
like1

anna kal blog

Εικόνα Γιάννης_1970
Ποιο ειναι το blog που εχεις τωρα?
like3

Ομιλια, ομιλια

Εικόνα Γιάννης_1970
Ο δικος μας εχει κι αυτος να λεει συνεχεια. Σημερα στο κεντρο μου λεει ενα αλλο κοριτσακι, όλο μιλαει ο Αχιλλεας, κι αυτος που το ακουσε απαντησε, μα θα γινω ηθοποιος και οι ηθοποιοι μιλανε! "Επαγγελματικα" βρισκεται μεταξυ καραγκιοζοπαιχτη και ηθοποιου. Μερικες φορες επαναλαμβανει συνεχεια μια λεξη, καθως δεν εχει βρει τι θελει να πει παρακατω. Του λεμε να μην βιαζεται, πρωτα να το σκεφτει και μετα να μιλησει.
like1

Blog

Εικόνα anna kal
Το blog είναι στη διεύθυνση www.georann.blogspot.com
like2

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.