Για το πρόβλημα της κόρης μου

Εικόνα adel
Tο πρόβλημα της μικρής εντοπίστηκε αρχικά από την παιδίατρο, η οποία σε ηλικία 2,5 ετών παρατήρησε ότι δεν έχει αναπτυχθεί αρκετά ο λόγος ενώ διαπίστωσε αυτιστικά στοιχεία στη συμπεριφορά της π.χ. έντονες αντιδράσεις, διάσπαση προσοχής, ελλιπή βλεματική επαφή και γενικά πρόβλημα στην επικοινωνία. Αμέσως σπεύσαμε να απευθυνθούνε σε ειδικούς και ξεκινήσαμε θεραπευτική παρέμβαση με ειδική διαπαιδαγώγηση, εργοθεραπεία, αγωγή συμπεριφοράς κ.λ.π. σε πρόγραμμα από το "Κέντρο ανάπτυξης του Παιδιού" της κας Αγγελικής Γεννά. Μετά από 7 μήνες περίπου και αφού υπήρχε μία ασάφεια ως προς τη διάγνωση κατορθώσαμε να μας δούν στο Νοσοκομείο Παίδων όπου και πάλι υπήρξε μια γενική διάγνωση, όπως σωστά διαπιστώσατε. Οι παιδοψυχίατροι μού είπαν ότι υπάρχει μια ήπια μορφή αυτισμού που φαίνεται περισσότερο στο λόγο και πρέπει να συνεχιστεί η θεραπευτική παρέμβαση που ήδη ακολουθούσαμε ενώ η λογοπεδικός μου είπε ότι το παιδί παρουσιάζει δυσφασία (αναπτυξιακή διατατραχή του λόγου) [Τι είναι η δυσφασία], που της δημιουργεί πρόβλημα στην επικοινωνία και η κύρια θεραπευτική παρέμβαση που μου συνέστησε ήταν η λογοθεραπεία. Εγώ μετά από όλα αυτά και βλέποντας ότι όσο το παιδί άρχιζε να μπορεί να εκφραστεί καλύτερα και να κατανοήσει το λόγο ηρεμούσε όλο και περισσότερο και άρχισε να παίζει με άλλα παιδιά και να επιδιώκει την επικοινωνία ακόμη και με άγνωστα άτομα (κυρίως στο διάστημα του καλοκαιριού) υιοθέτησα την άποψη της λογοπεδικού και ακολούθησα τις οδηγίες της. Σημειώνεται ότι όλο αυτό το διάστημα δε σταμάτησα πέρα από τις θεραπευτικές συνεδρίες να αγωνίζομαι στο σπίτι με διάλογο, παιχνίδι, διάβασμα και ότι μπορούσα στα πλαίσια της καθημερινότητας. Όταν τον περασμένο Σεπτέμβριο ήρθε η ώρα για το νηπιαγωγείο, τα πράγματα ήταν κάπως πιό δύσκολα τις πρώτες μέρες αλλά από την τέταρτη μέρα και μετά το παιδί κατάφερε να παραμείνει τετράωρο ήρεμο και να κάνει επαφή με τη δασκάλα της (προς τιμή της συγκεκριμένης παιδαγωγού). Παράλληλα ξεκινήσαμε λογοθεραπεία. Σήμερα, η μικρή πάει στο δημόσιο νηπαγωγείο, που ανήκουμε και στο τμήμα της είναι μεταξύ τριών άλλων προνηπίων και 18 νηπίων, ενώ ηλικιακά είναι η μικρότερη. Εννοείται ότι αυτοεξυπηρετείται (από 3 ετών ήδη). Το πρόβλημα που παρατηρούν οι δασκάλες της είναι ότι ενώ είναι ιδιαίτερα καλή και συγκεντρώνεται σε όποιες δραστηριότητες έχουν να κάνουν με χειροτεχνία, ζωγραφική και συμμετέχει σε ότι την ενδιαφέρει, εμφανίζοντας μάλιστα και γνώσεις, δε θέλει να συμμετέχει σε διαλογική ομαδική συζήτηση και κάποιες ομαδικές ασκήσεις. Το συγκεκριμένο το αποδίδουν στο ότι είναι μάλλον κακομαθημένη και δεν έχει μάθει να λειτουργεί μέσα σε όρια ενώ εγώ φοβάμαι ότι την κουράζει η προσπάθεια για κατανόηση του λόγου και προτιμά να απομονώνεται κάποιες στιγμές μέσα στη διδακτική ώρα. Δεν ανησυχώ για την κοινωνικοποίησή της, διότι συμμετέχει ενεργά στο ομαδικό παιχνίδι, πλησιάζει ακόμα και άγνωστα παιδάκια και ζητάει να παίξουνε, διεκδικεί και γενικά συμπεριφέρεται όπως όλα τα παιδιά. Γενικά απαντάει σε ερωτήσεις ξένων (π.χ. πώς σε λένε, πόσο χρονών είσαι, πάς σχολείο κ.λ.π.) ή ζητάει αυτό που θέλει (στα μαγαζιά, στο αναψυκτήριο, στο περίπτερο). Η ομιλία της είναι κατανοητή και από τρίτους, αλλά δεν είναι απόλυτα καθαρή και όταν επιδιώκει μεγάλες περιγραφές έχουν νοηματικά δομή αλλά μπερδεύεται σε κάποια σημεία στη χρήση προσώπων ή ρηματικών χρόνων. Βέβαια όλα αυτά είναι μια πολύ μεγάλη εξέλιξη σε σύγκριση με το πώς συμπεριφερόταν ένα χρόνο πριν. Θέλω ακόμη να πώ ότι όσο περισσότερο καταλαβαίνει το "όχι, γιατί...." σε συνδυασμό με το ότι δεν υποχωρώ, τόσο πιό συνεργάσιμη γίνεται. Με τον αδελφό της που είναι ακριβώς 8 ετών πλέον παίζουν κανονικά και συννενοούνται, ενώ σε κάποια πράγματα δείχενει να είναι πιό πειθαρχημένη και πιό ώριμη. Επειδή τελικά αυτό που θέλω είναι να καθοριστεί το εκπαιδευτικό πλαίσιο, προκειμένου να μην έχει μαθησιακές δυσκολίες, έχω κάνει αίτηση στο ΚΔΑΥ για να την γράψω είτε σε τμήμα ένταξης είτε να δοθεί παράλληλη στήριξη. Παράλληλα περιμένω και την επανεξέταση από το Νοσοκομείο Παίδων. Όμως οι επιλογές είναι λίγες, συγκεκριμένα λειτουργεί ένα μόνο τμήμα ένταξης νηπιαγωγείου στο δήμο μας που έχει μόνον 3 θέσεις που ενδεχόμενα να είναι καλυμένες ήδη και η παράλληλη στήριξη είναι πολύ δύσκολο να δοθεί από το Υπουργείο (έτσι με πληροφόρησαν). Ευχαριστώ για την κατανόηση και θα με βοηθούσε ιδιαίτερα η άποψή σας.
    Ανταλλάξτε την εμπειρία σας! Κλικ στο "σχολιάστε" για να προσθέσετε το σχόλιό σας.

Σχόλια

H επαγρύπνηση

Εικόνα Σοφία Λιάκου
H επαγρύπνηση που δείχνετε για την κόρη σας από την πολύ μικρή κιόλας ηλικία κατά την οποία διαπιστώθηκε η ιδιαιτερότητά της, η έγκαιρη παρέμβαση που της παρείχατε και ο χρόνος που της αφιερώνετε νομίζω πως θα συμβάλει σημαντικά στην θετική εξέλιξή της!
like3

Πολύ καλή εξέλιξη!

Εικόνα Fouli Bakali
Όπως τα περιγράφετε το παιδί έχει μια πάρα πολύ καλή εξέλιξη. Αυτό πρέπει να σας δίνει κουράγιο και φτερά. Δεν αναφέρεστε κάπου σε πρόβλημα γνώσεων ή αντίληψης. Το αντίθετο μάλλον. Ωστόσο μιλάτε για μαθησιακές δυσκολίες. Καταλαβαίνω την αγωνία σας αλλά μετριάστε τη λίγο, θα είναι καλύτερα και για τις δυο σας. Ακόμα και θέση να μη βρεθεί στο τμήμα ένταξης, οι νηπιαγωγοί της κανονικής τάξης θα μπορούν να ενθαρρύνουν και να προκαλούν, με τον τρόπο τους, τη συμμετοχή του παιδιού σε ομάδες. Προσέξτε λιγάκι αν υπάρχει θετική εξέλιξη στο θέμα της καθαρότητας της ομιλίας της και φροντίστε το ανάλογα. Εύχομαι δύναμη και υπομονή.
like1

Δυσφασία ή αυτισμός;

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος
Προσέθεσα και αυτή τη σελίδα για εσάς: [Δυσφασία]. Σε κάποια στιγμή στην πορεία της αναζήτησης των αιτίων (του προβλήματος), αφενός έχετε στο μυαλό σας τον "αυτισμό". Απευθύνεστε στη "Α. Γεννά" (για τον αυτισμό). Αργότερα εισέρχεται η εκδοχή "δυσφασία". Επικεντρώνεστε στη λογοθεραπεία. Όλα καλά μέχρι εδώ. Παρατήρηση 1): Δε μου φαίνονται ότι οι θεραπευτικές προσεγγίσεις για αυτισμό ή δυσφασία είναι κατά ανάγκη αντίθετες (ή αντιφατικές μεταξύ τους). Σε αυτή τη φάση, καλώς νομίζω, έχετε επικεντρώσει τις προσπάθειές σας στην ικανότητα της επικοινωνίας. Παρατήρηση 2): Δείτε εάν μπορείτε να επιβεβαιώσετε κλινικά ή εργαστηριακά τη δυσφασία, δηλ. μέσω ιατρικών εξετάσεων ή μέσω κάποιου τεστ αξιολόγησης. Παρατήρηση 3): Χρησιμοποιείστε την εξέταση στο "Παίδων" για να ακούσετε τι έχουν να σας πουν οι γιατροί. Μη επιμείνετε ότι το παιδί έχει άλλο από αυτό που σας λένε. Συχνά είναι δύσκολο να διακρίνεις τις σχέσεις μεταξύ συμπτωμάτων και αιτίων. Αισθάνομαι ότι είναι πολύ σημαντικό να συνεχίσετε τις προσπάθειές σας να κατανοήσετε τις καθημερινές πραγματικές δυσκολίες της κόρης σας! Σας συμβουλεύω να προσπαθήσετε να αναζητήσετε άτομα από το περιβάλλον σας, την οικογένεια, τους φίλους, τους συναδέλφους, που μπορούν μέσα από τη στενή σχέση τους με εσάς να σας μιλήσουν με ειλικρίνεια για την κόρη σας. Ρωτήστε τους πώς τους φαίνεται η συμπεριφορά της, η ανάπτυξή της, η πρόοδός της. Ποιά πιστεύουν ότι είναι η πιο σημαντική δυσκολία που αντιμετωπίζει; Είναι καλό να μπορέσετε να δείτε μία εικόνα της ανάπτυξης της κόρης σας μέσα από άλλους. Θα σας βοηθήσει να επικεντρώσετε περισσότερο εκεί, όπου πραγματικά το παιδί σας το έχει ανάγκη. Ακούτε πολλά, στην αναζήτησή σας για την πηγή τους προβλήματος: διαγνώσεις, θεραπείες, θεωρίες... Αυτά μπορεί να σας μπερδέψουν και να σας κάνουν να βλέπετε μία μόνο πλευρά των δυσκολιών της κόρης σας. Κάθε χρόνο που περνά, δείτε τη και με τα μάτια των άλλων, των ανθρώπων που είναι κοντά σας σε αυτήν την προσπάθεια που κάνετε. Και αναλόγως προσανατολιστείτε στην αντιμετώπιση που πιστεύετε ότι της προσφέρει τα μέγιστα. Τέλος, επικεντρώνεστε όπως λέτε στο "Τμήμα Ένταξης". Καλή επιλογή είναι. Ωστόσο, δε θα ανησυχούσα στη θέση σας, εάν δε βρεθεί η θέση φέτος στο Νηπιαγωγείο. Απ' ό,τι φαίνεται εκπαιδευτικά η κόρη σας προς το παρόν είναι "καλυμένη" (μέσω των προσωπικών εξόδων σας σε ιδιώτες). Είναι σωστό που πήγατε στα ΚΔΑΥ ώστε να γνωρίζουν την περίπτωση. Ελπίζω να σας δώσουν το ενδιαφέρον και την προσοχή που χρειάζεστε και εάν όχι φέτος τότε του χρόνου να μπορέσετε να εγγράψετε την κόρη σας σε κάποιο εκπαιδευτικό πλαίσιο. - agkou of noesi.gr :)
like1

καλησπέρα ADEL

Εικόνα xrysa
Καλησπέρα..... Διάβασα με προσοχή όσα γράψατε. Σχετικά το θέμα της ένταξης της μικρή στο νήπιο, έχετε σκεφτεί η έχετε συζητήσει με την κυρια Γεννά την προοπτική να είναι η μικρή στο νηπιαγωγείο της περιοχή σας με συνοδό που διευκολύνει την ένταξη και ταυτόχρονα κάνει παρέμβαση (τύπου ABA [τι είναι το ΑΒΑ] ή οποιου αλλου θεραπευτικού τύπου αποδέχεστε στο γνωστικό επίπεδο και ταυτόχρονα σε επίπεδο συμπεριφοράς; Είμαι ειδική παιδαγωγός και συνοδος σε παιδί με DAD τεταρτης δημοτικού την χρονια που μας έρχεται, και παράλληλα με μαθήματα στο σπίτι δείχνει να λειτουργεί καλά αυτή η αντιμετώπιση. Καλο καλοκαίρι
like2

Για το προβλημα της κορης μου

Εικόνα vana -omoiopathis
ειμαι παιδαγωγος και μητερα ενος αγοριου 20 ετων με παρομοια αν οχι ιδια συμπωτοματολογια με την κορη σου, διαβαζοντας την ιστορια σου ενοιωσα οτι την εξιστορω εγω σε τοσους και τοσους ειδικους που εχω επισκεφθει ολα αυτα τα χρονια ! Μια συμβουλη χαλαρωστε , μην τρεχετε αριστερα και δεξια ακολουθωντας ,συμβουλες και κανονες συμπεριφορας οτι "πληρωνεται δεν εχει αξια " και το παιδι το καταλαβαινει! Δωστε αγαπη στο παιδι και μην του φερεστε με οικτο δεχτειτε οπως ειναι ,και επιβραβευεται τα θετικα βηματα ακουλουθηστε το ενστικτο σας και ολα θα πανε καλυτερα.
like1

Το σχολείο...

Εικόνα συντακη
Έχετε κάνει πολλά για το παιδί σας. Μη σταματήσετε εδώ. Πολύ συχνά, σε πολλούς δήμους υπάρχουν τμήματα ένταξης, τα οποία όμως δε λειτουργούν γιατί δεν υπάρχει ο ειδικός παιδαγωγός σε αυτό το σχολείο. Όταν, όμως υπάρχει έστω κι ένα παιδί που θέλει να εγγραφεί είναι υποχρεωμένοι να καλύψουν τη θέση.
like2

Δυσφασία

Εικόνα Agrianitis
Μια αναφορά σας στην Δυσφασία μου τράβηξε το ενδιαφέρον και θα σας παρακαλούσα πολύ αν έχετε σχετική βιβλιογραφία σχετικά με την Δυσφρασία. Επίσης θα ήθελα να μου πείτε αν ξέρετε πως είναι η λέξη Δυσφρασία στα Αγγλικά προκειμένου να βρω βιβλιογραφία ή εργαστηριακές εξετάσεις για την διάγνωσή. Με εκτίμηση Αγριανίτης Παναγιώτης
like2

Περισσότερα για τη δυσφασία

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος
Αγαπητέ Agrianiti θα πρέπει να κοιτάξω στα αρχεία μου και τη βιβλιοθήκη για πηγές για τη δυσφασία. Θα το κάνω το Σαββατοκύριακο, όταν έχω χρόνο. Στο μεταξύ αναζητήστε στο διαδίκτυο τον όρο dysphasia. - agkou of noesi.gr :)
like3

Adel

Εικόνα Ginka
Adel, Είναι σαν να ακουω για την δική μου κορή. Έχει ακριβώς την ίδια εξέλιξη και τις ίδιες ιδιορρυθμίες οσον αφορα την κοινωνικότητα.
like5

Eίμαι φοιτήτρια

Εικόνα Maria Psoma
Eίμαι φοιτήτρια στο Πανεπιστήμιο του Εσσεξ, στην Αγγλία και μελετάω τις γλωσσικές διαταραχές. Ψάχνω ένα παιδί 5-6 χρόνων που παρουσιάζει αναπτυξιακή δυσφασία, για να μελετήσω την ομιλία του μέσω παιχνιδιών και να το βοηθήσω όσο μπορώ. Αυτό είναι στα πλαίσια της πτυχιακής μου εργασίας. Θα ήθελα να μου πείτε αν μπορείτε να με βοηθήσετε. Σας ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.
like3

Κοινωνικός αποκλεισμός!!!

Εικόνα Anonymous
εχω εναν γιο στα 6 με δυσφασια γνςριζω ολα τα παραπανω αφου καταλαβα οτι κατι δεν παει καλα απο τα 2 του κ πιο νωρισ . στα 2 του αρχισαμε λογο κ εργο θεραπεια χρειαζετε πολυ υπομονη κ επιμονη κ στυριξη γονεων στα νηπια π ειναι τωρα δυστηχωσ η δασκαλα δεν ασχολειτε καθολου ενω το παιδι ειναι σε αρκετα καλο επιπεδο ισωσ να θελει μια βοηθεια των 2-3 λεπτων οταν κανουν εργασιεσ κ ζωγραφιεσ που η δασκαλα του δεν ειναι διατεθημενη να του δωσει μαλιστα μ ειπε να σασ δινω τισ φωτοτυπιεσ κ να τ τα διχνετε εσεισ στο σπιτι !!!!!!!!!! φυσικα δεν μπορω να αφησω το παιδι μ ετσι οποτε κανω την δουλεια τησ εγω που ουτοσ η αλλοσ εδιχνα πραματα στο παιδι .δυστηχωσ βιωνω τοω ρατσισμο του ν διαφερει καπιοσ λιγο η πολυ κ με πληγωνει παρακαλω οσουσ διαβασουν αυτο το μνμ γονεισ παιδιων με δυσφασια η οχι.....μην απομακρυνετε το διαφορετικο μην το απορρηπτετε μην το αποξενωνετε !!!!!!!!!!!!
like0

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.