Για το πρόβλημα της κόρης μου
Tο πρόβλημα της μικρής εντοπίστηκε αρχικά από την παιδίατρο, η οποία σε ηλικία 2,5 ετών παρατήρησε ότι δεν έχει αναπτυχθεί αρκετά ο λόγος ενώ διαπίστωσε αυτιστικά στοιχεία στη συμπεριφορά της π.χ. έντονες αντιδράσεις, διάσπαση προσοχής, ελλιπή βλεματική επαφή και γενικά πρόβλημα στην επικοινωνία.
Αμέσως σπεύσαμε να απευθυνθούνε σε ειδικούς και ξεκινήσαμε θεραπευτική παρέμβαση με ειδική διαπαιδαγώγηση, εργοθεραπεία, αγωγή συμπεριφοράς κ.λ.π. σε πρόγραμμα από το "Κέντρο ανάπτυξης του Παιδιού" της κας Αγγελικής Γεννά.
Μετά από 7 μήνες περίπου και αφού υπήρχε μία ασάφεια ως προς τη διάγνωση κατορθώσαμε να μας δούν στο Νοσοκομείο Παίδων όπου και πάλι υπήρξε μια γενική διάγνωση, όπως σωστά διαπιστώσατε.
Οι παιδοψυχίατροι μού είπαν ότι υπάρχει μια ήπια μορφή αυτισμού που φαίνεται περισσότερο στο λόγο και πρέπει να συνεχιστεί η θεραπευτική παρέμβαση που ήδη ακολουθούσαμε ενώ η λογοπεδικός μου είπε ότι το παιδί παρουσιάζει δυσφασία (αναπτυξιακή διατατραχή του λόγου) [Τι είναι η δυσφασία], που της δημιουργεί πρόβλημα στην επικοινωνία και η κύρια θεραπευτική παρέμβαση που μου συνέστησε ήταν η λογοθεραπεία.
Εγώ μετά από όλα αυτά και βλέποντας ότι όσο το παιδί άρχιζε να μπορεί να εκφραστεί καλύτερα και να κατανοήσει το λόγο ηρεμούσε όλο και περισσότερο και άρχισε να παίζει με άλλα παιδιά και να επιδιώκει την επικοινωνία ακόμη και με άγνωστα άτομα (κυρίως στο διάστημα του καλοκαιριού) υιοθέτησα την άποψη της λογοπεδικού και ακολούθησα τις οδηγίες της.
Σημειώνεται ότι όλο αυτό το διάστημα δε σταμάτησα πέρα από τις θεραπευτικές συνεδρίες να αγωνίζομαι στο σπίτι με διάλογο, παιχνίδι, διάβασμα και ότι μπορούσα στα πλαίσια της καθημερινότητας.
Όταν τον περασμένο Σεπτέμβριο ήρθε η ώρα για το νηπιαγωγείο, τα πράγματα ήταν κάπως πιό δύσκολα τις πρώτες μέρες αλλά από την τέταρτη μέρα και μετά το παιδί κατάφερε να παραμείνει τετράωρο ήρεμο και να κάνει επαφή με τη δασκάλα της (προς τιμή της συγκεκριμένης παιδαγωγού). Παράλληλα ξεκινήσαμε λογοθεραπεία.
Σήμερα, η μικρή πάει στο δημόσιο νηπαγωγείο, που ανήκουμε και στο τμήμα της είναι μεταξύ τριών άλλων προνηπίων και 18 νηπίων, ενώ ηλικιακά είναι η μικρότερη. Εννοείται ότι αυτοεξυπηρετείται (από 3 ετών ήδη). Το πρόβλημα που παρατηρούν οι δασκάλες της είναι ότι ενώ είναι ιδιαίτερα καλή και συγκεντρώνεται σε όποιες δραστηριότητες έχουν να κάνουν με χειροτεχνία, ζωγραφική και συμμετέχει σε ότι την ενδιαφέρει, εμφανίζοντας μάλιστα και γνώσεις, δε θέλει να συμμετέχει σε διαλογική ομαδική συζήτηση και κάποιες ομαδικές ασκήσεις. Το συγκεκριμένο το αποδίδουν στο ότι είναι μάλλον κακομαθημένη και δεν έχει μάθει να λειτουργεί μέσα σε όρια ενώ εγώ φοβάμαι ότι την κουράζει η προσπάθεια για κατανόηση του λόγου και προτιμά να απομονώνεται κάποιες στιγμές μέσα στη διδακτική ώρα.
Δεν ανησυχώ για την κοινωνικοποίησή της, διότι συμμετέχει ενεργά στο ομαδικό παιχνίδι, πλησιάζει ακόμα και άγνωστα παιδάκια και ζητάει να παίξουνε, διεκδικεί και γενικά συμπεριφέρεται όπως όλα τα παιδιά. Γενικά απαντάει σε ερωτήσεις ξένων (π.χ. πώς σε λένε, πόσο χρονών είσαι, πάς σχολείο κ.λ.π.) ή ζητάει αυτό που θέλει (στα μαγαζιά, στο αναψυκτήριο, στο περίπτερο).
Η ομιλία της είναι κατανοητή και από τρίτους, αλλά δεν είναι απόλυτα καθαρή και όταν επιδιώκει μεγάλες περιγραφές έχουν νοηματικά δομή αλλά μπερδεύεται σε κάποια σημεία στη χρήση προσώπων ή ρηματικών χρόνων. Βέβαια όλα αυτά είναι μια πολύ μεγάλη εξέλιξη σε σύγκριση με το πώς συμπεριφερόταν ένα χρόνο πριν. Θέλω ακόμη να πώ ότι όσο περισσότερο καταλαβαίνει το "όχι, γιατί...." σε συνδυασμό με το ότι δεν υποχωρώ, τόσο πιό συνεργάσιμη γίνεται.
Με τον αδελφό της που είναι ακριβώς 8 ετών πλέον παίζουν κανονικά και συννενοούνται, ενώ σε κάποια πράγματα δείχενει να είναι πιό πειθαρχημένη και πιό ώριμη.
Επειδή τελικά αυτό που θέλω είναι να καθοριστεί το εκπαιδευτικό πλαίσιο, προκειμένου να μην έχει μαθησιακές δυσκολίες, έχω κάνει αίτηση στο ΚΔΑΥ για να την γράψω είτε σε τμήμα ένταξης είτε να δοθεί παράλληλη στήριξη. Παράλληλα περιμένω και την επανεξέταση από το Νοσοκομείο Παίδων.
Όμως οι επιλογές είναι λίγες, συγκεκριμένα λειτουργεί ένα μόνο τμήμα ένταξης νηπιαγωγείου στο δήμο μας που έχει μόνον 3 θέσεις που ενδεχόμενα να είναι καλυμένες ήδη και η παράλληλη στήριξη είναι πολύ δύσκολο να δοθεί από το Υπουργείο (έτσι με πληροφόρησαν).
Ευχαριστώ για την κατανόηση και θα με βοηθούσε ιδιαίτερα η άποψή σας.
- Ανταλλάξτε την εμπειρία σας!
Κλικ στο "σχολιάστε" για να προσθέσετε το σχόλιό σας.
Σχόλια
H επαγρύπνηση
Πολύ καλή εξέλιξη!
Δυσφασία ή αυτισμός;
καλησπέρα ADEL
Για το προβλημα της κορης μου
Το σχολείο...
Δυσφασία
Περισσότερα για τη δυσφασία
Adel
Eίμαι φοιτήτρια
Κοινωνικός αποκλεισμός!!!