Γιώργο, καλησπέρα. Ο μικρός μου γιος είναι 3 ετών και τώρα έχει αρχίσει να λέει κάποιες λέξεις. Πριν 6 μήνες, θορυβημένη από την απουσία του λόγου, χωρίς όμως ιδιαίτερα άλλα συμπτώματα, τον πήγα σε αναπτυξιολόγο που διέγνωσε ελαφρύ αυτισμό, χωρίς όμως να είναι και βέβαιο. Το σίγουρο είναι οτι ο μικρούλης δεν μιλάει αλλά καταλαβαίνει. Άρχισε λογοθεραπεία πριν 6 μήνες, χωρίς ιδιαίτερα αποτελέσματα. Απλά βελτιώθηκε η συγκέντρωση του. Πριν 3 μήνες όμως, άρχισε και εργοθεραπεία που τον ανέστησε! Μέσα σε 2 μήνες βελτιώθηκε σε όλα. Μέσα από το παιχνίδι, η εργοθεραπευτρια (Ευχαριστω πολύ Ελένη!) του έδωσε κίνητρο να μιλήσει. Το παιδί άρχισε και ζητάει πράγματα, λέει λέξεις. Ξέρω οτι έχω πολύ δρόμο επειδή βλέπω οτι δυσκολευεται στην παραγωγή του λόγου. Όμως είδα οτι μπορεί, και ειναι και πολύ μικρός. Αρχίζει να καταλαβαίνει οτι ο λόγος έχει χρήση. Αυτό νομίζω οτι είναι η ουσία! Έχω βέβαια αγχος αλλά με την κοπέλα αυτή νομίζω οτι βρίσκει το αγοράκι μου ένα δρόμο.
Εσείς τί αντιμετωπίζετε;
Με εκτίμηση.
Julias ευχαριστώ που ανταποκρίθηκες. Εμείς τον έχουμε ξεκινήσει πρώτα εργοθεραπεία. Είπαμε να τον ξεκινήσουμε τον γιο μου λογοθεραπεία αλλά η γιατρός που τον παρακολουθεί μας είπε ότι δεν έιναι ακόμα καιρός και θα είναι τσάμπα χρόνος και χρήμα. Με την εργοθεραπεία υπάρχει σημαντική βελτίωση στη συμπεριφορά του παιδιού και στο να εκτελέσει εντολές αλλά ό,τι θέλει μας το δείχνει. Να σου πω ότι η εργοθεραπεία έχει ξεκινήσει εδώ και 6 μήνες αλλά αντίθετα με τη δηκή μου περίπτωση δεν έχουμε ακόμα λόγο. Υπάρχουν και περιπτώσεις που μας κάνουν να έχουμε κάποια ελπίδα ότι θα μιλήσει όπως όταν φεύγω εγώ από το πσίτι αρχίζει να λέει "μπαμπά-μπάμπά" αλλά μόνο εκείνη τη στιγμή. Μετά υπάρχουν και στιγμές που λέει μόνο του "γιαγιά-μαμά" αλλα και πάλι όποτε αυτός θέλει.
Γιώργο καλησπέρα. Πόσων ετών είναι το αγοράκι σου? Σε ρωτάω γιατί η παρέμβαση και η εξέλιξη έχει σχέση με την ηλικία. Και εμένα λέει λέξεις, όχι πολλές βέβαια. Απλά δείχνει οτι αρχίζει να καταλαβαίνει την χρήση του λόγου. Όμως το αγχος είναι αγχος, μην νομίζεις. Υπάρχουν βράδια που δεν κοιμάμαι. Αλλά παλευουμε...
Με εκτίμηση
Είναι 4,5 χρόνων. Και η παρέμβαση έχει αρχίσει εδώ και 10 μήνες. Σήμερα περνούσαμε έξω από του σούπερ-μάρκετ που δουλεύει η μαμά του και άρχισε να λέει "μαμά, μαμά" και να δείχνει προς το μέρος της.
Καλησπέρα Γιώργο, μίλησα στην εργοθεραπευτρια του γιου μου για το αγοράκι σου και μου είπε και αυτή οτι πρώτα ξεκινάνε εργοθεραπεία και μετά λογοθεραπεία. Όμως επειδή το αγοράκι σου είναι 4,5 ετών, μήπως πρέπει να ξεκινήσει και λογοθεραπεία; Ο μικρός μου είναι 3 ετών και κάνει και τα δύο. Να είστε σίγουροι οτι θα μιλήσει ο μικρός σας. Μου λες οτι έχει δείξει δείγματα, έστω και ελάχιστα. Απλά θέλει υπομονή και κατάλληλη παρέμβαση.
Με εκτίμηση.
Γεια σας Γιωργο,
Ο μικρος μου δεν εχει αυτισμο αλλα δεν μιλαει, εμεις αρχισαμε λογοθεραπεια γυρω στα 3 του, στο κεντρο που πιγαμε δεν εχει λογοθεραπευτης με εμπερια με εναλλακτικες μεθοδος επικοινωνια, εγω αρχισα μονη μου με ενα βιβλιο για PECS και μετα βρικαμε λογοθεραπευτρια να μας συμβουλευει.
Στο youtube υπαρχουν καποια συνεδρια με την Temple Grandin, ισος θα σε βοηθισουν.
www.youtube.com/watch?v=2wt1IY3ffoU&feature=related
Εmma
Καλησπέρα σας. Είμαι λογοθεραπεύτρια και διαβάζοντας τη συζητηση σας με τη julias, θέλησα να στείλω και να σας πω την αποψή μου από τη μικρή μου εμεπιρία στο χώρο. Ασχολούμαι πολύ με παιδιά με αυτισμό επειδή το επέλεξα και όχι επειδή έτυχε. Συμφωνώ λοιπόν ότι ένα παιδί με αυτές τις δυσκολίες είναι καλό να ξεκινήσει πρώτα εργοθεραπεία, για να βοηθηθεί όσον αφορά στην οριοθέτηση, στην κατανόηση και εκτέλεση εντολών και στην συγκέντρωση. Όμως θεωρώ ότι όσο νωρίτερα ξεκινήσει τη λογοθεραπεία τόσο το καλύτερο θα είναι για τον ίδιο. Η ανάπτυξη της ομιλίας δεν είναι καθόλου απλή διαδικασία. Προυποθέτει την εδραίωση πολλών δεξιοτήτων προλεκτικού σταδίου όπως μίμηση, αναγνώριση αντικειμένων, ταύτιση κτλ. Ξεκινήστε το, μην το αργείτε άλλο!!! Για ότι θελήσετε μπορέιτε να με ρωτήσετε οτιδήποτε. Θα χαρώ πολύ αν μπορώ να σας βοηθήσω.
Καλημέρα
Σημερα μου δίνεται η ευκαιρία να εκθέσω την πρόταση των γιατρών "Δεν ειναι ετοιμο το παιδί για λογοθεραπεία". Αυτή την φράση την ακουσα απο γονείς και πραγματικά ποτέ δεν την κατάλαβα.
Τι σημαίνει δεν ειναι έτοιμο για εκπαίδευση λογοθεραπείας.
Την κόρη μου την ξεκίνησα λογοθεραπεία 2 χρονών και 9 μηνών. Ο παιδίατρος μέχρι τότε μου έλεγε να μην ανησυχώ και να περιμένω. Εβλεπα ομως τα αλλα παιδάκια της ίδιας ηλικίας και είχαν αναπτύξει πολυ καλό λόγο ενώ η δική μου κόρη μάλλον έβγαζε άναρχες κραυγές. Έτσι αποφάσισαμε να ξεκινήσουμε μαθήματα λογοθεραπείας χωρίς την προτροπή ή την παρένεση κανενός γιατρού. Κάναμε δηλαδή "του κεφαλιού μας" . Βλέπεις είχαμε άγχος και εμεις.
Ξεκινήσαμε με 2 ώρες την εβδομάδα και μετά απο λίγο καιρο αναπροσαρμπόσαμε το πρόγραμμα της στις 3 ώρες για να την "σπρώξουμε" λιγάκι. Τα αποτελεσματα ήταν θεαματικά στην δική μας περίπτωση. 9 μήνες αργότερα το παιδί είχε αρχίσει να ανακτά τον λόγο του.
Τώρα μετά απο 5 χρονια λογοθεραπείας (χειμώνα - καλοκαίρι) το παιδί χειρίζεται άψογα τον λόγο.
Δεν ξεχνώ βέβαια οτι κάθε περίπτωση ειναι διαφορετική ....ομως σκεφτομαι πως αν εγώ περίμενα τον γιατρό να μου πει το οκ.....σιγουρα δεν θα ειχει αναπτυχθεί τόσο πολύ ο λόγος της.
Μιλάνε για μην ωριμότητα του παιδιου να κάνει λογοθεραπεία...αναρωτιέμαι πραγματικά απο που μπορούν να το κρίνουν αυτό?
Θέλουν δηλαδη να μας πουν οτι το κέντρο του λόγου δεν έχει ωριμάσει? και αν συμβαίνει αυτό ποιες εξετάσεις το αποδεικνύουν?
Απο την αλλη και να μην αποκτήσει άμεσα το παιδί λόγο σιγουρα κάθε συνεδρεία εχει να προσφέρει σε ένα παιδι πάρα πολλά .
1. μαθημα συγκεντρωσης προσοχής
2. μαθημα κάθομαι στην καρέκλα και εκτελώ εντολές
3. μάθημα σίγουρα λογοθεραπευτικής προσεγγισης
Νομίζεται οτι δεν χρειάζεται χρονος για να εκπαιδευτεί το παιδί να κάθεται σε μία καρέκλα συγκεντρωμένο σε ότι κάνει?
Αυτό ποιος ειδικος θα μπορουσε να του το μάθει? Κανείς φυσικά.
Να γιατι οταν ακουω περί ωριμότητας και ανωριμότητας... τσιτώνω λίγο.
ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΨΕΙ ΕΚ ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΡΩΝ ΤΙΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΕΝΟΣ ΠΑΙΔΙΟΥ. ΑΥΤΟ ΝΑ ΤΟ ΒΑΛΕΤΑΙ ΚΑΛΑ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΑΣ.
Χαρίστε στα παιδιά σας εμπειρίες - όρια και αγκαλιές .
Και αν κάπου καπου όλοι μας κουραζόμαστε... ας κάνουμε μια στάση... κι αυτή χρειάζεται στον κατάλληλο χρόνο.
Αυτά ειχα να πω.
Καλή μέρα σε όλους.
Καλησπερα. Ειχα προβλημα με τον υπολογιστη και τωρα ειδα το σχολιο σου. Όταν το παιδι διαγνωστικε με αυτισμο μεχρι εκεινη τη στιγμη δεν ξεραμε τι σημαινει αυτη η λεξη. Ξεκινησαμε συνεδριες με εντελως λαθος θεραπειες για το σταδιο που ηταν ο μικρος και ευτηχως που το παιδι το παρακολουθεί η κυρια Παπανδρεου απο το "Παιδων" και οταν της αναφεραμε το τι κανουμε, επεσε απο τα συννεφα.
Μας συνέστησε μια ειδικο η οποια ειδικευεται μονο πανω σε αυτισμο και με παιδια ιδιεταιρα και η βελτιωση ειναι φανερη και σε μεγαλο βαθμο.
Οταν τη ρωτησαμε για λογοθεραπεια μας ειπε οτι ειναι νωρις ακομα με το κριτηριο οτι ο γιος μου πρεπει να αρχισει πρωτα να λεει κανα δυο λεξουλες και μετα να τον ξεκινησουμε.
Ο Αυτισμός τελικά επεκτείνεται σε ένα πολύ μεγάλο πεδίο. Υπάρχουν παιδιά που ποτέ δεν μπόρεσαν να αρθρώσουν μία ή δύο λέξεις. Οπως και παιδιά που ενώ άρθρωσαν αυτες τις μία ή δυο λέξεις έφτασαν μέχρι τις 5 και αυτές με πολύ μεγάλο κόπο.
Δεν μου λέει τίποτα αυτό.
Αυτό που ξέρω πλέον ειναι οτι όσο λόγο κι αν αποκτήσει ένα παιδί , το συμπεριφορικό έχει πολύ μεγάλη σημασία για την συνολική εικόνα του παιδιου. Εκεί έχω καταλήξει εγώ.
Οταν το παιδί νιώθει ασφάλεια δηλαδή ειναι οργανωμένο ψυχοσυναισθηματικά μπορεί να οργανώσει και το επικοινωνιακό μέρος. Δεν έχει σημασία αν η επικοινωνία στηρίζεται στον λόγο ή στις εικόνες. Σημασία έχει να επικοινωνεί με σωστό τρόπο.
Για να κατανοήσεις καλύτερα αυτό που λέω θα σου δώσω ένα απλό παράδειγμα. Κανέναν δεν ενοχλήθηκε απο τους κουφάλαλους. Κανείς δεν τους λογόκρινε και κανείς δεν τους βλέπει με διαφορετική οπτική γωνία απο εμάς. Ο λόγος τους δεν υπάρχει. Υπάρχει όμως μια ομαλή συμπεριφορά στο σύνολο.
Με δοδεμένο αυτο, αν εχω ένα παιδί ή έναν μελλοντικό άνθρωπο που δεν μπορεί να χειριστεί τον τρόπο συμπεριφοράς του , σίγουρα θα ειναι δακτυλοδικτούμενος ανεξάρτητα το αν εχει λόγο ή όχι. Και σε αυτήν την περιπτωση δεν αναφέρομαι μονο για τα άτομα με αυτισμό αλλα και για όλους μας.
Επομένως καλό ειναι να έχουμε το βλέμμα μας στραμμένο και ως προς το συμπεριφορικο κομμάτι.
Όταν εγώ που δεν έχω αυτισμό , νιώθω συναισθηματική αναταραχή , ουτε ο λόγος μου ειναι σωστός αλλα ούτε και η συμπεριφορά μου. Στα παιδιά μας αυτό ειναι λίγο πιο έντονο απο το μέσο όρο του φυσιολογικού.
Σκέψου λίγο αυτο που σου λέω. Άν εχεις αντίθετη άποψη θα ήθελα να υπάρξει διάλογος.
Όλα οσα λέγονται και γράφονται εδώ μέσα ειναι καλά έως πολύ καλά. Το θέμα ειναι ομως να επεκταθούν και στην πράξη. Και εννοώ οτι , η εκπαίδευση των παιδιών μας δεν αφορά μονο τους ειδικούς αλλά και εμάς τους ίδιους τις ώρες που τα παιδιά μας ειναι ελευθερα απο θεραπείες.
φιλικά
Γωγώ
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικέςεμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.
Aναζητούμε παράλληλη στήριξη για αγόρι με ΔΑΦ υψηλής λειτουργικότητας για το το έτος 2024-25, στην Δ’ Δημοτικού, σε ιδιωτικό σχολείο, φιλικό στην παράλληλη στήριξη, που βρίσκεται στα Γλυκά Νερά / Σταυρό (έχει και σχολικό). Είναι ένα παιδί πολύ φιλικό, ιδιαίτερα δυνατό γνωσιακά που θέλει υποστήριξη σε θέματα κοινωνικοποίησης. Επικοινωνήστε
Αναζήτηση θεραπευτών για Κέντρα Ειδικών Θεραπειών
Τα Κέντρα Ειδικών Θεραπειών και πρώιμης παρέμβασης Νοημάθηση - My Little Academy, αναζητούν έμπειρους θεραπευτές για τη στελέχωσή τους. Συγκεκριμένα:
Δύο (2) εργοθεραπευτές SI για το πρωινό τμήμα (08.30-14.30) και δύο (2) SI για το απογευματινό (14.00-21.00),
Δύο (2) λογοθεραπευτές για το πρωινό τμήμα και έναν/μία (1) για το απογευματινό,
Έναν/Μϊα (1) ειδικό παιδαγωγό για το πρωινό που θα αναλάβει και τη συνοδεία των παιδιών στο λεωφορείο (07.00-15.00) και
Έναν/Μία (1) ψυχολόγο για το απογευματινό (2 ή 3 ημέρες ανά εβδομάδα).
Απαραίτητο δελτίο παροχής υπηρεσιών. Παρέχεται εποπτεία. Συνεργασία από 01/09/2024. Βιογραφικά με τίτλο την αντίστοιχη ειδικότητα μέσω E-mail από τη σελίδα της ΝΟΗΜΑΘΗΣΗΣ εδώ.
Αναζήτηση ειδικού παιδαγωγού για 7χρονο με ΔΕΠΥ (Χαϊδάρι)
Χρειαζόμαστε ένα ειδικό παιδαγωγό για την υποστήριξη κατ' οίκον 7χρονου παιδιού με ΔΕΠΥ διάσπασης, για τη μελέτη των μαθημάτων, σε καθημερινή βάση, φοιτά στην Α' Δημοτικού και επιθυμούμε συνεργασία από τώρα και τον επόμενο χρόνο. Επικοινωνήστε.
Αγγελία για συνοδεία νεαρού 24χρονου από Σεπτέμβριου (Ψυχικό - Χαλάνδρι)
Για νεαρό 24 ετών ζητείται συνοδεία από Σεπτέμβριο (σε Kέντρο) και υποστήριξη σε πρόγραμμα κατ' οίκον (εναλλακτικά), οποιασδήποτε ειδικότητας, π.χ. εργοθεραπευτής/τρια, λογοθεραπευτής/τρια, ψυχολόγος, ειδικός/ή παιδαγωγός. Περιοχή: Ψυχικο - Χαλανδρι. Ωράριο 08.30 - 14.30. Δυνατότητα και για απογευματινά (έξτρα) η/και Σάββατο πρωί (έξτρα). Απαραίτητο δίπλωμα οδήγησης. Επικοινωνήστε.
Σχόλια
Γιώργο, αντιμετωπίζουμε το ίδιο πρόβλημα
Julias ευχαριστώ
Γιωργο, υπομονή..
Είναι 4,5
Γιώργο συνεχίστε..
Ευχαριστώ πολύ
Λογοθεραπεία
Έγκαιρη θεραπευτική παρέμβαση
Α-λογία
Καλησπέρα, τώρα είδα το μήνυμά σου
Κανά δυο λεξούλες