Βοήθεια! Ειδική Γλωσσική Διαταραχή και Δυσλεξία

Εικόνα #giota#
Η κόρη μου 9 ετών, πάει τέταρτη δημοτικού. Έχει δυσλεξία και ειδική γλωσσική διαταραχή. Χρειάζομαι βοήθεια γιατί έχω προβλήματα με το σχολειό, δεν βοηθού πουθενά και με σνομπάρουν που ζήτα βοήθεια από σχολικό σύμβουλο ενώ ουσιαστικά αδιαφορούν. Δεν έχω φέτος την οικονομική δυνατότητα να συνεχίσει τα μαθήματα σε κέντρο και έχω απελπιστεί. Οποιαδήποτε γνώση ή πληροφορία είναι πολύτιμη!!! Χάνω χρόνο και δεν ξέρω τι να κάνω...

Σχόλια

Γνωρίζω κάποιον που μπορεί να βοηθήσει

Εικόνα Άννα Θεσ.
Καλημέρα! Εγώ προσωπικά δεν μπορώ να σας βοηθήσω, γνωρίζω όμως κάποιον που πιθανότατα μπορεί. Είναι εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής με ειδικότητα την δυσλεξία, τις μαθησιακές δυσκολίες και γενικά τα προβλήματα λόγου. Πρόσφατα παρακολούθησα διάλεξη του στην Θεσσαλονίκη. Μπορείτε να επισκεφτείτε το site του: www.dimitrishouliaros.gr και να του στείλετε mail.
like1

Υπάρχει τρόπος αποκατάστασης

Εικόνα ΚΑΠΙΡΗ ΜΑΡΙΑΝΝΑ
ΦΙΛΗ ΜΟΥ,ΕΙΜΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΜΑΘ.ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ.ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΙ ΜΕ ΤΗ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΕ ΕΝΗΜΕΡΩΣΩ ΠΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΕΝΤΡΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΜΕΓΑΛΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΕ "ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ",ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ,2104949822.ΕΙΝΑΙ Ο ΧΩΡΟΣ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΜΑΙ Η ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΜΠΟΡΩ ΑΝΕΠΥΦΥΛΑΧΤΑ ΝΑ ΣΟΥ ΣΥΣΤΗΣΩ.ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ
like3

Χρόνια πολλά με υγεία

Εικόνα ανώνυμο
Χρόνια πολλά, ,με υγεία.Λοιπόν, η αλήθεια έιναι πως το παιδί πρέπει σε κάθε περίπτωση να έχει ειδική παρέμβαση και να μην μένει το φωνολογικό έλλειμμα. Ωστόσο θα πρεπει οι θεραπευτές να αμοιφθούν για το έργο τους, οπότε -έστω και με το ποσό που σας καλύπτει το ταμείο σας- πρέπει να γίνουν μαθήματα, σε κέντρο ή κατ΄'οίκον.Αν έχετε την έγκριση και έιστε σε ασφαλιστικό φορέα, καποιο ποσό θα σας καλύπτουν. Είναι προτιμότερο από το να με΄νει το παιδί χωρίς καθόλου παρέμβαση.Πάντως τρέξτε και η ίδια στο σύμβουλο και πιέστε για τμήμα παράλληλης στήριξης. Καλές γιορτές.
like5

Αντιμετώπιση δυσλεξίας, μαθησιακών δυσκολιών

Εικόνα Δημήτρης Χουλιαρός
Σύγχρονος τρόπος αντιμετώπισης δυσλεξίας και ευρύτερα των Μαθησιακών δυσκολιών, προβλήματα λόγου στην γενική και ειδική αγωγή, με χρήση μέσων πληροφορικής. Ένας από τους πιο σύγχρονους τρόπους αντιμετώπισης και παροχής σημαντικής βοήθειας μαθητών με δυσκολίες στη γραφή και ανάγνωση είναι η χρήση υπολογιστών. Εδώ και πολλά χρόνια χρησιμοποιούνται στην Ευρώπη και μάλιστα μέσα και έξω από τα σχολεία με την προτροπή των υπουργείων Παιδείας. Ιδιαίτερα στη Σκανδιναβία, εδώ και πολλά χρόνια ξεκίνησε η ένταξη υπολογιστών στα σχολεία, στους εκπαιδευτικούς αλλά και μαθητικούς κύκλους. Στην Ελλάδα βρισκόμαστε σε καλό δρόμο πλέον και υπάρχει ανάλογος εξοπλισμός σχεδόν σε κάθε σχολείο. Επίσης δημιουργούνται προγράμματα ενημέρωσης και εξειδίκευσης εκπαιδευτικών καθ όλη τη διάρκεια του έτους. Άρα λοιπόν πληρούνται ή θα πληρούνται σύντομα οι προϋποθέσεις χρήσης και σωστής εκμετάλλευσης προγραμμάτων που είναι ιδιαίτερα απαραίτητα για τον προγραμματισμό και βοήθεια ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες, είτε αυτό αφορά γραφή ανάγνωση ή και τα δύο. Εκτεταμένες έρευνες, ιδιαίτερα στη Δανία, Σουηδία, Νορβηγία έδειξαν και δείχνουν πολύ καλά αποτελέσματα στην εφαρμογή χρήσης προγραμμάτων για μαθητές με δυσκολίες στη μάθηση. Μέχρι τώρα οι δυνατότητες ήταν αρκετά περιορισμένες. Οι μαθητές με δυσκολίες στην αποκωδικοποίηση των γραπτών συμβόλων έπρεπε να χουν τη βοήθεια των γονιών τους ή άλλων, για να τους διαβάσουν το περιεχόμενο του κάθε γραπτού κειμένου ή στη τάξη να ρωτήσουν κλασικά το συμμαθητή τους: τι γράφει εδώ; Η βοήθεια αυτή που σήμερα προσφέρεται, οφείλεται στην παραδοχή ότι οι μαθητές που δυσκολεύονται να γράψουν και να διαβάσουν με τα μάτια, μπορούν να διαβάσουν με την ακοή και ταυτόχρονα να παρακολουθούν με τα μάτια τις λέξεις και τα σύμβολα μπροστά τους. Μπορούν να διαβάζονται οι λέξεις, όχι όμως από τους γονείς ή τους συμμαθητές, αλλά, από τον υπολογιστή που έχει ο μαθητής μπροστά του. Αυτό αποτελεί ένα ιδιαίτερα ευχάριστο νέο για όλους με δυσκολία στη γραφή, ανάγνωση, αποκωδικοποίηση συμβόλων. (δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, κλπ.) Ο υπολογιστής εκπροσωπεί το τελευταίο βήμα σ` αυτή την ανάπτυξη, με προοπτική την ενεργοποίηση άμεσης βοήθειας προς όλους με δυσκολίες στο γραπτό λόγο, ώστε να μετατραπεί ο γραπτός σε προφορικό έτσι ώστε: Το κάθε γραπτό σύμβολο μετατρέπεται σε ακουστικό από τον υπολογιστή χωρίς κανείς να εξαρτάται από άλλους. Ταυτόχρονα, οτιδήποτε γράφει κανείς ακούγεται, στην ελληνική και αγγλική γλώσσα, επιβεβαιώνεται εάν είναι το ορθό που ο ενδιαφερόμενος νομίζει ότι γράφει. Μαζί με όλα αυτά, μια στήλη με τις πιο χρησιμοποιούμενες λέξεις προτείνονται στην επιφάνεια εργασίας για να μπορεί κανείς να επιλέξει την κατάλληλη, κάτι που βοηθά ιδιαίτερα μαθητές που δυσκολεύονται να βρουν λέξεις να εκφράσουν τις σκέψεις τους. Πχ. δυσλεξία, μαθησιακά, προβλήματα λόγου. Όταν βρεθεί ένα ενδιαφέρον κείμενο, υπάρχει η δυνατότητα να αντιγραφεί και να διαβαστεί μεγαλόφωνα. Κάθε ψηφιακό κείμενο διαβάζεται με ταχύτητα που ρυθμίζεται, από πολύ αργά – συλλαβιστά, έως όσο απαιτείται, με πολύ καλή άρθρωση. Έτσι δύνεται η δυνατότητα στους μαθητές να διαβάζουν τα μαθήματα της ημέρας μέσω υπολογιστή, ενώ έως τώρα έπρεπε να είναι κάποιος δίπλα τους για να το κάνει. Με τις δυνατότητες αυτές ο εκπαιδευτικός ή ο κάθε ενδιαφερόμενος χρησιμοποιώντας έναν απλό σαρωτή (σκάνερ) περνάει εύκολα τις εργασίες στον υπολογιστή, έτσι ώστε να διαβάζεται καθαρά κάθε τυπωμένο κείμενο και σε ρυθμιζόμενη ταχύτητα, όπου ο κάθε μαθητής μετά, μπορεί ανεξάρτητα και εύκολα να εργαστεί ισοδύναμα με τους συμμαθητές του. Με βάση αυτά τα δεδομένα, σαν το νεότερο αποτέλεσμα της τεχνολογίας για τη δημιουργία βοηθητικού μέσου για τη δυσλεξία, και γενικά δυσκολίες ανάγνωσης και γραφής, δημιουργήθηκε η αναφερόμενη έρευνα, σε πανεπιστημιακό επίπεδο, προκειμένου να δούμε και να μελετήσουμε τα αποτελέσματα της χρήσης του στη σχολική πραγματικότητα και να καταλήξουμε σε οριστικά συμπεράσματα, όσο αφορά την καλύτερη αξιοποίησή του. Όταν οι μαθητές πετυχαίνουν πρόσβαση στη χρήση του Η/Υ σαν βοήθεια για τη δυσκολία που έχουν, είναι γι αυτούς μια μεγάλη πρόκληση, να πετύχουν την πλήρη αξιοποίηση των προγραμμάτων. Ας μη ξεχνάμε ότι όλοι τους επιθυμούν να είναι σαν τους συμμαθητές τους και γι αυτό αρκετές φορές κάνουν ότι καταλαβαίνουν το περιεχόμενο του κειμένου χωρίς τη βοήθεια μέσων. Έτσι δημιουργούν στρατηγικές επιβίωσης και απομίμησης συμπεριφοράς για να μη δείξουν ότι δεν καταλαβαίνουν, αλλά αντίθετα ότι είναι κι αυτοί μέρος του γενικού συνόλου της τάξης που τα καταφέρνει ικανοποιητικά. Μαθητές που έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση, όσο αφορά την επίδοσή τους στο σχολείο και τις εργασίες τους, μπορούν αυτό να το αλλάξουν με την ανάλογη διδασκαλία. Μπορούν να αποκτήσουν μεγαλύτερη διάθεση και δυναμική, που δεν είχαν πριν την απασχόλησή τους με συνθετική γραφή και ομιλία, λόγω των δυσκολιών στη γραφή και ανάγνωση. «Κανένας λογικός άνθρωπος δεν θα στερούσε από ένα παιδί να φορέσει γυαλιά για να βλέπει καλύτερα.» Με βάση τα συγκεκριμένα γεγονότα και μετά από πρόταση του κ. Χουλιαρού για τις επιπτώσεις της χρήσης της μεθόδου στους δήμους ανά την Ελλάδα, δημιουργήθηκε το πρώτο τμήμα στο δήμο Τιρνάβου και αυτό τιμά βεβαίως ιδιαίτερα τη δημοτική αρχή. Σημαίνει ότι ο Δήμος ανέλαβε να εφοδιάσει τους μαθητές που συμμετέχουν στο τμήμα αντιμετώπισης δυσκολιών, με υπολογιστές και πρόγραμμα συνθετικής ομιλίας, ώστε να αυτοβοηθιούνται αλλά και με εντατική βοήθεια σε καθημερινή βάση από ειδικούς παιδαγωγούς. Το γεγονός αποτελεί πρωτοποριακή πρωτοβουλία και παράδειγμα για τους Δήμους στην Ελλάδα, όπως ακριβώς εφαρμόζεται και στην Ευρώπη σήμερα. Το παράδειγμα ακολουθούν δήμοι, σύλλογοι δυσλεξίας και μαθησιακών δυσκολιών ανά την Ελλάδα, όπως επίσης και πανεπιστήμια για έρευνα και εφαρμογή στην γενική και ειδική αγωγή. Σοβαρότατη εξέλιξη σήμερα στο πρόγραμμα, αποτελεί το γεγονός ότι υπάρχουν πλέον διαθέσιμα όλα τα βιβλία δημοτικού και γυμνασίου σε ψηφιακή μορφή ώστε ο υπολογιστής να μπορεί να τα διαβάσει και οι μαθητές να βοηθιούνται ακούγοντας τα μαθήματά τους, κάτι που έως τώρα έκαναν οι γονείς, με άμεση εξάρτιση μεταξύ τους και δυσχερείς συνέπειες. Στην ειδική αγωγή, υπάρχουν πολλοί τρόποι εφαρμογής για την καλλιέργεια δεξιοτήτων και ομιλίας σε περιπτώσεις νοητικής στέρησης αυτισμού τύφλωσης ή κινητικών δυσκολιών. Με προσαρμογή διακοπτών αφής όρασης ή άλλου είδους μπορεί ο μαθητής να ενεργοποιεί με την όραση ή με κάποιο σημείο του σώματος το πρόγραμμα ομιλίας και να επικοινωνεί με το περιβάλλον. Η τεχνολογία σήμερα είναι απαραίτητο βοηθητικό μέσο και καλό είναι να χρησιμοποιείται στους χώρους της εκπαίδευσης. Η αυτοπεποίθησή τους ανεβαίνει, αυτοβοηθιούνται. Όταν εξετάζουμε μια συγκεκριμένη κατάσταση, δεν αρκεί να τη βλέπουμε μεμονωμένα, αλλά σφαιρικά. Να βρούμε τις αιτιολογίες της συμπεριφοράς. Δημήτρης Χουλιαρός Εκπαιδευτικός Δ/ντής Ειδικού σχολείου Γαλανόβρυσης- Ελασσόνας, Ν. Λάρισας Master: παιδαγωγική- πληροφορική (Παιδαγωγικό πανεπιστήμιο Κοπεγχάγης) Ειδικότητα: ενισχυτική διδασκαλία με χρήση μέσων πληροφορικής (Παιδαγωγικό πανεπιστήμιο Κοπεγχάγης) Εξειδίκευση στην ειδική αγωγή Εξειδίκευση στις μαθησιακές δυσκολίες πρωτοβάθμιας εκπ/σης Μητρώο επιμορφωτών παιδαγωγικού ινστιτούτου
like3

Πρόβλημα στο σχολείο με τη δυσλεξία

Εικόνα alexandros katsiprounas
to sxoleio mou einai to deutero epal neas ionias volou to opoio antimetopizw provlima pou nomizw oti den efthinetai mono apo mena...eimai triti likiou kai kindinevw apo 38 apousies na minw stin idia taxi kai efthinontai kai dio i kathigites mou den exoun katalavei stin dislexia to provlima pou se oli tin sxoliki xronia me prosvalane me mionane prosta se alla pedia pou eixa ftasei se simio na min thelw na paw sxolio kai kindinevw apo 38 apousies...pos mpwrw na dikeologisw tin katastasei mou sto sxoleio giana min xasw tin xronia...sas parakalw epikinoniste me to noumero tilefonou tin miteras mou gkavopoulou eleni (6995755683)an mpwrite parte ena tilefonw stin mitera mou sas euxaristw poli
like6

Καταλαβαίνω πώς είναι να σε μειώνουν

Εικόνα Soula
Αγαπητε φιλε καταλαβαινω πως ειναι να σε μειωνουν και να σε κοροιδευουν. Νομιζω οτι οι δασκαλοι επρεπε ηδη απο πολυ πριν {δημοτικο και γυμνασιο και μετα και του λυκειου} να ειναι ενημεροι οτι εισαι δυσλεκτικος και να ενημερωθουν για το πως πρεπει να σου συμπεριφερονται και πως να μαθουν στους συμμαθητες σου να φερονται. Θεωρω οτι ηταν ενα θεμα που επρεπε να συζητησεις με τους γονεις σου και να πηγαινε καποιος και να τους μιλαγε. Εσεις ειστε το αυριο ,το μελλον αν ο καθε δασκαλος δεν ξερει πως να συμπεριφερεται στους μαθητες του ΑΣ ΚΑΘΟΤΑΝ ΕΚΕΙΝΟΣ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ. Μιλα μιλα μιλα κανεις δεν εχει το δικαιωμα να σε μειωνει και μαθε να μιλας και να υψωνεις το αναστημα σου απο τωρα γιατι ο καθε μλκς συμπεριφερεται οπως του καπνισει ασχετα με την θεση του. Ελπιζω να βρεις λυση καλη δυναμη και καλη συνεχεια .Με εκτιμηση Σουλα
like3

Μη βάζεις ποτέ νούμερα

Εικόνα ανώνυμο
Μη βάζεις ποτέ νούμερα από τηλέφωνα μέσα. Πάρε με ένα τηλέφωνο, γιατί δεν πέρασες από μένα. Ο πατέρας σου.
like2

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.