Γλωσσικό πρόβλημα στα παιδιά με δυσλεξία: Περιγραφή των δυσκολιών στη συγγραφή περίληψης και στην εκμάθηση γραμματικής και συντακτικού
Αυτή η έρευνα παρουσιάζει και εξετάζει τις δυσκολίες των δυσλεκτικών παιδιών στην ελληνική γλώσσα, τη γραμματική και το συντακτικό. Στη μελέτη μπορούν να συμμετέχουν παιδιά με δυσλεξία. Ο ρόλος τους είναι να δώσουν μια συνέντευξη για τις δυσκολίες τους στο συγγραφή δοκιμίων, τη σύνθεση μιας ιστορίας και την εφαρμογή των γραμματικών κανόνων. Ο στόχος είναι να συγκεντρωθούν οι πλούσιες πληροφορίες προκειμένου να διευκολυνθεί η διαδικασία της έρευνας. Επιπλέον, τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να συζητήσουν για την παρέμβαση που έχουν λάβει. Η συνέντευξη διαρκεί 50 ή 60 λεπτά. Τα παιδιά είναι ελεύθερα να αποσύρουν τα στοιχεία τους ανά πάσα στιγμή χωρίς οποιαδήποτε εξήγηση. Η συμμετοχή είναι εθελοντική. Επίσης, τα ονόματα των παιδιών και των απαντήσεων τους θα κρατηθούν εμπιστευτικά και ασφαλή. Οι πληροφορίες θα καταστραφούν μετά από έξι μήνες.
Για περαιτέρω ενημέρωση και διευκρίνιση, είμαι στη διάθεσή σας: katerinakidr@windowslive.com
Ερωτήσεις:
- Σε δυσκολεύει η σύνθεση μιας ιστορίας βλέποντας διαδοχικές εικόνες; Εάν ναι, εξήγησε γιατί.
- Πως σου φαίνεται η διαδικασία της σύνθεσης μιας περίληψης;
- Θα μπορούσες να εφαρμόσεις τους γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες και εάν όχι, περιέγραψε τις δυσκολίες.
- Πόσα χρόνια έχεις δεχτεί παρέμβαση/ βοήθεια;
- Τι είδους στρατηγικές σου έχουν μάθει - είτε ο ειδικός παιδαγωγός, είτε ο δάσκαλος στο σχολείο - προκειμένου να ρυθμιστεί το γλωσσικό πρόβλημα;
- Πώς αισθάνεσαι κατά τη διάρκεια της γλωσσικής μελέτης;
Ερευνήτρια:
Παπαδοπούλου Αικατερίνη
6977451107
Η ανακοίνωση αυτή αναρτήθηκε στην πλατφόρμα www.noesi.gr/tounoumou για μελέτες - έρευνες στα ευρύτερα πεδία της εκπαίδευσης, της υγείας και της πρόνοιας. Μάθετε περισσότερα.
Τα στοιχεία επικοινωνίας των μελετητών (τυχόν φοιτητών, ακαδημαϊκών κ.α.) που μετέχουν σε αυτή τη μελέτη έχουν τεθεί στη διάθεση του NOESI.gr.