Επαγγελματίες και γονείς για τα αυτιστικά παιδιά

Εικόνα stella_xania
Ενδιαφερομαι να μάθω για το ρόλο των επαγγελματιών υγείας στα αυτιστικά παιδιά. Επίσης ενδιαφέρομαι να μάθω για τους εναλλακτικούς τρόπους επικοινωνίας στον αυτισμό... Βοηθήστε με να μάθω περισσότερα για να προσφέρω και περισσότερο.

Σχόλια

PEX

Εικόνα Atsival
Ένας τρόπος εναλλακτικής επικοινωνίας που χρησιμοποιούμε και εμείς με τον γυιο μας 5 ετών που δεν έχει αναπτύξει ακόμη λόγο είναι το PEX. Είναι ένα σύστημα με φωτογραφίες και εικόνες, οι οποίες απεικονίζουν τα αντικείμενα που θέλει το παιδί να ζητήσει, τα παιχνίδια του, διάφορα μέρη που πηγαίνουμε, κλπ. Έτσι ώστε δείχνοντας του εμείς ή αυτός την ανάλογη φωτογραφία να ξέρει ή να ξέρουμε τι θέλει αφού δεν μπορεί να μας το πει. Εμείς μπορέσαμε επιτέλους με αυτήν την μέθοδο να μειώσουμε τα ξεσπάσματα, τα κλάματα και την γκρίνια γιατί επιτέλους καταλαβαίνουμε τι θέλει και δεν μαντεύουμε πλέον. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείς να ρωτήσεις κάποιον λογοπεδικό , λογοθεραπευτή που δουλεύει με αυτήν την μέθοδο. Ελπίζω να βοήθησα κάπως. Αναστασία
like6

Πιθανό ορθογραφικό Λάθος

Εικόνα Houz
Καλησπέρα Αναστασία Μάλλον αναφέρεσαι στο PECS. Picture Exchange Communication System (PECS). Καλή Ανάσταση σε όλους
like7

Νοηματικη Γλωσσα

Εικόνα star
Πολλα ατομα με αυτισμο (και εγω η ιδια) εχουμε βρη οτι η επικοινωνια με νοηματικη γλωσσα (γλωσσα που χρεισημοποιουν και οι κωφοι) ειναι μια γλωσσα που το αυτιστικο μυαλο μπορει ευκολα μαθει και να κατανοησει διοτι ειναι εικονικη και μια και το αυτιστικο μυαλο δουλευει και σκεφτεται με εικονες η νοηματικη γλωσσα βρησκει ευφορο εδαφος να αναπτυχθει. Ειναι ομως μια γλωσσα που οι ιδιοι οι γονεις δεν δεχονται ευκολα διοτι σημαινει οτι και οι ιδιοι πρεπει να κανουν τον κοπο να την μαθουν ενω με το PECS δεν χρειαζετε τετοιοσ κοπος αλλα δεν γινετε ποτε το PECS ενας πραγματικος τροπος επικοινωνιας διοτι απλουστατα δεν εχει την αξια μιας πραγματικης γλωσσας αλλα ειναι ενα προσορινο και ευκολο μεσω συνεννοησης για απλα και αβαθυ θεματα. Αυτο σημαινει οτι ο αυτιστικος θα πρεπει ο ιδιος να κανει τον κοπο να γεφυρωσει το χασμα της επικοινωνιας, και αμα δεν το κανει θα σταμπαριστει σαν νοηματικα καθηστεριμενος... How fair is that???? Star ΕΛΛΗΝΕΣ ASPERGER - www.aspergerhellas.gr
like7

MAKATON

Εικόνα Angela Papastavrou
Επίσης υπάρχει και ο συνδιασμος των δύο δηλ των εικονων και των νοημάτων και ονομαζεται MAKATON.
like7

ΑΒΑ-Applied Behavior Analysis

Εικόνα efi
υπάρχει και το ΑΒΑ- Εφαρμοσμένη Ανάλυση Συμπεριφορας. δυστυχώς η εξειδίκευση γίνεται στην Αμερική και Αγγλία μονο σε εξειδικευμένα διδακτορικά προγράμματα. στην Ελλάδα, δεν υπάρχει καμια εκπαίδευση επ- αυτου. μπορεις να μπεις στο www.youtube.com, με λεξη κλειδι: aba intervention in autism για να παρεις μια γευση απο αυτου του είδους την παρέμβαση. Μαρκουλάκη Εφη Ψυχολόγος, Πανεπιστημιο Κρήτης Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια "Αναπτυξιακής Ψυχοπαθολογίας" University of Durham, Μεγάλη Βρετανία
like6

Efi

Εικόνα lito
Efi Καλησπέρα, πως εξειδικεύτηκες εσύ στο ABA?
like7

εξειδικευση ΑΒΑ

Εικόνα efi
καλησπερα. τωρα κάνω το μεταπτυχιακό μου και εξειδικεύομαι στο ΑΒΑ περισσότερο. ειχα μια πρώτη ιδέα για το πώς δουλεύει το ΑΒΑ, οντας φοιτήτρια Ψυχολογίας στο Ρέθυμνο. τώρα που είμαι στο εξωτερικό, τυχαινει και μια καθηγήτρια που μου διδάσκει στο πανεπιστήμιο, εχει εξειδικευτεί σε αυτο και κάνω μαζι της τη πρακτική που απαιτείται για να πάρω το μεταπτυχιακό μου. δυστυχώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει τίποτα. Μόνο σε επιπεδο μεταπτυχιακου, αλλα και εκει μαθαίνεις γενικά για τα συμπεριφορικά προβλήματα των παιδιών. Μόνο μέσω της διπλωματικής για να παρεις το master και της πρακτικής στο μαστερ, γίνεται η εξειδίκευση. Μαρκουλάκη Εφη Ψυχολόγος, Πανεπιστημιο Κρήτης Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια "Αναπτυξιακής Ψυχοπαθολογίας" University of Durham, Μεγάλη Βρετανία
like9

Γεια σου και

Εικόνα lito
Γεια σου και πάλι, efi! Στην Ελλάδα είμαστε πάντα ένα βήμα πίσω αλλά κάτι κάνουμε κι εμείς! Ευτυχώς στην Αθήνα (δεν γνωρίζω για τις άλλες πόλεις) μπορεί κάποιος να εκπαιδευτεί στο ABA. Βέβαια, δεν πιστοποιείται με τίτλο σπουδών, τύπου master, αλλά εγώ προσωπικά θεωρώ ότι γίνεται πολύ καλή δουλειά. Καλή συνέχεια στις σπουδές σου!
like8

σε ευχαριστώ για την ενημέρωση

Εικόνα efi
σε ευχαριστώ πολύ! που γίνονται οι εκπαιδεύσεις αυτες? το ξέρω οτι δεν πιστοποιούνται με τίτλο σπουδων εδώ στην Ελλάδα.αλλα και στο εξωτερικό ο γενικός τίτλος σπουδων για το ΑΒΑ που δίνουν, απευθύνεται σε πολλές διαταραχές και οχι αποκλειστικά στις ΔΑΔ. θα το εκτιμούσα πάρα πολύ αν μπορούσατε να με ενημερώσετε περαιτέρω!ειναι καλό να ενημερώνονται και οι γονείς για το τι προσφέρεται στην Ελλάδα Μαρκουλάκη Εφη Ψυχολόγος, Πανεπιστημιο Κρήτης Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια "Αναπτυξιακής Ψυχοπαθολογίας" University of Durham, Μεγάλη Βρετανία
like7

Νομίζω, Έφη, πως

Εικόνα lito
Νομίζω, Έφη, πως οι γονείς του noesi έχουν ψαχτεί πολύ και γνωρίζουν τα πάντα! Άκομα κι αυτοί που δεν γνωρίζουν, μπαίνοντας στον ιστότοπο έχουν την ευκαιρία να ακούσουν πολλές γνώμες. Αν ενδιαφέρεσαι προσωπικά για εκπαίδευση του ABA στην Ελλάδα μπορώ να σου δώσω πληροφορίες με e-mail.
like5

ABA και αλλες βλακειες...

Εικόνα star
Ονομαζομαι Περλα και ειμαι αυτιστικη. Ισως για σας να μην ειμαι διοτι δεν ειμαι μεσα στο μικρο κουτακι που εχετε ονομασει αυτισμο, αλλα ευτυχως η δυστυχως ειμαι, και ισως το κουτακι σας να μην εχει τις σωστες διαστασεις. Για μενα το ΑΒΑ ειναι κατι σαν σχολειο εκπαιδευσεις σκυλων για τυφλους. Παιρνεις δηλαδη ενα ζωο που δεν εχει ιδεα τι ειναι ουτε η τυφλωση αλλα ουτε τι ακριβως πας να του μαθεις ουτε εχει για αυτο το σκυλο καμια λογικη να κανει αυτα που του μαθαινεις αλλο απο την τροφη (μπισκοτακι η κατι αλλο) που θα του δωσεις σαν ανταμοιβη! Αν θελετε να εχετε εκπαιδευμενους σκυλους ή εκπαιδευμενα αυτιστικα παιδια ωστε να φερονται ετσι οπως εσεις θελετε μπραβο σας, διοτι εισαστε πιο χαζοι απο αυτα τα παιδια διοτι αυτα μεν εχουν υποψην τους πως να σας κανουν να τους δωσετε την ανταμοιβη τους αλλα εσεις δεν εχετε ιδεα τι σκεφτονται οταν κανουν αυτο που κανουν... Ετσι εσεις οπως και πολλοι αλλοι εχετε πεσει μεσα στην ιδεολογια του ΑΒΑ που ξεκινησε απο την Αμερικη με την σχολη ψυχολογιας του behaviorism πραγμα που σημερα δεν χρεισημοποιηται σε μια ψυχολογικη προσβαση ΠΟΥΘΕΝΑ στον κοσμο αλλα ΜΟΝΟ στην προσεγγιση σχετικα με τον αυτισμο διοτι εκει η επιστημη δεν εχει τι αλλο να κανει απο να χρεισημοποιει απαρχαιομενες μεθοδους που εχουν εξαληψει απο ολο τον κοσμο και να ΒΙΑΖΕΙ (ΝΑΙ! ΒΙΑΖΕΙ!!! ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΑΒΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟ ΑΠΟ ΕΝΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΒΙΑΣΜΟ ΚΥΡΙΕΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΟΙ ΜΟΥ!!!) με αυτες το μυαλο των αυτιστικων!!! Μα καλα δεν ντρεπεστε;;; Star ΕΛΛΗΝΕΣ ASPERGER - www.aspergerhellas.gr
like11

ΑΒΑ: παρεξηγηση?

Εικόνα efi
μήπως εχει δημιουργηθεί παρεξήγηση σχετικά με τα posts μου για το ΑΒΑ? εχω στενοχωρεθεί κάπως. πάντα κρίνω με βάση τις οικογένειες με τις οποίες δουλεύω. και ως τώρα οι οικογενειες αυτες έχουν μείνει ικανοποιημένες απο την πρόοδο των μικρΏΝ τους. βέβαια μπορεί να υπάρχουν παιδάκια με ΔΑΔ που να μη δουλεύει το ΑΒΑ. ειναι στην κρίση των γονέων να αποφασίσουν ποιο πρόγραμμα θα ακολουθήσει το παιδί τους. οι γονείς με τους οποίους δουλεύω δεν είχαν μείνει ικανοποιημένοι απο τα προηγούμενα προγράμματα που χρησιμοποίησαν. επίσης το ΑΒΑ εχει και αδόμητο μέρος( εκτός απο το δομημένο), για να κάνει το παιδί μεν τα πράγματα που του ζητάμε αλλα και να ασχολείται και με τις δραστηριότητες που του αρέσουν. συγγνώμη για όλη αυτη τη παρεξήγηση. εχω στεναχωρεθεί πολύ στη προσπάθεια μου να βοηθήσω Μαρκουλάκη Εφη Ψυχολόγος, Πανεπιστημιο Κρήτης Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια "Αναπτυξιακής Ψυχοπαθολογίας" University of Durham, Μεγάλη Βρετανία
like5

Δεν φατίς εσύ... Η εικόνα για το ΑΒΑ προυπήρχε.

Εικόνα Houz
efi μην στενοχωριέσαι με το πως θα αντιδράσουν οι άλλοι στα μηνύματα σου. Το βασικό είναι η δουλειά σου, και η γνώμη των οικογενειών και το βασικότερο των παιδιών με τα οποία δουλεύεις. Γύρω από το ΑΒΑ υπάρχει ένα αρνητικό σκεπτικό στην Ελλάδα γενικά ( εν μέρη διακαώς, εν μέρη είναι αστικοί μύθοι, εν μέρει γιατί δεν είναι γνωστό στην πράξη ). Ίσως γιατί δεν εφαρμόζεται στην Ελλάδα, και η άποψη των περισσότερων είναι το σκληροπυρηνικό ΑΒΑ ( loova αν δεν κάνω λάθος ). Όπως και κάθε μέθοδος έχει τα καλά της ( ενισχυτής, επανάληψη κατεκτημένων γνώσεων, όπως και οργάνωση. ) Όμως λίγο ΑΒΑ ( Δύο 45λέπτα την εβδομάδα ) δεν γίνεται. Επίσης δεν υπάρχουν ειδικοί να το διδάξουν. Θέλει "γραφειοκρατία" και ισχυρή δόμηση πράγμα όχι και τόσο αγαπητό στον Έλληνα. Και το κυριότερο προβαλλόμενο μειονέκτημα, παρουσιάζεται σαν ο εκπαιδευτής να μην έχει "συναισθηματική" επαφή με το παιδί. Δεν ξέρω τι ισχύει και τι όχι. Και η δική μου άποψη σχετικά με την μέθοδο ΑΒΑ ( σε σχέση με την εικόνα που έχω στο μυαλό μου ή οποία δεν δημιουργήθηκε από τα post σου) είναι αρνητική. Όμως από την άλλη πλευρά πάρα πολλά στοιχεία από το ΑΒΑ και το VBA ( Verbal ) αποτέλεσαν τον πυρήνα όπου δουλέψαμε πολύ καιρό με το παιδί μου με καλά αποτελέσματα. Σε σύνοψη…. η εικόνα με τον ψυχρό ειδικό, χωρίς συναισθήματα με ένα μπλοκάκι και στυλό στο χέρι, και πλήθος από negative reinforcements είναι η εικόνα που πολλοί από μας έχουμε για το ΑΒΑ. Την καλημέρα μου Χουζανάς Παύλος
like5

Όχι efi, δεν είναι παρεξήγηση

Εικόνα Κυριάκος Καραμπατζιάκης
Απάντησα σε αυτά που έγραψες, ένα προς ένα. Με επιχειρήματα. Δεν αντιλήφθηκα λανθασμένα όσα έγραψες (δηλαδή δεν τα παρεξήγησα). Καταλαβαίνω ότι στενοχωριέσαι γιατί δεν μπορείς να έχεις άλλα επιχειρήματα. Το μόνο επιχείρημα που μένει είναι ότι έχεις δει πρόοδο σε κάποια παιδιά και κάποιοι γονείς είναι ικανοποιημένοι. Σε αυτό συμφωνώ. Το είπα κι εγώ. Είναι ένας δρόμος και αν τον ακολουθήσεις με αγάπη προς το παιδί θα έχεις αποτελέσματα. Οι γονείς είναι ικανοποιημένοι γιατί το παιδί τους σιγά σιγά γίνεται σαν τα άλλα τα φυσιολογικά. Το θέμα όμως είναι: Γιατί να πρέπει να τα κάνουμε σαν τα φυσιολογικά? Αφού εντελώς φυσιολογικά δεν προκειται να γίνουν ποτε. Γιατί δεν τα αφήνουμε να είναι αυτιστικά και να αναπτύξουμε τα ιδιαίτερα ταλέντα τους? Είναι θέμα ηθικής. Και συμφωνώ με τη star ότι έχει εγκαταλειφθεί το συμπεριφοριστικό μοντέλο σε όλες τις καταστάσεις εκτός από τον αυτισμό. Και θα καταλήξω σε αυτό που είχα γράψει στις 2 Απριλίου : Οι επιστήμονες δεν ξέρουν ακριβώς τι είναι αυτισμός, γι΄αυτό υπάρχουν 1000 διαφορετικές αιτιολογίες και 1000 διαφορετικές προσεγγίσεις, μέθοδοι, ματζούνια, φάρμακα, θεραπείες κλπ. για την αντιμετώπιση του ΑΥΤΙΣΜΟΥ. (Θυμηθείτε ότι όλα τα ταμεία δίνουν το μέγιστο ποσό για θεραπεία μόνο στη ΔΑΔ). Και όλοι "αρμέγουμε" τους δύστυχους γονείς στο όνομα της ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ του ΑΥΤΙΣΜΟΥ. Βάζω και τον εαυτό μου μέσα. Και αυτό είναι τελικά που μας στενοχωρεί efi. Φιλικά Κυριάκος
like5

Η γνωμη των παιδιων;;;;

Εικόνα star
"Το βασικό είναι η δουλειά σου, και η γνώμη των οικογενειών και το βασικότερο των παιδιών με τα οποία δουλεύεις." Ας το αναλυσουμε αυτο! Το βασικο ειναι η δουλεια σου - δηλαδη που εχεις εισοδημα απο τον αυτισμο... δηλαδη καλα που υπαρχει ο αυτισμος ωστε να εχεις δουλεια... σωστα; Και η γνωμη των οικογενειων - δηλαδη των γονεων που ουσιαστικα δεν ξερουν ουτε τι ειναι ο αυτισμος, ουτε ποιο το μελλον των παιδιων τους εκτως απο αυτα που τους λενε αυτοι που εχουν κανει τον αυτισμο δουλεια τους και εχουν καποιο κερδος, γονεις που ζουνε με τον φοβο του αυριο και ειναι διατεθημενοι να πληρωνουν αρκει καποιος να τους κανει το παιδι τους φυσιολογικο σαν και τα αλλα, εστω και αν ειναι μονο απο την συμπεριφορα του, δηλαδη να φαινεται φυσιολογικο εστω και αν δεν ειναι. και το βασικοτερο των παιδιων ... ;;; ... εννοειται εδω η γνωμη των παιδιων;;; Τα ρωτησε κανεις ποτε αυτα τα παιδια αν θελουν να τα κανουν να μοιαζουν φυσιολογικα χωρις να ειναι;;; Δυστυχως, αλλα το βασικοτερο ΠΟΤΕ δεν γινεται, ποτε δεν μετραει η γνωμη του παιδιου, αλλα μετραει η δουλεια του ειδικου και ο φοβος του γονεα που για μενα ειναι κατι σαν 'κατσε να σε αρμεξω' να σου δωσω οτι ζητας εις βαρος του παιδιου σου που θα μεγαλωσει με την ψευδαισθηση οτι ειναι φυσιολογικο, ενω μεσα του ξερει συμψωνα με αυτα που νοιωθει οτι δεν ειναι, και δεν θα ξερει τι ειναι και πως ειναι... Πουλατε δηλαδη ενα ψεμα εις βαρος αυτων των παιδιων, που στο κατω κατω ειναι και τα πιο βασικα ετσι;;; Star ΕΛΛΗΝΕΣ ASPERGER - www.aspergerhellas.gr
like9

Ας το αναλύσουμε λοιπόν

Εικόνα Houz
"Το βασικο ειναι η δουλεια σου - δηλαδη που εχεις εισοδημα απο τον αυτισμο... δηλαδη καλα που υπαρχει ο αυτισμος ωστε να εχεις δουλεια... σωστα;" Ας το αναλύσουμε και αυτό Όχι star, το δουλειά "περιγράφει" και τις βελτιώσεις που επέφερε ο κάθε ειδικός, στις "ιδιαιτερότητες" που έχει ένα άτομο με αυτισμό. Αν εσύ δεν βλέπεις ότι ένα άτομο με αυτισμό δεν έχει μειονεκτήματα αλλά μόνο πλεονεκτήματα ( που έχουυν ) είναι ένα από τα μειονεκτήματα που έχεις, ίσως το ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ. Το ότι ένα άτομο με αυτισμό έχει κάποιες ελλείψεις δεν σημαίνει ότι απορριπτέο, ότι δεν πρέπει να έχει μια ζωή με αξιοπρέπεια και τις ευκαιρίες που του αξίζουν στην ζωή. "Και η γνωμη των οικογενειων - δηλαδη των γονεων που ουσιαστικα δεν ξερουν ουτε τι ειναι ο αυτισμος, ουτε ποιο το μελλον των παιδιων τους ........" Ναι κάποιοι γονείς δεν ξέρουν ή δεν θέλουν να μάθουν, κάποιοι δεν μπορούν καν να αναπνεύσουν και να σταθούν στα πόδια τους, κάποιοι ... Άλλα όχι όλοι. Κάποιοι όμως ( γονείς, εδικοί, άτομα με αυτισμό )ξέρουν και αυτοί προσπαθούν με δόντια και με νύχια να περάσουν την γνώση που έχουν και στους άλλους. Αυτό είναι και ο ΠΥΡΗΝΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΙΟΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ. Αντί να το κάνω "ΕΓΩ" για σένα, θα στο μάθω να το κάνεις ΕΣΥ. Once an autistic always an autistic. Αυτό το ξέρουμε. Δεν θέλουμε κάποιοι από μας να βγάλουμε τον "αυτισμό" από το παιδί μας. Δεν βγαίνει. Εκείνο που θέλουμε είναι να του δώδσουμε τις μέγιστες δυνατότητες να έχει μια αξιοπρεπή ζωή στην κοινωνία που ανήκει. Αν υπάρχει άλλη κοινωνία όπου το παιδί μου θα είχε μια τέτοια ζωή, τότε κράτα μου θέση. ( Δεν με το έχεις απαντήσει αυτό. Οπως και πολλά άλλα ). Αν υπήρχαν αξιοπρεπή κέντρα διαβίωσης για τα άτομα με αυτισμό, τότε δεν θα πήγαινα ούτε ένα δευτερόλεπτο στους ειδικούς. Επειδή όμως το μαιμουδίσιο μυαλό μου δεν το βλέπει αυτό το μέρος για αυτό τρέχω σαν τρελός, για να φτιάξω τις συνθήκες ώστε η σημερινή κοινωνία να γίνει λίγο καλύτερη. Την Κυριακή ελπίζω να έχεις χρόνο για διάλογο, και όχι για μονόλογο. Σχετικά με τα έσοδα των ειδκών, και εκεί υπάρχουν περιπτώσεις όπου κάποιο εκμεταλεύονται τον "αυτισμό" για να γίνουν πλούσιοι. Από την άλλη όμως υπάρχουν και πάρα πολλοί που απλώς είναι ένα έσοδο για να ζήσουν. Προσωπική μου αποψή και βίωμα και οι δύο περιπτώσεις. Χουζανάς Παύλος.
like6

Ηθική ικανοποίηση

Εικόνα Enlogo
Δεν είναι μόνο τα χρήματα. Οι επαγγελματίες που ασχολούνται μ'αυτά τα παιδιά, δεν έχουν αμοιβή μόνο σε χρήμα. Εχουν και την ηθική ανταμοιβή. Αμοιβή κι αυτή. Το χαμόγελο των παιδιών. Το χαμόγελο των γονιών. Μακάρι να μην το δει κανείς ως μειωτικό, αλλά χρειάζεται μια βαθιά αυτοκριτική. Πόσο αυτή η ικανοποίηση καλύπτει μια δική τους ανάγκη να αιστανθούν οτι κάνουν "το καλό"? Να πάρουν το "Μπράβο". Να πουν "Ορίστε. Τα κατάφερα". Να συνειδητοποιήσουμε αυτό: Οτι κάνουμε, το κάνουμε γιατί θέλουμε να ζούμε σε έναν καλύτερο κόσμο. Ολοι μαζί. Χέρι-χέρι. Δίνοντας και παίρνωντας. Δεν υπάρχουν ευεργέτες και ευεργετούμενοι. Οταν ο Donalt Winnicott έβαζε αφιέρωση στο βιβλίο του, "Αφιερώνω αυτό το βιβλίο, σ'αυτούς που πλήρωσαν για να μου μάθουν" ... Σταθείτε σ'αυτή τη σελίδα ... Λέει πολλά. Η χαρά της γνώσης. Ναι, αυτή μπορεί να είναι βάσιμη ικανοποίηση. Αυτά τα παιδιά έχουν να μας μάθουν τόσο πολλά που ποτέ κανένα "ευχαριστώ" δε θα ήταν αρκετό. Μας βοηθούν (και μας βοηθούν υποφέροντας) να βρούμε το δρόμο για έναν κόσμο καλύτερο, δηλαδή πιο αληθινό. Αλλά η ώρα για πανηγυρισμούς αργεί ακόμα.
like6

μεγάλος αγώνας!

Εικόνα efi
κάνουμε τόσο αγώνα στην παρέμβαση, που οσο ποσό και να πληρώνεται κανεις, όταν ασχολείται με την ειδική αγωγή, αυτό που υπερισχύει είναι το μεράκι και η υπομονή. ποτέ τα χρηματα δεν αντιστοιχούν στη δουλεια που γίνεται και στο προσωπικό ψάξιμο του θεραπευτή σε βιβλία και υλικό και φαντασία... πάνω απο όλα. οι γονείς στηρίζονται σε εμας για την ενημέρωση τους (τουλάχιστον εκείνοι που δεν χειρίζονται υπολογίστή και Ιντερνετ). και αν τους ρωτήσετε, θα σας πουν αυτο που λένε και σε μας ξεκάθαρα, οταν καθόμαστε και συζητάμε μαζί τους ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΜΑΘΗΜΑ: οτι ειναι τόσο βελτιωμένο το παιδί μας, που δεν ξέραμε πώς θα ήταν οι δεξιότητες του χωρίς παρέμβαση. Η ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΥΤΙΣΜΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ. ΕΙΝΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑ. ΚΑΙ ΑΝ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΤΟΤΕ ΝΑΙ, ΘΑ ΞΕΡΑΜΕ ΤΙ ΘΕΛΟΥΝ. δεν είναι σαν τα άτομα με Αsperger που έχουν αναπτύξει ικανοποιητικό λόγο. Εφόσον δεν μπορούν λοιπόν να μας πουν τι θέλουν, προσπαθούμε εμείς να καταλάβουμε. ΝΑΙ, ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΜΑΣ (εγω ετσι τα αποκαλώ τα δικά μου), και όσο και να είναι καταστροφείς, ειναι ΑΞΙΑΓΑΠΗΤΑ ΚΑΙ ΓΛΥΚΥΤΑΤΑ. (καποια στιγμή θα ήθελα να δείτε με κάποιο τρόπο τη δουλεια που κάνουμε, για να διαπιστώσετε οτι στο ΑΒΑ, εαν δεν επιτευχθεί η θεραπευτική συμμαχία με το παιδί, τότε το'χεις χάσει το παιχνίδι. ΠΑΝΤΑ ΜΑ ΠΑΝΤΑ, Ο ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΑΓΚΑΛΙΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΙΑ. ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ, ΝΑ ΤΟ ΒΑΖΕΙ ΣΕ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ. ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΤΟ ΠΙΕΖΕΙ ΠΑΝΤΑ). αυτά εχω να πώ με βάση τα νεα posts. μάλλον θα έχουμε και νέες γνώμες επ'αυτου. Μαρκουλάκη Εφη Ψυχολόγος, Πανεπιστημιο Κρήτης Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια "Αναπτυξιακής Ψυχοπαθολογίας" University of Durham, Μεγάλη Βρετανία
like3

Στου κουφού την πόρτα

Εικόνα Κυριάκος Καραμπατζιάκης
"Η ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΑΥΤΙΣΜΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ. ΕΙΝΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑ. ΚΑΙ ΑΝ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΤΟΤΕ ΝΑΙ, ΘΑ ΞΕΡΑΜΕ ΤΙ ΘΕΛΟΥΝ. δεν είναι σαν τα άτομα με Αsperger που έχουν αναπτύξει ικανοποιητικό λόγο. Εφόσον δεν μπορούν λοιπόν να μας πουν τι θέλουν, προσπαθούμε εμείς να καταλάβουμε" Τα παιδιά "μιλάνε" αλλά δεν τα ακούμε. Μας το λένε με 1002 τρόπους αλλά δεν έχουμε ανοικτές τις κεραίες μας. Έχουμε μάθει να επικοινωνούμε μόνο ηχητικά, μέσω της παραγωγής ομιλίας και της ακοής. Αφού λοιπόν παραδέχεστε ότι δεν ξέρετε τι θέλουν πώς παίρνετε την απόφαση να θέλουν αυτό που εσείς θέλετε; Αλλά εδώ, στο post αυτό δεν απαντάτε σε αυτά που σας έχω γράψει σε προηγούμενα post. Δεν έχετε τι να απαντήσετε; Ή έτσι κάνετε διάλογο και με τα παιδιά; Άλλα σας λένε και άλλα απαντάτε; "ΝΑΙ, ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΜΑΣ (εγω ετσι τα αποκαλώ τα δικά μου), και όσο και να είναι καταστροφείς" Τελικά αποφασίσατε αν τα παιδιά είναι Λουλούδια ή καταστροφείς;;; Γιατί αν δεν είστε συγκεκριμένοι μα τους αυτιστικούς, ούτε αυτοί σας καταλαβαίνουν. Ξεκαθαρίστε τη θέση σας. "ΠΑΝΤΑ ΜΑ ΠΑΝΤΑ, Ο ΘΕΡΑΠΕΥΤΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΑΓΚΑΛΙΕΣ ΚΑΙ ΦΙΛΙΑ. ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ, ΝΑ ΤΟ ΒΑΖΕΙ ΣΕ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΡΕΣΟΥΝ. ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΤΟ ΠΙΕΖΕΙ ΠΑΝΤΑ" Πάλι δογματική θέση: ΠΑΝΤΑ ΜΑ ΠΑΝΤΑ! Εδώ δεν έχω καταλάβει καλά τι εννοείτε: Το πιέζετε και του δίνετε αγάπη; Το πιέζετε από τη μια και το φιλάτε ή το αγκαλιάζετε από την άλλη; Το παιδί πιέζεται από την υπερβολική αγκαλιά που του δίνετε; Ή το τρελαίνετε με τα διπλά μηνύματα; Όπως και να έχει, καταλαβαίνω ότι δεν έχετε διάθεση διαλόγου, απλά μας καταθέτετε τις απόψεις σας. Δεν απαντάτε. Αλλάζετε θέμα, αλλά μιλάτε με την ίδια φιλοσοφία. Μάλιστα το κάνετε προκλητικά περιμένοντας στο τέλος τι σχόλια θα προκαλέσετε: "αυτά εχω να πώ με βάση τα νεα posts. μάλλον θα έχουμε και νέες γνώμες επ'αυτου". Να ρωτήσω μόνο: Οι 4 γραμμές στο τέλος κάθε δικού σας post τι είναι; Δε νομίζω ότι χρειάζεται να ασχολούμαι περαιτέρω. Πάντως οι γονείς του noesi έχουν και ένστικτο και κρίση. Φιλικά Κυριάκος
like6

ναι στο διάλογο

Εικόνα efi
μια στιγμή γιατί έχουμε μπερδευτεί κάπως. δεν ξέρω αν όλα αυτά προκύπτουν επειδή εκφράζομαι ανοιχτά. πάντως μου δίνετε την αίσθηση οτι πιάνεστε αυτολεξεί απο τα λόγια μου. η φιλοσοφία μου παραμένει η ιδια γιατί τελικά εχετε παρεξηγήσει το ΑΒΑ, ακόμα και αν προσφέρει τελικά εντυπωσιακά αποτελέσματα. επιπλέον, απαντάω στα posts σας, μπορει ναι μεν με την ιδια φιλοσοφία, αλλα θέλω να ακούσω και τις δικές σας απόψεις.δεν ξέρω όμως αν θα τις υιοθετήσω τελικά. τα παιδακια με ΔΑΔ, μιλάνε με το δικό τους τρόπο αλλα δεν σημαίνει οτι εμείς τα πιέζουμε να κάνουν πράγματα μόνο και μόνο επειδή τα θέλουμε εμείς. εχουν πάντα το τρόπο να μας δείξουν οτι δεν θέλουν να κάνουν κάποια πράγματα που τους ζητάμε. πχ δεν θα το εξαναγκάσω να πιει νερό αφού δεν θέλει. θα του δώσω το ποτήρι αλλα αν δεν θέλει, θα μου το δώσει πίσω. το οτι εφαρμόζουμε το ΑBA δεν σημαίνει επουδενί οτι δεν "ακούμε" το παίδί. επίσης, το καταστροφέας το ανέφερα με τη γλυκιά του έννοια και οχι με επικριση (μάλλον πρέπει να ξεκαθαρίζω τη διάθεση που έχουν οι εννοιες που χρησιμοποιώ). σχετικά με την πίεση: εμμένουμε στο να κάνουν κάποια προγράμματα για να αναπτύξουν τις δεξιότητες τους αλλά η ενίσχυση μας περιλαμβάνει και αγκαλιές. και οταν θα πάμε στο σπιτι να τα δούμε, γιατί δεν πάμε μόνο την ώρα της παρέμβασης, πάλι τα αγκαλιάζουμε και τα φιλάμε. δεν ειμαστε ψυχροί θεραπευτές. δεν κρατάμε καν μπλοκ και στυλό κατα τη διάρκεια του μαθήματος. τα posts μου απαντούν σε αυτα που λέτε και κάποια στιγμή θα αναφερθώ και σε καινούρια πράγματα. αλλά τελικά δεν ξέρω ποιός ειναι ανοιχτος. εσείς που επικρίνετε το ΑΒΑ ή εγώ που διαβάζω τις γνώμες σας και προσπαθώ να είμαι διαλλακτική? προσπαθώ... και σχετικα με το σχολιο σας για τις 4 γραμμες, το έβγαλα, γιατί φαίνεται τελικα οτι προκαλει. τελικά τι είναι καλύτερο? να δηλώνει ο ειδίκος τι ακριβώς έχει σπουδάσει ή να δηλώνει ο,τι θέλει? εγω πάντως δηλώνω αυτό που έχω σπουδάσει. και ο γονιος κρίνει απο το αποτέλεσμα.
like9

Καλημερα,

Εικόνα Soula
Καλημερα, συνεχισε αυτο που ξεκινησες με αγαπη και ζηλο. Νομιζω οτι χρειαζομαστε και εμεις και τα παιδια μας ανθρωπους με ανοικτο μυαλο, συνεργασιμους που να μην εχουν ξεχασει για ποιο λογο σπουδασαν και να δουλευουν οχι σαν δημοσιοι υπαλληλοι. Οτι ξεκινας με αγαπη και το συνεχιζεις με αγαπη και σεβασμο εχει θετικα αποτελεσματα. Ανθρωποι που δεν θα συμφωνουν μαζι σου θα υπαρχουν οπως θα υπαρχουν και αυτοι που συμφωνουν. Ειναι κατι που συμβαινει σε ολους τους τομεις. Καλη συνεχεια ,σουλα.
like6

Χαίρομαι

Εικόνα Κυριάκος Καραμπατζιάκης
που τελικά άλλαξες ύφος. Μπορώ κι εγώ να γίνομαι δογματικός όταν το θέλω. Αν πρέπει να γίνω δογματικός για να κάνουμε διάλογο θα γίνω. Δεν επικρίνω το ABA ως τεχνική, αν διαβάσεις καλά έχω πει ότι χρησιμοποιώ κι εγώ συμπεριφοριστικά στοιχεία. Εκφράζω την αντίθεσή μου ως προς την εφαρμογή του ΑΒΑ ως "θεραπεία" του ΑΥΤΙΣΜΟΥ, παρόλο που οι υποστηρικτές του δεν γνωρίζουν το αυτιστικό άτομο, τι είναι αυτισμός. Θα σου πω κι εγώ να συνεχίσεις με ανοικτό μυαλό, όσο προχωράς θα μαθαίνεις κι άλλα που θα σε κάνουν καλύτερη στη δουλειά σου. Δεν αμφισβήτησα ποτέ την πρόθεσή σου να προσφέρεις άλλωστε. Κι εμείς που διαφωνούμε, το κάνουμε από ενδιαφέρον και για σένα και για τα παιδιά. Θα σου πρότεινα μάλιστα να διαβάσει το γεφυρώνοντας το χάσμα του Jim Sinclair www.noesi.gr/files/gerirontas-to-xasma.doc για να δεις πώς σκέφτεται ένας αυτιστικός. Ίσως κατανοήσεις περισσότερο ότι κάνοντας υποθέσεις για το τι σκέφτονται τα παιδιά που δε μιλούν, ουσιαστικά δεν τα λαμβάνουμε υπόψιν στη θεραπεία. Φιλικά Κυριάκος ΥΓ: Ρώτησα ΅"Οι 4 γραμμές στο τέλος κάθε δικού σας post τι είναι;" και απάντησες "και σχετικα με το σχολιο σας για τις 4 γραμμες, το έβγαλα, γιατί φαίνεται τελικα οτι προκαλει". Συ είπας.
like10

Ποιός ειναι αυτός που δεν βλέπει;;;

Εικόνα star
Εγραψες: Αν εσύ δεν βλέπεις ότι ένα άτομο με αυτισμό δεν έχει μειονεκτήματα αλλά μόνο πλεονεκτήματα ( που έχουυν ) είναι ένα από τα μειονεκτήματα που έχεις, ίσως το ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ. Το ότι ένα άτομο με αυτισμό έχει κάποιες ελλείψεις δεν σημαίνει ότι απορριπτέο, ότι δεν πρέπει να έχει μια ζωή με αξιοπρέπεια και τις ευκαιρίες που του αξίζουν στην ζωή. Διαβασε αυτο που εγραψες τωρα ως εξεις: Αν εσύ δεν βλέπεις ότι ένα άτομο με ΝΕΥΡΟΤΥΠΙΣΜΟ δεν εχει μονο πλεωνεκτηματα αλλα και πολλα μειωνεκτιματα) ( που έχουν ) είναι ένα από τα μειονεκτήματα που έχεις, ίσως το ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ... διοτι αν το καταλαβαινες αυτο θα καταλαβαινες τι ειναι ο αυτισμος: μια αντανακλαση ενα καθρεφτισμα ΟΛΩΝ των μειωνεκτιματων της νευροτυπικοτητας σε ΜΕΓΕΝΘΗΣΗ!!!! Το ότι ένα άτομο με νευροτυπισμο έχει ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΛΛΕΣ ελλείψεις δεν σημαίνει ότι πρεπει η γνωμη του να κυριαρχει!!!, και να νομιζει ότι ενα ατομο με αυτισμο δεν μπορει να έχει μια ζωή με αξιοπρέπεια και τις ευκαιρίες που του αξίζουν στην ζωή ΧΩΡΙΣΝΑ ΓΙΝΕΙ νευροτυπικη η συμπεριφορα του σαν και τους ιδιους τους νευροτυπικους! Επειδη ειναι η κοινωνια ΣΤΡΑΒΗ θα κανετε και τους αυτιστικους στραβους για να ταιριαζουν;;; Αντι να ασχοληστε μαζι μας ασχοληθητε με το να ΙΣΙΩΣΕΤΕ την στραβη σας την κοινωνια και τις κακες σας συνηθειες. ΑΜΑ και ΟΤΑΝ τα ισιωσετε ολα αυτα ο αυτισμος δεν θα ειναι πια κατι που διαφερει. Η κοινωνια ειναι στραβη και οχι το αυτιστικο μυαλο, που αντανακλαει και καθρεπτιζει οτι βλεπει γυρω του!!! Περνετε δηλαδη τα λουλουδακια σας, τα αγγελακια σας τα αγνα αυτα παιδια και τα βουτατε στο βουρκο της νευροτυπικης κοινωνιας με ενα χαμογελο μια αγγαλιτσα, ενα φιλακι... αν δεν βλεπετε και δεν κατανοητε τι ακριβως κανετε εισαστε πολυ πιο τυφλοι απο οτι μπορω να φανταστω! Στο ονομα ενος καλου Θεου πολλοι εχουν βασανησει, σκοτωσει, και βιασει! Στο ονομα της Αγαπης κανετε και εσεις το ιδιο με τα παιδια αυτα, τα αυτιστικα. Νομιζετε οτι κανετε κατι καλο αλλα το μονο που κανετε ειναι να τους κοβεται τα φτερα να μην πετανε για να ταιριαζουν στην κοινωνια που ζουμε που ειναι γεματη ερπετα που σερνονται με την κοιλια στη γη... Αν δεν το καταλαβαινετε αυτο τοτε τι διαλογο μπορουμε να κανουμε; Αντι να βασανιζετε τα παιδια σας βαλτε ολο τον κοπο και τα λεφτα που σπαταλαται να 'διορθωσετε' τα αυτιστικα σας παιδια, στο να διορθωσετε την ιδια την κοινωνια που ζητε ωστε να εχουν ετσι το ΚΑΛΟ μελλον που θελετε να εχουν. Αυτο κανω εγω. Διορθωνω την κοινωνια ή τουλαχιστον αυτο θα συνεχισω να προσπαθω να κανω μεχρι την τελευταια μου πνοη. Πως; Λεγοντας σας την Αληθεια, ξανα και ξανα και ξανα και ξανα... καποιοι θα την δουν και θα την εννοησουν, αλλοι, οι πιο πολλοι δεν θα την δουν ποτε. Αλλοι την ξερουν ηδη και κατανοουν αμεσως αυτα που λεω... Ο καθε ενας και η ψυχη του. Star ΕΛΛΗΝΕΣ ASPERGER - www.aspergerhellas.gr
like6

Άγγελε SOS

Εικόνα Angela Papastavrou
Ξέρω ότι το σχόλιο μου είναι άσχετο με το θέμα αλλά αφορά τεχνικά το πως εμφανιζονται τα σχόλια!!! Άγγελε, κάνε κάτι, γιατί στο εν λόγω θέμα τα σχόλια δεν διαβάζονται πλέον, μιας και έχει στενέψει ο χώρος και βγαίνουν μια-μια λέξη !!!
like6

Αυτο διορθωνετε

Εικόνα star
Πατα το κουμπι να ανοιξει η οθονη σου (το παραθυρο που διαβαζεις το κειμενο εδω) στο μεγιστο και ολα θα τα διαβαζεις κανονικα. Το formating της ιστοσελιδας του Νοεση δεν λαμβανει υποψην οτι πολλοι δεν εχουν τα 'παραθυρα' μονο ανοιχτα στο μεγιστο, αλλα και σα μικροτερα μεγεθη. Star ΕΛΛΗΝΕΣ ASPERGER - www.aspergerhellas.gr
like6

Λεγοντας σας την Αληθεια

Εικόνα Houz
Εν περιλήψη : Η κοινωνία είναι όντως στραβή. Οι νευροτυπικοί όντως έχουν πολλά μειονεκτήματα αλλά κυβερνούν και παίρνουν αποφάσεις και διαμορφώνουν την υπάρχουσα κατάσταση. Το θέμα δεν είναι να μας τα πεί ακόμα ένας. Πορτοκαλάδα πότε θα δούμε. Χουζανάς Παύλος
like6

Τα λουλούδια

Εικόνα Enlogo
"ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΜΑΣ" Αγαπητή efi τα παιδιά δεν είναι λουλούδια. Τα λουλούδια είναι φυτά και μάλιστα καλωπιστικά. Οταν τα αποκαλείς λουλούδια τους κάνεις κακό. Ακόμα κι όταν τα σκέφτεσαι σαν λουλούδια, τους κάνεις κακό. Δεν κάνω λογοπαίγνιο. Αυτά που σου λέω ανήκουν στις ΛΕΠΤΕΣ επικοινωνιακές δεξιότητες. Μάθε κάτι για τη συμβολική γλώσσα. Είναι η μόνη ιδιότητα που ξεχωρίζει πραγματικά τον άνθρωπο από τα ζώα. Λοιπόν, τους κάνεις κακό. Γιατί, διαμορφωνόμαστε μέσα από το "βλέμμα" του άλλου. Μέσα από το πώς μας βλέπει ο άλλος.Ο μόνος τρόπος που έχουν για να μην γίνουν φυτά είναι να αποφύγουν το βλέμμα σου. Επίσης για το "καταστροφέας", είτε με τη γλυκιά, είτε με την γλυκόπικρη έννοια: Οταν το παιδί καταστρέφει, αν έχεις παρατηρητικότητα, μπορείς να δεις χίλιαδυό πράγματα. Μπορείς να δεις ομιλία. [κυριολεκτώ] -Μπορεί να είναι ξέσπασμα θυμού. -Μπορεί να είναι "το αναλύω εις τα εξ ων συνετέθει" -Μπορεί να είναι crash test, [πιο σωστά στο ελληνικό]τεστ αντοχής υλικών. Γι'αυτό το τελευταίο θα μπορούσαμε να μιλάμε για ώρες. Ψάχνει τα "όρια"? Ψάχνει να επιδράσει στην υλική πραγματικότητα? Ψάχνει το αίσθημα ασφάλειας που σου δείνει κάτι που σου αντιστέκεται? Και γιατί σου δείνει αίσθημα ασφάλειας κάτι που σου αντιστέκεται? Γιατί χρειάζεται κάτι [κάποιον] αρκετά δυνατο, που να αντέχει για να στηριχτεί. Βλέπεις πόσο κακό σου κάνει η ενασχόληση σου με το ΑΒΑ.
like6

'Ολοι είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε

Εικόνα Xrusan8h
Αυτός είναι ο πέμπτος χρόνος που ασχολούμε θεραπευτικά με άτομα με αυτισμό η παρέμβαση στην οποία εκπαιδευόμουνα είναι το ΑΒΑ (μη με πάρεις από τα μούτρα έχω και εγώ τις ενστάσεις μου). Παρατηρούσα μεγάλη πρόοδο σε παιδιά μεγάλης ηλικίας τρομερα επιθετικά και αυτοτραυματικά που δε βγαίναν στην αρχή καν από το χώρο του σχουλείου γιατί προξενούσανε καταστρφές κ.α. που όσοι ασχολούνται με αυτισμό μπορούν να φανταστούν και δε χρειάζεται να μπούμε σε λεπτομέρειες. Με τη πάροδο του χρόνου έδειχναν να ηρεμούν, να είναι πιο χαρούμενα και κοινωνικοποιημένα (συμπεράσματα που έρχονταν από φίλους, συγγενείς, γείτονες των παιδιών αυτών αλλά τα ήταν εμφανή και σε εμάς). Από την άλλη για να είμαι ειλικρινής οφείλω να συμπληρώσω ότι στη αρχή οι περισσότερες από τις παρεμβάσεις αυτές μου φαίνονταν από κουραστικές εώς βάναυσες. Το τελευταίο χρόνο "δουλεύω" με ένα παιδάκι που οι "ειδικοι" το χαρακτηρίζουν ως υψηλής λειτουργικότητας. Λοιπόν ότι έχω μαθει σε επίπεδο συμπεριφορισμού είναι άχρηστο. Το παιδί βγάζει πολύ περισσότερες εντάσεις όταν το αντιμετωπίζεις με ένα έντονο και υπερβολικά δομημένο τρόπο και μπλοκάρει σ' όλες του τις δεξιότητες. Εγώ λοιπόν χωρίς να θέλω σε καμία περίπτωση να διαπληκτηστω μαζί σου, αναρωτιέμαι:Ο συμπεριφορισμός έχει πρακτική εφαρμογή στα μεγαλύτερα και πιο επιβαρυμένα κλινικά παιδιά ενώ στα υπόλοιπα πρέπει να στραφούμε σε άλλες κατευθύνσεις για να τα βοηθήσουμε? Εσύ πια απρέμβαση νομίζεις οτί μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά αυτά τα παιδιάq
like5

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.