Eπικοινωνία
Εδώ και δυο μέρες ο μικρούλης μου δείχνει με το δάχτυλο στον υπολογιστή! Δεν ξέρει ακόμα να χειρίζεται το ποντίκι. Έτσι εμείς κρατάμε το ποντίκι και αυτός δείχνει στην οθόνη. Είναι κάτι που το προσπαθούμε μήνες τώρα, και επιτέλους εμαθε να τεντώνει μόνο το δείκτη και να "πατάει" στην οθόνη αυτο που θέλει να δείξει. Ζηταει "πιτιτιπι" δηλαδή "υπολογιστη" με κάρτα απο το pecs, και μετά παίζουμε τον "Πέρη μηχανικό" απο ενα dvd του RAMKID.
Όσο για τα μαθήματα στο σπίτι, συνεργαζόμαστε μόνο όταν τον βάλουμε στο καρεκλάκι του φαγητού. Στην αρχή γκρινιάζει, του εξηγούμε ότι τον καταλαβαίνουμε αλλά πρέπει και στο τέλος του μαθήματος μπορεί να παίξει αυτό που θέλει.
Στο φαγητό δεν έχουμε πρόβλημα. Του αρέσουν τα φασολάκια, τα κεφτεδάκια, το ρυζότο, οι φακές ... οτιδήποτε μπορεί να "κουταλήσει" ή να το κρατήσει με το χέρι. Δυσκολεύεται με τη σούπα μόνο. Βέβαια μερικές φορές θέλει να κρατάει το χέρι μας με το ένα χερι, για ασφάλεια.
Όσον αφορά το διαλεκτικό λόγο κι εμείς δεν εχουμε βρει άκρη. Η άποψη της ψυχολόγου ειναι ότι η επικοινωνία είναι ένα παρε δώσε, και εφόσον το κατανοήσει συμβολικά με το pecs έχει γίνει ενα πολυ σημαντικό βήμα. Ο μικρούλης μου δεν απαντα σε ερωτήσεις ακόμα. Αυτό που έχω καταλάβει ότι είναι οτι ο λόγος και η επικοινωνία είναι δυο διαφορετικά πράγματα. Η δεξιότητα της επικοινωνίας που μαθαίνει με το pecs είναι κατ αρχήν να ανταλλάζει μια κάρτα με ένα αντικείμενο που επιθυμεί πολύ (στο μάθημα). Μετά μαθαίνει να ξεκινά αυθόρμητα την επικοινωνία με το να έρχεται να δώσει την κάρτα(υπάρχει απόσταση απο την κάρτα στο αντικείμενο που θέλει). Αν έχει ήδη ικανότητες ταύτισης, μπορεί να διαλέξει μεταξύ διαφορετικών αντικειμένων και να ζητήσει αυτό που θέλει απο μόνος του, χωρίς να τον προκαλέσουμε δείχνοντας του το αντικείμενο και την κάρτα. Στο μέλλον θα μπορεί να συνδυάσει κάρτες με ρήματα και ουσιαστικά, ξεκινώντας από το απλό και κατανοητό θέλω".
Δεν έχω παρακολουθήσει σεμινάριο PECS, δεν είμαι ειδικός. Βλέπω απλά οτι το παιδί μου ανταποκρίνεται. Έμαθε εύκολα να δίνει την κάρτα με το σκίτσο του μπισκότου για να πάρει μπισκότο, ενω παλιότερες και το ίδιο επίμονες προσπάθειες μας να πεί τη λέξη "κοτο" για να το πάρει όχι μονο δεν είχαν αποτέλεσμα αλλά του δημιουργούσαν μεγάλη αναστάτωση και "τον χάναμε".
Αυτα προς το παρόν. θα ξεκινησουμε την άλλη εβδομάδα λογοθεραπεία. Ίσως απο κεί να δουλέψουμε το θέμα της αντιστοίχισης της λέξης με την εικόνα. Για τώρα θεωρούμε πολύ σημαντικό να επαναλαμβάνουμε τη λέξη και τη στιγμή που πιάνει την κάρτα και όταν του δίνουμε το αντικείμενο, και ελπίζουμε να τα συνδέσει στο μυαλουδάκι του με όσο γίνεται πιο μόνιμο τρόπο.
Miranta
Σχόλια
Περισσότερες πληροφορίες
PECS TEACCH MAKATON
PECS