Eπικοινωνία

Εικόνα miky
Εδώ και δυο μέρες ο μικρούλης μου δείχνει με το δάχτυλο στον υπολογιστή! Δεν ξέρει ακόμα να χειρίζεται το ποντίκι. Έτσι εμείς κρατάμε το ποντίκι και αυτός δείχνει στην οθόνη. Είναι κάτι που το προσπαθούμε μήνες τώρα, και επιτέλους εμαθε να τεντώνει μόνο το δείκτη και να "πατάει" στην οθόνη αυτο που θέλει να δείξει. Ζηταει "πιτιτιπι" δηλαδή "υπολογιστη" με κάρτα απο το pecs, και μετά παίζουμε τον "Πέρη μηχανικό" απο ενα dvd του RAMKID. Όσο για τα μαθήματα στο σπίτι, συνεργαζόμαστε μόνο όταν τον βάλουμε στο καρεκλάκι του φαγητού. Στην αρχή γκρινιάζει, του εξηγούμε ότι τον καταλαβαίνουμε αλλά πρέπει και στο τέλος του μαθήματος μπορεί να παίξει αυτό που θέλει. Στο φαγητό δεν έχουμε πρόβλημα. Του αρέσουν τα φασολάκια, τα κεφτεδάκια, το ρυζότο, οι φακές ... οτιδήποτε μπορεί να "κουταλήσει" ή να το κρατήσει με το χέρι. Δυσκολεύεται με τη σούπα μόνο. Βέβαια μερικές φορές θέλει να κρατάει το χέρι μας με το ένα χερι, για ασφάλεια. Όσον αφορά το διαλεκτικό λόγο κι εμείς δεν εχουμε βρει άκρη. Η άποψη της ψυχολόγου ειναι ότι η επικοινωνία είναι ένα παρε δώσε, και εφόσον το κατανοήσει συμβολικά με το pecs έχει γίνει ενα πολυ σημαντικό βήμα. Ο μικρούλης μου δεν απαντα σε ερωτήσεις ακόμα. Αυτό που έχω καταλάβει ότι είναι οτι ο λόγος και η επικοινωνία είναι δυο διαφορετικά πράγματα. Η δεξιότητα της επικοινωνίας που μαθαίνει με το pecs είναι κατ αρχήν να ανταλλάζει μια κάρτα με ένα αντικείμενο που επιθυμεί πολύ (στο μάθημα). Μετά μαθαίνει να ξεκινά αυθόρμητα την επικοινωνία με το να έρχεται να δώσει την κάρτα(υπάρχει απόσταση απο την κάρτα στο αντικείμενο που θέλει). Αν έχει ήδη ικανότητες ταύτισης, μπορεί να διαλέξει μεταξύ διαφορετικών αντικειμένων και να ζητήσει αυτό που θέλει απο μόνος του, χωρίς να τον προκαλέσουμε δείχνοντας του το αντικείμενο και την κάρτα. Στο μέλλον θα μπορεί να συνδυάσει κάρτες με ρήματα και ουσιαστικά, ξεκινώντας από το απλό και κατανοητό θέλω". Δεν έχω παρακολουθήσει σεμινάριο PECS, δεν είμαι ειδικός. Βλέπω απλά οτι το παιδί μου ανταποκρίνεται. Έμαθε εύκολα να δίνει την κάρτα με το σκίτσο του μπισκότου για να πάρει μπισκότο, ενω παλιότερες και το ίδιο επίμονες προσπάθειες μας να πεί τη λέξη "κοτο" για να το πάρει όχι μονο δεν είχαν αποτέλεσμα αλλά του δημιουργούσαν μεγάλη αναστάτωση και "τον χάναμε". Αυτα προς το παρόν. θα ξεκινησουμε την άλλη εβδομάδα λογοθεραπεία. Ίσως απο κεί να δουλέψουμε το θέμα της αντιστοίχισης της λέξης με την εικόνα. Για τώρα θεωρούμε πολύ σημαντικό να επαναλαμβάνουμε τη λέξη και τη στιγμή που πιάνει την κάρτα και όταν του δίνουμε το αντικείμενο, και ελπίζουμε να τα συνδέσει στο μυαλουδάκι του με όσο γίνεται πιο μόνιμο τρόπο. Miranta

Σχόλια

Περισσότερες πληροφορίες

Εικόνα Alexatagalaki
Καλημέρα σας, Με πολύ ενδιαφέρον διάβασα το επικοινωνιακό πρόγραμμα pecs που κάνετε στον μικρούλι σας. Μας πρότειναν τελευταία να μάθει και η μικρή μου Δαμασκηνή να επικοινωνεί με αυτό τον τρόπο ωστόσο δεν έχει ακόμη αποφασιστεί αν θα είναι PECS, TEACCH, MAKATON. Η μικρή μου πάσχει από ΨΚΚ (ψυχοκινητική καθυστέρηση), αδιάγνωστης αιτιολογίας, παρακολουθεί το πρόγραμμα Ντόμαν, φυσιοθεραπεία, εργοθεραπεία, αισθητηριακή ολοκλήρωση και πρόγραμμα παιδαγωγικό. Ότι γνωρίζετε σχετικά με το PECS θα σας παρακαλούσα να με ενημερώσετε. Πάντως είναι σημαντικό να δώσουμε στα παιδιά μας ένα όπλο εναλλακτικής επικοινωνίας προ του λόγου και σαφώς η επικοινωνία προηγείται του λόγου. Με εκτίμηση, Αλεξάνδρα Ταγκαλάκη
like15

PECS TEACCH MAKATON

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος

PECS

Εικόνα miky
Ένα απο τα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα του PECS κατά τη γνώμη μου είναι ότι εστιαζει στις δεξιότητες της επικοινωνίας κατ αρχήν χωρίς να απαιτεί ικανότητες λόγου και τάυτισης συμβόλων με αντικείμενα. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι οι εικόνες είναι κατανοητές απο οποιονδήποτε, οπότε το παιδί μπορεί να τις χρησιμποποιήσει και με μη εκπαιδευμένα στο pecs άτομα. [π.χ. ο γιός μου στον παιδικό σταθμό ζητά απο τη δασκάλα του το μπισκότο ή το νερό του με την κάρτα. Τώρα θα προσθέσουμε και μια κάρτα κασετοφώνου , γιατί μας είπε η δασκάλα ότι την τραβάει προς το κασετόφωνο για να ζητήσει μουσική] Η ταύτιση των αντικειμένων με τα σύμβολα μαθαίνεται μέσω των ανταλλαγών, που είναι ισχυρό κίνητρο. Το "μειονέκτημα" είναι ότι η διδασκαλία του PECS στα 2 πρώτα στάδια απαιτεί ταυτόχρονα 2 άτομα. Ένα "σύντροφο επικοινωνίας" ο οποίος έχει (και δελέαζει το παιδί με) το επιθυμητό αντικείμενο και θα δεχτεί την κάρτα απο το παιδί και θα το επιβραβεύσει δίνοντας το αντικείμενο, και έναν "σωματικό καθιδηγητή" ο οποίος απλά βοηθά το παιδί να κάνει τις κινήσεις που πρέπει χωρίς να του μιλάει. Στο μάθημα ολα ωραία και καλά. Όταν ομως προσπαθείς να γενικεύσεις, και να επικοινωνεί σε καθημερινές ευκαιρίες, πρέπει να είναι πάντα 2 ατομα σε ετοιμότητα για να κάνουν την ανταλλαγή. Για παράδειγμα βλέπεις ότι λαχταρά ένα μπισκότο. Ο ένας κρατάει το μπισκότο και ο αλλος φροντίζει να είναι διαθέσιμη η κάρτα. Το παιδί πρέπει να πάει να πάρει την κάρτα και να τη δώσει σε αυτόν που έχει το μπισκότο. Ο άλλος παρακολουθει, και αν το παιδί π.χ. δώσει άλλη καρτα, πρέπει να ξαναγίνει η διαδικασία. Αν δεν υπάρχει δευτερος διαθέσιμος, και αναγκαστεί ο πρώτος να υποδείξει τη σωστή καρτα, το παιδί μπορεί να μπερδευτεί και να νομίζει ότι αρκεί να δώσει μια κάρτα και μετα ο άλλος με τον οποίο θέλει να επικοινωνσει θα βρει τον τρόπο να ανακαλύψει τι θέλει. Το καλό είναι ότι το PECS έχει πρόβλεψη για τα λάθη που μπορεί να συμβούν και προτείνει τρόπους διόρθωσης. Η βασική ιδέα είναι ότι θα συνδέσει τη διαδικασία με το αποτέλεσμα, και θα μάθει σιγά σιγά να τη ξεκινάει μονο του χωρίς να περιμένει. Υπάρχει ένα βιβλίο "PECS Training Manual" το οποίο είναι διαθέσιμο και στα ελληνικά , απο το "Μονορόδι" (τηλ. 2695024355).Επίσης δείτε: www.pecs-greece.com. οι κάρτες δεν είναι ανάγκη να είναι του εμπορίου, μπορείς να φτιάξεις μόνη σου εικόνες με τα αντικείμενα που το παιδί θέλει πάρα πολύ. Αυτά τα αντικείμενα λειτουργούν σαν "ενισυχτές" στη μάθηση. Το μάθημα γίνεται όταν το παιδί έχει κίνητρο να επικοινωνήσει, δηλαδή όταν θέλει κάτι και αν είχε λόγο θα έλεγε "δώσε μου το". Οι ενισχυτές πρέπει να αξιολογούνται συχνά, γιατί π.χ. δεν έχει πάντα όρεξη για μπισκότο!! Ελπίζω να σε βοήθησα, Miranta
like11

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.