Θεωρώ ότι είναι αδιανόητο εσείς οι γονείς κι εσείς οι ειδικοί να μην μπορείτε να με καθοδηγήσετε... Kαι σύμφωνα με τα λεγόμενα των παλιών: "Η γνώση αξίζει όταν μεταδίδεται"! Ευχαριστώ!
Καλημέρα Στέλλα,
Χρόνια Πολλά Χριστός Ανέστη.
Ποιες μέθοδοι επικοινωνίας θα χρησιμοποιηθούν είναι προσωπική απόφαση του κάθε ειδικού και αναλόγως πάντα των ικανοτήτων, ενδιαφερόντων και δυνατοτήτων του παιδιού.
Για κάποιους ειδικούς για παράδειγμα μια μέθοδος μπορεί να μην θεωρείται αξιόπιστη ενώ για άλλους ναι... αν θες μπορείς να διαβάσεις το βιβλίο της Ευφροσύνη Καλύβα "Αυτισμός: Εκπαιδευτικές και Θεραπευτικές προσεγγίσεις". Σε αυτό αναφέρονται αρκετές μέθοδοι κάποιες από τις οποίες μπορεί να σου φανούν χρήσιμες.
Θα δεις και στο βιβλίο πως αναφέρεται ποιες εξ' αυτών έχουν αποδειχτεί αξιόπιστες και πως βοηθούν τα παιδιά με αυτισμό.
Πάντως αν ήδη ασχολείσαι με κάποιο παιδί με αυτισμό προσπάθησε να χρησιμοποιήσεις τις τυχόν υπάρχουσες εμμονές του. Προσωπικά ήταν ο μόνος τρόπος που με βοήθησε στην αρχική προσέγγιση του παιδιού και αποδοχή από αυτό.
Και έτσι μπόρεσα να δουλέψω μαζί του. Επαναλαμβάνω όμως πως ήταν καθαρά μια εξατομικευμένη προσωπική απόφαση βλέποντας πως δεν με αποδέχεται το παιδί με κάποιον άλλο τρόπο.
Σαν ιδέα από το βιβλίο της κα Καλύβα μου άρεσαν πολύ οι κοινωνικές ιστορίες προσωπικά όμως δεν δούλεψα με αυτές αλλά ούτε έχω παρακολουθήσει κάποιο αντίστοιχο σεμινάριο.
Σιδηροπούλου Ζωή
Χριστός Ανέστη.
Δεν μπορέσαμε να απαντήσουμε νωρίτερα λόγω του Πάσχα. Στο χωριό δεν ήμασταν online. Η οργή σου δείχνει ότι δεν έχεις πολύ υπομονή. Και ίσως με την πρώτη απάντηση που ακούς να πιάνεσαι σαν να είναι Η ΑΛΗΘΕΙΑ που περίμενες. Γνωρίζω ότι δεν είναι εύκολο να αντιμετωπίζεις αυτές τις καταστάσεις, όμως η οργή και η ανυπομονησία είναι δύο κακοί σύμβουλοι στον αγώνα που έχεις να δώσεις.
Οι κοινωνικές ιστορίες είναι μία μέθοδος προσέγγισης αλλά ίσως για κάπως αργότερα. Όταν το παιδί έχει αποκτήσει μια βασική επικοινωνία. Επίσης με τις ιστορίες αυτές μπορούμε να το βοηθήσουμε να κατανοήσει καλύτερα τον κόσμο των νευροτυπικών. Για παράδειγμα του εξηγούμε γιατί πρέπει να πάει στον οδοντίατρο ή γιατί πρέπει να μπαίνει στη σειρά στο σχολείο. Και άλλους κοινωνικούς κανόνες. Όμως πρέπει να υπάρχει μια στοιχειώδης επικοινωνία πριν. Έστω να κατανοεί μια ιστορία με εικόνες, χωρίς λόγια.
PECS, TEACCH, Makaton, είναι τρεις δρόμοι επικοινωνίας. Δεν υπάρχει καλύτερο ή χειρότερο. Επίσης μην ψάχνετε αν υπάρχει μια τέταρτη ακόμη καλύτερη. Επιλέγεις μία μέθοδο, την μαθαίνεις καλά, εκπαιδεύεις το παιδί και προχωράς. Με γνώμονα την αγάπη και το ένστικτο γίνονται τα βήματα της επικοινωνίας. Και συνεχίζεις. Προσθέτεις κοινωνικές ιστορίες, λογοθεραπείες. Και συνεχίζεις. Χτίζεις σιγά σιγά την επικοινωνία. Με οποιοδήποτε τρόπο μπορείς. Ειλικρινά πιστεύω ότι δεν έχει σημασία η μέθοδος προσέγγισης, όσο η αγάπη που δέχεται το παιδί απο το γονιό, τον εκπαιδευτή, λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή, δάσκαλο μέσα από την οποιαδήποτε μέθοδο.
Δυστυχώς, φαίνεται ότι αυτό δε γίνεται κατανοητό, γι' αυτό συνεχίζονται οι ερωτήσεις σας με την άλλου τύπου φιλοσοφία: "Τι να κάνω για να αλλάξω το παιδί μου;". Μέχρι πότε θα συνεχίσετε αυτές τις ερωτήσεις; Εμείς πάντως έχουμε υπομονή...
Φιλικά,
Κυριάκος
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικέςεμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.
Aναζητούμε παράλληλη στήριξη για αγόρι με ΔΑΦ υψηλής λειτουργικότητας για το το έτος 2024-25, στην Δ’ Δημοτικού, σε ιδιωτικό σχολείο, φιλικό στην παράλληλη στήριξη, που βρίσκεται στα Γλυκά Νερά / Σταυρό (έχει και σχολικό). Είναι ένα παιδί πολύ φιλικό, ιδιαίτερα δυνατό γνωσιακά που θέλει υποστήριξη σε θέματα κοινωνικοποίησης. Επικοινωνήστε
Αναζήτηση θεραπευτών για Κέντρα Ειδικών Θεραπειών
Τα Κέντρα Ειδικών Θεραπειών και πρώιμης παρέμβασης Νοημάθηση - My Little Academy, αναζητούν έμπειρους θεραπευτές για τη στελέχωσή τους. Συγκεκριμένα:
Δύο (2) εργοθεραπευτές SI για το πρωινό τμήμα (08.30-14.30) και δύο (2) SI για το απογευματινό (14.00-21.00),
Δύο (2) λογοθεραπευτές για το πρωινό τμήμα και έναν/μία (1) για το απογευματινό,
Έναν/Μϊα (1) ειδικό παιδαγωγό για το πρωινό που θα αναλάβει και τη συνοδεία των παιδιών στο λεωφορείο (07.00-15.00) και
Έναν/Μία (1) ψυχολόγο για το απογευματινό (2 ή 3 ημέρες ανά εβδομάδα).
Απαραίτητο δελτίο παροχής υπηρεσιών. Παρέχεται εποπτεία. Συνεργασία από 01/09/2024. Βιογραφικά με τίτλο την αντίστοιχη ειδικότητα μέσω E-mail από τη σελίδα της ΝΟΗΜΑΘΗΣΗΣ εδώ.
Αναζήτηση ειδικού παιδαγωγού για 7χρονο με ΔΕΠΥ (Χαϊδάρι)
Χρειαζόμαστε ένα ειδικό παιδαγωγό για την υποστήριξη κατ' οίκον 7χρονου παιδιού με ΔΕΠΥ διάσπασης, για τη μελέτη των μαθημάτων, σε καθημερινή βάση, φοιτά στην Α' Δημοτικού και επιθυμούμε συνεργασία από τώρα και τον επόμενο χρόνο. Επικοινωνήστε.
Αγγελία για συνοδεία νεαρού 24χρονου από Σεπτέμβριου (Ψυχικό - Χαλάνδρι)
Για νεαρό 24 ετών ζητείται συνοδεία από Σεπτέμβριο (σε Kέντρο) και υποστήριξη σε πρόγραμμα κατ' οίκον (εναλλακτικά), οποιασδήποτε ειδικότητας, π.χ. εργοθεραπευτής/τρια, λογοθεραπευτής/τρια, ψυχολόγος, ειδικός/ή παιδαγωγός. Περιοχή: Ψυχικο - Χαλανδρι. Ωράριο 08.30 - 14.30. Δυνατότητα και για απογευματινά (έξτρα) η/και Σάββατο πρωί (έξτρα). Απαραίτητο δίπλωμα οδήγησης. Επικοινωνήστε.
Σχόλια
Aδιανόητο
Μέθοδοι επικοινωνίας
Απάντηση
Οι μέθοδοι επικοινωνίας