Φωνή συνείδησης καμιά;

Εικόνα Γλυκερία Καρύδη
Στον πηγαιμο για την Ιθακη ο πολυμηχανος Οδυσσεας συναντησε πολλα εμποδια, αγωνιστηκε, επεσε σε λουμπες αλλα τελικα τα καταφερε. Υπηρχαν και καποιοι συντροφοι αλλοι πιστοι και αλλοι οχι που ομως στην πορεια εξαφανιστηκαν. Αλλοι εχασαν τον προορισμο τους και βρεθηκαν αλλου, αλλοι επαναπροσδιορισαν την Ιθακη τους και αλλοι ακομη ψαχνουν... Πιστος συντροφος του δικου μου Οδυσσεα ειμαι εγω και δεν σκοπευω να εγκαταλειψω και σκοπευω κατι εξυπνακηδες στα ΚΕΔΔΥ, οι οποιοι πρεπει να μαθουν ποιος τους πληρωνει και να κανουν μαθηματα καλης συμπεριφορας πριν παρουν την θεση, να τους πεταξω στην θαλασσα. Ειμαι εξοργισμενη γιατι ενω εχουμε τελειωσει τα ραντεβου απο 1/6 και ξερω οτι 7/6 θα εβγαινε η γνωματευση το χαρτι δεν το εχω στα χερια μου. Εχω μιλησει με συμβουλο, τον συμβουλο ειδικης αγωγης την νηπιαγωγο ολοι ειναι προθυμοι να βοηθησουν και στα κεδυ μουλενε οτι καποια στιγμη θα την καθαρογραψουν. Μαλιστα υπαλληλος του κεεδυ μου ειπε οτι δεν ειναι ετοιμη και να μην ξαναπαρω γιατι θα με ειδοποιησουν εκεινοι.Και ρωταω να μην ξαναπαρω που; Στο σπιτι του; Θα τρεξει εκεινος για το παιδι μου απο Σεπτεμβρη; Πηρα λοιπον και εγω τον προισταμενο της περιφερειας ο οποιος πηρε ο ιδιος τον υπαλληλο και του ειπε οτι θα το επισπευσουν και θα το εχω αμεσα. Και ρωταω πρεπει δηλαδη να παρω τον προισταμενο για να βρω λυση και να κανουν αυτο που εγω τους πληρωνω να κανουν; Αφου αυτο θελουν αυτο θα κανω θα τους εκφοβιζω και θα τους στελνω στον προισταμενο τους. Δυστυχως οταν δεν εχεις εσωτερικη φωνη συνειδησης θα πρεπει να υπαρχει μια εξωτερικη. Ας ειναι και ετσι... Εγω και ο Οδυσσεας θα φτασουμε στην Ιθακη εστω και κολυμπωντας.

Σχόλια

Ελπιδα

Εικόνα Ιωάννα
γιατι θα πρεπει να παμε κολυμπωντας;;;επειδη αυτοι εχουν πιασει μια θεση για να εξασφαλησουν τα προς τω ζειν απλα κ μονο;;δεν τα ξερουν ολα..αυτο ειναι σιγουρο!1 δεν μπορει να μας αναγκαζουν με το ετσι θελω να χανουμε πολυτιμο χρονο κ χρημα γυρνωντας απο γιατρο σε γιατρο απο παιδοψυχολογο σε παιδοψυχολογο ;;σκεψου η κορουλα μου δεν εχει μπει στην διαδικασια των ΚΔΑΥ ακομα...αλλα θα ερθει και ο καιρος της..εδω σε παιδοψυχολογο θελαμε να παμε για αξιολογηση του παιδιου για λογο κ εργο κ απο λαρισα μας εστειλαν θεσσαλονικη!!!ραντεβου το οποιο εκλεισα απο οκτωβριο του 2008 για τα μεσα μαιου 2009!!! δεν λεω με εξυπηρετησαν..αστειλαν ταχυδρομικως τα χαρτια , ηταν ευγενικοτατες...αλλα οταν πηγα εκει απογοητευτηκα...ο παιδοψυχολογος με ρωτουσε λιγα πραγματα για την μικρη μου...την κοιταζε καθοταν στο γραφειο του εγραψε κατι σε ενα μια σελιδα χαρτι..δεν ξερω τι...συμφωνα με τα οσα του απαντουσα σε μερικες ερωτησειςτου..αν δλδ εγω του ελεγα αλλα αντι αλλων θα εγραφε τα αλλα αντι αλλων...ειπα μια στιγμη να πω οτι να ναι απο περιεργεια να δω τι θα κανει κ τι θα καταλαβει...αλλα μετα ειπα...κριμα την ταλαιπωρια πρωινιατικα να μας φερουν 2 ωρες δρομο για ενα τι;;;κ ετσι απλα αρκεστηκα σε αυτο το 5λεπτο που αφιερωσε για το παιδι μου κ εμενα με τα ελαχιστα λογια που εβγαλε απο το στομα του που ειλικρινα ηταν τοσο αδιαφορα κ ασχετα που ουτε καν θυμαμαι!! ηταν μια αδιαφορη εξεταση...απλα για να παρουμε αυτο το χαρτι που θα μα ς επιστρεφει καποια απο τα εξοδα της μικρης για λογο κ εργο!!!κ ετσι εφυγα...ειπα στην μικρη μου...παμε κοριτσι μου τατα εμεις...παμε να πιουμε καφε στην παραλια μια κ ηρθαμε τοσο δρομο!!!!πες οτι καναμε μια εκδρομουλα!! νιωθω απογοητευμενη γιατι ποτε μα ποτε κανεις ουτε ειδικος γιατρος...δεν ασχοληθηκε με το παιδι μου κ με εμασ τους γονεις πανω απο ενα 5λεπτο μετα βιας!!! ολοι μου φαινονται ρουτινιασμενοι βαρεμενοι...περνουν το 100 στο 5λεπτο κ μας αφηνουν κενα ...το 100 ομως δεν ξεχασαν ποτε να μην το παρουν...οχι οτι περιμενω να μου πουν οτι θα γινει το θαυμα!!! αλλα θα πρεπει αν μη τι αλλο να μας αντιμετωπιζουν με σεβασμο κ οχι με οικτο...μονο ενας ο Ντινοπουλος...κ οφειλω να το πω ασχοληθηκε σχεδον μια ωρα μαζι μας...κ οχι απλα ετσι...δεν εχω την απαιτηση να μου χρυσωσουν το χαπι ουτε κ να μου πουν εγω θα κανω το θαυμα...αλλα ο ντινοπουλος μου ειπε το εξης : κυρια μου ξερετε ανεξαρτητος ειναι κα καποιος ο οποιος μπορει να μη περπατησε λογω αναπηριας στην ζωη του αλλα εχει την νοητικη ικανοτητα να το κανει με εναλλακτικους τροπους...οποτε μην πανικοβαλεστε...υπαρχουν πολυ πιο σημαντικα πραγματα μερικες φορες... κ ειχε δικιο...με εκανε να νιωσω ανθρωπος κ οτι με σεβεται κ μενα κ το παιδι μου!δεν με αντιμετωπησε ως ‘‘κριμα το καημενο’’ οπως καποια αλλη γιατρος μου ειπε!!! ειλικρινα αν πιστευεις οτι θα πας κολυμπωντας μαλλον θα βρεις καρχαριες να σε φανε στο δρομο σου!!! αυτους!!! παρ ολα αυτα ισως κ εγω ετσι θα παω..κολυμπωντας τελικα!!!
like1

Dmariliza χρειάζομαι τα φώτα σου

Εικόνα Γλυκερία Καρύδη
Σημερα ειχα επαφη με τα ΚΕΔΔΥ. Μου ειπανε λοιπον πως η προισταμενη ειπε να δωσουνε στον Οδυσσεα Τμημα Ενταξης. Επειδη το νηπειαγωγειο που ειναι στην γειτονια και μας δεχεται δεν εχει ενταξη και το ξερουνε μου ειπαν οτι θα μπορει το παιδι να εχει συνοδο. Εγω δεν καταλαβαινω τι διαφορα εχει αυτο απο Παραλληλη Στηριξη. Μου ειπανε μαλιστα οτι συμφωνα με τον καινουριο νομο η Παραλληλη Στηριξη δινεται μονο σε παιδια με αυτισμο υψηλης λειτουργικοτητας. ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ; Νομιζεις πως με αυτη την προταση θα μπορω να το παλεψω και για δημοσια Παραλληλη Στηριξη;
like2

Παραλληλη Στηριξη

Εικόνα Emma
Γεια σας Ελπιδα, δεν μπορω να σε προσφερω πληροφοριες για ΚΕΔΔΥ γιατι και εγω δεν βρικα ακρη με το ΚΕΔΔΥ ακομα, αλλα..."με τον καινουριο νομο η Παραλληλη Στηριξη δινεται μονο σε παιδια με αυτισμο υψηλης λειτουργικοτητας"....πρεπει να το παλεψεις, την στηριξη που χρειαζεται ενα παιδι πρεπει να ειναι βασισμενη στης ΑΝΑΓΚΕΣ του, οχι στην διαγνωση. Να λενε οτι ΠΣ ειναι μονο για την διαγνωση "---" ειναι discrimination, και δεν μετραει της αναγκες των παιδιων ξεχωριστα. Emma
like2

Απάντηση στην Ελπίδα

Εικόνα D.Mariliza
το Τμήμα Ένταξης (Νηπιαγωγός Ειδικής Αγωγής) δε θα είναι απαραίτητα αυτό στη γειτονιά σου αλλά το πλησιέστερο χλμ για να μην μετακινείται ο μικρούλης μακρυά. Τα έξοδα μετακίνησης καλύπτονται από τη Νομαρχία! "μου ειπαν οτι θα μπορει το παιδι να εχει συνοδο"... τι συνοδό; Από εσένα ιδιωτικά; Χαίρω πολύ αυτό δε χρειάζεται πρόταση ΚΕΔΔΥ! Μήπως εννοούν γνωμάτευση όπου η πρότασή τους θα είναι να υπάρχει συνοδός; Αυτό αλλάζει. Σημαίνει αυτό που σου είπα στο παρελθόν περί Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (απόφοιτοι ΙΕΚ) και ναι θα τη ζητήσεις Δημόσια εάν η γνωμάτευση το αναφέρει αυτό. Θα είναι κάτι σαν ΠΣ αλλά δυστυχώς δεν μπορεί ο συνοδός να βοηθήσει γνωστικά. Θα δουλεύουν μαζί το κομμάτι της κοινωνικότητας, της συνεργασίας κλπ. Ο Νέος Νόμος αναφέρει απλά ξεκάθαρα ΠΣ και αυτισμός, αλλά πίστεψέ με δεν είναι η μόνη κατηγορία μαθητή που τη δικαιούται. Εάν υπάρχει μαθητής σε δημόσιο σχολείο που είναι τυφλός ή που λόγω ατυχήματος δεν μπορεί πλέον να μετακινείται (και αυτή είναι η μόνη του δυσκολία) δε θα του προτείνει το ΚΕΔΔΥ την ΠΣ; Ε, ας μη γελιόμαστε. Ελπίδα εάν πάρεις τη Δευτέρα τη γνωμάτευση γράψε μου ακριβώς τι έχει τσεκαριστεί ως δυσκολία και ακριβώς την πρόταση της ομάδας για να σου πώ περαιτέρω τη γνώμη μου. Τώρα απλά υποθέσεις κάνουμε. Φιλικά dmariliza
like3

Θα πάρω την γνωμάτευση

Εικόνα Γλυκερία Καρύδη
Θα παρω την γνωματευση την Πεμπτη και θα σου γραψω αναλυτικα απλα απο αυτα που μου ειπανε ειναι οτι ο μικρος θα παει στο νηπιαγωγειο της γειτονιας που δηλωσα γιατι γνωριζω ολες τις νηπιαγωγους χρονια '' και επειδη τον Σεπτεμβρη δεν θα γινει τμημα ενταξης στο συγκεκριμενο και το ξερουμε θα μπορει το παιδι να εχει συνοδο''.Εγω καταλαβα οτι προοριζουν το παιδι για το νηπιαγωγειο της γειτονιας.Οταν μας ειχανε ρωτησει εγω τους δηλωσα οτι το παιδι θελω να παει σε αυτο το νηπιαγωγειο και προτεινα παραλληλη στηριξη γιατι σε αυτο εχω γνωστους και νιωθω σιγουρια οτι το παιδι θα το προσεχουν και δεν θα παρκαρεται εκει.Σε αντιθετη περιπτωση ειμαι αποφασισμενη να το βαλω στο ειδικο γιατι θεωρω οτι του ταιριαζει καλυτερα σαν εκπαιδευτικο πλαισιο.Θα σου γραψω αναλυτικα μολις την εχω στα χερια μου. Φιλικα Ελπιδα
like2

περί συνοδού από Μαριλίζα

Εικόνα D.Mariliza
ωραία που θα είναι στο νηπιαγωγείο της γειτονιάς αλλά ρώτουσέ τους να σου πουν αναλυτικά τι σημαίνει ότι μπορεί να έχει συνοδό. Με ποιανού την οικονομική επιβάρυνση; Της δικής σου τσέπης ή της κρατικής;! Αυτό πρέπει να το διευκρινήσεις οπωσδήποτε! Όσο για το ειδικό ελπίζω να υπάρχουν εκεί οι απαραίτητες επιστημονικές ειδικότητες... για να μην το παρκάρεις απλά όπως λες... Όταν όμως πάει κάποιος στο ειδικό νηπιαγωγείο δύσκολα επιστρέφει στην Ειδική Αγωγή. Είσαι αποφασισμένη να συνεχίσει στο ειδικό δημοτικό; Γιατί για να φύγεις από το ειδικό νηπιαγωγείο σε τμήμα ένταξης δημοτικού πρέπει να συνηγορεί το εκπαιδευτικό προσωπικό της ειδικής μονάδας, ο σύμβουλος της προσχολικής κλπ. Ειλικρινά δεν ξέρω... θα ήμουν κι εγώ σε δίλημμα. Καλοφωτισμένη να είσαι, για να επιλέξεις το καλύτερο. Νομίζω ενστικτωδώς ως μητέρα θα επιλέξεις πραγματικά το καλύτερο για το μικρό σου. Θα περιμένω νέα σου
like3

ΑΠΟΡΙΕΣ

Εικόνα -Aναστασία
Γεια σας!Πολλές απορίες έχω τελευταία...Αγαπητή Μαριλίζα τί εννοείτε:"Όταν όμως πάει κάποιος στο ειδικό νηπιαγωγείο δύσκολα επιστρέφει στην Ειδική Αγωγή"?Και αυτό για το ειδικό δημοτικό...δλδ "δένουν" το παιδί και δε μπορεί να αλλάξει εκπαιδευτικό πλαίσιο?Ποιος τα λέει αυτά?Κάθε σχολικό έτος μπορείς να εγγράψεις το παιδί σου όπου θες...τα έχουμε ξαναπεί,όλα αυτά από το ΚΕΔΔΥ είναι προτάσεις και όχι δεσμεύσεις-υποχρεώσεις.Στην τελική αν δεν υπάρχει προθυμεία από ΚΕΔΔΥ και πρωτοβάθμια να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες του παιδιού,κάνετε μια ωραιότατη εγγραφη σε κανονικό,πηγαίνει το παιδί λίγες μέρες,γίνετε ένας πανικός με τη νηπιαγωγό-προιστάμενο-σχολικό σύμβουλο και αμέσως βρίσκουν λύση για το πλαίσιο του παιδιού..μπαίνουν οι υπογραφές ακόμα και νύχτα... Το θέμα είναι ότι όλοι αυτοί υπολογίζουν στην ευαισθησία και αγάπη του γονέα για το παιδί του και δε περιμένουν ότι κάποιος θα "πετάξει" ένα παιδί με κάποια ιδιαιτερότητα στο κανονικό.Βρίσκουν και τα κάνουν!Από την άλλη παρουσιάζουν την κατάσταση όπως έχει κρίνει το ΚΕΔΔΥ-ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ και δεν αφήνουν το περιθώριο στους γονείς να καταλάβουν πως όλα αυτά αν θέλει κάποιος τα ακολουθεί.Οπότε φαίνεται σαν μονόδρομος.. Σχετικά με το συνοδό έχουμε μπερδευτί λίγο.Υπάρχουν 3 ήδη ουσιαστικά.Συνοδός που απλά συνοδεύει στο σχολείο,ΕΒΠ(απόφοιτος ιεκ ή με 30 μηνο σε σμεαε ή συνοδός εκπαίδευσης(παράλληλη στήριξη).Το ΕΒΠ για να είναι κρατικής επιβάρυνσης θα πρέπει να αναφέρεται στην αξιολόγηση πχ. τμήμα ένταξης με απαραίτητη προυπόθεση πρόσληψη ΕΒΠ.Οπότε μετά είναι δική τους ευθύνη(γραφείο α΄βάθμιας-διευθυντής-περιφερειάρχης)να μεριμνήσουν για τις ανάγκες κάθε νομού-δήμου-σχολείου.θα κάνουν δλδ σχολικό προγραμματισμό.Για τις άλλες 2 περιπτώσεις ακολουθείτε η διαδικασια με τις γνωματεύσεις από ΚΕΔΔΥ ή ιατροπαιδαγωγικό κρατικού νοσοκομείο,στο γραφείο της πρωτοβάθμιας,από εκεί στην έδρα της διευθυνσης(υπηρεσιακά),μετά στα κεντρικά ταχυδρομεία αθηνών κ μετα υπουργείο-πρωτοκολλο-τμήμα ειδικής αγωγής.Υπάρχει η δυνατότητα να τα ζητήσεις όλα με διαφορετικές αιτήσεις(ένα αίτημα για ΠΣ,ένα για συνοδό)Καλό είναι να γίνονται τηλ. κατά τη διάρκεια και να ζητάτε αριθμούς πρωτοκ.για να μη χάνονται τα έγγραφα στο δρόμο....το Θέμα του ΕΒΠ πρέπει να το απαίτήσουν οι υπεύθυνοι..δεν εξαρτάται από το γονέα. Αυτά είχα να πω Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας Καλά αποτελεσματα σε όλους τους αγώνες μας!!! Φιλικά Αναστασία
like2

ήθελα να πω ότι δύσκολα

Εικόνα D.Mariliza
ήθελα να πω ότι δύσκολα επιστρέφει στη Γενική Αγωγή... είναι στην Ειδική και δύσκολα μπορείς μετά από το ειδικό νηπιαγωγείο να πας σε τμήμα ένταξης δημοτικού σχολείου. Λυπάμαι αλλά αυτή είναι η αλήθεια... Αναστασία αναφέρεις:"Κάθε σχολικό έτος μπορείς να εγγράψεις το παιδί σου όπου θες...τα έχουμε ξαναπεί,όλα αυτά από το ΚΕΔΔΥ είναι προτάσεις και όχι δεσμεύσεις-υποχρεώσεις." Ναι, το ξέρω κι εγώ αυτό γιατί εκεί εργάζομαι αλλά ... όταν βρίσκεσαι σε ένα ειδικό σχολείο υπάρχει συνεχής αξιολόγηση από την ομάδα του σχολείου. Εάν ολοκληρώσεις τη φοίτηση στο ειδικό νηπιαγωγείο - ακόμα και με μόνο κριτήριο την ηλικία- πρέπει να φοιτήσεις σε δημοτικό. Ε, λοιπόν από το ειδικό νηπιαγωγείο εγγράφεσαι στο ειδικό δημοτικό (κατά το 90 τοις εκατό). Οπότε πρέπει να είσαι αποφασισμένος από πριν. Αναστασία αναφέρεις: "Συνοδός που απλά συνοδεύει στο σχολείο,ΕΒΠ(απόφοιτος ιεκ ή με 30 μηνο σε σμεαε ή συνοδός εκπαίδευσης(παράλληλη στήριξη)." Λοιπόν τι θα πει συνοδός για το σχολείο; Απλά για να περπατά μαζί του; να τον περάσει στο δρόμο και οκ όλα καλά; Αυτό δεν υφίσταται. Για τους εργαζόμενους ΚΕΔΔΥ οι ΠΣ είναι δύο ειδών: α) ειδικό βοηθητικό προσωπικό (και για την αυτοεξυπηρέτηση) ή β) ειδικός παιδαγωγός
like2

ΜΑΡΙΛΙΖΑ

Εικόνα -Aναστασία
Καλησπερα.Το ΕΒΠ δεν είναι παράλληλη στήριξη.Και την αυτοεξυπηρέτηση οταν δεν υπαρχει ΕΒΠ ειναι υποχρεωμενος να την κανει ο νηπιαγωγος του τμημ. ενταξ, η του ειδικου σχολείου,μαζι με ολη την εκπαιδευση της τουαλετας γενικα(προγραμμα κτλ).Για το θεμα του συνοδου εαν μιλησετε με το υπουργειο θα σας αναφερουν ακριβως το συνοδο που απλα πηγαινει το παιδι κ την παραλληλη στηριξη.Το ΕΒΠ δε το ζηταει μονος του ο γονεας απο το υπουργείο.Ακομη λετε "από το ειδικό νηπιαγωγείο εγγράφεσαι στο ειδικό δημοτικό".Πως εγγραφεσαι?από μόνος σου,αυτόματα,δε σε ρωτανε?Μηπως το ΚΕΔΔΥ κυνηγαει τους γονεις να πανε στο ραντεβου που εχουν κανονισει μονοι τους?κ αν δε πας σε μυνηουν?μη τρελαθουμε τελείως!!!Σκοπος ειναι να μαθαινουμε ο ενας απο τον αλλο κ να κανουμε οτι καλυτερο για τα παιδια.οχι να τρομοκρατουμαστε κ να γινομαστε ενοχικοι οτι θα καταστρεψουμε ενα παιδι αν στα 5-7 παει σε ειδικο νηπιαγωγειο κ οτι για την υπολοιπη σχολικη πορεια θα ειναι του ειδικου...τα ιδια τα παιδια θα μας δειξουν το δρομο..κανενας αλλος!αρκει να εχουμε ανοιχτα ματια κ μυαλα κ να κοιταζουμε πρωτα τις πραγματικες αναγκες του παιδιου μας κ μετα ολα τα υπολοιπα(σχολια,κριτικη,εγωισμος,θυμος)γιατι με κατι τετοια στη διαδρομη χανεται ο πραγματικος σκοπος! Δεν εχω προθεση να διαφωνησω μαζι σας,απλα ισως εχω την τυχη να συνεργαζομαι με πολυ καλους θεραπευτες,ειδικους και αξιολογους ανθρωπους στο ΚΕΔΔΥ αιτωλοακαρνανιας.Σε αλλους νομους ισως ειναι διαφορετικα..τι να πω.. Ευχαριστω πολυ,χαιρομαι για το διαλογο που ειχαμε,ολοι μαθαινουμε μεσα απο αυτα..
like2

τρομοκρατία και ενοχές; Δεν είχα την πρόθεση

Εικόνα D.Mariliza
Κι εγώ δε θέλω να διαφωνήσω και απλά μετέφερα τα όσα τόσα χρόνια σε σχολεία και λοιπές Υπηρεσίες έχω ζήσει. Σας φαίνεται κουλό; Ε, ναι είναι αλήθεια. Και σίγουρα κάποιοι από εδώ μέσα θα τα ζήσανε και αυτοί. Ξέρω πολύ καλά ποιος είναι υπέυθυνος για την εκπαίδευση στην τουαλέτα αλλά εσύ προφανώς δεν έχεις ακούσει νηπιαγωγό να λέει "άστο μωρέ ... σιγά να μην τον αλλάξω τώρα, αφού σε λίγο πάλι θα τα κάνει" ή "πάρε τηλέφωνο τη μάνα του να έρθει να τον πάρει γιατί λερώθηκε". Αηδιαστική πραγματικότητα αλλά ισχύει. Επίσης έχω δει παιδί να φεύγει από το κανονικό νηπιαγωγείο με το που έγινε η διάγνωση Άσπεργκερ γιατί λέει θα ξεσηκωθούν οι υπόλοιποι γονείς και γιατί πρέπει να είναι με όμοιους του. Αυτά είχα να πω από μερικές προσωπικές εμπειρίες. Και λέω τα άσχημα απλά για να προετοιμάσω για καταστάσεις που ίσως εσείς που είσαστε έξω από το χορό δεν πιστεύετε να υπάρχουν . Και όμως είναι αλήθεια. Χωρίς να έχω την πρόθεση να σας τρομάξω. Σας τα λέω για να ψαχτείτε περισσότερο και να μην ξεγελαστείτε. Γνωρίζετε κανένα παιδάκι που έφυγε χωρίς καμία δυσκολία από ειδικό πλαίσιο; Γιατί εγώ ξέρω ελάχιστα και αφού οι γονείς απευθύνθηκαν σε Προϊσταμένους κλπ και φυσικά Συνήγορο του Παιδιού, και ρίξαν αίμα. Δεν είναι τόσο απλά μερικές φορές. Δεν είμαι ενάντια στην Ειδική Αγωγή αλλά είμαι υπέρ της συνεκπαίδευσης στα γενικά σχολεία. Και εάν το θέλετε υπέρ της Ειδικής Αγωγής όταν υπάρχουν οι προϋποθέσεις... Χαίρομαι που σε άλλες περιοχές υπάρχουν άνθρωποι αλλά δυστυχώς δεν μπορούμε κάθε φορά να στηρίζουμε τις ψυχές παιδιών στην τύχη. Πρέπει πλέον να τεθούν αυστηρά κριτήρια για την εργασία σε τέτοιους ευαίσθητους χώρους. Ξέρεις ότι πολύ έρχονται για τα επιδόματα; Άσε βρώμισε ο τόπος... Συμπερασματικά δεν πιστεύω ότι καταστρέφεται ένα παιδί φοιτώντας σε ειδικό σχολείο όμως πρέπει η φοίτηση να έχει νόημα, στόχους κλπ. Αυτό θέλει πολύ δουλειά από όλους και κυρίως προσωπικό στις σχολικές μονάδες. Συγνώμη εάν σας κούρασα ή εάν σας τρόμαξα αλλά η ζωή δεν παίζει το ίδιο έργο σε όλους. Μακάρι να βγω ψεύτρα και όλες αυτές οι εμπειρίες του παρελθόντος μου να είναι πλέον ένας δικός μου εφιάλτης (εξωπραγματικός). Πίστεψέ με πρώτη θα ήμουν που θα το χαιρόμουν. Κι εγώ σας ευχαριστώ πολύ για αυτά που μου προσφέρατε χωρίς να ξέρετε...
like2

Προς Μαριλιζα

Εικόνα Γλυκερία Καρύδη
Πηρα σημερα την γνωματευση στην οποια το προβλημα του παιδιου αναφερεται οτι ειναι αναπτυτξιακη καθυστερηση και γραφει΄΄προτεινουμε τη φοιτηση του μαθητη στο νηπιαγωγειοτης γειτονιας του σε ενταξη,για το διδ ετος 2009-2010,με εξατομικευμενο εκπαιδευτικο προγραμμα προσαρμοσμενο στις αναγκες του οπου θα εκπαιδευτει σε βασικους τομεις αυτοεξυπηρετησης,καθημερινης συναλλαγης και κοινωνικων δεξιοτητωνθα αξιοποιηθουν κατα το μεγιστο οι δυνατοτητες του στην μαθησιακη διαδικασια και θα εξασφαλιστει η καθημερινη φροντιδαμε τη δυνατοτητα παρουσιας συνοδου.''Νομιζεις οτι μπορω να διεκδικησω παραλληλη στηριξη;
like2

Κάνε μία προσπάθεια...

Εικόνα D.Mariliza
Καλησπέρα! Η γνωμάτευση σου αναφέρει: προτεινουμε τη φοιτηση του μαθητη στο νηπιαγωγειο της γειτονιας του σε ενταξη. Μα, θυμάμαι ότι το νηπιαγωγείο της γειτονιάς σου δεν έχει τμήμα ένταξης! Μήπως υπάρχει κάποιο νηπιαγωγείο κοντά με τμήμα ένταξης όπου θα μπορούσε να φοιτήσει ο μικρούλης; Πραγματικά αυτό θα ήταν το καλύτερο. Με αυτά που αναφέρεις δεν μπορείς να διεκδικήσεις παράλληλη στήριξη από εκπαιδευτικό, παρά μόνο να κάνεις εγγραφή σε ένα Τμήμα Ένταξης Νηπιαγωγείου. Αξίζει σαν θεσμός Ελπίδα το Τμήμα Ένταξης Νηπιαγωγείου. Τώρα βέβαια υπάρχουν κάποιες φράσεις που ίσως εάν τις επικαλεστείς να διεκδικήσεις κάτι καλύτερο(τουλάχιστον αυτό θα προσπαθούσα εγώ αλλά δε θα είναι εύκολο γιατί δυστυχώς αναφέρεται η λέξη ένταξη). Όπως π.χ. λένε να πάει στο νηπιαγωγείο της γειτονιάς με ένταξη αλλά εάν το νηπιαγωγείο της γειτονιάς δεν έχει τμήμα ένταξης πώς θα υλοποιηθεί αυτό που αναφέρουν "εξατομικευμενο εκπαιδευτικο προγραμμα προσαρμοσμένο στις ανάγκες του"; Γι' αυτό χρειάζεται ειδική νηπιαγωγός. Επίσης σε άλλο σημείο αναφέρουν "καθημερινη φροντιδα με τη δυνατοτητα παρουσιας συνοδου". Μήπως να κάνεις μία προσπάθεια και να επικαλεστείς ότι: 1.το παιδί βάση γνωμάτευσης ΚΕΔΔΥ πρέπει να φοιτήσει στο νηπιαγωγείο της γειτονιάς του 2. το νηπιαγωγείο αυτό δεν έχει τμήμα ένταξης και ψάξτο αναφέροντας π.χ. ότι το πιο κοντινό νηπιαγωγείο με τμήμα ένταξης είναι για παράδειγμα στην τάδε περιοχή και θα πρέπει ο μικρός να μετακινείται με δημόσια έξοδα και να υφίσταται μία μεγάλη ταλαιπωρία λόγω των περιορισμών που η αναπτυξιακή καθυστέρηση του επιβάλλει κλπ 3. ο Οδυσσέας χρήζει εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος βάση γνωμάτευσης ΚΕΔΔΥ (αρμόδιο πρόσωπο για την υλοποίηση αυτού είναι ο ειδικός νηπιαγωγός) 4. λόγω της αναπτυξιακής καθυστέρησης υπάρχουν περιορισμοί σε επιμέρους τομείς της ανάπτυξης του π.χ. αυτό που αναφέρουν αυτοεξυπηρετηση, καθημερινη συναλλαγη και κοινωνικές δεξιότητες. Λόγω απουσίας τμήματος ένταξης στην περιοχή και με βάση όλα τα παραπάνω ο γιος μου... κατά τη φοίτησή του στο ... νηπιαγωγείο... χρειάζεται την παρουσία και την υποστήριξη δεύτερου εκπαιδευτικού μέσα στην κοινή τάξη του Νηπιαγωγείου ή συνοδού (λέω δεν ξέρω , δες το και μόνη σου πώς θα το γράψεις) προκειμένου να διευκολυνθεί στην απόκτηση εκείνων των δεξιοτήτων (εκπαιδευτικών και κοινωνικών) που θα τον βοηθήσουν στη σχολική ένταξη. Ελπίζω να τα καταφέρεις, κάνε μία προσπάθεια γιατί η γνωμάτευση περιέχει κάποια διφορούμενα στοιχεία!Αν όχι, προσπάθησε να τον εγγράψεις σε κάποιο κοντικό τμήμα ένταξης νηπιαγωγείου γιατί ειλικρινά θα βοηθηθεί περισσότερο από το να μείνει χωρίς κάποια στήριξη στην κοινή τάξη με ένα τσούρμο άλλα νηπιάκια. Καλή συνέχεια και είμαι πάντα εδώ για οτιδήποτε θελήσεις
like2

Εσύ τι λες Μαριλίζα;

Εικόνα Γλυκερία Καρύδη
Μαριλιζα επειδη ειχα και εγω αυτες τις απορριες τους εθεσα ορισμενα ερωτηματα.Πρωτα απ ολα το νηπιαγωγειο της γειτονιας δεν εχει ενταξη.Γνωριζω οτι η νηπιαγωγος ειχε ζητησει αλλα δεν της το δωσανε.Μου ειπανε οτι η νηπιαγωγος θα πρεπει να ζητησει τμημα ενταξης το Σεπτεμβρη εφοσον εχει το συγκεκριμενο περιστατικο και θα μπορει να λειτουργησει εστω και για ενα χρονο.Δεν ξερουνε βεβαια ποτε θα ερθει εκπαιδευτικος και για αυτο μας βαλανε το''με συνοδο'' για να μπορω να εχω ανθρωπο δικο μου που απο ο,τι καταλαβα θα πληρωνω εγω.Μετα τους ειπα αν μπορω να απευθυνθω σε κοντινο νηπιαγωγειο με τμημα ενταξης.Μου απαντησαν οτι δεν οφελει εφοσον το παιδι χρειαζεται καποιον και γιατι λενε να το κανω εφοσον μπορει να ειναι στην γειτονια ,να μην μετακινειται και να εχει αποκλειστικα εναν ειδικο.Μαλιστα μου ειπανε οτι εχουν πολλους ειδικους που κανουν μεταπτυχιακο και ζητανε να απασχοληθουν.Και τελευταια ειπα στην προισταμενη οτι σκεφτομαι και το ειδικο νηπιαγωγειο.Μου ειπε λοιπον οτι επειδη εχει και η ιδια εχει δει το παιδι να μην το βαλω στο ειδικο γιατι πιστευει οτι θα τον βοηθησει και γνωστικα και στο γλωσσικο κομματι το κανονικο σχολειο.Μου ειπε οτι πρεπει να τον περιμενω και αυτη την χρονια γιατι πιστευει οτι στο κανονικο νηπιαγωγειο το παιδι θα κανει αλματα και να περασουμε επαναξιολογηση του χρονου .Αυτα και οποιος μπορει να καταλαβει εγω τι πρεπει να κανω ως γονιος ας με διαφωτισει.Εσυ βγαζεις ακρη με τιποτα απο αυτα;Εγω θα δω τον συμβουλο ειδικης αγωγης που ξερει τους νομους και ελπιζω να με καθοδηγησει τι πως πρεπει να κινηθω και αν μπορω να ζητησω παραλληλη στηριξη η συνοδο με κρατικη δαπανη.Εσυ τι λες Μαριλιζα;
like4

Μπάχαλο η Ελλάς!

Εικόνα D.Mariliza
αυτό λέω Ελπίδα. Συμφωνώ σε αυτό που σου είπαν για το ειδικό νηπιαγωγείο. Δίνεται πάντα σε όλα τα παιδιά η δυνατότητα φοίτησης στο γενικό σχολείο προκειμένου να κερδίσουν όσα περισσότερα μπορούν. Είναι αλήθεια ότι θα βοηθηθεί στο γλωσσικό και στο κοινωνικό κομμάτι μέσα από το τμήμα ένταξης κ γενικά μέσα από το κοινό νηπιαγωγείο (αλλά όχι από μόνος του!). Τις προτάσεις για τα Τμήματα Ένταξης της κάνει και το ΚΕΔΔΥ. Αυτοί προτείνανε το συγκεκριμένο νηπιαγωγείο για ίδρυση ΤΕ; Ο νέος νόμος της ειδικής αγωγής αναφέρει ως μία αρμοδιότητα ΚΕΔΔΥ: Την εισήγηση στις αρμόδιες υπηρεσίες της περιο­χής αρμοδιότητάς τους για την ίδρυση, την κατάργηση, την προαγωγή, τον υποβιβασμό, τη μετατροπή ή τη συγχώνευση των ΣΜΕΑΕ και των Τμημάτων Ένταξης, την προσθήκη τομέων στα Επαγγελματικά Γυμνάσια, στα Επαγγελματικά Λύκεια και στην Επαγγελματική Σχολή και τμημάτων ειδικοτήτων, τη στελέχωσή τους και την αύξηση ή μείωση των θέσεων... Δηλαδή εάν δεν έχει γίνει πρόταση επίσημα για να ακολουθηθεί η διαδικασία που προβλέπεται δεν πρόκειται τυπικά να λειτουργήσει στο νηπιαγωγείο ΤΕ. Τώρα βέβαια άτυπα ίσως με τη βοήθεια κάποιου αναπληρωτή νηπιαγωγού να λειτουργήσει κάτι ανάμεσα σε ΤΕ και παράλληλη στήριξη. Όσο για το ότι δεν οφελεί να γραφτεί σε ένα κοντικό ΤΕ μάλλον θα διαφωνήσω... προτιμώ να γραφτεί σε ΤΕ άλλης γειτονιάς από το να είναι π.χ. Νοέμβριος κι εσύ να βασανίζεσαι γιατί δεν σου στείλανε ακόμα άτομο και θα είσαι υποχρεωμένη για συνοδό ιδιώτη. Μαλιστα μου ειπανε οτι εχουν πολλους ειδικους που κανουν μεταπτυχιακο και ζητανε να απασχοληθουν... Αυτό τι σημαίνει; Και εάν δε δώσει το Υπουργείο πιστώσεις; Εσύ τι θα κάνεις ως γονέας; Εσένα ρε Ελπίδα σου άφησαν όλα τα πεδία ανοιχτά αλλά με εμπόδια ταυτόχρονα. Αυτό δεν είναι λύση. Κι εγώ μπερδεύτηκα έτσι που σου τα είπαν (τίποτα ξεκάθαρο στο πεδίο)! Η επόμενη κίνηση είναι όπως είπες ο σύμβουλος. Ενημέρωσέ τον για την κατάσταση και εάν τον επισκεφτείς επίσημα στο γραφείο του προτείνω να καταθέσεις εγγράφως αντίγραφο γνωμάτευσης ΚΕΔΔΥ- χαρτί Καμπάκου (αν έχεις) και όσα είπαμε παραπάνω ως λόγους (1,2,3,4..) που καθιστούν αναγκαία την ύπαρξη 2 ατόμου κυρίως για να αρχίσεις να τους δεσμεύεις. Ο προφορικός λόγος συχνά χάνεται... και διαστρεβλώνεται.. Ζήτησέ του να βοηθήσει όχι εσένα αλλά τον Οδυσσέα και την νηπιαγωγό του που θα ξεκινήσουν μαζί να εργάζονται από Σεπτέμβριο και θα χρειαστούν βοήθεια. Πες του ειλικρινά ότι επειδή είσαι ευαισθητοποιημένη αλλά ταυτόχρονα προσγειωμένη μητέρα αντιλαμβάνεσαι ότι εάν δεν υπάρχει 2 πρόσωπο να υποστηρίζει τον Οδυσσέα θα υπάρξουν εμπόδια στη φοίτησή του και γι' αυτούς τους λόγους θέλεις να κάνεις την αίτησή σου για ΠΣ και ας αποφασίσει το Υπουργείο εάν θα υλοποιηθεί ή όχι. Νομίζω ότι είναι και το πιο τίμιο ακόμα και απέναντι στην νηπιαγωγό η οποία μπορεί κάποια στιγμή , ως άνθρωπος, να πελαγώσει και να μην ξέρει πως να χειριστεί τις καταστάσεις. Η επαναξιολόγηση που σου πρότειναν δεν είναι κάτι κακό. Θα ξαναπεράσετε την ίδια διαδικασία για να δούνε εάν γνωστικά και στους υπόλοιπους τομείς που λένε (αυτοεξυπηρέτηση, κοινωνικότητα κλπ) υπάρχει βελτίωση. Βοήθησα ή τα έκανα χειρότερα; Πάντως εγγράφως Ελπίδα γιατί φοβάμαι μήπως κάποιοι αναιρέσουν τα λεγόμενά τους
like1

Εχεις απολυτο δικιο

Εικόνα Γλυκερία Καρύδη
Εχεις απολυτο δικιο σε ο,τι μου εχεις πει και η αληθεια ειναι οτι και εγω και οι υπολοιποι ειναι μπερδεμενοι.Ο συμβουλος ειδικης αγωγης με ρωτησε με το δικιο του ο ανθρωπος τι ειδους συνοδο προσδιοριζουν και πιθανον μου ειπε οτι ενοουν ειδικο βοηθητικο προσωπικο.Το θεμα Μαριλιζα μου ειναι οτι τι θα γινει με καποια αλλα κομματια που πρεπει να δουλευτουν στο σχολειο.Ο ανθρωπος αυτος θα μπορει να τον βοηθησει;Μου ειπε ακομη οτι δεν μπορω να ζητησω παραλληλη στηριξη γιατι δεν μου την δωσανε.Το μονο που μπορω να ζητησω ειναι ειδικο βοηθητικο προσωπικο που δεν ξερουν ποτε θα ερθει πιθανον.Εγω δεν εχω προβλημα με την ενταξη αλλα το παιδι ακομη και στο τμημα ενταξης πρεπει να εχει συνοδο.Το δευτερο βημα που εχω προγραμματισει να κανω ειναι να παω στην συμβουλο γιατι χρειαζεται να υπογραψει το χαρτι επαναφοιτησης και θα ρωτησω και αυτη πως πρεπει να κινηθω.Επειδη βαζω πανω απο ολα το καλο του παιδιου η τελος παντων ΄΄καλο΄΄ οπως εγω το αντιλαμβανομαι εχω βρει μια ψυχολογο να ειναι μαζι του και να την πληρωνω εγω.Οικονομικο θεμα δεν εχουμε τουλαχιστον προς το παρον και μπορουμε να στηριξουμε το παιδι μας ομως δεν θελω ποτε να αφηνω απεξω το κρατος γιατι θεωρω πως ειναι υποχρεωμενο να στηριζει τους πολιτες του γιατι εισπρατει αδρα.Σαν φορολογουμενη και μητερα 6 παιδιων ΑΠΑΙΤΩ το κρατος να λειτουργησει ως κρατος προνοιας και οχι για μενα αλλα για τους ανθρωπους και τα παιδια που προκειται να χρηζουν οικονομικης στηριξης οποιαδηποτε στιγμη της ζωης τους. Πρεπει να μαθουμε να διεκδικουμε σε αυτο τον τοπο σε ολους τους τομεις οχι για εμας ισως αλλα για τις γενιες που ερχονται και στις οποιες εμεις για πολυ λιγους αγωνες μπορουμε να ειμαστε υπερηφανοι. Να εισαι καλα Μαριλιζα μου.
like3

Προς Ελπίδα

Εικόνα -Aναστασία
Καλησπέρα σας!Η αλήθεια είναι ότι πολύ μπερδεμένα σας τα είπανε-γράψανε στο ΚΕΔΔΥ.Σαν να θέλουν να εξυπηρετήσουν περισσότερο τους άνεργους ιδιώτες συνοδούς και όχι πραγματικα να βρουν λύση...Το ΕΒΠ σε καμία περιπτωση δε μπορεί να προσφέρει ότι ένας του ΕΕΠ.Αυτό που γνωρίζω είναι ότι στις 15-25/06/09 γινόντουσαν οι αιτήσεις για ΕΒΠ και ΕΕΠ.Σύντομα θα έχουμε αποτελέσματα.Καλό θα ήταν να έρθετε σε επικοινωνία τηλεφωνική ίσως και προσωπική με τον περιφερειακό διευθυντή α βαθμιας της περιοχης σας, για τα θέματα ειδικής αγωγής και να εκθέσετε την περίπτωσή σας και την αναγκαιότητα προσωπικού.Επίσης για να είστε όσο πιο σίγουρη γίνεται για τη λειτουργία τμήματος ένταξης,ελάτε σε επαφή και με άλλους γονείς που έχουν πρόταση από ΚΕΔΔΥ για τμήμα ένταξης(απαιτούνται 3 τουλάχιστον)Αν δε γνωρίζετε κανέναν μπορείτε να ζητήσετε από το ΚΕΔΔΥ τουλάχιστον να σας πει αν υπάρχουν 3 παιδιά για ΤΕ.Αλλιώς είναι τελείως άκυρη η πρότασή τους.Στη τελική μια επίσκεψη σε ιατροπαιδαγωγικο ίσως σας δώσει το χαρτί της παράλληλης στήριξης κ με αυτό επισκεφτείτε πάλι το ΚΕΔΔΥ μήπως αλλάξει κάτι στην πρότασή τους.Ακόμη,την επαναφοίτηση τη δίνει κ το ΚΕΔΔΥ(Κακώς δεν το γράψανε,αφού τώρα πήγατε)αντί να τρέχετε σε συμβούλους..Τέλος,ο σχολικός σύμβουλος δεν έχει πια καμία αρμοδιότητα,παρά να συμφωνήσει και να υπογράψει για ότι προτείνει το ΚΕΔΔΥ.Αλλάξανε τα πράγματα σε σχέση με πέρυσι..(εμείς με χαρτί από ιατροπαιδαγωγικό μόνο και το σχολικό συμβουλο ειδικής αγωγής ζητήσαμε παράλληλη στήριξη.Τα χαρτιά μας ήταν έγκυρα,απλά αργήσαμε να τα κάνουμε κ δε προλάβαμε τις πιστώσεις-και δεν έχουμε διάγνωση αυτισμού..εννοώ ότι δεν είναι απαραιτητη προυπόθεση για να ζητήσεις παράλληλη.Δεν ισχύει αυτό.Σαν έσχατη λύση νομίζω ότι μπορείτε να περάσετε κ από άλλο ΚΕΔΔΥ για αξιολόγηση(Η Μαριλίζα σίγουρα θα γνωρίζει να σας πει).Αυτά είχα να πω,συγγνώμη αν κούρασα! Καλή συνέχεια και μην τους αφήνετε σε χλωρό κλαρί!Μόνο έτσι καταλαβαίνουν!Οπως λέει κ ο διευθυντής μας εδώ ,όσο πιο πολύ κλαίει το παιδί,τόσο περισσότερο το φροντίζει η μάνα...!!!
like2

Ελπίδα-Αναστασία

Εικόνα D.Mariliza
το παιδι ακομη και στο τμημα ενταξης πρεπει να εχει συνοδο... τι θα γινει με καποια αλλα κομματια που πρεπει να δουλευτουν στο σχολειο; Ελπίδα μου τι είναι αυτό που σε φοβίζει τόσο; Γιατί να έχει εκεί συνοδό (εννοώ στην ένταξη); Είναι υποχρεωμένος ο εκπαιδευτικός του τμήματος ένταξης να τον βοηθάει σε ό,τι χρειαστεί. Με αυτόν θα δουλέψει το γνωστικό τομέα, τον προφορικό λόγο, την κοινωνικότητα ακόμη και την εκπαίδευση τουαλέτας. εχω βρει μια ψυχολογο να ειναι μαζι του και να την πληρωνω εγω: μέχρι εδώ καλά αρκεί να ξέρεις γιατί υποστηρίζεται από ψυχολόγο και τι στόχους έχει θέσει αυτή για τη συνεργασία σας. Κανονικά πρέπει να είσαστε ενεργά μέλη αυτής της υποστήριξης όλη η οικογένεια. Προσωπικά διαφωνώ εάν κάνει μόνο ατομικές συναντήσεις με το παιδί και αφήνει την οικογένεια εκτός αυτής της διαδικασίας. Αλλά αυτό θα το κρίνεις εσύ που βλέπεις τα σημάδια βελτίωσης. Δεν ξέρω ειλικρινά ακόμη και σήμερα τι θα έκανα στη θέση σου Ελπίδα. Μάλλον θα κατέληγα στο ΤΕ γιατί τουλάχιστον εκεί υπάρχουν εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής. Αναστασία από το ΚΕΔΔΥ δεν δίνουμε πληροφορίες για άλλες γνωματεύσεις λόγω και των προσωπικών δεδομένων. Δηλαδή αν ρωτήσει η Ελπίδα δε θα της πουν αν υπάρχουν στο ίδιο νηπιαγωγείο και άλλα παιδάκια. Ωστόσο μπορείς να το μάθει από την διευθύντρια του σχολείου. Αναφορικά με το θέμα σου περί ΠΣ η νομοθεσία αναφέρει στο άρθρο 6 ότι μόνο το ΚΕΔΔΥ πλέον εισηγείται την παράλληλη στήριξη. Τώρα για το ότι ήσουν εκπρόθεσμη εκπλήσσομαι γιατί η νομοθεσία στο ίδιο άρθρο αναφέρει ότι οι αιτήσεις γίνονται μέχρι 20-10 κάθε έτους! Δες το και μόνη σου εάν έχεις το νόμο διαθέσιμο. Αξιολόγηση γίνεται στο ΚΕΔΔΥ της περιοχής ευθύνης με βάση το σχολείο. Π.χ. αξιολογείσαι με βάση το σχολείο φοίτησης και όχι τον τόπο κατοικίας. Έτσι δυστυχώς δεν μπορείς να ζητήσεις αξιολόγηση από άλλο ΚΕΔΔΥ πέρα από αυτό στο οποίο ανήκεις. όσο γι' αυτό που έγραψες "Σαν να θέλουν να εξυπηρετήσουν περισσότερο τους άνεργους ιδιώτες συνοδούς και όχι πραγματικα να βρουν λύση" να αγιάσει το στόμα σου!!!! Κι εμένα έτσι μου φάνηκε... Καλό βράδυ σε όλους αλλά κυρίως σε εσάς τις δύο που νιώθω πλέον σελίδα στο προσωπικό μου ημερολόγιο. Άγγελε να είσαι καλά! Να σας έχει καλά ο Θεός και να σας δίνει δύναμη. Ό,τι χρειαστείτε προς διευκρίνηση είμαι πάντοτε διαθέσιμη.
like2

Σχετικα με το ΚΕΔΔΥ εννοουσα

Εικόνα -Aναστασία
Σχετικα με το ΚΕΔΔΥ εννοουσα απλα να της πουνε αν υπαρχουν σύνολο 3 παιδια.Όχι προσωπικα-ιατρικα δεδομενα...Επειδη όμως κ αυτο εξαρταται απο το ΚΕΔΔΥ γι αυτο ανεφερα αν υπαρχει η δυνατοτητα να βρει τους γονεις απο μονη της.Ειτε μεσω των θεραπευτων ή των κεντρων που πηγαινουν τα παιδια για θεραπείες.Λιγο πολυ καπου συναντιομαστε ολοι εμεις...βέβαια εδω στην επαρχία ειναι πιο ευκολο να γινει αυτο.Καταλαβαινω οτι στην Αθηνα ειναι πιο απροσωπα κ χαοτικα ολα αυτα. Σχετικα με την παραλληλη που ζητησαμε,εκπροθεσμοι δεν ημασταν,απλα πλεον γνωριζω οτι τα χαρτια πρεπει να γινονται ουσιαστικα λιγο πριν το κλεισιμο των σχολειων κ μεχρι αυγουστο το πολυ(πριν τις αδειες).Εμεις τα καναμε Σεπτεμβρη,οποτε οταν καταλαβα πως δουλευει ολο αυτο,ηταν πλεον αργα.. Η κοινοποιηση που μου στειλανε απο το γραφειο του σχολικου συμβουλου ειδ.αγωγης ανφερει: ΘΕΜΑ:ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ ΝΗΠΙΟΥ ΣΧΕΤ.1)Ν.2817/2000(ΑΡΘΡΟ 1,ΠΑΡ. 11Α) 2)Φ.Ε.Κ. 1319/Τ.Β/10-10-20(ΠΑΡ. 2Β) 3)ΑΙΤΗΣΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΑΠΟ 10/9/2008 Εχοντας υποψη τα ανωτερω σχετικα και την ιατρικη βεβαιωση του γενικου νοσοκομειου παιδων πατρων "καραμανδανειο"(9-9-2008)που σε φωτοτυπια επισυναπτουμε,βασει της οποιας το νηπιο .... πασχει απο ψυχοκινητικη καθυστερηση σε εδαφος εγκεφαλιτιδας με σοβαρα προβληματα επικοινωνιας,εισηγουμαστε τη φοιτηση του στο νηπιαγωγειο της περιοχης διαμονης του με εναν επιπλεον εκπαιδευτικο ειδικης εκπαιδευσης και αγωγης για τη νεα σχολικη χρονια 2008-2009, ωστε να τυχει της σωστης και ενδεδειγμενης εκπαιδευσης για την όποια βελτιωτικη,εκπαιδευτικη του πορεία. Τελικα μας εμεινε ενα αναμνηστικο... ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΝΥΧΤΑ!!!
like1

Συνοδός σε νηπιαγωγείο

Εικόνα Marian
Ότι σας μεταφέρω είναι από την προσωπική μου εμπειρία. Πέρυσι γραφτήκαμε για επαναφοίτηση σε δημόσιο νηπιαγωγείο έχοντας την πρόθεση να έχουμε ιδιωτικό συνοδό (διάγνωση ΔΑΔ). Η γνώμη όμως των δύο δασκάλων του τμήματος ότι η δασκάλα του τμήματος ένταξης επαρκεί για την εκπαίδευσή του, ότι η αίθουσα ήταν μικρή και γενικά την αντίθετη γνώμη τους αποφασίσαμε να μην πάρουμε συνοδό. Η αλήθεια είναι ότι η δασκάλα του τμήματος ένταξης και τον συμπάθησε και προσπάθησε αρκετά να τον βοηθήσει και ο γιος μου την αγάπησε πολύ. Από την άλλη η δασκάλα είχε να βοηθήσει και άλλα παιδάκια με ελαφρότερες δυσκολίες και ένα ακόμα παιδάκι με ΔΑΔ. Έτσι ο χρόνος που του αναλογούσε για βοήθεια ήταν λιγότερος σημαντικά από ότι αν είχε συνοδό και επειδή κάποιο παιδάκι παρουσίαζε σημαντικά προβλήματα ενσωμάτωσης στην τάξη η ίδια μου έλεγε ότι βρέθηκε στην θέση να τον παραμελεί. Εγώ καταλαβαίνω ότι ήταν δασκάλα που έκανε τα πάντα, αλλά και ο γιος μου δεν έχει περιθώρια για χαμένο χρόνο και για ώρες χωρίς βοήθεια και αυτό παρά τις καλές προθέσεις έγινε για μία ολόκληρη χρονιά. Καταλήγω λοιπόν ότι εάν κάποιος δεν προχωρήσει στο θέμα του συνοδού, στην συνέχεια ακόμα και εάν βλέπει ότι το παιδί του χρειάζεται επιπλέον βοήθεια για αντικειμενικούς ή όχι λόγους αδυναμίας της δασκάλας, η ευκαιρεία έχει χαθεί. Και κάθε χρόνος είναι για μας σημαντικός και ο χαμένος χρόνος δύσκολο έως αδύνατο να καλυφτεί.
like3

Μαριλιζα, εμεις δεν ζητησαμε ψυχολόγο

Εικόνα Γλυκερία Καρύδη
Μαριλιζα ,εμεις δεν ζητησαμε ψυχολογο ουτε επισκεπτομαστε ,ουτε υπαρχουν ατομικες συνεδριες του παιδιου.Αυτοι μου το προτεινανε γιατι απο ο,τι μου ειπανε οι λογο/εργοθεραπευτες δεν πηγαινουν,οπως ουτε και οι δασκαλοι ειδικης αγωγης. Εγω θα ηθελα εξειδικευμενο ανθρωπο ωστε να θετονται συγκεκριμενοι εκπαιδευτικοι στοχοι και να υπαρχει εξελιξη.Ουτως η αλλως οι θεραπειες του θα συνεχιστουν και στο σπιτι τα απογευματα το θεμα ειναι οτι δεν θελω το παιδι απλα να το παρκαρω αλλα να βοηθηθει οσο μπορει. Αναστασια μου ,σε ευχαριστω για τις οδηγιες ως ουσα παθουσα.Μπερδεμενη κατασταση παντως αλλα θα προσπαθησω για το καλυτερο. Κοριτσια θα σας ενημερωσω.
like1

Μήπως έπεσες σε κύκλωμα;

Εικόνα -Aναστασία
Μηπως...λεω μηπως...επεσες σε κυκλωμα???? Μια σου λενε πλαγιως για τον ιδιωτη συνοδο.. μετα κ για το τι ειδικοτητα να εχει.. μηπως να σου δωσουν κ ονομα συγκεκριμενο..??? μηπως να βολεψουμε κανα γνωστο μας..? Τί αλλο να σκεφτω? Υπαρχουν λογο-εργο που κανουν εξαιρετη δουλεια, οπως κ ψυχολογοι που ασχολουνται με την ειδικη διαπαιδαγωγηση, εξαιρετικοι. Εξαρταται που θα πεσεις παντα.. Οπως και να χει ευχομαι να γινει η καλυτερη δυνατη επιλογη!Και οπως ξαναειπα ταρακουνησε τους οσο μπορεις,γινε ενοχλητικη(ενημερωμενη ενοχλητικη),γιατι να ξερεις οτι ο ενημερωμενος γονιος ειναι κ ο πιο δυσκολος "πελατης"!
like2

Mπερδεμένη υπόθεση!

Εικόνα D.Mariliza
Όντως Ελπίδα μου τι είναι αυτά που μας λες; Μήπως ειλικρινά θέλανε να πασάρουν κάποιο δικό τους ως συνοδό; Κανονικά απαγορευέται να λέμε οτιδήποτε για ιδιώτες πόσο μάλλον και να προτείνουμε... Καλά λέω θα φύγουμε από τη Γη να ζήσουμε κάπου αλλού! Άλλο τι θα διαβάσουμε :) Συγνώμη Ελπίδα μου αλλά ψάξτο καλά. Έχει δίκιο η Αναστασία ότι όσο πιο ενημερωμένος τόσο λιγότερο θύμα! Καληνύχτα και από εμένα και καλό μας μήνα!
like2

Αγαπητη Μαριλιζα...προσθετω αλλη μια σελιδα στο ημερολογο σου...

Εικόνα Γλυκερία Καρύδη
Νεωτερα απο το μετωπο.Βρηκα την συμβουλο γιατι ο συμβουλος ειδικης εκπαιδευσης με παρεπεμψε σε αυτη.Εκεινος θεωρει δεδομενο οτι πρεπει να κανω αιτηση για ειδικο βοηθητικο προσωπικο.Αυτο θα ισχυσει αν το παιδι γραφτει σε τμημα ενταξης.Σεναριο το οποιο παιζει.Η συμβουλος πιστευει οτι το παιδι αν μπορω να το γραψω στο νηπιαγωγειο της γειτονιας με ειδικο εκπαιδευτικο προσωπικο και μου ειπε οτι πρεπει να κυνηγησω το κρατος να μου την δωσει.Εκεινη θα γραψει εισηγηση οτι το παιδι χρειαζεται παραλληλη στηριξη για το νηπιαγωγειο της γειτονιας το οποιο δεν εχει τμημα ενταξης.Μου ζητησε και χαρτι απο τον Καμπακο οτι το παιδι χρειαζεται καποιον μαζι για την καθημερινη του φροντιδα ωστε να βασιστει σε αυτο πραγμα που το λεειε και το χαρτι του κεδδυ.Απο οτι ομως καταλαβα αν κατι μας βοηθησει ειναι η ''πολυτεκνια''αν και τυπικα δεν λεει κατι ο νομος.Τελος παντων την Κυριακη φευγουμε διακοπες και ελπιζω μια και θα ειμαι λιγο πιο χαλαρα να σκεφτω τι ειναι καλυτερο για το παιδι να κανω.Ακρη θα βρω και θα το τραβηξω εστω και για το γαμωτο.
like3

Θετικό να έχεις σύμμαχο τους συμβούλους!

Εικόνα D.Mariliza
Ελπίδα, δε θέλω να σε απογοητεύω αλλά χωρίς εισήγηση ΚΕΔΔΥ για παράλληλη στήριξη από εκπαιδευτικό το βρίσκω κατάχλωμο και όχι απλά χλωμό.. Όμως ειλικρινά κι εγώ πιστεύω ότι αξίζει να προσπαθήσεις έστω και για ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Ζήτησε από τον κύριο Καμπάκο να μην αναφέρει μόνο τη διάγνωση αλλά και ότι η δυσκολία του μικρού καθιστά απαραίτητη την παρουσία δεύτερου εκπαιδευτικού εντός της σχολικής αίθουσας (παράλληλη στήριξη). Επίσης προσοχή η γνωμάτευση να δίνεται για σχολική χρήση, να έχει αριθμό πρωτοκόλλου και το γνήσιο της υπογραφής του γιατρού! Από καρδιάς καλές διακοπές και καλή χαλάρωση. Είναι από τις μόνες στιγμές οικογενειακής γαλήνης μακρυά από τα πρέπει και τους προγραμματισμούς. Καλά να περάσετε!
like2

Μαριλιζα, νομίζω οτι αξιζει να το προσπαθήσω

Εικόνα Γλυκερία Καρύδη
Μαριλιζα, νομιζω οτι αξιζει να το προσπαθησω ακομη και αν δεν τα καταφερω να κερδισω κανενα απο τα δυο.Παντως η συμβουλος μου ειπε οτι απο τα κεδδυ ειναι απαραδεκτο που δεν μου δωσανε παραλληλη στηριξη δεδομενης της δυσκολιας του παιδιου και της μορφης της οικογενειας μας.Ειμαι αποφασισμενη αν δεν μου εγκριθει να κινηθω νομικα και να απευθυνθω στον συνηγορο του πολιτη.Θα μπορουσα να χρησιμοποιησω πολιτικο μεσο μεγαλο δεν θα το κανω ομως γιατι η αναπηρια δεν εχει χρωμα και δεν θελω να ειμαι υποχρεωμενη σε κανεναν απο ολους αυτους αλλα και να μην περναμε την αποψη οτιμας κανουν χαρη.Ολοι οι Ελληνες πολιτες ειναι ισοι και εχουν τα ιδια δικαιωματα ασχετα αν εχουν καποια αναπηρια η οχι.Θεωρω λοιπον οτι το δικαιωμα του παιδιου μου στην υποχρεωτικη εκπαιδευση καταστρατηγειται απο ολιγωρια καποιων δημοσιων λειτουργων που η γνωματευση τους χωριζει τα παιδια για παραλληλη στηριξη οχι με βαση τις αναγκες τους αλλα απο την ταμπελα που τους εχει δωθει.
like1

Με κάλυψες Ελπίδα πλήρως!

Εικόνα D.Mariliza
Η αλήθεια είναι ότι με βάση τα παρακάτω στοιχεία από το νόμο της ειδικης αγωγής θα έπρεπε να σας έχει γίνει η πρόταση για ΠΣ. Επικαλέσου και αυτά τα σημεία της νομοθεσίας υπέρ σου! Άρθρο 6 Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορούν να φοιτούν: β)Σε σχολική τάξη του γενικού σχολείου, με παράλ­ληλη στήριξη-συνεκπαίδευση, από εκπαιδευτικούς ΕΑΕ, όταν αυτό επιβάλλεται από το είδος και το βαθμό των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών. Η παράλληλη στήρι­ξη παρέχεται σε μαθητές που μπορούν με κατάλληλη ατομική υποστήριξη να παρακολουθήσουν το αναλυτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα της τάξης, σε μαθητές με σο­βαρότερες εκπαιδευτικές ανάγκες όταν στην περιοχή τους δεν υπάρχει άλλο πλαίσιο ΕΑΕ (ειδικό σχολείο, τμήμα ένταξης) ή όταν η παράλληλη στήριξη καθίσταται απαραίτητη - βάσει της γνωμάτευσης του ΚΕΔΔΥ - εξαι­τίας των ειδικών εκπαιδευτικών τους αναγκών. Στην τελευταία περίπτωση η στήριξη από ειδικό εκπαιδευτι­κό μπορεί να γίνεται σε μόνιμη και προγραμματισμένη βάση. Την παράλληλη στήριξη εισηγείται αποκλειστικά το οικείο ΚΕΔΔΥ το οποίο με γραπτή γνωμάτευσή του καθορίζει τις ώρες παράλληλης στήριξης κατά περίπτω­ση. Οι αιτήσεις για παράλληλη στήριξη υποβάλλονται στη διεύθυνση του σχολείου και μέσω της οικείας διεύ­θυνσης εκπαίδευσης διαβιβάζονται στη Διεύθυνση ΕΑΕ του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων για έγκριση και προγραμματισμό εκτέλεσης. Ο χρόνος υποβολής αιτήσεων παράλληλης στήριξης ορίζεται από την ημερομηνία εγγραφής στο σχολείο μέχρι την 20ή Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους. Δηλαδή αφού στο νηπιαγωγείο σας δεν υπήρχε τμήμα ένταξης έπρεπε να σας το έχουν προτείνει. Αλλά είναι ακριβώς όπως τα είπες και σε τιμά το γεγονός "Θα μπορουσα να χρησιμοποιησω πολιτικο μεσο μεγαλο δεν θα το κανω ομως γιατι η αναπηρια δεν εχει χρωμα και δεν θελω να ειμαι υποχρεωμενη σε κανεναν απο ολους αυτους αλλα και να μην περναμε την αποψη οτιμας κανουν χαρη.Ολοι οι Ελληνες πολιτες ειναι ισοι και εχουν τα ιδια δικαιωματα ασχετα αν εχουν καποια αναπηρια η οχι." Για νομική υποστήριξη και περί καταστρατήγησης δικαιωμάτων απευθύνσου στο συνήγορο του παιδιού και όχι του πολίτη. Καλή σου μέρα
like1

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.