Χάσαμε την διάγνωση ΔΑΔ

Εικόνα Τάνια

Χθες πήγα τον μικρό στον κύριο Καμπάκο για να μας δει γενικά (την συμπεριφορά μας) και να μας δώσει και αυτός μια γνώμη μιας και πλέον ο μικρός μου δεν έχει αρκετά στοιχεία ΔΑΔ. Είναι τώρα 4.5 ακριβώς. Μου είπε ότι τον βλέπει μια χαρά, δεν νομίζει ότι θα έχουμε θέματα αλλα είναι καλό που το ψάχνω και να έχω στην άκρη του μυαλού μου ότι ίσως να δυσκολευτεί λίγο σε κάποια θέματα (κυρίως κοινωνικής συμπεριφοράς) και θα πρέπει να του τα εξηγήσω.

Αλλά μου είπε ότι η διάγνωση ΔΑΔ με τίποτα δεν του ταιριάζει και έτσι πηγαμε στην ειδική γλωσσική διαταραχή.

Η αλήθεια είναι ότι είμαι λίγο μουδιασμένη και δεν ξέρω γιατί. Θα έπρεπε να πετάω από την χαρά μου αλλά είμαι ΟΚ. Μπορεί να είχα πλέον αποδεχτεί τόσο πόλυ την ιδέα που τώρα μου φαίνεται παράξενο??

Όπως και να έχει πάντως σημασία έχει οτι ο μικρούλης μου προοδεύει και πάει καλά και είμαι πολύ περίφανη γιαυτόν!!

Αυτά είναι τα νέα μας. Ελπίζω όλες οι μανούλες και οι μπαμπάδες να πέρνουν τέτοια καλά νέα.

Τάνια

Σχόλια

Συγχαρητήρια!

Εικόνα Viky M.

Συγχαρητήρια όχι μόνο για την αλλαγή στην διάγνωση αλλά για την προόδου του παιδιού που οδήγησε σε αυτήν και την σκληρή δουλειά που χρειάζεται από όλους! Εμείς είμαστε πολύ πιο πίσω αλλά ελπίζουμε.
 
Αν δεν κάνω λάθος, διάβασα σε κάποιο άλλη ανάρτηση σου ότι ο μπαμπάς του έχει δυσλεξία. Έχεις αναρωτηθεί ποτέ μήπως και το παιδί σου έχει δυσλεξία? Έχω και εγώ δυσλεξία και το έψαχνα λίγο το θέμα. Σε κάποια άρθρα βρήκα ότι ενώ παλιά θεωρούσαν ότι έχει επιπτώσεις κυρίως ή μόνο στον γραπτό λόγο, τώρα πλέον θεωρούν ότι υπάρχουν πρώιμα σημάδια όπως η καθυστέρηση έναρξής λόγου. Επίσης αναφέρεις ότι ο χορός του είναι περίεργος και τα παιδιά με δυσλεξία έχουν πρόβλημα με τον συντονισμό.

Υπάρχουν κάποιες μελέτες που ισχυρίζονται ότι ο αυτισμός και η δυσλεξία πολλές φορές συνυπάρχουν, ενώ άλλες λένε ότι πρόκειται για δυο αντίθετες δυσλειτουργίες του εγκεφάλου και δεν μπορούν να συνυπάρχουν. Δεν έχω βγάλει συμπέρασμα τελικά, όπως και δεν έχω βγάλει συμπέρασμα τι χαρακτηρίζει περισσότερο στην κόρη μου.  
 
Να χαίρεσαι τα παιδάκια σου!

like0

Νομίζω ότι η κληρονομικότητα είναι πολύ σημαντικός παράγοντας

Εικόνα Τάνια

Και εμείς εχουμε σιγουρα κληρονομικότητα και για δυσλεξία (ο μπαμπάς μας και οι 2 θείοι του) και καθυστέρηση λόγου (όλοι οι αρσενικοί και από τις 2 οικογένειες μίλησαν μετά τα 2.5-3)

Επίσης ο μικρός μου όσο μεγαλώνει τόσο μοιάζει στον μπαμπά του στον τρόπο που χρησιμοποιεί τον λόγο (δεν μπορώ να σου πω τι εννοώ πρέπει να τους δεις) και επίσης τους δύο τελευταίους μήνες αρχισε να 'κολλάει' κι όλας στην αρχή κάποιον λέξεων (ένα είδος τραυλισμού) που το έχει ο μπαμπάς και οι θείοι του.

Οπότε καταλαβαίνεις ότι δεν είχε καμοία ελπίδα να μην είναι δυσλεκτικός. Τώρα οι ειδικοί θεωρούν οτι ίσως τα αυτιστικά χαρακτηριστικά να ήταν λόγο της καθυστέρησης λόγου (δηλ δευτερογεννή) αλλά τι σημασία έχει??

Σημασία έχει να δόσουμε στα παιδιά μας οτι καλύτερο μπορούμε για να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις δυσκολίες και για να μεγαλώσουν και να ζήσουν όσο καλύτερα γίνεται σε μία κοινωνία που δυστυχώς έχει πολύ μικρή ανέχεια για το διαφορετικό. 

Να χαίρεσαι την μικρή σου και ελπίζω να πάει καλά και να ξεπεράσει τις όποιες δυσκολίες της σύντομα.

Τάνια

like0

Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου

Εικόνα didyma1103

Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου Τάνια! Ο μικρός μου ανηψιός καθυστέρησε να μίλησει καμμιά σχέση με τους μικρούς μου, μίλησε πολύ νωρίτερα στα 3.5. Όμως είχε απίστευτες μαθησιακές δυσκολίες, δεν ήθελε να πάει στο σχολείο. Όλες τις τάξεις από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο της έβγαζε με το ζόρι. Τώρα είναι ένα παληκαρι δυο μέτρα 18 χρονών που έχει το κορίτσι του και είναι ευτυχισμένο. Όταν το ρωτήσεις τι αναμνήσεις έχει από το σχολείο θα σου πει τις χειρότερες. Ήταν ότι το πιο πικρό κομμάτι της ζωης του! Και όχι σε σχέση με τους άλλους μαθητές είχε τα φιλαράκια του αλλά στα θέματα της καθημερινής ενασχόλησης με τα μαθήματα, στο ότι έπρεπε να παει στη τάξη και να κάτσει συγκεκριμένες ώρες, στο ότι έπρεπε να γυρίσει στο σπίτι και να διαβάσει.... Εκείνος ήθελε να πάει να παίξει με το σκύλο του, να πάει στο αγρόκτημα του θείου του, να ανοίξει τα φτερά του και να πετάξει!

Μικρέ μου ανηψιέ, αγόρι μου γλυκό εύχομαι τώρα που τέλειωσε το σχολειο για σένα να φτιάξεις τη ζωή σου όπως σου αρέσει και να είσαι πάντα γελαστός!!!!!

Δεν θέλω να περάσω ένα μήνυμα ότι το σχολείο δεν είναι καλό αλλά θα ήθελα η εκπείδευση να μπορεί να προχωράει, να μην διαχωρίζει τα παιδιά μας, να ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ και να υπάρχει ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ για όλα τα παιδιά γιατι όλα ειναι παιδιά και όλα έχουν δικαίωμα στη μάθηση!

Εγώ τα παιδιά μου δεν τα πάω παιδικό ξέρετε γιατί??? Γιατί δεν θέλω να νοιώσουν άσχημα! Ξέρετε τι γίνεται σε πολλούς δημόσιους παιδικούς σταθμούς???? Τα παιδιά γυρνούν στο σπίτι με σημάδια γιατί τα αφήνουν και χυπιούνται. Ένα τρίχρονο παιδάκι μιας φίλης μου το φώναξε η διευθύντρια του παιδικού με το ονοματεπωνυμο του άκουσον άκουσον και επειδή το παιδάκι δεν ανταποκρίθηκε το τράβηξε από το χέρι κακήν κακώς. 

Κι εδώ σταματώ. Τα συμπεράσματα δικά σας

like0

Και εμείς μάλλον αλλάζουμε διάγνωση

Εικόνα Viky M.

Την προηγούμενη βδομάδα μας είπαν από το κέντρο που πηγαίνει η μικρή ότι τους τελευταίους μήνες δεν βλέπουν αυτιστικά στοιχεία στην συμπεριφορά της. Και ενώ θα έπρεπε να χαίρομαι, τώρα ανησυχώ παραπάνω! Ακούγεται παράξενο αλλά όπως και όταν σου δίνουν την διάγνωση έτσι και όταν στην αλλάζουν, το παιδί δεν αλλάζει μένει το ίδιο. Τα προβλήματα παραμένουν εκεί. Επίσης μου πήρε χρόνο να αποδεχτώ ότι η κόρη μου έχει ΔΑΔ και πάνω που πήρα απόφαση ότι θα είμαι περήφανη για το παιδί μου έτσι όπως είναι, τώρα μου τα αλλάζουν. 
 
Τώρα μας λένε για ΔΕΠΥ και για αναπτυξιακή καθυστέρηση (σε πολλούς τομείς είμαστε 2 χρόνια πίσω). Και τώρα αρχίζω πάλι να απορώ, μήπως πρέπει να το ψάξουμε παραπάνω? Μήπως πρέπει να κάνουμε κάποιες εξετάσεις? Γιατί υπάρχει αυτή η καθυστέρηση? Για το νοητικό ακόμα δεν μας λένε κάτι. 
 
Τάνια, θα ήθελα να σε ρωτήσω, ο μικρός σου πως τα πάει? Σε σχέση με τους συνομήλικους είναι πιο πίσω ή όχι? 

like0

Αναπτυξιακή καθυστέρηση

Εικόνα Αλεξάνδρα

Βίκυ καλησπέρα. Εμείς δεν έχουμε σαφή διάγνωση, μας έχουν πει για ψυχοκινητική καθυστέρηση - αναπτυξιακή διαταραχή. Από εξετάσεις έχουμε κάνει άπειρες (υπέρηχο και μαγνητική εγκεφάλου, εξετάσεις γενετικές, μεταβολικό έλεγχο και άλλα πολλά) και δεν έχει βρεθεί τίποτα το παθολογικό πλην της βαρηκοϊας. Πόσων χρονών είναι η κόρη σου; Η δική μου είναι 3,5 αλλά αναπτυξιακά πολύ πίσω από την ηλικία της. Ακόμα δε μιλάει αλλά κατανοεί πολλά πράγματα, ιδιαίτερα από τότε που βάλαμε ακουστικά. Ήθελα να σε ρωτήσω τι πλαίσιο ακολουθείτε ως προς τις θεραπείες και αν πηγαίνει σε κάποιο παιδικό σταθμό. Εμείς σκεφτόμαστε να τη στείλουμε παιδικό σταθμό και αγχώνομαι πολύ ως προς την προσαρμογή της...

like0

Κάνουμε λόγο, έργο και παιδικό σταθμό

Εικόνα Viky M.

Καλησπέρα alex. Εμείς δεν έχουμε κάνει καθόλου εξετάσεις και αυτό γιατί όλοι οι ειδικοί πριν δυο χρόνια ήταν σίγουροι ότι έχει αυτισμό. Τότε η μικρή ήταν 2, τώρα είναι 4 και κάτι. Στην ηλικία των 2 δεν είχε καλή βλεμματική επαφή, δεν γυρνούσε στο όνομά της, δεν την ενδιέφεραν τα παιχνίδια της και το μόνο που την ένοιαζε ήταν να βλέπει παιδικά. Αν και πάντα ήταν λίγο πίσω σε όλα (και κινητικά) και λίγο περίεργη, η συμπεριφορά της άλλαξε απότομα στην ηλικία των 2 και παλινδρόμησε αφού σταμάτησε να λέει τις 5-6 λέξεις που έλεγε. Να πω ότι τότε είχε αρχίσει να πηγαίνει παιδικό με πολύ δύσκολη προσαρμογή (πολύ κλάμα για πολλούς μήνες) και επίσης πολλαπλές ωτίτιδες, ρήξη τυμπάνου και υγρό στα αυτιά που έχει ακόμα. Αλλά οι ειδικοί θεώρησαν ότι αυτά δεν είναι η αιτία για την συμπεριφορά της και εν μέρει συμφωνώ γιατί κάποια θέματα υπήρχαν πάντα. Τότε ξεκινήσαμε πρώιμη παρέμβαση.  
Τώρα κάνει 2 λόγο και 2 έργο την εβδομάδα. Στα 3 της (πριν 1 χρόνο και κάτι) άρχισε να λέει κάποιες λέξεις κυρίως να ονοματίζει άτομα σε φωτογραφίες. Τους τελευταίους μήνες έκανε άλματα. Μιλάει αρκετά, απαντάει απλές ερωτήσεις όπως τι έφαγες σήμερα. Έχει αρκετό λεξιλόγιο αλλά σε πράγματα που δεν την ενδιαφέρουν τα μπερδεύει, πχ το κράνος το λέει καπέλο. Ίσως να μην δίνει σημασία. Εκτελεί όλες τις εντολές (όταν θέλει φυσικά) και έχει καλή βλεμματική επαφή. Και το βασικό που έχει αλλάξει πρόσφατα πλέον θέλει και αναζητά άλλα παιδάκια.   
Ο παιδικός για μας ήταν αναγκαίος λόγω δουλειάς και πήγε πριν φανούν τα προβλήματα. Αλλά εγώ νομίζω ότι θα ήταν χειρότερα σπίτι, αν και πολλές φορές σκέφτομαι ότι βάλαμε το αρνάκι στην ζούγκλα. Δηλαδή ένα παιδί που δεν πλησίαζε άλλα παιδιά να βρίσκεται μέσα σε μια τάξη με 30 παιδιά και δυο δασκάλες... καταλαβαίνεις τι εννοώ. Παρόλα αυτά δεν την σταμάτησα και πολλές φορές την έστελνα με βαριά καρδιά. Τώρα πλέον μου λέει "να πάμε στα παιδάκια" και εννοεί στον παιδικό!

like0

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.