Κάθε χρόνο από το κακό στο χειρότερο!!!

Εικόνα Angela Papastavrou
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΝΤΑΞΗΣ | Πειραιάς, 9/9/2010 | Αρ. Πρωτ.: 325
Με την έναρξη του νέου σχολικού έτους 2010-2011 διάφορες Περιφερειακές Διευθύνσεις Π.&Δ. Εκπαίδευσης, Διευθύνσεις και Προϊστάμενες Αρχές της Πρωτοβάθμιας ή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με εγκυκλίους τους και άλλες παρεμβάσεις προωθούν την κατάργηση ή την αναστολή λειτουργίας των Τμημάτων Ένταξης σε νηπιαγωγεία και γενικά σχολεία της Π.&Δ. Εκπαίδευσης, καθώς και τη μετακίνηση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε «όμορα» σχολεία με το πρόσχημα ότι χρειάζονται τρεις (3) τουλάχιστον γνωματεύσεις μαθητών από Διαγνωστικές Υπηρεσίες (ΚΕΔΔΥ ή Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα ή Υγειονομικές Επιτροπές) για να λειτουργήσουν τα Τμήματα Ένταξης. Επισημαίνουμε ότι οι εγκύκλιοι που κοινοποιούνται από Περιφερειακές Διευθύνσεις (π.χ. Αττικής Φ.411.9352/30/8/2010 και Φ.41.1/6/9/2010) που αναφέρονται στην «ίδρυση και λειτουργία Τμημάτων Ένταξης» είναι προδήλως παράνομες, αφού είναι αντίθετες με τις διατάξεις του Νόμου 3699/2008 (άρθ. 6 «…στα Τ.Ε. μπορούν να φοιτούν και μαθητές χωρίς γνωμάτευση από διαγνωστικό φορέα κατόπιν σύμφωνης γνώμης του σχολικού συμβούλου ΕΑΕ…» ) καθώς και της Υπουργικής Αποφάσεως με αριθμό 27922/Γ6 (ΦΕΚ 449 Τεύχος Β΄/03-04-2007) που καθορίζει τα «Ιδιαίτερα καθήκοντα των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στις ΣΜΕΑ και τα Τμήματα Ένταξης της Π.&Δ. Εκπαίδευσης …» όπου ορίζει ρητά ότι: («…σε καμιά περίπτωση δεν αποκλείεται μαθητής από το Τμήμα Ένταξης, αν οι γονείς του επιθυμούν τη φοίτηση του σε αυτό ακόμα κι αν δεν έχει διάγνωση από τις αρμόδιες διαγνωστικές υπηρεσίες. Στις περιπτώσεις αυτές αρκεί σχετική εισήγηση από το σχολικό σύμβουλο Ειδικής Αγωγής» ).Ταυτόχρονα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι όχι μόνο ο χρόνος αναμονής της πιστοποίησης ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών από τα ΚΕΔΔΥ (με τις γνωστές λίστες ντροπής) ξεπερνάει στις μεγάλες πόλεις τον ενάμιση χρόνο λόγω του μεγάλου αριθμού των παιδιών και των σοβαρών λειτουργικών προβλημάτων των ΚΕΔΔΥ, αλλά και πως πολύ συχνά, μολονότι γονείς-κηδεμόνες μαθητών (για τους οποίους υπάρχει η εκτίμηση τόσο από τον εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής όσο και από το Σύλλογο Διδασκόντων ότι χρήζουν υποστήριξης στο Τ.Ε.) καθοδηγούνται για την υποβολή της σχετικής αίτησης αξιολόγησης στα ΚΕΔΔΥ, εκείνοι δεν προστρέχουν σ’ αυτά... Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- εκφράζει την έντονη αντίθεσή του σε κάθε μεθόδευση συρρίκνωσης και υποβάθμισης της λειτουργίας των Τμημάτων Ένταξης καλώντας τις εκπαιδευτικές υπηρεσίες και τα στελέχη της Π.&Δ. Εκπαίδευσης να στηρίξουν τη σχολική ένταξη των ατόμων με αναπηρία και των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και να διευκολύνουν την ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να παρέμβει άμεσα, ώστε α) να σταματήσουν οι διαδικασίες από πλευράς των Περιφερειακών Διευθύνσεων Π.&Δ. Εκπαίδευσης, καθώς και των Διευθύνσεων ή Γραφείων Εκπαίδευσης, και β) να ενισχυθούν οι θεσμοί της ένταξης στα γενικά σχολεία, όπως είναι τα Τμήματα Ένταξης και η Συνεκπαίδευση.Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες δεν αντιμετωπίζονται με τη ψυχρή λογική των αριθμών, τη λογική της λιτότητας και των περικοπών.Για αυτό ζητάμε την ενίσχυση των ενταξιακών θεσμών των Τμημάτων Ένταξης και της Συνεκπαίδευσης στα Γενικά Σχολεία, γιατί συμβάλλουν καθοριστικά στη σχολική ένταξη και την αναβάθμιση της παρεχόμενης αγωγής και εκπαίδευσης προς τους μαθητές με αναπηρία και τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Για το Διοικητικό Συμβούλιο του ΠΕΣΕΑ (ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟY ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟY ΣΥΛΛΟΓΟY ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ) Ο Πρόεδρος Μηνάς Ευσταθίου Ο Γενικός Γραμματέας Γιάννης Μπουσδούνης

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.