Λίγα λόγια γνωριμίας

Εικόνα miky
Να γράψω λοιπόν κι εγώ ένα βιολόγιο! Διαβάζω τα βιολόγια εδώ και λίγο καιρό. Ήρθε η ώρα να χτυπήσω την πόρτα σας και να πω τα δικά μας. ["Δε μας φτάνουν τα προβλήματα του κόσμου έχουμε και τα δικά μας", διάβασα καπου.] Νά 'μαστε λοιπόν! Ο μικρούλης μου, 3 χρονών τώρα έχει διάγνωση ΔΑΔ. Με το λόγο τα πράγματα είναι δύσκολα.
Νέο "βιολόγιο" στο NOESI.gr!


Ανησυχώ μήπως δεν καταφέρει να επικοινωνήσει με λόγο ποτέ (είναι μια πιθανότητα). Αυτό που δεν ξέρω και θα 'θελα οποιαδήποτε πληροφορία είναι πώς λειτουργεί ο μηχανισμός του λόγου; Όταν έχει κέφια, μαθαίνει καινούριες λεξούλες, τις χρησιμοποιεί για λίγο καιρό και μετά τις χάνει. Πώς μπορώ να τον βοηθήσω να τις κρατήσει; Είναι γνώρισμα της διαταραχής που έχει η απώλεια του λόγου; Βέβαια αυτό που έχει τώρα προτεραιότητα είναι η επικοινωνία, και ο εναλλακτικός τρόπος που προσπαθούμε φαίνεται να πηγαίνει καλα. Ακόμα δυσκολεύεται στην ταύτιση αντικειμένων με εικόνες, αλλά όταν θέλει κάτι έχει μάθει να δίνει μια κάρτα. Είναι ένα κερδος αυτό, του δίνει αυτοπεποίθηση -πιστεύω - το ότι μπορεί να ζητήσει με κάποιο τρόπο. Όταν ηταν 2 χρονών και δεν συνδύασε λέξεις αρχίσαμε να ανησυχούμε. Έλεγε 10 λεξούλες, έδειχνε στο βιβλίο τα ζωάκια, δεν ανταποκρινόταν πάντα όταν του μιλούσαμε. Ελέγξαμε την ακοή του, ok. Ξεκινήσαμε εργοθεραπεία μετά την αξιολόγηση απο ψυχολόγο. Ένα χρόνο μετά, έχει κάνει μικρή πρόοδο. Έχει πολύ καλύτερη βλεμματική επαφή, ζητά βοήθεια όταν δεν καταφέρνει κάτι, έχουμε ξεκινήσει και pecs είμαστε στη φάση ΙΙ. Πάει παιδκό σταθμο εδώ και 4 μήνες, έχει αρχίσει να παίζει και με κουκλάκια, όχι μόνο με αυτοκίνητα, απομονώνεται όλο και λιγότερο και δέχεται την παρουσία άλλων παιδιών κοντά του. Καμμιά φορά παίζει κιόλας μαζί τους αλλά για λίγο, μετά θυμώνει. Μάλλον κουράζεται. θα ξαναγράψω μόλις βρω χρόνο. Μιράντα

Σχόλια

Λογοθεραπεία;;;

Εικόνα Kari
Καλως ηρθες στην παρεα μας!!! Απο αυτα που διαβασα εχω καταλαβει πως ο μικρος κανει μονο εργοθεραπειες αλλα δεν αναφερεις πουθενα για λογοθεραπεια...μηπως ξεχασες να το αναφερεις; Αυτο που ξερω στα σιγουρα ειναι πως τα παιδια τα ξεκιναν με εργοθεραπειες για να τα οργανωσουν πρωτα στην συμπεριφορα τους και μετα οταν ειναι σε μια καλη φαση βελτιωσης αρχιζουν και λογοθεραπεια, η οποια εχει πολυ καλα αποτελεσματα στα περισσοτερα παιδια...αρκει να βρεις ενα καλο ειδικο...και απο οσο γνωριζω πραγματα που κατακτιουνται απο εργοθεραπειες και λογοθεραπειες δεν χανονται δηλ μπορει για καποιο λογο το παιδι να παλινδρομησει λιγο στην συμπεριφορα του αλλα ξαναεπανερχεται σχετικα ευκολα, οποτε μην απογοητευεσαι... Αν θες διευκρινησε αυτο με την λογοθεραπεια... Καλο κουραγιο και καλη συνεχεια...
like0

Λογοθεραπεία

Εικόνα miky
Ευχαριστώ kari! Η αναπτυξιολόγος που τον είδε (Θωμαϊδου Λωρέττα) είπε ότι η λογοθεραπεία του τώρα είναι το PECS. Eδώ και ενα μήνα περίπου έχει αρχίσει να προσέχει ιδιάιτερα το στόμα μας όταν ονομάζουμε τα αντικείμενα που του δίνουμε, και προσπαθεί να το μιμηθεί. Γι αυτό θα δοκιμάσουμε να ξεκινήσουμε την άλλη βδομάδα λογοθεραπεία. Mέχρι τώρα μάλλον δεν ήταν έτοιμος. Miranta
like1

Αισθ/ριακη ολοκλήρωση, λογοθ/πεία

Εικόνα Kari
Η εργοθεραπεια που κανει εχει σχεση με την αισθητηριακη ολοκληρωση ή κανει την κλασικη εργοθεραπεια; Στο επισημαίνω αυτο, διοτι αν τυχον το παιδακι σου εχει αισθητηριακες δυσλειτουργιες, τοτε οι εργο που εχουν βαση την αισθητηριακη ολοκληρωση βοηθούν παρα πολυ στην αναπτυξη του λογου.
like1

Μιράντα

Εικόνα Paletacat
Μιράντα καλησπέρα. Εχω κι εγώ ένα αγοράκι σχεδόν 6 ετών τώρα, με την ίδια διάγνωση, που στα 4 χρόνια του δεν έλεγε ούτε μία λέξη. Παρόλο που μ' εμάς ήταν επικοινωνιακός, φαινόταν χαμένος όταν ήταν σε πολύ κόσμο. Το θετικό ήταν ότι ήθελε να επικοινωνήσει χωρίς όμως να ξέρει τον τρόπο. Περάσαμε κι εμείς από την ίδια αναπτυξιολόγο στα 3 του χρόνια. Για 1,5 χρόνο έκανε ειδική αγωγή στο σπίτι και χρησιμοποιούσαμε κι εμείς εικόνες (δεν έχει και πολλή σημασία αν ήταν PECS ή όχι). Δεν θα σου δώσω συμβουλές, γιατί κάτι που κάνει σε ένα παιδί μπορεί να μή κάνει για το άλλο. Εμείς του φτιάξαμε ένα βιβλίο με όλες τις μάρκες των αυτοκινήτων που του άρεσαν πολύ και σιγά σιγά έρχισε να λέει τις μάρκες. 'Ετσι η πρώτη λέξη του μικρούλη μου ήταν DAEWOO!! Σ' αυτό το βιβλίο προστέθηκαν αποκόμματα από περιοδικά με φωτογραφίες τροφίμων, ηλεκτρικών συσκευών, κολλήσαμε κομμάτια από μακαρόνια, το καπάκι από το γιαούρτι που του άρεσε και διάφορα άλλα. Επειδή του άρεσε να ασχολείται με τους υπολογιστές ο μπαμπάς του καθόταν με τις ώρες μαζί του και του μάθαινε διάφορα πράγματα, και πολλές εκφράσεις τις έμαθε από το DVD του RAMKID. Ακόμα το βοήθησε πολύ η επαφή που είχε στο εξοχικό μας με τις γάτες. Αρχισε να τους λέει ότι άκουγε από εμένα και τώρα τους μιλάει σαν να είναι παιδάκια! Φυσικά τώρα έχει και μια γατούλα στο σπίτι της Αθήνας που έχει δώσει νόημα στην ζωή του! Στα τέσσερα χρόνια του παρόλο που κανένας από τους ειδικούς δεν το πρότεινε τον πήγα για λογοθεραπεία. Η λογοπεδικός του είναι εξαιρετική και το σπουδαιότερο έχει μια πολύ δυνατή σχέση μαζί του. Πέρασε αρκετός χρόνος πάντως για να καταλάβω πώς ακριβώς λειτουργεί ο λόγος σε παιδιά με τέτοιου είδους προβλήματα. Μέσα στον πανικό μου πίστευα πως δεν ήταν αρκετά έξυπνος για να χρησιμοποιεί εκφράσεις σαν εμάς. Οταν άρχισε να λέει λεξούλες νόμιζα πως αυτό ήταν τώρα θ αρχισει να μιλάει. Ομως η λειτουργία της επικοινωνίας και όχι μόνον του λόγου είναι πολύ πολύπλοκη. ΄Οταν κάποιος μας ρωτάει "τι κάνεις", όλοι ξέρουμε αυθόρμητα πως πρέπει να απαντήσουμε "καλά". Αυτό στον μικρούλη μου δεν έρχεται αυθόρμητα. Ξέρει τι πάει να πεί "καλά" αλλά το να το πει σαν απάντηση πρέπει να του το μάθουμε. Το "τι έφαγες σήμερα" μας πήρε πολύ καιρό για να το απαντήσει. Το "γιατί το έκανες αυτό" αποτελεί μακρινό όνειρο. Η λογοπεδικός του είναι ενθουσιασμένη μαζί του. Η τόσο μεγάλη πρόοδος που έχει κάνει είναι αντικείμενο έρευνας μας είπε. Εν συντομία σου λέω ότι ο Γιώργος ξέρει να μετράει μέχρι το άπειρο (όχι σαν παπαγάλος), ξέρει εδώ και 2 χρόνια την αλφαβήτα, διαβάζει πολλές λέξεις, έχει εξαιρετικά καλή οπτική μνήμη. Οταν τα βρίκει σκούρα με τους συνομηλίκους του τους βάζει να κάτσουν και τους διαβάζει τα βιβλία του οπότε όλοι τον θαυμάζουν γιατί κάνει κάτι που αυτοί δεν μπορούν. Α! Προσπαθεί να μάθει και Αγγλικά. Να σου πώ και κάτι άλλο που θα σου θυμίσει το γιό σου. Οταν ήταν 3 ετών και δεν μιλούσε καθόλου, μια μέρα ήθελε να σηκωθεί από το καρότσι του για να πάει να παίξει με άλλα παιδάκια. Εγώ δεν τον άφηνα, αυτός έκλαιγε και μου φώναξε με απελπισία: "θελω να πάω εκεί"!!! Από τότε πέρασαν 2 χρόνια περίπου για να ξαναπεί μια μεγάλη φράση. Για τον παιδικό σταθμό. Ο μικρούλης μου πήγε δύο χρόνια σε παιδικό σταθμό. Παρόλο που λατρεύει τα παιδιά και παρόλο που τον άφηνα μόνο τρεις ώρες, πιστεύω ότι ήταν αρκετά κουραστικό γι αυτόν. Εφέτος πηγαίνει στο νηπιαγωγείο και έχει τον δικό του δάσκαλο και πιστεύω πως είναι πολύ καλύτερα. Σχετικά με την αισθητηριακή ολοκλήρωση οι εργοθεραπευτές δεν με βοήθησαν και πολύ. Τα μαλλιά του τα κόβω εγώ και τώρα πια δεν έχει κανένα πρόβλημα. Για τους θορύβους κυρίως τα μηχανάκια στον δρόμο του έδειξα την εξάτμιση μιά φορά και του εξήγησα και από τότε σταμάτησε να κλείνει τα αυτιά του. Και πάντα μου λέει: "Μη φοβάσαι, είναι η εξάτμιση!" 'Εχει πολύ πλάκα. Ομως όπως σου είπα κάθε παιδί είναι διαφορετικό. Πέρασε πολύς καιρός για να έχω μια ξεκάθαρη εικόνα του μικρού μου. Σου εύχομαι να πάνε όλα καλά. Αν χρειαστείς τίποτα μπορείς να επικοινωνήσεις πάλι μαζί μου.
like1

Paletacat, σε ευχαριστώ!

Εικόνα Angela Papastavrou
Μαρία καλημέρα, αυτά τα πολύ χρήσιμα γιατί δεν μας τα έγραφες νωρίτερα; Αφού ξέρεις ότι ενδιαφέρουν και εμένα που έχω γιο 3μιση ετών! 'Εστω και καθυστεριμένα, σε ευχαριστώ για τις συμβουλές σου και τα παραδείγματα, μου δίνουν ιδέες και ελπίδες! Σε ευχαριστώ!
like2

Αισθητηριακή ολοκλήρωση - λόγος;

Εικόνα miky
Ποιες αισθητηριακές δυσλειτουργίες έχουν σχέση με το λόγο; Με ποιον τρόπο; Έχει κανείς κάτι να διαβάσω σχετικά με αυτό; Ο γιος μου δεν εχει "πρόγραμμα αισθητηριακής ολοκλήρωσης". Κάποιες φορές (όχι περιοδικά) το μάθημά του έχει να κάνει με αισθητηριακή ολοκλήρωση.
like4

Αισθητηριακές δυσλειτουργίες;

Εικόνα Kari
Aγαπητη φιλη, προσφατα παραβρεθηκα στο σεμιναριο της Ελιζας Μαγκλαρης οπου και υποστηριζει πως τα παιδια με αισθητηριακες δυσλειτουργιες ειναι αναμενομενο να παρουσιαζουν και προβλημα στο λογο τους, ειναι σχεδον αδυνατον λεει να ρυθμιστει ο λογος αν πρωτα δεν αρχισουν εργοθεραπειες(γι αυτο και τις περισσοτερες φορες τα παιδια ξεκιναν εργοθεραπεια και μετα απο λιγο καιρο αφου αρχισουν να οργανωνονται ξεκιναν και λογοθεραπεια). Η κλασσικη εργοθεραπεια διαφερει αρκετα με την αισθητηριακη(εχουν καποια κοινα στοιχεια, αλλα πιστεψτε με εχουν διαφορες). Υπαρχουν διαφοροι λογοι που δεν μιλα ενα παιδι, ενας απο αυτους ειναι και η αισθητηριακη ολοκληρωση, η γνωμη μου ειναι καλυτερα να διαπιστωστε αν το παιδι σας εχει αισθητηριακες δυσλειτουργιες και μετα να μπειτε στην διαδικασια να ψαξετε για το λογο σε σχεση με την αισθητηριακη. Υπαρχουν και μια σειρα ασκησεων σε σχεση με την ΑΟ που μπορουν να βοηθησουν ακομα και οι ιδιοι οι γονεις το παιδι τους συμφωνα με το σεμιναριο που παρακολουθησα, μπορω να σας τις στειλω αν ενδιαφερεστε. Αλλα σας το ξαναλεω πρωτα πρεπει να δειτε αν οντως το παιδι σας εχει αισθητηριακες δυσλειτουργιες.
like2

Αγγελική

Εικόνα Paletacat
Αγγελική καλημέρα. Χαίρομαι πολύ που βρήκες χρήσιμη την δική μας εμπειρία. Αν θελήσεις και περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να χρησιμοποιήσεις και το mail μου. Φιλιά στον Νεκτάριο.
like3

Λόγος - επικοινωνία

Εικόνα miky
Paletacat, Αν θέλεις μπορείς να μου διευκρινήσεις μερικά πράγματα; 1. Όταν λες εχει δικο του νηπιαγωγο τι εννοείς; Σε τι νηπιαγωγείο πάει; 2. Όταν λες "ηταν επικοινωνιακός με μας" τι εννοείς ; Ο γιος μου μας "απευθύνεται" οταν θέλει να ζητήσει κάτι. Απέχουμε πολύ απο το να "συζητάμε". Ακόμα και το ΜΑΜΑ που λέει τώρα τελευταία, πολλές φορές το φωνάζει χωρίς να με κοιτά. Το λέει όμως και κοιτώντας με - ελπίζω να το εννοεί- και ανταποκρίνομαι με μεγάλη χαρά. Χτες κρατώντας ενα τρενάκι είπε "τενο" και μετά το ζήτησε με την καρτα του pecs. Να θεωρήσω ότι είπε άλλη μια λεξούλα; Πραγματικά με συγκλόνισε αυτό που είπες με τη φράση του γιου σου! Και το δικό μου αστεράκι είπε μια φράση πέρσυ, "παππου πίτι πιπιπενει" (και εννοουσε οτι ο παππους περιμένει στο σπίτι) αλλά γενικά δεν συνδυάζει λέξεις. Ευχαριστώ για τη βοήθεια σου, Miranta
like0

Βίοι παράλληλοι

Εικόνα Basilios
Διάβασα με προσοχή και μεγάλη έκπληξη το βιολόγιό σας. Μέσα από τις γραμμές του αναγνώρισα τη δική μας περίπτωση, την περίπτωση του δικού μας Άγγελου. Ο λόγος υπάρχει και μάλιστα σε ικανοποιητικό βαθμό ΑΛΛΑ γεν είναι διαλεκτικός. Μπορεί να πει ολόκληρο τραγούδι απ'έξω και μάλιστα χωρίς καμμιά παραφωνία αλλά δίνει την εντύπωση και είμαστε βέβαιοι οτι δεν κατανοεί το περιεχόμενό του. Γίνεται εργοθεραπεία 3-4 χρόνια τώρα . Όλοι μας λένε οτι κάνει πρόοδο. Εμείς που το ζούμε είμαστε ίσως πιο αυστηροί κριτές και δεν τη βλέπουμε. Ο Άγγελός μας είναι 6 χρόνων τώρα. Πήραμε ανστολή φοίτησης στο Δημοτικό. Το παιδί πήγαινε σε παιδικό σταθμό 2 χρόνια και φέτος πηγαίνει σε δημόσιο νηπιαγωγείο. Είναι υπερκινητικός αλλά όχι σε υπερβολικό βαθμό. Έχει ελλατώσει δραστικά τη συνήθεια της απομόνωσης και έχει βλεματική επαφή τώρα σε πολύ μεγάλο βαθμό. Μαθαίνει λέξεις αλλλά αδυνατεί να συντάξει πρόταση. π.χ. "Πού είναι κόπηκες; = Πού είναι το μαχαίρι;" "Να παίτσουμε φοβήθηκα = "Να παιξουμε κρυφτό" κλπ. Δεν αποκρίνεται αμέσως στο άκουσμα του ονόματός του και μερικές φορές αργεί αρκετά και όταν το κάνει ανταποκρίνεται με εκνευρισμό. Κάνει με δύο εκπαιδευτές (οχι συγχρόνως)και μια λογοθεραπεύτρια συνεδρίες. Τα πηγαίνει μαζί τους πολύ καλά όσον αφορά τη σχέση τους. ΟΜΩΣ το μεγάλο μας πρόβλημα είναι ότι στο σπίτι δεν θελει επ'ουδενί να δουλέψει μαζί μας παρά τις επίμονες προσπάθειές μας. Πετά απο τη χαρά του να χειρίζεται Η/Υ. Του αρέσουν τρομερά τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και μερικά τα διαχειρίζεται με δεξιοτεχνία (play station). Παρακολουθεί με μεγάλη προσοχή και προσήλωση παιδικές ταινίες στο βιντεο ή την τηλεόραση. Μπορεί να θυμηθεί ολόκληρη την ταινία και να την απαγγείλει χωρίς σπουδαία λάθη ΟΛΟΚΛΗΡΗ. Σας κούρασα όμως ...και ίσως κουράστηκα κι εγώ λίγο. Θα ήθελα αν μπορούσατε να μου γράψετε τις εμπειρίες - συμβουλές σας γύρω από την ανάπτυξη του διαλεκτικού λόγου. Δηλαδή να μάθει να εννοεί αυτό που λέει και όσον αφορά στο θέμα της δίαιτας επίσης. Στο φαγητό είναι φοβερά δύσκολος, όχι με τhν έννοια της ποσότητας αλλά της ποικιλότητας. Έχει φοβερά περιορισμένο διαιτολόγιο. Πίνει πάρα πολύ γάλα, τρώει σαν κύριο φαγητό ΜΟΝΟ τραχανά με μοσχάρι, περιστασιακά μπανάνα, μπισκότα μιράντα μόνο, τυρί φέτα μόνο χωριάτικη, και ψωμάκια του τοστ. Δεν είναι επιθετικός μήτε αυτοτραυματίζεται. Αποζητά την τρυφερότητα και αν δει κάποιον στεναχωρημένο προσπαθεί να του τεντώσει τα χείλη στο σχήμα του χαμόγελου δείχνοντάς του ο ίδιος πως χαμογελά. Η έλλειψη λόγου τον έχει οδηγήσει στο να μαθαίνει τις λειτουργίες διάφορων συσκευών μόνος του. Αυτά προς το παρόν. Ελπίζω να βρήκατε ενδιαφέρουσες τις πληροφορίες μας και επίσης να μην σας κούρασα. Σας ευχαριστώ.
like3

Γνωριμία

Εικόνα Kari
Bασιλη μου γεια σου, χαιρομαι που διαβασα λιγα πραγματα και για την δικη σου ιστορια, δυστυχως δεν εχω καμια συμβουλη να σου δωσω μια και διαφερουν αρκετα οι ιδιαιτεροτητες των παιδιων μας. Καλο κουραγιο σε ευχομαι και καλη συνεχεια
like1

Μιράντα

Εικόνα Paletacat
Μιράντα, Ο Γιωργάκης παρακολουθεί την τάξη ενός Δημόσιου νηπιαγωγείου και η μία δασκάλα έχει διοριστεί για να τον βοηθάει. Το πλαίσιο αυτό λέγεται "παράλληλη στήριξη". Τα ΚΔΑΥ γνωματεύουν αν αυτό είναι το κατάλληλο πλαίσιο για το παιδί και μετά γίνεται αίτηση στο Υπουργείο Παιδείας. Κανονικά πρέπει να διορίζεται ειδικός παιδαγωγός αλλά του Γιώργου είναι απλώς νηπιαγωγός. Οσο για το επικοινωνιακός, εννοώ ότι με εμάς είχε βλεμματική επαφή, ζητούσε πράγματα με τον τρόπο του παίρνοντάς μας από το χέρι, ήταν πάντα πολύ τρυφερός μαζί μας, πήγαινε στην αγκαλιά των φίλων μας και πάντα δεν δίσταζε να γνωρίζει καινούργιο κόσμο. Οταν του μιλούσε κάποιος ξένος χαμογελούσε και κυττούσε εμένα για να του πω ποιός είναι. Το κάνει και τώρα καμμιά φορά και είναι πολύ γλυκούλης. Οταν όμως έμπαινε σε ένα καινούργιο χώρο δεν εστίαζε ποτέ σε όποιον ήταν μέσα παρά περιφερόταν γύρω γύρω. Μου έλεγαν οι ειδικοί που τον παρατηρούσαν ότι ήταν καλό που του άρεσε να εξερευνά το περιβάλλον. Με τα παιδιά ήταν πάρα πολύ καλός πάντα, αν και δεν ήξερε ο καυμένος τι να κάνει για να προσελκύσει την προσοχή τους. Παρόλα αυτά προσπαθούσε,έτρεχε μαζί τους, αλλά δεν μπορούσε να ακολουθήσει τους κανόνες του παιχνιδιού. ΄Οταν ήταν 3 ετών δεν μπορούσε καν να πετάξει την μπάλλα στο μπαμπά του αλλά το ήθελε πάρα πολύ.Και εννοείται το κατάφερε και μάλιστα είναι και καλός σουτέρ! Εξάλλου το πέταγμα της μπάλλας είναι μιά μορφή επιοινωνίας. Ο μικρούλης μου δεν είχε καθόλου αυτοπεποίθηση. Προσπαθούσα να τον πείσω να πετάξει θυμάμαι βελάκια με μαγνήτη και ήταν αδύνατο. Προσπαθήσαμε με τις πέτρες στην θάλασσα και τελικά τα κατάφερε. Φαντάσου ότι στα 2,5 δεν έδειχνε κάν τι ήθελε. Μας πήγαινε εκεί. Έπειδή του άρεσαν οι φωτογραφίες του έδειχνα τα οικογενειακά αλμπουμ και του έλεγα να ο θείος, η θεία κ.λ.π. Μιά ημέρα άπλωσε κι εκείνος το δαχτυλάκι του (λυγισμένο όμως) και μέ κύτταξε για να του πώ.... Αυτό ήταν. Είχαμε κερδίσει μια μικρή μάχη.... (Να! τώρα μου φώναξε: Μαμά φέρε τον καθηγητή Σαϊνη). Αυτό το παιδί στα 4 δεν έλεγε ούτε μαμά. Τουλάχιστον ο μικρούλης σου το λεει. Τώρα με λέει και μαμούλα.... Το μαμά του τόμαθε ο μπαμπάς του παίζοντας κρυφτό μ΄εμένα και λέγοντάς του "πού είναι η μαμά" και δώστου γέλια και τελικά με φώναξε μιά μέρα. Του πήρε πάντως ένα μήνα σχεδόν. Από εμάς περιμένουν να δώσουμε νόημα σ' αυτό, που δεν καταλαβαίνουν γιατί να το κάνουν! Εμείς θα τους δείξουμε τη χαρά του να μπορείς να ζητάς, να συζητάς, να μοιράζεσαι.. Διάβασα ένα πολύ χρήσιμο βιβλίο που νομίζω πώς μπορεί να μας βοηθήσει να καταλάβουμε καλύτερα τι σημαίνει επικοινωνία. Το αναφέρω για σένα και για όλα τα μέλη του Noesi. " Οδηγός εκπαίδευσης παιδιών με Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές" Ι. Βογινδρούκας- D.Sherratt. Εκδόσεις Ταξιδευτής. Φιλιά στο αστεράκι σου. Μη το βάζεις κάτω. paletacat
like1

Βασίλη

Εικόνα Paletacat
Βασίλη καλησπέρα. Είμαι κι εγώ μια μαμά -λεπτομέρειες θα διαβάσεις στο βιολόγιό μου- και ό,τι σου γράφω προέρχεται από την δική μου εμπερία από τον γυιό μου και μόνον. Τα παιδιά (όλα τα παιδιά)έχουν την διαίσθηση και καταλαβαίνουν την απόγνωση και την απογοήτευσή μας.( Κι ο δικός μου γυιός όταν είμαι λυπημένη κάνει ακριβώς το ίδιο με τον δικό σου. Με κυττάει και μου λέει "γελάς" και περιμένει να του γελάσω). Οταν πέρασε ο πρώτος χρόνος από την διάγνωση, και ένοιωσα ότι οι προσπάθειές μου δεν έπεφταν στο κενό, αυτόματα αυτό προφανώς πέρασε στον Γιωργάκη και κάναμε μια διαφορετική σχέση μεταξύ μας. Εγώ απέκτησα αυτοπεποίθηση και σταμάτησα να τον φοβάμαι! Ακούγεται περίεργο κι όμως δεν ήξερα πως θα αντιδρούσε κι αυτό με έκανε να μη ξέρω πως να τον αντιμετωπίσω. Πίστεψέ με αυτό τον δυσκόλευε περισσότερο. Στάθηκα λοιπόν δίπλα του και τούδωσα να καταλάβει πως μπορούσα να τον βοηθήσω να καταλάβει αυτόν τον κόσμο που γι αυτόν ήταν ένα χάος. Γράφεις ότι δεν κάθεται στο σπίτι να "δουλέψει" μαζί σας. Απ ότι κατάλαβα έχει θεραπευτές γι αυτή την δουλειά. Εχω ζήσει αυτή την εμπερία. Ωσπου κατάλαβα ότι ήταν καλύτερα να τον πάω μια βόλτα να του δείξω τις βιτρίνες ας πούμε, η να παρακολουθήσουμε κάποιο τηλεπαιχνίδι, να χειροκροτήσουμε μαζί, να γελάσουμε μαζί. Είμαστε γονείς, όχι θεραπευτές. Αφού βλέπει τηλεόραση, δοκίμασε να δείς αν του αρέσει μια εκπομπή στο Channel 9 κάθε μέρα στις 3 που λέγεται "Ντόρα η μικρή εξερευνήτρια". Κάποτε ο Γιώργος το παρακολουθούσε και απλώς παπαγάλιζε ό,τι έλεγαν. Τώρα απαντάει κανονικά στις ερωτήσεις που ρωτάει η Ντόρα. Επειδή και του δικού μου του αρέσουν οι υπολογιαστές, μπορείς να του πάρεις dvd του περιοδικού RAM KID. Τον Γιώργο τον βοήθησαν πολύ. Κάθησε δίπλα του για να τον παρακινείς και να τον βοηθάς να καταλάβει. Σου γράφω ό,τι βοήθησε τον γυιό μου. Μπορεί να είναι καλό και για τον δικό σου. Σχετικά με τον "ουσιαστικό λόγο" για τον οποίο ρωτάς, πιστεύω πως πρέπει να ρωτήσεις τον λογοπεδικό που τον παρακολουθεί. Κάθε παιδί έχει τους δικούς του χρόνους για να μάθει τους κανόνες της επικοινωνίας. Και νομίζω πως είναι μια πολύπλοκη και χρονοβόρα διεργασία. Εσύ προσπαθησε να του δείξεις πόσο χρήσιμο είναι αυτό που προσπαθεί να μάθει. Πάντως, η πείρα μου έχει δείξει, ότι τίποτα από αυτά που έχω μάθει στον γυιό μου δεν έχει χαθεί. Ακόμα κι αν εκείνη την στιγμή δεν με προσέχει, δεν με κυττάει καν, είτε μετά από λίγο είτε μετά από πολύ καιρό καταλαβαίνω ότι όλα αυτά κάπου αποθηκεύονται και "βγαίνουν¨" την κατάλληλη στιγμή. Μη το ξεχνάς αυτό. Για το θέμα του φαγητού η ειδική παιδαγωγός του μικρού μου μου είχε πει ότι πάντα πρέπει να του προσφέρουμε και κάτι διαφορετικό από αυτά που τρώει χωρίς να τον πιέσουμε να το φάει. Καί να του το βάζουμε δίπλα στο πιάτο του για να συνηθίζει τα χρώματα και τις μυρωδιές. Αυτά προς το παρόν. Ελπίζω να πάνε όλα καλά. paletacat
like0

αλφαβήτα

Εικόνα αλεξιος
γεια σας...θα ήθελα να με βοηθήσετε σε κάτι,,,μήπως ξέρετε κάπου που να μπορώ να βρω ένα ποίημα ή ένα παραμύθι με την αλφαβήτα...είμαι φοιτητής λογοθεραπείας και έχω μια εργασία για μετά τα χριστούγεννα..να παρουσιάσω σε μικρά παιδιά την αλφαβήτα..ευχαριστώ εκ των προτέρων
like1

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.