Μουσικοκινητική και Τμήμα Ένταξης

Εικόνα Γιώργος Μιγάδης
Θέλω να βγάλω από μέσα μου και να μοιραστώ μαζί σας ένα περιστατικό που έγινε πριν λίγες μέρες στο νηπιαγωγείο του παιδιού μου όπου λόγω της ΔΑΔ βρίσκεται στο Τμήμα Ένταξης. Πριν 2 μήνες μάθαμε με χαρά ότι θα έρθει δασκάλα μουσικοκινητικής για να διδάξει προαιρετικά τα παιδιά του νηπιαγωγείου κάποια απογεύματα και να πληρώνεται από τους γονείς. . . Από την πρώτη στιγμή είχαμε τηλεφωνική επικοινωνία μαζί της για να την ενημερώσουμε για τις ιδιαιτερότητες και τις ικανότητες του παιδιού μας, ώστε να προσαρμοστεί όσο γίνεται καλύτερα στο μάθημα. Τότε η διδάσκουσα συζητούσε το ενδεχόμενο να υπάρχει στην τάξη και ένας γονιός του παιδιού για να βοηθάει στην συγκέντρωση και συντονισμό του με την υπόλοιπη ομάδα, με την απαίτηση όμως να μπει στην τάξη από το 2ο ή 3ο μάθημα για να έχει ήδη (απ’ ό,τι έλεγε) συντονίσει πρώτα τα άλλα παιδιά. Πήγαμε στο πρώτο μάθημα για να γνωριστούμε και από κοντά, αλλά δεν μας άφησε να συμμετάσχουμε. Στο δεύτερο μάθημα και έπειτα από συζητήσεις και πιέσεις από τον Δήμο δέχτηκε να μπει στην τάξη το παιδί, χωρίς όμως συνοδό. Στη διάρκεια του μαθήματος και αφού η διδάσκουσα δεν κατέβαλε καμία προσπάθεια να προσελκύσει το γιο μας στην ομάδα των υπολοίπων παιδιών, έμεινε μόνος του να παίζει με μερικά αυτοκινητάκια σε μια γωνία. Λίγο αργότερα που το παιδί τσουλούσε ένα μεγάλο αυτοκίνητο και έκανε θόρυβο, βγήκε έξω η διδάσκουσα και μας είπε να τον πάρουμε γιατί ενοχλεί το μάθημά της. Και ταυτόχρονα απευθύνεται στα παιδιά και τα ρωτάει (α) αν τα ενοχλεί ο θόρυβος που έκανε το παιδί και (β) αν θέλουν να φύγει από την τάξη. Απαντώντας τα παιδιά θετικά στις δύο ερωτήσεις, απέκτησε έρεισμα η διδάσκουσα και έβγαλε το παιδί από την τάξη. Εκείνη τη στιγμή είδαμε μια εξωσχολική παρουσία να γκρεμίζει το οικοδόμημα της αποδοχής, βοήθειας και ενσωμάτωσης που προσπαθούν να χτίσουν οι νηπιαγωγοί όλη τη χρονιά για τα παιδιά του τμήματος ένταξης. Αυτά τα τόσο σημαντικά κοινωνικά στοιχεία δέχτηκαν άμεσο πλήγμα τη στιγμή που τα υπόλοιπα παιδιά οδηγήθηκαν στην απόρριψη και απομάκρυνση του συμμαθητή τους από την ομάδα, επειδή η διδάσκουσα δεν δέχτηκε το ελάχιστο να είναι ένας γονιός μαζί με το παιδί για να το βοηθήσει στη συμμετοχή του. Σίγουρα ούτε πρόβλημα θα της δημιουργούσε, ούτε τις γνώσεις και το υλικό της θα της έκλεβε. Τα συμπεράσματα και τα σχόλια δικά σας.

Σχόλια

Να πάει σπίτι της, να ''διδάσκει" τους τοίχους....

Εικόνα irene sin
Από που ηρθε η κυρια; Εξωτερικη συνεργατης και πληρώνεται και απο τους γονεις, τι να πω; Κοιτα ειναι ξεκαθαρο οτι δεν εχει ιδεα απο αγωγη, το παιδι σου ειναι καλυτερα μακρια απο τετοιους ανθρωπους. Ομως μην της χαριστεις... Χρησιμοποιησε οτι μέσα διαθέτεις για να γνωστοποιησεις την κατασταση στο δημο σας... με αυτο τον τροπο ισως προστατεύσεις και αλλα παιδακια απο την "διδασκαλία" της....
like0

Φοβερό και απάνθρωπο...

Εικόνα georafa
Όλη η στάση της είναι αχαρακτήριστη... ΑΛΛΑ αυτό που έκανε και ρώτησε τα παιδιά... είναι ασυγχώρητο! Είναι δυνατόν? Τα έβαλε να διώξουν το συμμαθητή τους? Ντροπή της.. Δεν έχω τίποτε άλλο να πω, είμαι πολύ θυμωμένη..
like1

Mερικές διευκρινίσεις

Εικόνα anna kal
Πείτε μου αν τα κατάλαβα καλά, γιατί προσπαθώ να καταλάβω το πλαίσιο της όλης ιστορίας. Το σχολείο είναι δημόσιο. Τα απογεύματα παραχωρείται ο χώρος του σχολείου (από ποιον όμως; από το Δήμο, από το σχολείο, από άλλον φορέα; ζητούν άδεια από το Υπουργείο Παιδείας, απ' τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας,από ποιον;)για να γίνονται μαθήματα μουσικοκινητικής. Αντί να γίνονται σε κάποιον άλλο δημοτικό χώρο, ως είθισται στα προγράμματα του Δήμου, δίδεται η αίθουσα του σχολείου; Δεν είναι επιχορηγούμενο πρόγραμμα από το Δήμο, αλλά πληρώνουν οι γονείς μία δασκάλα μουσικοκινητικής (ακριβώς τι δασκάλα είναι αυτή; χορεύτρια, παιδαγωγός, τι είναι;), η οποία αντλεί το πελατολόγιό της από τους μαθητές του σχολείου; Η δασκάλα αυτή που πληρώνεται από τους γονείς, με ποια κριτήρια επιλέχθηκε; Γνωρίζουν οι γονείς τι σπουδές και τι εμπειρία με παιδιά έχει; Συγγνώμη που ρωτάω αυτές τις ερωτήσεις, αλλά δεν γνωρίζω πώς έχει η σημερινή κατάσταση. Εγώ ήξερα ως τώρα, ότι οι Δήμοι έχουν κάποια προγράμματα για τα παιδιά των δημοτών τους, πλήρως ή μερικώς επιχορηγούμενα, τα οποία διεξάγονται σε κτίρια του Δήμου, για όλα τα παιδιά του Δήμου ή ότι δέχονται στα δημοτικά γυμναστήρια, κολυμβητήρια κλπ και δημότες άλλων Δήμων, με πληρωμή. Αυτό, το να πηγαίνει κάποιος σε συγκεκριμένο σχολείο και να πληρώνεται από τους γονείς, δεν το έχω ξανακούσει. Είναι συνηθισμένο;
like2

Τμήμα Ένταξης

Εικόνα Elena5
Έχω και γω ακούσει παρόμοια κατακριτέα περιστατικά. Γι αυτό και πάντα οι γονείς παιδιών που φοιτούν σε Τμήματα Ένταξης πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με χαρτί από ΚΕΔΔΥ που να προτείνει τη φοίτηση σε παρόμοιο πλαίσιο μαζί με εξατομικευμένο πρόγραμμα. Έτσι, ο κάθε εκπαιδευτικός θα πρέπει, ακολουθώντας τις οδηγίες του ΚΕΔΔΥ, να προσπαθεί να εντάξει το παιδί στο αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου γενικής φοίτησης. Διαφορετικά, όπως λέει και η παροιμία : "ου μπλέξεις" ! Απ ό,τι κατάλαβα η κυρία δεν ήταν καν μέλος του εκπαιδευτικού προσωπικού, οπότε τα πράγματα περιπλέκονται. Τι να πω!
like0

Συμπληρωματικές Πληροφορίες

Εικόνα Γιώργος Μιγάδης
Προς την anna kal και όποιον άλλο: Στο αρχικό μήνυμα δεν μπορούσα να γράψω και πάρα πολλά γι’ αυτό συμπληρώνω τώρα. Το σχολείο ζήτησε και πήρε άδεια από το Γραφείο Πρωτοβάθμιας της περιοχής για αυτή την απογευματινή δραστηριότητα, από ότι μας ενημέρωσε η διευθύντρια. Την διδάσκουσα θα την πληρώνουν οι γονείς με σχετικά μικρό τίμημα των 10€ το μήνα, οπότε φαίνεται ότι την έχει φέρει ο σύλλογος γονέων. Δεν έχω ακούσει να έχει οικονομική συμμετοχή ο Δήμος. Δεν γνωρίζω κι εγώ αν αυτό το σύστημα είναι συνηθισμένο αφού μόλις φέτος βρισκόμαστε στο χώρο του νηπιαγωγείου και γενικότερα της υποχρεωτικής δημόσιας εκπαίδευσης. Η επιλογή της διδάσκουσας είχε γίνει μαζί με την ανακοίνωση στους γονείς για την διεξαγωγή των μαθημάτων στο νηπιαγωγείο. Διαπιστώσαμε μιλώντας μαζί της ότι έχει σπουδές μουσικής με εξειδίκευση στο εξωτερικό στη μουσικοκινητική και το σύστημα Orf το οποίο λέει η ίδια ότι διδάσκει σε γνωστό μεγάλο ωδείο, σε μεγάλο ιδιωτικό σχολείο και σε ιδιαίτερα μαθήματα κατ’ οίκον. Πρώτον, όταν ήξερε η διδάσκουσα ότι θα έρθει στο συγκεκριμένο νηπιαγωγείο που είναι το μόνο στην περιοχή με Τμήμα Ένταξης θα έπρεπε να ενδιαφερθεί να μάθει ποια παιδιά βρίσκονται σε αυτό (να δει τις γνωματεύσεις του ΚΕΔΔΥ που έχουν) και αν μπορεί να τα διδάξει. Δεύτερον, όταν λάβαμε την πρόσκληση συμμετοχής, κανείς δεν μας ενημέρωσε ότι μπορεί να είναι προβληματική η συμμετοχή του γιου μας. Τρίτον, αν καταδεχόταν να υπάρχει κάποιος να συντονίζει το παιδί στην τάξη, δεν θα έχανε τίποτα, αλλά το παιδί θα κέρδιζε την εμπειρία της έντονης ομαδικής δραστηριότητας και της κοινωνικοποίησης.
like0

Άρα λοιπόν είναι πρωτοβουλία του σχολείου

Εικόνα anna kal
Απ' ότι κατάλαβα είναι μια εξωσχολική δραστηριότητα, όπως αυτές που πηγαίνουν τα παιδιά τα απογεύματα, η οποία οργανώθηκε με πρωτοβουλία του νηπιαγωγείου και διεξάγεται στο χώρο του σχολείου, εκτός διδακτικών ωρών, ύστερα από άδεια της δ/νσης πρωτοβάθμιας. Στη θέση της θα μπορούσε να είναι μια οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα. Το είδος της δραστηριότητας (μουσικοκινητική) και η διδάσκουσα προφανώς επελέγησαν από τις νηπιαγωγούς, για κάποιους λόγους (είτε γιατί η διδάσκουσα είναι γνωστή τους, είτε γιατί θεωρούν ότι η μουσικοκινητική ωφελεί τα παιδιά κλπ.) Ολα αυτά τα σημειώνω και τα κρατώ στα υπόψιν για μελλοντική χρήση. Αφού λοιπόν μάλλον βγάλαμε άκρη για το πώς οργανώθηκε αυτή η δραστηριότητα, η επόμενη μου ερώτηση είναι τι είπαν οι νηπιαγωγοί, όταν τους περιγράψατε αυτά που έγιναν στο μάθημα; Με αφορμή την ανάρτησή σας, έψαξα λίγο στο ίντερνετ να δω τι είναι η μουσικοκινητική και τα σχετικά μουσικοπαιδαγωγικά συστήματα (σύστημα orff κλπ. Να πω την αλήθεια δεν κατάλαβα και πολλά πράγματα γιατί οι περιγραφές είναι πάρα πολύ θεωρητικές. Απ' όλα αυτά που διάβασα καταλάβα τελικά ότι πρόκειται για μουσικό παιχνίδι για παιδιά προσχολικής ή πρώτης σχολικής ηλικίας, όπου γνωρίζουν απλά μουσικά όργανα, κυρίως κρουστά, αυτοσχεδιάζουν χορευτικά κλπ. Η μέθοδος αυτή χρησιμοποιείται ως θεραπευτικό μέσο σε παιδιά με αυτισμό και άλλες παρόμοιες καταστάσεις, δηλαδή όχι μόνο δεν είναι απαγορευτική αλλά αντίθετα ενδείκνυται για αυτά τα παιδιά υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι ο παιδαγωγός ξέρει τι του γίνεται. Βρήκα μάλιστα στο ίντερνετ ένα πολύ ενδιαφέρον κείμενο για το πώς πρέπει να γίνεται η μουσικοκινητική στα παιδιά αυτά (έγραψα στο google μουσικοκινητική και αυτισμός και είναι το πρώτο πρώτο αποτέλεσμα που βγαίνει)., π.χ η ομάδα να είναι μικρή δηλ. 5-6 παιδάκια, να δίδονται πάντα εκ των προτέρων ακριβείς οδηγίες στο παιδί, η δασκάλα να είναι ευαισθητοποιημένη, να μην το φέρνει στο επίκεντρο κλπ Η μέθοδος αυτή όπως είδα είναι νέα, ο Orff ήταν μουσικός του 20ου αιώνα. Οι διδάσκοντες τη μέθοδο αυτή είναι απ' ότι είδα μουσικοί ή χορευτές ή παιδαγωγοί ή γυμναστές κλπ που εξειδικεύονται στη μέθοδο αυτή. Συνδυάζοντας λοιπόν αυτά, βλέπω ότι είναι μία μέθοδος που ενδείκνυται για τα παιδιά με αυτισμό (ίσως γι'αυτό και να επιλέχθηκε αυτή η δραστηριότητα από το νηπιαγωγείο, έχοντας υπόψη και τα παιδιά του τμήματος ένταξης), τα βοηθάει δηλ. στην ανάπτυξή τους, αλλά απαιτεί γνώση και ευαισθησία από τον διδάσκοντα. Καταλήγω λοιπόν απ'αυτά που έγιναν ότι δεν υπάρχουν ούτε οι γνώσεις ούτε η σχετική ευαισθησία από τη διδάσκουσα και φαίνεται να μην υπάρχουν ούτε στοιχειώδεις παιδαγωγικές γνώσεις, ίσως κι αυτός να είναι ο λόγος που δεν δέχεται το γονέα στην τάξη. Εγώ προσωπικά θα ενεργούσα ως εξής (δεν γνωρίζω από αυτισμό, αλλά μιλώ ως γονιός) Θα ενημέρωνα τις νηπιαγωγούς, για να δω τι έχουν να μου πουν γι'αυτά που έγιναν και πώς σκοπεύουν να διορθώσουν την κατάσταση (εννοώ για το ότι ωθήθηκαν τα παιδιά ν'απορρίψουν το συμμαθητή τους που έχει ιδιαιτερότητα. και να πεις ότι χτύπησε κάποιο άλλο παιδάκι, άντε να ΄χουν ένα δίκιο, αυτό απλώς έπαιζε κι έκανε φασαρία). θα ενημέρωνα κι όσους γονείς συμμαθητών τυχαίνει να γνωρίζω, αναφορικά με το συμβάν. Και τελικά, αν κατέληγα ότι αυτή η δραστηριότητα μπορεί να ωφελήσει το παιδί μου, θα έψαχνα να το πάω κάπου με σωστές προδιαγραφές, γιατί τελικά αυτό μετράει πάνω απ' όλα. Στη ζωή μας όλοι συναντάμε και απορρίψεις και άτομα αναίσθητα, αγενή, αδαή κλπ και οι άνθρωποι με διαφορετικότητα ακόμη πιο πολύ. Εμείς δεν μπορούμε να διορθώσουμε τους άλλους, το θέμα είναι να προσπαθήσουμε να φτιάξουμε τη δική μας οπτική γωνία, ώστε να μην έχουν καμιά σημασία αυτά για μας, αλλά να επικεντρωνόμαστε μόνο στην προσωπική μας πρόοδο. Είναι δύσκολο και θέλει αγώνα, αλλά δεν έχουμε άλλη επιλογή απ' το να προσπαθήσουμε να το πετύχουμε.
like1

Ήμαρτον Κύριε!

Εικόνα Ελένη
Θα έχουμε κι εμείς απογευματινές δρασηριότητες στο χώρο του σχολείου μετά από συννενόηση του Δήμου με το σύλλογο γονέων. Δεν έχουμε ξεκινήσει ακόμη. Δεν περίμενα ποτέ τέτοια αντιμετώπιση σαν αυτή που περιγράφεις οποιουδήποτε παιδιού, με οποιοδήποτε (ή κανένα) θέμα, από τον οποιοδήποτε άνθρωπο. Τι να πω... Είναι έγκλημα αυτό που έκανε! Και όχι μόνο απένταντι στο δικό σου παιδι, αλλά απέναντι και στα άλλα, που τους δίδαξε τη μισσαλοδοξία. Μην την αφήσεις σε χλωρό κλαρί! Για να μην πω αυτό ακριβώς που σκέφτομαι ότι θα έπρεπε να της κάνεις...
like1

Θα δούμε τι θα κάνουμε . . .

Εικόνα Γιώργος Μιγάδης
Σήμερα έμαθα ότι ενημερώθηκε ο Σύλλογος Γονέων για το περιστατικό αλλά δεν είμαι σίγουρος αν πρόκειται να αλλάξει κάτι. Αν τα υπόλοιπα παιδιά καλύπτονται από το μάθημα της συγκεκριμένης ίσως να μην νοιαστούν οι άλλοι γονείς για το περιστατικό. Σκέφτομαι να μιλήσω με ένα γνωστό μου που είναι επιθεωρητής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να δω τι θα μου πει. Αναρωτιέμαι μήπως τα λόγια της διευθύντριας στην αρχή της χρονιάς περί ενσωμάτωσης των παιδιών του Τμήματος Ένταξης από τα άλλα παιδιά ήταν κενά τυπικά λόγια που ήταν υποχρεωμένη να τα πει και δεν τα πίστευε. Θα ενημερώσουμε το βιολόγιο για τυχόν εξελίξεις.
like0

Είναι υπόθεση όλων!

Εικόνα Ελένη
Η γνώμη μου είναι ότι και ο γονιός του "φυσιολογικού" παιδιού πρέπει να ενοχληθεί απ' αυτή τη συμπεριφορά. Σύμφωνοι, χθες ήταν το δικό σου παιδί που αποβλήθηκε, αύριο μπορεί να είναι ένα άλλο που μπορεί να έχει παρόμοια συμπεριφορά απλά γιατί είναι κουρασμένο ή νυσταγμένο και μεθαύριο ένα τρίτο για κάποιον άλλο άσχετο λόγο. Ή μήπως αυτή η "παιδαγωγός" μπορεί να κάνει κάτι τόσο εγκληματικό από τη μία αλλά να είναι άψογη κατά τα άλλα; Άσε που το έχω ήδη πει: και τα άλλα παιδιά ζημιώθηκαν από αυτό που έγινε εναντίον του δικού σου παιδιού. Πήραν λάθος μηνύματα. Εξάλλου, δεν είναι και ότι είναι τόσο δύσκολο να γίνει αλλαγή της δασκάλας! Δε θα δώσουν τα παιδιά πανελλήνιες στη μουσικοκινητική αγωγή φέτος... Μπορεί να γίνει η αλλαγή χωρίς να ζημιωθούν ιδιαίτερα από την καθυστέρηση στο πρόγραμμα! Το νηπιαγωγείο τι λέει; Αν οι δασκάλες συνταχθούν κι εκείνες με την άποψη ότι αυτή η (δεν μπορώ, θέλω να τη βρίσω) πράγματι ακολουθεί αντιπαιδαγωγικές μεθόδους, τότε οι γονείς δεν μπορούν να το αγνοήσουν αυτό.
like0

Απαράδεκτη!!!!!

Εικόνα Paletacat
Είμαι κι εγώ πολύ θυμωμένη..... Δεν ελπίζω και πολύ στην ενημέρωση των νηπιαγωγών και των γονέων, αλλά πρέπει να γίνει. Η κυρία αυτή πρέπει να απομακρυνθεί από τα παιδιά. Ενημερώστε και την πρωτοβάθμια και την κοινωνική υπηρεσία του Δήμου. Γραπτά. Μόνο έτσι φοβούνται και υποχρεώνονται ν΄απαντήσουν. Σε καμμία περίπτωση μην το αφήσετε να περάσει έτσι.
like1

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.