Όταν πονάει το μωρό μου νιώθω άχρηστη
O μικρούλης μου χτες βράδυ είχε μια απίστευτη ανησυχία. Έκλαιγε με παράπονο, απο τις 11 ως τις 3 το πρωί. Ζητούσε με τα χεράκια του αγκαλιά. Τον κοίμιζα στα χέρια μου, για κανενα 5λπετο και μετά πάλι κλάμα γοερό. Δε μπορούσε να μου πει τι θέλει, τι τον ενοχλεί. Με κοίταζε με τα ματάκια του δακρυσμένα όλο απορία γιατί δεν τον καταλαβαίνω. Μαμάδες και μπαμπάδες που έχετε παιδάκια που δεν επικοινωνουν, πώς το παλεύετε αυτο;
Καποιες φορές όταν πέσει και χτυπήσει π.χ. στο κεφάλι, βάζειτο χεράκι στο κεφάλι και του λέω "Πονάει το κεφάλι ε;" όταν νιώσει οτι τον καταλαβαίνω ηρεμεί.
Όταν θέλει να ζητήσει κάτι για το οποίο έχει κάρτα, το κάνει.
Στον πόνο όμως; στη λύπη; πως να καταλάβω τι έχει;
Νιώθω ανίκανη και αδύναμη, λυπάμαι, πονάω απελπίζομαι
και αυτό φοβάμαι ότι το νιώθει ο μικρος μου.
Του λέω "σε καταλαβαίνω που νιώθεις άσχημα, κι εγώ λυπάμαι σαν και σένα, θα περάσει" του φωνάζω "σταμάτα να κλαις δε σε βοηθάει αυτό".
Δεν μπορώ να του προσφέρω την ασφάλεια της μαμας.Πως να νιώθει όταν βλέπει τη μαμά να κλαίει; Να μη μπορεί να παρηγορήσει; Καταλαβάινει τον πανικό και τη λύπη μου; τη διαισθάνεται και αυτό τον κάνει χειρότερα;
Υπάρχει κάποιος τρόπος να μάθει να δείχνει τι τον ενοχλεί;
Σχόλια
Κλάμα
Το να νιώθουν
Τι καταλαβαίνει
Τα παιδια
Καταλαβαίνω τι εννοείς
Αραγε καταλαβαίνει ότι τον λατρεύω
Η πορεία δείχνει πως καταλαβαίνουν
Όταν ο γιος μου έκλαιγε
Εξοργίζομαι!!!
Απάντησα σε ένα
καλώς ήρθατε
Δεν μπορώ να
Ετσι νοιώθω και εγώ!
Μια συμβουλή..
ενσυναίσθηση;
τέτοιες ώρες χτίζονται
Κι άλλες γέφυρες
Ευχαριστώ
Περιμένω το chat
Ακουστικά ερεθίσματα και ΔΑΔ
Κοινωνικές Ιστορίες
Καλημέρα Βιβή, Σε αυτή την περίπτωση, όπως έχεις κάνει ήδη πετυχημένα με τα μηχανάκια και τις εξατμίσεις χρειάζεται πιστεύω να εξηγηθεί στο παιδί η σημασία της χορωδίας, για να έχει νόημα αυτό που κάνει. Επίσης καλό θα είναι να ήταν προετοιμασμένος για το τιπρόκειται να συμβεί, να ξέρει ότι είναι μέρος του προγράμματος του, πότε αρχίζει, πόσα τραγούδια θα πουν, πόσα ποιήματα πρέπει να καθίσει να ακούσει, ποιος θα μιλήσει και πότε θα τελειώσει. Θα είναι δύσκολο και να περιμένει κάνοντας τίποτα. Απλά περιμένοντας. Τα παιδιά με ΔΑΔ πρέπει πάντα να κάνουν κάτι για να έχει νόημα γι΄αυτούς η αναμονή. Οι κοινωνικές ιστορίες της Carol Gray σε αυτή τη σελίδα μπορούν να είναι ένα πολύ ωραίο εργαλείο.
Εννοείται ότι αν καταλάβουμε τον τρόπο που γράφονται μπορούμε να τις γράψουμε εμείς. Περιγράφουν μια κατάσταση, έννοια ή δεξιότητα βασισμένη σε σχετικά κοινωνικά παραδείγματα, προοπτικές και απαντήσεις σε ένα πλαίσιο. Δίνει ακριβείς κοινωνικές πληροφορίες με έναν τρόπο υπομονετικό και καθησυχαστικό.
Δείτε ακόμη από το NOESI.gr:
Κοινωνικές Ιστορίες (Social Stories) - Για αρχάριους | NOESI.gr
Κοινωνικές Ιστορίες (Social Stories) - Για προχωρημένους | NOESI.gr
Για παράδειγμα: ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ
Τα παιδιά στην τάξη μου στέκονται σε μια σειρά όταν είμαστε έτοιμοι να πάμε σε κάποιο αλλο μέρος του σχολείου. Τα παιδιά κουνιούνται λίγο, όσο καθονται στη σειρά. Τα παιδιά μπορεί να κουνηθούν για να ξυστούν ή για να φτιάξουν τη μπλούζα τους ή το παπούτσι τους. Μερικές φορές επειδή κάθονται κοντά μπορεί να ακουμπήσει το ένα το άλλο. Πολλές φορές είναι ατύχημα να ακουμπήσει το ένα το άλλο. Συνήθως τα παιδιά στέκονται ή περπατάνε για λίγο στη σειρά. Όταν φτάσουν στο προορισμό τους η δασκάλα δε χρειάζεται να τα κρατάει άλλο στη σειρά. Μερικές φορές μπορεί να είμαι ο αρχηγός της σειράς. Αυτό σημαίνει ότι τα υπόλοιπα παιδιά θα περπατάνε πίσω μου. Μερικές φορές μπορεί να είναι δεύτερος ή τρίτος ή τεταρτος ή σε άλλη θέση Πολλά παιδιά θέλουν να έιναι οι αρχηγοί. Η δασκάλα μου ξέρει ποιος πρέπει να είναι πρωτος στη σειρά. Οι δασκάλες ξέρουν να είναι δίκαιες και προσπαθούν κάθε παιδί να γίνει αρχηγός της σειράς τώρα ή μετά. Είναι σημαντικό να ακολουθούμε τις οδηγίες της δασκάλας. θα μπορούσες Βιβή να γράψεις μια τέτοια ιστορία; Καλό είναι να είναι γραπτή, να έχει και κάποια εικόνα χορωδίας ή κάτι τέτοιο. Ίσως η Αγγελική θα μπορούσε να σε βοηθήσει. Περιγράφουμε το γεγονός. Μετά δίνουμε και διαφορετικές προοπτικές, απόψεις, στο ίδιο το γεγονός προοοπτικές που το παιδί δε θα μπορούσε να τις δει. και στο τέλος λέμε τι κάνουμε γενικά. Δεν προσωποποιούμε την ιστορία δηλ. δε λέμε ΕΣΥ πρέπει να κάτσεις εκεί. Μιλάμε σε τρίτο πρόσωπο ή πληθυντικό. πχ. καθόμαστε όπου μας βάζει η δασκάλα. ή Λεμε το τραγούδι όταν έρθει η σειρά μας. Φιλικά Κυριάκος
"Κοινωνική Προσαρμογή"