Τι συμβαίνει τελικά στην Ειδική Αγωγή;

Εικόνα Gina Skourti
Τον τελευταιο καιρο ψαχνω για δουλεια και διαβαζοντας αγγελιες μου δημιουργηθηκε μια απορια.. Αρχικα να πω οτι πριν ένα μηνα τελειωσα το Τμημα Ειδικης Αγωγης του Πανεπιστημιου Θεσσαλιας και επειδη κατεθεσα τα χαρτια μου ως αναπληρωτρια ληξιπροθεσμα (τελειωσα Σεπτεμβρη) αρχισα να ψαχνω δουλεια γιατι δε νομιζω να με καλεσουν απο καποιο σχολειο. Αυτο που διαπιστωσα ειναι οτι πολλοι γονεις ζητούν ειδικο παιδαγωγο - ιδιωτικο δασκαλο να συνοδευει το παιδι τους στο σχολειο, παραλληλη στηριξη δηλαδη. Το Υπουργειο δεν ειναι υποχρεωμενο να καλεσει ειδικο παιδαγωγο αναπληρωτη στο σχολειο αντι να πληρωσει ο καθε γονεας για κατι που δικαιουται και ειναι αυτονοητο; Το τραγικο ειναι αποφοιτοι του Τμηματος Ειδικης Αγωγης ακομα δεν εχουν κληθει να καλυψουν τα τεραστια κενα που υπαρχουν σε ΣΜΕΑ! Το Υπουργειο ενω εχει πολλες κενες θεσεις δεν τις ανοιγει αφου δεν στελνει πιστωσεις για ειδικους παιδαγωγους... Μου φαινεται περιεργο - ισως δεν εχω συνειδητοποιησει ακομα την πραγματικοτητα της Ειδικης Αγωγης - οτι εχω ηδη παρει 3 τηλεφωνα σε αγγελιες για συνοδεια - παραλληλη στηριξη, ενω καμια Πρωτοβαθμια δεν με εχει καλεσει... Γνωριζω θεωρητικα οτι υπαρχει καποια διαδικασια για να κανει ο γονεας αιτηση για παραλληλη στηριξη αλλα θα ηθελα οποιος μπορει να μου πει και στην πραξη τι ισχυει και τι γινεται τελικα! Δεν ειναι δυνατον να μην πραγματοποιουνται τα αυτονοητα!

Σχόλια

Για όλα τα πράγματα δεν ευθύνεται το ΥΠΕΠΘ!

Εικόνα soma
Ίσως δεν γνωρίζετε ότι για να δημιουργηθεί ένα λειτουργικό ή οργανικό κενό ειδικής αγωγής θα πρέπει το παιδί να έχει διαγνωσθεί απο το ΚΔΑΥ και να έχει ενημερωθεί η εκάστοτε διεύθυνση και το Υπουργείο. Σαφώς οι διαδικασίες είναι αργές και με το δίκιο σας δυσανασχετείτε αλλά για να γίνουν όλα αυτά οι γονείς θα πρέπει να απευθυνούν στους δημόσιους φορείς και όχι σε ιδιώτες γιατί οι γνωματεύσεις απο ιδιώτες δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να προσλάβει το σχολείο εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής. Δουλεύω στην ειδική αγωγή και ξέρω απο πρώτο χέρι τι συμβαίνει. Μην ανησυχείτε πάντος, ακόμη κι αν δεν δουλέψετε φέτος, την επόμενη σχολική χρονιά θα δουλέψετε και απο την αρχή κιόλας. Σας εύχομαι καλή σταδιοδρομία!
like5

Μη βιάζεστε

Εικόνα katia
Αν εσείς κάνατε αίτηση το Σεπτέμβριο και περιμένετε να σας ειδοποιήσουν, εμείς που έχουμε κάνει αίτηση από το καλοκαίρι για παράλληλη στήριξη κι έχουμε και τη διάγνωση από το ΙΚΑ για ΔΑΔ τι πρέπει να κάνουμε; ΥΠΟΜΟΝΗ. Αν όχι φέτος, του χρόνου ελπίζουμε. ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ
like4

Συμφωνώ Κάτια

Εικόνα Μαριλένα Κοιλανιώτη
και το αστείο είναι ότι δημοσιεύουν και μια λίστα με τα σχολεία που λειτουργεί ένταξη.
like7

Πληροφορίες για την παράλληλη στήριξη

Εικόνα Angela Papastavrou
Θα μπορούσατε να μας γράψετε βήμα-βήμα, τι διαδικασίες χρειάζονται για να πάρει κάποιο παιδάκι με διάγνωση ΔΑΔ την πολυπόθητη "παράλληλη στήριξη" για το νήπιο;
like6

Δεν ευθύνεται ΜΟΝΟ το ΥΠΕΠΘ αλλά...

Εικόνα Gina Skourti
Απλα το θεμα δεν ειναι αν θα δουλεψω εγω τωρα ή μετα τα Χριστουγεννα! Το θεμα ειναι πιο γενικο και μου φαινεται πραγματικα αδικο! Δηλαδη αν ο γονιος δεν εχει την οικονομικη δυνατότητα για ιδιωτικο συνοδο τι θα κανει; Νομιζω οτι τα σχολεια "παρκινγκ" για τα οποια θα ξερετε και καλυτερα απο μενα πρεπει να σταματησουν να υπαρχουν και ολοι του κλαδου πρεπει να δρασουμε! Σιγουρα δε φταιει ΜΟΝΟ το ΥΠΕΠΘ αλλα οταν δε στελνει χρηματα για να ανοιξουν οι θεσεις νομιζω δημιουργει πολυ μεγαλο προβλημα! Οσον αφορα τους γονεις που απευθυνονται σε ιδιωτες για γνωματευσεις, νομιζω οτι οι ιδιοι δεν εχουν καμια ευθυνη. Οπως ξερουμε τα ΚΔΑΥ υπολειτουργουν και γενικα οι αξιολογησεις που δινουν πολλες φορες περιοριζονται σε μια προταση γενικα και αοριστα. Βεβαια εκει προκυπτει ενα αλλο ζητημα - πολυ μεγαλο - για τους ιδιωτες που εργαζονται στο χωρο που νομιζω δεν ειναι αναγκαιο να αγγιξουμε τωρα! Μολις διαβασα οτι υπογραφηκαν 1000 πιστωσεις... για να δουμε!
like11

Παράλληλη Στήριξη

Εικόνα soma
Το πρώτο βήμα για να υπάρξει παράλληλη στήριξη είναι να γράψετε το παιδί στο σχολείο που θέλετε να φοιτήσει. Εφόσον υπάρχει γνωμάτευση απο ιατροαιδαγωγικό κέντρο ή άλλο δημόσιο φερέα, το νηπιαγωγείο μαζί με την αίτηση εγγραφής και την γνωμάτευση θα ζητήσει απο την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, νηπιαγωγό Ειδικής Αγωγής.
like4

Έχεις απόλυτο δίκιο, αλλά...

Εικόνα soma
Όσον αφορά τους γονείς και τις γνωματεύσεις θα μου επιτρέψεις να γνωρίζω λόγω προσωπικής εμπειρίας, ότι μεγάλο ποσοστό γονέων καταφεύγουν στους ιδιώτες προσπαθώντας να αποδείξουν ότι το παιδί τους τελικά δεν έχει κάποια δυσκολία και μάλιστα αλλάζουν τόσους ειδικούς μέχρι να βρούν εκείνον που θα τους πει αυτό που θέλουν να ακούσουν. Και είναι βέβαιο ότι το ΥΠΕΠΘ δεν υπογράφει πιστώσεις γιατί όπως και στα σχολεία γενικής αγωγής πρέπει να ενισχυθεί και ο ιδιωτικός τομέας...! Δυστυχώς δεν υπάρχει ούτε κοινωνική ευαισθησία, ούτε κοινωνική πρόνοια και η προσωπική ευαισθησία μπορεί να οφελείσει μόνο τους άμεσα εμπλεκόμενους!
like4

Διευκρίνηση για την Παράλληλη Στήριξη

Εικόνα Angela Papastavrou
Θα γράψω το παιδί τον Ιούνιο, έχω γνωμάτευση για την εγγραφή του σε νήπιο από παιδοψυχίατρο της Αραχώβης (ΙΚΑ), όμως στο συγκεκριμένο νήπιο υπάρχει τμήμα ένταξης με ειδική νηπιαγωγό που φέτος έχει τρία παιδάκια, θα δημιουργηθεί πρόβλημα άμα εγώ ζητήσω Παράλληλη Στήριξη με άλλη νηπιαγωγό που να είναι μόνο για το παιδί μου ή είναι το ίδιο πράγμα;
like11

Παράλληλη στήριξη και τμήματα ένταξης

Εικόνα Athena
Κι εγώ είχα τις ίδιες απορίες και τις έλυσα πρόσφατα με αφορμή την εγγραφή του Στάθη στο τμήμα ένταξης στα προνήπια. Απ'ότι κατάλαβα τα τμήματα ένταξης δεν λειτουργούν πάντα στα ίδια νηπιαγωγεία, αλλά αλλάζουν ανάλογα μα τις ανάγκες. Συνεπώς, πιθανόν του χρόνου το συγκεκριμένο νηπιαγωγείο να μην έχει καν τμήμα ένταξης. Ακόμη και να έχει όμως, αν εγκριθεί η παράλληλη στήριξη για εσάς, θα είναι κάτι ανεξάρτητο. Κατά μεγάλο βαθμό εξαρτάται και από τη γνωμάτευση του ΚΔΑΥ. Ο Στάθης είναι σε τμήμα ένταξης με άλλα δύο παιδάκια, εκ των οποίων το ένα περνάει περισσότερο χρόνο στην κανονική τάξη και λιγότερο στο τμήμα ένταξης (που λειτουργεί σε διαφορετικό χώρο και μάλιστα με την πόρτα κλειδωμένη), γιατί αυτή τη σύσταση έδωσε το ΚΔΑΥ. Αναρωτιέμαι πάντως, αν η παράλληλη στήριξη είναι η καλύτερη δυνατή λύση και αν τελικά υπερτερεί του τμήματος ένταξης, με την έννοια ότι στο τμήμα ένταξης το παιδί είναι μέλος μιας (μικρής έστω) ομάδας όπου αισθάνεται ότι δεν ξεχωρίζει από τα άλλα, ενώ στην παράλληλη στήριξη δεν είναι τόσο ξεκάθαρο αυτό.
like8

Έχω απορία

Εικόνα Angela Papastavrou
Την απορία την έχω επειδή στο εν λόγω νήπιο η δασκάλα της ειδικής αγωγής που έχει το τμήμα ένταξης, βρίσκεται στον ίδιο χώρο με τα υπόλοιπα παιδιά απλά τα συγκεκριμένα τρία (μόνο το ένα είναι με διάγνωση ΔΑΔ),τα έχει συνέχεια κοντά της. Ετσι είναι σαν συνοδός τους στην κανονική τάξη και τα παιδάκια δεν αισθανονται γκετοποιημένα ή παραγκωνισμένα !!! Μου άρεσε πολύ αυτό και αν και βρίσκεται μακριά από τον τόπο κατοικίας μου (14 χιλιόμετρα) θα προτιμήσω να τον γράψω εκεί, παρά να μπω στην διαδικασία να περιμένω πότε θα μου στείλουν και αν, δική μας δασκάλα!!! Σημειωτέον ότι στην περιοχή που μένω (Κίτσι Κορωπίου) ΔΕΝ υπάρχει σε εύλογη απόσταση, τμήμα ένταξης σε νήπιο, (μετά πρέπει να πάμε Μαρκόπουλο ή Καλύβια, ταξίδι δηλ).
like6

Είναι αλήθεια

Εικόνα Athena
Είναι αλήθεια ότι κι έγω έπαθα ένα ψιλοσόκ όταν πρωτοείδα την αίθουσα με την κλειδωμένη πόρτα. Το συζήτησα με την νηπιαγωγό (η οπία είναι εξαίρετη, με όλη τη σημασία της λέξης) και μου εξήγησε ότι τα παιδιά θα πηγαίνουν και στην διπλανή αίθουσα με τα "κανονικά" προνήπια, σταδιακά όμως και όλο και περισσότερο. Τώρα έχει περάσει σχεδόν ένας μήνας που ξεκίνησαν και το μισό χρόνο είναι μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά και τον υπόλοιπο στην "φυλακή" τους. Μπορώ να καταλάβω το σκεπτικό πίσω από όλο αυτό και σε τελική ανάλυση συμφωνώ μαζί του. Το ζητούμενο είναι στο τέλος της χρονιάς τα παιδιά να βρίσκονται όλο το χρόνο στην κανονική τάξη, ούτως ώστε του χρόνου να ενταχθούν σε κανονικό τμήμα (όσα τα καταφέρουν). Σαν σκέψη, σαν σύλληψη και σαν προσπάθεια μου αρέσει, σαν αποτέλεσμα θα εξαρτηθεί από τις γνώσεις και το μεράκι των παιδαγωγών. Θα δείξει... Εύχομαι το καλύτερο και σε σας.
like6

Παράλληλη Στήριξη εναντίον Τμημάτων 'Ενταξης

Εικόνα Gina Skourti
Με τη λιγη εμπειρια που εχω απο την Ειδικη Αγωγη -κυριως απο την πρακτικη μου σε Τ. Ενταξης- το αν η παραλληλη στηριξη η το τμημα ενταξης ειναι καλυτερο νομιζω οτι εχει να κανει με τον ειδικο παιδαγωγο και τη δουλεια που ειναι διατεθειμενος να κανει. Στο σχολειο οπου εκανα την πρακτικη η ειδικη παιδαγωγος εκανα απλα ΤΕΛΕΙΑ δουλεια και τα παιδια δεν ηθελαν να πηγαινουν ποτε στη γενικη ταξη γιατι απλα οπως λεγανε βαριοντουσανε και κανενας δεν τους εδινε σημασια με αποτελεσμα την ωρα της Γλωσσας να ζωγραφιζουνε (!). Απ οτι ξερω η παραλληλη στηριξη προτεινεται αρκετα σε μαθητες με ΔΑΔ αλλα και σε κωφους-βαρηκοους μαθητες. Η απορια που μου εχει δημιουργηθει επισης με την παραλληλη στηριξη ειναι ενα λειτουργει σε ενα πλασιο ενταξης. Δηλαδη, ο ειδικος παιδαγωγος - συνοδος συνεργαζεται με το δασκαλο της ταξης και προσαρμοζει τη διδασκαλια στις αναγκες του μαθητη ή κανει εκεινη αποκλειστικα το δικο της μαθημα απλα βρισκεται στη γενικη ταξη; Το καλο κατα τη γνωμη του της παραλληλης στηριξης ειναι οτι ο μαθητης βρισκεται στη γενικη ταξη και ανηκει στην ευρυτερη ομαδα της ταξης. Το θεμα ειναι ομως πριν ο Σχολικος ΣΥμβουλος και η εκπαιδευτικος της ταξης να εχουν προετοιμασει καταλληλα τους υπολοιπους μαθητες γιατι ευκολα μπορει να φερει τα αντιθετα αποτελεσματα ως προς την κοινωνικοποιηση και αποδοχη του μαθητη με ε.ε.α. Το Τμημα Ενταξης που εχει κλειδωμενη την πορτα μου φαινεται αδικαιολογητο και απαραδεκτο. Ισα-ισα που θεωρω οτι και οι υπολοιποι μαθητες πρεπει να βλεπουν αυτη την ταξη αλλα και το τι κανουν οι συμμαθητες τους εκει (π.χ. καλο ειναι να γινονται παρουσιασεις κ.τ.λ.) γιατι οπως ξερετε τα μικρα παιδια εκτος του οτι ειναι πολυ σκληρα, εχουν απιστευτη φαντασια και ποτε δεν ξερεις τι μπορει να πιστευουν!
like9

Διευκρίνιση

Εικόνα Athena
Βασικά δεν ξέρω ποιο από τα δύο είναι καλύτερο, μιας και δεν έχω εμπειρία από παράλληλη στήριξη και το τμήμα ένταξης το βιώνουμε μόλις ένα μήνα. Όπως είπα, θα δείξει. Όσον αφορά την κλειδωμένη πόρτα, για να μην παρεξηγηθώ, θέλω να διευκρινίσω ότι τα παιδιά από το κανονικό τμήμα πηγαίνουν στην αίθουσα που λειτουργεί το τμήμα ένταξης, ένα-ένα ή δύο-δύο τη φορά, όπως και το αντίστροφο. Η πόρτα κλειδώνει όταν η παιδαγωγός θέλει να δουλέψει κάτι συγκεκριμένο με τα παιδιά, ουτώς ώστε να μην έχουνε το πήγαινε-έλα των υπόλοιπων παιδιών μαζί με τη φασαρία που αυτό συνεπάγεται. Τα δύο εκ των τριων παιδιά στο τμήμα ένταξης (ένα είναι το δικό μου) έχουν ΔΑΔ, κατά συνέπεια δεν είναι εύκολο ή ακόμη και δυνατό να συγκεντρωθούνε στη δουλειά που πρέπει να κάνουν όταν γύρω τους υπάρχει φασαρία και κίνηση. Αυτό θα γίνει σταδιακά, γιατί, όπως και να το κάνουμε, δεν είναι σαν τα άλλα παιδιά σ'αυτό το θέμα.
like11

Έχετε δίκιο

Εικόνα Gina Skourti
Αν αποσκοπει στον περιορισμο της διασπασης προσοχης τοτε ειναι δικο μου το λαθος και η παρεξηγηση! Ο καθενας δε μπορει να συγκεντρωθει ευκολα σε μια εργασια, ποσο μαλλον ενα παιδι τετοιας ηλικιας! Περιμενουμε τις εμπειριες σας απο το Τμημα Ενταξης! Καλη συνεχεια.
like11

Είμαι και γω απόφοιτος

Εικόνα ανώνυμο
Ειμαι και εγω αποφοιτος του Παιδαγωγικου Ειδικης Αγωγης, τελειωσα το 2004. Δουλευω εδω και 4 χρονια. Μη ανυσηχεις πιστευω οτι θα σε παρουν φετος θελει υπομονη. Στειλε αιτησεις και σε νησια.
like3

Προς angela

Εικόνα katia
Ήθελα να σας πληροφορήσω ότι από μόνη σας δεν μπορείτε να ζητήσετε παράλληλη στήριξη. Κατά τέλος Μαϊου πρέπει να κάνουν στο παιδί σας αξιολόγηση είτε από τα ΚΔΑΥ είτε από το ΙΚΑ Αραχώβης και από κει να σας δώσουν χαρτί για παράλληλη στήριξη ή για τμήμα ένταξης. Μέχρι πέρσι πάντως για τα νηπιαγωγεία ίσχυε μόνο το τμήμα ένταξης. Δεν γνωρίζω αν από φέτος άλλαξε κάτι. Επίσης για τους γονείς που περιμένουμε στα δημοτικά παράλληλη στήριξη μάλλον περιμένουμε μάταια γιατί μπορεί να έχουν εγκριθεί αλλά προφανώς για τους ανώτερους θεωρείται περιτή πολυτέλεια. Ευχομαι να έχω άδικο.
like10

Τμήματα Ένταξης

Εικόνα soma
Η παράλληλη στήριξη και το Τμήμα Ένταξης στην προσχολική τουλάχιστον αγωγή δεν διαχωρίζονται ξεκάθαρα. Συνήθως λόγω έλλειψης πιστώσεων λειτουργούν μόνο τμήματα ένταξης ώστε με μία ειδική παιδαγωγό να καλυφθούν περισσότερες ανάγκες. Από την άλλη πλευρά το πως θα λειτουργήσει η ένταξη εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό απο την διάθεση που έχει η νηπιαγωγός της γενικής αγωγής να συνεργαστεί και να δεχτεί τα παιδιά με ειδικές ανάγκες στην τάξη της αλλά και την ύπαρξη μιας άλλης δασκάλας στην τάξη. Με βάση το νομοθετικό πλαίσιο τα παιδιά που φοιτούν στα τμήματα ένταξης παρακολουθούν κανόνικά το πρόγραμμα της τάξης μαζί με την εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής και δουλεύουν στην ένταξη το εξατομικευμένο για κάθε παιδί πρόγραμμα. Αυτό βέβαια είναι το ιδανικό, γιατί συνήθως η ένταξη λειτουργεί σαν γκέτο όπου τα παιδιά κλείνονται στο τμήμα τους και δεν μπαίνουν καθόλου στην γενική τάξη. Αισθάνομαι πολύ τυχερή γιατί η συάδελφός μου της γενικής αγωγής είναι ένας εξαίρετος άνθρωπος με άποψη στην ειδική αγωγή και δυο χρόνια τώρα πιστεύω ότι λειτουργούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την ένταξη,προς όφελος φυσικά των παιδιών. Πρέπει να παραδεχτώ όμως ότι η κατάσταση είναι σε γενικές γραμμές απογοητευτική.
like4

Τάξη Ειδικής Αγωγής

Εικόνα vasso_63
Διάβασα με μεγάλη προσοχή όλα όσα γράψατε για το θέμα. Είμαι πραγματικά πελαγωμένη με την όλη κατάσταση που επικρατεί. Ο γιος μου πηγαίνει στην 2α τάξη δημοτικού με Τμήμα Ένταξης. Περάσαμε ΚΔΑΥ εδώ και ενάμιση χρόνο περίπου και έχουμε όλα τα χαρτιά που απαιτούνται, δυστυχώς εκτός του ότι δεν έχουμε δάσκαλο /-α ειδικής αγωγής (μετακινήθηκε λόγω προαγωγής πριν ενάμιση μήνα) η αίθουσα που φτιάχτηκε για αυτό το σκοπό είναι στο υπόγειο. Υπάρχουν κάτι μικρά παράθυρα από τα οποία δεν βλέπεις ούτε καν τα παπούτσια αυτών που περπατούν στο προαύλιο και φυσικά δεν έχει θέρμανση. Μυρίζει έντονα μούχλα και είναι ζήτημα αν είναι το δωμάτιο 10 τμ. Θέλω, αν ξέρετε να μου πείτε που μπορώ να απευθυνθώ για να αλλάξει αυτό το χάλι. Ευχαριστώ εκ των προτέρων και θα περιμένω τη βοήθειά σας.
like5

Φώναξεεε

Εικόνα Basilios
Πολύ εκνευρίστηκα με την κατάσταση που περιγράφεις. Έχω πάψει καιρό τώρα απλά να στεναχωριέμαι για κάτι τέτοια. Απευθύνσου στο Συνήγορο του Παιδιού, στον εισαγγελέα της περιοχής, στις εφημερίδες ...παντου ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΑΝΑΦΈΡΕΙΣ ΟΝΟΜΑΤΑ (διευθυντής, προϊστάμενος Α/θμιας, σύμβουλο ειδικής αγωγής κ.λπ.). Πρέπει κάποια στιγμή να πάψουμε να φοβόμαστε τους ανίκανους.
like4

Φωνάζωωω

Εικόνα vasso_63
Πολύ καλή συμβουλή και το κάνω συνέχεια. Φωνάζω, ψάχνω, παρακαλάω, κι αναρωτιέμαι για το μπάχαλο που υπάρχει σε όλες τις Yπηρεσίες. Kαι σας ρωτάω εγώ όταν αποφάσισαν για την τάξη της ειδικής αγωγής δεν ξέρανε τις δυνατότητες του κτιρίου;;; Προφανώς ξέρανε και ακόμα πιο προφανώς δεν τους ένοιαζε και ούτε τους νοιάζει. Τώρα σε σχέση με τους διευθυντές και τους δασκάλους... δεν μπορώ να πω τίποτα γιατί είναι κι αυτοί μαζί μου σ' αυτό. Απλώς οι άνθρωποι είναι πολύ καινούριοι σ' αυτό το σχολείο και δεν ξέρουν κι αυτοί τι να κάνουν, ούτε το πως αποφασίστηκε να γίνει η τάξη σ' αυτό το χώρο. Αυτό που πραγματικά με τρομάζει πάντως είναι μήπως(μετά από τις ενέργειες που θα γίνουν) αποφασίσουν να καταργήσουν την τάξη και ξέρετε όλοι πολύ καλά το πόσο δύσκολο θα είναι για το παιδί μου να αλλάξει σχολείο. Περάσαμε δύσκολες ώρες μέχρι να εγκλιματιστεί και να κάνει φίλους.
like11

Να ρωτήσω κάτι ακόμη

Εικόνα Angela Papastavrou
Αν φέτος του στείλουν μια δασκάλα για την παράλληλη στήριξη και όλα πάνε καλά, του χρόνου που θα κάνει επανάλληψη νηπίου, θα χρειαστεί να κάνω εκ νέου αίτηση για άλλη δασκάλα ή εξυπακούεται ότι θα συνεχίσει με την ίδια;;;
like4

Θα χρειαστεί νέα αίτηση

Εικόνα ανώνυμο
Θα χρειαστεί νέα αίτηση από την αρχή.
like4

Καλή μου Angela

Εικόνα lenak
Καλή μου Angela καλως ήλθες στην Ελληνική πραγματικότητα! Δυστυχώς κάθε χρόνο θα πρέπει να επαναλαμβάνεται η ίδια διαδικασία. Σου το λεω από πρώτο χέρι, μιας και ακόμα εμείς ψάχνουμε για δάσκαλο και ήδη μου ξεκαθάρισαν οτι και από την καινούρια χρονιά θα χρειαστεί η ίδια διαδικασία και ας είναι χρόνια τα νοσήματα. Πάλι ιατρικές γνωματεύσεις, πάλι αιτήσεις και πάλι αναμονή... και ΑΝ.. Με εκτίμηση Λένα
like9

Πληροφόρηση

Εικόνα Angela Papastavrou
Ήξερα ότι παράλληλη στήριξη δεν γίνεται μαζί με τμήμα ένταξης, τώρα ανακαλύπτω ότι σε πρώτη δημοτικου σε τμήμα ένταξης με 15 παιδάκια υπάρχουν και 3 δασκάλες για 3 παιδάκια με παράλληλη στήριξη!!! Η νηπιαγωγός στο νήπιο που σκοπεύω να τον πάω μου είπε ότι αν έχει τμήμα ένταξης αυτό δεν γίνεται! τελικά τι ισχύει;;; που είναι οι νομοι αυτοί γραμμένοι να τους διαβάσω;;; τι διαδικασία έχει η αίτηση για παράλληλη στήριξη σε νήπιο αφού έχουμε πάρει τα ανάλογα χαρτιά/γνωματεύσεις;;;Που να τα καταθέσω αφού η δασκάλα του τμήμα ένταξης μου λέει ότι αυτό δεν γίνεται;;; Τελικά ο καθένας λέει αυθαίρετα ότι θέλει και τον συμφέρει;;;Ολοι τελικά οι δάσκαλοι θέλουν να μας ξεφορτωθούν;;;και που να πάμε δηλαδή;;;Σε ειδικό σχολείο μου λέει η μία!!! Ναι αλλά δεν έχει κοντά μας!!!Το πιο σχετικά κοντινό μας είναι στη Νέα Μάκρη η "παμμακάριστος" και εκεί θέλεις υπομονή και μέσον!!! Μάρέσει που είναι και υποχρεωτική η εκπαίδευση και από το νήπιο!!! Σαν δεν ντρέπονται όλοι τους!!!
like5

Νόμοι για νηπιαγωγία

Εικόνα Houz
Αυτούς που γνωρίζω είναι : ΠΔ 200/98 2817/00 1319/02 449/07 Επίσης υπάρχει ένα προσχέδιο νόμου για την ειδική αγωγή που δεν έχει γίνει ακόμα νόμος. Google να τα κατεβάσεις. Αν δεν τα καταφέρεις πες μου να στα στείλω. Σύμφωνα με τον νόμο δεν μπορεί να υπάρχει τμήμα ένταξης και παράλληλη μαζί. Αλλά εδώ στο Ελλάδα όλα γίνονται. Την αίτηση για παράλληλη την καταθέτεις στο νηπιαγωγείο που γράφεσε και είναι δική τους ευθύνη να την μεταβιβάσουν και όχι να στην απορρίψουν. Βέβαια κάποιές φορές καλοπροαίρετα και κάποιές κακοπροαίρετα προσπαθούν να σου κόψουν τα φτερά. Αν κάποιος γνωρίζει και άλλη νομοθεσία θα με ενδιέφερε πάρα πολύ. Καλό μήνα σε όλους μας houz
like9

Ευχαριστώ πολύ

Εικόνα Angela Papastavrou
Ευχαριστώ πολύ αλλά ψάχνοντας δεν βρήκα και πολλά !!! Μήπως έχεις κάποιο link για να διαβάσω τον νόμο που αναφέρει κάτι σχετικά με την λειτουργία τμήματος ένταξης και παράλληλης στήριξης, να την δώσω να την διαβάσουν και μερικοί κολλημένοι εκπαιδευτικοί;;; "...Σύμφωνα με τον νόμο δεν μπορεί να υπάρχει τμήμα ένταξης και παράλληλη μαζί..." Αυτό δηλ που θα το βρω γραμμένο;;;
like7

Άντζελα

Εικόνα Μαριλένα Κοιλανιώτη
ρίξε μια ματιά εδώ. Παρότι λέει για δευτεροβάθμια έχει κ μερικά που μας αφορούν, νηπιαγωγείο κ δημοτικό. (βασικά ο πρώτος νόμος που λέει ο houz μας αφορά)
like8

Kάτι βρήκα

Εικόνα Angela Papastavrou
Εδώ βρήκα κάτι που με έκανε να γελάσω!!! "4. Μαθητές που δεν αυτοεξυπηρετούνται να προτείνεται η φοίτησή τους σε αυτοτελείς σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), που διαθέτουν το στελεχιακό δυναμικό για την υποστήριξή τους και κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή για την υποδοχή τους. 'Όταν στην ευρύτερη περιοχή δεν υπάρχουν ή δε λειτουργούν ΣΜΕΑΕ, μπορούν να φοιτούν στα σχολεία της γενικής εκπαίδευσης σε τμήματα ένταξης με την ανάλογη στήριξη." Το πρώτο πρώτο πράγμα που με ρωτάνε πάντα είναι "το παιδί σας αυτοεξυπηρετήται γιατί αν οχι δεν έχει δικαίωμα να γραφτεί στο σχολείο"!!! και εγώ ακόμη γελάω με ειρωνία... η μάθηση περνάει από το βρακί!!!
like7

2817/00 Άρθρο 1, παρ. 11

Εικόνα Houz
Από 2817/00 Άρθρο 1, παρ. 11. Οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορεί να φοιτούν: α) Στη συνήθη σχολική τάξη με παράλληλη στήριξη από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής, ο οποίος υπηρετεί στα Κ.Δ.Α.Υ. ή στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και ορίζεται από το Κ.Δ.Α.Υ. β) Σε ειδικά οργανωμένα και κατάλληλα στελεχωμένα τμήματα ένταξης που λειτουργούν μέσα στα σχολεία της γενικής και τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης. Ή στο α ή στο β. Όχι σε τμήματα ένταξης (β) με παράλληλη (α). Με κάθε επιφύλαξη βέβαια, δεν είμαι νομικός. houz
like8

Και όχι μόνο

Εικόνα Houz
Στην περίπτωση που ένα παιδί είναι σε κανονικό σχολείο και δεν αυτοεξυπηρετοείται μπορούν να υποχρεώσουν τον γονέα να πάει στην σχολική μονάδα και να αλλάζει ο ίδιος το παιδί. Με απλά λόγια, και έχει συμβεί αυτό, ο γονέας ή είναι stand by απο έξω με τα μωρομάντηλα στο χέρι ή πηγαινοέρχεται σπίτι - σχολείο σε περίπτωση ανάγκης. Βέβαια είναι και πάρα μα πάρα πολά τα δείγματα ειδικών οπου ξεπερνούν αυτό σημείο με δική τους πρωτοβουλία και ευθύνη και γιαυτό θα πρέπει να αποδωσουμε σε αυτούς τα εύσημα. Όχι μόνο να κατηγορούμε. houz
like7

Να σου πω και γω έτσι το καταλαβαίνω

Εικόνα Angela Papastavrou
Να σου πω και εγώ έτσι το καταλαβαίνω, αλλά είπαμε εδώ γίνεται ότι θέλει ο καθένας αρμόδιος διευθυντής στο σχολείο του!!! Και γίνεται και τα δύο μαζί, το ξέρω, έχω παράδειγμα!!! Άσε που μου φαίνεται και λίγο παράλογο, να ειναι τώρα 4 παιδάκια σε ένα τμήμα ένταξης και να έχουν και τα 4 δασκάλα παράλληλης στήριξης, τότε τι θα κάνει η δασκάλα του τμήμα ένταξης;;;
like7

Παράλληλη στήριξη σε νηπιαγωγείο

Εικόνα Paletacat
Αγγελική, Ο Γιωργάκης εφέτος φοιτά για δεύτερη χρονιά σε νηπιαγωγείο με παράλληλη στήριξη. Η αλήθεια είναι ότι δεν ήταν καθόλου εύκολο αλλά μέσα στην ατυχία μας να αντιμετωπίσουμε μια διεθύντρια με πολύ ρατσιστικές και εχθρικές διαθέσεις, σταθήκαμε τυχεροί γιατί έγραψε στο χαρτί της εγγραφής ότι δεν δέχεται το παιδί χωρίς δασκάλα παράλληλης στήριξης. Χρησιμοποιώντας λοιπόν αυτό που -παράνομα- έγραψε η διεύθύντρια και περιμένοντας ατέλειωτες ώρες σε γραφεία διευθυντών, προισταμένων, απειλώντας με απεργία πείνας έξω από το Υπουργείο Παιδείας, ψάχνοντας μόνη μου αδιόριστες νηπιαγωγούς στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, σε συλλόγους αποφοίτων (όταν μου είπαν πως δεν υπάρχουν στον πίνακα αδιόριστοι νηπιαγωγοί ειδικής αγωγής) βρέθηκε μια νηπιαγωγός γενικής εκπαίδευσης που είχε δηλώσει πως θα ήθελε να διδάξει παιδάκια με δυσκολίες και διορίστηκε τον Δεκέμβριο μιας και το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να παρατείνει τον χρόνο υποβολής αιτήσεων των νηπιαγωγών. Επειδή η διευθύντρια δεν τον δεχόταν χωρίς δάσκαλο ο Γιώργος δεν πήγαινε σχολείο, με αποτέλεσμα να παρουσιάσει σημεία απομόνωσης που είδαμε και πάθαμε δύο χρόνια να περιορίσουμε. Αναγκάστηκα λοιπόν να τον πάω σε ένα σχολείο για παιδιά με δυσκολίες επικοινωνίας για ένα μήνα μέχρι να δώ τι θα γίνει με την δασκάλα. Για την παράλληλη στήριξη πρέπει να προτείνει το ΚΔΑΥ για να μπορείς να το διεκδικήσεις. Εάν υπάρχει τμήμα ένταξης είναι δύσκολο να πάρεις παράλληλη στήριξη. Δεν ξέρω αν είναι αδύνατο. Να σκεφθείς το σχολείο του Γιώργου όπως και πολλά στην περιοχή μου έχουν τμήμα ένταξης αλλά δεν έχει πάει ποτέ νηπιαγωγός γιατί απλά... δεν υπάρχουν. Την γνωμάτευση του ΚΔΑΥ, την εγγραφή στο νηπιαγωγείο και μια αίτηση τα υπέβαλλα μόνη μου στην Πρωτοβάθμια της περιοχής μου γιατί η Διευθύντρια ούτε που ήθελε να ασχοληθεί. Μετά πρέπει να παρακολουθείς τα χαρτιά από γραφείο σε γραφείο γιατί μπορεί και να... χαθούν. Εάν υπάρχει τμήμα Ενταξης στην περιοχή σου (ελπίζω με καλή δασκάλα) δεν θα ήταν άσχημα να το δοκίμαζες για τον Νεκτάριο. Στο νηπιαγωγείο είναι πιο χαλαρά τα πράγματα και σαν μια πρώτη επαφή με το σχολείο πιστεύω πως θα είναι καλά. Διατηρώ τις επιφυλάξεις μου για τα τμήματα ένταξης του Δημοτικού αλλά έχεις καιρό να ανησυχήσεις γι αυτά. Στην Παμμακάριστο πρέπει να κάνεις αίτηση τον Ιανουάριο για να περάσει από αξιολόγηση. Αυτό ίσχυε μέχρι τον περασμένο Ιανουάριο.Δεν ξέρω αν κάτι έχει αλλάξει. Για ό,τι θέλεις πάρε με τηλέφωνο. Φιλιά στον Νεκτάριο Βιβή
like5

Θα ήθελα πολύ

Εικόνα marmar
Θα ήθελα πολύ απλά ως γονέας να σου πω την γνώμη μου.Ξέχωρα από το νομικό πλαίσιο που ισχύσει και το οποίο εύκολα μπορείς να μάθεις από το ίδιο το site του ΥΠΕΠΘ, αλλά και την αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΠΘ, η πραγματικότητα δεν συμβαδίζει πάντα με τη θέληση του νομοθέτη. Καταρχάς ένα παιδί ΑΜΕΑ, για να φοιτήσει οπουδήποτε χρειάζεται γνωμάτευση ότι μπορεί να παρακολουθήσει με σκοπό την βελτίωση της λειτουργικότητας του.Αν πρόκειται για ιδιωτικό σχολείο, συζητάς με τη διέυθυνση, αν πρόκειται για παιδικό σταθμό με τον αρμόδιο στο Δήμο, αν πρόκειται για νηπιαγωγείο και δημοτικό κλπ, χρειάζεται ΚΔΑΥ.Για να πας στο ΚΔΑΥ χρειάζεσαι γνωμάτευση δημόσιου φορέα, το ΚΔΑΥ μέχρι τώρα γνωμοδωτούσε, τώρα θα είναι δεσμευτική η γνώμη του.Κάνεις λοιπόν μία αίτηση και μία επιτροπή από ειδικούς ανάλογα το πρόβλημα αξιολογεί το κάθε παιδί και γνωματεύει. Τώρα,όσον αφορά τη παράλληλη στήριξη. Η σύνηθης πρακτική και βέβαια εκφράζω τη γνώμη μου και μόνο, ήταν λόγω οικονομικής δυσπραγίας του υπουργείου να μην ευνοούνται οι παράλληλες στηρίξεις.Αν και όταν όμως δίνεται μία έγκριση, χρειάζεται πολύς γραφειοκρατικός χρόνος για να λειτουργήσει.Δηλαδή, αν προλάβεις και πάρεις την έγκριση από το ΚΔΑΥ μέχρι Ιούνιο, έχει καλώς, τον Σεπτέμβρη με την έναρξη του σχολικού έτους και αφού πάει ο γονέας στο σχολείο και διαβεβαιώσει ότι ναι θέλω το παιδί μου να φοιτήσει και δεχτεί και το σχολείο και η νηπιαγωγός, η αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΠΘ θα προκυρήξει τη θέση. Θα πάρει τον κατάλογο τον αποφοίτων παιδαγωγών της ειδικής αγωγής και θα ψάξει, θα πρέπει να ζητήσει το κονδύλι, να εγκριθεί και όλα αυτά μπορεί να πάρουν χρονικά κανά τρίμηνο.Εν τω μεταξύ, το παιδί δεν μπορεί να πάει σχολείο χωρίς την παιδαγωγό του.Κάποια στιγμή λοιπόν, θα έρθει η έγκριση και το παιδάκι με αυτισμό, θα βρεθεί σ΄ένα άγνωστο περιβάλλον, με άγνωστους ανθρώπους, άγνωστα δεδομένα.Θα περάσει λοιπόν ένα εύλογο διάστημα προσαρμογής και ένταξης, ενώ τ΄άλλα παιδιά θα κάνουν το πρόγραμμα τους κανονικά....Υποτίθεται ότι η πάραλληλη στήριξη δίνεται σε αρκετά ικανοποιητικά έως υψηλά λειτουργικά αυτιστικά παιδιά και άσπεργκερ που γνωστικά μπορούν να ανταπεξέλθουν και χρειάζονται στήριξη περισσότερο στο συμπεριφορικό κομμάτι και στην επικοινωνία. Ως εδώ, τα συμπεράσματα δικά σας, για το πόσο θα ωφελήσει το παιδί όλη αυτή η κατάσταση.Σημειωτεόν, ότι η παιδαγωγοί αλλάζουν κάθε χρόνο και ότι δεν γνωρίζουν κατ΄ανάγκη από αυτισμό, όποια είναι στη σειρά για να προσληφθεί... Τώρα για το τμήμα ένταξης.Αυτά προγραμματίζονται ανάλογα με τη ζήτηση..Δηλαδή, πάλι μέσω ΚΔΑΥ, το οποίο δεσμεύεται με το νέο νόμο να το κάνει κάθε Ιούνιο για να λειτουργούν από Σεπτέμβρη.Μέχρι τώρα ήταν μάξιμουμ 3 παιδιά, τώρα γίνεται μίνιμουμ 3 παιδιά...Και όχι μόνο αυτιστικά...Άν γνωρίζετε από αυτισμό, θα ξέρετε ότι χρειάζεται ειδικό τρόπο συμπεριφοράς και εκπαίδευσης, που δεν συνάδει με άλλα προβλήματα. Μέχρι τώρα και αυτά καθυστερούσαν λόγω αναγκαστικής γραφειοκρατίας, τώρα έχουν τη πρόθεση να λειτουργούν αμέσως το Σεπτέμβρη. Το μεγάλο ερώτημα, κάνουν τίποτα ; Η μόνη απάντηση που έχω είναι ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Ή ΕΙΔΙΚΟ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟ. Αυτή είναι η μόνη αλήθεια για κάθε εκπαιδευτικό.Το σύστημα βασίζεται σε ανθρώπους, αυτοί το κάνουν ή όχι να δουλεύει.Μπορούν να κάνουν θαύματα, τρόπος του λέγειν. Τώρα, το ότι εμείς οι γονείς δσυκολευόμαστε να παραδεχτούμε την αλήθεια για τα παιδιά μας και γινομαστε άδικοι μέσα στο πόνο μας, αυτό ας μας το αναγνωρίσετε και ας είστε υπομονετικοί.Θα σας συμβούλευα, να δεχθείτε τις προτάσεις για συνοδεία και αν θέλετε να ακούσετε τις εμπειρίες μου ευχαρίστως. Εγώ πάντως μέχρι τώρα δεν αλλάζω τη συνοδό μου με τίποτα.Την έχω σαν τα μάτια μου, γιατί είναι τα μάτια μου και η καρδιά μου, είναι εγώ μαζί με το παιδί μου και το καθοδηγεί και το διαπαιδαγωγεί και τ΄αγαπάει και το πονάει και το καμαρώνει.Αυτή είναι η στήριξη- στο παιδί και στο γονιό.
like5

ανύπαρκτη η παράλληλη στήριξη

Εικόνα ανώνυμο
Διαβασα την επιστολή σας και επειδή έχω ένα κοριτσάκι 8 ετών που έχει ανάγκη από ειδική βοήθεια σας ενημερώνω ότι έχω ασχοληθεί με την παράλληλη στήριξη ,έχει εγκριθεί και έχει πάρει υπογραφή από τον υπουργό αλλά τελικά ειδικό αγωγό δεν είδαμε ποτέ γιατί εγκρίθηκε η αίτησή μας αλλά δυστυχώς δεν υπήρχε κονδύλι. Κατάλαβα ότι η παράλληλη στήριξη υπάρχει μόνο στα χαρτιά.
like6

Ενα ενδιαφέρον κείμενο

Εικόνα Angela Papastavrou
Βρήκα κάτι το οποίο αξίζει να το διαβάσουμε με προσοχή!!! http://www.pi-schools.gr/special_education/aps-depps-autismos.pdf
like12

Δεν θα έλεγα

Εικόνα elizabeth 75
Δεν θα έλεγα πως έχω μεγάλη εμπε ιρία και σωστή πληροφόρηση για το συγκεκριμένο θέμα. Είναι όμως ένα θέμα που με πληγώνει αφάνταστα. Εχοντας έναν γιο ο οποίος σύμφωνα με το ΚΔΑΥ πρέπει να έχει παραλληλη στύριξη, κάθε χρόνο κάνω αίτηση για να έρθει δάσκαλος στο σχολειο. Ποτέ μα ποτε δεν ήρθε κανένας. Παρόλο που η διευθύντριά έδειξε ευαισθησία και έκανε ότι μπρορούσε κανένας δεν ήθρε. Οσο μέναμε σε μεγάλη πολή, το μόνο που μπόρεσα να κάνω ήταν να οδηγώ 2 ώρες την ημέρα (πήγαινε -έλα), για να πηγάινει σε ένα σχολειο που έτυχε να εχει τμήμα ένταξης, ενώ υπήρχε σχολειο δίπλα από το σπίτι μας. Ουτε και αύτοι μπορεσαν να φέρουν ειδικό δάσκαλο. Τώρα που μένουμε σε μικρότερη πόλη , πάλι αντιμεντωπίζω το ίδιο προβλημα. Οταν δε πήγα να τον γράψω σε ένα σχολειο που ήταν το μοναδικό που έχει τμήμα ένταξης, ο διευθυντής με έδιωξε, λέγονατας πως δεν ανοικουμε σε αυτό το σχολειο(βάση διευθυνσης) και ότι όπως ενδιαφέρθηκε αύτος για τα παιδιά του να ενδιαφερθούν και οι άλλοι διευθυντές. Δεν ήθελε λέει να κάνει το σχολειο του ¨γκέτο¨ για ειδικά παιδιά. Τι να πω!!!! Πιστέυω πως όλα αυτά γίνονται για οικονομικούς λόγους. Ισως το υπουργειο δεν έχει χρήματα για να πλήρωνει και ειδικούς δάσκαλους, αγνωόντας σε ΄ποσο δύσκολη θέση ειμαστε εμεις οι γονεις, αλλά και εσεις οι απόφοιτοι. Η αλήθεια ειναι ότι όταν άκουσα πριν από λίγα χρόνια, την διμιουργια αυτού του τμήματος στο πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (μια και ειμαι από τον Βόλο) ΄χαρηκα ΄παρα πολύ γιατί έβλεπα ένα φως στο τουνελ. Τώρα όμως βλέποντας όλα αυτά και ακούγοντας και εσένα, λύπάμαι πολύ και θλύβομαι για την κατάσταση της χωρας μας και για το μέλλον των παιδιών μας!!!
like7

Ετσι καταρίφθηκε ο μύθος του "καλού ειδικού σχολείου"

Εικόνα Angela Papastavrou
Ετσι καταρίφθηκε ο μύθος του "καλού ειδικού σχολείου" στην Ανατολική Αττική και μάλιστα ότι θές και μέσον για να πάρουν το παιδί σου!!! Κατά τα άλλα η παιδεία είναι δωρεάν, η μετακινηση των παιδιών μας το ίδιο και όλα γίνονται αξιοκρατικα!!! Αντε τώρα να πάρεις χαρτί απο τα ΚΔΑΥ οτι το παιδί σου πρεπει να παρακολουθήσει ειδικό σχολείο και μιας και δεν υπάρχει άλλο να πρεπει να το πας στην Παμμακάριστο!!! Σενάριο επιστημονικής φαντασίας;;; οχι για μένα γιατί αυτό προβλέπω και φρίτω!!!Εσείς;;; ==================================== Ειδικό δημοτικό σχολείο «Παμμακάριστος» 26/10/2008 Ερώτηση Φ. Κουβέλη προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Το ειδικό δημοτικό σχολείο «Παμμακάριστος» στη Νέα Μάκρη καλύπτει τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες 53 μαθητών ηλικίας 7-14 ετών που παρουσιάζουν διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές στο φάσμα του αυτισμού και σοβαρή νοητική στέρηση. Το σχολείο στεγάζεται στο χώρο του ιδρύματος για το παιδί «η Παμμακάριστος». Μολονότι το σχολείο, όπως κάθε ΣΜΕΑ, σύμφωνα με το νόμο 2817 είναι δημόσιο και υπάγεται στο ΥΠΕΠΘ, εξυπηρετεί ανάγκες του ομώνυμου φιλανθρωπικού ιδρύματος και κατά συνέπεια, οι σχέσεις ιδρύματος-σχολείου πρέπει να αποσαφηνιστούν. Σειρά γεγονότων και πρακτικών καταδεικνύουν ότι από την εμπλοκή του ιδρύματος στην εκπαιδευτική διαδικασία προκύπτουν δυσλειτουργίες στο έργο των εκπαιδευτικών όσο και στις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών. x Οι μαθητές του σχολείου είναι και ημίτροφοι του ιδρύματος χωρίς να συντρέχουν κοινωνικοί ή οικογενειακοί λόγοι. x Η κατάσταση των λεωφορείων που μεταφέρουν τους μαθητές από τα σπίτια τους προς το σχολείο είναι απαράδεκτη. x Το ίδρυμα προσφέρει σίτιση (χαμηλής ποιότητας), την οποία κάνουν οι εκπαιδευτικοί μέσα στις τάξεις, εντάσσοντάς τη σε πρόγραμμα αυτοεξυπηρέτησης. Εκτός των ανωτέρω, η ακολουθούμενη διαδικασία εγγραφής μαθητών δεν συνάδει με τα προβλεπόμενα των σχετικών υπουργικών αποφάσεων, σύμφωνα με τις οποίες, ο διευθυντής της ΣΜΕΑ ορίζει τη διεπιστημονική ομάδα του σχολείου για τη διάγνωση και αξιολόγηση των μαθητών κατά τη διαδικασία ένταξης και το σχεδιασμό προγραμμάτων κατά τη διάρκεια της χρονιάς (27922/Γ6-3/4/07). Κατόπιν, ο ενδιαφερόμενος γονέας με σχετική διάγνωση από ΚΔΑΥ ή επίσημα αναγνωρισμένο από το ΥΠΕΠΘ διαγνωστικό φορέα κάνει αίτηση στο σχολείο (ΥΑ102357/Γ6/02). Στην περίπτωση της Παμμακαρίστου, οι ενδιαφερόμενοι γονείς δεν δύνανται να καταθέσουν αίτηση εγγραφής απευθείας στο σχολείο, παρά μόνο με τη διαμεσολάβηση του ιδρύματος. Συγκεκριμένα, υποχρεούνται οι ενδιαφερόμενοι να κάνουν αίτηση στο ίδρυμα, προκειμένου να δεχθεί το παιδί του ως ημίτροφο. Στη συνέχεια το παιδί αξιολογείται από την ιατροπαιδαγωγική ομάδα του ιδρύματος, η οποία δεν είναι επίσημα αναγνωρισμένη από το ΥΠΕΠΘ. Στην ομάδα αυτή συμμετέχουν και εκπαιδευτικοί του σχολείου, οι οποίοι αξιολογούν τα παιδιά και σε συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου αποφασίζεται για το ποια παιδιά μπορούν να φοιτήσουν στο σχολείο. Τα παιδιά που προτείνονται εγγράφονται και στο ίδρυμα και στο σχολείο. Εξάλλου, κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες δικαιούται σε μηνιαία βάση έναν αριθμό θεραπευτικών παρεμβάσεων, εργοθεραπεία, λογοθεραπεία, παιδαγωγική παρέμβαση, ψυχολογική στήριξη. Οι θεραπείες γράφονται από παιδοψυχίατρο στα βιβλιάρια νοσηλείας των παιδιών, εκτελούνται σε διάφορα ιατρικά κέντρα και καλύπτονται από τα ασφαλιστικά ταμεία. Οι γονείς των τροφίμων - μαθητών του ιδρύματος γράφουν τις θεραπείες που δικαιούνται και φαίνεται να τις εκτελούν στον ιατροπαιδαγωγικό σταθμό του ιδρύματος καταβάλλοντας μηνιαίως στο ίδρυμα είτε μέσω ασφαλιστικών ταμείων, είτε από την τσέπη τους άνω των 350 ευρώ. Οι θεραπείες ωστόσο δεν πραγματοποιούνται, αφενός διότι οι μαθητές μετά το σχολείο, στις 13.00 μ.μ. πηγαίνουν σπίτι τους, αφετέρου διότι η Παμμακάριστος δεν διαθέτει τον κατάλληλο αριθμό θεραπευτών. Με βάση τα προαναφερόμενα, ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός: • Θεωρεί ότι λειτουργεί το εν λόγω σχολείο σύμφωνα με τους νόμους που διέπουν την οργάνωση και τη λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης; Αν ναι, πώς δικαιολογείται η ως άνω περιγραφόμενη κατάσταση που κατά συντριπτικό ποσοστό προκαλείται από τις συνεχείς παρεμβάσεις και την εμπλοκή του ιδρύματος «Παμμακάριστος» στην εκπαιδευτική διαδικασία και το έργο των εκπαιδευτικών; • Θα προβεί η κυβέρνηση σε άμεση αποσαφήνιση των σχέσεων δημοσίου σχολείου - ιδρύματος; • Συμφωνεί η κυβέρνηση με την πρακτική του ιδρύματος, βάσει της οποίας ο μαθητής του σχολείου αυτομάτως υποχρεούται να είναι και ημίτροφος του ιδρύματος; Αν όχι, με ποιες άμεσες ενέργειες θα μεριμνήσει για την τήρηση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων (27922/Γ6-3/4/07) και (ΥΑ102357/Γ6/02); • Θα προβεί σε ενδελεχή έρευνα προκειμένου να διαπιστωθεί για ποιο λόγο οι γονείς υποχρεούνται να καταβάλλουν συγκεκριμένο χρηματικό ποσό στο ίδρυμα; • Αν υποτεθεί ότι το καταβαλλόμενο χρηματικό ποσό καλύπτει ανάγκες σίτισης και μετακίνησης των μαθητών, σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει, καθώς ο νόμος προβλέπει δωρεάν μετακίνηση των ΑΜΕΑ, ενώ για τις μετακινήσεις του μαθητικού πληθυσμού σύμφωνα με το ΠΔ 161 η αρμοδιότητα εκχωρείται στις νομαρχίες; αρθρο απο την κυριακάτικη ΑΥΓΗ 26/10/2008 http://www.avgi.gr:80/NavigateActiongo.action?articleID=414493
like4

Παράλληλη στήριξη

Εικόνα -Aναστασία
Gina γεια σου. αυτο που μπορω να σου πω σα γονεας απο τα οσα γνωριζω ειναι οτι για ολα αυτα(παραλληλη,τμημα ενταξης,συνοδος)απαιτουνται δικαιολογιτικα στο υπουργειο.για να ειναι νομιμη η διαδικασια κ μιλωντας για δημοσια νηπιαγωγεια κτλ.δε μπορω δηλ. επειδη ετσι θελω να πληρωσω καποιον κ να πηγαινει με το παιδι μου σχολειο,ειτε ειναι δασκαλος ειδικης αγωγης ειτε βοηθητικο προσωπικο(συνοδος).η διαδικασια ειναι ιδια,απλα αλλαζει το αιτημα στις αιτησεις.το βασικο ειναι να γινει αρχικα εγγραφη του παιδιου στο σχολειο που θελει να παρακολουθησει κ μετα μαζι με χαρτι απο τα κατα τοπους ΚΔΑΥ ή απο ιατροπαιδαγωγικο τμημα δημοσιου νοσοκομειου στελνονται αντιγραφα στην τοπικη πρωτοβαθμια(αναλογα την ταξη)κ στο συμβουλο ειδικης αγωγης.αφου παρουν τις υπογραφες πηγαινουν υπηρεσιακως στα κεντρικα της πρωτοβαθμιας καθε νομου,πρωτοκολ. κ φευγουν για το υπουργειο.εκει μετα παλι απο πρωτοκολο φτανουν στο τμξ=ημα ειδικης αγωγης οπου συντασεται μια εκθεση κ αν ολα ειναι ενταξει,φευγουν για τους ανωτερους.3 υπογραφες ακομα κ τελος.αυτη ειναι η διαδικασια.ενημερωτικα,σημερα μιλωντας με το τμημα ειδ.αγωγης του υπουργειου ,με πληροφορησε η κ.Γκικα οτι εχει παγωσει προσωρινα η διαδικασια,για να βγουν οι λιστες των αναπληρωτων.ειναι η 2η για φετος.εν αναμονη!
like10

Ζητάω δασκάλα ειδικής αγωγής

Εικόνα ΖΗΣΗ
Οι δίδυμες ανηψιές μου πηγαίνουν στη Β΄Δημοτικού. Η αδελφή μου κάτι είχε ψιλοκαταλάβει και φέτος το επιβεβαίωσε ότι έχουν δυσλεξία. Απευθύνθηκε σε ιδιωτικό διαγνωστικό κέντρο. Στο σχολείο τους δεν υπάρχει δάσκαλος ειδικής αγωγής. Η αδερφή μου τι πρέπει να κάνει; Να απευθυνθεί στο Υπουργείο και να ζητήσει δάσκαλο ειδικής αγωγής; Για να το κάνει αυτό το Υπουργείο θα πρέπει να έχει γνωμάτευση από δημόσιο κέντρο ή το ΚΕΔΥ της περιοχής της; Μπορεί κάποιος να μου απαντήσει και να μου πεί πού μπορεί να βρεί η αδερφή μου δασκάλα ειδικής αγωγής για να βοηθήσει τα παιδιά της στο σπίτι; Ευχαριστώ
like6

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.