Αναμετάδοση (19/10/2013): Καινοτόμα Εκπαιδευτικά Προγράμματα στην Ειδική Αγωγή - Διασύνδεση Υπηρεσιών Υγείας και Παιδείας"
H Πανελλήνια Ένωση Ειδικών Παιδαγωγών (Π.Ε.Ε.Π.) διοργάνωσε ημερίδα με θέμα: "Καινοτόμα Εκπαιδευτικά Προγράμματα στην Ειδική Αγωγή και διασύνδεση υπηρεσιών παιδείας και υγείας", το Σάββατο 19 Οκτωβρίου 2013 στην Αθήνα (Αμφιθέατρο Χωρεμείου Ερευνητικού Εργαστηρίου, Νοσοκομείο Παίδων «Η Αγία Σοφία», Γουδή).
Σχόλια
Θα παρέχουμε ζωντανή αναμετάδοση της ημερίδας ΠΕΕΠ
Σε λίγο ξεκινά η ημερίδα με θέμα "Καινοτόμα Προγράμματα" στο Αμφιθέατρο του Χωρεμείου (Νοσοκομείο Παίδων Γουδή). Θα παρέχουμε livestream με posts / αναρτήσεις (ζωντανή κάλυψη) μέσω Twitter @noesi.gr με hashtag #peep και εδώ http://noesi.gr/live
Σκαλούμπακας Χ., Ειδικός παιδαγωγός (Αντιπρόεδρος ΠΕΕΠ)
Σκαλούμπακας Χρήστος, Ειδικός Παιδαγωγός, Αντιπρόεδρος ΠΕΕΠ, Παιδοψυχιατρικό Αγλαΐα Κυριακού.
Δεν έχουν αποσταλεί στοιχεία επικοινωνίας στο NOESI.gr.
Κανάρη Κ., Δασκάλα (Δ/ντρια 8ου Δημοτικού Αμαρουσίου)
Κανάρη Κ., Δ/ντρια 8ου Δημοτικού Αμαρουσίου.
Δεν έχουν αποσταλεί στοιχεία επικοινωνίας στο NOESI.gr.
Μαυρουδής Γ. & Φαλακίδου Μ., Δάσκαλοι (2ο Δημοτικό Ν.Μηχανιώνας)
Παρουσιάζουν πρόγραμμα Ένταξης μαθητών με ΔΕΠΥ στο Δημοτικό Σχολείο για την προετοιμασία για το Γυμνάσιο. Έδωσαν (χορήγησαν) ερωτηματολόγιο σε μαθητες Δημοτικού για να καταγράψουν στάσεις και συναισθήματα για την μετάβαση στο Γυμνάσιο. Έπειτα οργάνωσαν και υλοποιησαν πρόγραμμα παρέμβασης: Έφεραν του μαθητές σε επαφή με το Γυμνάσιο με επισκέψεις, παράλληλα δρώμενα και μαθήματα με μαθητές γυμνασίων. Στο τέλος της παρέμβασης έδωσαν νέο ερωτηματολογιο για να καταγράψουν την αλλαγή στις στάσεις των μαθητών.
Οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα έδειχναν καλύτερη προσαρμογή στο Γυμνάσιο και οι καθηγητές τους δήλωναν ότι είχαν καλύτερη συνεργασία μαζί τους. Αυτό το εύρημα αφορούσε και τους μαθητές με ΔΕΠΥ.
Μαυρουδής Γ. & Φαλακίδου Μ., Εκπαιδευτικοί Α'βαθμιας στο 2ο Δημοτικό Ν. Μηχανιώνας.
Δεν έχουν αποσταλεί στοιχεία επικοινωνίας στο NOESI.gr.
Λύρας Δ., Δάσκαλος (6ο Δημοτικό Κηφισιάς)
Παρουσιάζει ένα πρότυπο πρόγραμμα εκπαίδευσης των μαθητών στην προπαίδεια. Χρησιμοποιεί ένα σύστημα σύστημα απεικόνισης των αριθμών με μικρές φράσεις που βοηθούν τους μαθητές να θυμούνται τις σχέσεις των αριθμών στα μαθηματικά.
Μπορείτε να βρείτε όλο το υλικό στην στην ιστοσελίδα του 6ου Δημοτικού Σχολείου Κηφισιάς εδώ: http://6dim-kifis.att.sch.gr
Λύρας Δ., Εκπαιδευτικός Α'βαθμιας στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Κηφισιάς.
Δεν έχουν αποσταλεί στοιχεία επικοινωνίας στο NOESI.gr.
Λύτρα Φ. (Μονάδα ΔΕΠΥ Νοσ. Παίδων Αγλαΐα Κυριακού)
Παρουσιάζει πρόγραμμα για την ανάπτυξη των επιτελικών λειτουργιών σε παιδιά με ΔΕΠΥ. Πρόκειται για τις λειτουργίες που επιδρούν ιδιαιτέρως στη συμπεριφορά των μαθητών. Έχει βρεθεί ότι οι επιτελικες λειτουργίες λειτουργίες του εγκεφάλου έχει βρεθεί ότι υπάρχει έκπτωση των λειτουργιών στη ΔΕΠΥ, κυρίως στη μνήμη εργασίας και την προσοχή.
Επίσης χρήσιμο να γνωρίζετε ότι υπάρχει Ειδική Μονάδα ΔΕΠΥ στο Νοσοκομείο Παίδων Αγλαΐα Κυριακού.
Λύτρα Φ., Μονάδα ΔΕΠΥ Νοσ. Παίδων Αγλαΐα Κυριακού
Δεν έχουν αποσταλεί στοιχεία επικοινωνίας στο NOESI.gr.
Νικολαΐδου Ξ., Εκπαιδευτικός (ΕΕΕΕΚ Ρεθύμνου)
Παρουσιάζει προγράμματα βιωματικής μάθησης για μαθητές στο ΕΕΕΕΚ Ρεθύμνου στην Κρήτη. Ξεχωρίζει ένα πρόγραμμα με τίτλο "Αυτισμός και κατανόηση συναισθημάτων". Θα προσπαθησουμε να βρούμε σύντομα στοιχεία επικοινωνίας για την όσους ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για το πρόγραμμα.
Νικολαΐδου Ξανθίππη, Μοσχονάς Νικόλαος, Μανούσακα Αλεξάνδρα & Σϕακιανάκη Χρύσα, ΕΕΕΕΚ Ρεθύμνου. Δεν έχουν αποσταλεί στοιχεία επικοινωνίας στο NOESI.gr.
Χανιώτη Ε., Ειδική Παιδαγωγός (5ο Δημοτικό Κηφισιάς)
Παρουσιάζει ένα πρόγραμμα παρέμβασης σε μια μαθήτρια Γ' Δημοτικού, 9 ετών με αυτισμό, που αρνείται να συμμετέχει σε οποιαδήποτε δραστηριότητα μαθησιακή φύσης. Το πρόγραμμα παρέμβασης αφορούσε τα μαθηματικά.
Χανιώτη Ε., Ειδική Παιδαγωγός Α'βάθμιας στο 5ο Δημοτικό Κηφισιάς.
Στοιχεία επικοινωνίας
Βογιατζή Μ., Τσιμιτσέλης Ο.
Παρουσιάζουν ένα απλό εκπαιδευτικό υλικό που βοηθά μαθητές με ΔΑΔ να διδαχθούν τα συναισθήματα μέσα από μικρές ιστορίες.
Βογιατζή Μαρία, Τσιμιτσέλης Ιωάννης.
Δεν έχουν αποσταλεί στοιχεία επικοινωνίας στο NOESI.gr.
Αναγνώστου Β., Ψυχολόγος
Παρουσιάζει πρόγραμμα εφαρμογής Κοινωνικών Ιστοριών για παρέμβαση σε μαθητή με αυτισμό που εμφάνιζε βίαιη συμπεριφορά.
Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για τις Κοινωνικές Ιστορίες στον Οδηγό παρεμβάσεων του NOESI.gr στη σελίδα www.noesi.gr/book/intervention. Έχουμε αναρτήσει δύο κείμενα σχετικά, ένα για αρχάριους και ένα για προχωρημένους.
Αναγνώστου Βασιλική, Ψυχολόγος.
Δεν έχουν αποσταλεί στοιχεία επικοινωνίας στο NOESI.gr.
Δαμανάκη Μ., Εκπαιδευτικός (ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω)
Παρουσίασε ένα πρόγραμμα εξατομικευμένης εκπαιδευτικής παρέμβασης σε μαθήτρια με ΔΑΔ, με συμπεριφορά σχολικής άρνησης.Το πρόγραμμα περιελάμβανε την κατάρτιση ενός εντελώς (για να τονίσουμε την επόμενη λέξη) εξατομικευμένου πλάνου της μαθήτριας, που εφαρμόστηκε στην τάξη με τη συνεργασία της οικογένειας. Παρουσιάστηκε αρκετό έντυπο υλικό και ένα μοντέλο παρέμβασης ένας προς έναν, μεταξύ εκπαιδευτή και μαθητή. Η μητέρα της μαθήτριας παρακολουθεί την ημερίδα (αναφέρθηκε απλώς, δεν πήρε το λόγο).
Δαμανάκη Μαρία, ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω. H κ. Δαμανάκη έχει ειδικότητα Διακοσμήτριας (ΤΕΙ Αθήνας) με μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης (ΠΤΔΕ) του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου.
Στοιχεία επικοινωνίας
Και μία πολύ σημαντική σημείωση!
Οι ειδικότητα του Διακοσμητή μέχρι και πέρυσι αναλάμβανε τα Εργαστήρια Κεραμικής και Χειροτεχνίας σε ΕΕΕΕΚ (Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης). Από τον Ιούλιο 2013, η ειδικότητά ανήκει σε μια από αυτές που καταργήθηκαν από την Εκπαίδευση.
Αναζητούμε τους επόμενους "ειδικούς" ανταποκριτές
Πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό να υπάρχει επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων που παρακολουθούν επιστημονικά δρώμενα. Αν θέλετε να γίνετε "ανταποκριτής" του NOESI.gr δείτε τις παρακάτω σελίδες για να δείτε ...τι εννοούμε!
Μας ενδιαφέρει να δίνουμε το στίγμα των παρουσιάσεων για να μπορέσουν οι ενδιαφερόμενοι, που δεν παρακολούθησαν την ημερίδα να βρουν πηγές και ευκαιρίες για να μάθουν για τη δουλειά που γίνεται σε διάφορες δομές και να επικοινωνήσουν για να ανταλλάξουν τεχνογνωσία. Θέλουμε, με δύο λόγια, να φέρουμε σε επαφή τους ανθρώπους που ενδιαφέρονται να μοιραστούν.
Ζωντανές αναμεταδόσεις ή ειδικές ανταποκρίσεις; Από το μέτωπο ή το έδρανο;
Επικοινωνήστε με το NOESI.gr μέσω E-mail, αν το σκέφτεστε σοβαρά και θέλετε να συμμετέχετε στην προσπάθειά μας να βρούμε ...ειδικούς ανταποκριτές από όλα τα ...μέτωπα*.
* NOESI.gr :: Εκπαίδευση - Υγεία - Πρόνοια
Άποψη μαθητών για την σχολική βία (bullying)
Σήμερα είχα μια παρουσίαση σε Δημοτικό Σχολείο στο Ν.Αχαϊας για τις μαθησιακές δυσκολίες- διαφορετικότητα των παιδιών στο σχολείο - πως μπορούν να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες τους.
Στο τέλος, έγινε συζήτηση με το παιδιά για την σχολική βία, που η ανταπόκρισή τους ήταν απίστευτη. Όλα είχαν να διηγηθούν από μια εμπειρία για την οποία μέχρι σήμερα δεν είχε γίνει κάτι.
Φάνηκε ότι η ενημέρωση των παιδιών μέσω video όχι απλά είναι σημαντική αλλά απαραίτητη για να καταλάβουν και να ενοχοποιήσουν τέτοιες συμπεριφορές, ιδιαίτερα σε μικρές κοινωνίες.
Βίντεο για την ενδοσχολική βία
Ίσως τα έχετε δει! Βίντεο που μπορούν να βοηθήσουν γονείς και εκπαιδευτικούς για να "συζητήσουν" για το φαινόμενο με τα παιδιά. Δείτε: http://noesi.gr/node/4088