Οι σκέψεις του Αστερία - Η Δύναμη του ηλεκτρονικού παιχνιδιού

Εικόνα asterias
Σε αυτό το "βιολόγιο" θα με δείτε συχνά να υπερθεματίζω σχετικά με την αξία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, την εκπαιδευτική τους δυναμική και τα παράθυρα που ανοίγουν στη φαντασία. Για αυτό θεώρησα σκόπιμο να ξεκινήσω με τα όχι τόσο φωτεινά χρώματα, με την πλευρά των παιχνιδιών που θα πρέπει να προσέξουμε για να επιλέξουμε τον κατάλληλο τίτλο. Και πριν το κάνω αυτό, θα σας κουράσω με ένα κείμενο σχετικά με τη σημασία του ηλεκτρονικού παιχνιδιού. Το παιχνίδι είναι ένα μέσο πολύ-πολύ ισχυρό. Απευθύνεται σε μεγάλο μέρος των αισθήσεων μας, απαιτεί το χρόνο και την αφοσίωση μας και είναι σε θέση να μας εμπλέξει ενεργά σε εικόνες και καταστάσεις που δεν έχουμε βρεθεί ποτέ ξανά. Όπως όλα τα μέσα εξαρτάται από το χρήστη, το αν θα το χρησιμοποιήσει με σύνεση καλύπτοντας τις ανάγκες του ή αν θα το παρακάνει και θα οδηγηθεί στην κατάχρηση. Σκεφτείτε την τηλεόραση, σκεφτείτε το κινητό τηλέφωνο, ή το αυτοκίνητο. Και πάλι δεν θα έχετε ακριβώς αγγίξει τη δύναμη του ηλεκτρονικού παιχνιδιού. Ίσως αν μιλήσουμε για ταινίες ή ακόμη καλύτερα για βιβλία που προϋποθέτουν τη συμμετοχή μας μέσα από τη φαντασία μας. Φανταστείτε τώρα το παιδί να μπορεί να μπει μέσα στο βιβλίο, να κάνει τους ήρωες να αντιδράσουν, να πετύχουν ή να αλλάξουν. Ένα διαδραστικό βιβλίο, μια ταινία που γινόμαστε και εμείς σκηνοθέτες και αποδεικνύουμε την αξία μας. Φανταστείτε λοιπόν έναν άνθρωπο να διαβάζει βιβλία. Υπέροχα θα μου πείτε, να ένα τέλειο μέσο, μακάρι το παιδί μου να αγαπάει τόσο το βιβλίο. Τώρα φανταστείτε έναν άνθρωπο να διαβάζει βιβλία όλη του τη ζωή δίχως να βγαίνει ποτέ έξω, ή να διαβάζει βιβλία τα οποία δεν τα καταλαβαίνει λόγω ηλικίας και τα παπαγαλίζει δίχως να μπορεί ποτέ να τα καταλάβει πλήρως. Ή αν θέλετε να πάω παρακάτω, φανταστείτε να φέρω βιβλία για ενήλικες σε ένα 10 χρονο παιδί, δίχως να του εξηγήσω τι και πώς. Και ίσως καταλάβετε γιατί είναι τόσο σημαντικό να επιλέξουμε το σωστό παιχνίδι και να μάθουμε το παιδί να το χρησιμοποιεί σωστά. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για τα αστέρια μας που χρειάζονται τα όρια όσο και το νερό. Με τη σωστή χρήση και τη σωστή επιλογή παιχνιδιού το αποτέλεσμα είναι παραπάνω από ευεργετικό. Διασκεδάζουμε με την ψυχή μας, μαθαίνουμε από την άνεση του σπιτιού μας, κοινωνικοποιούμαστε παίζοντας με φίλους και την οικογένεια, αναπτύσσουμε το λεξιλόγιο και τις γνώσεις μας (οι μικρότεροι), βάζουμε τη διαδραστικότητα και το παραμυθιακό σενάριο ξανά στη ζωή μας (οι μεγαλύτεροι). Εν ολίγοις, χαράς Ευαγγέλια. Είτε λοιπόν πρόκειται για εμάς, είτε για τα αστέρια μας (τέκνα και μαθητούδια ανεξαρτήτου νοητικής καταστάσεως), θα πρέπει να προσέξουμε μερικά σημεία πριν αγοράσουμε έναν εμπορικό τίτλο. Αλλά και αφού τον αγοράσουμε θα πρέπει να φροντίσουμε να χειριστούμε σωστά τη διαδικασία του παιχνιδιού. Και αυτά θα σας τα πω στο επόμενο "βιολόγιο" γιατί πρέπει να πάω για ύπνo... Καλή σας νύχτα

Σχόλια

Μπράβο

Εικόνα Soula
Μπραβο, πολυ ωραιο και κατατοπιστικο {με ωραιο τροπο} "βιολογιο". Περιμενω με αγωνια τις συνεχειες. Σουλα
like1

:-)

Εικόνα asterias
...οι οποίες ελπίζω να μην αργήσουν πολύ (μερικές φορές αυτές οι 24 ώρες μοιάζουν τόσο λίγες) σε ευχαριστώ
like0

Νοητική υστέρηση

Εικόνα Μαίρη Στεργίου Βελλή
Μαρία γεια σου, πολύ ενδιαφέρον το άρθρο σου για τα video-games, αλλά μήπως γνωρίζεις να μου εξηγήσεις σε παρακαλώ πως θα τα καταφέρω να παίξω με την κονσόλα του playstation 2, με το 10χρονο γιο μου που έχει νοητικό πρόβλημα και πρόβλημα λεπτής και αδρής κινητικότητας και που όταν του πιάνω τα χεράκια τα τραβάει; Και που έχει μεγάλη διάσπαση προσοχής πως θα μπορέσουμε να παίξουμε έστω και 10 δευτερόλεπτα; Πώς θα πατήσει τα πολύ μικρά βελάκια; 'Αρα μήπως δεν αφορά όλες τις περιπτώσεις ΕΑ αυτά που περιγράφεις; Ως ειδική που είσαι αλλά και αδελφή ΑμεΕΑ, με ενδιαφέρει πολύ η άποψή σου. Φιλικά Μαίρη Βελλή
like0

Δαχτυλάκια

Εικόνα asterias
Ελπίζω να μη σας κουράσω: Όσα περιγράφω στα κείμενα, είναι σκέψεις μου πάνω στη δυναμική των παιχνιδιών και σε όσα γίνονται διεθνώς πάνω στους τομείς της εκπαίδευσης και της ειδικής αγωγής. Πιστεύω οτι το παιχνίδι μας αφορά όλους και βλέπω οτι καινούριες τεχνολογίες κάνουν τη χρήση ακόμη πιο προσιτή στα δικά μας παιδιά. Για παράδειγμα αυτό τον καιρό στη Γαλλία δουλεύουν παιχνίδια υπολογιστών δίχως τη χρήση χειριστηρίων, απλά με την κίνηση του σώματος (κάτι που έχει εισάγει εμπορικά και το Wii). Με ενδιαφέρει πολύ να δω τι εφαρμογές μπορούμε να έχουμε στον τομέα της νοητικής στέρησης στη χώρα μας και νιώθω ότι κάθε παιδί αποτελεί μια ξεχωριστή πρόκληση. Μακάρι να μπορούσα να κάνω γενικεύσεις από τώρα, αλλά είναι πολύ πολύ νωρίς και δεν έχω ακόμη ούτε τη γνώση και κυρίως όχι την εμπειρία. Πάμε τώρα σε πιο ενδιαφέροντα πράγματα :-) Το χειριστήριο του Playstation2 νομίζω οτι είναι αρκετά περίπλοκο για άμαθα δαχτυλάκια. 2 διαφορετικά joysticks συν τα πλήκτρα κατεύθυνσης και Xtra λειτουργίας, θα έκαναν και έναν ενήλικα χρήστη να νιώσει μπερδεμένος. Εάν αρχικά επιλέγατε παιχνίδια απλού χειρισμού/λογικής και απομονώνατε τα extra πλήκτρα με χαρτοταινίες, θα μπορούσατε σιγά σιγά να απλοποιήσετε τη διαδικασία και να του κινήσετε το ενδιαφέρον. Αυτά είναι δικές μου εμπειρίες και σε καμία περίπτωση δεν θέλω να τις γενικεύσω στην περίπτωση του παιδιού σας. Εάν θέλετε θα μπορούσατε να μου περιγράψετε τις προσπάθειες σας και τα ενδιαφέροντα του και να δούμε πως μπορούμε να το εισάγουμε στο παιχνίδι. Με ποια παιχνίδια έχετε προσπαθήσει? Παρακολουθεί, κάνει διαχωρισμό χάνω-κερδίζω, έχει προσπαθήσει να πιάσει μόνο του το χειριστήριο? Κάθε περίπτωση απαιτεί το δικό της λεπτό χειρισμό. Την ίδια δυσκολία μπορεί να έχει το παιδί στο να χρησιμοποιήσει το control της TV, αλλά η ιδιαιτερότητα στην περίπτωση μας είναι, ότι το παιχνίδι κερδίζει το ενδιαφέρον και μας κάνει να προσπαθούμε. Εσείς γνωρίζετε καλύτερα από τον καθένα τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντα του παιδιού σας. Εάν βλέπετε ότι το ενδιαφέρει η σχέση "πατάω κουμπί-προκαλώ αλλαγή στο παιχνίδι", εάν το ενδιαφέρει να σας παρακολουθεί όταν παίζετε εσείς ή άλλα παιδιά το παιχνίδι, τότε αξίζει σιγά σιγά να το βάλετε μέσα στη διαδικασία με το να πατάει ένα κουμπί κάθε φορά (οι επαναλήψεις ανάμεσα σε αίτιο και αποτέλεσμα μπορεί να κάνουν θαύματα στην κατανόηση λειτουργιών του παιχνιδιού, καθώς η ευχαρίστηση και η αίσθηση της ικανοποίησης είναι άμεση). Μακάρι να μπορούσαν να χωρέσουν όλες οι περιπτώσεις ανθρώπων στα δύο μικρά μου κείμενα . Κάθε παιδί είναι μοναδικό και κάθε περίπτωση ΕΑ έχει της ιδιαιτερότητες της. Νομίζω οτι ακόμη και ένα παιδί δίχως νοητικά προβλήματα μπορεί απλούστατα να μην έχει το αναμενόμενο ενδιαφέρον για τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Εκπαιδευτική και ακαδημαϊκή κοινότητα προσπαθούν να βρούνε εφαρμογές εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας σε άτομα με EA και να μελετήσουν τις επιδράσεις. Μέχρι στιγμής η πλειοψηφία των αποτελεσμάτων είναι θετικότατη. Πλειοψηφία όμως αποτελούν και οι μη προσβάσιμοι τίτλοι εμπορικών παιχνιδιών και οι δυσκολίες στη χρήση παιχνιδιών. Σκεφτείτε πόσα παιχνίδια επιτραπέζια που βρίσκονται στο εμπόριο μπορεί με ευκολία να χειριστεί/κατανοήσει το παιδί. Τα περισσότερα απαιτούν ιδιαίτερη προσπάθεια απο το γονιό/εκπαιδευτικό/συμπαίκτη και μετατροπή του παιχνιδιού στα μέτρα του κάθε παιδιού. Κάπως έτσι είναι και με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Ελπίζω να σας απάντησα, θα χαρώ να ξεκαθαρίσω (εάν είμαι σε θέση) οτιδήποτε σχετικό σας προβληματίζει :-)
like1

Playstation "Spyro the dragon" - η θλίψη

Εικόνα Soula
Μετα την εμπειρια μου, απο τον Spyro... Παιζαμε το παιχνιδι για κανα 1-2 μηνες, φοβερο παιχνιδι που σε κραταει. Ο Γιαννης ομως το τερματισε και τωρα δεν βιωνει αυτον τον τερματισμο σαν νικη αλλα σαν τερματισμο. Για κεινον ο Spyro πεθανε (η αντιδραση του ηταν κλαμα, θλιψη, μολις ειδε ενα αλλο με κεινον που του πηρα - "Under the dragon fly" - στενοχωρηθηκε ακομα πιο πολυ γιατι ηταν χαλια) και τωρα μενει να βρουμε αλλο παρομοιο παιχνιδι που να τον κρατησει. Αρα, λοιπον, θελει και δω προετοιμασια και συμπαρασταση γιατι μοιαζει σαν να αλλαζει κατι απο το προγραμμα, την ρουτινα. Καλη συνεχεια σε ολους. Με εκτιμηση, Σουλα
like3

Playstation...

Εικόνα Basilios
Σούλα, Γεια χαρά. Εχω κι εγώ ενα προβλημα με τον Άγγελο, σχετικά με το Playstation [ σημ. NOESI.gr: ενν. παιχνιδομηχανή για την τηλεόραση ] ... Αφου πρώτα παρατηρήσει για μερικές ημέρες τον μεγάλο να παίζει κάποιο καινούριο παιχνίδι, μετά το παίρνει ο ίδιος και μέσα σε διάστημα μερικών ημερών έχει γίνει... expert... Τώρα έχει "κολλήσει" με το παιχνίδι "Harry Potter". Αφού το τερματίζει μου λέει: - Ο δράκος! Έχει πλάκα. Όμως το πρόβλημα είναι οτι επειδή του αρέσει να βλέπει πολλά παιδικά καρτουν στο cartoonentwork στη NOVA μιλάει πιο πολύ αγγλικά και μάλιστα με τέλεια προφορά. ("What's going on here?" κ.λπ.). Επίσης το μεγάλο μας πρόβλημα είναι οτι στο σπίτι δεν κάθεται να "δουλέψει" μαζί μας με καμμιά δύναμη. Πηγαίνει σε λογο, εργο, [ σημ. NOESI.gr: ενν. λογοθεραπεία, εργοθεραπεία ] και ανάπτυξη επικοινωνίας συνολικά γύρω στις 10 ώρες την εβδομάδα. Αυτό δε που δεν δέχεται με τίποτα να κάνει στο σπίτι είναι κάρτες. Όταν δε του αρέσει κάτι το προσέχει χωρίς να διασπάται η προσοχή του. Δηλαδή Playstation μπορεί να παίζει συνέχεια 1 ώρα.
like0

Playstation

Εικόνα Soula
Ευτυχως ηταν η κουραση ισως, και ο τερματισμος του παιχνιδιου. Την επομενη μερα ολα μια χαρα, τωρα ξεκινησαμε αλλο παιχνιδι, "Rayman Revolution", λεγεται και.. θα δουμε. Συζητησαμε πολυ παντως για πιο λογο νιωθει ετσι, οτι πολλα πραγματα που τα εχουμε συνηθισει αλλαζουν καποια στιγμη κ.α. Καλη συνεχεια και σε σας και καλο παιχνιδι. Με εκτιμηση, Σουλα
like1

Αχ αυτό το ΤΕΛΟΣ

Εικόνα asterias
Πόσο δίκιο έχεις, θυμάμαι στο πρώτο παιχνίδι που συνέβει αυτό (το Shenmue II) το άγχος για το αν θα βγει το επόμενο και πότε θα βγεί και γιατί έμεινε στη μέση και τώρα; 'Αγχος άγχος άγχος. Οπότε έπρεπε να κάνω τη μεγάλη κουβέντα οτι είναι σαν τα βιβλία, οτι όσο και να αγαπήσουμε τον ήρωα στο τέλος θα τον αποχωριστούμε, οτι για αυτό δεν πρέπει να βιαζόμαστε να τελειώσει κτλ. Αλλά μήπως και εμείς δεν έχουμε μελαγχολήσει με το κλείσιμο ενός αγαπημένου βιβλίου. θα ήθελες να μου πεις τι άλλα παιχνίδια του αρέσουν για να κοιτάξω και εγώ παρόμοιους τίτλους;
like0

Τι γίνεται όταν το πρώτο παιχνίδι

Εικόνα Soula
Δυστυχως το πρωτο DVD ηταν ο "Spyro a Hero's Tail", μετα πηρα το "Enter the Dragonfly" που δεν εχει καμια σχεση με το πρωτο (γραφικα που ζαλιζουν, αργη κινηση, πολυ μπλα, μπλα κ.τ.λ. καμια σχεση). Τα αλλα που βρηκα μεσω Ιnternet ειναι το "Jax and Daxter: the Precursor Legacy" και το "Klonoa 2 Lunateas Veil" και το "Rayman 2". Δεν ξερω βεβαια τι λενε αλλα απο το Gamespot.com ειδα οτι εχουν καλη βαθμολογια και ανηκουν σε κατηγοριες σαν το "Spyro". Σε ευχαριστω, Σουλα
like1

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.