Δυσλεξία (Πάτρα)

Εικόνα anagnod

Είμαι απο Πάτρα, μητέρα 4 παιδιών. Ο Βασίλης μου παρουσιάζει μαθησιακές δυσκολίες πηγαίνει Β' Δημοτικού και έχει επαναλάβει το νηπιαγωγείο. Επίσημη διάγνωση για δυσλεξία δίνεται στην Δ' Δημοτικού. Έχει αξιολογηθεί από το ΚΕΔΔΥ και υπήρξε πρώιμη παρέμβαση με λογοθεραπεία και τώρα με ειδικό παιδαγωγό. Έχουμε πελαγώσει, ο σύζυγός μου κι εγώ, με τις γνώμες των ειδικών που αρκετές φορές αναιρούν η μια την άλλη.

Οι δυσκολίες του παιδιού μας στη μάθηση φαινομενικά είναι ανεξήγητες (δεν υπάρχει οργανικό πρόβλημα που να τις δικαιολογεί). Στην καθημερινότητά του,στο λεξιλόγιο και στην κοινωνικότητα είναι μια χαρά. Έχει φοβερη θέληση και κουράγιο για μάθηση με πενιχρά όμως αποτελέσματα σε σχέση με την παρέμβαση που έχει γίνει και την δική του προσπάθεια. Οι φίλοι μου λένε πως είμαι υπερβολική. Εγώ όμως είμαι μητέρα και βλέπω πως το παιδί μου αρχίζει και καταλαβαίνει πλέον ότι υστερει στην τάξη και πληγώνεται γιατί προσπαθεί πολύ. Χαρακτηρίζει τον εαυτό του ως ανάξιο και βλάκα, αρχίζει να κλείνεται στον εαυτό του και να μην κάνει παρέες εντός και εκτός σχολείου. Με ενδιαφέρει πολύ να ανταλλάξω απόψεις με γονεις που έχουν παιδια με μαθησιακες δυσκολίες για να στηριξουμε τα παιδιά μας και πάνω απ όλα να ενισχύσουμε την αυτοεκτίμησή τους καθως και εμπειριες από ειδικούς. Αν κάποιο από τα μέλη είναι από Πάτρα θα χαιρόμουν να ανταλλάξω μαζί του απόψεις γιατί όχι και απο κοντά. Θα ήθελα να προτείνω σε μέλη από Πάτρα που έχουν παιδια με μαθησιακες δυσκολίες πως θα μας ήταν πιστεύω πολύ βοηθητικό να δημιουργήσουμε ομάδες αυτοβοηθειας ίσως με κριτηριο την εκπαιδευτικη βαθμίδα του παιδιού μας (π.χ. δημοτικό κ.λπ). Πιστεύω πως μεσα από τέτοιες ομάδες θα αποφορτιζόμασταν αρκετά και θα διδασκόμασταν από τις εμπειρίες των άλλων ως προς την αντιμετώπιση των δυσκολιών των παιδιών μας.

Σχόλια

Καλημέρα και καλή εβδομάδα! (prasinipriza.com)

Εικόνα Alex Pazi
Καλημέρα και καλή εβδομάδα με λένε Αλεξάνδρα και δεν έχω εμπειρία στη δυσλεξία και τις μαθησιακές δυσκολίες. Έχω όμως ένα γιο με σύνδρομο Down και για να δώσω τις μάχες μου ψάχνω πολύ και διαβάζω πολύ και σερφάρω στο διαδίκτυο κ.λπ. κ.λπ. Σε ένα ταξίδι λοιπόν στο διαδίκτυο γνώρισα την "πράσινη πρίζα" και μου άρεσε πάααααραααα πολύ! www.prasinipriza.com Έστειλα email στην Αθηνά Χριστοφίδου, την εμπνεύστρια της σελίδας και της σειράς βιβλίων που έχει εκδόσει, και μιλάμε ακόμη είτε τηλεφωνικά είτε με email. Είναι ένας πολύ γλυκός άνθρωπος, πρόσχαρος, με διάθεση να προσφέρει και να δώσει συμβουλές σύμφωνα με τη δική της εμπειρία με τα παιδιά της. Σου προτείνω ανεπιφύλακτα να δεις την σελίδα της στο διαδίκτυο και να επικοινωνήσεις μαζί της. Να ξεφυλίσεις τα βιβλία της, να διαβάσεις τα tip που δίνει για τη μάθηση και να τα παραγγείλεις ακόμα, να τα μελετήσεις και να αντλείς ιδέες. Οι μαθησιακές δυσκολίες και η δυσλεξία δεν είναι ΑΣΘΕΝΕΙΑ. Είναι ένας διαφορετικός τρόπος για να μαθαίνουν οι άνθρωποι. Μπορούν οι άνθρωποι με δυσλεξία και μαθησιακές να μάθουν, ο τρόπος αλλάζει. Βρες αυτόν τον τρόπο για τον Βασίλη. Υπάρχει. Βάλε τη φαντασία σου να δουλέψει. Αντιλαμβάνομαι ότι ως μητέρα 4 παιδιών οι υποχρεώσεις σου είναι πάρα πολλές όμως αυτό που πραγματικά χρειάζεται ο Βασίλης είναι ΕΣΕΝΑ δίπλα του. Στηριξέ τον όσο πιο πολύ μπορείς. Χίλιες καλημέρες και καλή εβδομάδα!
like0

Δυσλεξία και αυτοεκτίμηση

Εικόνα Ιγνάτιος Καφαντάρης
Συμφωνώ μαζί σας ότι η αυτοεκτίμηση των παιδιών πρέπει να είναι το κύριό μας μέλημα όποτε ματαιώνονται συστηματικά λόγω μαθησιακών δυσκολιών. Δυστυχώς, αν και έχω πολύ μεγάλη εμπειρία διαφορικής διάγνωσης των μαθησιακών δυσκολιών, δεν μπορώ να έχω γνώμη για το τι ακριβώς τρέχει με το αγόρι σας και γιατί δεν αποδίδει η παρέμβαση που έχει κάνει. Θα χρειαζόμουν πολύ λεπτομερειακά στοιχεία για να εκφέρω άποψη. Ωστόσο, έχει μεγάλη σημασία να ασχοληθεί το παιδί συστηματικά με τομείς όπου έχει κλίση και δεν δυσκολεύεται. Καλό θα ήταν ας πούμε να δώσει βάρος σε κάποιο/α μαθήματα για να νιώσει ότι είναι από τους καλύτερους σε αυτό, και παράλληλα σε κάποιο σπορ. Όταν υπάρχουν 1-2 πράγματα εντός και εκτός σχολείου που το παιδί τα καταφέρνει πάνω από τον μέσο όρο και μπορεί να προβάλλει αυτές τις ικανότητες και τα επιτεύγματα, συνήθως καταφέρνουμε πολύ καλά να αποκαταστήσουμε την αυτοεκτίμησή του, με ευεργετικές συνέπειες για την προσωπικότητά του σε όλη την υπόλοιπη ζωή του.
like0

"Ένας πρακτικός οδηγός για συμμαθητές παιδιών με Αυτισμό"

Εικόνα Stathis
Καλό μεσημέρι, Συμφωνώ με τον κο. Καφαντάρη γιατί όσο και να βοηθήσουμε εμείς στο σπίτι το παιδί στο σχολείο θα εξακολουθήσει να φαίνεται ότι κάπου δεν τα καταφέρνει τόσο καλά και κάποια παιδιά θα το εκμεταλεύονται για το φέρουν σε δύσκολη θέση. Μπορεί συμπληρωματικά με την ανάπτυξη και προβολή των δυνατών σημείων του παιδιού να γίνει μια παρουσίαση μέσα στην τάξη σχεδιασμένη από την ειδική εκπαιδευτικό που παρακολουθεί το παιδί, σε συνεργασία με τη δασκάλα της τάξης, που στη διάρκεια μιας διδακτικής ώρας όλα τα παιδιά θα κλιθούν να περιγράψουν γραπτά τα δυνατά τους σημεία και τα σημεία που δυσκολεύονται. Έτσι τα παιδιά θα συνειδητοποιήσουν ότι όλοι είμαστε διαφορετικοί, όλοι έχουμε δυσκολίες σε κάποια πράγματα, θα μπουν στη θέση και τα ίδια ενός παιδιού που δυσκολεύεται κάπου και δεν είναι ωραίο να το κοροϊδεύουν και με πλάγιο τρόπο θα προτείνουν τα ίδια τα παιδιά μια πιο σωστή και δίκαιη συμπεριφορά προς όλους. Ένα θέμα που όμως χρειάζεται να τροποποιηθεί πολύ είναι η παρουσίαση ενός παιδιού με αυτισμό στη σχολική τάξη. θα βρείτε το αρχείο εδώ (Word μεγέθους 3MB): http://www.autismhellas.gr/files/el/Entheto.doc "Το διαφορετικό παιδί – Ένας πρακτικός οδηγός για τους συμμαθητές των παιδιών με Αυτισμό" Στέργιος Νότας, Κλινικός Ψυχολόγος D.P.MGR – Επιστημονικός Υπεύθυνος ΕΘΜΑ
like1

Ευχαριστώ πολύ Αλεξάνδρα θα το ερευνήσω οπωσδήποτε!

Εικόνα anagnod
Ευχαριστω πολυ αλεξανδρα θα το ερευνησω οπωσδηποτε! Τα πρωτα μου παιδια ειναι μεγαλα και δεν με χρειαζονται τοσο πολυ οποτε ασχολουμαι με το Βασιλη αρκετα. Το ψαξιμο για το τι του ταιριαζει ειναι το δυσκολοτερο στην πορεια μας. Δυναμη σε όλους μας.
like1

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.