H πρόοδος όσο μικρή κι αν είναι είναι κατι θετικό!

Εικόνα miky
Aυτές τις ημέρες είχαμε τη δεύτερη αξιολόγηση του μικρούλη μας απο την αναπτυξιολόγο που τον είχε δει. Είδε πολύ θετικά το ότι προσπαθεί να επικοινωνήσει (ας πηγαίνει αργά στο PECS) [ Τι είναι το PECS; ]. Kαι το σημαντικότερο για μένα είναι ότι κατηγορηματικά είπε να μη αποκλείσουμε την πιθανότητα να "βγάλει" λειτουργικό λόγο. Eπίσης μας είπε ότι καλό για το παιδάκι μας θα ήταν να κάνει μουσικοθεραπεία. Δεν ξέρω κανέναν στη Ρόδο που να κάνει τέτοιο πράγμα.ούτε καν ξέρω τι είναι, ούτε ποια ειδικότητα το κάνει αυτο. Θέλω να βλέπω το ποτήρι μισογεμάτο. Να δίνω σημασία σε αυτά που το παιδάκι μου μπορεί να κάνει και όχι σε αυτά που δεν μπορεί. Ναι μεν η αναπτυξιολόγος δε μας διαβεβαίωσε οτι θα μιλήσει , αλλά προτιμώ να εστιάζω στο ότι δεν μπορούμε να το αποκλείσουμε και να σηκώσουμε τα χέρια ψηλά. Διάβασα και το βιολόγιο της GINKA για το κανονικό νηπιαγωγείο και έχω βγάλει κανούρια φτερα! [ διαβάστε τη δημοσίευση με τίτλο "Κανονικό" νηπιαγωγείο ] όταν ρωτήσαμε την αναπτυξιολόγο αν υπάρχει μέθοδος για να τον βοηθήσουμε να σταθεροποιήσει τις λέξεις που έχει πει κατα καιρούς μας απάντησε χαριτολογώντας ότι αν βρίσκαμε μια σίγουρη τέτοια μέθοδο θα παίρναμε νόμπελ κι εμείς κι αυτή !! Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να ονομάζουμε ΣΥΝΕΧΕΙΑ τα αντικείμενα που τον ενδιαφέρουν, και να ελπίζουμε. Μας εγραψε και ενα σωρό εξετάσεις, να τις κάνουμε με σκοπό να μη βρούμε τίποτα, χαλαρά μεσα στο επόμενο εξάμηνο. Tης είπαμε οτι κάποια στιγμή που τρόμαξε βλέποντας μια χελώνα να τον πλησιάζει φώναξε "μπαμπά μου" (για πρώτη φορά) και μας είπε ότι αυτό (το να τρομάξει;) είναι και μια απο τις ΄"μεθόδους" που μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς για να αναγκάσει το παιδί να μιλήσει. Επίσης μας τόνισε ότι είναι πολυ σημαντικό να ασχολούνται με το παιδί άτομα που έχουν καλή "χημεία" μαζί του Aυτα εν συντομία τα νέα μας. Eλπίζω να επανέλθω σύντομα με ευχάριστα νέα.

Σχόλια

Μιράντα , πολύ ευχάριστα νέα

Εικόνα Angela Papastavrou
Μιράντα αυτά είναι πολύ ευχάριστα νέα, που θα έπρεπε να σε χαροποιούν και να σου δίνουν δύναμη για την συνέχεια. Αν και διακρίνω μια συγκρατημένη αισιοδοξία που την καταλαβαίνω απόλυτα, γιατί εμείς, με μέτρο σύγκρισης τα υπόλοιπα παιδάκια της ηλικίας τους, ...άλλα περιμένουμε και αυτά δεν μας ικανοποιούν, αλλά ...δυστυχώς σε αυτά θα πρέπει να μάθουμε να αρκούμαστε. Ετσι ακριβώς νοιώθω και εγώ κάθε μέρα και ας μου λένε όλοι οι θεραπευτές μας και ο φιλικός μας περίγυρος ότι έχει σημάδια αισθητής βελτίωσης... εγώ άλλα περιμένω να δώ για να πανηγυρίσω!!![ Ασταμάτητο λόγο :) ] Είπαμε "κουράγιο", "πίστη", "επιμονή" και "αισιοδοξία". Αυτά μου λένε, αυτά σου λέω, αυτά προσπαθώ και εγώ να "εμπεδώσω"!!!
like2

Εμφάνιση λόγου

Εικόνα Marian
Για να δείτε το πρόβλημα λίγο πιο θετικά θα σας περιγράψω την εξέλιξη του γιου μου. Μέχρι την ηλικία των τεσσάρων έλεγε μεμονωμένες λέξεις 3 ή 4 συνολικά, όχι πάντα τις ίδιες, που εμφανίζονταν και έφευγαν, με διαστήματα σιωπής που είχαν διάρκεια εβδομάδων. Μετά τα τέσσερα εμφάνισε τις πρώτες σταθερές λέξεις και ένωσε δύο λέξεις μαζί, αφού πέρασαν άλλοι τέσσερις ή πέντε μήνες. Τώρα στην ηλικία των πέντε ετών φτιάχνει μικρές προτάσεις, που όμως δεν εμφανίζονται σταθερά. Γνωρίζει το όνομά του και τα ονόματα των μελών της οικογένειας. Μπορεί να απαντήσει στις ερωτήσεις "Ποιός θέλει ..." ή "Ποιός έκανε κάτι" ή "Τί είναι αυτό". Χρησιμοποιεί ενικό και πληθυντικό και τους χρόνους των ρημάτων ή τα πρόσωπα σε πολλές περιπτώσεις σωστά. Κάθε μέρα μιλάει λίγο καλλίτερα, αλλά με πολύ αργό ρυθμό και σε περιόδους έντασης ακόμα και τώρα σταματάει να μιλά. Στο διάστημα που ήθελα να τον βοηθήσω να εμφανίσει τις πρώτες του λέξεις εφάρμοσα μία μέθοδο που διάβασα σε ένα βιβλίο και έλεγε να χρησιμοποιείται λόγος με έντονο ρυθμό, τραγουδιστός. Του τραγουδούσα τις λέξεις που ήθελα να μάθει, όπως "νερό". Πριν εμφανίσει αυτές τις λέξεις προηγήθηκε ένα διάστημα που τραγουδούσε το ρυθμό των λέξεων και παρόλο που δεν ακουγόταν κανένα φώνημα, μπορούσε κάποιος να καταλάβει την λέξη. Με την ίδια μέθοδο του μαθαίνω και τώρα δύσκολες λέξεις. Και εκείνος και εγώ με τον χρόνο αποκτήσαμε μία τραγουδιστή ομιλία, που τον βοηθάει πολύ. Σας εύχομαι την καλλίτερη δυνατή προόδο.
like3

Ένας τρόπος να βοηθήσουμε

Εικόνα Ginka
Ένας τρόπος να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αναπτυξουν τον λόγο είναι όταν το παιδί ζητάει κάτι με νευματα να μην το δίνουμε αμέσως αλλα να το "αναγκάζουμε" εν μέρη να πεί την λέξη για να το πάρει. Αυτό λειτουργεί άψογα όταν το παιδί θέλει κάτι (ένα αντικείμενο) με μεγάλη αγωνία. Επίσης αυτό μπορεί να συμβεί εφόσον το παιδί έχει αρχισει σιγά σιγά να κατακτά τον λόγο (κι ας είναι μόνο συλλαβές). Φαντάσου το εξείς: άν όλοι μας καταλαβαινόμαστε και επικοινωνούσαμε με τα μάτια μας ή με απλά νοήματα των χεριών δεν θα χρειαζόταν να αναπτύξουμε τον λόγο. Βέβαια πάντα πρέπει να επαναλαμβάνουμε σταθερά την λέξη. Αυτός ο τρόπος λειτουργεί πολύ κάλα μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον. Πριν λίγα χρόνια τον υιοθέτησα με την προτροπή της εργοθεραπευτριας και της λογοθεραπευτριας και λειτουργησε αψογα σε ένα παιδί λειτουργικό. Βέβαια μην ξεχνάμε ότι κάθε παιδί έχει τις ιδιαιτερότητες του, και δεν πρέπει με τίποτα να γενικεύομαι. Παρόλα αυτά, τέτοιου είδους "παιχνίδια" βοηθούν σε όλα τα επιπεδα του λόγου κατα γενική ομολογια. Η/ο αναπτυξιολόγος που πήγες ήταν πολύ διαβασμένος κατ' εμέ χωρίς να τον γνωρίζω. Είναι πολύ σημαντικά τα λόγια που σου είπε για την καλή χημεια του παιδιού με τον εκπαιδευτή του. Ειναι πρώτο σημαντικό θέμα που πρέπει να κοιτάξεις. Απο την καλή επαφή έρχονται όλα τα υπολοιπα. Αυτό συμβαίνει σε όλους τους τομείς της ζωής. Καλή συνέχεια στο έργο σου. Φιλικά, Ginka
like2

Μουσικοθεραπεία

Εικόνα miky
Marian, Ευχαριστώ για το σχόλιο σου. Θα μπορούσες να μου πεις ποιο βιβλιο ήταν αυτο που αναφέρεις; Ο μικρούλης μου επαναλαμβάνει μελωδίες απο παιδικά τραγουδάκια και απο τη μελωδία καταλαβάινω τι θέλει να πεί. π.χ. ενα τραγουδάκι που ΄λέει " χαρωπο χαρωπο" το λέει "παοπο παοπο" το "δεν περνας κυρα μαρια δεν περνας δεν περνας" το λέει "επε απι αμα ία επενα επενα" το " βγες πηνελόπη στο παραθύρι " το λέει " ε πηεόπη ο παα πύι" Τα επαναλαμβάνω για να τα τραγουδήσουμε μαζί αρθρώνοντας σωστά τις λέξεις, ενστικτωδώς. Αλλά θα με βοηθούσε κάτι συστηματικό να διαβάσω. Ευχαριστώ και πάλι για το σχόλιο. Ειδικά το ότι μετά τα 4 συνεχίζεται η πρόοδος στο Λόγο είναι κάτι που μου δίνει ελπίδα. Να είσαι καλά, κι εσύ και το παιδάκι σου! Αν θες πες μας λίγα λόγια και για το τι διάγνωση έχει. Miranta
like3

Eυχαριστώ

Εικόνα miky
Αγγέλα μου, Πάντα με βοηθάς με τον τρόπο σου να πατάω γη χωρις να απελπίζομαι. Χτες ο μικρούλης μου έπαιξε με άλλα 2 παιδάκια κυνηγητό και ενα αυτοσχέδιο παιχνιδι ισορροπίας πάνω σε πλακάκια. Τις κοίταζε και γελούσε και χοροπηδούσε, ήταν τόσο όμορφο που ηθελε να είναι μαζί τους! Μετά βέβαια προσπάθησαν να τον βάλουν στο παιχνίδι ρόλων να είναι αυτός ο πρίγκιπας και τα κορίτσια οι βασίλισσες αλλά δεν κατάφερε να μπει στο "πνεύμα του ρόλου" οπότε αυτές άλλαξαν το παιχνίδι, να είναι τάχα μου ο γιος τους που τον προσέχουν μη πέσει και χτυπήσει, και πάλι τον έπαιρναν απο πίσω και γελούσαν (όλα αυτά για κανένα μισάωρο... μετά πάλι παράλληλο παιχνίδι). Miranta
like2

Mουσικοθεραπεία...

Εικόνα Kari
Αγαπητη Μιραντα, Χαιρομαι που ειστε σε ενα καλο δρομο, αλλα ακομα περισσοτερο χαιρομαι που εχεις θετικη αντιμετωπιση στις δυσκολιες σας. Μιας φιλης μου το παιδακι εχει ασπεργκερ και εκεινο επισης δεν μιλουσε καθολου αλλα με επιμονη και υπομονη μπορω να σου διαβεβαιωσω πως δεν σταματαει να μιλαει τωρα, βεβαια καθε παιδι εχει την δικη του ιδιαιτεροτητα αλλα ειμαι σιγουρη με την αγαπη και την φροντιδα σας θα εχει τα καλυτερα δυνατον αποτελεσματα. Η μουσικοθεραπεια οντως βοηθησε τον γιο της στο να επικοινωνησει και εν συνεχεια να μιλησει... ειναι μια πολυ καλη μεθοδος. Σας ευχομαι ό,τι καλυτερο!!!
like6

Βιβλιογραφία για μουσικοθεραπεία;

Εικόνα miky
Μπορει κάποιος να μας προτείνει σχετική βιβλιογραφία; Για το θεωρητικο υπόβαθρο βρήκα κάποιες αναφορές στη σελίδα της ΠΕΕΜΔΑ, αλλά θα με ενδιέφερε ο,τιδήποτε σχετικό απο ανθρώπους που την έχουν εφαρμόσει. Miranta
like5

Λόγος

Εικόνα Marian
Το βιβλίο που ανέφερα το είχα αγοράσει από την ΕΕΠΑΑ. Αυτή την στιγμή δεν το έχω, αλλά μέσα σε λίγες μέρες θα μπορέσω να το ξαναβρώ για να γράψω τα στοιχεία του και εάν θέλετε να σας το στείλω, αφού βρίσκεστε μακριά από την Αθήνα. Είναι ένα μικρό βιβλίο και εκτός από την χρησιμότητα του ρυθμικού λόγου, ανέφερε την χρησιμότητα αξιοποίησης των στιγμών έντασης, όπου τα παιδιά μιλούν. Έδινε επίσης οδηγίες για την απλότητα του λόγου, για παράδειγμα σε ένα παιδί χωρίς λόγο οι προτάσεις πρέπει να αποτελούνται από μία ή δύο λέξεις, αλλά επισήμανε και την ανάγκη να υπάρχουν διαστήματα όπου το αυτί του παιδιού θα έχει την δυνατότητα να ακούει πλήρη λόγο, έστω και χωρίς να τον καταλαβαίνει. Επειδή οι πρώτες λέξεις μπορεί να εμφανιστούν πολύ παραποιημένες, πρέπει να υπάρχει μεγάλη προσοχή, ώστε η ανταπόκριση σε αυτές να είναι άμεση. Εγώ μάλιστα για να βοηθήσω τον μικρό μου, άλλαζα τις λέξεις ώστε να είναι πιο προσιτές σε αυτόν, αλλά και πιο κατανοητές από τρίτους. Ο μικρός μου έχει διαγνωστεί από την ηλικία του ενάμιση έτους με ΔΑΔ και εμφάνισε τις ικανότητες που περιγράφετε σε μεγαλύτερη ηλικία. Στο βιβλίο του Theo Peters "Αυτισμός" υπάρχει αναλυτικός πίνακας με τα στάδια ανάπτυξης του λόγου σε παιδιά με ΔΑΔ και οι διαφορές από την τυπική ανάπτυξη. Η ομιλία που περιγράφετε δεν είναι εκτός ορίων για την ανάπτυξη πολύ καλού λόγου. Πρέπει να είστε πολύ αισιόδοξη ότι με την κοινωνικότητα που έχει γρήγορα θα εμφανιστούν οι πρώτες του λειτουργικές λέξεις. Θα σας απαντήσω σε λίγες μέρες για το βιβλίο. Ευχαριστώ πολύ για τα λόγια σας.
like5

Marian

Εικόνα Angela Papastavrou
Περιμένω και εγώ με μεγάλη αγωνία τα στοιχεία του βιβλίου μιας και η δική μας περίπτωση είναι παρόμοια. Μόλις τα έχετε παρακαλώ να τα δημοσιεύσετε εδώ για να το αγοράσουμε. Ευχαριστώ εκ των προτέρων, Αγγελική
like1

Βιβλίο για το λόγο

Εικόνα Marian
Το βιβλίο που σας είχα αναφέρει λέγεται "Γιατί ο Κρις το κάνει αυτό;" του Tony Attwood (έκδοση ΕΕΠΑΑ).
like8

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.