Ο γολγοθάς του σχολείου

Εικόνα Nonota21
Αγαπητοί φίλοι, έχω πολύ καιρό να γράψω κάτι. Πιστεύω ότι τώρα ήρθε η στιγμή να ζητήσω τη βοήθεια γονέων παιδιών με αυτισμό και ειδικών παιδαγωγών-δασκάλων. Η κόρη μου είναι τώρα 6,5 ετών και πηγαίνει για δεύτερη χρονιά νηπιαγωγείο (ιδιωτικό, αφού στο δημόσιο ενταξιακό δεν υπήρχαν θέσεις!). Το Σεπτέμβριο τί θα κάνουμε; Σε τι σχολείο θα πάμε; Το παιδί είναι σε μια κατάστση ενδιάμεση του κανονικού και του ειδικού σχολείου. Χρειάζεται καθαρά ενταξιακό σχολείο. Πού θα το βρούμε αυτό; Δεν με ενδιαφέρει αν το σχολείο της θα λέγεται ειδικό ή ότιδήποτε άλλο. Αυτό που με καίει είναι επιτέλους να γίνεται σωστή δουλειά,να είναι με δασκάλους που γνωρίζουν τη δυσκολία και κυρίως με παιδιά που έχουν αντίστοιχες δυσκολίες. Σας παρακαλώ πολύ δώστε μου πληροφορίες για σχολεία που τυχόν ξέρετε ότι γίνεται σωστή δουλειά, να ξεκινήσω από κάπου. Απευθύνομαι και σε γονείς και σε ειδικούς παιδαγωγούς που εργάζονται σε κάποιο σχολείο. Πληροφοριακά, μένουμε στο Ίλιον. Ευχαριστώ πολύ.

Σχόλια

Καλημέρα, για το σχολείο...

Εικόνα Soula
Καλη χρονια με υγεια, απο την στιγμη που μιλαει κανονικα το παιδι θα φροντισεις να την πας σε δημοσιο δημοτικο{αποψη μου}. Ετσι εκανα εγω με το γιο μου. Μην ψαχνεις να βρεις σχολειο που να γνωριζουν ....δεν υπαρχει{περα απο ιδρυματικες μορφες}. Εσυ εισαι αυτη που θα τους διδαξεις και ο παιδοψυχιατρος η εργοθεραπευτης του παιδιου σου. Εσυ παντα καθε χρονια θα ενημερωνεις τον δασκαλο, εσυ θα τους πεις για τον τροπο αντιμετωπισης του παιδιου σου. Κανεις δεν γνωριζε στο σχολειο του δικου μου "τους εκπαιδευσα" εγω και ο Γιαννης μου ,τωρα ξερουν για τα επομενα παιδια {ελπιζω δηλαδη} !! Καλο κουραγιο με υπομονη ,αγαπη και χαμογελο εεις δρομο μπροστα σου ευθυ αλλα και ανωμαλο. Με εκτιμηση σουλα
like0

Καλησπέρα, είμαι δασκάλα

Εικόνα samara
Καλησπέρα, είμαι δασκάλα ειδικής αγωγής και εχω κάποια μικρη εμπειρια σε παιδια με αυτισμο. Στο μυνημα σας δεν μας λετε τι αυτισμο εχει το παιδακι το οποιο ειναι πολυ σημαντικο για την επιλογή του σχολειου του. Εγω πρέπει να σας ενημερωσω πως τα πράγματα ειναι πολυ δύσκολα ειδικα αν επιλεξετε να παει σε γενικο σχολειο. τα παιδια με αυτισμο πρεπει η μαλλον ειναι καλυτερα να παρακολουθουν ειδικα προγραμματα τα οποια δεν παρεχοντε σε γενικο σχολειο. αν τελικα αποφασισετε να γραψετε το παιδακι σε γενικο σχολειο θα πρεπει να πατε απο πολυ νωρις στο σχολειο κ να μιλησετε με τον διευθ.και φυσικα να ζητησετε παρ.στηριξη.Ακομα θα πρεπει να διαβασετε ολα τα δικαιωματα και τι παρεχει το κρατος στο παιδι γιατι και οι ιδιοι δεν θα ξερουν. Ειναι πολυ σημαντικο να ξερετε τι ακριβως εκανε το παιδι στο νηπιαγ., δηλ τους μαθοδ.που χρησιμοποιησαν διοτι θα πρεπει αν αρχισαν καποιο προγραμμα να το συνεχισει. Ελπιζω να πανε ολα καλα και να θυμαστε οτι το καλυτερο για το παιδι πολλες φορες δεν συμβαδιζει με τα θελω του γονεα (και πολλες φορες κ της κοινωνιας)
like4

Σχετικά με το σχολείο

Εικόνα ΝΟΝΟΤΑ
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση στο ερώτημα μου. Θα ήθελα περισσότερη βοήθεια από σας αφού είστε δασκάλα ειδικής αγωγής. Το παιδί δεν το έχει κατατάξει κανείς σε ένα είδος αυτισμού, αλλά στην διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή, η οποία βέβαια στην ουσία είναι αυτισμός. Ο νευρολόγος μας είπε ότι η κατάστασή της είναι πάνω από τη μέση του αυτισμού προς τις πιο ελαφριές περιπτώσεις. Έχει όλα τα χαρακτηριστικά του αυτισμού, άλλα ελαφριά και άλλα περισσότερο. Μπορεί να σχηματίσει προτάσεις ως τέσσερις λέξεις, αλλά με καθοδήγηση στη σκέψη.Μπορεί να σκεφτεί μόνη της ότι θέλει να φάει κάτι, να πάει κάπου, να ακούσει π.χ. τραγούδια και να τα ζητήσει όλα αυτά με μικρές προτάσεις, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να κάνει κανονικό διάλογο, αφού διαχειρίζεται το ναι, αλλά ακόμη το όχι! Ενώ από μικρή έχει καλή αντίληψη και κινητικότητα, δεν μπορεί καθόλου να παίξει κανονικά, το συμβολικό παιχνίδι γίνεται μόνο με υπόδειξη, και επιμένει σε στερεοτυπίες χεριών πάνω σε αντικείμενα. Δεν παίζει σε ομάδα με τα παιδιά, αλλά έχει καλή συναισθηματική επαφή μαζί τους. Το μόνο πλεονέκτημα, εκτός της κάποιας δυνατότητας λόγου, είναι η επικοινωνία της που συνεχώς βελτιώνεται, όπως πολύ συναίσθημα, καλή βλεμματική επαφή , προσαρμοστικότητα σε μέρη και καταστάσεις. Αυτό που καταλαβαίνω εγώ είναι ότι η κόρη μου δεν μπορεί να φοιτήσει σε κανονικό σχολείο. Κάνει συνεδρίες κάθε απόγευμα από μια ώρα. Είναι καλύτερο να συνεχίσει έτσι το απόγευμα και να πάει το πρωί σε ειδικό σχολείο και αν ναι, υπάρχει κάποιο κατάλληλο; Πώς δουλεύονται αυτά τα παιδιά εκεί; Επειδή όμως νιώθω ότι το παιδί θα ήταν καλύτερα αν είχε δουλευτεί περισσότερες ώρες, μήπως πρέπει να πάει σε σχολείο ημέρας όπως το ΔΙΚΕΨΥ; Λίγες απαντήσεις θα ήθελα από ανθρώπους που γνωρίζουν καλύτερα, γιατί έχω κουραστεί να ακούω ότι πρέπει να βρίσκεται ανάμεσα σε φυσιολογικά παιδιά και αυτό να μην έχει αποτέλεσμα γιατί ίσως το παιδί μπερδεύεται και δεν δουλεύεται όπως πρέπει. Ευχαριστώ.
like2

Καλησπέρα, βασικά σχεδόν όλες

Εικόνα samara
Καλησπέρα, βασικά σχεδόν όλες οι βιβλιογραφίες αναφέρουν ότι ο αυτισμός είναι διάχυτη αναπτυξιακή διαταραχή. Από κει και πέρα όμως δεν είναι το θέμα μας αυτό. Από την περιγραφή σας για το παιδάκι εγώ πιστεύω ότι είναι πολύ λειτουργικό και συνεργάσιμο και θα δείτε η μάλλον θα έπρεπε να έχετε ήδη δει τρομερά αποτελέσματα. Δεν μου λέτε που κάνει συνεδρίες και τι συνεδρίες κάνει. Συνεδρία είναι και όταν το παιδί πάει για λογοθεραπεία, πράγμα πολύ σημαντικό. Ακόμα δεν μου λέτε σε τι νηπ. πάει κ τι κάνει εκεί, πράγμα εξίσου σημαντικό. Τώρα όσο αφορά τα προγράμματα η άποψη μου είναι ότι θα έπρεπε ήδη να είχε αρχίσει εδώ και πολύ καιρό δομημένη εκπαίδευση (teacch), δεν ξέρω και αν την γνωρίζετε. Επειδή είμαι από Λάρισα και σπούδασα στο Βόλο γνωρίζω τα κέντρα και τα σχολεία της Θεσσαλίας. Λογικά θα υπάρχουν τα αντίστοιχα και ίσως και καλύτερα στην Αθήνα. Στον Βόλο υπάρχει ειδικό σχολειό για αυτιστικά παιδιά, πράγμα που πιστεύω ότι είναι το καλύτερο για το παιδί γιατί υπάρχει εξειδίκευση πάνω στον τομέα αυτό. Μετά υπάρχουν κέντρα ημέρας τα όποια δουλεύουν την δομημένη εκπαίδευση σε παιδιά ηλικίας 3,5 ετών. Πολύ σημαντικό είναι να ξέρετε ότι τον μεγαλύτερο ρόλο τον παίζει ο δάσκαλος και όχι το σχολείο. Εγώ πέρσι ήμουν στην Κω σε γενικό σχολείο, σε τμήμα ένταξης και είχα ένα παιδάκι με αυτισμό αλλά κάναμε πολύ καλή δουλεία. Θέλω να σας πω ότι το δημόσιο δεν παύει να είναι δημόσιο με τα θετικά κ τα αρνητικά του. η άποψη μου είναι να βρείτε τα σχολεία που σας ενδιαφέρουν και να πάτε μετά από τις γιορτές του Πάσχα να γνωρίσετε εσείς πρώτα το χώρο και τον δάσκαλο και μετά να αποφασίσετε. Αν θέλετε υπάρχει ένα πολύ καλό βιβλίο, τα πρακτικά μιας ημερίδας, για την διδασκαλία των παιδιών με αυτισμό που πιστεύω ότι θα σας βοηθήσει να ξεκαθαρίσετε κάποια πράγματα σχετικά με τις εκπαιδευτικές στρατηγικές. Λέγετε : Αυτισμός: ένας ύμνος για την επικοινωνία. Είναι από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας Αυτιστικών Ατόμων Θεσσαλονίκη –Αθήνα 1999. Ακόμα να ξέρετε ότι γίνονται πολλά εθελοντικά προγράμματα από φοιτητές που έρχονται κάποιες ώρες και περνούν μαζί με τα παιδιά. Μπορεί να μην υπάρχει η εμπειρία αλλά είναι είναι πολύ καλό για το παιδί. Το έχω δει στην πράξη όταν ήμουν φοιτήτρια. Οι επιλογές είναι πολλές πιστέψτε με απλώς δεν υπάρχει λόγος να πανικοβάλλεστε και αν θέλετε τόσο πολύ να πάει το παιδάκι σε γενικό σχολείο μπορείτε να το συνδυάσετε να πηγαίνει κάποιες ώρες την ημέρα (η με τον δάσκαλο του τμήματος ένταξης ή σε τάξη) και να πηγαίνει και στο ειδικό σχολείο. (Το ΔΙΚΕΨΥ δεν είναι σχολείο είναι κέντρο ημέρας. Τις περισσότερες φορές τα παιδιά πάνε από μικρή ηλικία πριν πάνε σχολείο ώστε να μπορέσουν να ενταχθούν πιο καλά στην σχολική κοινότητα αλλά και να βοηθήσει τους γονείς να βγουν από τέτοια αδιέξοδα που έχετε και σεις. Πάντως να θυμάστε ότι το καλύτερο σχολείο η κέντρο ημέρας είναι αυτό που κάνει το παιδί να περνά καλά και δημιουργικά.) Ελπίζω να σας βοήθησα έστω και λίγο και θα ήθελα πολύ να με ενημερώσετε για το τι θα κάνετε.
like1

Η βοήθειά σας είναι πολύ σημαντική για μένα

Εικόνα Γιωτα
Η βοήθειά σας είναι πολύ σημαντική για μένα και θα ήθελα αν μπορείτε να μου ξαναδώσετε πληροφορίες ή να επικοινωνήσουμε τηλεφωνικά. Είμαι κι εγώ εκπαιδευτικός, φιλόλογος, απόφοιτη του Φ.Π.Ψ. αλλά όχι διορισμένη. Να σας πω ότι η κόρη μου κάνει τέσσερα μισάωρα λογοθεραπεία την εβδομάδα, ένα μισάωρο ειδικό παιδαγωγικό, ένα εργοθεραπεία, ένα ψυχοπαιδαγωγικό. Όλα αυτά για τρία συναπτά έτη, με αρκετές βελτιώσεις, αλλά όχι πολύ ουσιαστικές. Θεωρώ ότι οι συνεδρίες είναι λίγες και σκέφτομαι πως ίσως ήταν καλύτερα τα πράγματα αν έκανε και ομαδικό πρόγραμμα. Εφαρμόζεται η μέθοδος Τeacch σε συνδυασμό και με άλλες. Το κέντρο θεραπειών είνα ιδιωτικό με μεγάλη εμπειρία στις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές. Ο ειδικός παιδαγωγός επέμενε να πάει σε κανονικό νηπειαγωγείο και μας πρότεινε αυτό που πηγαίνει, επειδή έχουν ήδη φοιτήσει παιδιά με την ίδια δυσκολία και πήγαν πολύ καλά. Όμως δεν ακολουθεί η δασκάλα κανένα ειδικότερο πρόγραμμα, παρά μόνο παίρνει οδηγίες για τήρηση ορίων, να καθίσει περισσότερο στην καρέκλα κ.τ.λ. Πιστεύω λοιπόν ότι το παιδί το μεγαλύτερο διάστημα χάνεται στον κόσμο του. Να σημειώσω ότι η κόρη μου βγάζει αρκετά νεύρα τελευταία λόγω κούρασης μάλλον και περισσότερο στις συνεδρίες. Αλήθεια, υπάρχει τμήμα πανεπιστημίου ειδικής αγωγής στην Αθήνα;
like1

Η αλήθεια είναι ότι μπήκα στο site αυτό για να βρω πράγματα

Εικόνα samara
Κυρία Γιώτα , η αλήθεια είναι ότι μπήκα στο συγκεκριμένο σαιτ μόνο και μόνο για να βρω πράγματα για ένα παιδάκι που έχω φέτος στην τάξη μου και δεν ξέρω πως λειτουργει το σαιτ. Πολύ ευχαρίστως να σας δώσω το τηλ μου αλλά θα ήθελα να επικοινωνήσουμε μέσω mail. ΤΟ ηλεκτρονικό ταχυδρομείο μου είναι samaraeleni@yahoo.gr. Αν θέλετε μπορούμε να συναντηθούμε και στην Αθήνα εγώ κατεβαίνω με το σχολείο μου αύριο και θα καθίσουμε έως το Σάββατο. Πιστεύω ότι κάποια στιγμή αν μπορείτε και εσείς να συναντηθούμε για ένα καφέ στο κέντρο η στο ξενοδοχείο που θα μένουμε. Θα πρέπει όμως να μου απαντήσετε σήμερα γιατί αύριο το πρωί πετάμε και δεν θα έχω επαφή με ιντερνετ αυτές τις μέρες. Αλλά και να μην μπορέσουμε να συναντηθούμε στείλτε μου ηλεκτρονικό μήνυμα και θα σας απαντήσω.
like1

προς nonota

Εικόνα -Aναστασία
καλησπερα σας.σχετικα με το θεμα του σχολειου θα ηθελα να πω κ απο προσωπικη εμπειρια,οτι καλο θα ηταν να ξεκινησετε απο τον μαιο τη διαδικασια με το υπουργειο παιδειας ζητωντας το καταλληλο σχολικο πλαισιο για το παιδι σας,ειτε λεγεται ενταξη ειτε παραλληλη ειτε ειδικο.απο οτι καταλαβα φετος ειναι δευτερη χρονια στο νηπιαγωγειο οποτε το σεπτεμβρη πρεπει να παει δημοτικο.κανονιστε ενα ραντεβου με τα κεδδυ(κδαυ)να σας δωσουν γνωματευση-προταση κ ακολουθειστε τη διαδικασια μεσω της πρωτοβαθμιας της περιοχης σας για να στειλετε το αιτημα σας στο υπουργειο,ετσι ωστε το σεπτεμβρη να εχετε τακτοποιηθει.οσο πιο γρηγορα κανετε τις διαδικασιες τοσο περισσοτερες πιθανοτητες εχετε..κ με λιγη τυχη ας ελπισουμε οτι ολα θα πανε καλα!τα αιτηματα που μπορειτε να στειλετε στο υπουργειο μπορει να ειναι κ περισσοτερα του ενος.ιδια διαδικασια(χαρτια)με διαφορετικα αιτηματα(πχ.παραλληλη στηριξη,συνοδος)αν το κεδδυ προτεινει τμημα ενταξης η ειδικο δημοτικο τοτε υλοποιειτε απο την πρωτοβαθμια σας.τα κεδδυ προτεινουν βαση των αναγκων αλλα κ βαση του τι υπαρχει στη περιοχη σας.επισης αν τα κεδδυ εχουν σαν προυποθεση τη προσληψη ειδικου βοηθητικου προσωπικου για να φοιτησει το παιδι στο τμημα ενταξης,τοτε πρεπει να κανετε αιτηση στην πρωτοβαθμια μαζι με τη διαγνωση κεδδυ κ ο διευθυντης να μεταβιβασει το αιτημα σας μεχρι που να φτασει στο υπουργειο.κατα τη γνωμη μου παντως το καλυτερο ειναι η παραλληλη στηριξη.φοιτηση σε κανονικο σχολειο με εναν δασκαλο ειδικης αγωγης αποκλειστικα για τις αναγκες του παιδιου σας! ελπιζω να βοηθησα..
like2

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.