Έχω πάρα πολλούς μαθητές με ΔΕΠ-Υ

Εικόνα Gina Skourti
Γειά σας και Χρόνια Πολλά με υγεία και ευτυχία στις οικογένειες σας. Με τις νέες πιστώσεις (είμαι ειδικός παιδαγωγός) κλήθηκα πρόσφατα στο Τμήμα Ένταξης ενός σχολείου στην Αθήνα και προς μεγάλη μου έκπληξη έχω πάρα πολλούς μαθητές με ΔΕΠ-Υ. Σε μια μικρή συνάντηση με γονείς, συνάντησα τη δυσπιστία τόσο για τη φοίτηση στο Τμήμα 'Ενταξης όσο και την έλλειψη αποδοχής της διαταραχής. Αυτο που εκανε εντυπωση ειναι το εξης: ειναι δυνατον ενας γονιος με παιδι με ΔΕΠ-Υ να μη αντιλαμβανεται τη συγκεκριμενη διαταραχη; Εγω που παρακολουθησα τους μαθητες μεσα στη γενικη ταξη, ενιωθα οτι δε μπορουσα να τους παρακολουθησω (συνεχης κινηση, παρορμητικοτητα, ελλειψη συγκεντρωσης). Ειναι δυνατον στο σπιτι οι γονεις να μην αντιλαμβανονται τη συγκεκριμενη διαταραχη, και στην τελικη να μη νιωθουν καποια "ενοχληση"; Διοτι η συγκεκριμενη διαταραχη θεωρω οτι ειναι πολυ ιδιατερη. Θα ηθελα τη γνωμη γονεων με παιδια με ΔΕΠ-(Υ) αλλα και ειδικων. Ευχαριστω και καλες γιορτες.

Σχόλια

ΔΕΠ-Υ

Εικόνα dimitrasim
Καλησπέρα και χρόνια πολλά. Διανύω το τρίτο έτος της Σχολής Λογοθεραπείας και ομολογουμένως οι σκέψεις – ανησυχίες σας όσον αφορά τα παιδιά που παρουσιάζουν Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής σε συνδυασμό με υπερκινητικότητα συγκλίνουν με τις δικές μου ανησυχίες. Εκ των προτέρων, θα ήθελα να αποφύγω οποιαδήποτε εσφαλμένη εικόνα που τυχόν θεωρηθεί για το άτομο μου. Δεν θεωρώ ότι κατατάσσομαι στους ειδικούς για την ΔΕΠ-Υ αλλά ούτε και οποιασδήποτε άλλης διαταραχής την στιγμή που δεν έχω ολοκληρώσει την τετραετή σχολή που φοιτώ. Τα δύο τελευταία εξάμηνα παρεβρέθηκα σε ειδικό σχολείο για την πραγματοποίηση της κλινικής μου άσκησης. Πολλά ήταν τα παιδιά που παρουσίαζαν την συγκεκριμένη διαταραχή, και σε ένα από αυτά ανατέθηκα να ασχοληθώ μαζί του. Τις δυσκολίες που αντιμετώπισα τις γνωρίζετε και τις αντιμετωπίζετε καθημερινά. Όσον αφορά το θέμα των γονέων, μία μικρή σε έκταση (εξ αιτίας της δυσπιστίας και της έλλειψης εμπιστοσύνης των γονέων σε νέους κλάδους όπως της λογοθεραπείας) ερευνητική εργασία που πραγματοποίησα, με οδήγησε στα εξης συμπεράσματα. Ένα παιδί με ΔΕΠ-Υ μπορεί απλά να θεωρηθεί από τους γονείς του ως υπερβολικά δραστήριο. Γεγονός που δεν χρειάζεται την συμβουλή κάποιου ειδικού. Είτε γιατί πραγματικά δεν γνωρίζουν την ύπαρξη αυτής της διαταραχής, είτε γιατί φοβούνται να μάθουν για αυτήν. Δεν είναι εύκολο για κανέναν γονέα να δεχτεί την ύπαρξη αυτής, και οποιαδήποτε διαταραχής στο παιδί του. Ιδιαίτερα για αυτά τα παιδιά που είναι τόσο εμφανή τα συμπτώματα. Θα ήθελα να σας τονίσω μία πτυχή του θέματος πολλή ιδιαίτερη. Η συμπεριφορά των παιδιών αντιπροσωπεύει, για τους περισσότερους ανθρώπους, την ανατροφή που έχουν από την οικογένειά τους. Ένα μεγάλο ποσοστό από τους γονείς που ήρθα σε επαφή, θεωρούσαν την συμπεριφορά του παιδιού τους ως αποτέλεσμα κάποιου δικού τους λάθους στην ανατροφή του. Γεγονός που τους δημιουργεί αίσθημα ενοχής. Πράγματι η καθημερινή κατάσταση που βιώνουν οι γονείς στο σπίτι είναι «ενοχλητική» και κουραστική. Θα πρέπει όμως να συλλογιστούμε πόσο κουραστικό, ενοχλητικό, επώδυνο, εξαντλητικό, κοπιαστικό και πόση ψυχολογική καταπόνηση αντιμετωπίζει ένα παιδί στο σώμα που δεν μπορεί να ελέγξει. Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο που διαθέσατε. Σας εύχομαι η νέα εργασιακή σας θέση να σας προσφέρει την ψυχική ευεξία και προσωπική σας ικανοποίηση με τις ευκαιρίες που θα σας δοθούν να βοηθήσετε παιδιά που έχουν ανάγκη τις ΓΝΩΣΕΙΣ σας και την ΑΓΑΠΗ σας. Καλές γιορτές!
like1

Yπάρχει πληροφόρηση;

Εικόνα arlekinos
Κι όμως, ένας γονιός δεν μπορεί να αντιληφθεί τη συγκεκριμένη διαταραχή... γιατί πολύ απλά δεν τη γνωρίζει! Πώς να αποδεχτώ κάτι που δεν ξέρω τι είναι; Τι να αποδεχτώ, αφού ο ένας λέει ότι ανήκει στα ΑΜΕΑ, ο άλλος λέει όχι, ο ένας το κοντό, ο άλλος το μακρύ; 'Eνα παιδί με ΔΕΠ-Υ είναι για τους γονείς απλά ένα ζωηρό παιδί. Αν έχει μαθησιακές δυσκολίες - που δεν έχει πάντα - τότε καταλαβαίνει ο γονιός ότι κάτι δεν πάει καλά, δηλαδή... ότι δεν τα πάει τα γράμματα! Βλέπει από μωρό ένα ζωηρό, σκανταλιάρικο παιδί, συνήθως σκέτη γλύκα, νευρικό... όπως όλοι, ακούραστο... όπως όλα τα παιδιά... αεικίνητο... όπως όλα τα παιδιά! Και όταν πάει σχολείο βλέπει ένα παιδί που θέλει να παίξει αντί να διαβάσει, τεμπελιάζει και βαριέται, δεν τα πάει τα γράμματα. Και όταν τρώει βλέπει ένα παιδί λαίμαργο, που θέλει να φάει γρήγορα και να πάει να παίξει ή να δει τηλεόραση. Που δεν το νοιάζει αν σε σηκώσει από το τραπέζι γιατί δίψασε, γιατί έπεσε το πιρούνι του, γιατί θέλει ξαφνικά κέτσαπ, γιατί βράχηκε, γιατί έριξε το φαγητό στο πάτωμα, γιατί κατουριέται, γιατί το ενοχλεί που τα χέρια του έχουν λάδι και θέλει να πλυθεί 10 φορές. 'Οπως όλα τα παιδιά δηλαδή! 'Εσεις μπορεί να μη μπορείτε να παρακολουθήσετε τα παιδιά - ακόμα - αλλά ο γονιός έχει μάθει από ένστικτο να το παρακολουθεί. Και κάτι που βιώνει κανείς από πάντα, είναι απλά φυσιολογικό! 'Οσο για τη δυσπιστία, επόμενη είναι! Γιατί να θέλω το παιδί μου με ΔΕΠ-Υ και υψηλό ή κανονικό δείκτη νοημοσύνης να πάει στο Tμήμα Ενταξης αφού εκεί πάνε τα παιδιά που χρειάζονται Ειδική Διαπαιδαγώγηση; Ποιος με ενημέρωσε ως γονιό ότι το Τμήμα Ενταξης υπάρχει για να βοηθήσει και το δικό μου παιδί και όχι να απασχολούνται απλά τα παιδιά που δεν τα καταφέρνουν; Γιατί να το κάνω "δαχτυλοδεικτούμενο" και να το περιγελούν όλοι, αφού όταν ένα παιδί πάει στο Tμήμα Ενταξης είναι απλά "χαζό"; Μήπως είναι παρεξηγημένος ο όρος Τμήμα Ενταξης και δε φταίει ο γονιός που δυσπιστεί και αρνείται; Αλλά κι εγώ ο ένας γονιός που ζητάω Τμήμα Ενταξης, πως μπορώ να το κάνω, αφού αντί να τονώσω την αυτοπεποίπηθη του παιδιού μου θα του τη ρίξω κι άλλο; Φέτος έμαθα, μετά από πολύ πίεση και συνεχή "ενόχληση" προς σχολείο, φροντιστήρια, αθλητικές δραστηριότητες του παιδιού... ότι ένα μεγάλο ποσοστό των παιδιών σε κάθε τάξη κρίνονται από τους δασκάλους με ΔΕΠ-Υ / μαθησιακές δυσκολίες! Στην τάξη της κόρης μου είναι 4-5 παιδιά και μόνο εγώ ψάχνομαι! Βλέπετε, μπορεί η συγκεκριμένη διαταραχή να είναι πολύ ιδιαίτερη, όμως είναι σχετικά καινούριος όρος. Το ΙΚΑ με έστειλε στην Πρόνοια και σε Επιτροπή για να πάρω επίδομα ΑΜΕΑ, το σχολείο στο ΚΔΑΥ για να πάρω ένα χαρτί, ο φίλος, ο γνωστός, ο συγγενής με έκρινε υπερβολική, ο γυμναστής με παρέπεμψε στο σχολείο, το φροντιστήριο ενημερώθηκε από μένα και έμαθε για τη συγκεκριμένη διαταραχή. Οπότε, ως γονιός παιδιού με ΔΕΠ-Υ, μπορώ να πω ότι το πρόβλημα δεν είναι η ίδια η διαταραχή, αλλά η μηδαμινή πληροφόρηση. Γι' αυτό και η άρνηση, γι' αυτό και η δυσπιστία. Βεβαίως, όλα αυτά είναι η δικιά μου καθαρά άποψη. Εδώ και 2 χρόνια που ψάχνω να βρω τι φταίει, σ αυτά κατέληξα.
like1

Επανεκτίμηση

Εικόνα Ginka
Dimitrasim καλησπέρα, Ως γονέας παιδιού με χαρακτηριστικά που τείνουν στο φάσμα του αυτισμού, και έχοντας αποδεχτεί τις όποιες δυσκολίες αντιμετωπίζει το ίδιο το παιδί φτάνω μετά απο τόσα χρόνια σε άλλο επίπεδο ερωτημάτων και σκέψεων. Το δύσκολο πλέον για μένα είναι πως θα μπορέσουμε να μην τοποθετουμε όλα τα παιδιά σε μία στοίβα. Αν και υπάρχουν κάποιες κλίμακες που δηλώνουν πάνω κάτω σε πιο στάδιο βρίσκεται το κάθε παιδί, ωστόσο όμως, ακόμα τα παιδιά μας δεν αξιολογούνται σωστά. Γιαυτό και πολλές φορές οι αξιολογήσεις καταλήγουν σε λάθος συμπεράσματα. Καμιά φορά και εμείς οι γονείς, χωρίς ιδιαίτερη μόρφωση πάνω στο θέμα, μπαίνουμε σε έναν μακρύ αγώνα αποκατάστασης ή αν θες μερικής διόρθωσης των συμπτωμάτων που θέλει να καλείται αυτισμός με όλες τις ιδιομορφίες του. Και τότε αρχίζουμε να αντιλαμβανόμαστε , πάντα μετά απο χρόνια ότι, η πετυχημένη συνταγή, που μέχρι τώρα πλασάρεται στην Ελληνική ίσως και Ευρωπαική αγορά, κάνει για μία μερίδα παιδιών. Η αλήθεια αργεί να φάνει και όταν φανεί για πολλά παιδιά ο χρόνος έχει περάσει και είναι πλέον αργά. Στεναχωριέμαι όταν διαπιστώνω άλλη μία αδυναμία του αιώνα μας. Μια αδυναμία που έχει να κάνει δυστυχώς με την καταστροφή οικογενειών και ατόμων. Σε όλους αρέσουν τα όμορφα λόγια και οι παρηγοριές, όμως το θέμα δεν μπορεί να καταναλωθεί μόνο απο λόγια. Θέλει πράξεις και αυτές να έχουν σοβαρό ιατρικό υπόβαθρο. Κάθε εκτίμηση / αξιολόγηση στο παιδί, θεωρώ ότι είναι ελλειματική και ΤΕΙΝΕΙ, προς το όποιο πρόβλημα. Γι' αυτό πολλές φορές διαφορετικές περιπτώσεις αντιμετωπίζονται με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, είται πρόκειται για περιστατικά βαριά ή όχι. 'Ισως να φτάνω στο σημείο να φιλοσοφώ, όμως μέσα απο την ίδια μου την σκέψη, μετρώ και εγώ τα λάθη που έχω κάνει. Και φτάνω στο εξής αποτέλεσμα: Για κάθε δυσλειτουργία υπάρχει μία αιτία. Μια αιτία που μόνο η ιατρική μπορεί να την ανακαλύψει με την χρήση εξειδικευμένων εξετάσεων. Κάθε άλλου είδους αποτέλεσμα δεν είναι παρά λόγια του "αέρα" που δύναται να διαφοροποιηθούν ανά πάσα στιγμή. Όταν γνωρίζουμε την αιτία μπορούμε να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Γνωρίζουμε την διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσουμε. Έχω τόσα να πω... όμως θα τα αφήσω για κάποια άλλη στιγμή λόγω εορτών. Καλή χρονιά να έχουμε.
like1

Γονείς και ΔΕΠΥ

Εικόνα Kari
Αγαπητη φιλη καλη χρονια, ειλικρινα ως μητερα παιδιου με ΔΕΠΥ ειχα και εγω παντα την ιδια απορια! Να εξηγηθω τι εννοω, απο πολυ νωρις διαπιστωσα πως υπαρχει μια διαφορετικοτητα στην μικρουλα μου που ομως ημουν η μοναδικη που την εβλεπα, ολοι οι αλλοι ελεγαν πως ειναι παιδικα καπριτσια και πως ειμαι υπερβολικη και επισης πως μεγαλωνοντας ολα αλλαζουν. Εχω δει επισης παιδια που εχουν διασπαση προσοχης και υπερκινητικοτητας αλλα δεν βλεπω απο την μερια των γονιων ιδιαιτερη ευαισθητοποιηση, λες και υπαρχει ενα πεπλο μυστηριου "ολα καλα και ολα ωραια". Νομιζω πως το προβλημα ειναι η ελλειπη γνωση των γονιων επι του θεματος αλλα να μου επιτρεψετε να πω πως πολλες φορες συντελει και πως οι παιδαγωγοι ουτε καν γνωριζουν ορους οπως δεπυ, αναπτυξιακη δυσπραξια κλπ. με ενα ορο οπως τον αυτισμο δυστυχως καλυπτουμε το μεγαλυτερο κομματι των αναπτυξιακων διαταραχων και αν τελικα αυτο το παιδι δεν εχει αυτισμο και ισως εχει και καλη επικοινωνια τοτε το παιδι συνηθως ειναι κακομαθημενο και τιποτα παραπανω, στο μικρο κεφαλακι μας δεν χωρανε πολλες αλλες εννοιες δυστυχως. Αυτο ειναι καταθεση εμπειριας που σας λεω... εχω δει πως με αντιμετωπιζουν σε οσους τολμω να πω πως υπαρχουν δυσκολιες οπως υπερκινητικοτητα ή δυσπραξια με κοιτουν να σαν να μιλαω για το διαστημα και για εξωγηινους, χαρακτηριστικη απαντηση ειναι μην γινεσαι υπερβολικη ολα τα παιδια ειναι ζωηρα... Παρολα αυτα χαιρομαι παρα πολυ να βλεπω ανθρωπους που να γνωριζουν και να ενδιαφερονται για την δουλεια τους, μπορει οι παιδαγωγοι να μην ειναι υποχρεωμενοι να γνωριζουν τις αναπτυξιακες διαταραχες αλλα καλο ειναι να θελουν να ενημερωνονται και να προσπαθουν να κανουν οτι το καλυτερο παντα με την συνεργασια των γονιων. Με εκτιμηση!
like1

ΔΕΠ-Υ

Εικόνα Gina Skourti
Καλη χρονια! Θα συμφωνησω μαζι σας οτι δεν υπαρχει ενημερωση σιγουρα αλλα και απο την αλλη μερια, πολλοι παιδαγωγοι που δεν εχουν ειδικες γνωσεις πανω σε θεματα διαταραχων τεινουν να βαζουν τα ταμπελακια σε παιδια που απλα ειναι λιγο πιο ζωηρα ή απλα "ενοχλουν". Πιστευω πολυ στη συνεργασια με τους γονεις και ειναι κατι το οποιο τωρα με την επιστροφη στο σχολειο θα προσπαθησω να εδραιωσω. Απλα αυτο που μου εχει κανει εντυπωση με τη συγκεκριμενη διαταραχη ειναι οτι εαν δεν αποδεχθουμε οτι πρεπει να αντιμετωπιστει με καποιο συγκεκριμενο τροπο (ειτε ειδικη παιδαγωγικη, συμβουλευτικη, κτλ) θα υπαρχουν αρνητικες συνεπειες στην μελλοντικη ζωη του παιδιου. Γι αυτο το λογο μου προκαλεσε τεραστια εντυπωση η διαχειριση του θεματος απο καποιους γονεις. Επειδη αναφερομαι και συγκεκριμενα στη πρωτοβαθμια, ειναι ενα σταδιο κρισιμο για τη μετεπειτα ζωη του ατομου αλλα παραλληλα και ενα σταδιο οπου τα παιδια ειναι ιδιατερα σκληρα. Τον τελευταιο καιρο προσπαθω να διαβασω ολο και περισσοτερα για τη διαταραχη και τελικα ειναι παρα πολλα αυτα που ο (ειδικος) παιδαγωγος μπορει να εφαρμοσει. Αλλα θα με στεναχωρουσε πολυ ενας γονιος να μη μου δωσει αυτη την ευκαιρια, τη στιγμη που θελω να προσπαθησω. Με εκτιμηση.
like0

ΔΕΠ-Υ

Εικόνα Kari
Νομιζω πως καθε γονιος που ασχολειται ουσιαστικα με το παιδι του μπορει να καταλαβει σε ποια θεματα το δικο του παιδι υπερτερει ή μειονεκτει ασχετως αν εχει καποιες ιδιαιτεροτητες. Δεν ειναι σωστο να συγκρινουμε τα παιδια μεταξυ τους αλλα δεν μπορουμε να μην βλεπουμε την πραγματικοτητα. Υπαρχει διαφορα ενος ζωηρου παιδιου με ενα υπερκινητικου παιδιου, συγνωμη που το λεω αλλα "δεν βραζουν ολα τα παιδια στο ιδιο καζανι", ισως ακουγεται σκληρο αλλα και η ζωη ειναι σκληρη... Για τους γονεις λοιπον με παιδια με υπερκινητικοτητα η προσωπικη μου αποψη ειναι πως δεν υπαρχει λογος να εθαλοτυφλουμε,απο την στιγμη που θα αρχισουμε να υποψιαζομαστε την διαφορετικοτητα μεχρι τη στιγμη που θα επιβεβαιωσουμε τις υποψιες μας, οσο πιο γρηγορα αρχισουμε να αντιμετωπιζουμε την δυσκολια τοσο μεγαλυτερες πιθανοτητες εχουμε για μια ομαλη ενταξη στο σχολειο και γενικοτερα στο κοινωνικο περιγυρω...με τους καταλληλους θεραπευτες και με την αγαπη των γονιων πολλες δυσκολιες ξεπερνιουντε και μετα τα αποτελεσματα ειναι θεαματικα οταν η υπαρχει πρωιμη παρεμβαση σε αντιθεση με τα παιδια που η παρεμβαση γινεται σε μεγαλυτερη(υπαρχει σαφως βεβαια βελτιωση αλλα οσο το νωριτερο τοσο το καλυτερο για ολους).
like2

ΔΕΠ-Υ (συνέχεια)

Εικόνα sinid
Και εγώ να προστεθώ στους γονείς που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα με παιδί με ΔΕΠ-Υ. Η μικρούλα μου από νωρίς μου έδειξε τα σημάδια και προσπάθησα και προσπαθώ να τη βοηθήσω. Είναι τώρα 7,5 και από 3 έβλεπα τη διαφορετικότητα. Το πρόβλημά μου είναι ότι ζω σε επαρχιακή πόλη και ναι μεν έχουμε εργοθεραπευτή και λογοθεραπευτή αλλά στο σχολείο παίρνω τη μεγαλύτερη απογοήτευση. Είναι σε τμήμα ένταξης όπου η ειδική παιδαγωγός με βοηθάει αλλά τι ώρες που είναι στην κανονική τάξη χάνει το χρόνο της και εγώ την ψυχραιμία μου. Η δασκάλα της είναι μεγάλη και δυστηχώς δεν μπορεί να την αντιμετωπίσει οπότε την αγνοεί και όπως καταλαβαίνετε η μικρή είναι πια ανεξέλεκτη. Πηγαίνω κάθε μέρα στο σχολείο, μιλάω με τη δασκάλα της, της εξηγώ, της πάω ενημερωτικά φυλλαδια αλλά δυστηχώς. Θα ήθελα να μιλήσω με όποιον θέλει να μοιραστούμε την αγωνία μας....
like0

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.