Τι εννοούμε "συναισθηματική επαφή"

Εικόνα arlekinos
Μια ιστορία θέλω καιρό να σας γράψω, που με βάζει σε σκέψεις εδώ και 2 χρόνια περίπου. Τα ονόματα που θα χρησιμοποιήσω είναι τυχαία. Ο Αλκης, μαθητής τμήματος ένταξης, ΔΑΔ. Δε μιλάει, δεν πολυγράφει, δε συμμετέχει. Μπαίνει σα σίφουνας στο γραφείο των δασκάλων, χαμογελαστός, κουνόντας τα χεράκια του. Κάθεται στις καρέκλες, κάνει λίγο πατινάζ με όσες έχουν ροδάκια. Αλκη, εδώ έρχονται μόνο οι δάσκαλοι. Φεύγει την τρίτη φορά που το ακούει ο Αλκης, πάλι χαμογελαστός, και με κάτι τόσο γεμάτα μάτια! "Δεν έχει καθόλου επαφή, θέλει πολύ δρόμο!" λένε οι δάσκαλοι. Τρίωρο με παιχνίδια στην αυλή. Ο Αλκης γυρνά ανάμεσα στα παιδιά, πάλι χαμογελαστός, κουνώντας τα χέρια του, δεν πειράζει κανέναν, δεν ενοχλεί κανέναν, δεν συμμετέχει σε κανένα παιχνίδι για πολύ ώρα. Μα κάτι μάτια τόσο γεμάτα! Αχ, δεν έχει καθόλου επαφή! Κι έρχεται ο Αλκης και πιάνει τους κρίκους, μπαίνει στη σειρά, ρίχνει τους κρίκους ακριβώς στο στόχο, 5 στα 5 έπιασε, χειροκροτήματα, χαμογελά, τρέχει, γυρνά όλη την αυλή κι έχει κάτι μάτια τόσο γεμάτα! Να 'χε λίγο συναισθηματική επαφή! Ο Αλκης στην αυλή, μιλάμε μερικοί μεγάλοι για κάποια προβλήματα στο σχολείο, έρχεται κοντά μας, χαμογελαστός όπως πάντα, πιάνει τα χέρια μου, κάθεται μπροστά μου με γυρισμένη την πλάτη σε μένα, περνά τα χέρια μου στους ώμους του, δεν με κοιτά, αλλά μου πιάνει τα χέρια, κοιτά τους άλλους... κι έχει κάτι μάτια τόσο γεμάτα! Τον αγκαλιάζω όπως ακριβώς οδήγησε τα χέρια μου, συνεχίζω τη συζήτηση με τα χέρια μου στους ώμους του, αναρωτιέμαι τι πρέπει να κάνω τώρα... και απλά δεν αλλάζω τίποτα και συνεχίζουμε τη συζήτηση! Κάποια στιγμή μου αφήνει τα χέρια, γυρνά με κοιτά - με κάτι μάτια τόσο γεμάτα! - τρέχει στην αυλή, χαμογελαστός όπως πάντα... Που να είχε και συναισθηματική επαφή!

Σχόλια

Δάκρυσα

Εικόνα annag
Είναι σαν να περιγράφετε το γιο μου. ΑΥΤΗ είναι συναισθηματική επαφή. Οι λέξεις καμιά φορά λέγονται χωρίς να έχουν κανένα νόημα. Αν σας έλεγε "σ' αγαπώ, αισθάνομαι ασφάλεια μαζί σου" θα το καταλαβαίνατε περισσότερα απ' αυτό που περιγράψατε παραπάνω; Έχω πιο πολύ σωματική και συναισθηματική επαφή με τον γιο μου που δεν μιλάει, παρά με τον ομιλούντα. Ίσως γιατί αυτό που θέλει να πει, το δείχνει και όλοι ξέρουμε ότι το σώμα σχεδόν ποτέ δεν λέει ψέματα.
like0

Τέλεια περιγραφή

Εικόνα Κυριάκος Καραμπατζιάκης
Αυτή είναι η συναισθηματική επαφή. Δε χρειάζονται λέξεις. Η εικόνα που περιγράφεις αξίζει 1000 λέξεις. Απλά να έχουμε τα μάτια μας και ανοιχτά για να βλέπουμε ό,τι μας λένε με το σώμα και τα μάτια τους. Σ΄ευχαριστώ arlekino Φιλικά Κυριάκος
like0

Αφιερωμενο στους μαθητες μου που μου αλλαξαν τη ζωη

Εικόνα evoyiatzaki
Περιγραψατε μια μερα στο σχολείο μας. Ο μικρος μου ας πουμε Αστερης, 13 ετων, κινειται σαν τον Ακη, αλλά μιλαει κιολας. Διαρκής κινηση, μια ανοιχτη καρδια και δυο λαμπερα ματια. Σου λεει "σαγαπάω" , ειδικά αν καταλάβει οτι εκανε κατι (μια ζημια ας πουμε) και σε στεναχωρησε. Καποια μερα εριξε τον υπολογιστή κατω (ο οποιος .... αποσυναρμολογηθηκε). Εγινε βραχυκυλωμα στο σχολείο , διακοπη ρευματος και το ολο σκηνικο ήταν τουλαχιστον θεαματικο. Η απορια στα ματια του έγινε ... οχι φοβος...εγινε θλιψη. Δυο συμμαθητες του πηγαν κοντα του και ο ενας χαϊδευοντας τους ώμους και η άλλη χαϊδευοντας το χερι του τον καθησυχασαν.(ειμαστε σε ειδικο σχολείο αρα και τα δυο παιδια ξερουν οτι είναι "διαφορετικα") Ο μικρος μας Αστερης συνεχιζε να κοιτα με ανησυχια.... ποσο κακο είχε κανει....ποσο στεναχωρηθηκαμε? Οταν είδε οτι ο υπολογιστης ως δια θαυματος ξαναλειτουργησε... και εμεις ανακουφιστηκαμε ... το χαμογελο ελαμψε στα χειλη του.... Ο αγαπημενος μου ας πουμε Σπιθας, κινειται διαρκως .... με μικρα αλματα σε μικρο ελαφακι.... Ματια λαμπερα... μιλαει...αλλα η επικοινωνία είναι δυσκολη. Μια μερα το ρωταω Αν ανοιξω τον υπολογιστη (τον προσωπικο μου υπολογιστη) δεν πρεπει να τον πειραξεις...Θα τον Πειραξεις? ΝΑΙ ...ΝΑΙ φωναζει και πηδαει μεσα στην ταξη Σπιθα μου του λεω, θελω κατι να σας δειξω... και αν χαλασει θα στεναχωρηθω...Θα τον πειραξεις ΟΚ Οκ Οκ ελενη φωναζει... Οχι μονο δεν τον πειραξε... αλλα οταν τους εδειξα ενα μικρο βιντεο απο το ιδιο μας το σχολειο, με τα παιδια που βλεπουν καθε μερα στο προαυλιο, και με μουσικη γλυκια... ημουν καθισμενη στο πατωμα...και ο γλυκος μου αεικινητος Σπιθας ... καθισε σε καρεκλα... και εσκυψε και ισα που με ακουμπησε στην κορυφη του κεφαλιου...ησυχα... και γλυκα... (συναισθηματική επικοινωνία υψηλου επιπεδου, πιστεψτε με) αλλη φορα, αν δοθει ευκαιρια, θα σας μιλησω για τον μικρό μου ας πουμε Βικτωρα, με την επιλεγμενη, απο αυτόν, αλαλία του και την απιστευτη επικοινωνία των ματιων , των χεριών, την επικοινωνία μεσα απο τα στερεοτυπα του...
like0

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.