Πόσο ακόμα αντέχεις;

Εικόνα arlekinos
Ένα νέο "βιολόγιο" από την αρχή. Από τις πρώτες ανησυχίες. Δεν ξέρω την έκβασή του, αλλά τα συναισθήματα είναι άπειρα, και ξέρω ότι δεν είμαι η μόνη! 'Απειρες οι φορές που ξυπνώ δακρυσμένη. 'Απειρες και οι φορές που αναρωτιέμαι αν είμαι σωστή μάνα, αν ξέρω πώς να βοηθήσω το παιδί μου, αν ξέρω πώς να αντιμετωπίσω κάποιο πρόβλημα, μικρό ή μεγάλο. 'Απειρες και οι φορές που κοιμάμαι και συνεχίζω να είμαι ξύπνια. 'Η είμαι ξύπνια και προτιμώ να κοιμάμαι. Γιατί μόνο τότε μπορώ να ονειρεύομαι όπως θέλω εγώ! Ονειρεύομαι... έναν κόσμο που εύκολα μπορείς να βρεις βοήθεια για τα πάντα... έναν κόσμο που να σε στηρίζει σε κάθε βήμα σου, να μην ακούς αυτό το ενοχλητικό και συνάμα αποκρυπτικό "Σιγά! Τι έχει το παιδί;". Με τη γλυκιά μου ανιψιά να "μονοπολεί" το ενδιαφέρον μας, όλα τα άλλα προβλήματα περνάν σχεδόν χωρίς να τα δίνουμε σημασία. 'Ασχημα γράμματα, μπερδεμένα γράμματα, χαμηλή αυτοπεποίθηση των υπόλοιπων παιδιών. Ε, κι αν κάνουν άσχημα γράμματα... θα μάθουν! Από πέρσι με την ζουζουνίτσα μου τη μικρή, έχουμε έναν αγώνα για το γράψιμο, το διάβασμα, τις λέξεις. Από πάντα με την ανιψιά μου την άλλη, έχουμε έναν αγώνα με τα γράμματα, το διάβασμα, τις λέξεις. Μόνο που πάντα οι μεγάλες αγωνίες, επισκιάζουν τις μικρές, ως ότου γίνουν νύχτα, μαυρίλα, απαισιοδοξία, κλάμα, καμπανάκι. "Δεν τα καταφέρνω ρε μαμά! Θέλω βοήθεια!"
    Πόσο πονάει η ψυχούλα ενός παιδιού 8 χρονών όταν προσπαθεί ατέλειωτες ώρες και βλέπει ότι δεν επιβραβεύονται οι κόποι του; Πόσο πονά η ψυχή της μάνας όταν τα λόγια του ξεσχίζουν την καρδιά της; Πώς μπορούμε να μετρήσουμε και να καταλαγιάσουμε τον πόνο που φέρνει η αποτυχία;
Σημάδια δυσλεξίας στο παιδί, νούμερα ανάποδα γραμμένα, γράμματα πετούμενα, υποβρύχια ή σουβλάκια (πάνω από τη γραμμή, κάτω από τη γραμμή, ανάμεσα στη γραμμή) και τόσο μπερδεψιάρικα τα άτιμα! Μα προσπαθεί, προσπαθεί... ώσπου στο τέλος μόνη αποφασίζει ότι αυτά είναι καλά, τα κρατάμε. Αλλά τα σβησίματα έχουν πια μουτζουρώσει πολύ το τετράδιο, και τα καλά για την ίδια δείχνουν τόσο άσχημα! "Δεν είμαι ευχαριστημένη από το γράψιμο", τα λόγια της δασκάλας φέτος. Κάποια πρόοδο δείχνει στην ανάγνωση αλλά η γραφή είναι στάσιμη. [Mόνο που δεν κατάλαβες ότι μαθαίνει απ έξω το κείμενο, γιατί χρειάζεται το μπράβο σου, το μπράβο μου, την τόσο απαραίτητη ένταξη στην ομάδα των "άλλων" παιδιών που τη βγάζουν απ΄ εξω από τις παρέες και την κοροϊδεύουν γιατί δεν ξέρει να γράφει!]. Στα λόγια δεν έχει πρόβλημα, ίσα ίσα! [το ότι οι λέξεις που δεν μπορούμε να συνδέσουμε με εικόνες μαθαίνονται παπαγαλία, δεν το ξέρεις!]. Το "β" πλέον είναι Βασίλης (γράψε β.... "β", A ξέρω! Βασίλης!) Πόση χαρά γεμίζει την παιδική ψυχούλα αυτό το "ξέρω!". Δεν μπορεί δασκάλα να κάνει καλύτερα γράμματα! Κι αυτά που βλέπεις τα κάνει μετά από δύο ώρες που παιδεύεται να γράψει 5 σειρές! Αρκέσου με αυτά! Και επιβράβευσε την προσπάθεια! Μη της γράφεις στο τετράδιο "να μαθαίνεις την ορθογραφία σου", "να διαβάζεις περισσότερο!" Γίνεται περισσότερο από 5 ώρες την ημέρα για παιδί 8 χρονών; Γίνεται να ξυπνάει από τις 6 για να κάνει "επανάληψη" μήπως και ξέχασε κάτι κι εσύ να λες "διάβασε περισσότερο;". Δηλαδή τι, κόψαμε το παιχνίδι τις καθημερινές, να κόψουμε και τον ύπνο;;; Από πέρσι εξάλλου νομίζω ότι κάτι συμβαίνει. Κάτι οι κρίσεις άσθματος τις καθημερινές, κάτι οι πονόκοιλοι κάθε πρωί, κάτι οι ακράτειες, το πρωινό κλάμα, το μπέρδεμα κάθε πρωί με ποιο χέρι κάνουμε το σταυρό... Ζήτησα πληροφορίες και φέτος και πέρσι για τη δυσλεξία, δυσγραφία και όλα τα δυσ-κάτι που έχουν σχέση με γραφή και ανάγνωση. Έπεσα πάνω σε ένα τείχος. Η περσινή δασκάλα λίγο ειρωνικά, λίγο απαξιωτικά, λέει ότι φταίνε οι απουσίες [μόνο που οι απουσίες είναι εξαιτίας κρίσεων, ενουρήσεων, πονόκοιλων και εξετάσεων εξαιτίας των συμπτωμάτων]. Η φετινή δεν ξέρει το παιδί, δεν ξέρει εμένα... δείχνει να νοιάζεται... αλλά έχω την αίσθηση ότι απλά της τρώει χρόνο και θέλει να σταματήσει αυτό. Πρότεινε να πάρω δασκάλα στο σπίτι. Κι εγώ το σκέφτομαι, αλλά θέλω τη σωστή δασκάλα. 'Οταν ρωτάω για δυσλεξία, καμιά συγκεκριμένη απάντηση. Στην τελευταία κουβέντα μας, μου είπε ότι πρέπει να ξέρω ότι η δυσλεξία δεν έχει σχέση με τον προφορικό λόγο (μάλλον μόλις το έμαθε). Εγώ το ξέρω αυτό χρόνια πριν. Σερφάροντας στο δίκτυο, ψάχνοντας βοήθεια, συμπτώματα δυσλεξίας, αρμόδιους, μόνο τα συμπτώματα βρήκα. Όλα λέγαν ότι αν δω 10 συμπτώματα στα 20 που αναφέρουν, θα πρέπει να το κοιτάξω. Εγώ είδα τα 18 στο παιδί μου, και δυο-τρία που δεν αναφέρονται. Πουθενά όμως δεν βρήκα από πού να αρχίσω να ψάχνω. Η αδελφή μου, μου έλεγε από πέρσι για έναν καθηγητή. Βρήκα ένα τηλέφωνο επιτέλους και μίλησα με την κυρία που το σήκωσε. Δεν ξέρω αν ήταν απλή γραμματέας ή κάτι παραπάνω, αλλά άκουσε τις ανησυχίες μου, με καθησύχασε, με ενημέρωσε... σε τέτοιο σημείο που είπα και λεπτομέρειες που στην αρχή δεν είχα σκοπό να πω! Κι όταν είπα "με συγχωρείτε που σας απασχολώ τόση ώρα και ζητάω και λέω τόσες λεπτομέρειες, ίσως να νιώσετε ότι σας κάνω ανάκριση για το πρόγραμμα, αλλά ψάχνω καιρό να βρω από που να αρχίσω!", μου είπε ότι με καταλαβαίνει απόλυτα και καλά κάνω που μιλάω και ρωτάω και θέλω να μάθω τα πάντα! Δεν ξέρω γιατί, αλλά νιώθω πλέον λίγο πιο δυνατή. Κάποιος με άκουσε, κι ας ήταν άγνωστος, υπάλληλος, ή απλά ήθελε να κλείσω ραντεβού. Ομως κάθισε και με άκουσε! Σε ανάλογο τηλέφωνο στο ΚΔΑΥ για αξιολόγηση, μου είπαν να πάρω Δευτέρα 12:00-14:00 να κλείσω ραντεβού. Χρόνος αναμονής... ενάμισι έτος! Σε αναμονή λοιπόν για να καταλαγιάσω την ανησυχία μου. Σε αναμονή να μάθω αν φταίει ο τρόπος που προσπαθώ να διδάξω και να βοηθήσω το παιδί μου, ή αν εγώ και το παιδί μου προσπαθούμε, αλλά δεν έχουμε την κατάλληλη στήριξη και εκπαίδευση. Σε αναμονή προς βοήθεια, έστω κι αν πιάστηκα από τα μαλλιά μου, έστω κι αν δεν ξέρω ότι το ραντεβού που προσπαθώ να κλείσω σε ιδιώτη, θα με βοηθήσει σε κάτι. Σε αναμονή για 3 μήνες ακόμα, γιατί βρίσκομαι σε νησί και έχω δυο παιδιά και δεν μπορώ να πεταχτώ 2-3 μέρες στη Στεριά. Το άλλο παιδί έχει ίσα δικαιώματα και 2-3 μέρες χαμένες από το σχολείο ίσως να είναι πολύ, μια και η τάξη (Ε' δημοτικού) απαιτεί τη συνεχή παρακολούθηση λόγω πληθώρας ύλης.

Σχόλια

Δεν ξέρω τίποτα για τη δυσλεξία

Εικόνα Μαριλένα Κοιλανιώτη
Δεν ξέρω τίποτα για τη δυσλεξία: το μόνο που ξέρω είναι ότι πρέπει να συνεργαστείς με κάποιον ο οποίος θα δουλεύει μαζί σου με διαφανή τρόπο, θα σε ενημερώνει συνεχώς, θα βάλει στόχους για το παιδί, και θα σου ζητάει να δουλεύεις η ίδια στο σπίτι, εμείς είμαστε οι βασικοί εκπαιδευτές των παιδιών μας.
like4

Αγαπητή Δήμητρα, πράμγατι δύσκολη η δυσλεξία

Εικόνα Soula
Αγαπητη Δημητρα, πραγματι η δυσλεξια ειναι κατι που ειναι δυσκολο,δεν ξεπερνιεται ,βελτιωνεται ομως και υπαρχουν καποιοι κανονες για αυτους τους ανθρωπους{προφορικη εξεταση,αναγνωση σε ε ν α σημειο του κειμενου που εχει μαθει κτλ}. Η δασκαλα καλα θα κανει πριν βιαστει να "γλυτωσει" απο την κορη σου να διαβασει κανα βιβλιο να μαθει πως πρεπει να δουλευουμε με αυτα τα παιδια. Δεν ειναι μοναδικη παρα πολλοι ανθρωποι ειναι δυσλεκτικοι. ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ σε ολους εσυ στην δασκαλα, εκεινη με την σειρα της στους συμμαθητες....κτλ. Δεν πιεζουμε, δεν μειωνουμε, δεν βιαζομαστε. Επιβραβευουμε γιατι για να μπορεσει να γραψει το παιδι εχει κανει δουλεια αρχαιολογου με αποκρυπτογραφηση. Προτεινε στην προηγουμενη δασκαλα της να της δωσω τα γυαλια της γιαγιας μου με υπερμετρωπικο αστιγματισμο, για να δουμε πως θα διαβαζει μετα και πως θα γραφει;;;. Καλη συνεχεια με υπομονη και κουραγιο. Με εκτιμηση, Σουλα
like4

Πόσες μέρες ακόμα;

Εικόνα arlekinos
Δεν πίστευα ότι θα γράψω κάτι τόσο σύντομα. Αλλά πραγματικά, πλέον δεν ξέρω τι να κάνω! Είπα να κάνω υπομονή και να περιμένω μια διάγνωση, αλλά δεν αντέχω! Εχω μια συνήθεια εδώ και χρόνια. Την "τέλος μέρας συζήτηση". Συζητάμε για το πως περάσαμε σήμερα, τι μας άρεσε, τι δεν μας άρεσε, τι κάναμε που θεωρούμε λάθος, τι κάναμε που θεωρούμε σωστό και κάποιοι άλλοι λάθος και οτιδήποτε θέλουμε να πούμε. Αυτήν την ώρα συζητάμε, και είμαστε όλοι υποχρεωμένοι να μη νευριάσουμε, να μη μαλώσουμε, να μην κοροϊδέψουμε και να μη διακόπτουμε. Η μικρή μου είπε κάποια στιγμή ότι δεν παίζει στο διάλειμμα. Η καλύτερή της φίλη είναι μία κυρία εκτός σχολείου που έρχεται στα διαλείμματα και κάθεται στο παγκάκι. Πάει λοιπόν και κάθετε και η μικρή στο παγκάκι μαζί της. Ρωτώντας, έμαθα ότι πρόκειται για μια κοπέλα με νοητική υστέρηση, που έχει αυτό το συνήθειο καθημερινά. Η θέση μου πολύ δύσκολη εκείνη την ώρα! Το μυαλό μου δούλεψε σε λίγα λεπτά υπερωρίες! Έπρεπε βλέπεται να σχολιάσω, να απαντήσω, να κρίνω αν είναι σωστό να κάθεται ένα παιδί στο διάλειμμα στο παγκάκι με κάποιο άτομο που καμιά δουλειά δεν έχει μέσα στο σχολείο, αλλά και να βρω τρόπο να μην μειώσω την κοπέλα! Πάνω στη συζήτηση, μου είπε ότι δεν την παίζουν τα παιδιά, και περνάει καλύτερα μαζί με την κοπέλα γιατί ταιριάζουν! "Ούτε η ΧΧΧΧΧΧΧ μαμά ξέρει να γράφει μα κανείς δεν την κοροϊδεύει γι αυτό, της μιλάν και της χαμογελάν όλοι!" Κάγκελο η μαμά. Διακρίνω μια ταύτιση; Εύχεται το παιδί να έχει νοητική υστέρηση για να του δίνουν σημασία και να του μιλούν; Κάθεται μαζί της για να δανείζεται το χαμόγελο προς τη ΧΧΧΧΧ και να νιώθει ότι είναι και γι αυτήν; Ή είμαι υπερβολική; Μιλήσαμε πάλι για τη διαφορετικότα, για την αναπηρία σώματος και μυαλού (εκεί δάκρυσε και μου είπε ότι της λείπει η Αθανασία και θέλει να φύγει από δω και να πάει στην Αθανασία που την καταλάβαινε και δεν την κορόιδευε), και προσπάθησα να της δώσω να καταλάβει ότι επειδή δεν τα καταφέρνει στο γράψιμο, δεν σημαίνει ότι δεν έχει δικαίωμα να παίζει! Με όλες αυτές τις σκέψεις όλο το βράδυ και όλο το πρωί, το μεσημέρι ξανακάναμε συζήτηση έξω έξω. Και ξαφνικά μου λέει "η δασκάλα μου είναι κακιά!" Τη ρώτησα γιατί το είπε, και δεν μου έλεγε... Σιγά σιγά κατάφερα να μου πεί ότι σήμερα η δασκάλα έδωσε δωράκια στα παιδιά που έγραψαν σωστά ορθογραφία. Σ΄αυτήν δεν έδωσε και της είπε να διαβάζει περισσότερο! Κι όταν απάντησε ότι διάβασε πολύ, της είπε ότι μια φορά μόνο έγραψε ορθογραφία!Το παράπονό της ήταν ότι διάβασε τόσο πολύ! (είχε μπερδέψει πάλι το φ με το β, το θ με το δ, το ο με το ε, και αντί για ει,υ,η έβαλε παντού σχεδόν ι.) Νευρίασα για να πω την αλήθεια. Προσπάθησα να μην το δείξω στο παιδί. Ηρεμα της είπα ότι η δασκάλα δεν ξέρει πόσο πολύ διάβασε, αλλά εγώ ξέρω! Και το δωράκι το δικαιούται, κι αφού η δασκάλα δεν είναι σπίτι μας να το ξέρει, θα της το πάρω εγώ! ...κι αμέσως μετάνιωσα. Αλλά ήταν αργά. Λίγο πολύ της είπα να μην νοιάζεται για το τι λέει η δασκάλα της. Ομως προσπάθησε τόσο πολύ χθες, και προχθές και παραπροχθές!! Χρειάζεται την επιβράβευση για να συνεχίσει να προσπαθεί! Νευρίασα με τον εαυτό μου. Νευρίασα με όσους λεν ότι πρέπει να περιμένω να δω τι έχει το παιδί! Νευρίασα γιατί το παιδί μου αντί να παίζει κάθεται σε ένα παγκάκι! Γιατί όσο και να προσπαθήσει πάντα πληγώνεται! Εχω σκοπό να πιάσω αύριο τους πάντες, δασκάλα, υπεύθυνους στα διαλείμματα, διευθυντή, και να κάνω παρατηρήσεις σε όλους. Μόνο που φοβάμαι ότι ως καινούργιοι στο σχολείο, θα στιγματίσω και τα δυο παιδιά!
like2

Δυσλεξία

Εικόνα Kari
Προσφατως παρακολουθησα ενα σεμιναριο του καθηγητη Παυλιδη για τη δυσλεξια, θα σου μεταφερω μερικα λογια του ισως σε βοηθησουν. Η δυσλεξια ειναι ιδιαιτερα παραπλανητικη μια και δεν φαινεται στην καθημερινη επικοινωνια, δεν παρουσιαζουν προβλημα προφορικου λογου, εχουν συχνα προβληματα αποστηθισης και αντιστροφη αλληλουχιας, συγχηση προσανατολισμου-κατευθυνσης, προβληματα στην βραχυχρονη μνημη, στην αλληλοδιαδοχη και στην αποστηθηση, διαβαζουν εξαιρετικα αργα, πηδουν σειρες, ανορθογραφοι, καθρεπτικη γραφη, παρατονοι κλπ. Συχνα τους χαρακτηριζει συναισθηματικη ανωριμοτητα και μερικες φορες παρουσιαζουν ορισμενα ιατρικα προβληματα οπως αλλεργιες, ασθμα, κεφαλοπονους και κοιλοπονους. Συνηθως υπαρχουν πρωιμα συμπτωματα στην προσχολικη ηλικια οπως δυσκολια συγχρονισμου-συντονισμου πραξεων(σχοινακι, κεφαλιες στο ποδοσφαιρο), δυσκολια στην διατηρηση ρυθμου-ρυθμικων κινησεων(βηματισμος, χορος), προβληματα αλληλοδιαδοχης και κινησεων (ντυσιμο, δεσιμο κορδονιων). (Ψαξε να μαθεις για την αναπτυξιακη δυσπραξια). Η δυσλεξια συνυπαρχει συνηθως με την διασπαση προσοχης και της υπερκινητικοτητας. Το σημαντικοτερο ομως που πρεπει να γνωριζεις ειναι πως ο δυσλεξικος εγκεφαλος ειναι διαφορετικα κατασκευασμενος στα λεκτικα και πλεονεκτικα στα οπτικα του κεντρα. Σκεφτεται περισσοτερο με εικονες παρα με λεξεις αρα λειτουργει συντριπτικα ταχυτερα απο τον κοινο νου, αποτελεσμα αυτης της βιολογικης του υπεροχης ειναι οι δυσλεξικοι να ειναι εφευρετες και θεωρητε θειο δωρο οταν ομως γνωριζουμε την υπαρξη της και την αντιμετωπιζουμε εγκαιρα και σωστα. Φροντισε να εισαι διπλα στο παιδι σου και να το συμπαραστεκεσαι μεχρι να βρειτε την ακρη του νηματος, βοηθαειιδιαιτερα η λογοθεραπεια και μερικες φορες η εργοθερπεια, να καθεται στο πρωτο θρανιο(για την διασπαση προσοχης), η πρωινη επαναληψη και να καθεται διπλα σε υσηχο και υπομονετικο παιδι. Η στοργικη και ενθαρρυντικη αξιοπρεπης αντιμετωπιση των δυσλεξικων επιφερει θετικα αποτελεσματα τοσο στον ψυχοκοινωνικο οσο και στο μαθησιακο τομεα.
like4

Σας ευχαριστώ!

Εικόνα arlekinos
Σας ευχαριστώ για τις συμβουλές σας. Kari, με το κέντρο του Παυλίδη μίλησα και περιμένω να περάσει ο καιρός να μπορέσω να πάω για τεστ. Αν πει ότι έχει δυσλεξία μένουμε και προχωράμε, αν όχι, ψάχνω για ανωριμότητα, υπερκινητικότητα, δυσπραξία κτλ. Αλλά μέχρι να μάθω, δυστυχώς νιώθω ευάλωτη, λίγη, και τόσο μα τόσο ανημέρωτη!
like3

Προς την Arlekino

Εικόνα Kari
Ο καθηγητης Παυλιδης ειναι ενας πολυ καλος επιστημονας κρινοντας απο αυτα που ακουσα, σας ευχομαι καλη δυναμη και καλο κουραγιο. Ειμαι σιγουρη πως ειστε σε μια μπερδεμενη κατασταση αλλα μολις βρειτε την ακρη του νηματος θα δειτε πως ολα θα πανε καλυτερα, απλως χρειαζεται υπομονη και ψυχικη δυναμη. Μια συμβουλη που θα σας εδινα ειναι πως πρωτου φτασετε στα χερια των ειδικων φροντιστε να μαθετε τι σημαινουν οι οροι οπως υπερκινητικοτητα, διασπαση προσοχης, δυσπραξια κλπ ωστε να καταλαβαινεται καλυτερα αυτα που σας λενε(ειναι πολυ βασικο να κατανοειτε αυτες τις εννοιες, για την καλυτερη συννενοηση μεταξυ σας). Καλη συνεχεια....
like4

Aν και δύσκολη, η αρχή είναι το ήμισυ του παντός!

Εικόνα arlekinos
Κι αφού διάβασα τα σχόλια σας, και βλέποντας ότι το παιδί δεν θα αντέξει αυτό το ρυθμό για πολύ ακόμα (ο τίτλος του βιολογίου είναι για το παιδί και όχι για μας) μια και άρχισε σιγά σιγά να τα παρατάει, αποφάσισα να δράσω άμεσα. Σε μια τυπική εξέταση της μεγάλης μου κόρης στον παιδίατρο, ρώτησα από που μπορώ να ξεκινήσω να ψάχνω σχετικά με δυσλεξία. Μου έδωσε μια κάρτα, πήρα τηλέφωνο, κλείστηκε το ραντεβού. Πιθανή αιτία για τα συμπτώματα, Σύνδρομο Διάσπασης Προσοχής (ΣΔΠ). Χρειάζεται μια - δυο επισκέψεις για να μου πει πιο συγκεκριμένα πράγματα, αλλά ήδη αρχίζουμε ένα πρόγραμμα για να αντιμετωπίσουμε τη δυσλεξία και η ίδια θα ενημερώσει την δασκάλα της μικρής για την εικόνα που σχημάτισε, αν βέβαια και η ίδια θελήσει. Πρώτη μας κίνηση να σταματήσουμε τις επαναλήψεις με την ορθογραφία και τις ατέλειωτες ώρες διαβάσματος! Αν και το ζητά το παιδί, το κουράζει χωρίς λόγο μια και δε βοηθάει. Δεύτερη κίνηση, ειδικά τετράδια για τη βελτίωση των γραμμάτων, ειδικά "εικονοβιβλία" για τη συσχέτιση γραμμάτων - λέξεων με εικόνα και ενημέρωση για τον τρόπο που θα διαβάζουμε. Και η δικιά μου κίνηση, να μάθω άμεσα το σωστό τρόπο να εξηγήσω στην μεγάλη τι συμβαίνει, να σταματήσει να νιώθει παραγκωνισμένη! Οσο για το ραντεβού στον Παυλίδη, βλέπω την πορεία της μικρής μέχρι τότε, κι ανάλογα κρίνω και αποφασίζω αν θα γίνει ή θα συνεχίσουμε με την εδώ εκπαιδευτικό! Σας ευχαριστώ για τη στήριξη, ειδικά την Κari και το "Βιβλίο των διαταραχών" τού NOESI.gr!
like6

Προς Αrlekino

Εικόνα Kari
Το σημαντικοτερο απο ολα ειναι να εισαι διπλα στο παιδι σου και να ξερει πως καταλαβαινεις την δυσκολια του, ολα τα αλλα σιγα σιγα θα βρουν το δρομο τους. Φιλικα...
like1

Βάλε ένα τέλος στο μαρτύριο....

Εικόνα -ginka
Δεν γνωρίζω πολλά για την δυσλεξία. Όμως κάθε εβδομάδα συναντώ παιδιά με δυσλεξία στην λογοθεραπεύτρια που κάνει η κόρη μου συνεδρείες. Πιστεύω πως το παιδί χρειάζεται ειδικό παιδαγωγό ή λογοθεραπευτή. Αν συνεχίσει να βρίσκεται εκτός της σχολικής ομάδας ίσως η μικρή χάσει την αυτοπεπήθηση της . Ελπίζω να βρείς τον δρόμο σου το συντομότερο δυνατόν. Κάθε μέρα που περνάει μπορεί να δημιουργήσει μεγαλύτερα προβλήματα στο παιδί. Απο όσο ξέρω τα παιδιά που έχουν δυσλεξία εξετάζονται μόνο προφορικά. Ginka
like2

Μη χάνετε το κουράγιο κυρία Δήμητρα

Εικόνα ce_la_vie
Κυρία Δήμητρα, Διάβασα το βιολόγιο σας και από ότι κατάλαβα η κόρη σας έχει διαγνωστεί με σύνδρομο Down μωσαικού τύπου και τώρα πια ψάχνετε να δείτε αν οι δυσκολίες που παρουσιάζει στις σχολικές απαιτήσεις οφείλονται είτε σε δυσλεξία είτε σε διάσπαση προσοχής είτε... και πάει λέγοντας από την στιγμή που από τα κΔΑΥ έχετε 1,5 χρόνο αναμονή. Η προσπάθεια που καταβάλλετε και εσείς αλλά και η κόρη σας είναι πολύ σημαντική ακόμη όμως πιο σημαντικό είναι να μη χάνετε το κουράγιο σας όσο δύσκολο κι αν είναι αυτό στην πράξη! Δεν ξέρω αν το έχετε ήδη διαβάσει και μη με παρεξηγήσετε για αυτήν μου την πρόταση αλλά προσωπικά το θεωρώ καλό βιβλίο όσον αφορά το σύνδρομο Down "Μαμά γιατί έχω σύνδρομο Ντάουν" της Καρολάιν Φιλπς. Τέλος, σαν συμβουλή αν μπορείτε κάπως να ενημερωθείτε για τη συνοσηρότητα όσον αφορά το σύνδρομο Down και όπως σας είπε ήδη ένα άλλο μέλος για την αποσαφήνιση των όρων είτε μέσω βιλβίων είτε ακόμη και μέσω αξιόπιστων πηγών του Ιnternet. Καλό κουράγιο, Ζωή
like3

Έχω μια κόρη

Εικόνα arlekinos
Έχω μια κόρη για την οποία πρόσφατα πήρα τη διάγνωση "Σύνδρομο Διάσπασης Προσοχής". Έχω μια ανιψιά που από καιρό έχουμε τη διάγνωση "Σύνδρομο Down μωσαϊκής μορφής". Με την κόρη μου είμαστε στην αρχή, και προσπαθούμε να επωφεληθούμε από το μικρό της ηλικίας της (8 ετών), ώστε να καλύψουμε τα όποια κενά υπάρχουν από κακή αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών της και τη μηδαμινή ενημέρωση και βοήθεια προς εμάς. Με την ανιψιά μου, τα πράγματα διαφέρουν. Κοιτάμε πιο πρακτικά πράγματα από το διάβασμα και την προπαίδεια. Όπως να δει, να γίνει όσο το δυνατόν αυτόνομη, να βοηθήσουμε όσο μπορούμε για να πάρει εφόδια για να στηρίζετε στα πόδια της. Κοινά μεταξύ των δύο παιδιών; Εκτός από τη συγγένεια, η χαμηλή αυτοεκτίμηση - χαμηλή αυτοπεποίθηση. Κι αν εσείς μπερδευτήκατε τόσο εύκολα με 2 ξαδέλφια που το καθένα έχει τη δικιά του ιδιαιτερότητα, φανταστείτε το μπέρδεμα της δικιάς μου κόρης (με διάσπαση προσοχής και μαθησιακές δυσκολίες) που δεν μπορεί να καταλάβει γιατί δεν πάει στο σχολείο της ξαδέλφης της (Ειδικό Σχολείο) αφού κι αυτή δεν τα καταφέρνει! Φανταστείτε τη δυσκολία να εξηγήσω στις γιαγιάδες και παππούδες ότι κάτι έχουμε, αλλά μην ανησυχείτε, θα το ξεπεράσουμε με τη σωστή στήριξη! (μεταξύ μας, ακόμα δεν τους το είπα! Περιμένω την κατάλληλη στιγμή!). Και φανταστείτε τη δυσκολία να εξηγήσω στο ίδιο το παιδί και στην αδελφή της γιατί χρειάζεται ειδική αγωγή! Πράγματι πολύ καλό το βιβλίο της Καρολάιν Φιλπς. Επίσης ένα καλό είναι το βιβλίο του Ιωακείμ. Παιδί με σύνδρομο Down. Αν θυμάμαι καλά, ο τίτλος του είναι "Με λένε Ιωακείμ" (τα συστήνω και τα δυο σε γονείς ή άτομα που έχουν στο περιβάλλον τους παιδί με σύνδρομο Down και νοιάζονται για το παιδί) Αν ξαναδιαβάσετε το βιολόγιο, θα δείτε ότι προσπάθησα να το διευκρινίσω! Δυο παιδιά με διαφορετικές ειδικές ανάγκες στο ίδιο συγγενικό περιβάλλον! Απλά τα πράγματα δηλαδή! :))
like3

Συγγνώμη για την παρεξήγηση

Εικόνα ce_la_vie
Συγγνώμη για την παρεξήγηση κα Δήμητρα, Πράγματι η ενήμερωση - συζήτηση με συγγενείς και φίλους είναι κάτι δύσκολο, όμως από την άλλη μόνο έτσι θα έχετε την ανάλογη κατανόηση και συμπαράσταση. Καλώς ή κακώς η κοινωνία μας γενικότερα υστερεί αρκετά σε αυτόν τον τομέα και χρειάζεται πολύ προσπάθεια από όλους μας. Το think positive (αν μπορεί να υποθεί έτσι) της όλης κατάστασης είναι ότι έχει αποσαφηνιστεί η δυσκολία της κόρης σας χωρίς να υπάρχει η σύγχυση που επικρατούσε πριν για το τι πραγματικά συμβαίνει. Έτσι θα είστε σε θέση να προβείτε στις ανάλογες ενέργειες για το όφελος της κόρης σας αλλά και το προσωπικό σας όφελος. Εύχομαι και ελπίζω φυσικά να λάβατε και σωστής ενήμερωσης από τους ειδικούς που απευθυνθήκατε και να σας παρείχαν αρκετές πληροφορίες για το πώς θα συνεχίσετε. *** Το βιβλίο που προτείνατε μήπως θυμάστε ακριβώς τον τίτλο ή έστω τον συγγραφέα γιατί δεν μπόρεσα να το βρω με τα στοιχεία που δώσατε. Ζωή
like5

Δεν χρειάζεται!

Εικόνα arlekinos
Δεν χρειάζεται να ζητάς συγνώμη! Ισα, ίσα, έθιξες ένα θέμα που και μένα με απασχολεί πολύ! Το "μπέρδεμα" όταν υπάρχουν δυο παιδιά στο σόι με διαφορετικότητες! ** Το βιβλίο μιλάει για τον Ιωακείμ Φροσύνη, παιδί με σύνδρομο Down. Για τον ίδιο και το βιβλίο του μπορείς να μάθεις στη σελίδα του [ www.frossinis.gr ], αλλά και στο NOESI.gr σε αυτή τη σελίδα!
like1

Παράμ παράμ!

Εικόνα arlekinos
Τύμπανα χτυπούν εμβατήρια στο μυαλό μου! Αν και ένιωθα ότι όλα μας παν στραβά την τελευταία βδομάδα, γενικά, όχι μόνο σε σχέση με το παιδί, σήμερα απλά κατάλαβα ότι ουδέν κακό αμιγές καλού! Ανάμεσα με καβγάδες στη γειτονιά για χαζά προβλήματα, σκληρούς δίσκους που τα παιξαν κι έναν μαραθώνιο χρόνου για να βρούμε ώρα για τα πάντα (γιατί Θεέ μου η μέρα δεν έχει 30 ώρες;) ήρθε η ώρα να ετοιμάσουμε τσάντα! - Αύριο είναι Δευτέρα μαμά ε; Να δω το πρόγραμμα του σχολείου! Ναι, και το αύριο και η Δευτέρα σωστά! Τώρα θα με πείτε ότι είμαι χαζοχαρούμενη, αλλά πρώτη φορά το αύριο και η μέρα τοποθετήθηκαν λεκτικά σωστά (πάντα οι μέρες, οι μήνες και το πρωί, μεσημέρι, βράδυ ήταν λίγο μπερδεμένα). Και... κανένα παιχνίδι στο κρεβάτι, ούτε διψάω, ούτε πεινάω, ούτε να σου πω κάτι. Απλά κάτι γελάκια με την αδελφή της για λίγο! Απλά... νύχτωσε και κοιμόμαστε! Ας παν όλα στραβά γενικά, υπάρχουν κάτι μικρές χαρές, μα κάτι μικρές χαρές που ναι τόοοσοοο μεγάλες!
like5

Και τώρα τι κάνουμε;

Εικόνα arlekinos
Κι αφού μάθαμε μερικά πράγματα, μάθαμε να μιλάμε και να συζητάμε για τα προβλήματα στο σχολείο... σε μια συζήτηση που είχαμε η μικρή κι εγώ, μου είπε ότι θέλει να ξαναπάει στην πρώτη, αλλά φοβάται μήπως την κοροιδεύουν τα άλλα παιδιά! Η δασκάλα πέρσι μας το είχε προτείνει (είχε αρκετές απουσίες λόγω εξετάσεων και κρίσεων άσθματος), ο ψυχολόγος είπε όχι. Ομως τώρα που το ζητάει και η ίδια, "τουλάχιστον στη γλώσσα και στα μαθηματικά μαμά" τι κάνουμε; Εγώ νομίζω ότι θα τη βοηθήσει η επανάληψη της τάξης. Η δασκάλα της πρώτης εδώ νομίζω ότι είναι πιο συζητήσιμη από την προηγούμενη, όμως, πραγματικά, δεν ξέρω! Τι κάνουμε τώρα; Ακολουθούμε το ένστικτο, τον ψυχολόγο ή περιμένω μέχρι να γίνει το ραντεβού για το τεστ (τέλος Δεκεμβρίου); Κι ακόμα κι αν πάρω επίσημη διάγνωση για Διάσπαση Προσοχής και δυσλεξία, αφού το ζητά το ίδιο το παιδί, θα είναι κακό να ξαναπάει στην πρώτη; (Το παιδί μπερδεύει τα β-θ-δ, γ-χ, ψ-ξ-ζ, τσ-τζ, μπ-π, τονισμό, συλαβισμό, δεξί-αριστερό, πρωι-μεσημέρι-βράδυ, νούμερα σελίδας ("ανοίξτε το βιβλίο στη σελίδα 11" και το παιδί πάει στη 17) στην ορθογραφία χρησιμοποιεί συνήθως μόνο το ι και το ε, "ξεχνάει" να γράψει συλλαβές τελικές αλλά και κάποιες φορές και ενδιάμεσες, αν μεν η ορθογραφία έχει μέσα τα γράμματα δ-θ-φ-β τότε δεν μπορεί καν να συνεχίσει να γράφει, δε θυμάται ονόματα γνωστών, συγγενών, φίλων και δασκάλων, δεν μπορεί να κάνει πράξεις πάνω από το 10 μια και χρησιμοποιεί τα δάχτυλά της στα μαθηματικά, και τα κύρια ονόματα τα γράφει με μικρό, ακόμα και το επίθετό της) Από το ΙΚΑ εδώ ακόμα με στέλνουν από το ένα γραφείο στο άλλο. Δάσκαλο Ειδικής κάπου κοντά μου δεν βρήκα, ούτε λογοθεραπευτή. Για όλους χρειάζομαι 3 ώρες μόνο για να πάω και να ρθω, και υπάρχει κι άλλο παιδί μεγαλύτερο που χρειάζεται πολύ χρόνο. Στο PC, στο χορό, στη μουσική και στην αποστήθιση είναι πολύ καλή. Τι θα κάνατε εσείς; Κάποιος ειδικός που διαβάζει, τι θα συμβούλευε;
like3

Mε οδηγό το ένστικτο!

Εικόνα arlekinos
Τελικά, το παιδί θα ξανακάνει κάποια μαθήματα της πρώτης. Ετσι θα καλύψει και τα κενά λόγω απουσιών, αλλά ίσως και να πειστεί ότι έφταιγαν οι απουσίες κι όχι ότι είναι χαζό (κάτι τέτοιο πιστεύει αυτή τη στιγμή) Με την στήριξη ειδικής παιδαγωγού στο σπίτι, πιστεύω ότι θα βοηθηθεί και στο μαθησιακό αλλά και στην επανάκτηση της αυτοπεποίθησής της, μια και θα μπορεί να καταλαβαίνει καλλίτερα ότι μαθαίνει. Τα νεότερα μας, ελπίζω να είναι ευχάριστα! Ξέρω πολύ καλά ότι κανείς ειδικός δεν συστήνει κάτι τέτοιο για να μην νιώσει το παιδί κατώτερο... αλλά το δικό μου ένστικτο λέει ότι θα ναι καλλίτερα! Για να δούμε!
like2

Νομίζω

Εικόνα Σοφία
Εσείς να παίρνεται κουράγιο από τις χαρές που σας δίνει και θα συνεχίσι να σας δίνει η μικρή. Και να μη δίνετε ιδιαίτερη σημασία στα σχόλια των συγγενών ή φίλων γύρω σας.

    Σημείωση από το NOESI.gr: Η μετατροπή του κειμένου από τα Greeklish στα Ελληνικά έγινε από τον εκδότη του NOESI.gr. nomizo eseis na pairnete kouragio apo tis xares pou sas dinei kai tha sinexisei na sas dinei i mikri kai min dinetai idiaiteri simasia sta sxolia ton suggenon oi filon giro sas.
like1

Προς Αρλεκίνο

Εικόνα Ardo
Ελπίζω όλα να πάνε καλά. Μπορείτε να καλύψετε το "χαμένο χρόνο" με εντατική δουλειά από τους ειδικούς αλλά πάντα σε συνδυασμό με τη δική σας συστηματική προσπάθεια. Εμπιστευτείτε τη δασκάλα και την ειδική της παιδαγωγό και ζητάτε συνεχώς ενημέρωση, πληροφορίες, κατατόπιση. Σας χρειάζονται και εκείνοι. Εκμεταλλευτείτε το χρόνο των Χριστουγέννων, είναι πολύτιμος. Σας εύχομαι καλή συνέχεια.
like1

Αρλεκίνε

Εικόνα Κυριακή
Δεν νομίζω ότι αν μιλήσετε σε δασκάλους και διευθυντές θα στιγματίσετε τα παιδιά. Αρκεί να γίνει με όμορφο τρόπο, όχι ως παρατήρηση και επίπληξη. Υπενθυμίστε πάντως στην δασκάλα, ότι τα παιδιά πρώτα τα επαινούμε και τα επιβραβεύουμε για την προσπάθεια και μετά για την επίδοση. Αν της μιλήσετε ευγενικά και την ενημερώσετε για τις δυσκολίες του παιδιού και τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβάλει για να τα καταφέρει πιστεύω ότι θα συνεργαστεί – έτσι και αλλιώς δεν θα της είναι και τόσος κόπος ένα μπράβο παραπάνω. Πρέπει και εμείς οι γονείς να έχουμε απαιτήσεις από τους δασκάλους, όχι μόνο αυτοί από τα παιδιά μας. Και δεν θα κακοχαρακτηριστούμε αν τους υπενθυμίσουμε ότι ο δάσκαλος είναι παιδαγωγός. Όσο για την "φίλη" της μικρής και διαβάζοντας και τα υπόλοιπα στο βιολόγιο σου, αναρωτιέμαι μήπως πιστεύει ότι αν ήταν σαν την «γλυκιά σας ανιψιά που μονοπωλεί το ενδιαφέρον σας», θα κλέψει λίγο ακόμα από την προσοχή σας και τη αγάπη σας. Και γενικότερα μήπως προσπαθεί με κάθε τρόπο να κερδίσει το ενδιαφέρον σας(βλ. πονόκοιλοι, ενούρηση); Και το άσθμα άλλωστε που (από ό,τι κατάλαβα) πέρσι εμφάνισε θεωρείται ψυχοσωματική ασθένεια.
like5

Το πολύ άγχος... βλάπτει!

Εικόνα arlekinos
Πήγα με τσαμπουκά στο σχολείο πριν λίγες μέρες. Οχι με μαγκιά και με σκοπό να μαλώσω. Με τσαμπουκά για να δείξω ότι δεν με ενδιαφέρει αν έχουν 30 παιδιά στην τάξη και δεν προλαβαίνουν να κάνουν ότι πρέπει να κάνουν. Επιασα τη δασκάλα και ξαναείπα για δέκατη φορά. "Κοιτάξτε, το παιδί μου έχει Διάσπαση Προσοχής με αποτέλεσμα τη δυσγραφία και τη δυσαριθμία. Ξέρω ότι σας τρώει χρόνο, αλλά εγώ θα κάνω τα πάντα για το παιδί μου. Με νοιάζει πρώτα απ' όλα η αυτοπεποίθησή του, και μετά να μάθει πόσο κάνει 5+4. Θα τα καταφέρει και τα δύο. Πρώτα όμως πρέπει να νιώσει δυνατό, και γι αυτό παλεύω." Δεν τα είπα έτσι ακριβώς, νομίζω ότι ήμουν πιο ήπια, αλλά έτσι ένιωθα και αυτό ήταν το νόημα αυτών που είπα. Η απάντηση με εξέπληξε. "Το παιδί φαίνεται ότι έχει μαθησιακές δυσκολίες, από την πρώτη μέρα το κατάλαβα. Ξέρετε έχω και την ειδικότητα της Ειδικής Διαπαιδαγώγησης. Εχουμε πολλά παιδιά στο σχολείο, αλλά όταν λέμε ότι πρέπει ο γονιός να κοιτάξει τι συμβαίνει, συνήθως μας βρίζουν και νομίζουν ότι θεωρούμε το παιδί τους κατώτερο. Μου έκανε εντύπωση που ήρθατε την πρώτη βδομάδα και μου μιλήσατε, και μπράβο που συνεχίζετε. Ναι, έχει το παιδί δυσλεξία, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να μάθει." Καμμιά φορά, οι δάσκαλοι θέλουν, αλλά οι γονείς και ο περίγυρος είναι με παροπίδες και δεν καταλαβαίνουν. Δεν της μίλησα της δασκάλας ακόμα για τις σοβαρές κρίσεις άσθματος (σχεδόν κάθε πρωί πλέον αναπνέει σαν να έχει καταπιεί κάτι) δεν είπα ότι φοράει πάνα κάθε βράδυ πλέον (το καλοκαίρι δεν είχαμε κανένα "ατύχημα"), δεν είπα για τα ουρλιαχτά, τους πονόδοντους, τους πονόκοιλους, τους πονόλαιμους, τους πονονυχους, τους πονοπόδαρους, τους πονόχερους. Νομίζω κι εγώ ότι όλα τα πονο-κάτι είναι ψυχοσωματική ασθένεια, αλλά δεν νομίζω ότι πρέπει να "κανακέψω" το παιδί ή να πάω σε ψυχολόγο να μου πει τι να κάνω. Πρέπει να καταλάβει ότι ό,τι κι αν γίνεται, ο μπεμπεδισμός δεν συμφέρει και δεν αποδίδει! Του φέρομαι ίσα με την αδελφή του, το αγκαλιάζω κάθε φορά που μου δίνετε ευκαιρία, το επιβραβεύω για κάθε προσπάθειά του, παίζουμε γαργαλίτσες, διαβάζω τους υπότιτλους σε έργα, αγκαλιαζόμαστε όποτε μας λάχει, αλλά επίσης, όταν εκμεταλεύεται κάτι, του φέρομαι όπως θα φαιρόμουν και σε κάθε παιδί! Μια μέρα ας πούμε, μου έλεγε ότι πονά το χέρι της γιατί το χτύπησε και δεν μπορεί να γράψει. Επι δέκα λεπτά την είχα εκεί να προσπαθεί (οι παιδαγωγοί μας είπαν ότι κάθε δέκα λεπτά το πολύ θέλει ένα μικρό διάλλειμα). Στο δεκάλεπτο πάνω, αποφάσισα να χτυπήσω με χτυπητήρι χειρός κρέμα σοκολάτα. Ο πονόχειρος πέρασε ως δια μαγίας, και χτύπησε την κρέμα. Στον οδοντίατρο, τα ίδια. Δεν μπορώ πονάω. Να πάμε σε άλλον. Κάθε τρεις και λίγο λέει ότι πονάει το δόντι της, απλά απαντώ "όποτε θές πάμε στον οδοντίατρο. Σε αυτόν εδώ στη Ρόδο. Στον οδοντίατρό σου στις Σέρρες δεν γίνεται, είναι μακριά. Απο δω και πέρα ο οδοντίατρός σου είναι αυτός. Η πονάς, ή πάμε να φτιάξει το δοντάκι." Η Ελλειματική προσοχή, πέστε το όπως θέλεε, Διάσπαση Προσοχής, Υπερκινητικότητα, δεν έχει αντίκτυπο μόνο στο σχολείο. Εχει σε κάθε λεπτό της ζωής μας. Διαβάζοντας βιολόγια για παιδιά με αυτισμό, βλέπω πολλά κοινά. Το μόνο που διαφέρει είναι ότι το παιδί μου μιλάει, άσχετα αν ποτέ δεν θυμάται με ποιον έπαιξε, πως με λένε, δεν καταλαβαίνει αν είναι πρωι, μεσημέρι βράδυ. Και αυτό είναι το παράπονό μου. Εχω ένα παιδί και βιώνω καταστάσεις καθημερινά, που πολύ πλησιάζουν στα πρόθυρα του αυτισμού. Οσοι έχουν παιδιά με υπερκινητικότητα και διάσπαση προσοχής σε σοβαρό βαθμό, ξέρουν τι εννοώ. "Η τουαλέτα είναι δεξιά σου, το δεξί είναι το χέρι που έχει το βραχιολάκι." "Βράδυ είναι αφού σκοτεινιάσει και διαβάσεις και είναι ώρα για ύπνο"¨ "Οχι δεν είναι 20 η ώρα που θα πας στους προσκόπους, είναι 12 και είναι πριν το φαγητό." "το παπούτσι αυτό είναι στο άλλο πόδι" "Τα παντελόνια δεν έχουν μανίκια, έχουν μπατζάκια" "Το καλοκαίρι έχει ζέστη, αλλά και μια μέρα χειμωνιάτικη που έχει ζέστη, δε σημαίνει ότι είναι καλοκαίρι" "Το πρωί δεν τρώμε φακές, τρώμε κορνφλέικς ή γάλα ή τοστ, ακόμα κι αν έχουμε φακές από χθές" Και τέτοια πολλά, μα πάρα πολλά που κάθε μέρα βιώνουμε εμείς οι γονείς των παιδιών με ελλειματική προσοχή, αλλα κανείς δεν τα καταλαβαίνει, ούτε ακόμα και οι ειδικοί, που το μόνο που τους νοιάζει είναι πως θα πάει το παιδί στο σχολείο! ΔΕΝ ΜΕ ΝΟΙΑΖΕΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΤΗΝ ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΑ 8 ΤΗΣ! ΑΣ ΤΗ ΜΑΘΕΙ ΣΤΑ 10 ΤΗΣ! ΦΤΑΝΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΟΡΕΞΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΝΑ ΤΗ ΜΑΘΕΙ! ... κι αν δεν τη μάθει... θα της πάρω κομπιουτεράκι!
like5

Το κομπιουτεράκι...

Εικόνα kondelissa
Η τελευταία αυτή φράση μου άρεσε πολύ!Είμαι κι εγώ κάτοικος νησιού κι έχω 2 αγόρια 8μισυ και 6μισυ ετών. Ο μικρότερος έχει διάγνωση ΔΕΠΥ και φέτος πάει πρώτη τάξη.Εγώ εργάζομαι ως καθηγήτρια Αγγλικών στο ίδιο σχολείο.Ο μικρός μου διαβάζει καλά, είναι καλός στην ορθογραφία(όταν θελήσει να την γράψει,έχει πολύ στρωτό γραφικό χαρακτήρα και προτιμάει τα μαθηματικά απ'τη γλώσσα.Όμως είναι πολλές οι φορές που τη βγάζει στο γραφείο του διευθυντή μετά την πρώτη ή δεύτερη διδακτική ώρα.Ο λόγος είναι ότι πειράζει τους συμμαθητές του ή τους χτυπάει(όπως χτες)και φυσικά δεν κάνει τίποτα μέσα στην τά ξη από μαθήματα. Τις πρώτες φορές που συζητήθηκε η περίπτωσή του στο σύλλογο διδασκόντων ένοιωσα να πνίγομαι.Η νεοδιόριστη δασκάλα του περιέγραφε με γλαφυρότητα περίσσια τα όσα κάνει στην τάξη.Τσιμουδιά εγώ.Τ'άντεξα.Σε λίγες μέρες πάλι σύλλογος με τη δασκάλα πάλι να περιγράφει αλλά πιο έντρομη αυτή τη φορά.Είδε λέει τον τρόμο ζωγραφισμένο στα πρόσωπα των άλλων παιδιών.Μου ζήτησε κάτι να πω ο διεύθυντής. Και τι να πρωτοπώ και γιατί μπροστά σε όλους;Ο αγώνας αμείωτος και νάσου και τρίτος σύλλογος στα κοντά.Δεν άντεξα.Είπα οργισμένη πως δεν θα κάτσω να τους ακούσω πάλι και πήρα την τσάντα μου να φύγω.Έκανε γυρισιά ο δ/ντής,άλλαξε θέμα κι έκανα κι εγώ πως δεν έγινε τίποτα.Από την αρχή της χρονιάς ένοιωθα μια πλάκα να μου σκεπάζει το στήθος και τα πνεμόνια μου να μη θέλουν με τίποτα να γεμίσουν λίγο αέρα.Γινόμουν πτώμα όλη μέρα αλλά που να μ'αφήσει η δύσπνοια να κοιμηθώ;Τώρα όμως δόξα τω θεώ αναπνέω, γιατί άρχισα να καταλαβαίνω πως δεν μ'ενδιαφέρει αν ο μικρούλης μου θα περάσει από μπροστά μου (την ώρα που κάνω μάθημα,δηλ.εργάζομαι(;))με το κεφαλάκι του σκυμμένο σαν κατάδικος,στο δρόμο για το γραφείο του δ/ντή.Θα με δαγκώσει το φίδι για λίγο μα όχι για να με ναρκώσει αλλά για να με αφυπνίσει ακόμα πιο πολύ.Να πω στον εαυτό μου πως θα τη βρούμε την άκρη δε μπορεί!Γιατί;Μα γιατί έτσι απλά θέλουμε.Ναι,έτσι θέλω κι αφού αγωνίζομαι για κάτι σίγουρα καλό δεν υπάρχει περίπτωση να πάει χαμένος έστω κι ένας κόμπος απ'αυτόν τον άγιο ιδρώτα.Κι όπως λένε στ'Αγγλικά :where there is a will there is a way.Όπου υπάρχει θέληση,υπάρχει και τρόπος.Τα λέμε πάλι.Καλό μήνα και καλή Κυριακή.
like5

Ίσως θα έπρεπε

Εικόνα arlekinos
Ίσως θα έπρεπε η νεοδιόριστη δασκάλα, να καταλάβει ότι έτσι που κάνει δεν βοηθά κανέναν. Ούτε το δικό σου το παιδί καλή μου, αλλά ούτε και τον εαυτό της! Δεν μπορεί πάντα να φταίει το δικό μας υπερκινητικό παιδί για όλα! Η κόρη μου πειράζει παιδιά που συνήθως την κοροϊδεύουν στο διάλειμμα ή και μέσα στην τάξη! Τα παιδιά που την συμπαθούν, ποτέ της δεν τα πείραξε! Το ίδιο συμβαίνει με κάθε παιδί, με ΔΕΠ-Υ ή όχι. Μην αφήσετε το παιδί να τιμωρείτε με λάθος τρόπο! Ο "τρόμος" των άλλων παιδιών μπορεί να είναι απλά ότι κατάλαβαν ότι δεν μπορούν να παίζουν μαζί του για πάντα, και όχι φόβος! Όμως σίγουρα ξέρουν καλά, ότι δεν θα τη βγαίνουν πάντα από πάνω! Δεν βοηθά να απομακρύνεται το παιδί από την τάξη γιατί αυτός είναι ο εύκολος τρόπος. Αν η δασκάλα δεν ξέρει να χειριστεί παιδιά... να μάθει! Δυο χρόνια τα περνώ αυτά. Πέρσι με τη δασκάλα, φέτος με τους συμμαθητές του παιδιού μου. Πάντα παράπονα ότι κοροϊδεύει, ότι χτυπάει, ότι ενοχλεί. Σαν όμως έλεγα "αν ήμουν παιδί και με κορόιδευαν, θα ήθελα να μπορούσα να ανταποδώσω. Αν δεν μπορούσα, μάλλον θα χτυπούσα, δεν ξέρω, αλλά σίγουρα θα ενοχλούσα!" κανείς δεν έλεγε τίποτα. Αλλά η δασκάλα με είχε στην μπούκα και μένα και το παιδί. Για μένα δεν με ένοιαζε καθόλου, απλά φρόντιζα να λέω ότι λέω μπροστά και σε άλλους. Για το παιδί επίσης δεν με ένοιαζε… γιατί έτσι κι αλλιώς στην μπούκα το είχε συνήθως, εκτός από μερικές σπάνιες εξαιρέσεις! Κάθε φορά που μου λέγαν πέρσι ότι χτύπησε το τάδε παιδί, κορόιδεψε το τάδε, έπιανα τα παιδιά μπροστά στους δασκάλους ή στους γονείς τους, και ρωτούσα τι ακριβώς έγινε. Τις μισές φορές ξεκινούσε το παιδί μου, τις άλλες μισές το κορόιδευαν και χτυπούσε. Τα λόγια των παιδιών ήταν πολύ σκληρά... "δεν παίζω μαζί σου, είσαι χαζή!" "Μην με ακουμπάς, θα κολλήσω βλακεία" !!!!! "δεν φτάνει που είσαι χαζή, είσαι και χοντρή και ούτε να τρέξεις ξέρεις!"..και αυτό που πονάει περισσότερο... "Δεν με αφήνει η μαμά μου να παίξω μαζί σου, φύγε από κοντά μου!" Τελικά, με μια μαμά από τα 10 παιδιά, λέγαμε κάθε μέρα τι γινόταν στο σχολείο. Γιατί και η ίδια κατάλαβε ότι μια έφταιγε ο γιός της, μια η κόρη μου, αλλά πάντα η κόρη μου ήταν τιμωρία! Αν πάντα είναι ο γιος σου και μόνο τιμωρία στο γραφείο του διευθυντή, μην το αφήνεις να περάσει. Ξέρω ότι είναι δύσκολο, μια και είσαι και δασκάλα στο ίδιο σχολείο. Με μάνα νηπιαγωγό (ευτυχώς συνταξιούχο αλλά το όνομα γνωστό) κι εγώ στο σύλλογο γονέων, είχα να αντιμετωπίσω και αυτό!. Ρώτα να μάθεις το γιατί. Γιατί κανένα παιδί δεν χτυπάει πάντα πρώτο. Αλλα χτυπάν με τα λόγια κι άλλα με τα χέρια. Τα πρώτα είναι περισσότερο επικίνδυνα από τα δεύτερα! Και στο κάτω κάτω, αυτή η νεοδιόριστη δασκάλα, θα πρέπει να καταλάβει και να το εμπεδώσει ότι κάθε χρόνο θα έχει και κάποιο παιδί που θα της δημιουργεί προβλήματα!
like3

Μπερδεμένα πράγματα!

Εικόνα arlekinos
Και τώρα τι κάνουμε; Η πρώτη διάγνωση από ιδιώτη Ειδικό Παιδαγωγό για Διάσπαση Προσοχής, αναιρείται από κρατικό φορέα! Δεν εχει διάσπαση το παιδί, μόνο δυσλεξία έχει! Αλλά χρειάζεται Ειδική Διαπαιδαγώγηση! Ποιον να πιστέψω; Τον Παιδαγωγό, τον Ψυχολόγο, το Ενστικτό μου; Τι να διαλέξω; Κράτος και 10 ευρώ τη φορά (μέχρι τώρα για τη διάγνωση μόνο δώσαμε 100) ιδιώτη και 40 ευρώ τη φορά; Γιατί κανείς δεν ξέρει τι γίνεται με την ασφάλεια; Ούτε καν η ίδια η ασφάλεια; Μου έκαναν παρατήρηση ότι δεν φορούσε γυαλιά στις τελευταίες 3 επισκέψεις. Απλά ακολουθούμε τις συμβουλές του οφθαλμίατρου. Ισως λεν να μη βλέπει καθαρά τα γράμματα. Τρεις οφθαλμίατροι επιμένουν ότι τα βλέπει, και οι επισκέψεις μας στον οφθαλμίατρο είναι ανά 3μηνο. Δεν με πίστεψαν. Χρειάζεται περισσότερο παιχνίδι, λένε. Ε, να τις σταματήσω το σχολείο τότε και να την αφήνω να βγαίνει και στις ώρες κοινής ησυχίας. Περίεργο οι Ειδικοί να λεν ότι είναι κλεισμένο το παιδί και το παιδί να παίζει έξω όλο το απόγευμα! Φοβάται τις τιμωρίες λένε, κυρίως τις σωματικές. Βλέπεις, το σακατεύουμε το παιδί στο ξύλο νομίζουν! Ναι, τρώει και καμιά με μαλακή παντόφλα στον πωπό, όταν ας πούμε επιμένει από τις 6 μέχρι τις 10 ότι είναι μια χαρά ώρα να πάει έξω να παίξει κι ας είναι τιμωρία, και επί μια ώρα μας λέει κακούς, τρελούς, και ότι θέλει θα κάνει! Δεν λέω ότι είναι σωστό, αλλά αφού βρήκε το κόλπο να κάνει ότι θέλει ακόμα κι αν είναι τιμωρία, πρέπει να σταματήσει αυτό! Δεν έχει λοιπόν Διάσπαση Προσοχής, απλά μαθησιακά προβλήματα έχει. Ομως το "σκορποχώρι" λεν δεν είναι θέμα δυσλεξίας. Και επίσης να μη διαβάζω πολύ. Γιατί καταλαβαίνουν ότι διαβάζω, αλλά να μη βγάζω συμπεράσματα μόνη μου. Οταν είπα όμως ότι διάβασα και έψαξα για Διάσπαση μετά τη γνώμη του Ιδιώτη Παιδαγωγού, δεν απάντησαν και πολύ καθαρά. Ανοίξαμε μαγαζί για να έχει σταθερότητα το παιδί. Μην ξαναμετακομίσει. Είμασταν που είμασταν χρεωμένοι, έτσι κι αλλιώς χάλια τα οικονομικά μας, λίγα χρέη ακόμα δε θα φανούν. Ούτε αυτό ήταν σωστό, γιατί δεν έχω χρόνο για το παιδί. Τελικά τι είναι σωστό, να μετακομίζει ανά 2 χρόνια ή να έχει σταθερότητα; Δεν είμαστε εφοπλιστές ούτε βρήκαμε τίποτα έτοιμο! Ούτε ένα μεροκάματο φτάνει! Θέλουμε Ειδικό Παιδαγωγό. Καλά αυτό το ξέρουμε από πέρσι. Κανείς όμως δεν έρχεται στο σπίτι. Βλέπεις μένουμε σε χωριό. Πώς λέτε ότι νοιαζόσαστε για τα παιδιά κύριοι Ειδικοί, όταν ζητάτε να κάνει μαθήματα το παιδί σε ξένο περιβάλλον και μισή ώρα μακριά από το σπίτι του; Τι είναι το σωστό, να νιώθει την ασφάλεια του σπιτιού ή να κάνει μια ώρα διαδρομή για να είναι σε ξένο περιβάλλον να μάθει... τι; Σε σας ποτέ δεν έκοψε την ώρα της αξιολόγησης για να πιει νερό, για να κατουρήσει, για να ξεπιαστεί, για να δει τι γίνεται έξω! Ούτε της έπεσε τίποτα κάτω, ούτε το πόδι της πόνεσε, ούτε η κοιλιά της! Μια ώρα ανά 15 μέρες πιστεύετε ότι είναι αρκετή για να μάθετε το παιδί; Καλά τα βιβλία και οι διαλέξεις, αλλά η πραγματική ζωή απέχει πολύ από αυτά.
like6

πιάσε μου το χέρι

Εικόνα arlekinos
Πιάσε με απ το χέρι και δείξε μου. Πίστεψέ με, θέλω να μάθω. Σε κοιτώ στα μάτια και προσπαθώ να δω με τα μάτια σου. Τα καταφέρνω νομίζω. Όχι πάντα, μα κάποιες φορές μπορώ. Πιάσε με απ' το χέρι και νιώσε με. Ξέρω ότι το κάνεις. Πιάσε μου το χέρι κι άσε με να νιώσω. Να καταλάβω, να ρθω κοντά. Ξέρω ότι μπορώ. Θέλεις χρόνο. Κι εγώ περισσότερο. Μπορώ όμως να προσπαθώ. Και να μην τα παρατώ. Λίγη βοήθεια χρειάζομαι από σένα. Και θέλω χρόνο. Θα τα καταφέρω όμως, το νιώθω. Κι όταν θα φύγει κι η τελευταία σκιά από τα μάτια μου, όταν το γέλιο της ψυχής σου καταφέρω να δω, τότε τα χέρια μας θα μπορούν να βλέπουν χίλιες εικόνες. Αυτό θέλω. Να μαστε μαζί.. Φτάνει να βρώ το δρόμο Να θυμηθώ ό,τι μ' έκανε να ξεχάσω η ζωή. Το καλύτερο δεν είναι αυτό που βλέπω εγώ. Το καλύτερο είναι αυτό που βλέπουμε μαζί.
like3

γράμματα; τί είναι αυτό;

Εικόνα arlekinos
Χθες κατάλαβα τι ακριβώς σημαίνει το "σκέφτομαι με εικόνες". Το παιδί πλέον πάει Αγγλικά φροντιστήριο. Βλέπεις φέτος κανονικά θα άρχιζαν και στο σχολείο. Δεν έχω απαιτήσεις να μάθει τη γλώσσα, απλά είπα πάμε και ότι πιάσει. Λίγο στο σχολείο, λίγο στο φροντιστήριο, μια πρώτη επαφή με τη γλώσσα θα την είχαμε! Βέβαια δασκάλα στο σχολείο δεν ήρθε - αχ! ελληνική αθάνατη παιδεία! κι εγώ περιμένω να έχω δάσκαλο για το δικό μου παιδί, όταν ούτε καν οι οργανικές θέσεις δεν καλύπτονται! - Χθες λοιπόν κάναμε προετοιμασία για το πρώτο τεστ. Δεν ξέρει να διαβάζει ακόμα, αλλά έχει μάθει να γράφει κάποιες λέξεις. Δίνουμε βάση στα προφορικά φέτος. Είχαμε λοιπόν άσκηση αντιστοιχισης. Εικόνες στη μια πλευρά και εκφράσεις στην άλλη, να ενώσουν με μια γραμμή ποια φράση ταιριάζει σε κάθε εικόνα. Την προσπέρασα την άσκηση, με το σκεπτικό ότι δεν ξέρει να διαβάζει, οπότε... Αφού τελειώσαμε το φυλλάδιο, μου λέει να κάνουμε κι αυτήν. Αρνήθηκα, της είπα ότι δεν πρόκειται να διαβάσω γι' αυτήν, αν θέλει να προσπαθήσει να διαβάσει και να βοηθώ καλώς. Κι εκεί έμεινα με το στόμα ορθάνοιχτο. "Αυτό είναι με αυτό μαμά, αυτό με αυτό, αυτό με αυτό" Δεν διαβάζει, δεν ξέρει να διαβάζει τις λέξεις! Αλλά όλη η φράση "open the door, please!" είναι αποτυπωμένη στο μυαλό της σαν μια εικόνα! Ξέρει πολύ καλά τη σημαίνει! Δεν βλέπει τα γράμματα και τις λέξεις, βλέπει τις σκιές που αφήνουν τα γράμματα στο χαρτί. Κι εκεί θυμήθηκα μια εκπομπή που είχα δει πριν λίγο καιρό. Ενας ζωγράφος δυσλεκτικός έλεγε ότι δεν γράφει λέξεις, ζωγραφίζει λέξεις! Γι αυτό λοιπόν δεν μπορεί να μάθει ορθογραφία η μικρή μου. Απλά προσπαθούμε να της την μάθουμε με λάθος τρόπο. Δεν πρέπει να μένουμε στο "με τι ι γράφεται ο βυθός;" αλλά να βρίσκουμε τρόπο να μπορέσει να σκεφτεί τη λέξη βυθός σαν εικόνα, σαν σύνολο, κι όχι σαν σύμπλεγμα γραμμάτων. Γι αυτό δεν μπορεί να κάνει ασκήσεις του τύπου "συμπλήρωσε τα κενά στις λέξεις με τα σωστά γράμματα". Χάνεται η εικόνα όταν λείπει ένα αντικείμενο! Είναι σαν να βγάζουμε τα δέντρα από έναν πίνακα και να ζητάμε από κάποιον που δεν έχει δει ποτέ τον πίνακα να συμπληρώσει τι λείπει! Βλέπεις και για το παιδί αν λείψει κάτι από μια λέξη, είναι μια άγνωστη εικόνα! Αυτά για σήμερα! Κάθε μικρό βηματάκι, είναι ένα σπρώξιμο για το μεγάλο μας άλμα! Και θα το κάνουμε, έστω και αν χρειαστεί μια ζωή!
like3

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.