Ειδικό σχολείο - προτελευταίος χρόνος

Εικόνα Almak

Ο χρόνος που κυλά είναι ο προτελευταίος - για τον Άρη - στο ειδικό σχολείο που πηγαίνει. Έως τον Σεπτέμβρη του 2008 θα πρέπει να έχουμε βρει σχολείο. Τα φώτα σας παρακαλώ για ο,τιδήποτε γνωρίζετε το οποίο έχει την δυνατότητα να απασχολήσει παιδιά αυτής της ηλικίας που κινούνται στο φάσμα του αυτισμού... ΔΔΕ... ΔΑΔ... (Σημ. NOESI.gr: ενν. Διάχυτη Διαταραχή της Εξέλιξης και Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή). 

 Ενημέρωση NOESI.gr: Εάν δε "βρούμε" σχολείο για τον Άρη... τότε τι κάνουμε; 

 Νέα ενημέρωση NOESI.gr: Βρέθηκε!

Μιλώ για ημερήσιο σχολείο και μάλιστα ειδικό. Ευχαριστώ
 

Σχόλια

Σχολείο

Εικόνα Μαίρη Στεργίου Βελλή
Αγαπητέ κ.Αλέξανδρε ο Αρούλης, έχει την δυνατότητα να παρακολουθήσει δημόσιο ειδικό σχολείο; Γιατί το λέω αυτό; 'Οταν ο Δημητράκης ήταν σε ηλικία σχολείου στα 6, πρώτα πήγα στο Δημόσιο Ειδικό της περιοχής μας δηλ. στην Ελευσίνα, στο οποίο όμως δεν μπορούσε να ενταχθεί λόγω έλλειψης λόγου, αυτόνομης βάδισης, ελέγχου των σφιγκτήρων, αλλά και γενικά η κατάστασή του απαιτούσε σφαιρική αντιμετώπιση από ομάδα ειδικών (λόγο-έργο-φύσικο-ειδικούς παιδαγωγούς, παιδοψυχιάτρους κ.λπ.). [ σημείωση NOESI.gr: ενν. λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές ] Αν νομίζετε και όντως ο Αρης σας μπορεί να ενταχθεί σε Δημόσιο Ειδικό με βάση (πηγαίντε στο τοπικό σας Ειδικό και ελέγξτε μόνος σας!) τις ικανότητές του, τότε προχωρήστε σε αυτή τη λύση. Είναι ανέξοδη! Αν τώρα ο Αρούλης πρέπει να πάει σε ιδιωτικό κέντρο ημέρας, μπορώ να σας πω ότι θέλετε για εκεί που πάω τον Δημητράκη μου. Είμαι ευχαριστημένη και παρέχουν πολλά! Βέβαια το τι θα επιλέξετε εξαρτάται πάντα από το τι θέλετε για το παιδάκι σας και τι δυνατότητες έχει το παιδί σας. Μπορείτε να μου στείλετε E-mail. Και κάτι άλλο, χωρίς να το ξέρω πολύ καλά βέβαια - άλλα μέλη πιθανά γνωρίζουν καλύτερα - στο ΚΔΑΥ έχετε πάει για αξιολόγηση του σχολικού πλαισίου που ταιριάζει στον Αρη; Ή έστω στο ΚΠΨΥ-Αραχώβης; [ σημείωση NOESI.gr: ενν. "Κέντρο Παιδοψυχικής Υγιεινής" επί των οδών Αραχώβης 17 και Ιπποκράτους στην Αθήνα ] Εξάλλου και στο "Νόηση" υπάρχουν πολλά σχολεία - κατάλογο έχει βάλει ο Αγγελος, από παλιά - για να το ψάξετε και μόνος σας. Δες περισσότερα στο Βιβλίο της Πρόνοιας. Με εκτίμηση, Μαίρη Βελλή
like1

Πρώτα απ’ όλα ευχαριστώ

Εικόνα Almak
Πρώτα απ’ όλα ευχαριστώ για τον κατάλογο με τα ειδικά σχολεία, δεν τον είχα εντοπίσει έως τώρα. Ο Άρης αυτοεξυπηρετείται 100%, τα λόγια του έχουν ουσία μόνο όταν ο ίδιος θέλει κάτι, τις υπόλοιπες φορές ο λόγος του είναι κάτι σαν τον παπαγάλο (χωρίς ουσία). Θα έλεγα ότι είναι υπερκινητικός. Μιλώ για παιδί που κινείται στο φάσμα του αυτισμού. Παρακολουθεί ειδικό σχολείο (Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου) 8:30 έως 13:00 καθημερινά. Το σχολεικό μας εξυπηρετεί κατά το ήμισυ της απόστασης. Είναι σε μία τάξη με άλλα 7-8 παιδιά παρόμοιας ηλικίας και ίδιας διάγνωσης. Μεσ' την τάξη 2 μόνιμες ειδικοί παιδαγωγοί και άλλες τρεις (ψυχολόγος, εργοθεραπευής, ειδική παιδαγωγός) σε πτυχείο ή πρακτική. Μέσα στην εβδομάδα έχουν ατομικά προγράμματα όπως: - συνεδρίες ψυχοθεραπείας - γλώσσα - αριθμητική - ζωγραφική - κατασκευές (δεν θυμάμαι πως το λένε το προηγούμενο επιστημονικά) - μουσική. Ομαδικά έχουν: - μαγειρική - φαγητό - κατασκευές - ζωγραφική - γυμναστική σε γυμναστήριο - επισκέψεις σε μουσεία - κουκλοθέατρο - θέατρο - πυροσβεστική - αεροδρόμιο - ζωολογικό κήπο. Κάθε βδομάδα σούπερ-μάρκετ ή σε χώρο μαζικής εστίασης για φαγητό. Στις δραστηριότητες εκτός σχολείου συμμετέχει κανονικά και δεν δημιουργεί πρόβλημα. Μέσα στο σχολείο σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο θα ξεκινήσει την εργασία του ή την συμμετοχή του στην ομάδα όταν αυτός το αποφασίσει. Εμένα προσωπικά δεν μου χαρίζει πάνω από 5 λεπτά (μπροστά στον υπολογιστή) όπου θα μάθουμε 10 λέξεις ή προτασούλες ή 4+3=7 ή 7+5=12. Με το που περνά η "ώρα του" με τσιγκλάει και με πάει προς το παιχνίδι, οπότε είναι ανώφελο να συνεχίσουμε στο πι-σι [ Σημ. NOESI.gr: ενν. ηλεκτρονικό υπολογιστή ]. Δεν παραπονιέμαι για τα 5 λεπτά. Με τα παραπάνω θέλω να πω πως ο Άρης μπορεί να σταθεί σε οποιοδήποτε ειδικό σχολείο, αρκεί το συγκεκριμένο να είναι σωστό για τον Άρη. Δεν ονειροπολώ για το τέλειο σχολείο, αλλά αν έχω να διαλέξω ένα από τρία ή τέσσερα καλά θα ήταν. Αν έχω να διαλέξω ανάμεσα σε ιδιωτικά... ας είναι. Στο κάτω-κάτω αρκετά από αυτά με την απόδειξη που σου δίνουν παίρνεις από τον ασφαλιστικό σου φορέα (εγώ 375 ευρώ) + (πρόνοια 200 ευρώ) κάτι βρίσκεις και σε μια από τις δύο τσέπες σου και συμπληρώνεις έως εκεί που αντέχεις. Σε αυτό το επίπεδο ζητώ την βοήθεια σας, στο βαθμό που γνωρίζετε από ιδία πείρα ή από κάποιον γνωστό. Τα δημόσια δημοτικά που τσέκαρα στο κατάλογο που μου δώσατε είναι όλα για νοητική στέρηση και κάποια με κινητικά προβλήματα. Ένα από αυτά στο Πειραιά είναι με ΝΥ οριακή, αλλά κατοικώ στην άλλη μεριά της Αθήνας. Σας ευχαριστώ πολύ.
like4

Σχολείο

Εικόνα Μαίρη Στεργίου Βελλή
κ. Αλέξανδρε, Δυστυχώς προσωπικά δεν γνωρίζω περισσότερα για την ΔΑΔ και τα σχολεία, αλλά επιμενω κοιτάχτε την λίστα με τα ειδικά σχολεία που υπάρχει στο Νόηση, για παιδάκια σαν τον Αρούλη σας. Επίσης, όπως ήδη γνωρίζετε στο Νόηση υπάρχουν αρκετά μέλη με παιδάκια με ΔΑΔ άρα κάτι θα έχουν να σας συστήσουν σχετικά. Το ημερήσιο κέντρο που πηγαίνει ο Δημητράκης μου, είναι στην Κηφισιά και υπάρχουν σχολικά λεωφορεία που εξυπηρετούν τις μετακινήσεις. Στο τμήμα του (περίπου στα 6 παιδάκια) υπάρχει και παιδάκι με ΔΑΔ. Δεν γνωρίζω όμως κάτι παραπάνω ως προς το τι εκπαίδευση του γίνεται. Αν θέλετε μπορώ να σας δώσω τηλέφωνα να επικοινωνήσετε μαζί τους για να ρωτήσετε. Καλή σας επιτυχία, και στον Αρούλη πρώτα απ΄όλα, σ΄οτι επιλέξετε! Με εκτίμηση Μαίρη Βελλή
like2

Σε ποιο σχολείο φοιτά;

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος
Σε ποιο σχολείο φοιτά τώρα ο Άρης; Εάν προτιμάτε, μπορείτε να μας το πείτε και με E-mail. Με εκτίμηση, ΑΓΚ
like5

"Περιβολάκι"

Εικόνα Almak
Ο Άρης παρακολουθεί ειδικό σχολείο για τον αυτισμό (Ιδιωτικού Δικαίου), το "Περιβιλάκι" στο Χαλάνδρι, στην οδό Ύδρας, 8:30 έως 13:00 καθημερινά. Στο ερώτημα τι θα γίνει αν δεν βρεθεί σχολείο για τον Άρη, θα έλεγα πως θα βρεθεί κάποιο σχολείο, η αγωνία είναι για το δυνατόν καταληλότερο. Σχολείο πρέπει να βρεθεί να το απασχολεί τουλάχιστον μέχρι το μεσημέρι, διότι το να απασχολείς ένα παιδί σαν τον Άρη - όλη μέρα σπίτι - με ή χωρίς ειδικούς, θα έχει σύντομη ημερομηνία λήξης το οικονομικό. Το άλλο που φοβάμαι περισσότερο είναι μην τα νεύρα μας έχουν μικρότερη ημερομηνία λήξης. Θέλετε να σας πω κι ένα φανταστικό σενάριο στην περίπτωση που δεν πάει σε κανένα σχολείο!!! Θα προσπαθήσω να τον απασχολήσω στην οικογενειακή μας επιχείρηση, όπου υπάρχει η δυνατότητα να απασχοληθεί σε συνεργασία με άλλους ή μόνος του. Δουλειά θα κάνει η οποία θα μεταφράζεται σε χρήμα. Το χρήμα θα είναι το εργαλείο που θα τον οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στο βιβλιοπωλείο για να αγοράσει βιβλία, στο DVD club για ταινίες και ό,τι άλλο δείχνει να τον ευχαριστεί όσο θα μεγαλώνει. Θέλω να πιστεύω πως τότε δεν θα θέλει να πάμε "Τζάμπο"...
like2

Σχολείο για τον... Άρη

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος
Αυτό το Κέντρο Ημέρας το έχετε ακούσει; Το συνιστώ! Θεραπευτική Μονάδα για Αυτιστικά Παιδιά του Κ.Ψ.Υ. Σπετσών 4 Αγία Παρασκευή 15342 Tηλ.: 2106396444
like1

Σχολείο για τον... Άρη

Εικόνα Almak
Ευχαριστώ πολύ. Θα επικοινωνήσω μαζί τους αύριο κιόλας.
like2

Ώρα μηδέν

Εικόνα Ginka
Αλεξανδρε, Τώρα καταλαβαίνω την αγωνία σου. Στην ίδια κατάσταση βρίσκομαι και εγω. Δεν ξέρω τι να κάνω... ειλικρινά. Άντε να βρεις το ανάλογο σχολείο, που αρμόζει στο παιδί σου... Ελπίζω να βρήκες λύση.
like5

Βρήκαμε σχολείο

Εικόνα Almak
Τελικά επιλέξαμε για τον Άρη μας το 1ο ειδικό δημοτικό σχολείο Αχαρνών. Το σχολεία είναι ειδικό και έχει ως επί το πλείστον παιδιά με νοητική στέρηση. Είναι μονάδα του δημοσίου με τα καλά και τα κακά που έπονται αυτού. Επισκέφτηκα πάρα πολλές φορές το σχολείο, μίλησα με αρκετούς από τους διδάσκοντες και γενικά αποκόμισα μια καλή εικόνα για δομή του δημοσίου. Πρέπει να πω πως κατά ένα μεγάλο βαθμό η καλή εικόνα οφείλετε στον διευθυντή του σχολείου, ο οποίος ήλθε την χρονιά που μας πέρασε. Είχαμε να διαλέξουμε ανάμεσα στην «Θεοτόκο» (και αυτό για νοητική στέρηση) και στο 1ο ειδικό δημοτικό σχολείο. Τα υπόλοιπα απορρίφτηκαν λόγο απόστασης. Φαντάζομαι θα αναρωτηθείτε γιατί σε σχολείο με νοητική στέρηση!!!! Υπάρχει ένα κενό σε αυτές τις ηλικίες, μεταξύ 12-15 όπου δύσκολα βρίσκεις κατάλληλη δομή με έμφαση στον αυτισμό. Από την άλλη αν τα παιδιά μας δεν εξασφαλίσουν ένα απολυτήριο δημοτικού, δεν θα έχουν δικαίωμα για συμμετοχή σε οποιαδήποτε άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης του δημοσίου στο μέλλον. Επίσης κανείς δεν ξέρει τι μπορεί να προκύψει στο μέλλον γι αυτά τα παιδιά και πόσες ευκαιρίες απασχόλησης μπορεί να προκύψουν από την μεριά του δημοσίου. Τα σχολεία αυτά τους δίνει την ευχέρεια ο νόμος να κρατήσουν τα παιδιά έως την ηλικία 14-15. Γι εμάς αυτό είναι οριακό, και αφού μας δέχονται, έχουμε εξασφαλίσει το απολυτήριο δημοτικού. Το σχολείο είναι πολύ κοντά μας (ίδια πόλη) και θέλω να πιστεύω πως θα έχουμε καλή συνεργασία με τους δασκάλους. Ο Άρης θα συνεχίσει τα απογευματινά του με την ειδική παιδαγωγό που έρχεται σπίτι και βλέπουμε...
like3

Almak, καλή επιτυχία

Εικόνα Ιουλία Σαββα
Μπράβο στον Αρούλη και στους γονείς του! Εύχομαι καλή επιτυχία και καλή συνέχεια! Με εκτίμηση
like0

Αμάν!!!

Εικόνα Κυριάκος Καραμπατζιάκης
Λυπάμαι πολύ Αlmak. Ξέρω ότι βρήκατε σχολείο αλλά επίσης ξέρω ότι βρήκατε σχολείο για παιδιά με νοητική υστέρηση ενώ εσείς ανήκετε στην ΔΑΔ. Ξέρετε τι κάνετε στο παιδί σας; Έχετε επίγνωση; Ή κάνετε ό,τι νομίζετε καλύτερο; Μη χείρον βέλτιστο; Πάντως γράφω γράφω, αλλά δυστυχώς ο αυτισμός και η νοητική υστέρηση το ίδιο και το αυτό! Μ' αρέσει η επιχειρηματολογία σας, το έχετε ήδη εκλογικεύσει. Τελικά τι αξία έχουν όσα έχετε ποστάρει στο παρελθόν; Αφού τελικά εσείς ο ίδιος βαφτίζετε το παιδί σας καθυστερημένο; Πώς θα βοηθήσει ένα τέτοιο σχολείο το παιδί σας; Τι πρόοδο θα έχει;' Ή τι οπισθοδρόμηση; Για ένα χαρτί; Για το απολυτήριο του δημοτικού; ΧΑ, και μετά θα βρει δουλειά... Η απόγνωση σας κάνει να σκέφτεστε με αυτόν τον τρόπο. Το καταλαβαίνω. Απλά από εσάς περίμενα περισσότερα από αυτόν το συμβιβασμό. Ο Θεός μαζί σας. Φιλικά Κυριάκος
like3

Σκέφτεσαι θετικά

Εικόνα ανώνυμο
Almak, σκέφτεσαι θετικά και αισιόδοξα. Αυτό είναι η καλύτερη βοήθεια για το παιδί σου. Τελικά το παιχνίδι δεν παίζεται στην εκπαίδευση αλλά στο σπίτι, στο πώς αισθάνονται οι γονείς τη σχέηση που κάνουν με το παιδί. Εκτός και αν κάποιο το θέλουν οπωσδήποτε αστροφυσικό. Εσύ μοιάζει να μη έχεις τέοτοιο κόλλημα ... :) Δεν είδα να γράφεις πουθενά ότι το θεωρείς... καθυστερημένο.
like1

Ήρεμα

Εικόνα Άγγελος Κουτουμάνος
Το σχόλιό σου αγγίζει όρια. Τι προτείνεις; Και γιατί δεν το προτείνεις ιδιωτικά (με ένα E-mail); Και με αυτό το στυλ γραφής τι βγαίνει; Ιερή αγανάκτηση... επειδή γράφεις, γράφεις; Ξέρεις τι θα πει να ψάχνει κάποιος 1,5 χρόνο για σχολείο; Ξέρεις τι θα πει να ψάχνει κάποιος με ΝΥ ή ΔΑΔ για δουλειά; Ως κοινωνικός λειτουργός μεν (παραπομπές από / σε σχολεία) και υπεύθυνος στην ένταξη στην απασχόληση δε, εκεί όπου εργάζομαι, βλέπω ότι είναι αγώνας! Και έχει συμβιβασμούς, έξω και πέρα από τους ενδιαφερόμενους πολλές φορές.
like0

Συγγνώμη αν τάραξα την ηρεμία σας

Εικόνα Κυριάκος Καραμπατζιάκης
Ποιο όριο άγγιξα κύριε; Γιατί δεν το προτείνω ιδιωτικά; Μυστικά; Τότε τι νόημα έχει να γράφουμε εδώ; Αν είναι έτσι γιατί δεν ανταλλάζουμε όλοι Ε-mail και να μιλάμε μέσω Ε-mail; Ή μήπως τα λέω στον αγαπητό Αlmak για να ακούν και άλλοι; Δεν έχω καμιά ιερή αγανάκτηση, αυτό είναι δικό σας συμπέρασμα κύριε. Αυτό που τόνισα είναι ότι ο Αυτισμός και η Νοητική Υστέρηση δεν είναι το ίδιο. Αυτό μην το προσπερνάτε έτσι απλά. Γνωρίζω τι θα πει να ψάχνει κάποιος σχολείο κατάλληλο για παιδί με ΔΑΔ. Επειδή έρχομαι σε επαφή με πολλούς γονείς που ο καθένας ψάχνει, το παλεύει με νύχια και με δόντια, με συμβιβασμούς. Τον αγώνα τον βλέπεις από τα 3 χρόνια, όπου ψάχνουν το καλύτερο κέντρο για πρώιμη παρέμβαση, στο νηπιαγωγείο, όπου συνήθως δεν δέχονται τα παιδιά χωρίς συνοδό, αλλά και το Υπουργείο δε στέλνει συνοδό, στο Δημοτικό τυχεροί είναι όσοι παρακολουθούν κανονική τάξη, και τα προβλήματα ανακύπτουν μέρα με τη μέρα. Για παράδειγμα, στις εκδρομές τα παιδιά με αυτισμό δεν είναι επιθυμητά, οπότε οι δασκάλες δεν δίνουν καν τον χαρτάκι για να συμμετέχουν τα παιδιά αυτά. Να είναι κι αυτές ήσυχες. Εσείς εργάζεστε στην απασχόληση ατόμων με νοητική υστέρηση; Εξηγήστε μας τι εννοείτε. Ασχολείστε με παιδιά με Αυτισμό, σύνδρομο Asperger, ΔΑΔ; Δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς εννοείτε για την απασχόληση αυτών των ατόμων. Το μόνο που θα προσθέσω στο σχόλιο σας είναι: Έχετε μιλήσει με παιδί που ανήκει στη ΔΑΔ, που το έχουν στείλει στη Θεοτόκο όταν οι γονείς ανακάλυψαν ότι έχει Asperger, και ύστερα σε άλλο κέντρο με παιδιά με νοητική υστέρηση, να σου πει πως ένιωσε; Να σου πει ότι οι ίδιοι οι γονείς του τον έστειλαν εκεί που δεν ανήκει, που δεν ταιριάζει. Ότι τα παράτησε και δεν θέλει να ξαναπάει σχολείο; Και πάλι συγγνώμη, θα κάνω ησυχία... σσσς.
like8

Καλημέρα Κarakyri

Εικόνα m-a-ma
Κυριε Κarakyri, σωστα τα σχολια σας, αλλά έτσι όπως συμπεριφέρεστε στους γονείς γίνεστε πολύ κουραστικός, αναρρωτηθήκατε αν αυτοί οι γονείς δεν βρίσκουν το κατάλληλο σχολείο, ή έστω αν το βρήκαν ότι δεν υπάρχουν θέσεις; Μπορείτε να φανταστείτε πόσα παιδιά είναι στο περιθώριο, πόσα παιδιά είναι στο σπίτι ενώ θα έπρεπε να είναι στο σχολείο μαζί με τα άλλα παιδιά, αλλά μάλλον δεν μπήκατε στον κόπο να σκεφτείτε λίγο προτού επιτεθείς στον Almak, και ο δικός μου γιος είναι αυτιστικός, πάει σε Ειδικό Σχολείο στη Θεσσαλονίκη, μπορεί να μη είναι το καλύτερο αλλά δεν έχουμε άλλη επιλογή, εσείς τι προτείνετε κύριε Κarakiri τα παιδιά αυτά που δεν μπορούν να φοιτούν σε σχολεία κατάλληλα για αυτά, να μένουν στα σπίτια τους, και να σαλτάρουν τελείως; Καλά υποθέτετε είσαστε σοβαρός θεραπευτής, πλάκα μας κάνετε, δε θέλω να θίξω κανέναν, αλλά όταν κάποιοι εδώ στο NOESI.gr εκφράζονται με αυτόν τον τρόπο απέναντι σε έναν γονιό που σςα έγραψε επιτέλους μετά από 1,5 χρόνο που προσπαθεί να βρει σχολείο για το παιδί του και ήθελε να το μοιραστεί μαζί μας, τη χαρά του, ότι επιτέλους βρήκε σχολείο και το παιδί δε θα είναι μέσα, εμείς τι κάνουμε; Κατευθείαν πέφτουμε επάνω του να τον φάμε. Αν σέβεστε το επάγγελμά σας, σας παρακαλώ σεβαστείτε και εμάς τους γονείς, που δεν κάνουμε τίποτα άλλο από το να προσπαθούμε να κάνουμε καλύτερο το μέλλον των παιδιών μας. Εγώ προσωπικά κύριε Almak σας εύχομαι καλή πρόοδο στο παιδάκι σας.
like3

Θέλω ήρεμο διάλογο

Εικόνα ανώνυμο
Από καιρό θέλω να ρωτήσω κάποια πράγματα και δεν τολμώ. Μπορεί να πει κανείς μην ακούς μη λαμβάνεις υπ' όψιν. Ε, δε μπορώ. Θέλω ήρεμο διάλογο και όχι να με αρπάξει κάποιος απ' τα μούτρα.
like4

Χμ... Κyriaki

Εικόνα Ginka
Κυριε kyriaki. Ενας χαρακτηρισμός οπως "ΔΑΔ", "Ε" ή "νοητική Υστέρηση" σε ένα βιολόγιο δεν μπορεί επακριβώς να χαρακτηρίσει την κατάσταση που βρίσκεται κάθε παιδι. Στο δρομο μου εχω συναντήσει περιστατικά "Ε" με νοητική υστεριση καθώς και περιστατικά "Ε" με φυσιολογικό νοητικό επιπεδο. Κάτι ανάλογο γίνεται και στις περιπτωσεις ΔΑΔ. Επίσης μην κρίνεται τοσο αυτηρά εναν γονιό απο το βιολόγιο του. Να ξερεται οτι καθενας μας ξέρει τις δυνατοτητες του παιδιού του. Κάποιες φορες έχουμε και την ανάγκη να εκφρασουμε τις σκεψεις μας απλά........κι ας φαινονται απαισιοδοξες ή αν θέλεται προβληματικές. Οσοι γονεις κατεχουν την ιδιαιτεροτητα του παιδιού τους να ξερετε οτι κανουν το καλυτερο που μπορουν. Τα σχολεία κάθε χρονο ειναί ένα πρόβλημα. Ειναι αλήθεια αυτο. Ομως πολυ καλά γνωρίζεται οτι δεν υπαρχει η ανάλογη εκπαιδευτική διαβάθμιση που θα μπορούσε να καλυψει τις αναγκες μας. Νομίζω οτι θα βοηθουσε καλυτερα εμάς ολους να μας εκθεσετε εναλλακτικές λύσεις καθώς και τροπους που θα μπορουσαμε να βοηθήσουμε τα παιδιά μας . Και να ξερετε παρακολουθώ την γραφή σας. Ομολογώ οτι διακρίνω σχεδόν σε ολα σας τα κείμενα μία "ενταση". Καλή σας μερα με εκτίμηση Ginka
like6

Παράλληλοι δρόμοι

Εικόνα Almak
Κυριάκο κι εγώ λυπάμαι που οι επιλογές μου είναι λίγες. 7 χρόνια σε σχολείο για αυτιστικά , έχοντας επισκεφθεί άπειρες φορές το σχολείο του δεν τον είδα ποτέ να έχει την παραμικρή σχέση με έναν συμμαθητή του. Δεν τον είδα να παίζει με κάποιον ποτέ!! Ο Άρης όταν δέχεται ερεθίσματα από ξένους ανταποδίδει σχετικά γρήγορα , όταν δεν δέχεται ερεθίσματα ασχολείται με τα δικά του. Η παραμονή του στο σχολείο 7 χρόνια , του πρόσφερε αρκετά μέσα από την καθημερινή του επαφή με τους κάθε λογής διδάσκοντες και θεραπευτές. Δηλαδή ότι έγινε , έγινε ένας προς ένα. Τα ίδια του έχουμε και στο σπίτι όσο αντέχουμε οικονομικά. Τα ίδια θα συνεχίσουμε και στο σπίτι και ελπίζω σε μια στενή συνεργασία με τους καινούργιους διδάσκοντες στο καινούργιο σχολείο. Ελπίζω σε αυτή την συνεργασία μιας και η μονάδα έχει λίγα παιδιά , είχα επαφή με το σχολείο όλη την χρονιά που πέρασε , τους έζησα από κοντά μιας και κατευθύναμε μια δωρεά ( εξοπλισμό ) προς αυτό το σχολείο και γενικότερα είχα την ευκαιρία να δω πως κινούνται. Στην θεοτόκο δεν πήγα να παρακαλέσω . Στην θεοτόκο πήγα επίσης για μια ακόμα εκτίμηση του παιδιού μου από έναν ακόμα «φορέα». Στην θεοτόκο και στην κάθε θεοτόκο καθώς περνά ο καιρός τα πράγματα αλλάζουν και προστίθενται ή αφαιρούνται δραστηριότητες οι οποίες ενδεχομένως φέτος να μην μου κάνουν αλλά ίσως του χρόνου ναι. Για παράδειγμα το «Περιβολάκι» ανοίγει μια καινούργια μονάδα κάπου στην παλήνη για παιδιά της ηλικίας του Άρη και πάνω. Όμως δεν μου δίνουν την εντύπωση ότι είναι έτοιμοι, περίμεναν τελευταία στιγμή να μου το πουν, διαφωνώ με τον τρόπο που χειρίζονται το οικονομικό κομμάτι, μου πέφτει και μακριά για να έχω και την επαφή που θέλω. Άλλωστε όλοι έχουμε καταλάβει πόσο σημαντική είναι η συστηματική συνεργασία γονιών και θεραπευτών. Κυριάκο, μας αρέσει ή όχι το παιδί κάπου θα πρέπει να απασχολείται ένα μέρος της μέρας διότι αλλιώς θα λαλήσουμε οικογενειακώς. Θεωρητικά μπορούμε να κάνουμε πάρα πολλά πράγματα και τα έχω διαβάσει εδώ στο NOESI.gr. Στην πράξη όμως είμαστε 4 άτομα στο σπίτι και όλοι έχουμε τις ανάγκες μας. Εγώ προσωπικά δεν έχω γράψει πουθενά ότι σκοπός της ζωής μου είναι μονάχα ο Άρης. Αντίθετα με ότι σου απάντησαν οι περισσότεροι δεν στεναχωρήθηκα με το γραπτό σου. Το καταλαβαίνω απόλυτα. Απλά εσύ δεν μπορείς να καταλάβεις εμένα. Θαρρώ πως τα βλέπεις τα πράγματα μόνο από την μεριά του Άρη , και δικαίως ίσως, σε συμπαρασύρει η αφοσίωση και η αγάπη για την δουλειά σου. Λοιπόν ναι καλά το είπες ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΣ. Όσο για τον Θεό, είχα καλές σχέσης μαζί του μέχρι τα 14 μου. Κάπου εκεί του διαχώρισα την θέση μου και του κατέστησα σαφές ότι βαδίζουμε σε διαφορετικούς δρόμους... τουλάχιστον παράλληλους.
like3

Συμφωνώ

Εικόνα Ginka
Ειναι Almak αυτο που ειπα προηγουμενως. Καθε οικογενεια ζυγίζει πολλους παραγοντες για να παρει τις πιο σωστες αποφασεις. Νομιζω οτι ξέρεις εσύ απο οποιονδηποτε άλλο τι ειναι καλύτερο για τον Άρη, για σένα, για την συζυγο σου και για το αλλο παιδί. Καποιες φορές έχω την εντυπωση οτι ολα πρασπαθούν να τα βάλουν σε ενα τσουβάλι. Δεν ειναι ομως έτσι. Είναι άλλο να εκπαιδευεις ένα παιδι ξένο προς εσένα και άλλο να ζεις με ένα παιδι, να το μεγαλώνεις και να προσπαθείς να του δώσεις ο,τι καλυτερο μπορείς. Πολλές φορές ένιωσα ότι η ζωή μου ειχε τελειώσει εκεί που ξεκινούσε της μικρης. Και ας καταλάβει ο κάθε εκπαιδευτικός οτι τοτε ενιωσα οτι δεν υπήρχα τελικα. Καθενας μέσα στην οικογένεια χρειάζεται τον χώρο του και έχει τις ανάγκες του. Δινουμε ο,τι μπορουμε... αλλα ολοι πρεπει να ζησουμε μέσα στα όρια της λογικής και όχι της τρέλας. Θεωρώ οτι έχεις βάλει σε τάξη τις σκέψεις σου γιαυτό και σου έχω εμπιστοσύνη. Άλλωστε κανείς μη περιμένεις να καταλάβει τα κριτήρια τα δικά σου για το καλό του παιδιού και της οικογένειας. Αλλιώς το βλέπεις εσύ, αλλιως ο οποιοσδήποτε ειδικός. Και τελος παντων κανείς δεν ξέρει τι καρπους θα έχει η οποιαδήποτε προσπάθεια. Χωρίς αυτό να ειναι μοιρολατρία. Είναι η αλήθεια όσο κι αν μερικούς πονάει. Καλη σου νύχτα Αlmak.
like5

Τώρα τα έθεσες τα πράγματα στη σωστή βάση

Εικόνα Κυριάκος Καραμπατζιάκης
Σ ευχαριστώ για την τοποθέτησή σου almak, που δείχνει όλες τις παραμέτρους που έχετε λάβει υπόψιν. Αυτό είναι ιδιαίτερα βοηθητικό για τους άλλους γονείς που θέλουν να επιλέξουν κι αυτοί ένα σχολείο. Η αλήθεια είναι ότι δομές δεν υπάρχουν κατάλληλες για αυτά τα παιδιά. Αυτό που προτείνω είναι όταν κάτι δεν υπάρχει, να το ζητάμε να γίνει, να το "φτιάξουμε". Αν δεν το έχει ο Άρης φέτος, δε σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να υπάρχει η κατάλληλη δομή για τον "Στέφανο" μετά από 5 χρόνια... Αν δεν το ζητήσουμε εμείς από την Πολιτεία, από την ιδιωτική πρωτοβουλία, δε θα γίνει ποτέ. Δεν ξέρω αν στενοχωρήθηκαν κάποιοι από το γραπτό μου. Θεωρώ ότι πρέπει να λέγεται αυτό που έχει να πει ο καθένας ελεύθερα. Δεν χαϊδεύω τα αυτιά κανενός. Καταλαβαίνω και όσους πειράχτηκαν. Και όσους βγάζουν εύκολα συμπεράσματα για το γραπτό μου. Πάντως είναι πολύ πιθανό να βρίσκομαι κι εγώ στο ειδικό σχολείο Αχαρνών ως συνοδός από Σεπτέμβρη οπότε να είστε σίγουρος ότι δεν απορρίπτω αυτό το σχολείο, αλλά έκανα κριτική στον αρχικό τρόπο παρουσίασης της επιλογής σας. Ευχαριστώ, Κυριάκος
like3

Eπιλογή σχολικού πλαισίου - πρόοδος

Εικόνα Ginka
Μια και μιλάτε για σχολεία ισως ειναι η κατάλληλη σελίδα για να αναφέρω τους λόγους επιλογής του σχολικού πλαισίου της κόρης μου. Συμφωνα με την νευρολογική εκτίμηση και την αποφαση απο το ΚΔΑΥ, η Μαρία μπορεί να φοιτήσει σε τυπικό πρόγραμμα σχολείου. Κατα την δική μου αποψη και οπως γνωρίζω εγώ το παιδι σιγουρα στο σχολείο αυτο θα πρέπει να υπάρχει τμήμα ένταξης. Πριν λίγο καιρο επισκευτηκα δημόσια και ιδιωτικά σχολεία προκειμένου να μιλήσω με δασκάλους τόσο για το θέμα της μικρής όσο και να βρώ έναν δάσκαλο/α διαθέσιμη στο να αναλάβει μια ιδιαίτερη περίπτωση μέσα στην τάξη της. Μίλησα τόσο με τον δάσκαλο του τμήμα ένταξης όσο και με τον/την δασκάλα της τυπικής τάξης. Στα ιδιωτικά μια και δεν υπαρχει τμήμα ένταξης προσπάθησα να διακρίνω το πνευμα συνεργασίας που χρειάζεται για την δική μας περίπτωση, τον περιβάλλον χώρο καθώς και το σχολικό πρόγραμμα (κατά πόσο δομημένο ειναι). Στα δημόσια απο την αρχή διέκρινα ένα τόνο αποστροφής προς εμάς. Αν και ο δάσκαλος του τμήματος ένταξης ήταν ιδιαιτερα φιλικός, οι δάσκαλοι της τάξης ειχαν οχι και τοσο θετική στάση απέναντι μας. Αντίθετα στο ιδιωτικό οι δάσκαλες άκουσαν με προσοχή, είδα το παιδί με θετικό μάτι και πρότειναν οι ίδιες συνεργασία γονέων - ειδικών εκπαιδευτών και σχολείου, για την αντιμετώπιση των τυχών προβλημάτων που θα προκύψουν. Επίσης το περιβάλλον ήταν άψογο καθώς και το πρόγραμμα δομημένο όπως ακριβώς πρέπει να ειναι για ένα παιδι που έχει ήπιο αυτισμό. Απο την άλλη σιγουρα το ιδιωτικό εξυπηρετεί απο πολλές απόψεις.
  • 1ον: Δεν ασχολουμαστε με την μετακίνηση της μιρκής
  • 2ον: Με την επιστροφή της στο σπίτι ξεκινάει το μάθημα με ειδική παιδαγωγό. Δηλαδή την στιγμή εκείνη που το άλλο παιδι βρισκεται ακόμα στο σχολείο.
  • Σε περιπτωση που την πηγαινα στο δημόσιο θα ειχαμε τα εξείς προβλήματα:
  • 1ον: Νεο περιβάλλον - νέα προσαρμογή
  • 2ον: Νέοι συμμαθήτες
  • 3ον: Καθημερινές μετακινήσεις
  • 4ον: Θα έπρεπε να διαταρράξω την σχολική χρονιά του μικρού γιατί θα έπρεπε να πηγαίνουν στο ίδιο σχολειο για να τα προλάβω.
  • 5ον: Η μικρή δεν θα είχε ηρεμία στο σπίτι οταν θα έκανε τα μαθήματα της.
  • Η επιλογή μου ήταν φυσικά το ιδιωτικό σχολειο. Πέρα απο όλους τους παραπάνω λόγους υπάρχει και ένας ακόμα. Η μικρή είχε μεγάλη πρόοδο την σχολική χρονιά που πέρασε και βρισκόταν στο ίδιο πλαίσιο με τους ίδιους συμμαθητές. Επομένως θεώρησα ότι μια αλλαγη σχολικου περιβάλλοντος απο μόνη της θα μπορουσε να δημιουργήσει αναστάτωση στο παιδι. Έτσι έκρινα εγω. Έτσι έπραξα για το καλύτερο του παιδιού μου. Θα σας δώσω ένα μικρό δειγμα της δουλειας της μικρής για να μην νομίσει κανείς οτι κάνω του κεφαλιού μου μονο και μονο για να εξυπηρετήσω δικούς μου εγωιστικούς λόγους.
  • 1. Η Μαρια αυτοεξυρετείται πλήρως
  • 2. Μιλάει - επικοινωνεί πλήρως με λεξιλόγιο και σύνταξη.
  • 3. Γνωρίζει όλη την αλφάβητο και τους αριθμούς μέχρι το 10
  • 4. Διαβάζει μέχρι 3συλλαβη λέξη και κατανοεί πλήρως το κείμενο της.
  • 5. Γράφει 2συλλαβες λέξεις (γύρω στι 5 απο μνήμης) αλλά αν τις υπαγορευει κάποιος τα γράμματα μπορεί να γραψει περισσότερες.
  • 6. Kάνει αντιγραφή χωρίς πρόβλημα.
  • 7. Συμπεριφορικά ειναι πολύ καλή χωρίς να δημιουργεί προβλήματα στην τάξη.
  • Παρόλα αυτά ομως κάποιες φορές φαίνεται το πρόβλημα της να την ταλαιπωρεί και να τις δημιουργεί άγχος και ένταση. Ολα θα κριθούν τον Γεναρη του 2009 ίσως και νωρίτερα.
    like0

    Μπράβο Ginka

    Εικόνα Ιουλία Σαββα
    Μπράβο στο κοριτσάκι σου και σε εσένα για την δύναμη και την υπομονή σου! Σε λίγο καιρό θα απελευθερωθει και η ίδια από το αγχος της. Δίνει και αυτή τον δικό της αγώνα και θέλει το χρόνο της! Και πάλι μπράβο και καλό καλοκαίρι!
    like3

    Ερώτηση

    Εικόνα Anonymous
    Αγαπητέ Φίλε, πρώτα από, όλα σου εύχομαι καλή χρονιά με δύναμη, και ότι καλύτερο για τα παιδιά σου! Επειδή βρίσκομαι σε φάση μετακίνησης από θεσσαλονίκη στην Αθήνα, και ένα από τα παιδάκια μου ταλαιπωρείται από δαδ, θα μπορούσες να μου πεις σε ποιο ιδιωτικό έστειλες την κορούλα σου; Σε ευχαριστώ
    like6

    Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

    Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
    ✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
    Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
    Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.