Νηπιαγωγείο για παιδιά με εγκεφαλική παράλυση

Εικόνα anna kal
Μιας και ο γιος μου (που έχει εγκεφαλική παράλυση) του χρόνου θα πάει στο νηπιαγωγείο (στο δημόσιο γενικό νηπιαγωγείο) έχω αρχίσει την αναζήτηση. Έχω ζητήσει ραντεβού από το σύμβουλο ειδικής αγωγής της περιοχής μας για να με συμβουλέψει, αλλά ακόμη δεν με έχουν ειδοποιήσει (το ζήτησα πριν 10 μέρες περίπου). Μέχρι τώρα έχω μιλήσει με την παιδονευρολόγο, τη φυσιοθεραπεύτρια, την εργοθεραπεύτρια και ένα σύμβουλο ειδικής αγωγής, συνταξιούχο πλέον, ο οποίος βέβαια ο άνθρωπος μου έχει δώσει γενικές κατευθύνσεις αλλά δεν γνωρίζει φυσικά τα νηπιαγωγεία της περιοχής μου. Έχω συνοψίσει λοιπόν στα εξής: 1. Ο χώρος του νηπιαγωγείου πρέπει να είναι πλήρως προσβάσιμος 2. Πρέπει να παίρνει και προνήπια, γιατί η ύπαρξη προνηπίων στο σχολικό χώρο θα κάνουν το παιδί να νιώθει πιο καλά. Αυτό μου το συμβούλεψε η παιδονευρολόγος, η οποία προφανώς αγνοεί ότι στην Ελλάδα, νήπια και προνήπια κάνουν μαζί μάθημα και ότι δεν υπάρχουν τμήματα προνηπίων αλλά όπου έχει κενές θέσεις π.χ 5-6 από νήπια, παίρνουν και κάποια προνήπια, συνήθως με κλήρωση, και συμπληρώνουν. 3. Το παιδί θα μείνει στο νηπιαγωγείο σίγουρα δύο, ίσως και τρία χρόνια. Δεν έχει σημασία που η ικανότητά του να μαθαίνει είναι πολύ μεγάλη, πρέπει να συνηθίσει το σχολείο και να μη ''χάνεται''. Καλύτερα ν' αργήσει πολύ να πάει στο Δημοτικό κι ας είναι μπροστά σε γνώσεις, ώστε να μη ''χαθεί''. 4. Η νηπιαγωγός (μιας και το παιδί θα κάτσει και τόσα χρόνια) πρέπει να είναι συνεργάσιμη, ειδικά που το παιδί θα έχει δική του συνοδό και θα υπάρχει άλλος ενήλικας ιδιώτης παιδαγωγός μέσα στην τάξη. 5.Μοιραία, τα δίδυμα θα χωρίσουν, μιας και ο άλλος μου γιος θα παρακολουθήσει, συν Θεώ, το νηπιαγωγείο της γειτονιάς μας, το οποίο έχει σκάλες και το οποίο δεν παίρνει ποτέ προνήπια, μιας και τα τελευταία χρόνια είναι πάντα πλήρες από νήπια. Ούτως ή άλλως βέβαια τα δίδυμα δεν παίζουν μαζί,γιατί δεν έχουν τις ίδιες ικανότητες, αλλά βέβαια ο ένας θεωρεί αυτονόητη την παρουσία του άλλου στο χώρο. Ο ένας θα συνεχίσει κανονικά τη σχολική του πορεία κι ο άλλος θα μείνει 2-3 χρόνια πίσω και θα θεωρούνται πλέον και επίσημα ''ο μεγάλος'' κι ο ''μικρός''. Ήδη ο αδελφός του τον θεωρεί μικρό και νομίζει με το παιδικό του μυαλό, ότι ο άλλος θα τα κάνει όλα ''όταν μεγαλώσει'' (όχι το περπάτημα και το τρέξιμο, αυτό το έχει καταλάβει, αλλά π.χ ότι δεν κάνει παζλ ή κατασκευές με λεγκο γιατί είναι μικρός ακόμη) Έχοντας λοιπόν τα παραπάνω κριτήρια, θα ψάξω να βρω το νηπιαγωγείο που θα μας εξυπηρετήσει. Υποθέτω ότι από την υποδοχή που θα μου κάνουν οι εκπαιδευτικοί θα καταλάβω κάπως με τι άνθρωπο έχω να κάνω. Αλλά αναρωτιέμαι αν τα κριτήρια μου αυτά είναι επαρκή ή αν παραλείπω να λάβω κάτι υπόψη μου. Αυτό που δυστυχώς παρατηρώ στο noesi είναι ότι οι περισσότεροι γονείς σταματούν να γράφουν από μία ηλικία και πέρα, γράφουν κυρίως οι νέοι γονείς που πρωτο-αντιμετωπίζουν την κατάσταση του παιδιού τους και ψάχνονται. Είχα κάνει και παλαιότερα έκκληση να μας γράφουν τις εμπειρίες τους οι γονείς με πιο μεγάλα παιδιά, αλλά υποθέτω ότι το πρόγραμμα τους είναι πολύ φορτωμένο με τις υποχρεώσεις. Εν πάση περιπτώσει, αν κάποιος ειδικός ή γονέας έχει κάτι να μου προτείνει για την επιλογή του νηπιαγωγείου ή ακόμη καλύτερα να μου προτείνει νηπιαγωγείο (μπορούμε να μιλήσουμε με E-mail γι'αυτό) περιμένω με ανυπομονησία. Να σημειώσω ότι το παιδί δεν θέλει καθόλου να πάει σχολείο, οπότε δεν μιλάμε μπροστά του γι'αυτό, ενώ ο αδελφός του περιμένει πώς και πώς να πάει σχολείο.

Σχόλια

Ο μικρός μου από 2 ετών πηγαίνει στο ΚΑΣΠ στη Μεταμόρφωση

Εικόνα μαρια75
Γεια σας. Εχω και εγω ενα αγορακι με την ιδια παθηση απο τριδυμη κυηση και ειναι 3,5 χρονων. Δεν ξερω αν θα σας βοηθησω αλλα μαλλον ξερω οτι εσεις θα βοηθήσετε εμενα. Εχετε παρα μα παρα πολυ δικιο σε ολα οσα αναφερετε στο κειμενο σας και ειναι ο,τι ακριβως σκεφτομαι και εγω απλα δεν εχει ερθει η ωρα να το αντιμετωπισω ακομα, αν και ο μικρος παει απο 2 χρονων σε σχολειο στο ΚΑΣΠ στη μεταμορφωση. Απο ο,τι καταλαβα θελετε να πατε σε δημοσιο νηπιαγωγειο (δεν ξερω υπαρχει κατι διαφορερικο εκτως απο την ΕΛΕΠΑΠ - Εταιρεια Σπαστικων - ΚΑΣΠ). Αυτα απο εμενα... Υ.Σ. Επισης εχετε παρα πολυ δικιο για τους γονεις εδω στο φορουμ. Και εγω το ιδιο αντιμετωπισα σε καποιο ερωτημα που ειχα θεσει. Δεν πηραν καποια θεση απεναντι στα πραγματα. Λες και φοβουνται κατι... τι δεν ξερω...
like2

Ρώτα στα ΚΕΔΔΥ

Εικόνα Γιάννης_1970
Να ρωτησεις σε ποιο ΚΕΔΔΥ υπαγεσαι. Τα ΚΕΔΔΥ ανηκουν στο Υπ Παιδειας. Εδώ η λίστα με τα ΚΕΔΔΥ (πανελλαδικά): www.noesi.gr/keddy
  • Θα κλεισεις ραντεβου κι οταν σε καλεσουν πας με το παιδι, τον βλεπει φυσιοθεραπευτης, λογοθεραπευτης και ψυχολογος.
  • Θα εχεις χαρτια με την παθηση του μικρου.
Το ΚΕΔΔΥ προτεινει ως επισημος φορεας το τροπο στηριξης του παιδιου στο σχολειο, αναλογα την περιπτωση, Παραλληλη Στηριξη ή Τμημα Ενταξης. Το κακο ειναι οτι δεν ειναι σιγουρα αν η προταση του ΚΕΔΔΥ υλοποιηθει, λογω μη προσληψης του ειδικου βοηθητικου προσωπικου. (λεφτα δεν υπαρχουν) Σε εμας εγκριθηκε Παραλληλη Στηριξη για το νηπιο φετος κι ακομα τιποτα...
like1

Ήδη πήγα στο ΚΕΔΔΥ

Εικόνα anna kal
Έκανα την αίτησή μου αρχές Νοεμβρίου, αλλά, για να πω την αλήθεια δεν ξέρω αν θα μας καλέσουν μέχρι ν'αρχίσει το σχολείο το Σεπτέμβριο. Το καλό είναι ότι σήμερα με πήρε τηλέφωνο ο σύμβουλος ειδικής αγωγής, αλλά δεν με βρήκε. Πιστεύω κάποια στιγμή να έρθω σ'επικοινωνία. θα κάνω αίτηση για βοηθό τάξης, όταν πάω να τον γράψω στο νηπιαγωγείο, αλλά είμαι 99% σίγουρη ότι δεν θα λάβω τίποτα. Αυτό δεν με απασχολεί ιδιαίτερα, γιατί η εργοθεραπεύτρια (είναι μικρή, φοιτήτρια) έχει δεχθεί να συνοδεύει το παιδί με δικά μου έξοδα. Αυτό που με απασχολεί είναι να βρω ένα νηπιαγωγείο με κατάλληλες προϋποθέσεις, ώστε το παιδί να αισθανθεί άνετα, έστω κάποια στιγμή αργότερα, γιατί είναι ήδη πολύ αρνητικός με την ιδέα του σχολείου. Να σε ρωτήσω κάτι, τώρα που δεν έχει έρθει ακόμη παράλληλη στήριξη, ποιος συνοδεύει το παιδί στο σχολείο;
like0

Παράλληλη (αόρατη) στήριξη

Εικόνα Γιάννης_1970
Στην περίπτωσή μας είναι ημιπληγία, οπότε υπάρχει βάδιση. Η παράλληλη στήριξη θα ήταν για το γραφο-κινητικό θέμα του μικρού.
like2

Bοήθεια στο νηπιαγωγείο

Εικόνα anna kal
Τι ωραία που το παιδί είναι περιπατητικό και εξυπηρετείται μόνο του στην τουαλέτα. Εμένα αυτό είναι το βασικό μου πρόβλημα, πρέπει κάποιος να τον πηγαίνει και φυσικά η δασκάλα δεν μπορεί να παρατάει την τάξη για να πηγαίνει το μικρό τουαλέτα, ακόμη κι αν έχει την καλή θέληση. Όσον αφορά τα κινητικά των χεριών, δεν ξέρω αν έχετε την οικονομική δυνατότητα, να προσλάβετε με το μήνα μία φοιτήτρια από σχετικό ΙΕΚ για να το βοηθάει στο σχολείο. Εγώ, αν δεν είχε συμφωνήσει η εργοθεραπεύτρια, η οποία είναι επίσης φοιτήτρια (θέλω να πω δηλ. ότι μία φοιτήτρια έχει λιγότερες οικονομικές απαιτήσεις από μία επαγγελματία), η επόμενη επιλογή μου θα ήταν να προσλάβω μία φοιτήτρια ΙΕΚ. Αυτή τη λύση μου πρότεινε ένας πολύ έμπειρος σύμβουλος ειδικής αγωγής. Βέβαια να αναφέρω ότι στο πλαίσιο της άρνησής του να πάει σχολείο, όταν του είπα ότι θα πάει με τη Ν. (την εργοθεραπεύτρια) για να τον βοηθάει, μου πρότεινε (ενώ την αγαπάει πολύ) να τη διώξουμε. Σου λέει, αν τη διώξουμε δεν θα πάω σχολείο. Του λέω ''αν διώξουμε τη Ν. θα σου φέρω τον κύριο Βαγγέλα (φανταστικό πρόσωπο με όνομα που τρομάζει). Ναι,ναι λέει, να μου φέρεις το Βαγγέλα. Προκειμένου δηλ. να πάει σχολείο δέχεται να κάτσει και με τον (ανύπαρκτο βέβαια) Βαγγέλα. Γι΄αυτό το ψάχνω τόσο πολύ το θέμα με το σχολείο, ώστε να εξασφαλίσω τις καλύτερες προϋποθέσεις, πόσο μάλλον που θα κάτσει 2ή και 3 χρόνια.
like1

Anna kal, έχω πολύ καιρό να γράψω αλλά διαβάζω το NOESI.gr

Εικόνα Ιωάννα
Λοιπόν, έχω πολυ καιρο να γράψω αλλα διαβάζω το Νοεσι και ο λόγος όντως ειναι οτι είμαστε σε αλλη φάση και ο χρόνος ειναι λιγότερος ..παντα απομδω και πέρα...πόσες φορές δεν είπα αχ το σαββατοκύριακο να ηταν 48 ώρες μιας και η καθημερινότητα για το τρέξιμο προς τον επιουσιο ειναι απίστευτα πιεστικη!! Τελος πάντων... Εμένα η μικρη μου με εγκεφαλικη Παραλυση πηγαίνει δεύτερη χρόνια φέτος στα νηπεια... δίδυμες και μένα ειναι... και ηταν επιλογή μας αλλα και πρόταση των κεδυυ να φοιτήσει η μικρη δεύτερη χρόνια στο νηπειο... εμεις ετσι κ αλλιως το είχαμε αποφασίσει σαν γονείς οτι επειδη ειναι γεννημένες την τελευταία μέρα του χρόνου θελουμε να μην πανε δημοτικό πολυ μικρές και ετσι είχαμε αποφασίσει οτι θα πανε 2 χρονιές νηπεια! Ετσι κ έγινε... και μένα η μια μου μικρη με την εγκεφαλικη Παραλυση δεν περπατάει μονη της ( αν την στήριζεις απο πίσω πιάνοντας την κάνει βηματακια) αλλα δεν μπορει να σηκωθει μονη της.πηγαινει τουαλέτα απο πολυ μικρη αλλα κάποιος πρεπει να την παει...μιας και δεν γινεται να το κάνει μονη της...εχει υποτονικο κορμό και υπερτονια άνω και κατω άκρων...σπαστικη τετραπληγια..μιλάει ομως πολυ καθαρά..ειναι πανέξυπνη και μαθαίνει τα παντα...ξεκινήσαμε το σχολείο απο τα προνηπια σε δημοτικό παιδικό σταθμό με ιδιωτικη συνοδο η οποία έγινε δεκτή στο προνηπιο βέβαια μετα απο συζητήσεις αρκετά νωρίτερα πριν αρχίσει το σχολείο διότι ηταν κατι άγνωστο στο συγκεκριμενο σχολικό περιβάλλον αυτο οπότε ξέρεις ...μπροστά σε ο,τι άγνωστο η πρωτη αντίδραση ειναι το οχι...ομως με οργανωμένες κινήσεις η μικρη μου έγινε δεκτή με πολυ αγάπη θα έλεγα και η εμπειρία της και η δική μας ηταν υπεροχη! Λέω οργανωμένες κινήσεις ..διότι σε συνεργασία με φυσιοθεραπευτή εργοθεραπευτη και λογοθεραπευτη οι οποίοι επισκέφτηκαν το σχολείο μέχρι και το νηπειο περισι και σε συζητήσεις με τις υπεύθυνες-διευθύντριας και δασκάλες, έκαναν αντιλειπτο το γεγονός οτι το παιδι και μπορει και πρεπει να ενταχθεί στο σχολείο τους!! Ειναι πολυ σημαντικο να πας οργανωμένος! Ευτυχώς ενα νηπειαγωγειο ηταν προσβάσιμο και πολυ κοντα στο Σπιτι μας...και το μονο που κάναμε ηταν απλα να τις βάλουμε σε διαφορετικό τμήμα...φέτος πάλι ειναι σε διαφορετικό τμήμα αλλα του χρόνου στο δημοτικό θα ειναι μαλλον στο ιδιο τμήμα για λόγους κυρίως διάβασματος...σκέψου να έχεις 2 παιδια πρωτη δημοτικού και να εχουν διαφορετική ύλη καθημερινά...οπότε μαλλον μαζι τις βλέπω του χρόνου...να πας στα κεδυυ...θα σε δεχτούν πριν τον Ιούνιο σίγουρα για αξιολόγηση...πρόσεχε..τα κεδυυ προτείνουν δεν υποχρεώνουν κάποιον να κάνει κατι...αν ο γονιός δεν θέλει για οποίο λογο η διαφωνεί τότε δεν ειναι υποχρεωμένος να ακολουθήσει τη συμβουλή τους! Αν ομως δεν έχεις γνωμάτευση των κεδυυ για παράλληλη στήριξη , η ειδικο βοηθητικό προσωπικό τότε δεν πρόκειται να σου στείλει το κρατος( ετσι κ αλλιώς οι πιστώσεις πλέον ειναι ελαχιστοτατες διότι δενεχουν χρήμα) λέμε τωρα ομως...αν ίσης σου πουν να παει το παιδι σε ειδικο σχολείο πάλι δεν είσαι υποχρεωμένη να το πας! Ο γονιός κυρίως αποφασίζει...οπως επίσης κ δεν μπορούν να σου αρνηθούν το παιδις σχολείο τυπικής ανάπτυξης! Ρίξε μια ματια στα δικαιώματα του παιδιου γενικότερα! Ομως επίσης δεν καλύπτεται δια νομου αν θέλεις να βάλεις ιδιωτικό σύνοδο για το παιδι σου...δλδ. Ειναι στην ευχέρεια της δασκάλας αν θα δεχτεί η οχι!! Κατι το οποίο δεν ισχύει για τα παιδια με αυτισμο καθώς υπαρχει ΦΕΚ που αναφέρει ξεκάθαρα οτι οταν το κρατος αδυνατεί να στείλει κρατικο ειδικο παιδαγωγός μπορει ο γονιός να προσλάβει ιδιωτικά!! Φοβερό ε????!!! Τελος πάντων μπράβο τους τους γονείς που το κυνήγησαν κ το κατάφεραν!!! Επειδη πρεπει να φύγω τωρα για δουλεια, περιμένω mail σου αν θέλεις κ άλλες εμπειρίες για το σχολείο των παιδιών μας! Με εκτίμηση, Dany d
like0

Σε ευχαριστώ για τις πληροφορίες

Εικόνα anna kal
Ήδη έχω κάνει αίτηση στο κεδδυ από το Νοέμβριο, αλλά ακόμη δεν μας έχουν φωνάξει για αξιολόγηση. Από τη Δ/νση Πρωτοβάθμιας με συμβούλεψαν να κάνω αίτηση για βοηθό τάξης (άσχετα που δεν πρόκειται να μου στείλουν) για να έχω πάτημα να βάλω δικό μου άνθρωπο μέσα στην τάξη δηλ. να πω αφού δεν μου στέλνετε κανέναν, δεν έχω άλλη επιλογή. Πράγματι η νομοθεσία προβλέπει ότι μπορεί να υπάρχει άνθρωπος δικός σου μέσα στην τάξη, με τη σύμφωνη γνώμη της νηπιαγωγού. Απ' ότι μου είπαν στη Διεύθυνση, συνήθως οι νηπιαγωγοί δεν έχουν πρόβλημα να έχουν το συνοδό μέσα στην τάξη, γιατί είναι μόνες τους, οπότε αποφασίζουν μόνες τους και άλλος ένας άνθρωπος είναι και μια πρόσθετη βοήθεια. Μου είπαν ότι πιθανόν να υπάρξει πρόβλημα στο Δημοτικό, γιατί εκεί αποφασίζει όλος ο σύλλογος διδασκόντων για το αν θα υπάρχει συνοδός σε μια τάξη, οπότε όπως καταλαβαίνεις, όπου λαλούν πολλοί κοκκόροι αργεί να ξημερώσει, αν και εγώ πιστεύω ότι είναι θέμα Διευθυντή. Τέλος πάντων εμείς έχουμε μέλλον στο νηπιαγωγείο, οπότε δεν με απασχολεί ακόμη το Δημοτικό. Προς το παρόν ψάχνω να βρω νηπιαγωγείο για το Γιώργο. Τον άλλο μου το γιο θα τον στείλω στο νηπιαγωγείο της γειτονιάς μας, που είναι ένα εξαιρετικό νηπιαγωγείο, έχει ομως σκαλάκια, δεν παίρνει ποτέ και προνήπια γιατί η περιοχή μας έχει πάντα πολλά νήπια (η παιδονευρολόγος μου σύστησε να έχει οπωσδήποτε και προνήπια το σχολείο) και οι νηπιαγωγοί παίρνουν και οι δύο σύνταξη το καλοκαίρι και θα λειτουργήσει με αναπληρώτριες του χρόνου, οι οποίες θα οριστούν το Σεπτέμβριο και άρα δεν υπάρχει άνθρωπος να συνεννοηθώ τον καιρό που πρέπει. Έτσι μοιραία τα παιδιά θα χωρίσουν στο νηπιαγωγείο και πιθανόν να πάνε και σε διαφορετικές τάξεις στο Δημοτικό δηλ. να ξεκινήσει πρώτος ο μεγάλος (τους λέμε μεγάλο και μικρό δίδυμο) και ν'ακολουθήσει ο άλλος. Ο μικρός θα μείνει σίγουρα 2 αλλά ίσως και 3 χρόνια στο νηπιαγωγείο, απ' ότι μας είπε ο γιατρός, υποθέτω ανάλογα με το βαθμό προσαρμογής του. Παρόλο που είναι πολύ μπροστά μαθησιακά αυτό δεν αρκεί, πρέπει να είναι απολύτως έτοιμος για το Δημοτικό. Εγώ σκόπευα να κρατήσω και το μεγάλο 2 χρόνια στο νηπιαγωγείο γιατί έχουν γεννηθεί προς το τέλος Νοέμβρη με βαριά προωρότητα (κανονικά έπρεπε να γεννηθούν Φεβρουάριο του επόμενου έτους), ωστόσο η παιδονευρολόγος μου είπε να δει και τον μεγάλο, προς το τέλος της πρώτης χρονιάς του νηπιαγωγειου για να κάνουμε μία εκτίμηση. Μου είπε ότι αν είναι έτοιμος για το Δημοτικό, είναι κρίμα να τον κρατήσω πίσω. Τι να πω κι εγώ, μέχρι του χρόνου βλέπουμε. Και ο δικός μου ο γιος έχει σπαστική τετραπληγία, ήπια στα χέρια, μέτρια στα πόδια, με υποτονικό κορμό. Δεν έχει ακόμη ανεξάρτητη ορθοστάτηση, ελπίζουμε όμως να τα καταφέρει και φυσικά δεν συζητάμε για ανεξάρτητη βάδιση, προς το παρόν. Κινείται με το ρολέιτορ, με άνθρωπο από πίσω του για ασφάλεια, γιατί δεν το κατέχει πλήρως, αλλά εντελώς ανεξάρτητα πάει μονο μπουσουλώντας ή με πλάγια βήματα αν είναι κρατημένος από κάπου. Έξω φυικά πάει αγκαλιά ή με το καρότσι (ακόμη χωράει μέσα). Είναι πολύτιμες για μένα οι εμπειρίες γονέων με μεγαλύτερα σε ηλικία παιδιά από το δικό μου και το έχω γράψει συχνά στο νοεσι, αλλά καταλαβαίνω ότι ο φόρτος είναι πολύς. Όποτε μπορείς, αν γράφεις για τις εμπειρίες σας, ειδικά από το σχολείο, είναι για μένα πολύ σπουδαίο. Με ενδιαφέρει κυρίως η προσαρμογή του παιδιού, πώς βλέπει τα πράγματα στο σχολείο, η κοινωνικότητα κλπ. Ο γιος μου προς το παρόν ακούει σχολείο και στρίβει στη γωνία, δεν θέλει καθόλου να πάει, ενώ ο άλλος φυσικά δεν βλεπει την ώρα. Όταν είναι μόνος του, χωρίς την παρουσία ενήλικα, δεν θέλει καθόλου τα παιδιά, του μιλάνε και δεν τους απαντάει για να τα αποφύγει κι αυτό γιατί έχει μεγάλη φοβία ότι θα τον σπρώξουν και θα πέσει (δεν έχει πάθει βέβαια και λίγα από τον αδελφό του, ο οποίος τον έχει κάνει έως και αλογάκι ιππασίας, τον παίρνει αγκαλιά και πέφτουν μαζί από τον καναπέ, δεν καταλαβαίνει κι αυτό, θέλει να παίξει με τον αδελφό του τα συνήθη αγορίστικα παιχνίδια. Ευτυχώς όταν είναι ενήλικας μαζί δεν νιώθει φόβο, αλλά και πάλι προτιμά ν'απευθύνετει στο παιδάκι,μέσω του ενήλικα (πεσ' του αυτό, ρώτα το αυτό κλπ) γιατί δεν θέλει να δώσει δικαίωμα να τον πλησιάσει σωματικά το παιδάκι, κρατά αποστάσεις ασφαλείας. Αυτό, αν και φυσιολογικό, με προβληματίζει πολύ, γιατί δεν ξέρω πώς θα μπορέσει να προσαρμοστεί σ'ένα χώρο όπου πολλά παιδάκια μαζί, τρέχουν, φωνάζουν, σπρώχνονται, πηδάνε κλπ. Μάλλον γι'αυτό θα πρέπει να μείνει χρόνια στο νήπιο. επίσης με ενδιαφέρει το πως συμμετέχει στη μαθησιακή διαδικασία και κυρίως σε όσα έχουν να κάνουν με τη λεπτή κινητικότητα του χεριού, μιας και στο νηπιαγωγείο, εκτός απ' τα προφορικά, βασικά ζωγραφίζουν, κόβουν, κολλάνε κλπ, κάτι που για μας προς το παρόν είναι άγνωστο (το μόνο που κάνει με το μολύβι είναι να μουτζουρώνει το χαρτί κι αυτό χωρίς να κρατά οπτική επαφή πολλές φορές δηλ. ότι του φαίνεται δύσκολο, το κάνει χωρίς να κοιτάει ίσα ίσα για να σε ξεφορτώνεται.) Σε ευχαριστώ και πάλι για την ανταπόκρισή σου.
like1

anna kal, λοιπόν, ένα - ένα με την σειρά... (1, 2, 3, 4, 5, 6..)

Εικόνα Ιωάννα
Λοιπόν... ενα ενα με την σειρα... 1. Γιατι προεξοφλεις οτι θα μείνει 3 χρονιές στο νηπειο???? τον αδικεις τον γιο σου αν το κανεις αυτο τωρα!!!κανεις δεν ξέρει ουτε ο γιατρός αν το παιδι πρεπει να μείνει απο τωρα 3 χρονιές στο νηπειο...και δε μου λες?? αν δηλ. Την λεπτή κινητικότητα δεν την κατακτήσει λέμε τωρα οπως ο άλλος του αδερφός που πιθανότατα να μην την κατακτήσει ετσι...τι θα γινει?? θα τον στέλνεις νηπεια μέχρι να το καταφέρει?????Οχι βέβαια!!! 2. Απ οτι κατάλαβα ο μικρος μπούσουλα ει...λοιπόν...παιδι που μπούσουλα ει θα σηκωθει και μονο του να μου το θυμάσαι!!!! Μακαρι κ εμεις να είχαμε καλη ώμικη ζώνη και τωρα θα είχαμε στάνταρ πιάσει ρολειτορ τωρα και θα ειχε φυγε μου της!!! Αλλα εχουμε αρκετά υποτονικο κορμο και σφιχτόυς ώμους και δεν μας αφήνει...που θα παει θα το καταφέρουμε κάποια στιγμη και αυτο!!! 3. Δούλεψε την αυτοπεποίθηση του μικρού και πάψει να τον λες μικρο...το εχουμε κάνει και εμεις και στα παιδια. Με καλη νοημοσύνη οπως κατάλαβα ειναι και ο δικός σου να ξέρεις δεν κάνει καλο...το πάθαμε και εμεις...ασυναισθητα μας έβγαινε το η μικρη η μικρη η μικρη...κόψετε το τωρα αυτο...το κακό με τα παιδια μας εινα οτι θα μουλαρωνουν λόγω της νοημοσύνης τους..και θα κατεβάζουν ρολά...οταν δεν θέλουν κατι ...δεν θα το θέλουν...γι αυτο κι κουλαρε...εχουν κα αυτα τα θέλω τους...εμένα π.χ. Μου λεει τωρα τελευταία...δε θέλω να βγω έξω..βγείτε εσείς...εγω μια χαρα είμαι μεσα στο Σπιτι!!! Αμ δε!!!! Σιγα μην την αφήσω μεσα στο Σπιτι...ουτε με σφαίρες...καταλαβαίνεις τι γινεται τωρα...επειδη κάποια πράγματα δεν τα μπορούν θέλουν ασυναισθητα να κλείσουν μεσα..έρχεται κ η ντροπη και τα γιατι βλέπουν την διάφορα και φρενάρουν...ΟΧΙ ...ποτε μεσα...έξω έξω έξω στον κόσμο...στην βόλτα... 4. Τον αλλο σου γιο να τον κρατήσεις νηπεια πάλι ...γιατι δεν κατάλαβα...μικρος ειναι...που ξέρεις αν στο δημοτικό δε σε βγάλει άρνηση ...γνώμη μου ...καλύτερα μεγάλα στο δημοτικό παρα μικρά...άλλωστε ενα θα σου πω...στα κρατικά τα πράγματα θα γίνουν απο χαλιά χειρότερα και πιθανότατα η Δασκαλα να μην μπορει να τα βοηθήσει οσο πρεπει ...να τρεξεις δλδ μετα?? 5. Τα δίδυμα εχουν μια σχέση μαγική μεταξυ τους...μην το ξεχνάς...ειναι αδερφός του και ευτυχώς που υπαρχει ο μεγάλος οπως τον λες κ εσυ και ειναι το καροτάκι του μικρού!!!αν δεν είχες αλλο παιδι θα σε έλεγα να κανεις άμεσα!! 6. Στα παιδια μας ένας μεγάλος μονο φόβος υπαρχει! Ποιος?? μήπως πέσουν!!! Φοβούνται οτι θα πέσουν γιατι δεν εχουν καλη αίσθηση της βαρύτητας και του σώματος τους στο χώρο!!! Θα μπορούμε να μιλάμε για ώρες...να γράφω εγω να απαντας εσυ..και να είσαι σίγουρη οτι επειδη απο αυτα τα στάδια και περάσαμε και περνάμε ακομα...σε κατανοώ πλήρως!! ΟΜΩΣ !!! Μην προεξοφλεις τίποτα απο τωρα!!! Και εμεις ξέρουμε ολα τα γράμματα τους αριθμούς κάποιες συλλάβες αλλα δεν μπορούμε να γράψουμε αλλα γράψουμε εξαιρετικά στον υπολογιστή!! Ε και?? την ορθογραφία θα την γράφει ετσι!τι έγινε?να ειναι γερά και δυνατα και μαζι τους εμεις να τους δείξουμε τον τροπο οτι υπαρχει και αλλος δρόμος να κατακτήσεις όσα θέλεις!!! Σε φιλω Γλυκα ρε μάνα!! Με εκτίμηση, Dany d
like0

Να είσαι καλά danny

Εικόνα anna kal
To μεγάλος και μικρός μας το σύστησε η παιδονευρολόγος να γίνεται. Και την παραμονή στο νήπιο μας τη σύστησε για να συνηθίσει και να μη ''χαθεί'', όχι για τη λεπτή κινητικότητα. όσον αφορά το γράψιμο κλπ θα πάμε αμέσως σε υπολογιστή, δεν υπάρχει λόγος να ταλαιπωρείται. Αυτά που λες είναι πολύ σημαντικά για μένα, το ότι δεν θέλει να βγαίνει έξω κλπ. Όποτε έχεις χρόνο, έστω δυο γραμμές για το πώς περνάτε είναι για μένα μεγάλο μάθημα.
like0

Επανάληψη του νηπιαγωγείου

Εικόνα Ελένη
Καλημέρα! Εμένα το δικό μου παιδί έχει αυτισμό, όχι εγκεφαλική παράλυση, οπότε δεν ξέρω γενικά τι αντιμετωπίζετε. Ήθελα όμως να πω κάτι σχετικά με την επανάληψη του νηπιαγωγείου όπως την αντιμετωπίσαμε εμείς. Ο δικός μου, εκτός από τον αυτισμό που έχει, είναι και μικρός στην ηλικία, γεννημένος το Δεκέμβρη. Επέμενα πολύ στη νηπιαγωγό να τον κρατήσουμε άλλη μία χρονιά. Μου είπε ότι ένα παιδί που είναι μπροστά μαθησιακά, όπως και ο δικός σου, απ΄ότι καταλαβαίνω, δεν μπορεί να επαναλαμβάνει συνέχεια την ίδια ύλη χωρίς να σιχαθεί κάποια στιγμή το σχολείο. Απ' τη στιγμή που δε σ' ενδιαφέρει η λεπτή κινητικότητα (και συμφωνώ, αυτή η γενιά δε θα γράφει, θα πληκτρολογεί), γιατί να κρατήσεις το παιδί τόσο πολύ στο νηπιαγωγείο; Και γιατί, αν έχει το ίδιο μαθησιακό δυναμικό με το άλλο σου παιδί να τα χωρίσεις, και το ένα να το στείλεις σχολείο ενώ το άλλο όχι; Είμαι κι εγώ υπέρ του να πηγαίνουν τα παιδιά μεγάλα στην πρώτη. Παίζει πολύ μεγάλο ρόλο. Δεν ξέρω τίποτα για το "μεγάλο" σου παιδί, αλλά μήπως να εξέταζες την πιθανότητα να τα έστελνες και τα δύο μαζί στο δημοτικό με ένα χρόνο καθυστέρηση; Και τότε, μια που θα έχεις βοηθό τάξης για το¨"μικρό", μήπως να τα έβαζες σε διαφορετικά τμήματα όπως προτείνεται για όλες τις περπτώσεις διδύμων; Εδώ εμένα μου λένε να μην τα πηγαίνω καν στην ίδια εξοσχολική δραστηριότητα κι έχουν δύο χρόνια διαφορά, ώστε να μην είναι άμεση η σύγκριση μετάξύ αυτού που τα καταφέρνει καλύτερα (του μικρού μου, νευροτυπικού παιδιού) και του μεγάλου που υπολείπεται. Όσο για τη διαφορετική ύλη, θα είναι υπέρ σου με αυτή τη λογική. Και πάλι λέω ότι εμείς έχουμε άλλα θέματα και πιθανότατα αγνοώ βασικές παραμέτρους της κατάστασης που αντιμετωπίζεις. Είπα όμως να πω κι εγώ ότι σχετικό ξέρω μήπως και βοηθήσει στο ελάχιστο. Καλή σας πρόοδο! Φιλικά, Ελένη
like0

Eυχαριστώ

Εικόνα anna kal
που καταθέτεις τις απόψεις σου. Είναι σπουδαίο για μένα να ξέρω πώς αντιμετωπίζουν τις καταστάσεις οι γονείς παιδιών με ιδιαιτερότητα. Και επίσης είναι πολύ ωραίο που ανταλάσσουμε απόψεις και βλέπει ο καθένας μας πράγματα που δεν τα είχε σκεφτεί. Και μένα μου φαίνεται κάπως να χωρίσω τα δίδυμα που μέχρι τώρα είναι μαζί στο σπίτι. Αν και να πω την αλήθεια το καθένα από τα παιδιά έχει τις δικές του ασχολίες και δεν παίζουν ποτέ μαζί εκτός αν υπάρχει ενήλικας να συντονίζει το παιχνίδι. Ο λόγος γι'αυτό είναι ότι ο μικρός φοβάται ότι ο άλλος θα τον σπρώξει ή θα τον ρίξει και τον αποφεύγει. Ο δε μεγάλος θέλει να τρέχει, να σκαρφαλώνει, να παλεύει κλπ σαν όλα τα αγοράκια της ηλικίας του ή να ασχολείται με κατασκευές (λεγκο κλπ) πράγματα στα οποία ο μικρός δεν μπορεί ν'ακολουθήσει. Τα χωρίζουν δηλ. οι κινητικές ικανότητες, εφόσον σ'αυτήν την ηλικία και ειδικά στα αγόρια τον πρώτο λόγο έχει η κίνηση. Ένα άλλο θέμα που έχουμε είναι ότι ο μεγάλος βλέπει κόσμο και κοσμάκη να έρχεται στο σπίτι για το Γιώργο (τις θεραπεύτριες δηλαδή)και επίσης τον βλέπει συχνά να είναι αγκαλιά (δεν μπορεί να καταλάβει ότι αυτό γίνεται γιατί δεν περπατάει,τώρα έχει αρχίσει να καταλαβαίνει κάτι αλλά και πάλι μικρό παιδί είναι, ζηλεύει). Σκέψου τώρα να πάνε μαζί σχολείο και να δει ότι ο Γιώργος έχει κάποιον μαζί του, ενώ αυτός δεν έχει κανέναν. Τα θέματα είναι πολύ λεπτά. Κι εγώ θα προτιμούσα να κρατήσω το μεγάλο δεύτερη χρονιά στο νηπιαγωγείο, γιατί δεν υπάρχει λόγος να ταλαιπωρηθεί στο δημοτικό, αλλά αυτό ότι μπορεί να βαρεθεί ισχύει. Θα δούμε λοιπόν. Όσον αφορά το μικρό, απ' ότι μου είπαν οι ειδικοί οι μαθησιακές δυνατότητες δεν παίζουν τόσο ρόλο σ'αυτήν την ηλικία. Βασικός στόχος είναι να συνηθίσει το παιδί το σχολείο και να του είναι ευχάριστο, να βρει γενικά τους ρυθμούς του μέσα στο σχολικό περιβάλλον, τους οποίους βρίσκει πολύ πιο αργά από κάθε άλλο παιδί χωρίς κινητική δυσχέρεια. Μόνο που φαντάζομαι ότι θα βρεθεί σ'ένα χώρο όπου εικοσιπέντε παιδάκια θα τρέχουν, θα φωνάζουν κλπ με λούζει κρύος ιδρώτας.Αυτός τρέμει μην τον σπρώξει ο ένας και πέσει(δεν μπορείς να φανταστείς τι τρομάρα δείχνει το πρόσωπό του όταν νομίζει ότι θα πέσει και εμεις δεν είμαστε ικανοί να μπούμε στη θέση του να καταλάβουμε πώς είναι να πέφτεις).Με την εγκεφαλική παράλυση συμβαίνει και το εξής: κάθε τι το καινούριο (ακόμη κι αν ειναι ευχάριστο, πόσο μάλλον δυσάρεστο) έχει αντίκτυπο στη σωματική παθολογία, δηλ. σφίγγουν τα πόδια, αυξάνεται η σπαστικότητα, χάνεται η ισορροοπία κλπ. Τι να κάνουμε όμως πρέπει να συνηθίσει και ίσως αυτή η διαδικασία να πάρει πολύ καιρό.Θεωρώ ότι η επιλογή σχολείου και εκπαιδευτικού θα μας βοηθήσει γι'αυτό και ψάχνω. Απ΄την άλλη δεν θέλω να στείλω και το μεγάλο στο σχολείο που θα επιλέξω για το μικρό, αφενός γιατί το νηπιαγωγείο της γειτονιάς μας είναι εξαιρετικό αλλά και δεν θέλω να του στερήσω τη δυνατότητα να είναι συμμαθητής με τα παιδιά της γειτονιάς μας, να κάνει τις φιλίες του κλπ. Είναι τόσο πολλά τα θέματα που καλούμαστε όλοι ν' αντιμετωπίσουμε και είναι πολύ αισιόδοξο ότι προσπαθούμε να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλο.
like1

Πόσο μοιάζουμε τελικά...

Εικόνα Ελένη
Διαβάζοντας τις αντιδράσεις που μου αναφέρεις ότι έχει ο γιος σου μέσα σε παιδιά που κινούνται άτακτα στο χώρο, είναι σα να διαβάζω για τον δικό μου. Ο δικός μου δε φοβάται μην πέσει, βέβαια, αλλά το ίδιο πράγμα του προκαλούσε πανικό για άλλους λόγους (όπως άλλωστε και στα περισσότερα αυτιστικά παιδιά). Μας πήρε στην κυριολεξία χρόνια συνεχών προσπαθειών να μπορέσουμε να τον βάλουμε να παίζει ένα ομαδικό παιχνίδι. Και πάλι το άγχος του είναι τόσο μεγάλο που αυξάνονται κατακόρυφα τα συμπτώματα του αυτισμού εκείνες τις στιγμές. Όμως εμείς εκεί, δεν λέμε να τον απαλλάξουμε από το μαρτύριό του, τον βάζουμε μέσα στα παιχνίδια με κάθε ευκαιρία... Όσο για τη ζήλεια, και το δικό μου το "φυσιολογικό" παιδί ζηλεύει. Και ανταγωνίζεται πολύ το μεγάλο. "Μαμά, ποιό είναι το καλύτερο παιδί σου; Ναι, το ξέρω ότι μας αγαπάς το ίδιο, αλλά εγώ δεν είμαι πιο καλός; Ο Γιάννης δε σου απαντάει όταν του μιλάς." Έχεις πολύ χρόνο μπροστά σου για να πάρεις τις αποφάσεις σου, θα δεις τι θα κάνεις όταν έρθει ο καιρός. Όπως είπες κι εσύ είναι πολύ ωραιο, χρήσιμο και παρήγορο ότι βοηθάμε ο ένας τον άλλο! Φιλικά, Ελένη
like2

Anna kal, θα ήθελα επίσης να σου τονίσω και το εξής

Εικόνα Ιωάννα
Θα ήθελα επίσης να σου τονίσω και το εξής... ναι μπορει τα παιδια μας να μην γράψουν οπως τα αλλα παιδια... αυτο δε σημαινει οτι θα πρεπει να τα βάλουμε ντε και καλα μπροστά σε μια οθόνη... ουτε και να νομίζεις οτι ταλαιπωρείται...θα δεις με τον καιρο τι θέλει και τι μπορει... μπορει και να μπορέσει...τουλάχιστον να τον βάλεις να το παλέψει... να δοκιμάσει ...το αλλο σου παιδι θα καταλάβει με τον καιρο... αλλα γνώμη μου ειναι να μην τον αναφέρεις σαν μεγάλος και μικρος...ο μικρος καταλαβαίνει περισσότερα απο όσα νομίζεις...θα το διαπιστώσεις με τον καιρο... το ιδιο και ο μεγάλος σου οπως τον από καλείς...τα παιδια δε θέλουν ψέμματα... απλα θέλουν τον τροπο τους...ισως τωρα σιγα σιγα να αρχίσουν να αναζητούν περισσότερο λογικές απαντήσεις στα γιατι τους... γιατι ο αδερφός μου ετσι κτλ κτλ...εμένα για να σου δώσω να καταλάβεις οταν μια μέρα βγήκε με τον μπαμπα της δυο τους έξω άρχισε να ρωτάει τα εξής...μπαμπα... ποσα παιδάκια ήθελες να έχεις? θα ήθελες να περπατάνε και τα δυο η οχι?? πριν καλα καλα ο άντρας μου αρχίσει να απαντάει, μονη της ξαναμονολογει η κόρη μου... μπαμπα εγω θα ηθελα πολυ η αδελφουλα μου να περπατούσε γιατι θέλω να παίζω μαζι της...αλλα δε με νοιάζει που δεν περπατάει...γιατι εγω την αγαπάω και ετσι και που δεν περπατάει δε με νοιάζει εγω πάλι θα θέλω να παίζω μαζι της!!! Οπως καταλαβαίνεις τα παιδια καταλαβαίνουν πολυ περισσότερα απ όσα νομίζουμε οτι καταλαβαίνουν...απλα παντα θα πρεπει να αφουγκραζομαστε τις ανάγκες τους...και του ενός που εχει αναπηρία κα του αλλού που δεν εχει...μη σου πω κιόλας οτι το αλλο που δεν εχει μεσα του παλεύει περισσότερο απο οτι απ έξω φαίνεται...η ψυχή του αδελφού που αγωνία για την Υγεια του ανάπηρου αδερφού ειναι ισως πολλες φορές πληγωμένη ...και στο λέω με πόνο ψυχής....αν καθησεις κάποια στιγμη μονη σου μαζι του και μιλησεις για τον αδερφο του θα παθεις πλακα με το τι μπορει να σκέφτεται στο μυαλουδακι του για τον αδερφό του!!! Τωρα γιατι η παιδονευρολογος σε είπε να τον αναφέρεις σαν μεγάλο και μικρο δεν μπορω να το καταλάβω...διαφωνω πάντως..αν και Μονή σου θα αντιληφθείτε πιστεύω με τον καιρο τον λογο του οτι δεν πρεπει να τους διαχωριζεις ετσι...ναι ειναι δυο ξεχωριστές προσωπικότητες...εχουν ισως διαφορετικά θέλω αλλα πρόσεχε...ο ένας βλέπει τον αλλο και παίρνει ερεθίσματα...ειναι πολυ σημαντικο... Τελος θα πω και το εξής....καλοί οι γιατροί αλλα ως ενα σημείο...μάνες είμαστε και έχουμε και διαίσθηση...μην σε υποτιμας!!!...αλλωστε εμεις τα γέννησαμε ..λες να μην ξέρουμε??!!! Για σκέψου πόσες φορές εσυ μεσα στο μυαλο σου δεν είπες...Α ρε μάνα ποσα πολλα ξέρεις!!! Εγω πάντως τωρα που έγινα μάνα...κατανοω οτι τίποτα δεν μπορούσα να κρυψω απο την μαμα μου...καταλάβαινε τα παντα...οτι ένιωθα και οτι μου συνέβαινε...αυτο ειναι κατι μαγικό και μην το ξεχνάς!!! Μονο εμεις ξέρουμε! Φιλια πολλα!
like1

Απο προσωπική εμπειρία το γενικό σχολείο είναι καλύτερη επιλογη

Εικόνα CP
Από την προσωπική μου εμπειρία το γενικό σχολείο είναι η καλύτερη επιλογή. Θυμάμαι βέβαια την αγωνία της πρώτης μέρας, να φανταστείτε πως σχεδόν λιποθύμησα την ημέρα του αγιασμού, αλλά όλα τα παιδιά πιστεύω ότι αντιμετωπίζουν το στάδιο προσαρμογής. Ο αδελφός μου που παρακολουθούσε την έκτη τάξη τότε δεν με έκανε και πολύ παρέα μιας και ήμουν "πρωτάκι" όμως γρήγορα έκανα φίλους. Πρέπει να δείχνουμε εμπιστοσύνη στα παιδιά σίγουρα στην αρχή με έβλεπαν "διαφορετική" αλλά γρήγορα κατάλαβαν ότι είχαμε πιο πολλές ομοιότητες παρά διαφορές και έτσι παίζαμε μαζί ίσως όχι τρέξιμο η ποδήλατο αλλά υπήρχαν τόσα άλλα παιχνίδια στα οποία έπαιρνα μέρος και πολλές φόρες κέρδιζα κιόλας. Μην σας κάνει λοιπόν εντύπωση αν αύριο ο μικρός σας γίνει "η ψυχή της παρέας"... εγώ σας το εύχομαι ολόψυχα .
like2

Ευχαριστώ

Εικόνα anna kal
Τόσο για τις ευχές σας όσο και για τις πολύτιμες προσωπικές εμπειρίες που μοιράζεστε μαζί μας. Είναι πράγματι δύσκολο για μας τους γονείς και ειδικά τους γονείς παιδιών με αναπηρία να επιλέξουμε τις λύσεις που είναι οι καλύτερες για τα παιδιά μας, κυρίως γιατί δεν έχουμε σημεία αναφοράς σε προσωπικές μας εμπειρίες. Πάμε λοιπόν στα ψαχτά, γι'αυτό θεωρώ τις εμπειρίες σας πολύ σημαντικές για μένα. Βέβαια κάθε παιδί είναι διαφορετικό, αλλά σίγουρα υπάρχουν κοινά σημεία.
like1

Για την anna kal (χρειάζομαι βοήθεια)

Εικόνα Ρήνα
Καλημερα Αννα,μπηκα στην αναρτηση σου γιατι θεωρω οτι εισαι ψαγμενη στο θεμα των γιατρων και χρειαζομαι βοηθεια. Αφορα καποιο συγγενικο μας παιδι ηλικιας 26 χρονων. Επαθε πριν ενα χρονο ενα μικρο εγκεφαλικο προερχομενο πιθανοτατα απο φαρμακα λογω νεφροπαθειας και πιεσεως που ειναι και το βασικο του προβλημα. Εχει πονοκεφαλους. Ψαχνουμε για εναν νευρολογο και σκεφτηκα να ρωτησω για τον κ Ντινοπουλο που πολυ τον ακουω εδω, ειναι και για ενηλικες;η εχεις καποιον ποιο καταλληλο να μου συστησεις. Επειδη με τετοια ειδικοτητα δεν εχω ασχοληθει μηπως και αυτοι εξειδικευονται αναλογα; Δηλ αλλοι για εγκεφαλικα, αλλοι για αναπηριες; Παρακαλω οποιος αλλος γνωριζει κατι ας μας πληροφορησει. Ευχαριστω.
like0

Δυστυχώς Ρήνα δεν γνωρίζω νευρολόγο

Εικόνα anna kal
Οι παιδονευρολόγοι, όπως είναι ο κος Ντινόπουλος ή η κυρία Σκουτέλη, βλέπουν αποκλειστικά παιδιά, όπως μου είπε η φυσιοθεραπεύτριά μας. Ρώτησα στο ιατρείο της παιδονευρολόγου μας αν έχουν να μας συστήσουν κάποιο νευρολόγο για ενήλικες και μου είπαν όχι. Το 2008 που είχα τα μωρά στην εντατική γνώρισα εκεί κάποια κοπέλα που εκτός απ' τα μωρά στην εντατική είχε κιένα μεγαλύτερο κορίτσι 12-14 χρονών, με νευρολογικά προβλήματα (είχε βαλβίδα στο κεφάλι). Αυτή μου είχε πει ότι για παιδονευρολόγος ο καλύτερος είναι ο τάδε και νευρολόγος ενηλίκων ο τάδε. Έχω σπάσει το κεφάλι μου να θυμηθώ το όνομά του, αλλά δυστυχώς έχω κλουβιάνει και δεν το θυμάμαι. Θυμάμαι μόνο ότι τελείωνε σε -όγλου (γιατί είχα σκεφτεί τότε ''α! είναι μικρασιάτης σαν εμάς) και έχω την εντύπωση ότι μου είχε πει πως το 2008 ήταν στο ''Υγεία''. Ανοίγω όμως το σάιτ του ''Υγεία'' και βλέπω άλλο όνομα. Επίσης η μητέρα μου ξέρει έναν πολύ καλό νευρολόγο αλλά δεν θυμάται το όνομα. Αν μια απ' τις δυο μας θυμηθεί κάποιο όνομα θα γράψω αμέσως. Νομίζω όμως ότι είναι καλύτερα να κάνεις μια ανάρτηση στο βιολόγιό σου, να τη δουν όλα τα μέλη του νοεσι και ίσως κάποιος έχει υπόψη του κάποιον καλό νευρολόγο.
like1

Αννα σ ευχαριστω για την

Εικόνα Ρήνα
Αννα σ ευχαριστω για την αμεσοτητα και το ψαξιμο, θα κανω αυτο που μου συστησες.
like1

Βρείτε ένα θέμα άμεσα!

Αφίσα της δράσης Μένουμε Ενωμένοι, μία πρωτοβουλία του noesi.gr για την εξ αποστάσεως υποστήριξη κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19.
✰ Ψηφιακή Αλληλεγγύη NOESI.gr
Η νόηση στο διαδίκτυο είναι μία κοινότητα μελών με Βιολόγια με προσωπικές εμπειρίες, που τροφοδοτούν συζητήσεις, και Οδηγούς, μία κοιτίδα γνώσης. Οι Ομάδες εμφανίζουν τα posts ανά τοποθεσία ή θέμα και η Αρχική τα πιο πρόσφατα.
Οδηγίες​ για να γράψετε "Βιολόγιο". Για να δημοσιεύσετε, μπείτε ως μέλος (Login). Μετά, από το μενού Πλοήγηση επιλέξτε Δημοσιεύστε νέο κείμενο. Επιλέξτε είδος ανάρτησης, συμπληρώστε τη φόρμα με κείμενο, πατήστε Ανάρτηση.