Νηπιαγωγείο για παιδιά με εγκεφαλική παράλυση
Μιας και ο γιος μου (που έχει εγκεφαλική παράλυση) του χρόνου θα πάει στο νηπιαγωγείο (στο δημόσιο γενικό νηπιαγωγείο) έχω αρχίσει την αναζήτηση. Έχω ζητήσει ραντεβού από το σύμβουλο ειδικής αγωγής της περιοχής μας για να με συμβουλέψει, αλλά ακόμη δεν με έχουν ειδοποιήσει (το ζήτησα πριν 10 μέρες περίπου). Μέχρι τώρα έχω μιλήσει με την παιδονευρολόγο, τη φυσιοθεραπεύτρια, την εργοθεραπεύτρια και ένα σύμβουλο ειδικής αγωγής, συνταξιούχο πλέον, ο οποίος βέβαια ο άνθρωπος μου έχει δώσει γενικές κατευθύνσεις αλλά δεν γνωρίζει φυσικά τα νηπιαγωγεία της περιοχής μου.
Έχω συνοψίσει λοιπόν στα εξής:
1. Ο χώρος του νηπιαγωγείου πρέπει να είναι πλήρως προσβάσιμος
2. Πρέπει να παίρνει και προνήπια, γιατί η ύπαρξη προνηπίων στο σχολικό χώρο θα κάνουν το παιδί να νιώθει πιο καλά. Αυτό μου το συμβούλεψε η παιδονευρολόγος, η οποία προφανώς αγνοεί ότι στην Ελλάδα, νήπια και προνήπια κάνουν μαζί μάθημα και ότι δεν υπάρχουν τμήματα προνηπίων αλλά όπου έχει κενές θέσεις π.χ 5-6 από νήπια, παίρνουν και κάποια προνήπια, συνήθως με κλήρωση, και συμπληρώνουν.
3. Το παιδί θα μείνει στο νηπιαγωγείο σίγουρα δύο, ίσως και τρία χρόνια. Δεν έχει σημασία που η ικανότητά του να μαθαίνει είναι πολύ μεγάλη, πρέπει να συνηθίσει το σχολείο και να μη ''χάνεται''. Καλύτερα ν' αργήσει πολύ να πάει στο Δημοτικό κι ας είναι μπροστά σε γνώσεις, ώστε να μη ''χαθεί''.
4. Η νηπιαγωγός (μιας και το παιδί θα κάτσει και τόσα χρόνια) πρέπει να είναι συνεργάσιμη, ειδικά που το παιδί θα έχει δική του συνοδό και θα υπάρχει άλλος ενήλικας ιδιώτης παιδαγωγός μέσα στην τάξη.
5.Μοιραία, τα δίδυμα θα χωρίσουν, μιας και ο άλλος μου γιος θα παρακολουθήσει, συν Θεώ, το νηπιαγωγείο της γειτονιάς μας, το οποίο έχει σκάλες και το οποίο δεν παίρνει ποτέ προνήπια, μιας και τα τελευταία χρόνια είναι πάντα πλήρες από νήπια. Ούτως ή άλλως βέβαια τα δίδυμα δεν παίζουν μαζί,γιατί δεν έχουν τις ίδιες ικανότητες, αλλά βέβαια ο ένας θεωρεί αυτονόητη την παρουσία του άλλου στο χώρο. Ο ένας θα συνεχίσει κανονικά τη σχολική του πορεία κι ο άλλος θα μείνει 2-3 χρόνια πίσω και θα θεωρούνται πλέον και επίσημα ''ο μεγάλος'' κι ο ''μικρός''. Ήδη ο αδελφός του τον θεωρεί μικρό και νομίζει με το παιδικό του μυαλό, ότι ο άλλος θα τα κάνει όλα ''όταν μεγαλώσει'' (όχι το περπάτημα και το τρέξιμο, αυτό το έχει καταλάβει, αλλά π.χ ότι δεν κάνει παζλ ή κατασκευές με λεγκο γιατί είναι μικρός ακόμη)
Έχοντας λοιπόν τα παραπάνω κριτήρια, θα ψάξω να βρω το νηπιαγωγείο που θα μας εξυπηρετήσει. Υποθέτω ότι από την υποδοχή που θα μου κάνουν οι εκπαιδευτικοί θα καταλάβω κάπως με τι άνθρωπο έχω να κάνω.
Αλλά αναρωτιέμαι αν τα κριτήρια μου αυτά είναι επαρκή ή αν παραλείπω να λάβω κάτι υπόψη μου.
Αυτό που δυστυχώς παρατηρώ στο noesi είναι ότι οι περισσότεροι γονείς σταματούν να γράφουν από μία ηλικία και πέρα, γράφουν κυρίως οι νέοι γονείς που πρωτο-αντιμετωπίζουν την κατάσταση του παιδιού τους και ψάχνονται. Είχα κάνει και παλαιότερα έκκληση να μας γράφουν τις εμπειρίες τους οι γονείς με πιο μεγάλα παιδιά, αλλά υποθέτω ότι το πρόγραμμα τους είναι πολύ φορτωμένο με τις υποχρεώσεις.
Εν πάση περιπτώσει, αν κάποιος ειδικός ή γονέας έχει κάτι να μου προτείνει για την επιλογή του νηπιαγωγείου ή ακόμη καλύτερα να μου προτείνει νηπιαγωγείο (μπορούμε να μιλήσουμε με E-mail γι'αυτό) περιμένω με ανυπομονησία.
Να σημειώσω ότι το παιδί δεν θέλει καθόλου να πάει σχολείο, οπότε δεν μιλάμε μπροστά του γι'αυτό, ενώ ο αδελφός του περιμένει πώς και πώς να πάει σχολείο.
Σχόλια
Ο μικρός μου από 2 ετών πηγαίνει στο ΚΑΣΠ στη Μεταμόρφωση
Ρώτα στα ΚΕΔΔΥ
- Θα κλεισεις ραντεβου κι οταν σε καλεσουν πας με το παιδι, τον βλεπει φυσιοθεραπευτης, λογοθεραπευτης και ψυχολογος.
- Θα εχεις χαρτια με την παθηση του μικρου.
Το ΚΕΔΔΥ προτεινει ως επισημος φορεας το τροπο στηριξης του παιδιου στο σχολειο, αναλογα την περιπτωση, Παραλληλη Στηριξη ή Τμημα Ενταξης. Το κακο ειναι οτι δεν ειναι σιγουρα αν η προταση του ΚΕΔΔΥ υλοποιηθει, λογω μη προσληψης του ειδικου βοηθητικου προσωπικου. (λεφτα δεν υπαρχουν) Σε εμας εγκριθηκε Παραλληλη Στηριξη για το νηπιο φετος κι ακομα τιποτα...Ήδη πήγα στο ΚΕΔΔΥ
Παράλληλη (αόρατη) στήριξη
Bοήθεια στο νηπιαγωγείο
Anna kal, έχω πολύ καιρό να γράψω αλλά διαβάζω το NOESI.gr
Σε ευχαριστώ για τις πληροφορίες
anna kal, λοιπόν, ένα - ένα με την σειρά... (1, 2, 3, 4, 5, 6..)
Να είσαι καλά danny
Επανάληψη του νηπιαγωγείου
Eυχαριστώ
Πόσο μοιάζουμε τελικά...
Anna kal, θα ήθελα επίσης να σου τονίσω και το εξής
Απο προσωπική εμπειρία το γενικό σχολείο είναι καλύτερη επιλογη
Ευχαριστώ
Για την anna kal (χρειάζομαι βοήθεια)
Δυστυχώς Ρήνα δεν γνωρίζω νευρολόγο
Αννα σ ευχαριστω για την